User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Khamis, 31 Disember 2009

Apa Pakatan Rakyat Akan Jadi Pada Tahun 2010 Nanti?

- Pas dan Pkr enjoy sakan sebab nama Allah telah berjaya dijual kepada kristian (diconfirmkan oleh mahkamah sebentar tadi).

- Ku Li akan together-together dengan geng Pakatan Rosak hentam UMNO/BN bab 'royalty minyak' (ada masyuk kot Ku Li)

- Kelantan PMBK sure jadi 'family Bussines'

- N.ajis pasti akan merapu, menyumpah dan merepek lagi.

- Nizar masih gila meroyankan MB Perak (Zamry tetap cool).

- Siva3rasa pasti 'loving couple' Theresa cock (hitam campur putih, anak keluar merah jambu) hehe. .

- Husam macam biasa tetap bodek N.ajis (orang tua nyanyuk)

- Anwar berahim tetap lari dari mahkamah dan tetap meliwat, biasak la bapa gay Malaysia.

- Dr. Rosli (bekas Ketua pemuda pas Kelantan) tetap bawa lari bini no.2nya

- Kalid Gagap (seperti biasa) tetap gagap, huru harakan Selangor dan jilatkan Dap .

- Gobala (pkr) jadi samseng india termahsyur di Malaysia.

- Lim Ki Siang pula kata ''selagi wa talak mati, wa tetap hentam etu UMNO/BN''.

- Guan Eng jadi khalifah Penang ala gengster hongkong.

- anjing anuwar si RPK tetap menghilangkan diri.

- Pas tetap jadi hamba Dap.

- Pkr tetap parti sokong Liwat.

- Perang blogger makin dahsyat!

- Pakatan Rakyat tetap seperti biasa berdrama kononnya perjuangkan rakyat.


MctHeory: dan aku tetap dengan family aku, bussines aku, blog aku, hanya untuk UMNO dulu, kini dan selamanya. . Selamat Menyambut Tahun 2010!

Cadangan SPR Pinda Peraturan Pilihan Raya Untuk Kebaikan Rakyat - Ahmad Maslan



KUALA LUMPUR -- Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan menyifatkan cadangan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk meminda peraturan pilihan raya adalah demi kebaikan rakyat.

Beliau berkata cadangan yang lahir dari suruhanjaya itu sudah semestinya telah dikaji bagi memastikan pilihan raya kecil dan pilihan raya umum dapat dilaksanakan dalam suasana aman dan tenteram."Apa yang baik untuk kesuburan proses demokrasi adalah wajar dibuat.

Yang penting cadangan itu adalah untuk kebaikan rakyat yang ingin memilih calon terbaik pilihan mereka. Dua waktu puncak perselisihan politik ketika pilihan raya adalah pada hari penamaan calon dan hari pengundian.

"Banyak kejadian ganas, pertengkaran dan pergaduhan berlaku dalam masa kedua-dua hari tersebut menyebabkan ada di kalangan pengundi khuatir untuk keluar dan yang rugi adalah rakyat," katanya kepada Bernama.

Ahmad yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof yang dilaporkan sebagai berkata bahawa perkara itu sedang diteliti secara serius untuk dibentangkan di Parlimen tahun depan.

Ahmad yang juga Anggota Parlimen Pontian bagaimanapun berkata cadangan SPR itu perlu dibahas dan diteliti khususnya dari sudut perundangan dan peraturan."Penguatkuasaan peraturan itu juga penting agar nanti apa yang dikatakan akta itu dapat dilaksanakan dan tidak menjadi bahan ketawa.

Sebagai contoh bahan kempen yang tidak beretika, risalah fitnah dan tohmahan ia masih lagi berlaku dan berleluasa ketika kempen. dari (ahmadmaslan.blogspot.com)

MctHeory: Buatlah peraturan dari apa segi pun. Kalau ada beruk-beruk pakatan rakyat yang taknak ikut dan dengar tak jadi juga. Patut bawa ahli-ahli sarkas je jaga beruk-beruk ni.

Rabu, 30 Disember 2009

PANAS: GERAKAN SULIT MAHU GEGARKAN KERAJAAN DS NAJIB?!



Pagi tadi, aku mendapat berita dari sumber-sumber yang boleh dipercayai, bahawa kini ada 'Gerakan sulit yang cuba untuk menganggu gugatkan kerajaan pimpinan Ds Najib' walaupun ia mungkin satu khabar berita yang belum pasti benarnya, tetapi ia amat dipandang serius oleh aku.

Gerakan ini kononnya dirancang oleh ahli UMNO sendiri, pembocoran rahsia mengenai kisah kehilangan enjin jet, juga dilakukan oleh mereka. Mereka ini yang tidak berpuas hati dengan pentadbiran Ds Najib yang tidak menyebelahi mereka.

Jika benar ada gerakan-gerakan seperti ini didalam UMNO, ia berupakan barah yang amat berbahaya, perlu dibenteras dengan segera sebelum ia boleh menjahanamkan UMNO.

Sahihlah mereka ini cuma mencari makan dengan mengunakan nama UMNO untuk sumber rezeki perut mereka dan bukan berjuang diatas Agama, Bangsa dan Negara. Jika sesiapa ada maklumat mengenai perkara ini sila beritahu aku.

MctHeory: Musuh yang paling bahaya ialah 'musuh dalam selimut' Person want to doing this, all bullshit!!. ..

ISU: Mengapa Ahli Pas terlalu taksub Kepada Pemimpin Pas?



Kajian telah dibuat berkenaan isu, 'Mengapa ahli Pas Terlalu Taksub Kepada Pemimpin Pas?' Tahukah kita kenapa ahli-ahli Pas terlalu taksub kepada kepimpinan mereka? Hingga kesalahan pemimpin mereka yang serius boleh dinafikan begitu sahaja.

Mengikut kajian, seseorang ahli Pas yang tegar, hanya akan percaya sesuatu cerita, jika hanya membaca organ rasmi parti itu akhbar Harakah, harakahdaily dan ceramah-ceramah yang dibuat oleh pimpinan parti itu sendiri. Mereka ini tidak akan membaca akhbar harian perdana sama sekali, dan tidak akan percaya pada berita di television kerana telah diajar bahawa akhbar aliran perdana dan berita di television semuanya adalah saluran propaganda UMNO.

Ahli-ahli seperti ini, terlalu taksub dan percaya kepada pimpinan Pas, hingga jika diberitahu apa jua kesalahan yang dilakukan oleh pimpinan Pas, mereka sama sekali tidak akan percaya, malah akan menuduh kita sengaja memburuk-burukkan pimpinan Pas dengan niat tertentu.

Sebenarnya ahli Pas seperti ini, terlalu ramai di kampung, agak kurang di bandar, golongan seperti ini tidak bergaul dengan orang lain, mereka cuma bergaul sesama mereka sahaja. Mereka tidak bermasyarakat dengan orang ramai. Mereka cuma di dunia mereka.

Golongan ini percaya, Pas itu Islam dan Islam itu Pas. Golongan-golongan inilah yang percaya hingga kemati bahawa orang UMNO ini kafir, sehinggakan mereka tak boleh bersembahyang bersama dengan orang UMNO.

Masih ingat lagi peristiwa 'Amanat Haji Hadi'? Dimana berlakunya pepecahan Melayu Islam, antara Pas dan UMNO? Sembahyang Jumaat berasingan, sembelihan orang UMNO dikatakan haram, tertubuhnya masjid Pas dan masjid UMNO. Semua ini terjadi apabila Hadi Awang memfatwakan UMNO itu kafir. Maka golongan-golongan ini dengan taksub dan dunggunya percaya bulat-bulat apa jua yang dikatakan oleh Hadi Awang.

Halnya di Kelantan sekarang, ramai ahli Pas yang terlalu taksub dengan kepimpinan N.ajis. Walhal N.ajis ini hanya seorang Tok Guru Politik, memang dia seorang ustaz, tapi hakikat yang sebenar N.ajis adalah seorang ahli politik, bertopengkan agama, berjubah dan berserban hinggakan ahli-ahli Pas yang dungu ini percaya bahawa inilah Tok Guru, ulamak Islam yang sebenar, segala cakapnya tak boleh dibantah dan di tegur. Jika ditegur nescaya akan dimaki dan disumpah (seperti kebiasaannya).

Itu sebagai contoh bagaimana rakyat Kelantan (ahli Pas) ditipu oleh pimpinan Pas sehingga menjadi begitu taksub. Golongan-golongan seperti ini, mati dan hidupnya hanya berkiblatkan Pas dan keturunannya hanya percaya kepada Pas hinggalah ke anak cucu.

Ini bukan cerita kosong, cerita ini berdasarkan kajian, cubalah anda pergi ke perkampungan yang ada ahli-ahli Pas yang taksub. Kehidupan mereka hanya di dunia mereka. Jangan disebut pasal UMNO, jangan disebut tentang dunia luar, bagi mereka itu tidak penting, kiblat mereka hanya pada pimpinan Pas.

Untuk menyedarkan golongan-golongan ini bukannya mudah, kerana mereka telah lama diracun oleh akhbar Harakah dan ceramah-ceramah yang selalu mengutuk dan menghentam UMNO/BN. Otak mereka telah di'set'kan bahawa UMNO itu jahat, kafir dan rasuah, apa saja yang UMNO lakukan semuanya tak betul, semuanya salah.

Ini sebenarnya salah kepimpinan Pas, mereka yang mengajar ahli mereka supaya taksub, mereka yang meracun otak ahli mereka supaya percaya apa saja yang mereka katakan dan hanya mereka yang boleh mengubah ahli-ahli Pas yang taksub ini balik ke jalan yang benar.

MctHeory: Jika ada ahli-ahli Pas yang membaca posting ini, topik ini bukan untuk menghina atau mengutuk, cuma mengambarkan kejadian sebenar apa yang telah terjadi pada politik di Malaysia sekarang. Harap sedarlah wahai ahlul-ahlul Pas!

Berita: Nik Ajiz meroyan lagi!



Alahai N.ajis. . habis semua orang ko celakakan, sudahla kami tak bole masuk syurga, ko kata kami fitnah pula ye. (merujuk kes Dr.Rosli dan kes setiausahanya)

Siapa yang pembohong sekarang ni? ko ke kami? Setiap percakapan dan tingkah laku ko makin pelik akhir-akhir ini. Adakah ini tanda bahawa zaman ko dah makin berakhir?

Habis sudah Pas Kelantan ko kronikan dengan family. Setiausaha ko pun dah malas nak ambil peduli dengan ko lagi.

Orang kuat ko pun dah taknak dengar cakap ko lagi n.ajis weii. . Husam pun dah tak boleh tahan, dah pandai kritik ko balik.

Jangan suka celakakan orang, nanti kecelakaan menimpa diri. Jangan suka mendoakan orang yang bukan-bukan nanti doa kena diri sendiri.

Hampir semua blogger pro Pas menyokong Husam, blogger UMNO lagi la teruk menghentam orang tua ni. Kesian-kesian. .dah meroyan agaknya n.ajis sekarang. hmm.

MctHeory: Sudah-sudahla n.ajis, letak jawatan cepat-cepat, orang dah menyampah tengok mu doh.

Selasa, 29 Disember 2009

ISU: Kenapa Rakyat Malaysia Kurang Patriotik?



Kali ini aku membuat tinjauan berkisarkan isu semasa dan politik tanahair. Aku mencari tempat tumpuan ramai sekitar kompleks PKNS, disini ramai pelajar-pelajar UiTM, Politeknik dan pekerja kerajaan tidak kurang juga swasta.

Tujuan aku kali ini, cuma hendak mengetahui tahap kesedaran orang ramai mengenai berita dalam negara, politik tanahair dan pengetahuan am pasal negara.

Aku telah memilih 35orang (pelbagai umur, pekerjaan dan bangsa) untuk ditemuramah, soalan ringkas mengenai isu semasa, politik, pentadbiran negara, rukun negara dan juga lagu negaraku.

Sukar untuk aku mempercayai hakikat sebenar bahawa rakyat Malaysia sekarang kurang kefahaman mengenai isu semasa dan ada yang langsung tidak tahu mengenai negara bahkan nama Perdana Menteri sendiri.

Disini aku berikan contoh beberapa temuramah yang amat menyentuh hati, seorang pekerja makanan segera berbangsa cina, berwarganegara Malaysia. Soalannya siapakah perdana menteri kita sekarang dan apa lagu kebangsaan kita? jawapannya.

''err. .wa talak ningat lia punye name, itu apa, Razak-Razak itu maciam la. Wa cuma kinai itu Mahathiaq (Tun Mahathir) saje''. ''Itu ada lagu ke? lulu sekolah ada nyanyi le. sikalang wa talak ningat lagi''

Seorang warganegara Malaysia berumur 25tahun, yang langsung tidak kenal nama Perdana Menteri sendiri, malah lupa akan lagu negaraku (amat menyedihkan).

Temuramah kedua seorang pelajar IPT, berbangsa Melayu asal dari negeri sebelah timur tanahair, soalan mengenai isu terbaru negara dan akhbar yang sering dibaca.

''kawe tokse baco surakaba kerajae nih, kawe sokmo bace harakah jah. hok nih sumo kerajae bohonk nih, tokleh cayo doh.''

Bila di tanya, apa maklumat yang ada dalam Harakah? ada berita pasal isu negara dan dalam negeri ke? ini jawapannya pula.

''kawe ore kuak Pah, tb (TV) kawe tokse nengok, kawe pase estro joh. Utuse gan berito, surakaba kerajae, sokmo menipu soko kerajae semato. Pasa negaro, budjet harituh surakaba nulih, kerajae nak perah duit rakyak lagi. Apa tu cukai GST. Kerajae meme tok guno, Pah ghoyak, kerajae Najib jahak.

Susah untuk diterangkan kepada penyokong dan ahli-ahli Pas yang terlalu taksub pada parti dan pemimpin mereka, tidak dinafikan bahawa ada penyokong-penyokong Pas ini yang mengikut isu semasa, tapi tidak dinafikan juga, masih ramai yang terlalu taksub hingga membodohkan diri sendiri.

Hakikatnya, keputusan temuramah yang dibuat, amatlah mengecewakan, tidak ramai rakyat Malaysia yang tidak tahu akan rukun negara, walau dikalangan pelajar dan pekerja kerajaan. Jangan cakap la dikalangan penyokong-penyokong tegar parti pembangkang, mereka langsung tak tahu mengenai dunia pun.

Paling mengecewakan bangsa cina dan india, ramai yang tidak kenal Perdana Menteri Ds Najib dan langsung tidak tahu apa itu rukun negara, adakah ini yang boleh kita banggakan? adakah semua bangsa menyokong semangat gagasan 1Malaysia? atau masing-masing masih hanyut dengan perjuangan sendiri.

MctHeory: Kepada semua rakyat Malaysia, celik mata, pasang telinga dan bukalah minda. Sayangilah pada negara, jangan sampai kita dijajah semula.

Isnin, 28 Disember 2009

POLITIK: Anugerah Skrin Untuk Pembangkang!




Tahun 2009 sudah sampai kepenghujungnya, tahun 2009 adalah tahun yang penuh dengan drama-drama politik pembangkang (Pakatan Rakyat). Bermula dari Kedah, Kelantan, Perak, Pulau Pinang dan Selangor semua dengan penuh drama politik pembangkang.

Jika ada anugerah untuk tokoh-tokoh pembangkang yang suka berlakon, barangkali mereka akan mendapat anugerah sebagai pelakon-pelakon terhandal di Malaysia.

Ini adalah senarai cadangan pemenang anugerah

Bagi kategori Pelakon Lelaki Terbaik:
dimenangi oleh
- Anuwar Ibrahim (Drama Kes Liwat, melewatkan kes dan sesumpah hidupku)

Bagi Kategori Pelakon Wanita Terbaik:
dimenangi oleh
- Elizebeth wung (Drama lucah separuh bogel ohh.. helmiku)

Bagi Kategori Pelakon lelaki pembantu Terbaik:
Di menangi oleh
- Khalid Ibrahim (Sebagai menteri besar yang suka gagap dan memakai topeng lembu)

Bagi Kategori Pelakon Wanita pembantu terbaik:
Di menangi oleh
- Teresa kuk (perempuan jahat suka merepek)

Pelakon komedi terbaik lelaki:
Di menangi oleh
- Azizan Razak (dialog filem cuma "saya taktau" dari mula sampai habis)

Pelakon Komedi Wanita terbaik:
Di menangi oleh
- Wan Azizah (dialog lebih kurang sama macam azizan tadi, tapi ditambah muka lebih kesian)

Pelakon Jahat Lelaki Terbaik:
Di menangi oleh
- Lim Guan Eng (drama Pulau Pinang bertajuk Tanahmu, tanahku jua)

Pelakon Jahat Wanita terbaik:
Di menangi oleh
- Teresa kuk (drama slow sikit azan, saya mau titon pun susah)

Pelakon Veteran Lelaki terbaik:
Di menangi oleh
- Nik Ajiz (Drama Menantu kesayangku dan drama haji rm65000)

Pengarah Filem/Drama Terbaik:
Di menangi oleh
- Lim Kit Siang (pengarah filem Hidup Komunis!)

Penolong Pengarah Terbaik:
Di menangi oleh
- Karpal Sing Karam (Drama Celaka sama pemuda UMNO, negara Islam tunggu saya mati dulu)

Anjing Paling Setia Terbaik:
Di menangi oleh
- Nizar KKK (drama Angguk-angguk geleng-geleng dan mohon derhaka)

Konco-konco Jahat Terbaik:
Di menangi oleh
- Nga dan Ngeh (drama adik beradik komunis terulung)

Ketua Gengster Terbaik
Di menangi oleh
- Ronie Liu (drama arak saya punya, mana mau lari)

Hero Kampung Terbaik
Di menangi oleh
- Hasan Pak Ali (drama pendekar kencing manis, konon gertak tapi gigil)


MctHeory: Sekianlah senarai pemenang anugerah drama-drama sepanjang tahun ini. Pada tahun 2010, apakah drama terbaru milik Pakatan Rosak? pasti mereka tidak akan kering idea untuk mewarnakan drama politik tanah air. . hehehe!

POLITIK: Pemuda Pas buat aduan polis!




Pemuda PAS Selangor hari ini membuat aduan polis berhubung dakwaan percubaan mensabotaj hubungan parti itu dengan dua lagi rakan kongsi dalam Pakatan Rakyat melalui demonstrasi semalam.

Aduan oleh timbalan ketua dewan tersebut Ahmad Zaidi Abdul Mutalib dibuat di Shah Alam tengah hari ini, berhubung demonstrasi kumpulan yang digelar Gerakan Penyokong dan Pengundi PAS Selangor di hadapan ibu pejabat parti itu semalam.

Ketua Pemuda PAS Gombak Syarhan Humaizi Abd Halim, yang berada di ibu pejabat polis daerah tersebut, berkata aduan itu dibuat setelah mendapati kumpulan tersebut bukanlah mewakili PAS kawasan itu seperti didakwa.

"Kita mendapat kepastian mereka bukanlah daripada kalangan ahli kita, lebih-lebih lagi jurucakap mereka bernama Wan Hilman Wan Abd Rahim," katanya.

"Kita sudah semak dan mereka bukan ahli PAS Gombak."

Tambahnya, kepastian itu diperolehi selepas membuat semakan dengan pangkalan data senarai keahlian PAS.

"Kita dapati ini adalah cubaan untuk sabotaj (Pakatan Rakyat) dan memburuk-burukkan PAS di Selangor sebab mereka berdemo untuk minta PAS supaya jangan digunakan DAP, tetapi mereka bukan ahli PAS," katanya lagi - Malaysiakini

Betul ke mereka ni bukan ahli Pas? Habis tu mana datangnya orang-orang ini?

Mengikut Blog TheUnspinners, mereka-mereka ini adalah orang upahan. Semua orang PAS terlibat dan takda muka orang UMNO. Nampak gaya perarakan ini dipercayai dibuat oleh puak-puak PKR untuk membantu puak Erdogan tapi sengaja disalahkan UMNO Selangor. Penyerahan memorandum begini akan kelihatan usaha untuk meletakkan tekanan ke atas PAS dan dikaitkan dengan Hasan Ali.

MctHeory: baru tadi kita bincang mengenai drama-drama politk pembangkang, ini dah muncul satu lagi drama. Memang PKR amat hebat dalam melaga-lagakan orang. Balik-balik UMNO juga yang kena, buat la laporan polis, boleh juga kita tau siapa dalang disebalik ni. Orang UMNO tunggu PRU13 je, untuk rampas balik Selangor!

BERITA: POLITIK KELANTAN HURU-HARA!



Akhirnya Politik di Kelantan bergolak lagi, kerajaanPas N.ajis telah menunjukkan wajah sebenarnya, n.ajis lebih mementingkan kekayaan keluarga dari kestabilan politik dan kerajaan di Kelantan.

Berita terbaru yang diterima ialah mengenai penguguran dua setiausaha menteri besar n.ajis. Menantu N.ajis Ariffahmi (CEO PMBK) telah mengunakan kuasanya dengan mengantikan kedua-dua setiausaha terbabit dengan ahli keluarga mereka yang terdekat.

Semalam Husam, anak didik n.ajis, didalam blognya membayangkan betapa pentingnya kekeluargaan dijauhkan dari pentadbiran kerajaan, walaupun tidak dinyatakan secara terus, cara penulisannya seperti merujuk kepada pentadbiran Kelantan yang lebih kepada kekeluargaan atau dalam bahasa sebenarnya KRONI! yang selalu Pas tujukan kepada UMNO.

Pentadbiran Pas di Kelantan seperti sampai kepenghujungnya, apabila pertikaian diantara exco-exco dan pemimpin Pas yang lain, masalah peribadi Dr. Rosli juga telah mengegarkan pentadbiran Pas Kelantan. Nik Amalina pula selalu campur tangan dengan menyalahkan pemimpin-pemimpin Pas yang lain, sambil membela suaminya yang juga menantu kesayangan n.ajis.

Nampaknya Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) sudah menjadi pentadbiran kekeluargaan, 'family bussines'. Ariffahmi yang dipaksa letak jawatan nampak seperti lebih kepada menguatkan lagi kuasa pentadbirannya.

Sebelum ini Ariffahmi didesak oleh pemimpin-pemimpin Pas yang lain, supaya meletakan jawatannya (CEO PMBK) dengan segera, bagi mengelakkan cakap-cakap belakang dan kritikan keatas pentadbiran n.ajis.

Ariffahmi memberi masa selama tiga bulan sebelum meletakan jawatan secara berperingkat. Namun sekarang, kelihatan Ariffahmi seperti mencantas pihak-pihak yang dianggap penentangnya dalam PMBK dan mengantikan dengan kroni-kroni terdekat. Ikuti berita terbaru selepas ini!

MctHeory: Puhh. . panas-panas. . best betul mengikuti cerita drama di Kelantan ni. Mengikut orang dalam di PMBK, hari ni banyak lagi kejadian akan berlaku dan kemungkinannya pihak-pihak atasan Pakatan Rakyat akan turun meredakan keadaan jika keadaan bertambah teruk.

Isu kroni dan rasuah sudah mewarnai pentadbiran Pas di Kelantan dan juga negeri lain. Dahulunya isu-isu ini selalu ditujukan kepada UMNO dan pentadbiran Kerajaan Pusat. Lupakan Pas kepada kejatuhan Pak Lah (BN) disebabkan campur tangan keluarga dalam kerajaan? Ini menunjukan, Pas Kelantan dan tinggal nyawa-nyawa ikan.
aminn. .

Ahad, 27 Disember 2009

POLITIK: Syed Ali Mahu Ds Najib siasat Tun Mahathir

Syed Husin Ali, Timbalan presiden PKR meminta Ds Najib menubuhkan suruhanjaya seperti yang dicabar oleh Tun Dr Mahathir, Syed Husin juga berkata "Sebenarnya Mahathir mencabar pemerintahan Umno-BN yang dipimpin oleh Datuk Seri Najib Razak oleh itu Najib, tidak perlu bertangguh-tangguh atau berdolak-dalik dan harus membentuk segera Suruhanjaya tersebut," katanya.

Syed Husin mengulas mengenai buku kontroversi yang ditulis oleh Barry Wain 'Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times, Mahathir Mave, Barry didalam buku itu mendedahkan kononnya pembaziran 100 bilion oleh Tun Dr Mahathir semasa 22 tahun memerintahan Malaysia.

Syed Husin memberi cadangan bahawa suruhanjaya tersebut hendaklah dianggotai bukan saja oleh hakim serta bekas hakim, tetapi juga tokoh politik kerajaan serta bukan kerajaan dan tokoh profesional, termasuk Majlis Peguam.
"Seharusnyalah ada jaminan supaya segala perakuan suruhanjaya diambil tindakan diambil oleh kerajaan dan pihak berkuasa lain.

Suruhanjaya tersebut diminta menyiasat Tun Abdullah, yang dikatakan telah membelanjakan 260 bilion semasa 4 tahun memerintah Malaysia seperti yang diminta oleh Tun Mahathir - Malaysiakini

MctHeory: Syed Husin, pandai cakap juga orang tua ni, ingat asyik tidur je.. Siasatla. .kami pun nak tengok juga siapa yang salah dan siapa yang betuli, alang-alang dah tubuh suruhanjaya, siasat sekali Anwar, Lim Guan, Khalid dan nik aziz baru la adil dan saksama.

Memang dah jelas buku Barry ni memang diupah oleh musuh Tun Dr Mahathir yang berada di Singapura, disambut pula oleh bekas anak didiknya (Kit Siang) disini hanya untuk menjatuhkan nama Tun Dr Mahathir. Kami yakin Tun Dr Mahathir difitnah, Berani kerana benar, takut kerana salah! Allahhuakbarr!!

Sabtu, 26 Disember 2009

Berita: UMNO Selangor anjur perhimpunan desak Pas Selangor keluar Pakatan?

UMNO Selangor akan menganjurkan satu perhimpunan khas 'mendesak Pas Selangor keluar dari Pakatan' bertempat di perkarangan pejabat perhubungan PAS Selangor dekat sini. Perhimpunan dijadual esok! maklumat diterima dari sms.

Dalam perhimpunan itu, sms itu memaklumkan, satu memorandum akan diserahkan dan menurutnya memo itu akan diterima sendiri oleh Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hassan Ali.

Ketika disemak dari penghantar sms itu, didapati sumbernya adalah penggerak Umno di negeri ini.
"Dia nak ambil kesempatan dari isu yang berlaku di Selangor sekarang untuk memecahkan PAS," kata sumber yang menghantar mesej ini.

MctHeory: Wahh. .adakah ini satu lagi wayang gambar mainan Pas? Jika betul ini rancangan UMNO untuk jatuhkan Pakatan Rakyat Selangor, kita tunggu dan lihat.

Cuma maklumat ini disampaikan oleh Raja Petra, tukang sampai pun orang yang tidak boleh dipercayai. lagi satu perkara bagaimana agaknya Pas sempat menyiasat sms itu dari UMNO dalam masa 1malam sahaja? hebat betul. Guna FBI agaknya. heh. .

ISU: Kerajaan akan tambah BTN lagi?

KUALA LUMPUR: Kerajaan sedang mempertimbangkan untuk membina lebih banyak kem, selain menambah pengambilan tenaga penggerak dalam usaha meningkatkan penyertaan lebih ramai rakyat mengikuti kursus Biro Tata Negara (BTN).

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan, berkata dengan 1,500 tenaga penggerak termasuk 500 pegawai yang bertugas di 22 kem BTN dan 40 kem swasta, hanya 500,000 individu yang mengikuti kursus dan seminar BTN setiap tahun.

Katanya, jumlah sebenar yang mengikuti kursus BTN di kem hanya separuh daripada bilangan itu kerana bakinya hanya mengikuti seminar yang diadakan di beberapa lokasi lain.

“Jika kerajaan memutuskan untuk melebarkan BTN dan melihat ia keperluan, mungkin lebih ramai boleh mengikuti kursus termasuk berupaya memastikan semua bakal mahasiswa berbuat demikian sebelum memulakan pengajian di universiti.

“Buat masa ini, BTN berdepan dengan kekangan tempat dan tenaga penggerak,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Kelmarin Pertubuhan Pribumi Perkasa Negara (Perkasa) mencadangkan semua bakal mahasiswa dihantar mengikuti kursus BTN sebelum menjejakkan kaki ke universiti.
Presidennya, Datuk Ibrahim Ali mencadangkan kursus itu jadi prasyarat bagi mereka yang diterima sebagai kakitangan kerajaan serta peminjam pelbagai skim yang disediakan kerajaan. sambung baca di ahmadmaslan.blogspot.com (Ketua Penerangan UMNO Malaysia)

MctHeory: Satu tamparan hebat, kepada penentang-penentang BTN, terutamanya kepada Lim Kit Siang! Teruskan usaha tersebut kami menyokong 100℅.

Jumaat, 25 Disember 2009

Politik: Pas kata Ahmad bagi rasuah pada budak sekolah?

Haprakdaily hari ini melaporkan bahawa Ahmad Said (MB Terengganu) memberi rasuah secara tidak langsung kepada budak sekolah semasa merasmikan penyampaian cemerlang sekolah dibawah Yayasan Terengganu.

Ahmad di dakwa berkata kepada hadirin majlis, supaya mengundi BN pada Pilihanraya Umum yang akan datang setelah apa yang kerajaan BN Terengganu lakukan kepada rakyat.

Haprakdaily juga mengatakan, ada hadirin yang hadir tidak puas hati atas ucapan Ahmad Said tersebut (semestinya orang Pas) dan menganggap segala pemberian yang diberikan kepada rakyat itu umpama rasuah untuk mengundi BN. (haprakdaily melaporkan dengan secara hapraknya)

MctHeory: Apabila kena pada BN, dikatakan rasuah, bila kena pada Pas, dikatakan hadiah. Apabila yang pakai serban kontraktor belanja pergi haji rm65,000, boleh pula ye.

Kerajaan Terengganu cuma hendak rakyat berterima kasih dengan mengundi, cuma caranya terlalu terus terang. Salahkah kita berterima kasih pada orang yang membuat baik pada kita? Itu pun mau jadi isu ke?

MctHeory: Terima Kasih Tun Dr Mahathir

Terima kasih Tun Dr Mahathir, setelah apa yang Tun perjuangkan kepada kami selama ini.

Sebagai rakyat Malaysia yang dibesarkan semasa pemerintahan Tun, saya berasa amat selesa dan selamat, selama dibawah pemerintahan Tun.

22 tahun Tun memerintah, negara menghadapi pelbagai cabaran dari segi politik dan ekonomi, tetapi kami sebagai rakyat Malaysia tidak pernah melihat Tun goyah semasa memerintah. Tun tetap tenang. Ketenangan Tun membuatkan rakyat Malaysia yakin dengan Tun.

Tidak pernah kami lupa pada cabaran tahun 1997-1998, cabaran ekonomi bersulam politk negara, terlahirnya secara asli musuh nombor 1 (agak-agak siapa ye?) negara ketika itu.

Semasa itu Tun dikutuk teruk oleh pembangkang, tetapi Tun menepis semua kutukan itu dengan membawa negara kembali kelandasan ekonomi yang betul. Syabas Tun!

Pada tiba Tun hendak meletakkan jawatan, jutaan rakyat Malaysia bersedih ramai yang tidak yakin dengan kepimpinan baru.

Kesalahan Tun yang paling besar adalah semasa melepaskan jawatan dan memilih Pak lah. Satu kesilapan besar, sangat besar.

Pada mulanya rakyat menghormati permintaan Tun dengan melantik Pak lah. Pak lah disanjung, dengan imej perwatakan 'orang kuat agama'. Lama kelamaan kita semua pun tahu apa kesudahannya, biarla itu cerita lama.

Sekarang Tun sekali lagi dikecam hebat oleh musuh-musuh Tun, buku dajal ciptaan musuh utama Tun bertajuk, Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times, karangan Barry Wain telah dihasilkan.

Ramai musuh yang bertepuk tangan sambil bersorak, ramai yang percaya bulat-bulat apa yang ditulis (pastinya pembangkang), ada yang mahu Tun di dakwa dan juga disiasat.

Reaksi Tun terhadap buku dajal itu amatlah membanggakan kami. Semangat Tun menghadapi tuduhan membuktikan Tun dipihak yang benar. kami bangga dengan Tun.

Ingat Tun, Tun bukan menghadapi musuh berseorangan, jutaan rakyat Malaysia termasuk kami disini yang menyokong dan mendoakan Tun semoga tabah menghadapi segala tuduhan dan tohmahan jahat.

Akhir kata, Tun seorang hero Melayu Islam, yang amat dikagumi diserata dunia, Tun Dr Mahathir tiada gantinya!

MctHeory: Alhamdullilah, berani kerana benar! takut kerana salah. . Allahhuakbar!!. .

Khamis, 24 Disember 2009

ISU&TEORI: Kenapa Engine Jet F-5E Boleh Hilang, Siapa harus dipersalahkan?

Heboh diperkatakan mengenai kehilangan enjin jet F-5E. Ramai yang tanpa punca dan sebab, terus menerus menyalahkan kerajaan punca kecuaian kehilangan enjin jet tersebut.

Pihak pembangkang, pemimpin ataupun blogger-bloggers pengampu anuwar, sudah mentafsirkan sendiri cara kehilangan dan sebab musabab hilang dengan tanpa usul periksa.

Mahfuz Omar, paling lantang dalam membawa hal ini ke Parlimen, sambil disokong oleh beruk-beruk pembangkang yang lain.

Apakah kita tahu punca dan jalan cerita sehingga kita mentafsirkannya sendiri?, adakah adil kita menghentam orang yang kita sendiri tidak tahu kesalahannya, sama ada dia salah atau tidak?

Jika kes ini, kes pembangkang, maka ditutup, ditelan disembunyikan terus dari pengetahuan umum. Walhal kes ini masih lagi di siasat oleh undang-undang tentera dan sekarang dalam campur tangan Polis, kementerian dan peguan negara.

Tahukah anda bahawa tentera tidak tertakluk dibawah undang-undang perlembagaan. Tentera ada undang-undang sendiri dan mereka hanya berpandukan kepada undang-undang mereka.

Segala penyiasatan mengenai enjin yang hilang ini adalah dibawah siasatan tentera dan mereka berhak merahsiakan daripada umum walaupun daripada menteri sendiri. Cuma bila kes penting seperti ini, kementerian ada hak untuk ambil alih penyiasatan.

Segala kekecohan ini berpunca daripada orang dalam tentera dan kementerian sendiri (tak perlu dinyatakan nama disini).

Bukan aku nak membela yang salah, cuma aku nak terangkan kepada pembaca semua, kenapa dan untuk apa TUDM menyembunyikan kes ini dari umum dan siapa yang harus kita persalahkan.

Sepatutnya kita mempersalahkan individu yang ditugaskan menjaga enjin terbabit. Dipercayai kehilangan enjin ini melibatkan penyeludup antarabangsa yang bekerja sama dengan penderhaka negara dan konco-konconya.

Segala perancang penyeludupan ini telah dirancang rapi, sehinggakan ada pihak atasan TUDM yang terlibat, pihak itu yang sepatutnya mencegah, tapi boleh terbabit dalam kes ini.

Orang-orang inilah yang patut kita hentam, bukannya main hentam pemimpin negara membabi buta.

Untuk keterangan Kronologi lebih terperinci sila rujuk ke blog TheUnspinners.

MctHeory: Kes ini serius, melibatkan wang negara iaitu wang rakyat, kita beri sokongan supaya kerajaan dapat menyelesaikan kes ini dengan cepat dan pintar!

ISU: Wahai Pas Selangor! Mana penguatkuasaan pembelian ARAK keatas orang Islam!



Isu arak di Selangor sebenarnya telah di ghaibkan dari pandangan umum, bagaikan sudah selesai, hakikatnya, ramai lagi umat-umat Islam yang hati perutnya kelam mudah mendapatkan air kencing syaitan ini di kedai-kedai 24jam.

Semasa aku turun ke Petaling Jaya Selatan untuk mencari maklumat berkenaan Topic Serbu Taman Medan, aku terserempak dengan sekumpulan remaja Melayu Islam (walaupun sudah tak nampak lagi Islamnya), baru keluar dari kedai 24jam sambil memegang minuman keras ditangan.

Melihat kejadian tadi, aku sangat terkejut. Aku pun terus masuk kedalam kedai 24jam tu. Kelihatan botol-botol minuman keras di belakang kaunter cashier sahaja, disitu juga kelihatan poster besar bertulis "Orang Islam Dilarang Membeli minuman keras, arak adalah haram!" tapi macam mana pula remaja terbabit boleh beli minuman keras.

Untuk mendapatkan kepastian mengenai pembelian minuman keras, aku pun memanggil
seorang bangla yang menjadi pembantu kepada cashier.

"baiya..sini kejap" aku panggil. "ada apa abang" bangla tu tanya.
"sini la baiya, saya mau minta tolong sikit" kata aku pada bangla tadi.

Bangla tu pun datang, aku terus tarik bangla tadi pergi belakang kedai untuk dapatkan kepastian.

"baiya, saya mau tanya sikit boleh?" aku tanya.
bangla jawab "mau tanya apa abang, cepat sikit saya ada banyak kerja (loghat bangla)"

"Saya mau beli arak tapi saya Melayu boleh beli ka?" aku bagi soalan cepumas.
"abang pergi kaunter suruh itu cashier ambil, bayar saja la" bangla tadi jawab lagi

"Eh!..orang Melayu boleh beli ke? tak kena tangkap ke?" aku tanya lagi.
"Ramai orang Melayu beli la abang" dia jawab balik.

"tapi poster kat belakang kaunter tu kata, orang melayu tak boleh beli? kalau jual kat orang melayu tak takut itu 'haji' (JAIS) tangkap ka?" aku tanya lagi.
"Takda apa la abang, itu poster letak saja, 'haji' pun tak penah datang, bos suruh letak-letak saja la". bangla tu jawab dengan bangganya.

"itu macam ka, kalau aku beli pun ok la ni" tanya untuk kepastian.
"tadapa la abang, line clear, jangan takut, abang mau yang mana, saya tolong ambil bagi abang". bangla tu jawab dengan yakin sekali.

"takpa-takpa, nanti kalau aku nak, aku cari ko ok" jawapan nak lari.

Bangla tadi pun masuk kerja balik sambil garu-garu kepala memandang aku.



Pas Selangor memberi jaminan bahawa tiada minuman keras dijual di kawasan orang Melayu Islam, tapi hakikatnya bersepah kedai 24jam yang menjual minuman keras di kawasan orang Melayu Islam.

Adakah kata-kata dan janji-janji tadi hanya untuk menutup tembelang Pas Selangor yang pecah disebabkan Dap? Atau Pas memang sudah berubah hingga sanggup menghalalkan penjualan arak di kawasan orang Melayu Islam.

Adakah ini perjuangan menegakkan Syiar Islam yang dilaung-laungkan oleh ulama dan ustaz Pas? Fikir-fikirkan lah..

MctHeory Huk Aloh.. Pas sekarangkan dan join sekular, meraka sekarang dan TAKEBEER! bukan lagi TAKKBIRR!!

Selasa, 22 Disember 2009

Isu: UMNO vs Gerakan = BN Penang?

Panas - Gerakan vs UMNO, Isu yang menghantui setiap sudut penyokong setia BN di Malaysia. Ada yang pelik, ada yang bertanya-tanya kenapa dua parti komponen BN ni boleh bergaduh. Sepatutnya, isu ini perlu diketepikan dahulu. Siapa Pengerusi BN Pulau Pinang tidak penting kalau BN tak berjaya mengambil hati rakyat Pulau Pinang.

Sekarang sepatutnya UMNO dan Gerakan bersatu kukuhkan parti, untuk menentang musuh yang sama iaitu Pakatan Rakyat, tapi masa yang terluang ini digunakan untuk membidas sesama sendiri (macam dah takde kerja lain).

Kita semua dah tahu, PR (Pakatan Rakyat) dah berada dalam keadaan yang lemah (konvensyen PR cuma wayang semata-mata). Peluang untuk BN menjuarai PRU ke 13 sangat terbuka. PR khususnya langsung tak punya isu untuk di ketengahkan, balik-balik isu perkauman, isu ketuanan Melayu dan isu Rasuah kerajaan.

Rakyat sebenarnya dah tahu yang mana intan dan yang mana kaca. Hampir separuh rakyat Malaysia menyesal kerana mengundi PR (termasuk aku, tapi aku langsung tak pergi mengundi sebab geram kat UMNO Pak lah) PR bukan hendak membantu rakyat tapi cuma hendak berkuasa dan wang rakyat.

Jikalau terjadi pilihanraya sekarang, aku percaya Selangor dan Pulau Pinang akan dapat dirampas oleh BN kembali, Bukan sebab BN kuat, tetapi disebabkan PR kelihatan amatlah lemah sekali. Khalid (Selangor) tiada perancangan dan sering flip flop dalam pentadbiran, manakala Guan Eng, pentadbirannya (DAP Penang) tersangatlah rasis, nescaya pasti ditolak oleh kaum-kaum lain di Pulau-Pinang.

Kami penyokong-penyokong BN tersangatlah kecewa apabila komponen BN asyik berbalah sesama sendiri, kurangkan perselisihan, tumpukan perhatian untuk bekerja demi masa depan negara.

Kepada Zahid Hamidi, jangan suarakan tentang Pengerusi BN Penang. Janganlah bertekak lagi, ikutlah cakap PM, pergi la buat kerja dari asyik bergaduh. Tumpukan pada dun-dun dan parlimen yang dirampas pembangkang, bukannya bergaduh sesama sendiri.

Kepada Tsu Koon, bangunlah dari tidur, suruhlah Gerakan bergerak. Nak tunggu sampai bila baru nak bergerak. Bangun dan lanyak DAP di Penang.

Ini adalah pandangan dari hamba yang kerdil mewakili golongan kecil penyokong-penyokong UMNO/BN.

Oleh MctHeory

Panas: Pemimpin kanan Pemuda PAS letak jawatan!

Ketua penerangan Pemuda PAS Kelantan - yang tegas mendesak pengunduran segera menantu Datuk Nik Aziz Nik Mat sebagai peneraju Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) - telah meletakkan semua jawatannya dalam parti hari ini.

Bagaimanapun, Dr Rosli Allani Abd Kader meletak jawatan bukan kerana kegagalan Pemuda PAS negeri mengadakan mesyuarat berhubung peletakan jawatan ketua pegawai eksekutif PMBK, Abdul Ariffahmi Ab Rahman.

Sebaliknya, kata beliau, ia berkaitan keputusan Mahkamah Tinggi Syariah Kota Bharu - yang memerintahkannya tinggal berasingan dengan isteri keduanya - bagi mengelak menjejaskan imej PAS.

Dr Rosli mengumumkan peletakannya itu dalam satu sidang akhbar di sebuah hotel di Kota Bharu tengahari ini.

Sumber - MalaysiaKini

MctHeory: Dr Rosli antara yang paling kuat menentang kroni-kroni N.ajis di Kelantan. Dr Rosli cuba memulihkan imej Pas Kelantan dengan memaksa menantu kesayangan N.ajis cepat-cepat meletakkan jawatan sebelum ramai lagi yang bising.

Tiba-tiba kini dia yang letak jawatan, adakah anda percaya sebab meletakkan jawatannya seperti dia terangkan tadi? atau Big Bos Pas Kelantan yang suruh? heh. .

Seterusnya: Serbu Taman Medan! (Petaling jaya Selatan)

Insyallah, jika tiada aral melintang, Skuad DKKL (Dari Kedah ke Kuala Lumpur) akan turun menemubual penduduk sekitar Taman Medan, Taman Manja dan sewaktu dengannya di Petaling Jaya Selatan.

Membongkarkan apa jua masalah dikawasan dun DAP dan parlimen PKR ini. Jika dengan izin Allah kita akan cuba mengambil kesempatan keatas kelalaian mereka. Zon Petaling Jaya Selatan adalah kawasan hitam UMNO/BN.

Doakan semoga saya berjaya.

MctHeory: Amin. .

Isnin, 21 Disember 2009

PANAS: Kenapa cabang PKR Ijok Bubar??!! (Temubual Warga Ijok)



Khalid Bakal Jadi Kenangan!


Kita semua tahu dengan Pembubaran Cabang PKR Ijok (pengumuman di buat oleh Dato Noh Omar) PKR Ijok yang adunnya Khalid Ibrahim (Menteri Besar Selangor) dah ditutup. mungkin ramai yang nak tahu apa sebabnya Cabang PKR ini dibubarkan.

Aku (Hafiz) telah turun ke Ijok dan sempat menemubual beberapa warga Ijok.

Sampai saja di pekan Ijok yang tak beberapa sibuk, aku pun tak tahu nak mulakan dari mana, niat aku cuma nak mencari sebab kenapa PKR yang dulunya kuat disini boleh dibubarkan. PELIK! itu yang menjadi persoalannya. Sedang aku meninjau mencari mangsa pertama aku ternampak sebuah kedai Basikal di seberang jalan, dan kelihatan seorang Apek yang sedang membuka tayar basikal, aku menghampirinya dan aku pun mulalah bersuara.

"Selamat Pagi Uncle, maaf menganggu, boleh saya tanya sikit, dah lama ke uncle tinggal sini?" sambil tersinggih aku bertanya.
Apek tu jawab "wa sula lama loo.. lu sapa?" Apek tu tanya aku balik.

"Saya Mat (tukar nama), pelajar dari UiTM (maaf UiTM kerana meminjam nama) datang sini sebab nak buat sedikit tugasan. Boleh saya tanya uncle soalan yang berkaitan dengan Pekan Ijok ni ke?"
dia jawab " Oo.. lu student ka? ala apa hat mau tanya? Aku pun mulakan soal jawab, kita ambil yang penting je la sebab banyak yang aku tanya Apek ni.

Soalan berkaitan yang ditanya. "Uncle Seng (nama apek ni) uncle ada kenal sama dengan sini punya YB ka?"

apek tu buat muka pelik, macam sedang pikir, lepas tu dia tanya. "sapa lia punya nama? wa lupa la. "Khalid Ibrahim" aku jawab. "Oo.. itu olang ka! lulu lia ada latang sini, lama suda lia talak latang, itu busat-busat punya olang kan, Lulu masa undi punya time, lia ala tanya wa apa kabat. Sikalang wa pun tatau dia ala idup ka mati. aku sengih je dengar jawapan apek ni. Aku pun minta diri kat apek tu, aku nak pegi tempat lain lak, meninggalkan apek tu yang sedang baiki basikalnya dari tadi.

Aku jalan lagi, nampak gerai roti canai, perut pun lapar aku pun singgah la kejap makan dulu. Penuh orang gerai ni mesti sedap, disebabkan semua mejanya penuh aku terpaksa duduk kongsi meja dengan sorang uncle india.

"Ayaa (atok dalam bahasa tamil), boleh saya duduk sebelah?" Dia tengok muka aku lama-lama, dia kata "dudu la (duduk la), dudu la" aku pun duduk. Dah order makan, semasa sedang makan. Aku fikir baik aku tanya Aya ni pasal Khalid.

Soalan biasa, Ayaa.. sudah lama duduk sini ke? Ayaa tu tenung aku, dia kata "apa pasal anee, lepas makan saya bangun la" aku sengih lagi. Aya ni dah salah faham.

"Ayaa, saya tanya sudah lama ke Aya tinggal kat Ijok ni" Soalan yang lebih jelas. Ayaa jawab "Ooo..suda lama, 40 tahun libih. Ada lagi beberapa soalan yang aku ajukan pada Ayaa ni yang untuk merancakkan lagi perbualan kami. Lepas tu baru aku ajukan soalan yang berkaitan dengan soalan tujuan aku.

"Ayaa, tau itu PKR ka?" aku tanya lagi. Ayaa tu tengok muka aku, seram rasanya, lama dia tenung. "Musti tau la.. dulu manyak PKM sini, suma orang takut juga. Itu PKM selalu munuh sama worang. Manyak Jahat juga itu PKM (baca dalam loghat india). Aduhh.. Aya ni salah faham, ke salah dengar. Aku terangkan balik "Ayaa.. saya tanya itu PKR itu Parti Keadilan Rakyat, Anwar Ibrahim, Khalid Ibrahim, bukan PKM Komunis tu.

Ayaa tu kata "itu PKM sama PKR tada sama ka, maca sama aja" lepas tu dia macam teringatkan sesuatu. "Ooo..Kalid menteri basar ka? Aya ingat, itu Kalid mana ada nampak lagi, sini banyak juga ada masalah. Dia pun tada peduli. Ayaa selalu tengok muka dia ada dalam TV juga. Suda jadi menteri suda banya (banyak) sumbung, muka pun banyak busar macam lumbu, sama kita dia tada jaga, sama dia badan busar makan banya-banya" Tetiba Aya ni emosi dan terus tinggalkan meja, lalu aku pun terpingga-pingga.

Baru dua orang aku temubual, aku pun sudahkan makan dah teruskan tujuan aku kat Ijok ni. Secara ringkasnya adala dalam 20 orang aku temubual, semuanya berbilang bangsa. Semuanya bagi jawapan yang lebih kurang sama. Wakil rakyat tak tolong rakyat, bila susah takde tempat nak mengadu. Sebetulnya khidmat Khalid kat Ijok ni dah bertambah teruk, patutnya tukar je YB kat sini.

Kesian aku tengok masyarakat Ijok ni. Sedangkan orang PKR sendiri pun dah tak yakin dengan Khalid, tambahan pula orang-orang lain. Harap Cawangan-cawang UMNO dan MIC sini buka la pintu untuk masyarakat Ijok mengadu, bantulah mereka.

Pada YB-YB yang menjaga dun masing-masing janganlah buat kawasan anda seperti ini, nescaya anda akan ditukar pada pilihanraya tahun hadapan. Sekian temubual saya pada kali ini.

MctHeory: Syabas pada Bro Hafiz kerana turun ke Ijok untuk menemubual masyarakat Ijok. Kepada Kalid Gagap, bersedialah anda untuk ditalkinkan di Ijok pada pilihanraya akan datang. kepada YB-YB pembangkang yang lain, politiklah selalu takyah la buat kerja. Senang kerja kami nak "kick-out" anda-anda semua keluar.

ISU: Pembangkang Kata Nur Amalina Gagal di University Of Edinburgh?!



Korang masih ingat Nur Amalina Che Bakri, pelajar terbaik SPM yang mendapat 17A1 pada tahun 2005?

selepas mendapat keputusan cemerlang itu, Amalina berangkat ke UK untuk buat A-Level sebelum memasuki University Of Edinburgh, Scotland untuk melanjutkan pelajarannya dalam bidang perubatan.

Kecoh baru-baru ini bahawa Nur Amalina gagal di sana dan pulang ke Johor baru secara senyap. Pembangkang mempertikaikan biasiswa kerajaan terhadap Nur Amalina yang dikatakan membazir.

Ternyata semua itu adalah tohmahan dan khabar-khabar angin belaka. Sebenarnya Nur Amalina sekarang ni ambil pula Ijazah kedua dalam jurusan sains farmakologi,
itu maknanya, kalau dia berjaya, Amalina akan pulang ke Malaysia dengan Ijazah Sarjana Muda Perubatan dan Ijazah Sarjana Muda Sains Farmakologi , dua ijazah atau double degree serentak!

aku taktaula siapa yang dengki sangat dengan Nur Amalina ni. walaupun takde kena mengena dengan aku tapi sebagai Melayu Islam, aku amat berbangga kejayaan Nur Amalina ni. Untuk pengetahuan korang, hanya mereka yang cemerlang saja dibenarkan oleh pihak universiti tersebut untuk berbuat demikian.

Harap Pihak-pihak yang dengki dengan Nur Amalina ni janganlah fitnah dia dengan teruk-teruk. Apalah dosa budak ni. Apa pun Tahniah Nur Amalina dengan kejayaan anda.

MctHeory: Pembangkang takdak kerja lain ka? Pasal budak ni pun korang nak pertikaikan. Hapa punya Tur.. la korang ni..

Ahad, 20 Disember 2009

Hadi: Blogger Pas jangan suka memfitnah!

Taman Melewar - Konvensyen Blogger Pas yang dipengerusikan oleh Big Bos Pas, Hadi Awang. Seramai 300 orang para blogger Pas menghadiri Konvensyen itu (semua nak kena sound tu).

Hadi berkata para blogger Pas jangan syok buat cerita (bukak kilang fitnah) yang bukan-bukan sehingga memecah-belahkan masyarakat. walaupun ada maklumat yang benar, tapi jika harus disimpan maka perlu disimpan (kalau salah kita janganla dedah pada orang, malu muka kita).

Blogger Pas juga dipesan supaya jangan membuat fitnah, (walaupun dah biasa buat) ini kerana ada fitnah boleh disebarkan dan ada yang tak boleh disebarkan. Ada fitnah itu benar (ada ke?) dan ada pula fitnah itu bohong (banyak yang bohong dari benar).

MctHeory: Dah sahla, memang para blogger Pas ni suka memfitnah yang bukan-bukan, sampaikan Hadi pun tak bole tahan. Err. .Pak Hadi, jangan marah yang bawah je, yang atas-atas macamana pula? tambahan si kaki fitnah, fatwa syok sendiri dan doa bukan-bukan (n.ajis si wali slipar) taknak marah ke? kasi warningla sikit.

Berita: Cabang PKR Ijok Tutup!

Ijok - Bubar!! perkataan yang paling tepat merujuk kepada cabang PKR Ijok. 500 ahli PKR keluar daripada parti untuk menyertai UMNO. Ketidak yakinan kepada Khalid (MB Selangor) dan Anwar Ibrahim selaku Ketua PKR yang didakwa tak pernah untuk membela nasib mereka lagi.

Mereka juga mendakwa Khalid selaku adun disitu tak pernah lagi balik ke sana menunaikan tanggung jawabnya sebagai wakil rakyat disana.

Datuk Noh Omar selaku Timbalan Pengerusi Barisan Nasional Selangor, dilihat bersama dengan bekas ahli-ahli PKR dalam sidang media.

Tahniah Dato Noh Omar, kerana berjaya menjalankan tugas dengan baik.

MctHeory: Dengar kata bekas ahli-ahli PKR cakap, sebelum kalid gagap jadi menteri, dia janji macam-macam nak buat kat kawasan dia tu, tapi lepas dapat jawatan menteri besar, balik pun susah, muka pun dah tak nampak, macam mana nak tolong rakyat. Biasala. .Pakatan Rakyat, memang suka berjanji.

Sabtu, 19 Disember 2009

Dasar Bersama Pakatan Rakyat Melingkupkan Malaysia!!

Konvensyen Pakatan Rakyat yang pertama seperti biasa mendendangkan lagu-lagu lama, janji manismu dan janji seribu janji seperti mana selalu dilaungkan oleh Komplot-komplot mereka. Anwar ketua komplot mensasarkan ke Putrajaya bagi memenuhi impian peribadinya untuk menjadi PM Malaysia.

Dasar mereka kali ini, bersama berjanji (berjanji lagi) untuk mengurangkan dasar-dasar yang berasaskan kaum dan menggubal akta hubungan kaum dan akta peluang saksama serta dasar-dasar lain yang berasaskan merit seperti pemberian biasiswa kerajaan (dengar bole percaya jangan).

Pakatan seperti biasa menjanjikan layanan istimewa kepada Sabah dan Sarawak - di mana pengaruh Pakatan tidak kuat - dengan menjanjikan akses kepada royalti minyak serta berjanji (berapa banyak janji daa. .) untuk menyelesaikan masalah-masalah yang sudah lama berlanjutan.

Pakatan juga berjanji untuk menubuhkan suruhanjaya diraja untuk menyelesaikan isu-isu membabitkan isu pendatang haram, yang didakwanya tidak diberi perhatian oleh kerajaan pusat (janji seperti biasa).

Banyaknya janji Pakatan Rakyat, janji PRU12 pun tak tunaikan lagi, ni dah buat janji-janji baru. Semua janji yang dibuat cuma untuk menarik undi saja. Sabah dan Sarawak ada satu perempat daripada kerusi Parlimen, kalau tak menang kat sana macam mana nak takluk Putrajaya.

Banyak lagi janji Pakatan dalam ekonomi, dalam undang-undang dalam sistem kehakiman (yelah, anwar memang adil sangat masa jadi TPM dulu pun banyak salah guna kuasa).

Dalam pada itu seperti biasa juga pengampu-pengampu Anwar Pas dan Dap mengangguk-anggukkan kepala selain tersengih-sengih dengan angan kosong dan janji-janji palsu Pakatan.

Janji Pakatan ini termasuk pengagihan kuasa pentadbiran dan ekonomi dan pelaksanaan kerja-kerja infrastruktur kepada kerajaan negeri (ada balak lebih bagi sama pada kroni negeri lain).

Dasar pada janji-janji Pakatan Rakyat itu merangkumi empat perkara, iaitu demokrasi telus dan tulen; memacu ekonomi berprestasi tinggi, mampan dan adil; keadilan sosial dan pembangunan insan; dan hubungan persekutuan-negeri dan dasar luar negara (ekonomi, duit takdak pinjam IMF, gadai negara takpa janji masyuk)

MctHeory: Bosan. . hanya itu dapat diluahkan pada semua kesimpulan janji-janji Pakatan Rakyat tadi. Perkara sama diulang-ulang, janji seribu janji. Pas diserahkan tugas menipu Melayu Islam, Dap pula seperti biasa menipu kaum-kaum lain dengan agenda dia. Anwar dan Pkr, bersedia dengan slogan samaratanya dan tipu muslihat untuk rakyat. Sama rata sama rasa, depan belakang sama saja. Itulah Dasar sebenar Pakatan Rakyat!!

PANAS: Anak Ahli Parlimen Pas Penagih Siri Kedua

Sambungan dari siri pertama:

MctHeory: Disebabkan TheUnspinnes pernah mendedahkan individu terbabit walaupun secara tidak langsung atas permintaan pembaca blog, MctHeory akan menyambung cerita benar ini secara ringkas.

Semasa didalam kereta Yent asyik mengelabah dok tanya pasaipa aku nak p serbu port depa. aku jawab ''aku tak suka depa buat perangai macam tu, depa muda lagi, aku sampai sana mampuih semua aku terajang!'' Yent diam, 'port' budak-budak tu kat bilik sewa Simpang Kuala (Budak sana panggil Bb-Park) memang terkenal port maksiat dan dadah.

Bilik sewa Bb-Park ni, 1jam rm20. Cuma bagi IC, bagi duit, tak banyak tanya, aku taktau la pasaipa tempat ni boleh buka dari dulu sampai lani. Balik ke cerita, aku suruh Yent call si Anak ahli Parlimen tu tanya bilik mana depa dok, Yent pun berlakonla kata dia nak p dok join dengan budak-budak tadi.

Sampai ja sana, aku suruh Yent ketuk pintu, aku dok sembunyi dulu. Bila depa buka, Yent masuk dan aku pun terus serbu masuk, habih la semua terkejut berselerak habih dapoq (alat untuk hisap dadah) semua pakat nak lari, dan aku sapu (sepak) sekoq dua budak-budak tu lepaih tu aku p tangkap si anak ahli Parlimen tu la. Terketaq-ketaq dia.

Aku tanya dia ''hang mau aku bagitau kat bapa hang?!'' dia kata ''awat hang ingat aku takut, p la bagitau, dia bukan peduli kat aku pun'' aku terdiam, lepaih tu dia teriak (menangis) aku tanya ''dia pasaipa ang teriak'' dia jawab hang p bagitau kat orang tua tu, kata anak dia dah lingkup, dia bukan peduli pun, dia sebok politik sana sini, kalau dia balik pun, dia dok balik rumah bini muda ja, bukan nak balik mai jaga kami dah'' aku diam lagi, sedih plak dengaq dia cerita macam tu.

Teruk budak ni teriak (menangis) terisak-isak, kawan-kawan dia tadi dah blah habih dah, tinggai budak Yent buat muka sekupang dok tunggu tengok kami, aku kata kat dia ''dahla toksah dok teriak dah, burok aku tengok muka hang, jom p lepak minum, hang cerita kat aku pasaipa hang jadi macam ni''.

Kami semua p minum dekat Nasmir (kedai mamak lagi). Dia cerita kat aku kisah hidup dia, sedih. . Sat-sat dia teriak, sat-sat teriak (kejap-kejap nangis), kesian aku tengok dia. Macam terseksa hidup. Tak payahla aku ceritakan kisah hidup dia kat sini, sebab takdak kena mengena dengan tajuk. Cuma secara ringkas, dia rasa hidup dia kosong, sebab tu dia jadi macam ni.

Cerita pun dah nak habih, aku cuma bagi nasihat kat dia suh berubah jangan dok ambik benda pelik-pelik lagi, aku kata kat dia kalau dia geram sangat kat bapa dia, aku ajak dia masuk UMNO untuk lawan bapa dia balik, dia takmau, dia takmau jadi ahli politik, dia takut nanti dia jadi macam bapa dia, lupa anak bini.

Aku bagitau dia, bapa aku pun sibuk berpolitik (orang UMNO lagi bz), bini pun dua juga. Memang susah nak jumpa dia. Kadang-kadang sebulan tak jumpa langsung, tapi kita kena la pandai jaga diri, jangan rosakkan diri, jangan lupa sembahyang ingat pada Allah nescaya kita tak terpengaruh dengan perkara-perkara yang dilarang olehnya (macam ustaz daa. .)

Dia pun angguk, macam paham, dia kata dia nak berubah, lepaih tu dia pun balik.

Kesimpulannya senang saja, Orang Pas yang dok kutuk anak bini orang, dok kutuk peribadi orang, macamla depa semua baik sangat. Ni yang kita tau, yang kita taktau macamana pula? Bersihkan diri dulu baru tegur orang. Ada Faham ka?!

MctHeory: Jangan jadi serupa itu ketam mengajar anaknya berjalan lurus, tapi dia sendiri berjalan kot tepi. (karam singh karpal melaporkan) heh. .opss. .nak tau sapa sila rujuk pada ulasan siri pertama tadi.

PANAS: Anak ahli Parlimen Pas Penagih Dadah?!!

Hari ini aku nak menceritakan mengenai sorang ahli Parlimen Pas yang memang terkenal dan kelantangannya dalam menghentam kerajaan Pusat dan sering mendedahkan hal-hal peribadi orang untuk menjatuhkan individu terbabit.

Dia ni ahli Parlimen kat Kedah, Rumah dia kat Anak Bukit. Aku memang kenal sangat keluarga dia. Bapa aku kawan baik dengan dia, walaupun Bapa aku orang kuat UMNO dan dia orang Pas tapi masing-masing orang Pekan Rabu (Pasar Melayu) dan orang 30 (tiga line) bukan orang Pekida tapi orang tiga line sebab masa depa ni masuk tiga line. Pekida pun tak wujud lagi. Sebab tu kami macam adik beradik.

Cerita ini bukan untuk menjatuhkan maruah sesiapa, cuma untuk menjadikan tauladan dan ingatan bahawa kita ni manusia takkan terlepas dari melakukan kesilapan. Jangan selalu menghina atau memfitnah orang kelak Allah akan membalas keatas kita.

Ceritanya bermula semasa aku balik Alor Star (cerita dalam loghat kedah la noo. .baru best sikit) dah bertahun tak balik, aku pun keluaq la jumpa kawan-kawan lama yang dok kat sana, dari Taman Nuri (rumah aku) aku p lepak Taman PKNK, kawan aku ramai kat taman ni. dah kumpul semua, kami p makan kat Restoran Yasmin (kedai mamak paling best kat Aloq Staq)

Sampai sana, masa nak cari tempat nak duduk, jumpa dengan satu lagi geng lama, dalam geng ni la termasuklah anak ahli Parlimen tu, aku memang rapat sangat dengan depa ni. Depa pun baru sampai, soo kami dok la lepak sekali, sambung meja. Ada dalam sepuluh orang masa tu.

Masa dok syok makan tau-tau si anak ahli Parlimen tu bangun p depan kedai kelam kabut. Aku pun tengok la pasaipa plak. Nampak dia dok sembang dengan sorang mamat dok ataih motor, lepas tu dia pun dok balik sambung makan. Aku pun tanya dia ''hang p mana tadi ada kes apa?'' pastu dia jawab ''takdak apa la bang saja jumpa memba (kawan) sat'' dia kata macam tu, aku pun angguk ja la. (nak terangkan disini, aku memang baik dengan anak ahli Parlimen ni sebab dah lama kami kenai, cuma aku tak suka bapa dia ja).

Lepas habih makan, biasala dok sembang-sembang dah lama tak jumpa kawan-kawan, banyakla cerita keluaq, tengah dok syok-syok sembang, aku terkejut tengok anak ahli Parlimen ni hisap rokok, dulu dia mana ada hisap rokok.

Aku pun tanya dia, ''sejak bila hang hisap rokok?'' dia jawab ''Biasa la bang tension belajaq'' (dia ni memang student IPTS) Aku tanya lagi, ''bapa hang tau dak?'' dia jawab balik ''dia taktau, dia sibuk gheja, mana peduli aku'' aku tanya macam tu sebab aku tau kalau ahli Parlimen tu tau mampuih la anak dia kena balun (pukul) teruk-teruk.

Kami semua tengah sembang, si anak Parlimen ni kalut nak balik, dok ajak kawan dia dua orang balik cepat-cepat. Aku pun pelik sebab apa dia nak balik cepat, sedangkan kami semua lama tak jumpa, banyak benda lagi nak sembang.

Lepaih depa balik, aku pun tanya kawan aku yang sorang lagi. Dia ni belajaq sekali dengan anak ahli Parlimen tu.

''Yent! awat depa kalut sangat tu'' dia jawab ''besa la, nak p 'ON' la tu'' aku pelik, tanya lagi ''ON menatang apa plak'' Yent jawab ''wei bang, 'ON' apa lagi, tadi depa baru ambil barang kat Maniam'' (Maniam ialah salah satu pengedar tegar kat Alor Staq berapa kali masuk dalam aku taktau la tak serik-serik juga) aku terkejut, biaq betui ni, dulu budak (anak ahli Parlimen) ni baik sangat awat plak jadi macam tu. Lepas tu macam-macam lagi aku tanya dekat Yent ni, Yent bagitau kat aku yang budak ni tension belajaq, family dia pun tak peduli, bapa dia pun jarang nampak ada kat rumah. Pelik, aku pun belajaq juga, tapi taklah sampai jadi macam tu.

Aku tak puas hati, aku tanya Yent lagi ''hang tau dak port (tempat) depa kat mana?'' Yent terkejut dia kata ''hang nak buat pa abang'' aku kata ''kalau hang tau, jom tunjuk kat aku'' Aku heret (Tarik) tangan budak Yent ni naik kereta pastu suh dia tunjuk kat mana 'port' budak-budak tu termasuk anak ahli Parlimen tu dok ON kan 'barang' depa. Aku nak p serbu.

-sambung siri kedua, nak tau macamana aku serbu masuk dan apa yang aku buat kat depa semua dan siapakah Anak dan ahli Parlimen Pas yang terlibat? Tunggu. .(suspen-suspen)

Jumaat, 18 Disember 2009

ISU: BI Bahasa Rasmi Kedua, Pejuang Bahasa Pakatan Pembangkang Tiba-tiba Menikus!

Kulai - Ke manakah hilangnya pejuang-pejuang bahasa terutama dari pakatan pembangkang yang sebelum ini begitu lantang membantah dasar Pembelajaran dan Pengajaran Matematik dan Sains Dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) yang kononnya menggugat bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi negara.

Dulu mereka begitu lantang menentang PPSMI untuk mendaulatkan bahasa Melayu tapi di mana mereka sekarang bila Pengerusi DAP, Karpal Singh mencadangkan kerajaan meminda Perlembagaan bagi membolehkan bahasa Inggeris dijadikan bahasa kedua rasmi negara.

"Kenapa mereka menyorok dalam kelambu? Mana jati diri sebagai pejuang bahasa kononnya", kata Exco Pemuda UMNO Malaysia, Ali Mazat Salleh.

Beliau berkata demikian kepada laman webPemuda sebagai mengulas saranan Karpal supaya kerajaan mempertimbangkan untuk meminda Perlembagaan bagi membolehkan bahasa Inggeris dijadikan bahasa rasmi kedua.

Menurut Pengerusi DAP itu, langkah tersebut berikutan bahasa Inggeris tidak diberi tempat sewajarnya dalam prosiding mahkamah sehingga menyebabkan pelabur asing termasuk bertaraf multinasional memilih untuk ke timbang tara daripada membawa kes mereka ke mahkamah tempatan.

Ali Mazat yang juga Pengerusi Biro Pendidikan Politik Pemuda UMNO seterusnya berkata inilah wajah sebenar pemimpin pembangkang yang hanya pandai beretorik kosong.
"Perjuangan mereka hanya berlandaskan untung rugi politik kepentingan peribadi. Mereka menikus sebab yang beri cadangan rakan politik mereka. Mereka takut Karpal, mereka takut Lim Kit Siang.
"Sebab itu mereka bukan takut menentang malah untuk bersuara sekalipun mereka tak berani", ujarnya.

Justeru itu katanya kerajaan tidak perlu melayan cadangan Pengerusi DAP itu dan tidak terperangkap dengan mainan politik murahan pembangkang.

Tegas beliau lagi segala yang termaktub dalam Perlembagaan negara termasuk berkaitan bahasa rasmi tidak perlu dipinda dan dipertikaikan lagi.

Bukankah Perlembagaan negara sudah jelas menyebut bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi dan martabat bahasa tersebut perlu dipelihara dan dikekalkan sebagai satu-satunya bahasa rasmi.
''Kerajaan mesti tegas dan tidak perlu layan isu-isu murahan seperti itu", katanya.

Oleh: Indera Ahmad
Ehsan Dari web Pemuda.

MctHeory: Alah bisa tegal biasa, memang rasmi pembangkang. Pembangkang hanya melakukan kerja jika hanya ada keuntungan pada mereka, tak kisahlah isu bahasa ke, kaum ke, ISA ke, asal dapat buat kecoh dan hentam kerajaan, itu dah kira bahagia bagi mereka. Jangan dilayan sangat pejuang-pejuang bahasa ala bermusim ni, biarkan aje.

Khamis, 17 Disember 2009

Perutusan Maal Hijrah Dari Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak


Datuk Seri Najib Razak berkata semangat hijrah yang diamalkan dalam Islam sangat bertepatan dengan konsep Gagasan 1Malaysia yang merupakan kesinambungan prakarsa ke arah memperkukuhkan perpaduan dalam kalangan rakyat.

Perdana menteri berkata gagasan yang berteraskan kepada nilai murni yang berpaksikan prinsip keadilan sosial dan prinsip penerimaan sentiasa mendahulukan kepentingan rakyat dan negara demi kemakmuran bersama.

Dalam perutusan Maal Hijrah 1431, beliau berkata cabaran paling besar yang dihadapi sepanjang 52 tahun penubuhan Malaysia ialah membentuk perpaduan rakyat, tetapi ironinya ialah, perpaduan boleh dipupuk melebihi sempadan politik demi kepentingan negara.

"Kejayaan ini tidak datang bergolek sebaliknya memerlukan semangat hijrah yang tinggi, kesetiaan dan ketabahan.

"Kita telah melaksanakan agenda penghijrahan dalam bidang ekonomi dengan melakukan penghijrahan ekonomi berasaskan pertanian kepada perindustrian.

"Sekarang, kita melaksanakan pula hijrah ke bentuk model ekonomi baru berasaskan inovasi, kreativiti dan nilai tambah tinggi.

"Ini semua bagi menjayakan transformasi ekonomi ke arah memacu Malaysia sebagai sebuah negara berpendapatan tinggi secara holistik dan mapan, mengutamakan bidang inovasi dan kekal relevan dalam persaingan ekonomi global," katanya.

Najib berkata masyarakat negara ini harus berhijrah untuk sentiasa berprestasi lebih baik tanpa mengira peranan sama ada mereka pemimpin, kerajaan ataupun rakyat.

"Kita perlu mengurus kejayaan dan membina kekuatan ummah dengan membajai dan menyuburkan kerukunan yang telah dipupuk selama ini.

"Ingatlah lipatan sejarah yang sarat dengan catatan kejayaan demi kejayaan yang telah dicapai, sehingga Malaysia kini muncul antara negara membangun paling maju, dinamik dan progresif," katanya.

Perdana menteri berkata, formula yang mendasari kejayaan ini adalah faktor perpaduan antara rakyat berbilang kaum dan kepercayaan yang berteraskan kepada konsep 'wasatiyah' (kesederhanaan) dengan menerima kemajmukan yang wujud sebagai sumber kekuatan.

"Natijahnya, walau apa pun definisi hijrah menurut perspektif kita, yang penting kita tidak boleh berkovensi dengan kejayaan lampau tanpa berusaha mencipta kejayaan dan merintis inovasi baru," katanya.

Menurut Najib, semua kejayaan itu boleh digapai melalui penghijrahan nilai tambah kepada lebih berinovasi tinggi dan daripada perpaduan sesama kepada perpaduan Satu Ummah.

Perdana menteri bekata bertepatan dengan tema Maal Hijrah pada tahun ini iaitu 'Memantap Ukhuwah, Memperkasa Ummah', sebuah negara yang maju dan progresif memerlukan ummah yang mempunyai potensi dan sahsiah diri yang utuh dan mapan.

"Khaira ummah dicerna melalui satu ukhuwah yang didasari oleh nilai ketamadunan dan peradaban yang tinggi.

"Keperluan mengamalkan konsep wasatiyah perlu dilaksanakan dalam usaha membangun pembangunan spiritual dan fizikal secara seimbang bagi mempertingkatkan nilai kualiti kekitaan, kepunyaan dan kebersamaan dalam memastikan objektif perpaduan Satu Ummah dapat dicapai dengan lebih berkesan," katanya.

Najib berkata konsep persaudaraan dan perpaduan yang diutuhi oleh Rasulullah pada permulaan hijrah adalah secara holistik tanpa mengira warna kulit, keturunan atau kedudukan.

"Masyarakat di Madinah waktu itu terdiri daripada pelbagai kaum dan agama, hidup penuh aman dan harmoni, berasaskan Perlembagaan Madinah yang mengutamakan perpaduan dan mempertahankan Islam sebagai agama, keadilan sosial kepada semua dan melindungi kaum minoriti serta memberi kebebasan mengamalkan agama kepada kaum bukan beragama Islam di bawah pemerintahan Negara Madinah," katanya.

Sementara itu, majlis pelancaran TV al-Hijrah sempena sambutan Maal Hijrah peringkat kebangsaan 1431H/2009M yang akan berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) esok, ditangguh.

Pegawai perhubungan awam Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Asiah AlKharib Shah berkata terdapat ralat berhubung maklumat tersebut yang dimaklumkan melalui kenyataan akhbar jabatan itu semalam.

"Pihak Jakim ingin memaklumkan bahawa majlis sambutan Maal Hijrah yang akan diadakan esok hanya akan melibatkan sambutan Maal Hijrah dan tiada pelancaran berhubung TV Al-Hijrah sebagaimana yang dimaklumkan," katanya dalam kenyataan hari ini.

Semalam kenyataan akhbar yang dikeluarkan Jakim berhubung sambutan Maal Hijrah, memaklumkan saluran televisyen Islam pertama negara TV al-Hijrah akan turut dilancarkan pada majlis berkenaan. BERNAMA


Syabas Pasukan Bola Sepak Malaysia!!




Pasukan Bola sepak negara membuktikan bahawa mereka berhak mendapat pingat emas dalam sukan sea kali ini dengan mengalahkan Vietnam 1-0. Kemenangan setelah 20tahun kita kemarau pingat emas di sukan Sea. Semoga peminat bola sepak tanahair akan kembali menyokong pasukan bola sepak kita dengan semangan 1Malaysia. SYABAS MALAYSIA!!

Kerajaan Ds Najib Tergugat? 1Malaysia dipertikaikan!

Kejadian di Parlimen detik cemas pengundian untuk meluluskan Bajet 2010 pada 14 Disember lalu dengan hanya kelebihan tiga undi, disebabkan Pakatan Pembangkang yang bermain kotor untuk menjatuhkan Kerajaan pimpinan Ds Najib. Anwar dan konco-konconya sanggup menunggu hingga kelewat malam untuk membuat undian belah bahagian bagi meluluskan Bajet 2010. Berdasar kepada konvensyen negara berparlimen, sekiranya bajet tidak diluluskan kerajaan Barisan Nasional terpaksa dibubar dan pilihan raya perlu diadakan. Alhamdullilah kita dapat mengesan taktik pembangkang lalu menghubungi ahli-ahli parlimen BN yang berdekatan supaya menghadiri dewan termasuk Ds Najib dan Ts Muhyiddin yang sedang menghadiri majlis. Begitu kotornya taktik Anwar dan Pakatan untuk merampas Kerajaan.

Pas juga mempertikaikan konsep 1Malaysia yang diperkenalkan oleh Ds Najib, katanya inisiatif-inisiatif membabitkan konsep 1 Malaysia khususnya berhubung soal perpaduan dan integrasi nasional terpaksa ditangguh berikutan kesukaran mencapai kata sepakat di kalangan menteri. Pas memusingkan lagi cerita mengatakan para menteri tak dapat menerima konsep 1Malaysia. Hakikat yang sebenarnya semenjak konsep gagasan 1Malaysia dilancarkan secara rasminya oleh YAB Perdana Menteri Ds Najib. Gagasan 1Malaysia semakin diterima rakyat, rakyat meyambut baik konsep bekenaan contohnya perhimpunan raksasa Ds Najib di Perak pada dua bulan lepas yang dihadiri hampir lapan puluh ribu orang untuk menyaksikan upacara rasmi pembukaan 1Malaysia di Perak. Kemenangan BN di Bagan Pinang, kekalahan tipis BN di Manik Urai dan kurangnya sokongan rakyat kepada pembangkang juga merupakan satu bukti yang 1Malaysia diterima oleh semua rakyat Malaysia yang berbilang kaum.

MctHeory: Ceritanya Pakatan Rakyat sanggup buat apa saja untuk mendapat kuasa menjadi kerajaan pusat. Kerja mereka hanya untuk menjahanamkan kerajaan pusat dengan mencari sebab dan menghentam membabi buta apa saja projek yang kerajaan buat. Sampaikan salam 1Malaysia pun dipertikaikan, dah takde kerja sangatla orang Pas ni. Salah ke kalau kita sekadar mengucapkan salam 1Malaysia? seperti pembaca berita RTM, ''Assalammualaikum dan Salam 1Malaysia!'' salam 1Malaysia itu bagi mengantikan salam sejahtera yang salamnya dituju khas untuk orang bukan Islam. Perkara senang macam ni pun korang nak pusing ka! Berdosakah bila menyebut salam 1Malaysia dengan niat untuk memperkukuhkan rakyat di Negara kita ini? Benda kecik macam ni korang bising, bila isu arak dan babi Dap, semua Ulama-ulama dan Ustaz-ustaz Pas semua terkedu diam membisu. Mana Harun Din, mana Mahfuz Omar. Cuba buktikan korang betul-betul perjuangkan Islam, jangan hanya gunakan Islam untuk berpolitik dan memilih-milih. Ciss akai ada ka?

Naib President Gerakan keluar Parti?

Naib Presiden Gerakan, Huan Cheng Guan - yang digantung keahliannya selama tiga tahun - bertindak keluar dari parti itu dan bakal menyertai Parti Cinta Malaysia (PCM).
Jun lalu, mesyuarat Jawatankuasa Pusat (CWC) Gerakan mengantung keahlian Huan kerana bersikap menentang kepentingan parti dan selalu mengecam parti. Semalam Huan secara terbuka mengugut Gerakan supaya menarik balik pergantungan keahlinya atau Huan akan meletakkan jawatan dan membawa penyokongnya meninggalkan Gerakan. Huan mengesa keahliannya di tarik balik kerana UMNO telah memberi keahlian semula kepada Ahmad Ismail bekas ketua UMNO Bukit Bendera (Ahmad digantung berkenaan isu pendatang semasa PRK Permatang pasir). Apabila ditanya kepada Koh Tsu Koon (Presiden Gerakan)mengenai Huan, Tsu Koon hanya menjawab, ''Selamat berjaya kepada PCM dan selamat berjaya kepada Huan''.

MctHeory: Secara jujurnya jika Gerakan hendak mengeratkan lagi hubungannya diantara parti kompenen Barisan Nasional terutamanya UMNO, Gerakan perlu membiarkan isu-isu remeh seperti ini. Sudahlah Pemuda Gerakan selalu mengapi-apikan keadaan dalam pelbagai hal perkauman. Kali ini Tsu Koon bertindak bijak dengan menyelesaikan salah satu masalah Parti Gerakan sekian lama yang menjadi duri dalam daging. Pada Gerakan, jadilah rakan yang baik, perbaiki parti dan tumpukan pada PRU13.

Rabu, 16 Disember 2009

Parlimen: Isu Lingam, Anwar kena bidas dengan Nazri!

Isu peguam VK Lingam kembali mendominasi perbahasan Dewan Rakyat ketika Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk
Seri Mohamed Nazri Aziz membentangkan Rang Undang-undang Jawatankuasa Etika Hakim 2008 untuk bacaan kali kedua semalam.
Mohamed Nazri menjawab dakwaan dan tohmahan daripada anggota parti pembangkang berkata siasatan suruhanjaya diraja bagi menyiasat isu klip video Lingam serta siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendapati tiada sebarang kesalahan jenayah dilakukan.
Dari sudut perundangan, pelantikan hakim yang kononnya diatur oleh Lingam, sebenarnya dibuat mengikut Perlembagaan Persekutuan, katanya.
Jawapan Mohamed Nazri mengundang kemarahan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menganggap kenyataan menteri itu sebagai melampau dan memperbodohkan dewan.
Beliau berkata isu mengenai Lingam telah dibangkitkannya melalui Laporan Perwaja Steel pada tahun 1995 dan melahirkan rasa dukacita dengan cara kes itu dikendalikan.
Mohamed Nazri dengan secara spontan telah bangun menjawab: "Kalau Yang Berhormat sebagai bekas timbalan perdana menteri bawa kes ini pun tak selesai, jadi macam mana saya hendak selesai masalah ini."
Jawapan Mohamed Nazri disambut dengan ketawa oleh anggota parlimen, dan Anwar kemudian bangun meminta maaf dan melahirkan perasaan dukacitanya kerana gagal menyelesaikan masalah itu, dan berharap kepimpinan baru kerajaan dapat berbuat demikian.
Mohamed Nazri berkata jika Anwar mahu menolong menyelesaikan kes itu, beliau perlu ikhlas. Kalau nak tolong, tolonglah betul-betul, jangan tolong bagi jatuh kerajaan, kalau kerajaan jatuh, saya pun tak boleh selesai masalah," kata Nazri lagi.

MctHeory: Heh!. . Anwar ni pandai juga buat lawak rupanya. Aku ingat pandai sangat si Ketua Pakatan ni, rupanya dengan Nazri botak pun dia kena. ishh. . Lain kali selidik dulu baru melenting, kerja nak hentam kerajaan, apa pun kerajaan salah, kena muka sendiri baru nak minta maaf. Kelakar siot. .hahaha. .

Selasa, 15 Disember 2009

PAS: Masih utamakan hukum hudud dan Negara Islam?

Musyridul am Pas Nik Aziz Nik Mat, berkata Pas tidak akan sekali-kali berkompromi dengan perjuangannya untuk menegakkan negara Islam dan melaksanakan hudud kerana ia sebahagian tuntutan agama, tegas menteri besar Kelantan.
"Mana boleh kompromi, ini ibadat. Bila kita tolak politik Islam, (maksudnya) kita tolak ibadat. Sedangkan Tuhan buat manusia ini untuk beribadat.
"Ibadat bukan bermakna sembahyang sahaja," tegasnya.

Apabila ditanya mengenai Karpal Singh yang suatu ketika dahulu mati-mati menolak penubuhan Negara Islam, ini jawapan Nik Aziz ''tak apa. Karpal Singh ini kira orang tua. Kadang-kadang bila orang kacau kita, kita tengok orang itu. Kadang-kadang kita kata, biarlah. Dia sudah tua, kita hormatlah dia.
Orang yang bercakap macam itu, sudah tidak ada sekarang, makin kurang. Itu watak lama. apa boleh buat? Nabi Muhammad dulu, bapa saudaranya Abu Talib membela baginda, tetapi dia tidak turut Islam. Apa boleh buat?
(Membaca hadis) Nabi kata, baginda ajar bapa saudaranya mengucap (dua kali syahadah), tetapi dia (Abu Talib) kata: 'kalau aku mengucap aku malu' malu (sebab) bapa saudara turut (ajaran) anak saudara. Biasanya anak saudara yang ikut bapa saudara. (Abu Talib kata,) 'tidak mengapalah, biar aku masuk neraka daripada tanggung malu.' Ada juga orang sebut macam itu.
itu jawapan yang diberikan oleh Nik Aziz.

MctHeory: Kita berbalik pada sejarah Pakatan pembangkang, dari zaman Barisan Alternatif hinggalah Dap meninggalkan gabungan pembangkang pada tahun 2001 disebabkan Pas mahu meneruskan niatnya dengan menjalankan hukum hudud dan Negara Islam. Begitu tegasnya prinsip Dap, Dap sanggup meninggalkan rakan-rakan pembangkangnya semata-mata tidak mahu merosakkan prinsip perjuangan parti.

Adakah Pas juga setegas Dap?

Tidak! aku boleh beri jawapan tidak berpandukan dalam beberapa keadaan politik sekarang, contohnya:

-Isu Arak di Selangor,
Semua di antara kita tahu, Pas sebuah parti yang kononnya memperjuangkan Islam. Dari sekecil-kecil isu, hinggalah besar semuanya di tentang hebat, tapi bila Dap menentangnya dalam isu rampasan arak. Pas hanya berdiam diri, ulama-ulama tersohornya hanya diam membatu, malah ada juga yang menyalahkan UMNO kerana memainkan isu. Hanya jaguh kampung Pas Hasan Ali sahaja yang berani bersuara, itu pun angkat bungkus menyerah diri kepada Dap bila Anwar turun padang suruh berdamai.

-Isu Kilang Pemotong babi di Alor Star, Kedah.
Sekali lagi Pas di gertak oleh Dap kerana berani mengusik kilang pemotong babinya. Dap yang menarik diri keluar pakatan di Kedah akhirnya di pujuk balik oleh Pas dan ketua Pakatan untuk kembali berdamai, lihatlah betapa flip flopnya Pas terhadap Dap.

-Selangor rancangan Dap membuat kandang babi terbesar di Asean.
Pas mengambil sikap berdiam diri, walaupun di ketahui kawasan kandang babi itu berdekatan dengan perkampungan Melayu. Sehinggalah sekarang masih tiada bantahan oleh pemuda Pas atau ulama-ulama Pas yang berani bersuara mengenai rancangan kerajaan Selangor (hasil plan Dap) untuk meneruskan kandang babi terbesar Asean (pembekal utama babi ke singapura).

Ini hanya sedikit sahaja contoh Pas mengikut telunjuk Dap, sampailah sekarang berbagai isu lagi seperti di Perak si Nizar jadi boneka Dap, Pas menentang isu I.S.A kerana Dap. Bila Nik Aziz bersuara bahawa Pas tidak akan berkompromi dalam isu Negara Islam dan hudud, bolehkah kita percaya? Ya! seperti lazimnya, Pas hanya bercakap mengenai Islam hanya untuk menyedapkan hati orang Melayu Islam, dan seperti biasa Pas hanya bercakap kosong, janji kosong dan tiada nilai langsung. alahh. .senang cakap je berkobar, habuk pun tarak. Fikir-fikirkahlah. .

Ahad, 13 Disember 2009

Ketuanan Melayu siri ke 2

Hak orang Melayu bukannya hendak menjadi tuan kepada semua kaum, orang Melayu cuma nak haknya di kekalkan. Sebagai contoh, kuasa politik pemimpin Malaysia ialah kaum bumiputra di wakili orang Melayu, dalam perlembagaan Sultan dan Raja tetap di daulatkan, Agama rasmi tetap agama Islam, bahasa rasmi tetap Bahasa Melayu, dalam ekonomi DEB yang membantu usahawan-usahawan Melayu yang baru, dalam pendidikan kuota kemasukan ke IPT tetap di kekalkan untuk orang bumiputra. UITM tetap menjadi hak orang bumiputra dan tak di ganggu. Hak memiliki tanah dan kediaman dengan peratus potongan harga untuk bumiputra dan banyak lagi subsidi dan sokongan-sokongan kerajaan untuk bumiputra. Semua ini bukan bermakna orang Melayu tak mampu berusaha sendiri, ini semua sebagai tongkat dan sokongan terhadap orang Melayu yang masih lemah untuk menghadapi saingan dari kaum-kaum yang lain. Kekalkan hak keistimewaan yang kecil ini untuk generasi kita yang akan datang, kita tak nak anak cucu kita merempat di tanahair kita sendiri. Inilah sebenarnya yang di ingin pertahankan oleh semua orang Melayu, bukannya ketuanan Melayu seperti Anwar dan Dap selalu mainkan. UMNO bukan rasis, UMNO cuma mewakili kaum Melayu, sama juga MCA dan MIC semua memperjuangkan kaum masing. Demi menubuhkan kerajaan semua parti ini bersatu di bawah payung Barisan Nasional, yang di ketuai oleh UMNO sebagai kuasa politik yang terbesar. Ini berbeza dengan Pas, Pkr dan Dap. Pakatan Rakyat di tubuh bukan untuk membela rakyat, Pakatan Rakyat hanya berhendakkan kuasa politik, Pakatan sanggup buat apa saja demi kuasa. Ketuanya sanggup mengadai maruah bangsa sekali pun untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Pas? Pas bukan lagi pembela agama dan bangsa, sejak kemunculan anwar dan Dap, Pas sekarang cuma satu agen pembohong orang Melayu dan penjilat Dap demi kuasa. Janganlah di harap mereka-mereka ini nak mempertahankan bangsa Melayu. Mereka-mereka ini sanggup bergadai apa saja demi kepentingan politik busuk mereka. Jangan perjudikan masa depan kita pada mereka, kerana mereka hanya mempergunakan kita untuk politik, kuasa dan wang!

Bincang Politik: Apakah Ketuanan Melayu yang sebenarnya?

Ketuanan Melayu, satu topic yang begitu sensitif dan hangat di mainkan oleh setiap ahli-ahli politik dan blogger-blogger. Jika di ambil perkataan ketuanan Melayu itu, seolah-olah mengambarkan kekuasaan Melayu untuk menjadi tuan di bumi Malaysia. Pada pendapat aku sebenarnya perkataan Ketuanan Melayu itu sendiri yang telah dipolitikkan oleh Pakatan Rakyat untuk mengelirukan kaum bukan Melayu dan menakutkan mereka hanya untuk menagih sokongan dari kaum cina dan india. Pakatan Rakyat terutamanya dari DAP mengambarkan seolah-olah orang Melayu hendak menjadi tuan kepada semua kaum lain di Malaysia. Begitu juga halnya dengan Ketua Pakatan Rakyat si Anwar Ibrahim yang kononnya memperjuangkan keadilan rakyat, menuntut semua hak di samaratakan, ini bermakna semua kelebihan yang ada pada orang Melayu sekarang tidak akan ada lagi jika Pakatan Rakyat memerintah Malaysia.

Ketuanan Melayu yang sebenarnya!

Pada hakikat sebenarnya Ketuanan Melayu dah lama hilang, Raja kita Sultan kita memang melayu, cuma ada pada nama. Berapa banyak orang Melayu yang kenal pada Sultan-Sultan dan Raja? Adakah orang Melayu sekarang menghormati Raja? Jangan ditanya kaum lain, pasti jawapan mengecewakan. Sedarkah kita bahawa kita orang Melayu cuma wujud pada nama dan kuasa politik sahaja, dalam ekonomi kita hanya menguasai 25℅ itupun dengan sokongan DEB (Dasar Ekonomi Baru). Sedarkah kita orang Melayu bahawa kita semakin hari semakin kehilangan hak kita yang di tuntut tanpa jemu oleh kaum-kaum yang lain. Pada awalnya negara ini dinamakan Tanah Melayu, kemudian di ubah menjadi Malaysia dengan kerana budi bicara kita berkongsi dengan pelbagai kaum, di buat kontrak sosial bagi ketua antara kaum dan Raja-Raja dengan mengizinkan kaum cina dan india kekal bermaustatin di Malaysia. Kita beri diaorang hak untuk berpolitik mewakili kaum, bagi hak beli tanah, berpeluang kerja dalam sektor kerajaan serta menjalankan perniagaan tanpa gangguan dan mencari rezeki di bumi bertuah ini dan hidup bagai di bumi sendiri hingga ke anak cucu. Kita tak pernah kisah dan mempertikaikan hak diorang di bumi Malaysia, kita bangga bersama mereka untuk menjadi rakyat Malaysia yang berbilang kaum. Kita taknak jadi tuan pada mereka, kita cuma nak hak kita dipertahankan, kelebihan kita dalam perlembagaan, ekonomi dan pendidikan di pertahankan hinggalah ke anak cucu. Kita orang Melayu sebenarnya cuma nak kan hak kita di pertahan. Dikekalkan dan jangan di usik (bersambung lagi)

Topic ketuanan Melayu

Esok aku akan terangkan Soal ketuanan Melayu dan hak orang Melayu di bumi Malaysia. Apa yang hak, apa yang batil.

Bloggers Pakatan Rakyat Yang Pengecut!

Aku ada memberi komen pada sebuah blog pembangkang yang agak popular. Pada tajuk Tiada Ketuanan Melayu, Namun komen aku memang di siarkan tapi di potong sehingga menjadi komen menguntungkan Pakatan dan mengutuk UMNO. Bloggers Pakatan memang menunjukkan perangai diorang yang busuk dan buruk. Din Merican u r suck!! u r the real spinners. .

Jumaat, 11 Disember 2009

ISU Masjid: Pas kata: Salah UMNO lagi ka?

Akhirnya Pas bersuara juga dalam isu peruntukan pembinaan rumah ibadat. Dap menerusi Nga (taiping) mempertikaikan peruntukkan untuk membina masjid yang di dakwa melebihi pembinaan rumah ibadat yang lain. Ketua Penerangan Pas, Idris Ahmad mengatakan UMNO yang harus di salahkan kerana tidak pandai mentadbir dan membahagikan peratus peruntukkan rumah ibadat di antara agama. Idris juga berkata Pas menyokong pembinaan masjid tapi tak menolak membina rumah ibadat yang lain, sebagai contoh Pas Kelantan dah 20 tahun memerintah, semuanya sama rata, takde yang lebih atau kurang.

MctHeory: Dengan cerita lain Pas menyalahkan UMNO la ni. cerita kot lain dah jadi macam lain la ni. Orang dok bising kat Dap pasal pertikaikan masjid. dia plak dok tuduh UMNO lagi. Bagus apa UMNO buat masjid lebih, dah memang orang Islam ramai dalam Malaysia. Kaum lain pun tak kurang rumah ibadatnya, banyak juga di sana sini. Pas membela lagi sekutu haramnya, dengan menyalahkan UMNO. Nak kata bodoh macam salah, tak kata pun salah, alaa. .Pas memang macam tu!

Khamis, 10 Disember 2009

DAP CUBA MENGHASUT MCA DAN GERAKAN!

Dap parti biadap yang cuba mempersoalkan ketuanan Melayu dan mempersoalkan pembinaan masjid. Kini sekali lagi bertindak sebagai batu api dengan cuba menjadikan isu Ahmad Ismail sebagai bahannya kali ini. Dap mempertikaikan UMNO kerana memberikan keahlian semula kepada Ahmad Ismail (bukit bendera). Kulasegaran meminta gerakan dan MCA menyatakan pendirian bekenaan kes kaum cina di panggil pendatang. Dap juga mempersoalkan statement Veteran gerakan Lim Kit Yeik mengenal ketuanan melayu yang di lihat sebagai menentang ketuanan Melayu yang selama ini di perjuangan oleh UMNO.

MctHeory: Ceritanya Dap sekarang ni dalam proses memhasut atau membatu apikan parti-parti komponen BN untuk mendapat sokongan bagi kes ketuanan melayu. Jika MCA dan Gerakan memberi sokongan terhadap kes ini, ini bermakna perkara buruk bakal berlaku. Bersedialah wahai rakan-rakan seperjuanganku. adakah satu lagi 13 mei akan berlaku. Subahanallah. . bersedialah kita.

Nazri memang bodoh sombong!

Topic hangat di perkatakan sekarang ialah lawan mulut di antara nazri dan Tun dr Mahathir. Aku amat kecewa dengan statement yang di keluarkan nazri kepada Tun, terutamanya Tun di labelkan sebagai bapa perkauman. Apakah nazri sedar bahawa amat bodoh dan rugi bila dia bergaduh dengan Tun. Tun seorang negarawan yang hebat, masa tun memimpin negara adakah Tun di lihat sebagai rasis? Selama 22tahun Tun menjadi PM, Malaysia kelihatan begitu maju dan majmuk sehingga kaum cina dan india tiada mampu membuka mulut dan bersuara kerana kemampuan Tun memerintah negara. Tun memberi semua merasa kesenangannya. Sehingga tiba zaman pak Lah yang memusnahkan segala, ekonomi lembab, politik lemah dan flip flop tiada pendirian yang menyebabkan UMNO dan kaum melayu di pandang rendah. Akibat daripada itu kaum-kaum lain mula berani bersuara dan mula mempersoalkan apa rasionalnya ketuanan Melayu. Kita nak jadi tuan, tuan harus berani, harus kuat, baru di hormati. Kalau tuan dah lemah, sesiapa pun berani pijak. Apabila nazri mengeluarkan ayat bodohnya semalam. Aku menyokong Tun Dr Mahathir bahawa, nazri patut letak jawatan dan keluar dari UMNO.

Rabu, 9 Disember 2009

Benarkah UMNO memperbodohkan Melayu?

Semalam aku melayari Malaysiakini, aku terbaca sesuatu di ruangan kolum. Mengenai tulisan hishammudin Rais. Salah seorang penulis yang agak terkenal. Penulisannya yang selamba dan tajam selalu di selitkan dengan pesanan dan nasihat. Aku sebenarnya antara peminat tulisan hisham. Aku suka gaya bahasa dan cara selitkan jenaka dan cucuk jarum nasihatnya ke atas pembaca. Cuma, aku tak bersependapat tentang politik. Aliran aku, teori aku dan kefahaman aku jauh berbeza dari hisham. Tulisannya terbaru di Malaysiakini mengundang terbit rasa hati untuk mengulas dan menulis. Hisham betul-betul menunjukkan emosinya terhadap UMNO seolah-olah ada dendam lama yang terpendam sekian lama. Cara kritikkannya, penekanannya, seolah-olah UMNO begitu teruk memperbodohkan orang melayu. Hisham selalu menulis mengenai keburukan UMNO tapi jarang sekali mengulas tentang kebaikkan Pakatan Rakyat dan masa depan Malaysia jika Pakatan ambil alih Malaysia. Jika UMNO begitu hodoh pada pandangannya, apakah tiada satu pun perkara baik yang UMNO lakukan untuk dirinya dari secara langsung dan tidak langsung? Semua kesalahan di tujukan terhadap UMNO dari media, sekolah dan raja. Hormat melayu pada UMNO bukan mitos atau pembohongan. Hormat melayu pada UMNO bukan sebab pembodohan. Hormat melayu pada UMNO di sebabkan jasa dan budi parti keramat ini membela dan memperjuangkan bangsa dari dulu hingga la sekarang. Parti keramat ini jugalah yang melindung orang melayu. Ya. .hisham panggil UMNO utamakan kroni, apakah PKR,PAS malah DAP langsung tak ada kroni? PKR, Anwar ibrahim, terkenal dengan kroni-kroninya, dari dalam UMNO hinggalah keluar. Pas pula, yang terbaru Nik aziz dan menantunya. Dap, Lim Guang Eng dengan Lim kit Siang tu ada hubungan apa? itu boleh di klafikasikan sebagai kroni juga mengapa di hentam UMNO sahaja. Ramai orang melayu yang bijak pandai, melayu bukan bodoh. Cuma ramai melayu dah di perbodohkan oleh makhluk yang bernama Anwar Ibrahim yang sangat pandai bermain kata, ramai melayu yang tersangat taksub dengan ulama politik seperti Nik Aziz, Hadi Awang hingga memecah belahkan agama. Mungkin ada salahnya UMNO dalam mentadbir, tapi jangan kita tutup terus kebaikkan yang pernah kita perolehi. Jangan jadi melayu mudah lupa, jangan marahkan nyamuk kelambu di bakar. Jangan kita terlalu leka dengan sumpah dan janji manis Pakatan Rakyat, kerana kita pasti menyesal jika kita menjadi hamba di tanahair kita sendiri. Fikirkanlah. .

Isnin, 7 Disember 2009

Kekuatan UMNO adalah wang?

 Hari ni harakah atau haprakdaily menulis berkenaan ucapan Timbalan Ketua Pemuda Pas Kawasan Marang Ust. Pas Muhammad Khalid abd. Hadi yang mengatakan kekuatan UMNO cuma bergantung kepada wang untuk meraih sokongan rakyat. Manakala Pas pula di gambarkan (kononnya) sebagai parti islam yang suci dan ahlinya yang setia pada parti di sebabkan kekuatan agama.

MctHeory: aku ni bukanlah ustaz atau ilmuan Islam, tapi apa yang Muhd. Khalid ni cakap, rasa macam kelakar je la. Kekuatan UMNO dengan lebih 4 juta ahli berdaftar, kalau semuanya nak di beri duit maka bankrup la UMNO, semuala orang UMNO kaya-kaya. Kita semua tak payah kerja, masuk UMNO confirm kaya, dah bagi duit la katakan. Semangat UMNO lain, UMNO tak perlu paksa orang dengan mengguna dan memperalatkan agama supaya setia dengan parti. UMNO tak melarang dan mengikat ahli-ahlinya yang ingin menyertai parti lain dengan adanya perjanjian baiah talak la sumpah laknat la. UMNO juga tak mengunakan ayat-ayat Al-Quran untuk berpolitik dan mengeluarkan fatwa-fatwa syok sendiri seperti Pok Nik.

Manakala Pas pula:

Kononnya ahli Pas setia di sebabkan kekuatan agama, dan perjuangan pas yang suci. tapi kenapakan wujudnya, baiah talak tiga @ sumpah laknat, sering menakutkan penyokongnya dengan fatwa yang bukan-bukan, seperti sokong UMNO masuk neraka, selalu mengunakan ayat Al-Quran untuk menyakinkan penyokongnya kadangkala ayat di salah guna untuk kegunaan sendiri. Jika betul Pas parti Islam, kenapa pemimpin Pas banyak yang salah guna kuasa, termasuk ulama pas tersohor nik aziz. Sebenarnya Pas dengan UMNO tiada bezanya, kedua-duanya parti politik. UMNO di tubuh dengan semangat Melayu islam demi negara .Cuma Pas terlalu menunjuk baik dan berpura-pura, sedangkan dalamannya penuh dengan kotoran. Pas bukan parti agama, dan sangat jauh dari Islam. Jangan katakan Pas itu Islam, kerana Pas bukan Islam.

Ahad, 6 Disember 2009

Tun Dr Mahathir - 'tidak perlu mengubah modul BTN'

Tun Dr Mahathir menyokong Biro Tata Negara supaya dikekalkan dan modulnya tidak perlu di ubah. Tun Dr Mahathir mengulas mengenai modul pengajaran dan kokurikulum di dalam BTN. Katanya, modul di dalam BTN mengenai kerjasama antara kaum dan memupuk kekuatan perpaduan rakyat Malaysia. Tun Dr M pun menyokong BTN, cuma penbangkang je yang selalu menuduh yang bukan-bukan mengenai program anjuran kerajaan pusat. Tok guru Pas, Nik Aziz mendakwa program BTN adalah program UMNO untuk meracun rakyat Malaysia supaya takut dan menyokong UMNO/BN. Nik Aziz kata UMNO sedang kelemasan kerana BTN yang selama ni menjadi rahsia UMNO telah bocor. Orang tua Pok Nik ni memang dah sakit dah, aku rasa dia pun tak tahu apa tu BTN, cakap main lepas je, orang kata apa main angguk. Kesian-kesian. Kerajaan Selangor dan Pulau Pinang dah mengharamkan BTN, pasti lepas ni Kelantan dan Kedah akan menyusul pula. Politik-politik, benda elok di katakan buruk, yang buruk di tacap-tacap sampai cantik.

MctHeory: Pada Pakatan Rakyat! sebenarnya korang yang dah lemas, rakyat dah tahu siapa sebenarnya korang semua. Korang bukan pembela rakyat, tapi korang Penyamun Rakyat aka Perosak rakyat.

Khamis, 3 Disember 2009

Kenapa Pakatan Rakyat Mempolitikkan BTN?

Biro Tata negara (BTN) di tubuhkan pada tahun 1974, tujuan penubuhan BTN hanyalah untuk memgukuhkan perpaduan antara kaum dan menambahkan semangat cintakan negara. Kursus-kursus yang di sediakan oleh para pelatih dan pengajar hanyalah memfokuskan terhadap kerjasama berpasukan, kekuatan mental dan semangat kerjasama antara kaum. Saya sendiri pernah mengikuti kursus ini semasa di IPT dulu. Seingat saya, tak pernah di sebut nama-nama parti politik atau di suruh kami membenci mana-mana individu. BTN juga mengajar kita rakyat Malaysia kena bertegang teguh terhadap rukun negara. Ini termasuklah mentaati pemerintah negara iaitu Agong dan Perdana Menteri Malaysia. Anwar Ibrahim juga salah satu pengasas yang menukar nama BTN dan di letakkan di bawah Jabatan Perdana Menteri semasa jadi TPM dulu. Sekarang, heboh di perkatakan oleh DAP dan PKR berkenaan dengan BTN yang menghasut rakyat supaya membenci pembangkang. Kononnya segala modus pengajaran dan latihan di BTN hanyalah untuk megekalkan kuasa UMNO.

P/s: Apa yang di perkatakan oleh puak-puak pakatan rosak ni memang pelik, bagaikan takut bayang-bayang sendiri. Patutnya suruh je Lim kit siang dan pemimpin pakatan yang lain pergi kursus tu, supaya keluar nanti menjadi insan yang berguna dan berjiwa patriotik, barula cintakan negara dengan semangat 1Malaysia. huhu. .

Selasa, 1 Disember 2009

Pemuda UMNO dalam di lema!

Pemuda UMNO, pada suatu ketika dahulu 1 nama besar yang melambangkan semangat pemuda-pemuda Melayu Islam yang berkobar menuntut kemajuan Islam, kemajuan bangsa dan kemajuan ekonomi bangsa. Setiap pemuda Melayu yang menjadi ahli pemuda UMNO, merasakan diri mereka sebagai wakil pemuda di tempat mereka. Jika ada majlis-majlis kenduri atau kemasyarakatan, ahli-ahli pemuda UMNO inilah yang akan turun membantu, yang akan turun memecah peluh mereka ketanah untuk bergotong royong bersama-sama penduduk. Rukun tetangga, Ajk surau dan ahli jkkk boleh di katakan semuanya terdiri oleh Pemuda-pemuda UMNO. Pemuda UMNO pembela nasib Melayu! pemuda UMNO perisai harapan Melayu dan negara Bangga aku jadi Pemuda UMNO!

tapi kini?

Semua yang di atas dah makin pupus, dah jadi kenangan. walaupun masih ada, tapi yang tinggal hanyalah berapa kerat sahaja. Sekarang menjadi Ahli Pemuda UMNO tidak lagi boleh di banggakan, bukan lagi hero bangsa yang tinggal cuma nama sahaja. Diharap jangan jadi kenangan ataupun sejarah sudahlah. Di Johor, bahagian UMNO, pemuda UMNO dan cawangan-cawangannya masih berfungsi dengan baik. tapi di negeri-negeri lain, kebanyakkannya haru biru. Bukanlah semua, tapi kebanyakkan ok. Ambil peta Malaysia, pejam mata dan tunjuk keatas peta tu pasti ada bahagian dan cawangan UMNO. tapi adakah dia berfungsi? adakah pemudanya buat kerja? siapa yang pantau? kalau ketuanya sibuk buat duit! geng-geng yang di lantik terdiri dari kroni, macamana kerja nak jalan? Kita kat bawah ni buat kerja mati-mati berperang dengan pembangkang, yang ketua kita kat atas dok sibuk duit sana sini. Pada ahli-ahli UMNO yang sedar diri, pada pemuda-pemuda UMNO yang baca blog aku ni, aku minta kita kembalikan zaman kegemilangan pemuda UMNO, zaman kegemilangan UMNO. Terbitkan rasa gerun dan gentar keatas pihak lawan bila dengar nama Pemuda UMNO. bukannya macam sekarang, orang nak ajak buat demo, kena gertak sikit dah melompat, dah menikus, buat malu kaum je. alahailah Pemuda UMNO.

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review