User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Ahad, 28 Februari 2010

UMNO HARUS AMBIL TINDAKAN PADA KU LI!



Ini berita baru yang Mc dapat dari Bernama, lama juga Mc tunggu dari mana-mana kenyataan pemimpin UMNO mengenai tindakan Ku Li yang mengunakan pentas pembangkang untuk menghentam Kerajaan Pusat pasal duit royalti minyak Kelantan. Sebenarnya tindakan Ku Li perlu dipandang serius oleh UMNO kerana beliau mungkin boleh menjadi contoh kepada orang UMNO yang lain untuk mengikut caranya.

TPM pun pernah berasa hairan dengan tindakan Ku Li, kenapa beliau perlu buat begitu sedangkan beliau boleh selesaikan dengan cara lain bersama UMNO. Mungkin Ku Li hendak menunjukkan bahawa beliau seorang pemimpin Kelantan yang sebenar dan cuba menjadi hero kepada rakyat Kelantan, kononnya je la. Tapi caranya umpama tidak menghormati keputusan Ds Najib. Mc andaikan beliau tidak wajar bertindak demikian.

Baca berita dibawah:

BATU PAHAT, 28 Feb (Bernama) -- Umno perlu mengambil tindakan terhadap Anggota Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah kerana bersekongkol dengan parti-parti pembangkang di dalam isu royalti minyak Kelantan, kata anggota Majlis Tertinggi Umno Dr Mohd Puad Zarkashi.

Mohd Puad, yang juga Timbalan Menteri Pelajaran dan Ketua Umno Bahagian Batu Pahat berkata, walaupun Tengku Razaleigh merupakan bekas "orang besar" di dalam Umno, tetapi ia tidak bermakna beliau perlu diberikan sebarang layanan istimewa.

"Umno perlu mengambil tindakan terhadap Tengku Razaleigh. Beliau tidak sepatutnya diberikan sebarang layanan istimewa walaupun beliau pernah menjadi orang besar di dalam Umno suatu ketika dahulu," katanya kepada Bernama di sini, pada Ahad.

Mohd Puad berkata demikian sebagai mengulas tindakan anggota Parlimen Gua Musang yang bekerjasama serta terlibat di dalam siri ceramah anjuran parti-parti pembangkang di dalam isu royalti minyak Kelantan.

Majlis Tertinggi Umno di dalam mesyuaratnya minggu ini menyerahkan kepada anggotanya untuk menentukan bentuk tindakan yang boleh dikenakan terhadap Tengku Razaleigh Hamzah itu.

Menurut Mohd Puad, Tengku Razaleigh sememangnya sengaja menggunakan platform parti pembangkang di dalam isu royalti minyak Kelantan kerana mahu memaksa Umno mengambil tindakan terhadapnya dan seterusnya menjadi hero di dalam isu itu.

"Tujuan beliau (terlibat di dalam siri ceramah pembangkang) itu adalah untuk mencabar parti (Umno) mengambil tindakan terhadap dan membolehkannya menjadi hero, " katanya.

Beliau berkata pandangan Tengku Razaleigh tentang isu royalti minyak Kelantan ketika ini juga adalah tidak konsisten dan berlainan sebagaimana ketika Anggota Parlimen Gua Musang itu memegang jawatan Menteri Kewangan suatu ketika dahulu.

Mengenai tindakan Tengku Razaleigh yang mahu mengadakan siri ceramah tentang isu itu, katanya Umno tidak perlu berasa bimbang kerana anggota Parlimen Gua Musang itu tidak mempunyai pengaruh yang besar, sebaliknya terpaksa bergantung kepada parti pembangkang.
- BERNAMA

MctHeory:
Mc pernah menceritakan mengenai Ku Li dan salah laku tindakannya, boleh klik
sini dan sini

KENAPA SAYA BENCI PAS! part 3



Sambungan daripada siri 1 dan 2 Kenapa saya benci Pas? nak baca klik Sini dan Sini

Sekali lagi Mc nyatakan disini, bahawa penulisan Mc ini adalah pendedahan pengalaman sebenar yang dihadapi oleh penyokong, pemuda dan rakan-rakan semasa berkempen. Pengalaman sebenar bagaimana mereka menghadapi keganasan penyokong Pas yang fanatik dan taksub terhadap pemimpin mereka.

Alhamdullilah. .pendedahan Mc mendapat sambutan dari rakyat Malaysia yang cintakan keamanan dan mendaulatkan undang-undang negara, semoga apa yang dipapar menjadi tauladan dan iktibar buat pembaca.

Serbu ke Kuala Kedah Kubu Kuat Pas!

Pengalaman ini antara pengalaman paling ngeri dan menakutkan bagi siapa yang menghadapinya. Terjadi ketika waktu berkempen semasa PRU ke 9. Pasukan gerak gempur UMNO, bukan dari pemuda (kerana pada waktu ini, ketua pemuda Alor Star telah meletak jawatan dan masuk parti keadilan), jadi pemuda amat lemah, masih lagi tanpa tujuan.

Gerak gempur ini dilakukan oleh Ustaz Kamal, kalau tak salah. Semasa kejadian kawasan Kuala Kedah dikuasai oleh Mat Sabu. Pada waktu ini Mat Sabu merupakan calon Pas paling popular, pengaruhnya amat kuat dikalangan penyokong Pas.

Gelanggang Parlimen Kuala Kedah pertemukan pertarungan diantara Johari Baharom dan Mat Sabu. Kalau ikut majoriti yang lepas, memang Pas mempunyai peluang yang cerah untuk kekalkan kerusi parlimen Kuala Kedah.

Disebabkan amanah dan semangat untuk merobohkan kubu Pas di Kuala Kedah, kami kesana cuba untuk memberi penerangan kepada penduduk Kuala Kedah, almaklumlah. . mereka ini bukannya suka dengar radio dan tengok tv. Orang Pas kata media ni, mainan UMNO/BN. Yang nombor ekor dalam surat khabar mereka percaya pula, kata semua tipu.

Dengan bantuan beberapa orang penduduk, kami berjaya mencari tempat untuk bertapak, pasang khemah dan mulakan aktiviti. Mungkin pada mulanya aktiviti kami berjumpa penduduk secara rumah ke rumah, pengedaran buku-buku, poster-poster dan cenderamata untuk penduduk kampung, tidak disedari oleh penyokong Pas. Sehinggalah kempen kami agak mendapat sambutan dan dicemburui oleh penyokong Pas disana.

Kemuncaknya, semasa penyediaan pentas untuk membuat ceramah. Pada waktu ini tidak ramai ahli UMNO yang ada kerana masih lagi awal. Cuma ada lebih kurang 11orang yang sedang bekerja. Sedang kami asyik menyusun kerusi. Tiba-tiba terdengar pekikan yang kuat, bagaikan orang gila!

Agaknya seramai lebih 50 orang datang menyerbu ke tempat ceramah, ada yang tua dan ada yang muda. Ramai yang memakai kopiah dan berserban sambil memekik takbir! Keadaan bagaikan hendak berperang. Kami semua terkejut.

Mereka datang untuk menghalau kami keluar dari kampung mereka. Mereka melarang kami mengadakan ceramah disini. Kalau kami berkeras, pasti mereka akan berkasar. Kami memberitahu mereka, bahawa polis sudah mengeluarkan permit yang sah untuk berceramah. Jadi mereka tidak ada hak untuk menghalang kami berceramah disini.

Jawapan kami, disambut dengan makian! Akibatnya habis semua ahli UMNO yang sedang bekerja dikejar oleh mereka. Mereka bersenjatakan kayu dan parang. Mana la boleh lawan, untuk keselamatan, ramai antara kami yang terjun kelaut, masuk semak samun dan kerumah penduduk kampung untuk selamatkan diri.

Begitu ganas penyokong Pas! keganasan mereka bagaikan kami ini musuh mereka di medan perang. Agaknya kalau kami melawan, pasti habis kami dikerjakan. Mc sempat menelefon Polis dan pasukan gempur yang lain untuk minta pertolongan.

Alhamdullilah. .apabila tiada diantara kami yang cedera teruk, semuanya sempat lari selamatkan diri. Cuma cedera ringan tu ada la. Polis menasihatkan kami supaya mengubah tempat ceramah.

Akhirnya, kami tetap berceramah di kampung itu, tetapi di atas pengawasan Polis dan FRU. Segala yang dirancang menjadi dan berjalan lancar. Walau pada mulanya disabotaj oleh penyokong-penyokong Pas yang ekstrim.

Kalau anda pembaca berada ditempat Mc, apakah perasaan anda? mahukan anda menyokong Pas? Mc pernah dapat email, yang bertanyakan, kenapa Mc benci Pas? Mc harap si pengemail tu membaca posting bersiri Mc ini. Untuk mengetahui jawapannya.

Kepada ahli dan penyokong Pas. Jangan taksub kepada parti dan pemimpin. Mereka semua adalah manusia biasa yang mempunyai nafsu dan boleh membuat dosa. Jangan terlalu maksum dan taksub. Masih sempat lagi untuk berubah dan bertaubat. Islam bukan untuk Pas dan Pas sangat jauh dari Islam.

MctHeory:
Bersambung Part 4: Pensyarah ahli Pas gagalkan pelajar penyokong UMNO.

Sabtu, 27 Februari 2010

AKTIKEL THE STAR YANG MENGHINA ISLAM!


Bagi sesiapa yang tidak sempat membaca aktikel the Star yang kontroversi ni, Mc paparkan sekali lagi. Mc ambil dari blog Pisau

Artikel ini telah dipadam di laman web The Star

By P Gunasegaran

When federal laws unambiguously prohibit whipping or caning of women, religious laws must not be allowed to do the opposite.

ONE of the small things that I am grateful for is that I cannot be legally whipped or caned for any offence any more. Yes, there are criminal penalties which can specify whipping, but not for those over 50, I am told. Sometimes being old(er) is an advantage.


The other reason that I won’t be legally whipped is that I am not a Muslim and therefore my personal behaviour is not subject to syariah courts, which can hold me liable for offences such as drinking alcohol and have me caned.



For me and for millions of Malaysians of all races and religions, Feb 9, 2010, was a sad, black day in the history of our country. On that day, three women were caned legally for the first time ever in this country. They, all Muslims, were caned for engaging in illicit sex, an offence under syariah law, it was announced.


It is shocking that such sentences are being meted out for such offences. While religious laws may allow for such sentences, it is possible for judges to mete out lower sentences, especially when such “offences” are of a very personal nature and harm no one else.


When there are loopholes in religious laws which allow such punishment out of all proportion to the “crime” committed, and which go against the sensibilities of most Malaysians, then it is incumbent upon the Government of the day to use the legislature to do the needful. Otherwise it abdicates its responsibility.


Illicit sex means sex out of wedlock and if we are all not hypocrites, we will admit that it happens all the time, among both Muslims and non-Muslims. To prescribe caning for such an offence is something that most Malaysians are likely to consider just too much.


It also opens the door for caning for more minor offences in the eyes of religious officials, such as drinking alcohol. In fact one Muslim woman, who has refused to appeal her case, is currently awaiting a caning sentence to be carried out after she was found guilty of drinking alcohol.


That case attracted international attention and made it to the front page of two international financial dailies – The Wall Street Journal and The Financial Times – on the same day last year. The current case, announced on Wednesday, is already beginning to attract world attention.


With three women already having been caned for illicit sex, the way has been paved for more caning of women in the future. That will not endear Malaysia to Malaysians, let alone foreigners who are inevitably going to equate us with the Taliban. And who can blame them?


And are we going to go further down the slippery road and cane women for dressing immodestly too, as has been done in some countries?


There are already indications that Malays, especially women, are migrating and leaving their homeland, not because they don’t have opportunities here but because as Muslims, their personal freedom is restricted – and there is danger that it will be curtailed even more.


Yes, it has been said the three women did not suffer any cuts or bruises following the caning but that is scant consolation to those who have to undergo such humiliating punishment on top of the intrusion into their personal affairs.


As if the caning was not bad enough, alarmingly they spent months in prison. One of them is still serving her jail sentence and will be released only in June.


All three were found guilty of committing illicit sex by the Federal Territory Syariah High Court, which issued the caning order between December last year and last month. Perplexingly, they were not made public at that point of time. The public had no idea of the caning before it was done.


Also, it was not clear if the women had exercised their full rights under syariah law by appealing the court’s decision.


These are behaviours which should not be treated as if they were criminal offences; but they have been. The offenders have not only been caned but also jailed, which is rather harsh punishment for something which did not harm anyone else and was done in privacy and behind closed doors.


This is clear indication that there are laws in our statute books – both syariah as well as civil – which are outdated and need to be revised in keeping with the times and the recognition that individuals have personal rights.


Personal behaviour between consenting adults that do no physical harm to them and to others should not be legislated. This is in keeping with the development of personal rights throughout the world, and anything that takes away these rights is a step backwards.


Religion is open to interpretation, man interprets it and man can – and does – make mistakes.


Even if religious rules are flouted, we should have a system which does not mete out punishment for offences, and focus instead on rehabilitation and counselling. That will be in keeping with the universal tenet that there is no compulsion when it comes to religion.


Custodial and punitive sentences by religious courts should be limited via statutes because personal behaviour of adults is often involved and there is no hurt or harm to any others arising from such behaviour.


Religion is about persuasion not compulsion, about faith not certainty, and that is the way we should keep it. Otherwise, bigotry is going to get in the way and we won’t be following the tenets of religion but of those who choose to interpret it the way they want to.


We have all seen what happens when religion – no matter what religion – is carried to extremes and hijacked by bigots. We don’t want public flogging, we don’t want arms chopped off, we don’t want people to be stoned to death, and we don’t want people to be burned at the stake.


We have already moved way past that. Let’s not allow a small number of religious bigots to take us back into the dark ages. And for that, we all need to stand up and speak up when our individual rights are trampled upon.

Managing editor P. Gunasegaram is appalled by the number of sins committed in the name of God.


Paparan ini hanya untuk pembaca menilai dan membaca sendiri aktikel kontroversi. Pelbagai pihak termasuk Jais telah membuat laporan polis! KDN menganggap artikel ini ancam ketenteraman awam! Bukan saja the star, Sis (sister in Islam), Lim Kit Siang juga telah mempertikaikan hukuman sebat ini. Sepatutnya mereka-mereka yang tidak faham undang-undang Islam patut berdiam diri dan rujuk kepada insan yang lebih arif.

MctHeory:
Jangan masuk campur kalau tak tahu! ini kerja penulisan orang yang bodoh dan biadap serta tidak menghormati agama lain!

KENAPA SAYA BENCI PAS! Part 2



Sambungan daripada siri 1 Kenapa saya benci Pas? nak baca klik Sini

- Bas penyokong UMNO/BN ditahan oleh Penyokong Pas.
Adakah pembaca masih ingat pada PRK Pendang pada semasa allahyarham Fadzil Noor (Presiden Pas) meninggal dunia? Kemudian PRK Pendang diadakan untuk mencari pengantinya.

Saya mengikuti rombongan penyokong UMNO didalam bas untuk perjalanan ke Pendang. Demi memberi sokongan pada cawangan UMNO di sana. Pendang adalah kawasan kubu kuat Pas. Memang agak susah untuk menang di Pendang dalam PRK ini, sebab itu kami kena berusaha 100 peratus memikat pengundi di sana.

Sedang dalam perjalanan, tiba-tiba bas kami berhenti, apabila saya jenguk keluar saya nampak ada sekatan jalan raya, sekatan di lakukan di jalan utama untuk masuk ke Pendang. Sekatan jalan raya ini bukan dibuat oleh Polis! tapi oleh penyokong Pas!

Bas kami diarahkan berhenti, tetapi pemandu bas berdegil, akibatnya cermin sebelah kanan penumpang dipecahkan oleh penyokong-penyokong Pas. Keadaan menjadi kelam kabut, ada penumpang yang menjerit dan menangis dalam ketakutan.

Tak tahulah undang-undang mana yang membenarkan mereka menahan kenderaan yang lalu untuk diperiksa. Yang saya tahu, pemandu bas kami diminta turun untuk diperiksa, kami semua diminta turun untuk diperiksa, kerana semua penumpang disyaki sebagai pengundi hantu.

Sekatan jalan itu dilakukan oleh ramai penyokong Pas. Anggaran lebih daripada 100 orang. Sambil memaki kami, mereka semua menjerit-jerit bertakbir. Seolah-olah mereka semua sedang berperang dengan musuh Islam. Agaknya inilah ajaran Islam Pas.

Cara mereka amat kurang ajar, tak kisah tua atau muda. mereka langsung tak hormat, sudahla menahan kenderaan menyalahi undang-undang. Meminta kad Pengenalan untuk diperiksa, bagaikan mereka ini polis.

Ada diantara kami yang cuba melawan, tapi akhirnya dipukul. Termasuk pemandu bas nampak jelas lebam dimukanya. Kami hanya berdoa, supaya ada peronda Polis lalu dikawasan berkenaan, bimbang mereka ini bertindak diluar jangkaan.

Mereka pulangkan kad pengenalan dan mengarahkan pemandu bas kami membuat pusingan U untuk patah balik. Mereka melarang kami untuk masuk ke Pendang! Pemandu bas dan penumpang yang lain mula membuat bising dan pertikaikan tindakan mereka ini.

Tapi disebabkan mereka terlalu ramai dan bimbang dicederakan, kami akhirnya mengikut sahaja kata mereka. Sedang semua penumpang menaiki bas, tiba-tiba datang dua kereta peronda Polis.

Lega apabila melihat polis. Polis datang dan pemandu bas turun berjumpa dengan anggota polis terbabit. Polis cuba mengarahkan penyokong Pas bersurai, tapi mereka langsung tak peduli, Malahan polis pula dimaki.

Ada yang mengambil batu dan baling kearah kereta peronda. Ini menunjukkan penyokong Pas ini betul-betul kurang ajar. Adakah begini sikap penyokong parti yang mengaku Islam? betul-betul memalukan nama Islam.

Akhirnya polis meminta bantuan, apabila trak FRU sampai, keadaan lebih terkawal. Polis mengiringi bas kami untuk masuk ke Pendang. Walaupun dalam ketakutan dan trauma. Semangat untuk berjuang demi Agama, Bangsa dan Tanah Air tidak pernah terpadam.

Disebabkan kejadian diatas, ramai diantara penumpang wanita agak trauma dan tertekan. Bayangkanlah gaya penyokong Pas yang bertindak ala gerila semasa menahan bas UMNO. Inilah ajaran Islam yang diperjuangkan oleh N.ajis. Agaknya inilah pengikut-pengikutnya yang hendak ke syurga N.ajis disebabkan terpedaya dengan dakyah sesatnya.

MctHeory:
Siri ke 3 (part3) Serbu ke Kuala Kedah, Kubu Kuat Pas!

Jumaat, 26 Februari 2010

KENAPA SAYA BENCI PAS! part1



Pengalaman adalah ilmu yang paling berharga dan sukar dicari dimana-mana. Pengalaman juga mengajar kita tentang sesuatu perkara dan ilmu tambahan untuk kita terus hidup.

Pengalaman menceritakan bagaimana peritnya pemuda-pemuda UMNO Kedah mempertahankan negeri Kedah dari serangan pembangkang yang sanggup buat apa saja untuk menakhluk Kedah, pada PRU ke 9. Walaupun sengit, akhirnya Kedah kekal dibawah UMNO/BN.

Ketika ini Pakatan Haram melaung-laungkan anak muda benci UMNO. Disini Mc hendak membawa satu cerita benar mengenai pengalaman seorang ahli Pemuda UMNO yang selalu terlibat dengan aktiviti gempur dan aktif turun padang secara sukarela semasa Pilihanraya Umum ataupun sewaktu pilihanraya kecil.

Walaupun cerita ini sudah menjadi sejarah, akan tetapi sifat buruk penyokong Pas tidak pernah berubah. Moga cerita yang dipaparkan ini menjadi tauladan dan panduan pada semua pembaca.

Saudara Nizam berumur dalam lingkungan 30an, menjadi ahli Pemuda UMNO cawangan Alor Malai, selama 12tahun. Aktif menyertai gerak gempur semasa PRU ke 10 dan 11. Juga merupakan sahabat baik kepada Mc. Kami bersama-sama bersusah payah, mengempur kubu Pas disekitar Kota Setar.

Mc dan Nizam diantara pemuda yang banyak terlibat dengan aktiviti UMNO ketika itu, dizaman kegelapan UMNO pada 1997-98, dimana ramai anak muda beralih arah menyokong pakatan pembangkang disebabkan anwar. Kami tetap membantu UMNO Kedah, membawa kembali golongan-golongan remaja menyokong UMNO.

Kami banyak berdepan dengan pemuda Pas yang bagi kami sangat ekstrim, tidak guna otak, terlalu taksub, fanatik dan bodoh. Disebabkan perangai orang Pas yang terlalu taksub. Mereka sanggup buat apa saja yang disuruh oleh Ketua mereka, serta percaya apasaja yang dikatakan oleh ketua mereka.

Dikalangan pemuda UMNO, bukan Mc dan Nizam sahaja yang membenci orang Pas yang taksub ini. Ramai lagi pemuda UMNO ataupun ahli UMNO yang pernah berdepan dengan fanatik-fanatik Pas. Dibawah ini Mc ceritakan pengalaman saudara Nizam, mengenai pengakuannya KENAPA SAYA BENCI PAS!

- Pengalaman sewaktu PRU ke 9.
Kami dihantar untuk membantu cawangan UMNO Taman Indah, Titi gajah, Anak Bukit. Kerana cawangan Taman Indah tidak mempunyai ramai ahli pemuda pada ketika itu. Nizam dan Mc serta 9 orang pemuda turun kesana berjumpa dengan Tuan Arshad Yang Dipertua KYDMM penjaga Istana Anak Bukit, orang kuat bagi Istana Kedah ketika itu.

Kerja pertama kami ialah memasang bendera UMNO/BN dihadapan rumah Tun Dr Mahathir (rumah lama beliau di Titi Gajah, Anak Bukit) kerana lingkungan rumah Tun, terdapat ramai ahli Pas yang taksub dan ekstrim. Orang Pas juga bagaikan sengaja menghina Tun dengan meletakkan bendera Pas yang besar didepan rumah beliau.

Semasa melakukan tugas berkenaan jugalah kami diserang oleh sekumpulan mat rempit Pas lebih kurang dalam 20 orang. Mereka marah dan melarang kami memasang bendera UMNO/BN dikawasan hadapan rumah Tun. Pergaduhan tercetus, bayangkanlah 9 orang bergelut dengan 20 orang. Kami bernasib baik kerana peronda polis dapat melihat kejadian berkenaan. Alhamdullilah tiada siapa yang cedera teruk, cuma luka-luka ringan.

Kejadian kedua, melibatkan Puteri UMNO, ada 7 orang puteri UMNO cawangan Taman Indah dibawah jagaan saudara Nizam, mereka sedang memasang bendera di setiap pokok hiasan ditepi jalan. Mereka telah dikepung oleh mat rempit Pas yang telah cuba menganggu mereka. Salah seorang baju puteri hampir dikoyakkan. Kejadian tersebut dapat dihalang oleh sekumpulan pemuda UMNO bawah Ahmad Basha, yang kebetulan lalu dikawasan berkenaan.

Kejadian Ketiga, semasa di jalan Dato Kumbar Alor Star. Sekumpulan pemuda UMNO sedang berarak membawa bendera mengunakan motosikal. Semasa berarak, mereka telah dibaling dengan pelbagai benda keras seperti batu dan kayu. Dua orang ahli pemuda tercedera semasa kejadian. Dipercayai perbuatan tersebut dibuat oleh orang-orang Pas dan Keadilan.

Banyak lagi kejadian yang akan Mc ceritakan selepas ini, Perkara-perkara yang menyebabkan saudara Nizam kita amat benci kepada Pas. Bukan Nizam sahaja yang merasakan demikian, malah Mc sendiri setelah mengharungi pelbagai cabaran dan karenah orang Pas. Mc sendiri naik menyampah dengan kebodohan mereka memuja ketua dan fanatik dengan parti, hingga sanggup mencederakan pihak yang bertentangan.

MctHeory:
Sambung part 2.
- kejadi sewaktu bas ditahan oleh penyokong Pas dan dipecahkan sewaktu PRK Pendang (Fadhil Noor Presiden Pas meninggal dunia)
- Gempur Kuala Kedah, dikejar dengan parang bila melangkah masuk ke kampung.
- dan banyak lagi pengalaman, anak muda yang membenci Pas.

MAULIDUR RASUL! GUAN ENG MAIN WAYANG!


Baca berita dibawah dan kemudian baca ulasan Mc ye.

PULAU PINANG, 26 Feb: Mana-mana individu dan badan bukan kerajaan (NGO) hari ini menerima tempelakan kerana apa yang mereka dakwa bahawa Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Pulau Pinang tidak mengadakan perarakan Maulidur Rasul tahun ini terjawab.
Perarakan 53 kontinjen dimulai dengan ketua-ketua jabatan melalui beberapa jalan termasuk Padang Kota Lama, Dewan Undangan Negeri, pejabat agama menuju ke Dewan Sri Pinang.

Turut meraikan majlis ialah ketua menteri, Lim Guan Eng. (gambar sebelah)

Sementara itu, Masjid Jamek Jelutong mencipta sejarah kerana mengadakan perarakan kali pertama sempena sambutan Maulidur Rasul esok, 27 Februari bermula jam 9.00 pagi.

Pengerusi kariahnya, Mohd Yusuf Mohd Noor memberitahu, pada sebelah malam diadakan ceramah agama yang disampaikan oleh Ustaz Alkhairy Ismail dari Jabatan Agama Islam Kedah.
- Haramkahdaily

Kah Kah Kah!. .Guan Eng main wayang lagi. .kah kah kah!
kah kah kah!. .cina anak bapak ni kena paksa belakon takut kena maki. .kah kah kah!
kah kah kah!. .Gangta rambut tepi nak tipu orang Pas. .kah kah kah!
kah kah kah!. .orang bodoh saja percaya dengan wayang dia ni. .kah kah kah!
kah kah kah!. .orang pakatan boleh la hang tipu woooii. .kah kah kah!
kah kah kah!. .dah kena maki bercabu baru nak buat!. .kah kah kah!
kah kah kah!. .Pas sama Guan Eng, sama-sama lumbu. .kah kah kah!

MctHeory:
Faham ke LGE tentang maulidur rasul? macam blur je pun.. amacam, gaya ulasan macam blog si Tukar..ehh.. apa nama tah blog tu..err.. tukar taya kot?

SIAPA KIT SIANG UNTUK PERTIKAIKAN UNDANG-UNDANG ISLAM?


Baru Mc tahu, rupanya Kalifah Guan Eng mengikut jejak langkah Ustaz Kit Siang dalam mempersendakan agama Islam dan mempertikaikan segala undang-undang Islam yang cuba dilakukan oleh majlis agama Islam. Memangla bapak borek, anak rintik. Baru-baru ni kenyataan Kit Siang yang dibuat melalui portal propembangkang The Malaysian Insider bahawa hukuman sebatan ke atas tiga wanita Islam baru-baru ini kerana kesalahan seks haram mendatangkan publisiti buruk kepada negara yang mempunyai pelbagai kaum etnik.

Mengulas kenyataannya, Presiden Majlis Amal Islami Malaysia (MAIM), Datuk Nakhaie Ahmad berkata, pemimpin pembangkang berkenaan bukan setakat membuat kenyataan itu tetapi apa sahaja berkaitan undang-undang Islam yang dilaksanakan di negara ini akan ditolak.

Nakhaie mendakwa, tindakan itu seolah-olah menggambarkan Kit Siang mempunyai agenda supaya Perlembagaan negara dipinda untuk menjadikan Malaysia sebagai negara sekular.

"Kit Siang sepatutnya melihat hukuman sebat itu sebagai sesuatu yang boleh menginsafkan dan bukan untuk menyeksa dan memberi azab kepada pesalah," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini. Tegas Nakhaie lagi, hukuman sebatan di bawah undang-undang syariah bukan bertujuan untuk menyeksa, sebaliknya mengajar pesalah supaya tidak mengulangi perbuatan yang tidak bermaruah dalam Islam.

Sementara itu, Ketua Umum Badan Bertindak Perpaduan Melayu (BBPM), Osman Abu Bakar mahu Kit Siang tidak mencampuri hal ehwal undang-undang Islam sekiranya tidak arif mengenainya.

''Jika tidak faham hukum syarak dan undang-undang Islam, lebih baik dia diam.

''Dia sepatutnya hanya memberi perhatian terhadap undang-undang sivil. Lagi pun hukuman sebat tidak meliputi orang bukan Islam,'' katanya.

Menurut beliau, sebagai pemimpin parti politik, Kit Siang tidak sewajarnya membuat kenyataan mengikut nafsu untuk tujuan mencari populariti.

Dalam pada itu, Presiden Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia (IRIMM) Amir Amsaa Alla Pitchay berkata, kenyataan Kit Siang itu telah mencemar nama baik Islam di negara ini.

Jelasnya, hukuman sebat dilaksanakan bagi menjaga disiplin dan maruah umat Islam berikutan meningkatnya jumlah kes buang bayi serta perlakuan seks haram di kalangan golongan muda.

Menurut Amir, hukuman sebat itu membawa kebaikan kepada umat Islam dari segi moral dan ia tidak terdapat dalam agama lain.

"Orang Barat atau pelancong tidak perlu takut kerana hukuman itu hanya melibatkan orang Islam di negara ini.

"Mereka sepatutnya menghormati nilai-nilai agama lain dan bukan bimbang atau mencampuri apa-apa hukuman yang dilaksanakan dalam Islam," tegasnya.

Sumber Utusan Malaysia

Kit Siang seperti biasa berlagak hero dengan menyuarakan pendapatnya yang songsang mengenai Islam. Untuk pengetahuan Kit Siang, hukuman sebat yang dikenakan kepada pesalah zina dan minum arak, bukanlah sama dengan hukuman bunuh atau rogol seperti dipenjara. Rotan yang digunakan juga lebih kecil. Jangan samakan hukuman sebat ini dengan hukuman sebat di penjara biasa.

Kalau tak tahu diam. Dergar sini Kit Siang! Islam adalah agama yang sempurna dari segala segi. Islam ialah kehidupan, tidak ada sebarang ilmu yang diajar boleh memudaratkan umat Islam. Islam bukan untuk bermusuh macam Pas! Islam tidak digunakan untuk politik kejar kuasa, juga macam Pas. Islam adalah agama yang sungguh suci dan hanya mengajar untuk melakukan kebaikkan di dunia dan di akhirat.

Bila buat salah, tentu ada hukuman. Sama juga dengan undang-undang sekular. Islam ada undang-undang sendiri yang mengajar umatnya memperlihara kesucian diri dan agama. Hukuman yang dikenakan hanyalah untuk menyedarkan bahawa seseorang sudah membuat salah dan sebagai contoh (jangan, dilarang dibuat) kepada umat yang lain.

Kalau Kit Siang dan DAP yang lain masih tak faham-faham, memang korang ni benak (bodoh tahap tinggi) la.

MctHeory:
Pas tak bersuara pun? Dap pertikaikan hukum Islam. Kenapa Pas tak nak tolong jawab? Ahh. .Pas memang, bab Dap je depa macam biasala buat-buat buta tuli.

Salam Maulidur Rasul



Mc mengucapkan Selamat Menyambut Maulidur Rasul bagi mengenangkan jasa dan pergorbanan Nabi Muhammad S.A.W, mengenangkan Rasulullah dalam memperjuangkan Islam demi Umatnya yang tercinta.

Sepatutnya kita umat Islam mencontohi Rasulullah bukan sahaja dari segi pembelajaran Islam dan kehidupan, malah cara Rasulullah memperjuangkan Islam. Cara Rasulullah mentadbir dan cara Rasulullah meningkatkan ekonomi Umat Islam, demi untuk mengembangkan lagi Islam di mata dunia.

"Sembahyanglah (beribadat) umpama kamu mati esok hari, Carilah rezeki (bekerjalah) umpama kamu hidup seribu tahun". Seimbang dunia dan akhirat, Insyallah. .umat Islam di Malaysia akan kuat dari segala segi.

MctHeory:
1Malaysia, 1Ukhwah, 1perjuangan untuk alif, ba, ta!

Khamis, 25 Februari 2010

SYABAS DS NAJIB! KDNK NEGARA NAIK 4.5 Peratus!


Baca petikan berita dibawah, satu lagi bukti bahawa Ds Najib menguruskan negara dengan baik sekali. Walaupun dunia berdepan dengan kegawatan ekonomi, tetapi Ds Najib tetap dapat menjana ekonomi negara dengan baik sekali. Nampak sangat perancangan beliau berjaya.

Kita tahu bahawa, anwar selalu menyindir Ds Najib dengan mengatakan Ds Najib tidak pandai mentadbir negara dan tidak pandai uruskan ekonomi. Ternyata anwar silap dan temberangnya tidak menjadi lagi.

BATU GAJAH, 25 Feb - Pertumbuhan ekonomi negara sebanyak 4.5 peratus bagi suku keempat tahun lepas sebenarnya memperlihatkan bahawa segala perancangan dan usaha kerajaan diuruskan dengan baik, kata Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

"Pencapaian itu adalah satu perkembangan yang positif dan menunjukkan dasar yang dilaksanakan oleh kerajaan dalam mengendalikan ekonomi negara sangat baik dan menyeluruh," katanya kepada pemberita selepas merasmikan program Penempatan Masyarakat Setempat (PPMS) di Kampung Sindhu di sini Khamis.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas pencapaian ekonomi negara yang mencatatkan pertumbuhan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) yang positif sebanyak 4.5 peratus dalam suku keempat 2009, disokong oleh permintaan domestik dan luar negara yang lebih kukuh.

Zambry berkata dengan pencapaian itu, rakyat dapat melihat bagaimana pendekatan yang dibawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang juga Menteri Kewangan memberi kesan baik dalam usaha membendung kemelesetan ekonomi.

"Beliau memperkenalkan satu struktur ekonomi yang berteraskan kepada daya saing serta impak yang tinggi dalam semua sektor dan bidang ekonomi," katanya.

Mengenai PPMS, Zambry berkata ia adalah antara usaha kerajaan negeri untuk membasmi kemiskinan di Perak.

PPMS merupakan program yang menempatkan golongan miskin tegar di sesebuah kawasan berdasarkan kesesuaian sebuah tempat dengan menyediakan rumah tiga bilik yang selesa serta kegiatan ekonomi untuk mereka.

Zambry berkata kerajaan negeri juga akan menilai semula perancangan pembasmian miskin tegar sebelum ini yang mempunyai beberapa kelemahan supaya semua usaha dapat dilaksanakan melalui pendekatan bersepadu yang lebih efisyen
. - BERNAMA

MctHeory:
Apa kata pembangkang yang dok bising-bising pasal ekonomi? Takmau Komen apa-apa ka? Anwar? Kit Siang? Guan Eng? Mahfuz? AnyOne?

PEGUAMTUNDA ANWAR GELISAH!


Tadi di Mahkamah Persekutuan peguamtunda anwar masih lagi cuba mendapatkan bukti utama untuk rujukan peguantunda anwar. Cubaan memperolehi bukti-bukti utama tambahan seperti rakaman CCTV, laporan perubatan dan kenyataan saksi pendakwa.

Seperti dilaporkan oleh Malaysiakini (portal anti Islam dan Melayu), Peguam Karpal Singh mengadu bahawa pihak pembela masih belum menerima senarai nama saksi pendakwa dan ini dianggap sebagai "pelakuan tidak wajar" pihak pendakwa bagi memastikan perbicaraan yang adil.

Katanya, Anwar telah membawa tiga pakar luar dan mereka tidak dibenarkan untuk melihat bukti tersebut.

"Adakah ini adil?" soal Karpal.

Zulkefli kemudiannya bertanya sama ada panel tiga hakim itu boleh menyemak keputusan yang dibuat oleh panel hakim lain, yang sudahpun mendengar merit hujah-hujahnya.

Karpal berkata, mahkamah boleh menyemak keputusannya sendiri kerana dengan jelas telah berlaku ketidakadilan.
"Malah, perbicaraan telah bermula tetapi kami masih lagi belum memperolehi dokumen-dokumen berkenaan," katanya.

Adakah ini satu cara lagi peguamtunda anwar mencari alasan menundakan lagi mahkamah. Setiap tindakan mereka pasti mempunyai maksud tertentu dan mainan akal dalam.

Menjadi hak mahkamah dan pendakwa untuk mengumpul bukti, dan terpulang pada mereka untuk memdedahkannya atau tidak. Pihak peguamtunda juga boleh melawan dengan bukti dan saksi mereka.

Soo. .adakah karpal mahu mengelirukan rakyat dengan mengatakan mahkamah tidak bertindak adil? mahkamah konspirasi UMNO/BN? katakanlah. .kami semua sudah biasa. Sudah jemu!

MctHeory:
Akhirnya, nampak juga karpal buat kerja.

Mana Mungkin Kentut Anwar Berbau!!



CIFU Anwar. Mungkin gelaran ini lebih sopan dari Tagline “Can I F**k U”- Anwar. Memang layak pun Anwar digelar Cifu.

Dia adalah cifu dalam bidang :

1. Demonstrasi jalanan.


2. Pakar dalam melakukan pelanggaran terhadap semua undang-undang.


3. Pakar dalam kaedah menjatuhkan martabat saingan politiknya.


4. Pakar dalam kaedah menjatuhkan imej polis.


5. Pakar dalam mencacatkan institusi kehakiman pada pandangan rakyat.


6. Pakar dalam memindahkan bidang kuasa kehakiman kepada kehakiman rakyat.


7. Pakar dalam melakukan manipulasi hukum perundangan.


8. Pakar dalam mengalih pandangan rakyat terhadap kesalahan jenayah yang dilakukannya. Rakyat akan menyalahkan semua institusi kerajaan dan pihak yang membuat tuduhan apabila berlaku sebarang kepincangan pada batang tubuhnya.


9. Pakar dalam meraih simpati walaupun kali ni tak berapa menjadi seperti kes CIFU 1998.


10. Pakar dalam mendapatkan sokongan moral isteri dan anak-anak walaupun hati si isteri tak tahulah macam mana remuk redamnya.


11. Pakar dalam menimbulkan prasangka buruk rakyat terhadap sebarang langkah yang diambil kerajaan.


12. Pendek kata, kalau ada bau kentut dalam kelompok yang Anwar ada, bolehlah kita keluarkan dia awal-awal dari senarai mereka-mereka yang disyaki terkentut.. sebab semua orang akan kata mana mungkin kentut Anwar berbau..


CIFU memang layak jadi hak milik intelektual @Anwar. Siapa yang pandai-pandai guna perkataan CIFU, Anwar boleh saman.

Gambar Dari web Pemuda UMNO
Dipetik Dari Blog kkamdias.blogspot

MctHeory:
Hahhaha. .no komen. .thas rite! hahaha

Rabu, 24 Februari 2010

KHALID GEREJA MULA TUGAS SEBAGAI MUBALIGH!



PETALING JAYA, Feb 23 — Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad sendiri akan mengesyorkan pindaan terhadap Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan di Kalangan Orang Islam) 1988 termasuk soal berkaitan dengan kalimah “Allah” tanpa melibatkan kerajaan negeri.

Khalid mengambil keputusan itu selepas mengadakan pertemuan dengan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim di Shah Alam petang tadi.

“Menteri Besar mengesyorkan agar saya yang mengemukakan syor pindaan atas kapasiti saya sebagai Ahli Parlimen Shah Alam kerana berpendapat kerajaan negeri juga akan dirujuk oleh Sultan Selangor dan Majlis Agama Islam Selangor kemudian, selepas syor dikemukakan.

“Oleh itu, Menteri Besar berpendapat lebih baik saya melakukan ini sebagai wakil rakyat... jadi saya akan menyediakan syor pindaan dengan membentuk jawatankuasa saya sendiri,” kata beliau ketika dihubungi The Malaysian Insider.

Dalam saranan kajian semula itu, Khalid dijangka akan memberi tumpuan ke atas soal penggunaan kalimah “Allah”, kriteria mengeluarkan tauliah menyampaikan ceramah dan kuliah agama di Selangor, garis panduan penyertaan guru dan murid-murid di sekolah agama negeri dan kriteria pelantikan pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

Sebelum ini Khalid pernah mendakwa enakmen itu sudah ketinggalan zaman.

Komen

Kerja puak-puak musuh Islam dalam menentang Islam didalam negara akan lebih mudah kerana adanya khalid gereja yang mengaku Islam tetapi akal, budi, hati dan jiwa persis seperti kafir.

Kita tengok nanti, puak PAS yang lain menyokong atau menentang! Sebab dalam politik puak PAS boleh merubah hukum. Terutama Mur SHIT dol hamPAS N.Ajis... Bagi PAS Agama hanya Alat untuk meraih kuasa...

Lu Fikir La Sendiri!!!

MctHeory:Mc ambil dari Blog Member Putra Merdeka

PEMBANGKANG HARUS TUKAR KETUA!


Mc paparkan petikan berita dari Utusan, Mc percaya bahawa penyokong pakatan haram mana baca utusan. Mc pilih aktikel ni disebabkan tertarik dengan pendapat seorang pensyarah, bahawa tempat anwar sebagai ketua pembangkang di parlimen patut digantikan oleh Hadi atau Kit Siang ekoran pertuduhan kes liwatnya dimahkamah.

Memang sepatutnya pakatan haram buat begitu, ini kerana anwar sebagai ketua pakatan pembangkang sekarang menghadapi kes liwat, telah memburukkan imej pakatan pembangkang itu sendiri. Untuk butiran lanjut baca dibawah.

KUALA LUMPUR Feb - Para pemimpin pembangkang perlu menggantikan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen ekoran pertuduhan liwat yang dihadapinya.

Pensyarah Kolej Undang-Undang, Kerajaan dan Pengajian Antarabangsa, Universiti Utara Malaysia (UUM), Md. Shukri Shuib berkata, perkara itu perlu kerana Anwar memberi rekod paling buruk kepada pakatan pembangkang dalam sejarah negara.

Katanya, ini kerana belum pernah ada mana-mana pemimpin sama ada Ketua Whip atau Ketua Pembangkang di Parlimen Malaysia yang menghadapi pertuduhan sebegitu di mahkamah.

Justeru katanya, pemimpin pembangkang perlu memilih sama ada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang atau Penasihat DAP, Lim Kit Siang sebagai ketua mereka bagi menggantikan Anwar.

''Dalam sistem demokrasi berparlimen, seseorang pemimpin yang menghadapi pertuduhan mahkamah sama ada daripada kerajaan atau pembangkang perlu melepaskan jawatan demi menghormati ahli-ahli parti dan masyarakat secara amnya.

''Jadi, pemimpin pakatan pembangkang perlu segera menukarkan Anwar dengan Abdul Hadi atau Kit Siang bagi mengetuai mereka di Parlimen demi memelihara 'kesucian' dewan perundangan negara kita," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Baru-baru ini, pakatan pembangkang menggesa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memanggil satu sidang khas Dewan Rakyat bagi mengusulkan pengguguran dakwaan kes liwat Anwar tetapi ia ditolak Perdana Menteri.

Anwar didakwa meliwat bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di ibu negara di antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang, 26 Jun 2008.

Pensyarah Jabatan Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof. Madya Dr. Ahmad Nidzamuddin Sulaiman berkata, walaupun tiada gesaan untuk Anwar melepaskan jawatan itu di Parlimen, ia dilihat memberi banyak manfaat kepada pakatan pembangkang.

''Sekiranya Anwar diganti oleh Hadi atau Kit Siang, kedua-dua mereka ini boleh menumpukan sepenuh masa kepada perjalanan Dewan rakyat, berbeza dengan Anwar yang perlu banyak masa mempersiapkan dirinya menjalani prosiding mahkamah.
- Sambung Baca di Utusan Online

Tak kisahla walau anwar atau para pembangkang menganggap isu ini sebagai konspirasi UMNO, tapi hakikatnya ramai dikalangan rakyat Malaysia yang memandang serius serta mahu mengetahui kes liwat dan cerita sebenar tentang tingkah laku songsang anwar. Pakatan Haram patut menimbang cadangan ini demi imej mereka.

MctHeory:
Lainlah..kalau Pakatan Haram, tak kisah bahawa ketua mereka ni seorang peliwat tegar! heh!

DEBAT ISU MELAYU PULAU PINANG: MANA GUAN ENG?


Baca keretan petikan dari Bernama ni, petikan Ketua-ketua pemuda pakatan pembangkang yang mengajak pemuda UMNO dan NGO melayu bagi berdebat tentang isu Melayu Pulau Pinang. Mungkin mereka hendak buktikan bahawa mereka dipihak yang benar dan mereka hebat sehingga berani berdepan untuk berdebat.

PULAU PINANG, 22 Feb - Pergerakan Pemuda dari parti-parti pakatan pembangkang di negeri ini mempelawa Pergerakan Pemuda Umno dan wakil Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO) yang memperjuangkan orang Melayu untuk menyertai debat terbuka anjuran mereka pada 7 Mac ini.

Ketua Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) negeri Yeoh Soon Hin berkata, debat yang bertemakan 'Isu Melayu Pulau Pinang: Antara Provokasi dan Kebenaran ' itu bertujuan memberi penjelasan mengenai pelbagai isu berkaitan orang Melayu dan umat Islam di negeri tersebut.

"Kita mahu berdebat secara terbuka dengan Pemuda Umno Pulau Pinang, Dewan Perniagaan Melayu Pulau Pinang dan Gabungan Pelajar-pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) dan kita menghantar surat jemputan kepada mereka mulai hari ini,"katanya kepada pemberita, di sini Isnin
- sambung baca Disini

Ini pula jawapan daripada Pemuda UMNO Pulau Pinang,

BUTTERWORTH, 22 Feb (Bernama) -- Pemuda Umno Pulau Pinang hari Isnin menolak pelawaan untuk menyertai debat terbuka anjuran Sekretariat Muafakat Pemuda Pakatan Rakyat Pulau Pinang pada 7 Mac ini.

Ketuanya Norman Zahalan berkata Pemuda Umno negeri hanya akan berdebat dengan Lim Guan Eng kerana hanya Ketua Menteri Pulau Pinang itu dapat membuat keputusan dan menjawab segala persoalan yang bakal dikemukakan.

"Kita mahu tahu apa perancangan Lim untuk orang Melayu Pulau Pinang," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Norman berkata pihaknya menerima surat jemputan mengenai debat itu pagi ini.

Dalam satu sidang akhbar pagi ini, Ketua Pemuda Sosialis DAP (DAPSY) negeri Yeoh Soon Hin mempelawa Pemuda Umno Pulau Pinang, Dewan Perniagaan Melayu Pulau Pinang dan Gabungan Pelajar-pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) menyertai debat yang akan diadakan di Tapak Ekspo Seberang Jaya.
- Disini

Mungkin selepas ini ada pihak pembangkang akan kata Pemuda UMNO penakut, Pemuda UMNO bacul atau pelbagai lagi gelaran. Biasa la, itu memang adat pembangkang. Hakikat sebenarnya, isu melayu di Pulau Pinang hanya boleh diselesaikan oleh Ketua Menterinya sahaja. Segala keputusan dibuat atas keizinan LGE. Jadi apa perlunya Pemuda UMNO bertikam lidah dengan puak-puak pemuda bawahan ni.

Pemuda pembangkang, mencabar Pemuda UMNO berdebat, hanya untuk menunjukkan belang mereka. Bukannya niat untuk membela nasib Melayu. Tak perlu berdebat untuk membela nasib melayu. Berdebat bukannya dapat menyeleasaikan masalah. Kalau betul-betul nak berdebat, sila bawak turun Guan Eng sekali. Hanya dia yang boleh menyatakan segalanya, cakap dia saja yang agak laku. Kalau dia berani la.

Kebiasaan pembangkang, bila tidak dapat selesaikan masalah. Pasti diajaknya berdebat sana, berdebat sini. Ini semua modal nak jadi hero. Nak tutup pekung di dada sendiri. Kalau betul nak jadi hero, jadi lah hero kepada rakyat. Bukannya hero perosak rakyat.

MctHeory:
LGE ada tulur ka? ada berani ka?

Selasa, 23 Februari 2010

KIM YEIK CABAR GERAKAN! SUPAYA SEDAR DIRI!



Mc menyokong kenyataan kim Yeik yang menghentam Parti Gerakan yang lembab dan tak sedar diri bahawa mereka telah kalah teruk dengan Dap. kalau bukan disebabkan UMNO, lagi teruk BN di Pulau Pinang. Baca berita dibawah:

KUALA LUMPUR, 23 Feb (Bernama) - Anggota Gerakan hendaklah melipatgandakan usaha mereka dan berusaha gigih untuk membuktikan bahawa kenyataan penasihat parti bahawa Gerakan telah kehilangan Pulau Pinang adalah salah, kata Presiden Tan Sri Dr Koh Tsu Koon.

Katanya anggota parti hendaklah mengambil kenyataan Tun Dr Lim Keng Yaik itu sebagai satu cabaran.

"Saya menasihatkan semua anggota parti untuk menjadikannya satu cabaran, mengambilnya sebagai satu cara bagi melipatgandakan usaha, memberi lebih penekanan terhadap ideologi parti dan menyediakan perkhidmatan yang telus dan ikhlas kepada rakyat tanpa memikirkan balasan, secara jujur menunjukkan kepada rakyat bahawa kita menyediakan perkhidmatan.

"Oleh sebab itu, jika mereka (anggota parti) berasa sedih, saya akan menasihatkan mereka untuk membuktikan Penasihat salah," katanya kepada pemberita ketika diminta mengulas kenyataan Lim dalam satu wawancara dengan The Edge Financial Daily pada 18 Feb, yang dilihat mengecewakan ramai anggota Gerakan.

Koh ditemui pemberita selepas melancarkan persidangan mengenai kejururawatan anjuran International College of Health and Science (ICHS) dan Canterbury Christ Church University, United Kingdom, di sini pada Selasa.

Koh berkata beliau telah menemui Lim mengenai perkara itu dan bekas presiden itu menyatakan beliau "berniat baik dan mahu mengejutkan anggota Gerakan daripada kelenaan".

"Penasihat memberi gambaran terburuk dan beliau gembira jika kami dapat membuktikan bahawa beliau salah. Saya turut memberitahu beliau mengenai perasaan dan sentimen anggota akar umbi di Pulau Pinang yang berusaha bangkit semula daripada tsunami politik yang menyebabkan kita tewas teruk," katanya.

Ditanya sama ada sebarang tindakan akan diambil terhadap Lim, Koh berkata: "Tidak. Ini merupakan sebuah negara bebas dan demokratik. Beliau membuat kenyataan dan beberapa anggota memberikan reaksi. Kami mengambil maklum perkara ini dan biarlah kita teruskanlah perjuangan."
-- BERNAMA

MctHeory:
Haduii. .sukoon. . terima aje la kenyataan. Memang patut pun. hadui. .Gerakan wei, tak gerak tak makan wei. ..

APABILA ANWAR MULA JUAL TEMBERANG!



Pada sesiapa yang tidak mengenali anwar, mungkin akan terpaku dan terpukau dengan kata-kata dan ucapannya yang begitu berapi-api serta menusuk kalbu sesiapa saja yang mendengar ceramahnya.

Mungkin ada ahli UMNO yang masih ingat, atau sudah lupa berkenaan perbuatan anwar semasa didalam UMNO. Bagaimana dia naik ke jawatan Timbalan presiden UMNO tanpa bertanding. Ingat ke tak? Siapa yang mula-mula gunakan politik wang dan konspirasi? Pergi tanya anwar!

Ceritanya bermula apabila gimik tekanan yang dibuat oleh penyokong-penyokongnya, menyebabkan Ghafar Baba membuat keputusan tidak mempertahankan jawatan Timbalan presiden UMNO. Gimik yang anwar lakukan pada pemilihan UMNO 1993 telah menamatkan kerjaya politik Tun Ghafar Baba sebagai Timbalan Presiden UMNO dan TPM Malaysia.

Anwar juga telah menyalah gunakan Ibu Pejabat parti, sebagai tempat sidang akhbar bagi mengumumkan yang dia akan bertanding jawatan timbalan presiden. Anwar telah menyuruh Yaakob Mohamad iaitu Setiausaha Kerja UMNO mengaturkan sidang akhbar dan memanggil semua ahli MT UMNO datang ke ibu pejabat yang kononnya ada mesyuarat khas.

Semua ini dirancang bagi menunjukkan bahawa semua ahli MT UMNO umpama menyokong anwar untuk bertanding. Sedangkan ahli MT yang hadir hanyalah diperdaya dengan kononnya ada mesyuarat khas di ibu pejabat parti. Rakyat mungkin tak tahu dengan ini semua. Tapi inilah yang berlaku, anwar memang pakar temberang, pakar konspirasi. Sebab itu dia selalu menuduh UMNO berkonspirasi. Sedangkan, dialah dalangnya yang sebenar.

Sekarang dia mendakwa, UMNO rasuah, UMNO politik wang, UMNO konspirasi, sedangkan tangannya sendiri pun tidak pernah bersih. Tahukah anda, bagaimana anwar menyalahgunakan jawatannya sebagai Menteri Pelajaran demi impiannya menjadi PM?

Dia telah menghasut semua guru-guru untuk membenci Tun Dr Mahathir, dengan mengatakan Tun sebagai PM tidak menjaga kebajikan guru dengan baik. Dia juga membuat konspirasi menjatuhkan Tun sebagai PM dengan meletakkan kroni-kroninya disemua bahagian media utama di Malaysia, di Pemuda UMNO, di kementerian pelajaran dan pelbagai sektor yang penting.

Begitu liciknya anwar. sehingga dia terpaksa dibuang oleh tun dr Mahathir kerana ketamakkannya yang tidak dapat dibendung lagi. Anwar membuat konspirasi hendak menjatuhkan Tun Dr M, tapi Tun sempat membaca gerakan anwar lalu diatas ketamakan kuasa dan kelicikkannya. Akhirnya anwar gugur daripada UMNO.

Sekarang, anwar berapi-api cakap UMNO bukan-bukan, cermin diri sendiri saja sudah. Jangan cakap lebih-lebih anwar, baru-baru ni, ceramahnya dekat Pulau Pinang, teruk UMNO dihentamnya. Cara dia cakap, macamla dia baik sangat. Orang bodoh saja yang kena tipu dengan anwar ni.

Wahai peliwat tegar, sudah-sudahla wayang kamu tu. Rakyat Malaysia dah kenal temberang dan penglipur-lara kamu. Tengok muka je dah tak boleh percaya.

MctHeory:
Ada lagi ke orang percaya dengan anwar? anyone?

WANG ROYALTI: SUDAH-SUDAHLA KU LI!



Kita semua sudah didedahkan oleh kerajaan pusat dengan fakta-fakta mengenai mengapa Kelantan tidak berhak mendapatkan wang royalti minyak dari Petronas. Kes kontroversi ini telah dipolitikkan oleh pihak pembangkang selaku kerajaan Kelantan dengan mengatakan kerajaan pusat mengenepikan hak Kelantan untuk dapat wang royalti.

Oleh itu kerajaan pusat bangkit demi rakyat dengan menghadiahkan rm10juta sebagai wang ehsan demi untuk pembangunan untuk rakyat Kelantan. Cuma cara penyampaian wang tersebut, bukanlah secara terus kepada Kerajaan Kelantan, tetapi disalurkan kepada pihak-pihak yang berkenaan.

Ini menyebabkan kerajaan Pas Kelantan semakin memberontak dan disokong oleh bekas menteri kewangan dan pengerusi Petronas, Tengku Razaleigh Hamzah ataupun Ku Li. Mc tak tahu, kenapa Ku Li perlu campur tangan dalam hal ini sehinggakan sanggup berkongsi pentas pembangkang untuk menghentam kerajaan Pusat.

Dengar cerita, apabila kerajaan mengeluarkan fakta mengenai sebab kenapa Kelantan tak patut dapat wang Royalti, pun telah dipertikaikan oleh Ku Li. Mc pernah menceritakan tentang latar belakang Ku Li, Mc tidak mahu menceritakan lagi, cuma Mc nak mempertikaikan pendiriannya.

Dulu beliau keluar UMNO sebab kecewa, kemudian tubuh semangat 46, beliau dipergunakan oleh Pas untuk menakhluk Kelantan kembali, kemudian diabaikan oleh Pas sehingga beliau keluar pakatan pembangkang, bubar 46 dan masuk UMNO semula. Kini, adakah kejadian sebegini berulang semula?

Ku Li tak sedar, beliau sedang dipergunakan oleh pakatan, yang menunjukkan kepada rakyat, bahawa UMNO/BN bersalah sehingga Ku Li pun menyokong mereka diatas wang royalti ni. Kini giliran anwar pula yang memperkudakannya. Ku Li tak sedar lagi ke? Takkanla tak ada pemimpin atasan yang berani tegur Ku Li ni.

Punyala beliau nak jadi hero kat Kelantan, sampai sanggup join Pakatan, Jangan sampai, menang sorak, kampung tergadai. Sudah-sudahla Ku Li. .anwar sedang mempergunakan kamu!. .

MctHeory:
Orang tua ni, memang tak sedar-sedar, dari dulu, sampaila sekarang!

Isnin, 22 Februari 2010

APABILA MELAYU DAH TAK SERUPA MELAYU!


Mc nak ceritakan tentang orang melayu yang mungkin dah lupa dia ni melayu, atau sudah hilang kemelayuannya atas sebab harta dan kuasa. Alhamdullilah dia cuma hilang kemelayuan, kalau hilang kemaluan lagi teruk perangai agaknya.

Cerita ni bermula di tandas lapangan terbang Subang. Sewaktu Mc baru balik dari Kedah. Bukan Mc nak cerita tandas, tetapi nak ceritakan tentang seorang hamba Allah yang berlagak tahap dewa. Orang melayu biasa la, boleh pakai kot, neck tie sikit. Mula la, jalan kembang dada.

Ketika Mc sedang buang air kecil, Mc terdengar ada mamat dok bising-bising dalam tandas, sebabnya, takde tisu. Bagi kita orang melayu, takde tisu biasala, basuh dengan tangan kiri. Lepas tu sabun. Habis cerita. Tapi mamat ni, nak tunjuk berlagak, dia bising-bising panggil bangla pencuci tandas minta tisu.

Bangla tu pun macam blur, kata tisu takde, tisu dah habis. Mamat ni hangin, dia kata dia sakit perut, takde tisu macam mana nak membuang, terus ditamparnya bangla tadi. Dua kali berturut dia tampar, bangla terdiam dan cuma pegang pipi, tak melawan.

Mc dan beberapa orang kat situ tarik dia jauhkan dari bangla tadi. Sambil bagi nasihat. Kita orang cuma kata, tak baik pukul dia, dia cuma clearner je. Nak tau mamat tu cakap apa? Dia kata, ''korang peduli apa! korang tau aku siapa! Aku orang kuat kerajaan tau, sukahati aku la...''. Dengan megahnya dia berkata demikian.

Mc nak bagitaula ni. Mc peduli apa dia ni siapa. Tapi agak-agakla, pasal tisu pun nak pukul orang. Airkan ada, basuh la. .kalau dia cina ka, india ka, ok la. Ini, orang melayu minta tisu tandas. Bodohla ya amat! Inilah yang dipanggil orang melayu yang dah tak jadi melayu. Berlagak konon orang kuat kerajaan negeri, peduli apa!

Kalau hebat sangat, orang kuat kerajaan Selangor la katakan, panggil la si gagap tolong basuh pungkoq ko tu. Atau anwar lagi bagus, boleh dia tolong liwatkan sekali, senang sikit ko membuang nanti. Mc nak bagitau ni, Allah maha adil, hidup kita umpama roda, kadang-kadang kita diatas, kadang-kadang kita dibawah.

MctHeory:
Tunggu balasan dari nya nanti, pasti tiba!

APABILA PAKATAN BERKUASA KELAK!



Posting ini adalah sambungan dari kisah Gay menyokong anwar, nak baca di sini. Mc nak huraikan apa yang dicita-citakan oleh beruk-beruk gay jika Pakatan Haram menjadi kerajaan pusat kelak. Ini adalah ulasan kenapa dan mengapa mereka memilih untuk menyokong kepada Pakatan Haram dan anwar.

1. Anwar adalah pejuang demokrasi dan hak asasi manusia. Ini bermakna, kebebasan bersosial dan seks adalah bebas kerana ia adalah bersifat peribadi.

2. PKR adalah parti berbilang kaum, maka ahli PKR kelak bebas beragama, tiada agama rasmi, semuanya bercampur, tiada halangan untuk bersosial.

3. Andai kata Pakatan haram memerintah, anwar tetap bersama Pas dan Dap. Untuk memujuk hati Pas, anwar akan memperkenalkan Malaysia dengan Islam liberal, Islam moden yang diguna pakai di Turki sekarang.

4. Hak asasi manusia dan demokrasi seperti di Amerika menjadi makin mendalam. Mungkin keadaan politik dan sosial, akan menjadi bebas seperti di Amerika sehingga tiada halangan.

5. Anwar akan buang sistem diraja dan dia akan jadi Presiden pertama republik Malaysia, oleh itu tiada sesiapa lagi yang dapat menghalang cita-citanya.

Mc tak dapat bayangkan, apa lagi yang akan terjadi nanti. Andai kata rakyat tetap memilih Pakatan Haram memerintah, langsung tak nampak kebaikkannya. Malah keburukan makin bertambah.

Komuniti Beruk gay pula, sudah menyatakan sokongannya kepada PKR, nampak sangat PKR menjadi pilihan disebabkan anwar dan perlakuan songsangnya.

MctHeory:
Malaysia akan jadi Amerika. Ataupun Amerika kedua. Amacam setuju?

Ahad, 21 Februari 2010

KES LIWAT ANWAR: HADI AWANG TAKUT, ATAU HARAKAH SPIN CERITA?


Semalam Mc tergelak sendiri, apabila terbaca dua berita yang sama dan dilaporkan cara berbeza. Tak tahulah Mc, sama ada Mc salah baca, atau tukang lapor yang salah tulis.

Mengikut berita dilaporkan oleh bernama, Hadi Awang, President Pas menyelar 50 ahli parlimen kangaroo kerana campur tangan mereka keatas kes liwat anwar, yang mendesak kes liwat anwar digugurkan.

Hadi Awang dilaporkan, berkata menyelar 50 ahli parlimen Australia kerana campur tangan asing keatas keputusan dan undang-undang mahkamah Malaysia.

Tapi dalam Harakah pula, lain yang dilaporkan, mereka lebih memberi keutamaan tentang laporan Hadi Awang yang mempertikaikan mahkamah kerana berada dibawah jabatan Perdana Menteri.

Memang benar dalam temubual Hadi dengan bernama, Hadi juga ada pertikaikan bidang kehakiman, tapi selama ini pembangkang hanya mengsyaki, tiada sebarang bukti yang menunjukkan mahkamah dikuasai oleh Jabatan Perdana Menteri.

Mungkin disebabkan takut ahlul Pas bising atas kenyataannya, Hadi sekali lagi meminta Setiausaha politiknya menjelaskan isu berkenaan dengan mengubah kenyataannya. Daripada selar, menjadi tidak setuju.

Semua laporan tadi boleh baca kat sini, sini dan di sini

Bagi mengikut pandangan Mc, apa yang Hadi Awang kata adalah betul, biarkan anwar dinilai oleh mahkamah, tanpa sebarang campur tangan asing. Kerana mereka tidak menghormati undang-undang kita jika mereka campur tangan.

Mungkin Hadi mahu melihat adakah anwar boleh dipercayai atau tidak. Ataupun Hadi sudah tidak mempercayai anwar lagi, kerana sering menunda kesnya dimahkamah. Biarkan mahkamah menilai kes liwat anwar ini adalah keputusan yang bijak.

MctHeory:
Nampaknya sekarang, Hadi Awang lebih pandai berfikir berbanding politik sempit N.ajis. Kerajaan Perpaduan, apa cerita? Senyap je?

GAY MALAYSIA MENYOKONG PENUH DIBELAKANG ANWAR!



Mc sebenarnya benggang lagi dengan beruk-beruk gay ni, disebabkan kejadian yang lepas. Hati Mc masih lagi membara, tambahan pula Mc ada dapat maklumat bahawa beruk-beruk ni banyak yang sokong Pakatan Haram malah ramai yang jadi ahli PKR.

Untuk memastikan cerita ini adalah adalah cerita betul dan bukan cerita donggeng. Semalam Mc turun ke kawasan Bukit Bintang. Kawasan B.B ni, memang banyak Club. Setahu Mc ada dua club kat kawasan ni dimonopoli oleh puak beruk-beruk gay ni.

Mc tak boleh namakan club tu, cuma direction tu boleh la. Belakang Public Bank B.B. Mc agak bernasib baik, sebab Pengawal (Bouncer) kat Club ni kawan Mc. Budak Kedah juga, budak 36 ni. Dia dah lama kerja kat club ni. Dia kata dia cuma cari makan kat situ, sebab kat situ sumbernya mashyuk sikit. Apapun Mc tak kisah, janji dia boleh bagi maklumat dekat Mc.

Semalam Mc jumpa dia, sebelum masuk kerja. Mc cuma nak pastikan khabar angin ini adalah tepat. Dia kerja sebagai bouncer kat club tu, pasti  ada banyak pengetahuan pasal beruk-beruk gay ni. Tentu ada berita sensasi yang boleh budak ni beritahu Mc.

Lama Mc tak jumpa budak ni, dekat 3 tahun juga la. Permulaan kami cuma borak kosong, bercerita tentang kisah lama. Bila dah rancak bercerita, Mc mula menyelitkan dengan politik, akhirnya Mc terus bertanya mengenai beruk-beruk gay ni. Mana tau kot ada cerita best.

Mula-mula dia malas juga nak cerita, dia takut dikatakan jaga tepi kain orang. Tapi selepas Mc kata, semua ni untuk pengetahuan saja. Lagipun dia tengok Mc sungguh-sungguh berminat. Dia pun mula la cerita. Nak tahu apa dia cerita?

Apa yang Mc dapat tahu, dikalangan beruk-beruk ni, kalau remaja, agak kurang berminat dengan politik, terdapat ramai pelajar IPT yang telah terpengaruh dengan beruk-beruk ni. Ada diantara beruk-beruk ni datang dari golongan VIP dan artis yang turun kesini mencari mangsa hanya untuk memuaskan nafsu songsang mereka. Banyak cerita pelik tentang masyarakat kita ni, sungguh jijik apa diceritakan.

Beralih kepada cerita politik, budak ni beritahu, sekarang ni, beruk-beruk kat sini dah mula pandai mengikuti cerita politik tambahan lagi kes liwat anwar. Bagi mereka, anwar ni salah seorang daripada golongan mereka, sebab tu anwar umpama hero dan idola mereka sekarang.

Andai kata anwar dapat gugurkan kes liwat dari mahkamah, ataupun memenanginya. Ini adalah berita yang sangat baik. Pasti beruk-beruk ini akan ikut jejak anwar dan tidak takut lagi dengan undang-undang negara. Kalau anwar boleh lepas, pasti mereka pun boleh. Sebab itu mereka menyokong penuh terhadap anwar.

Lagi satu, beruk-beruk ni, ramai yang sudah jadi ahli PKR. Nak tahu sebab apa? sebabnya andai kata Pakatan Haram menjadi kerajaan Pusat nanti, beruk-beruk ini menjangkakan anwar akan mentadbir dengan cara Islam Liberal dan mengamalkan hak asasi manusia seperti di U.S dan Turki. Ini bermakna, perlakuan seks songsang tidak haram dan tidak dikenakan hukuman. Jadi bagi golongan beruk gay ni, pastilah ini salah satu berita gembira bagi mereka.

Oleh itu, komuniti gay dan persatuan gay Malaysia, sudah mengeluarkan kenyataan secara sulit kepada beruk-beruknya untuk menyokong PKR dan Pakatan Haram. Supaya pada PRU ke 13 nanti, bila Pakatan Haram menang, impian mereka untuk melakukan perangai songsang mereka secara bebas di Malaysia akan terlaksana.



Bila Mc dengar cerita ni, Mc tak dapat fikirkan apa yang akan terjadi jika impian beruk-beruk ni jadi kenyataan. Adakah jika Pakatan Haram menang, semua ini akan berlaku? dimana pasangan songsang lelaki sama lelaki pun boleh berkahwin? Nauzubillah. .simpang malaikat 44. .minta dijauhkanlah.

Pasti selepas ini, keahlian PKR tetiba meningkat, kalau buat demo pasti ramai beruk-beruk ni akan turun bagi sokongan kepada PKR dan AMK nanti. Mc rasa pasti ada beruk-beruk ini yang sudah terlepas masuk kedalam AMK. Akan kelihatanlah nanti beruk-beruk ni melompat-lompat menjerit-jerit reformasi. Agaknya nanti penuhla demo Pakatan Haram dengan gay, pengkid, lesbian, mak nyah yang semuanya akan turun menyokong PKR dan Pakatan Haram..demi menegakkan kan perjuangan songsang mereka.

Lepas Mc salam dengan budak pemberi cerita ni, Mc beritahu dia kalau ada cerita, hubungi Mc lagi. Semasa memandu pulang kerumah, Mc termenung jauh. Kadang-kadang macam kelakar pun ada. Kadang-kadang takut pun ada. Yang pasti, semua ini perlu dibenteras dengan segera. Sudah pasti Mc akan buat pendedahan demi pendedahan untuk Agama, Bangsa dan Tanah Air. Perlakuan seks songsang yang dilaknat Allah perlu diharamkan dari bumi Malaysia.

MctHeory:
Adakah Pas juga akan menyokong Pakatan, jika semua ini berlaku? Tepuk dada tanya nafsu.

Jumaat, 19 Februari 2010

PAKATAN SANGGUP CUCI TAIK GUAN ENG!


Akhirnya Anwar bersuara juga dalam masalah PR di Pulau Pinang, kalau sebelum ini anwar lebih banyak berdiamkan diri sambil menumpukan perhatian kepada kes liwatnya. Kali ini anwar bangkit membela Guan Eng gangster. Mungkin anwar tengok kes LGE ni dah makin teruk atau kebangkitan rakyat Pulau Pinang mula menolak LGE sehingga tak dapat dikawal lagi.

Anwar memberi ucapannya di Pulau Pinang semalam mati-mati mempertahankan dari LGE setiap kesalahanya. Dari isu Maulidur Rasul, Isu Kampung Buah Pala sehinggalah isu LGE menghalau penjaja melayu. Semuanya anwar pertahankan LGE ni.

Anwar Ibrahim menegaskan Pakatan Rakyat (PR) akan menyokong dan mempertahankan apa juga tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, sekiranya untuk kebenaran dan keadilan kepada rakyat.

Menurut, sekiranya Lim tidak dapat memberikan keadilan kepada semua golongan masyarakat yang dipimpinnya di Pulau Pinang termasuk orang Melayu, maka beliau sepatutnya ditentang.

"Kita bukan menyokong mereka yang memperjuangkan perkauman seperti Barisan Nasional, sebaliknya dalam PR, kita akan menyokong siapa sahaja yang memperjuangkan hak dan keadilan kepada semua golongan masyarakat tanpa mengambil kira bangsa dan keturunan.

"Namun begitu, dalam konteks Pulau Pinang, orang Melayu adalah terbukti yang termiskin, maka perjuangan untuk memastikan nasib Melayu terbela harus dilakukan oleh kerajaan yang memerintah iaitu PR di negeri ini,” ujarnya.


Setahu Mc la, masa BN memerintah dahulu, keadaan Melayu di Pulau Pinang taklah seteruk ini. Bagi Mc, kerajaan Pulau Pinang sekarang amat teruk, bagaikan langsung tidak kisah akan nasib melayu Islam di Pulau Pinang. Mereka bukan sahaja rasis terhadap melayu, mereka juga tidak mempedulikan nasib kaum lain.

Ini semua terbukti semasa mereka menghalau penduduk Kampung Buah Pala, Rumah Panjang Mak Maiden dan menghalau tempat penjaja melayu untuk berniaga. Sedangkan perniaga cina diboleh pula dibiarkan berniaga. Apakah ini tidak rasis? Apakah ini yang dikatakan sama rata? Apabila ekonomi melayu di Pulau Pinang makin terhimpit dan mereka memanggil ini keadilan dan kesamarataan kaum?

Mc nak tengok pada PRU ke 13 nanti, sama ada rakyat Pulau Pinang masih dunggu memilih soSIALis Dap ni, atau kembali kepangkuan BN. Takut nanti bila Dap mencucuk, meracun, menyuap sikit. Rakyat Pulau Pinang dah lupakan salah mereka. Takut ini yang akan terjadi nanti.

Err.. nak tanya ni, Gerakan masih wujud lagi ke di Pulau Pinang? senyap je pun.

MctHeory:
Tsu Koon masih pergi betapa menuntut ilmu kot! sebab tu senyap je.

Khamis, 18 Februari 2010

SKUAD RATU PKR MULAKAN DRAMA AIR MATA!



Awas! itu yang Mc boleh katakan kepada seluruh rakyat Malaysia. Skuad air mata PKR sudah mulakan gerak ceramah dan drama air mata seluruh negara, bermula dari Selangor.

Skuad ini diketuai oleh Eli ratu bogel PKR dan terasa Cock sambil dibantu oleh pelakon-pelakon undangan yang lain. Tujuan mereka tidak lain tidak, hanya merayu simpati rakyat Malaysia supaya kasihanikan Anwar.

Jika bernasib baik, bintang ternama air mata PKR, Wan azizah dan nurul Izaah akan turun padang memberi sokongan kepada skuad PKR ini. Rakyat Malaysia dapat mengenal pasti skuad ini dengan banner dan poster muka Eli dan terasa.

Kenapa skuad ini ditubuhkan? Setelah Tian Chua dan AMK gagal menarik perhatian ramai supaya menyokong Anwar yang telah tersepit. PKR cuba mengunakan taktik lama mereka iaitu MODAL AIR MATA, untuk menarik sokongan rakyat.

Percaya atau tidak, skrip dan drama sudah dilatih dan cuma tunggu untuk lakonkan sahaja. Siapa yang datang melihat mereka berdrama pasti terpesona dan akan terpukau akan air mata dan rayuan skuad ini.

Drama ini dirancang setelah Anwar dan orang kuat PKR lain sudah kehabisan modal untuk mengayat rakyat. Inilah modal yang tinggal untuk memancing rakyat kembali memberi sokongan kepada mereka.

MctHeory:
Ingat! jangan terpedaya. Mereka ini pelakon profesional. Sungguh pandai merayu.

HARGA GULA NAIK LAGI!?


Mc mendapat tahud dari sumber-sumber yang boleh dipercayai. Ada pula barua-barua yang sedang merancang nak jadi kaya dengan cepat, apabila pengedaran gula kebahagian Selatan tanahair sudah diminimumkan pengedarannya dan ada yang disembunyikan.

Mc bukan nak tuduh, tapi semua ini Mc dapat dari mulut peniaga di sekitar Kuala Pilah, Senawang dan Utara Melaka. Kawasan-kawasan ini sudah kurang pengedaran gula. Bahkan ada sesetengah kedai yang langsung tak ada.

Bukankah pada awal tahun 2010, harga gula baru dinaikkan dari rm1.40 sekilogram ke rm1.65. Kerajaan menaikkan rm0.25 sekilogram kepada pengeluar, pemborong, pengedar dan penjual. Tidak cukupkah kenaikkan ini? Hingga ada pihak yang cuba hendak sembunyikan lagi gula?

Bayangkanlah betapa seriusnya masalah ini. .dari 20 kedai runcit, cuma dua sahaja yang masih ada gula. Lain semua sudah habis, ada yang memang tak ada langsung. Malah, kawasan yang kekurangan gula makin hari makin luas. Hinggakan gula bagaikan barangan yang sangat terhad.

Mc tengok peruncit jual gula pun, macam nak jual barangan haram. Gula diletakkan dibawah kaunter. Kena tanya dulu, tengok muka, kalau kenal baru jual. Serupa macam peniaga jual belacan dalam cerita ali baba bujang lapok daa. .

Bila Mc tanya, kenapa gula tak ada? Pelbagai jawapan yang diberikan, ada kata stok habis, ada kata pemborong tak datang, ada kata stok datang sikit dan pelbagai jawapan lagi. Bila Mc cuba siasat lagi, Mc dah dapat jawapan bahawa ada pihak yang cuba kurangkan pengedaran gula.

Pengedaran gula mungkin dikurangkan secara berperingkat, dijangka banyak tempat lain yang akan kena dengan kesan sindikit ini. Sumber yang Mc dapat, memberitahu, dahulu tumpuan mereka hanya dibahagian selatan tanahair, tapi kini kawasan Lembah Kelang juga telah terasa kesannya.

Mc juga telah mendapat panggilan dari seorang penyampai sumber Mc, yang mengatakan ada dalang yang cuba bermain dengan harga dan pasaran gula. Ini semua kerja orang tamak yang mahu kerajaan Mlalaysia naikan harga gula hingga ke rm2.00. Mereka ini mahu harga gula rm2.00 sekilogram. Setanding dengan harga gula di sekitar Asia Tenggara yang lain.

Mc diberitahu, kerajaan mungkin hanya akan naikkan harga gula dari rm1.65 ke rm1.70, atas sebab itu, pihak yang tidak bertanggung jawab ini cuba memberi tekanan kepada rakyat dengan mengurangkan jumlah pengedaran gula didalam pasaran. Sekaligus akibatnya, akan ditanggung oleh kerajaan. Rakyat mungkin akan bising kerana kekurang gula, permintaan akan meningkat, mahu tidak mahu, kerajaan akan terpaksa naikkan harga gula.

Sebab itu, kita kena elakkan semua ini berlaku. Pihak berkuasa kena ambil tindakan segera bagi mencegah barua pencekik rakyat ini cuba mengugut kerajaan untuk menaikkan harga gula. Bila harga gula naik, ini akan membebankan kita, sebagai rakyat biasa!

Semua ini Mc lakukan demi pendedahan sebenar, bahawa ada dalang yang cuba menyembunyikan gula, meningkatkan permintaan dan berhasrat menaikkan harga gula. Kalau tidak percaya, turun padang, pergi tanya taukeh kedai runcit. Di Lembah Kelang juga sudah terasa kesannya.

MctHeory:
Turun lakukan siasatan dan tangkap dalang disebaliknya untuk kesejahteraan rakyat! Jangan tunduk akan kemahuan barua-barua gula ini.

ANWAR: MENCARI PERTOLONGAN GENG PELIWAT!



Sebenarnya panas hati Mc pada beruk-beruk gay ni tak padam lagi. Sudahla kurang sopan, meloyakan, dah tu kurang ajar pula tu. Golongan beruk-beruk ni memang jijik dan kotor, perlu kita sama-sama umat Islam bangun dan membenteras masalah golongan beruk-beruk gay ni.

Sedang kita mengikuti Ketua Peliwat Negara punya kes, si bro Anwar. Tiba-tiba si anwar ni dapat pula sokongan gay, bukan sahaja dari dalam negara, bahkan dari luar negara. Hebat betul beruk gay ni, pasti beruk-beruk ni sudah ada komuniti atau persatuan yang akan membela mereka dan menyokong anwar.

Semalam Bloggers, NGO dan Pemuda BN turun padang menyatakan bantahan (sewaktu Mc ditahan kat balai, tak dapat turun sekali). Bantahan dibuat kerana campur tangan 50 MP Australia terhadap undang-undang negara kita. Mereka menyuruh kita menarik balik kes liwat anwar dimahkamah!

Apahal? rumah orang pun sibuk mau kacau ke? jaga rumah sendiri la wei. Bantahan semalam dibuat supaya pengerusi jawatankuasa kecil hal ehwal luar negeri parlimen Australia, Michael Danby menarik balik surat yang dihantar oleh 50 ahli parlimen negara itu kepada pesuruhjaya tinggi Malaysia di Australia serta menuntut permohonan maaf dari mereka.

Adakah beruk-beruk MP kangaroo ni nak tarik balik dan mohon maaf? mungkin tidak, malah mereka akan mencari sokongan MP atau puak beruk gay di negara yang lain supaya menyatakan bantahan sama seperti mereka. Seperti Mc katakan tadi, komuniti Gay di dunia ini semakin besar, anwar akan meminta bantuan kepada mereka.

MP Kangaroo ni seorang gay, mungkin dia akan cari beruk gay yang lebih berpangkat bagi menyokong bantahannya pula. Ini belum lagi, keluar suara dari US, UK dan Yahudi yang menyokong amalan seks songsang ini. Kalau kes ini berlanjutan, pasti mereka akan masuk campur.

Hanya Gay yang akan menyokong Gay. Di zaman pemerintahan Tun dr Mahathir, sewaktu anwar menjadi TPM, orang no dua di Malaysia. Anwar sudah keluar negara berjumpa dengan pelbagai kenalan dan kroninya, hanya untuk memperjuangkan amalan demokrasi dan hak asasi manusia. Sambil memburuk-burukkan Malaysia kerana dia mengatakan, Malaysia tidak amalkan demokrasi secara telus. Untuk apa TPM Malaysia memburukkan negara sendiri? Kenapa dia perjuangkan ini semua? untuk siapa? kenapa? penting sangat ke?

Bila hak asasi manusia diguna pakai di Malaysia secara mendalam sama seperti di Us, negara barat dan Turki, maka seks bebas pun tidak akan ada salahnya. Undang-undang tidak akan berkesan lagi pada kesalahan seks dan kebebasan beragama. Sesiapa pun boleh jadi gay, lesbian dan pengkid dengan tiada halangannya. Malah orang Islam boleh sesuka hati tukar agama tanpa ada sebarang undang-undang yang boleh kita membantah.

Dulu mungkin kita tak faham kenapa anwar perjuangkan semua ini. Sekarang semuanya ada didepab mata. Fikirkanlah. Mahukah kita semua ini terjadi. Apabila kita tidak dapat mengawal semua ini dinegara kita sendiri. Bagi yang mahukah kebebasan bersundal, sila undi Pakatan Haram. Demi untuk anak dan generasi anda pada akan datang!

MctHeory:
HANYA BERUK GAY SAJA, YANG SOKONG BERUK-BERUK GAY YANG LAIN!

Rabu, 17 Februari 2010

APABILA ILMU GAY ANWAR CUBA DIHALALKAN!



Semasa Mc menaip posting ni, Mc baru saja balik dari balai Polis, Mc bukan pergi melawat rakan atau saudara disana. Sebaliknya Mc baru saja ditahan selama 3jam untuk disoal siasat diatas kes pergaduhan.

Mungkin bagi yang membaca, akan mengatakan Mc ini jahat dan ganas kerana bergaduh, akan tetapi apabila teguran dibalas dengan makian serta kekasaran, apakah kita mesti berdiam diri tanpa cuba untuk mempertahankan diri?

Tentu pembaca tertanya-tanya apakah yang telah terjadi kepada Mc? Kisahnya begini, ketika Mc sedang beratur hendak membeli tiket wayang di Sunway Piramid, P.J, dihadapan Mc, ialah dua budak lelaki melayu (tak tahu la Islam ke tidak) yang boleh dikatakan agak jambu (Hensem). Salah seorang daripadanya berbadan tegap, yang seorang lagi kurus biasa.

Mc bukan kisah pun akan dua ekor budak ni, cuma Mc berasa rimas apabila dua ekor budak ni pada permulaannya cuma berpeluk pinggang. Lama kelamaan, dari peluk biasa, sampai ke peluk agak berahi dan sampai ke peringkat cium leher dan pipi.

Sakit mata Mc tengok aksi beruk gay dua ekor ni. Bukan Mc sahaja yang memerhatikan beruk dua ekor ni, ramai lagi yang nak termuntah melihat aksi seks songsang mereka. Umur keduanya, Mc agak dalam lingkungan 20an, dan mereka mungkin pelajar dari IPT yang berdekatan.

Sebagai seorang warganegara Malaysia yang berasakan dirinya dipihak yang betul. Mc cuba menegur kedua-dua beruk tadi secara baik. Tapi alangkah terkejutnya Mc apabila teguran Mc dibalas dengan makian, dan kemudiannya disertai dengan tolakkan yang kuat oleh beruk yang berbadan tegap.

Umpama api disimbah minyak, pantang anak melayu dicabar, Mc terus menuju arahnya. Beruk gay berbadan tegap tadi cuba menumbuk Mc. Mc tunduk dan membalas. Nak tahu apa yang terjadi? Mc dah pijak beruk tadi dan Polis Bantuan dah cuba tarik Mc dan angkat beruk tadi.

Mc dibawa ke balai, bersama beruk tadi. Yang paling Mc tak boleh lupa, apabila Mc ternampak Pin Button lambang PKR dekat Poshbag siberuk gay tadi. Tersenyum lebar Mc, banyak juga gay dalam PKR ni. Samaada mereka ini jadi gay sebab terpengaruh dengan anwar, atau mereka ini menyokong PKR disebabkan nak halalkan gay.

Apapun, tidak syak lagi, jika anwar dan PKR memerintah Malaysia, barangkali undang-undang persundalan tidak kira gay atau pelacuran, mungkin akan dihalalkan. Ya Allah, ngeri kalau difikirkan balik Mahukah kita, generasi kita akan datang didedahkan dengan kehidupan sebegina? Nabi tak mengaku umat.

MctHeory:
Mc tak salah, Mc cuba mempertahankan maruah Melayu Islam dan mempertahankan diri.

Selasa, 16 Februari 2010

ANWAR SUDAH KENA PULAU!



Seorang demi seorang rakan seperjuangan Anwar didalam PKR dan luar PKR meninggalkannya terkontang kanting terbiar dalam masalah parti atau peribadi. Bagaikan sepah yang sudah kehabisan madu dibuat rakan-rakan seperjuangannya. Dipuja ketika namanya tengah gah, disaat ini rakan yang dulu menyanjungnya sebagai Hero atau ketua PKR merangkap ketua Pakatan haram kini menjauhkan diri dari Anwar.

Semua ini terjadi apabila kes liwat Anwar yang sedang dibicarakan, telah menjejaskan reputasi Anwar, sekaligus menjejaskan sokongan rakyat kepada PKR dan Pakatan Haram. Kes liwat bagaikan gelombang tsunami yang datang menghempas Pakatan Haram, yang kini Pakatan Haram terumbang ambing mencari sokongan baru selepas rakyat sudah mula mempertikaikan anwar tentang kes liwatnya.

Episod bermula dari Ezam, bekas Ketua AMK, hilang keyakinan terhadap anwar dan Pakatan Haram lalu melangkah pergi meninggalkannya. Kemudian diikuti oleh beberapa lagi adun dan ahli parlimen PKR yang agak rapat dengan anwar.

Belum sempat anwar menarik nafas, anwar sekali lagi dihentam oleh perletakkan bekas setiausaha agung PKR, Datuk Salehudin Hashim yang memberi alasan kononnya meletakkan jawatan politik disebabkan mahu memberi tumpuan kepada bidang korporatnya.

Disaat anwar gelisah dengan kes liwat dimahkamah, diselangi dilema perkataan Can I Fuck U Today! dan Mokhtar. Anwar sekali lagi dihentak keras dengan Zahrain yang melepaskan jawatan dalam PKR dan menjadi adun bebas. Semua orang tahu, bahawa Zahrain dan Salehudin merupakan orang kuat PKR dan agak rapat dengan Anwar.

Ezam, Zahrain dan Salehudin merupakan tokoh lama dalam PKR sejak PKR ditubuhkan, dizaman menagih kasih rakyat pada tahun 1998 yang dahulunya PKR dikenali sebagai parti KeADILan. Mereka ini gigih berjuang bersama Wan Azizah walaupun anwar sudah pun tersungkur didalam penjara.

Ketika PKR hanya menang 1 kerusi hanya di Permatang Pauh pada PRU ke 11. Mereka ini tetap bersama PKR. Lihat betapa setianya mereka bersama anwar dan PKR. Tidakkah pembaca berasa hairan, kenapakah rakan seperjuangan anwar yang dulu setia sehidup semati dengannya, kini lari meninggalkan anwar?

Tidak lain tidak bukan, mereka ini sudah tidak yakin dengan anwar, bukan tak yakin dengan kemampuan anwar, tetapi tidak lagi yakin dengan anwar mengenai misi dan visinya. Anwar lebih kelihatan memihak kepada kaum cina dan india, sedangkan kaum melayu dipinggirkan.

Dahulu mungkin mereka ini fikir , anwar hanya pancing undi cina dan india semasa menyatakan hasratnya mahu kesamarataan antara rakyat Malaysia. Namun sejak akhir-akhir ini, anwar yang mengetuai Pakatan Haram, telah membuat keputusan yang lebih memihak kepada Dap.

Mungkin mereka ini tidak mahu menjadi bodoh serupa Pas yang menjadi barua pak turut. Dari diperbodohkan anwar, lebih baik mereka keluar dari PKR dan berjuang dengan agenda masing-masing. Sudahla anwar pun tunggu masa nak masuk dalam, Pakatan Haram pula Dap menjadi kiblatnya. Anwar sekadar Ketua yang lebih memihak kepada Dap.

Daripada dihambakan terus oleh Dap, yang sememangnya terkenal dengan sikap rasis terhadap kaum melayu. Baik mereka angkat kaki selamatkan diri. Anwar sudah tak boleh harap, Pakatan Haram pula Dap sudah jadi tuan, Pas seperti biasa la pak turut dan kaki jilat bontot Dap. Atas sebab demikian dijangka akan ramai lagi adun dan ahli parlimen PKR akan tinggalkan PKR.

Bila PKR sudah lemah, tinggalah Dap dan Pas dalam Pakatan Haram. Parti Pas, N.ajis sudah tua, semangat pun sudah lemah, idea pun dah tak banyak, merapu je lebih. Hadi Awang pula, dinampak lebih memihak kepada UMNO. Dap? mungkin jatuh teruk dan akan dikuburkan selepas PRU ke 13 nanti. Semua ini sudah dijangka, sebab itulah tokoh-tokoh politik dalam PKR kini lari selamatkan diri sebelum semua perkara ini terjadi. Bila semua dah lari, maka tinggal anwar seorang diri.

Mctheory:
Adat manusia biasalah, yang senang disanjung dan dijunjung. Kalau dah susah, semua pun nak meludah! Lebih-lebih lagi bila kena si Anwar al-juburi ni!

Isnin, 15 Februari 2010

APABILA NIK AZIZ DAH PANAS!



Mc nak tinggalkan cerita Anwar, nak buka cerita N.ajis pulak. N.ajis ni sejak dua menjak ni, macam pelik pula Mc tengok. Bagaikan hilang keyakinan terhadap Pas dan Pakatan Haram. Bak kata orang, dah tak sedap duduk dah la.

Kalau dulu N.ajis berucap, berceramah dan berkempen dengan penuh keyakinan, bahawa Pakatan Haram tetap utuh dan bakal menjadi kerajaan pada PRU ke 13. Tapi kali ini, N.ajis dah banyak kali melompat akibat gertakkan UMNO/BN.

Mc kata begitu disebabkan, N.ajis dah mula takut akan blogger-blogger pro BN yang menyerangnya secara terus-terusan dan membongkar setiap episod kesalahan pentadbiran N.ajis di Kelantan. Mungkin disebabkan itu, N.ajis dah mula berdendam dengan Blogger hinggalah mengarahkan konco-konconya membuat laporan polis keatas blogger Jeffry.

Itu baru satu perkara, perkara lain ialah, N.ajis sekarang bukan lagi merupakan tokoh bersuara lantang dalam Pakatan Haram. Jika dulu, dialah paling lantang membela Pakatan Haram dalam segala hal dan menghentam UMNO/BN. Sekarang ni suaranya makin lama makin perlahan, makin lama makin perlahan. Sehinggalah sekarang, N.ajis bagaikan hilang tumpuan terhadap isu semasa.

Adakah ini disebabkan tekanan terhadap Anwar, seterusnya menyebabkan N.ajis terasa dia sudah tidak mempunyai sokongan untuk terus memperkukuhkan Pakatan Haram? Atau isu kes liwat Anwar menyebabkan N.ajis sudah tidak yakin dengan anwar lagi?

Mungkin juga N.ajis melihat, seorang demi seorang, ahli parlimen, adun, Ajk dan ahli PKR meninggalkan parti membuatkan N.ajis panas punggung, goyah dengan kedudukan Pakatan Haram dibawah pimpinan Anwar, sebagai Ketua Umum PKR? Persoalan ini cuma N.ajis saja ada jawapannya.

Jika berdasarkan pandangan Mc dan teori yang ada. Kecekalan hati N.ajis sudah agak luntur, mungkin N.ajis sudah jangka bahawa dia tak mungkin jadi menteri jika bersama Pakatan Haram, jadi N.ajis cuba berjabat tangan semula dengan UMNO disaat Anwar sedang berdepan dengan kes liwatnya di mahkamah.

Kalau diikutkan percaturannya, bagai ada udang disebalik batu tentang hasrat N.ajis berbincang dengan UMNO. Mungkin dia serius tapi malu-malu untuk menyuarakannya kerana banyak kali mengutuk dan menghentam UMNO. Atau hanya mahu mengalih pandangan media terhadap Anwar? Bagaimana pun keadaannya, keikhlasan N.ajis tetap diragui.

N.ajis bukan tokoh yang mampu membangkitkan semula Pakatan Haram jika anwar dipenjarakan semula, N.ajis langsung tak layak untuk menjadi ketua Pakatan. Mungkin sebab itu dia dah sedar akan kelemahan dirinya. Mungkin sebab itulah dia sudah mengigil menunggu masa saat kejatuhan Pakatan jika anwar sudah dipenjarakan.

Apapun tindakan N.ajis selepas ini, kita akan dapat lihat, taringnya sudah tumpul, umpama harimau tua yang dah manopaus. Dia sudah tua, sudah letih dan lemah semangat. Bakal dinasihatkan bersara dari arena politik. Baik jaga menantu dan cucu kat rumah je la.

MctHeory:
Dia bukan Ulama Sejati, dia ulama tiruan acuan Pas.

Ahad, 14 Februari 2010

KENAPA KAUM INDIA SOKONG ANWAR!


Mc janji hendak ceritakan 'kenapa orang india sokong Anwar?' Semua ini adalah dari sudut pandangan mata Mc dan hasil temuramah Mc dengan beberapa penyokong tegar Anwar berbangsa India. Kaum india adalah kaum yang sensitif dan setiakawan, cuma mereka paling diutamakan keturunan serta darjat antara mereka.

Semasa Mc pergi ke ceramah Bro Anwar di Batu Caves, Mc ternampak satu kumpulan pemandu teksi india yang begitu khusyuk dan taksub mendengar ceramah Anwar. Kumpulan ini juga yang sungguh-sungguh menyorak dan menjerit nama Anwar. Apakah sebabnya kumpulan ini begitu sayang dan taksub kepada peliwat yang bernama Anwar ini?

Untuk mengetahui sebab dan musababnya, Mc bercadang hendak menggunakan khidmat teksi salah seorang dari kumpulan teksi india terbabit, walaupun Mc datang dengan kereta, demi untuk bersembang dan mengorek rahsia mereka, Mc sanggup!. Selesai ceramah, agak lewat, Mc terus pergi kearah teksi kumpulan terbabit dan bertanya.

"Bro, teksi jalan ke Maluri tak"

seorang pemandu teksi yang mukanya agak garang dan misai bercabang memandang Mc dan bersuara.

"Maluri dekat mana?" Mc Jawab, Maluri dekat dengan Jusco.

Dia mengangguk dan mengarahkan Mc naik teksinya.

Semasa didalam teksi, Mc sempat memerhatikan keadaan didalam teksinya yang penuh dengan gambar tokong hindu. Kedengaran radio memasang lagu tamil dengan perlahan. Ada satu tokong kecil didashboard keretanya, 'keychain' PKR ada tergantung dekat cermin pandang belakang dan gambar sticker PKR pun ada dicermin hadapan teksinya. Memang sah la, pemandu teksi ni orang kuat PKR. Mc memulakan perbualan.

"bro, bila lagi ada ceramah Anwar?" dengar soalan tu, dia tersengih. Dia jawab.

"Dengar kata minggu depan Abang Anwar mau turun Selayang sama Azmin"

Ohh..yeke? Mc jawab.

Adik, ahli PKR ke? dia tanya.

"tak, saya cuma penyokong jauh-jauh je". Mc jawab (menipu sunat takpe).

Bro, orang kuat PKR ke? Mc tanya balik.

Dia tak jawab, tapi dia tersingih sambil terkekek, bersembur air liurnya.

"Tadaa laa kuat sangat, saya cuma sokong itu Abang Anwar kerana dia banyakk baik" dia kembali bersuara.

Mc rasa umpan Mc dah mengena, Mc pun terus tanyakan soalan-soalan berat yang dah agak lama menghantui kepala otak Mc ni. Pemandu teksi ni pun jawab dengan bangga sangat, habis semua sejarah dia buka, dia juga menceritakan kenapa, mengapa dan sebab apa dia dan kumpulannya menyokong Anwar.

Kenapa mereka sokong Anwar?
Mereka memanggil Anwar dengan panggilan Abang Anwar! Sebabnya, bagi mereka, Anwar ni umpama Abang angkat kepada kaum india yang susah dan sanggup bersusah payah demi mereka. Diceritakan, Anwar juga yang memberi sokongan kepada hindraf supaya menuntut keadilan kaum india di Malaysia.

Mengapa mereka sokong Anwar?
Kerana Anwar mengaku bahawa, Anwar adalah dari keturunan India. Anwar mengaku, tok neneknya dulu adalah dari keturunan india, dan sebab itulah dia dapat merasakan kesusahan orang india, dia dapat menjiwai mereka. Dari apa yang Mc dengar dari pemandu teksi tu la.

Sebab apa mereka sokong Anwar?
Untuk menuntut hak mereka semula di bumi Malaysia. Anwar berjanji akan memberikan kehidupan yang lebih baik lagi kepada kaum india, jika dia menang pilihanraya umum dan akan membela nasib mereka. Bagi mereka, kerajaan sekarang cuma mengutamakan kaum melayu. UMNO/BN hanya jaga melayu dan cina sahaja.

Mc faham akan perasaan pemandu teksi ni, cuma banyak yang Mc ingin jelaskan padanya bahawa, Anwar sedang menipu dan menracunnya dengan dakyah dah janji kosong. Mungkin si pemandu teksi india ni tak kenal Anwar dengan lebih dalam, sebab itu dia dan kumpulannya amat mudah percayakan Anwar.

Bagi pemandu teksi ini, bagi mereka, kerajaan sekarang tidak bertindak adil dalam menjaga rakyat. Bagi mereka, kerajaan hanya jaga kaum melayu dan cina. Bagi mereka, tiada sebarang usaha kerajaan untuk mengubah nasib kaum india, mereka sering dipinggirkan. Akhirnya mereka tertekan dan tersepit, sehinggalah Anwar datang dan mengiktirafkan dirinya sebagai hero kaum india dan berjanji untuk mengubah segalanya.

Mungkin si pemandu teksi, kumpulannya dan kaum India yang lain tak sedar, ataupun telah dibutakan oleh Anwar. Kerajaan memberi peluang yang sama rata bagi semua kaum, kerajaan hanya peruntukkan lebih sedikit kepada kaum bumiputra. Jika sesiapa rajin berusaha, dia pasti berjaya. Tidak kira agama atau kaum.

Mc cuma diam sambil melayan perasaan, Mc teringin menjelaskan segalanya pada si pemandu teksi ini, tapi terhalang kerana tidak mahu mengeruhkan keadaan. Jadi Mc hanya menghangguk kepada sambil menunjukkan minat mengenai apa yang dia ceritakan. Selepas sampai, Mc turun dan bayar tambang teksi sambil berlalu pergi. Otak masih ligat memikirkan perkara tadi.

Kaum india tak faham, kami orang melayu sendiri pun banyak yang merempat dibumi sendiri, tapi jangan salahkan kaum lain. Kenapa kita merempat? kerana kita lalai dan tidak berusaha, maka kaum lain akan ambil kesempatan keatas kita. Semua kejayaan datang dengan adanya usaha, jika tidak berusaha, bukan kata nak kaya. Nak makan sesuap nasi pun tak mampu nanti.

Nampak sangat, minda sesetengah kaum india, sudah diracuni oleh bro Anwar yang memang pakar pembakar sentimen dan peracun minda rakyat yang paling tegar. Kerajaan patut merancang sesuatu dan bertindak sebelum keadaan semakin parah. Jangan harapkan kepada MIC, Samy Vellu hanya jaga kroni dan poket sendiri sahaja, semua orang pun tahu.

MctHeory:
Kesian kepada sesetengah kaum india, mereka sekarang menyokong anwar kerana mereka terpedaya dengan racun dan tipu helah si peliwat penipu ala sesumpah ni.

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review