User Online

Politics Blogs

Seminar Autisme 2014

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Rabu, 31 Mac 2010

MEB TIRU AGENDA EKONOMI PAKATAN HARAM?



Model Ekonomi Baru (MEB) disambut baik oleh sesetengah ahli parlimen dan rakyat mengenai perancangan untuk melaksanakan cara ekonomi di Malaysia. Namun bagi Anwar dan Pakatan Haram, MEB adalah idea yang berasal dari Pakatan Haram.

Anwar berkata MEB adalah idea Pakatan yang dicedok oleh Ds Najib. Begitulah kenyataannya semasa ditemual oleh portal rasis pembangkang. Anwar juga berkata ia mempunyai persamaan dengan AEM.

Contoh persamaannya ialah keperluan untuk mencapai pendapatan tinggi, pembinaan ekonomi yang utuh secara berterusan dan menjamin kesaksamaan, dan juga tumpuan untuk memberi bantuan kepada rakyat tanpa mengira kaum.

Lim Kit Siang pula mempertikaikan kenapa MEB tidak dibentangkan diparlimen terlebih dahulu sebelum diumumkan perlaksanaannya.

Terdahulu, Hadi Awang pula mengatakan bahawa MEB adalah idea lama yang tiada roh (pembaharuan). Dia juga kata MEB adalah idea Tun Dr Mahathir yang diperbaharui semula.

Jadi yang mana betul ni? Hadi ke Anwar? SI anwar kata lain. Hadi pula kata lain? Hadi kata idea Tun Dr M. Anwar kata idea dia. Memang sah la, dua orang kepala Pakatan ni langsung tak sependapat. Biasala, cakap main hembus mana nak guna otak.

Nampak sangat mereka hanya tahu membantah. Tidak kisah la baik atau buruk. Mereka hanya membantah tanpa mengkaji terlebih dahulu. Apa guna kerajaan bentangkan MEB dalam parlimen kalau pembangkangnya hanya tahu membantah tanpa memberi idea yang baik?

MctHeory:
Dah memang dasar Pakatan membantah apa saja usaha kerajaan, tidak kira baik atau buruk!

POLITIK KOTOR PEMBANGKANG BERMULA!



Nampaknya perang politik Malaysia bermula lagi! Pelbagai isu telah dibangkitkan. Mc boleh anggarkan perang politik sekarang agak sengit. Banyak isu sekarang dibangkitkan oleh pihak pembangkang aka Pakatan Haram!

Isu yang pertama dibangkitkan oleh Anwar kepala besar Pakatan Haram. Isu Apco yang dimainkan oleh Anwar sebenarnya isu putar belit. Maksud Mc putar belit ialah, Anwar cuba memutar cerita agensi ini sehinggakan nampak seperti Malaysia betul-betul melantik agensi Yahudi.

Biar Mc terangkan secara ringkas dan jelas. Bagi pandangan naif Mc mengenai isu ini. Usaha pelantikkan Apco sebenarnya adalah usaha mempromosikan Malaysia dan 1Malaysia di serata dunia. Sebagai agensi yang berpengaruh dan berpengalaman untuk mempromosikan Malaysia. Kerajaan melantik agensi tersebut atas kerana ia daya kerja profesionalnya yang tinggi dan profile syarikat yang bersih.

Sebut pula kaitan Apco dengan tokoh-tokoh yahudi. Nama tokoh yahudi yang dikaitkan dengan Apco adalah tokoh lama yang mempunyai kaitan jauh dari syarikat terbabit. Anwar sengaja membabitkan mereka bagi memburukkan nama kerajaan Malaysia.

Keadaannya sama seperti Mc'donnal, Burger King, Colgate, Coca Cola dan lain-lain lagi syarikat yang mempunyai kaitan dengan yahudi. Hakikatnya dari jarak jauh memang mempunyai kaitan, akan tetapi kita hanya mengunakan khidmat mereka untuk mempromosikan Malaysia diluar negara.

Mc fikir jika Apco benar-benar syarikat berpengkalan di Israel. Tidak mungkin Malaysia menggunakannya sebagai khidmat agensi. Yang pasti ada orang dalam kerajaan yang tukang promote Apco ini kepada Ds Najib. Apakah ini perancangan menjatuhkan Ds Najib? Atau hanya kebetulan?

Yang menjadi persoalannya. .bagaimana Anwar dapat tahu latar belakang dan sejarah penubuhan Apco? Siapa yang bagi profile syarikat ini kat Anwar? Kalau Anwar tidak mempunyai kaitan dengan Israel dan yahudi. Tidak mungkin dia tahu semua ini.

Bagi Mc, semua ini adalah perancangan rapi Anwar dan 'orang dalam' kerajaan bagi menghentam kerajaan Malaysia dan Ds Najib. Mc pun masih menunggu kenyataan rasmi dari kerajaan Malaysia mengenai isu Apco.

MctHeory:
Anwar! putar belit mu untuk menjatuhkan kerajaan umpama aur dengan tebing!

JALANG DAN POLITIK!



Perkataan Jalang adalah satu perkataan yang mengambarkan satu perkara atau pekerjaan yang tidak baik. Jalang bermaksub menjual diri dan melakukan perniagaan lendir yang lebih hina dari pelacuran. Jika seorang perempuan digelar jalang, itu bermakna perempuan terbabit maruahnya bagaikan tiada lagi.

Bagaimana pula dengan jalang politik? adakah sama seperti pekerjaan jalang tadi? Akidahnya sama, tapi caranya berlainan. Satu parti politik melayu yang dahulunya konon ditubuh untuk memperjuangkan agama. Ditubuh bagi menegur kerajaan dalam isu agama, ditubuh untuk menegakkan syiar agama, kini telah menyimpang jauh.

Apabila tujuan atau dasar hidup kita digadaikan oleh sebab tertentu. Kemudian perlaksanaan tujuan tersebut menyimpang dari apa yang diperjuangkan dan dipertahankan selama ini, hingga lari dari tujuan tertubuhnya parti politik tersebut. Untuk apa lagi wujudnya parti itu sekiranya dia dilihat tidak berfungsi dan seringkali mengadai diri bagi kepentingan tertentu.

Mc merujuk semua ini kepada Pas. Walaupun pemimpin pertengahannya terdiri daripada imam-imam masjid dan AjK kampung. Tetapi pemimpin atasan Pas sudah tidak mementingkan perjuangan syiar Islam. Tidak salah Pas bersama Dap dan Pkr. Yang jadi salahnya apabila Pas tidak dapat membentuk Dap dan Pkr, malah Pas pula yang mengikut rentak mereka.

Mc lihat semakin hari makin teruk Pas dipergunakan. Perlu Mc bagi contoh kepada pembaca ke? Lihat di Selangor, apa yang Pas buat? Maksiat menjadi-jadi. kedai arak, kedai urut dan pub disko wujud bersepah-sepah. Bukan saja di Selangor, Kedah, Kelantan pun dah banyak. Isu Islam yang sensitif, banyak Pas lepas tangan. Jadi apa relevannya kewujudan Pas lagi?

Dengar cerita jentera Pas sudah mulakan perang minda di Hulu Selangor. Pas pula yang kempen lebih-lebih dari PKR dan Dap. Nampak sangatla Pas sentiasa dipergunakan oleh Pkr dan Dap. Dipergunakan hingga hilang maruah diri dan maruah parti.

MctHeory:
Jadi salahkah bila Pas digelar 'Jalang Politik'?!

Isnin, 29 Mac 2010

MIMPI SI SAMY VELLU!

Mc ada baca kenyataan Samy Vellu yang mahu Timbalan President MIC, si Palanivel calon P93 Hulu Selangor yang lepas dicalonkan semula dalam PRK kali ini. Beliau juga berkata MIC yakin Palanivel akan menang dalam PRK P93 kali ini.

Mc pun tak faham kenapa si Mr Samy sanggup buat kenyataan yang dianggap kurang cerdik bagi pihak lain. Sedang semua pihak tertanya-tanya mengenai calon BN untuk P93 ni, Mr Samy dengan penuh yakin menyuarakan cadangan calon bagi pihak MIC. Hehe. .kelakar la, bagaikan syok sendiri pula.

Sudah ada temubual dan risikan yang dibuat oleh pihak berwajib mengenai calon pilihan dari akar umbi. Ternyata, kebanyakan penduduk di Hulu Selangor mahukan calon berbangsa Melayu, kerana bagi mereka, Melayu majoriti dikawasan berkenaan.

Malah ramai juga penduduk yang sudah serik untuk memilih calon dari Pakatan. Jika dulu mereka mengundi Pakatan sebab calonnya melayu, tapi kini jika letak apa saja calon pun, mereka akan tetap akan pangkah BN. Sebabnya mereka sudah serik dan muak dengan janji-janji kosong Pakatan Haram.

Cuma, rasanya lebih bagus kalau letak saja calon melayu iaitu dari parti UMNO untuk kita memastikan bahawa kemenangan P93 nanti 100 peratus milik BN. Jangan cuba ambil risiko, sebab ini percaturan yang sangat penting. Andai kata tersilap langkah, Pakatan akan bersorak mengatakan mereka masih kuat dan kukuh walaupun berdepan dengan pelbagai kontroversi.

Kepada Mr Samy dan MIC, jangan ikut hati dan nafsu, timbang-timbangkanlah untuk kepentingan semua pihak. Jika berhajat kukuhkan BN, tolong Ds Najib berkempen disana walau siapa saja menjadi menjadi calon BN. Jika MIC terus berdegil, Mc percaya. .Pakatan Haram akan gunakan isu ini sebagai modal menghentam BN dalam P93 nanti.

MctHeory:
Pat pat siku lipat, sapa hebat dia dapat!

KHALID GAGAP YAKIN MENANG DI HULU SELANGOR!

Siapa tak kenal si gagap Khalid Ibrahim MB Selangor. Dalam gagap-gagap pun dia boleh lagi keluar kenyataan bahawa Pakatan Haram yakin menang di Hulu Selangor P93 dalam PRK nanti.

Punyala belagak si gagap ni, dia kata bukan saja Pakatan dapat pertahankan Parlimen Hulu Selangor, tapi juga dapat pertahankan negeri Selangor dalam PRU ke 13 nanti, sambil menambah katanya, ini bukan amaran tapi kenyataan.

Huih!. .dahsyat benar bunyinya kenyataan si gagap rambut selerak ni. Nak sikat rambut pun tak reti lagi mau jadi menteri, ko tunggu PRK P93 ni Khalid, ko pasti akan telan balik semua kata-kata ko tu.

Dengar kata calon PKR kat sana P93 tu si Zaid 'mabuk' Ibrahim. betul ke? Kalau betul bagus la tu. .boleh kami semua hentam 3ekor anak pak ibrahim kembar tak seiras ni. Anwar, Zaid dan khalid. Bawa dok sekali, senang sikit nak kapan dan kuburkan ketiga-tiga sekali.

Pakatan harus sedar, musim politik sekarang ni berada disebelah pihak UMNO/BN. Dengan segala pendedahan yang dibuat, peratus kemenangan UMNO/BN hampir kepada 70 peratus. Belum lagi 4 orang ahli parlimen bebas turun ke sana. Kalau turun, nescaya, anwar pun boleh angkat bungkus.

Kepada Khalid, siap-siapkanlah lubang kubur besar-besar sikit, supaya senang kami kuburkan korang kat Hulu Selangor. Dan pesanan ini bukan mimpi dan janji tapi ia pasti jadi kenyataan.

MctHeory:
Pakatan sudah lancar kilang fitnah kat Hulu Selangor. Err. .UMNO/BN dah mula ke?

Ahad, 28 Mac 2010

DAJAL PUNYA UMNO!



Mc nak cerita satu kisah yang diceritakan oleh kawan Mc. Satu kisah benar yang dialami oleh Mc apabila berdepan dengan seorang penyokong fanatik Pas (kalau tak salah la).

Ceritanya agak kelakar bagi Mc dan agak kurang ajar bagi sesetengah orang. Kawan Mc ni tinggal di Flat Taman Medan, Petaling Jaya. Flat ni ada beberapa blok. Penghuni disini ramainya melayu.

Kawan Mc ni dapat tugasan tampal poster ceramah UMNO dan Perkasa di Taman Kuchai Puchong dekat dewan tadika MCA. Dia pun bertungkus lumusla melekatkan poster-poster tersebut. Dalam masa yang sama, ada seorang orang tua berserban dan berkain pelikat sedang juga menampal poster.

Dia pun buat tak kisah je la. Janji orang tua tu tak kacau dia. Selepas habis dia tampal semua poster. Dia pun sedia nak balik. Dalam jalan naik tangga menuju ke rumahnya. Dia tersedar bahawa poster yang dia pasang tu, dah pun hilang!

Dia batalkan hasrat nak balik. Dia turun dan cuba siasat apa yang dah berlaku. Terkejut beruk kawan Mc ni bila tengok semua poster yang dipasangnya tadi dah hilang. Semuanya dah dikoyak dan berada dilantai.

Dia pun dengan rasa tak puas hati, terus berlari dari satu blok ke blok untuk tengok sama ada semua poster dah dikoyakkan atau masih ada. blok kedua pun kena koyak. Blok ketiga pun kena koyak juga. Sampai blok ke empat, dia nampak orang tua berserban yang dia jumpa tadi memegang poster kawan Mc dan sedang koyakkannya.

Dia terus sergah! orang tua tadi terperanjat, tapi dengan muka garang dan selamber, dia tetap koyakkan poster kawan Mc tadi. Kawan Mc sempat juga marah dan bertanyakan kenapa buang dan koyak poster tu. Nak tau apa jawapan orang tua tu? Dia kata UMNO DAJAL! TUIHH! dia meludah kelantai dan terus berlalu pergi.

Kawan Mc terkejut, terdiam dan terpaku. Dia tak sangka bahawa orang tua berserban tu sanggup buat perangai buruk seperti tu. Jadi Mc andaikan orang tua tadi ialah penyokong Pas tegar. Kalau perangai buruk serupa itu, memang dah takde puak lain, selain puak Pas.

MctHeory:
Moral cerita ini ialah, Orang Pas memang macam tu! Pas, Dulu, kini dan selamanya Bonggok!

PAKATAN BERHIMPUN SELAMATKAN MALAYSIA? ATAU ANWAR?


Sejak pendedahan ramai ahli parlimen PKR keluar parti dan pendedahan berani oleh bekas ahli parlimen PKR diparlimen mengenai kes 16 September dan kes fitnah altantuya. Pakatan Haram kini berasa begitu goyah. Lebih-lebih lagi Pakatan Haram di Selangor. Kini di Selangor, Pakatan Haram begitu ligat membuat ceramah demi ceramah yang dipanggil 'Himpunan Selamatkan Malaysia'.

Apa maksud disebalik Himpunan Selamatkan Malaysia ini? Kenapa pula Malaysia hendak diselamatkan? Nak selamatkan dari siapa? Sepatutnya UMNO atau BN yang membuat ceramah atau tema dengan nama slogan begitu, bukannya Pakatan Haram. Sekarang ni, siapa musnahkan siapa?

Sudah terbukti Anwar sememangnya penjenayah besar apabila cubaannya menakhluk kerajaan pusat pada 16 september. Malah dia sudah beberapa kali dalam cubaannya menghuru-harakan Malaysia. Soo..siapa yang bahaya sekarang ni? Dan siapa pula yang perlu diselamatkan?

Yang pasti himpunan selamatkan Malaysia, disertai oleh pakar-pakar salak Anwar. Seperti Saiffudin, Nizar dan Anwar sendiri. Topic yang dibawa seperti biasa mengenai kes liwat Anwar, kes negeri Perak, yang terbaru Apco 1Malaysia dan fitnah terhadap Ahli parlimen bebas.

Sebenarnya himpunan selamatkan Malaysia tu, bukanlah untuk selamatkan Malaysia. Tapi untuk selamatkan Anwar sebenarnya. Patutnya, tukar sajalah nama perhimpunan tu dari selamatkan Malaysia, jadi Perhimpunan Selamatkan Anwar! baru betul. Memang patut anwar perlu diselamatkan.. Dulu berhimpun dua tiga ribu sekali datang. Lama-lama tinggal lah seribu. Sekarang ni..dah dua tiga ratus..heh! Memang patut Selamatkan Anwar sekaligus 'Kasi Selamat Tinggal Pakatan Haram'!

MctHeory:
Sayonara Pakatan Rakyat!

Sabtu, 27 Mac 2010

Dosa Pakatan Rakyat Kepada Rakyat Selangor



•Isu arak- Tidak mengambil kira senstiviti orang Islam terhadap penjualan arak dikawasan majoriti orang Islam.Campurtangan Ronnie Liu yang bertindak seperti seorang Mursyidul Am menidakkan kehadiran PAS didalam Pakatan Rakyat.

•Pertambahan rumah urut di Selangor- Selepas memerintah kewujudah rumah urut seperti cendawan selepas hujan.Campur tangan Exco terhadap kewujudan rumah urut ini adalah antara sebab rumah urut tidak berlesen dipercayai sama banyak dengan yang berlesen.

•Campurtangan Ronnie Liu dalam isu rumah penduduk di Pasir Penambang- mereka mahu memindahkan nelayan yang tinggal ditepi sungai kuala Selangor ketempat lain yang lebih jauh daripada penempatan sekarang.

•Isu kalimah Allah- Wujud seorang Islam berjawatan Ahli Parlimen Shah Alam yang berpaksikan PAS menyokong tindakan penggunaan kalimah ALLAH oleh agama Kristian.

•Tanah Yayasan Basmi Kemiskinan di Serendah- Isu pembayaran cukai telah dipolitikkan oleh Pakatan Rakyat kerana nilai tanah tersebut melonjak naik selepas cadangan pembinaan kampus UITM kawasan tersebut.Penduduk Serendah dinafikan hak untuk menikmati taraf hidup yang lebih baik sekiranya kampus dibina dikawasan tersebut.

•Kerugian UNISEL- Kerugian RM20 juta dipercayai akibat kegagalan mereka mentadbir dengan berkesan.Kehilangan kepercayaan daripada para pelajar dan sistem pentadbiran yang sangat lemat.

•Salah laku pensyarah UNISEL- Satu laporan polis telah dibuat kepada salah seorang Timbalan Naib Canselor yang didakwa merogol pelajar sendiri ketika bertugas di UPM.Pihak UPM telah memberhentikan TNC tersebut tetapi diambil bekerja oleh MB Khalid kerana TNC tersebut adalah kenalan beliau.

•Ladang Babi di Mukim Batu, Kuala Langat- Tanah seluas 337 ekar diberikan kepada bangsa cina untuk dibina ladang babi.Adakah perlu tanah seluas itu diberikan hanya untuk penternakan babi.

•Masjid dijadikan tempat berpolitik- Adun Seri Andalas Dr Xavier seorang Kristian masuk kedalam masjid untuk mengadakan ceramah.Seorang Kristian yang membela anjing dirumah dibenarkan masuk ke dalam masjid tanpa bersuci.Dimanakah PAS ataupun pemimpin Melayu PKR

•Isu Pasir- Janji MB kepada Sultan untuk meningkatkan keuntungan pasir hanya satu penipuan.Keuntungan pasir lebih rendah daripada zaman pemerintahan Khir Toyo.

•Isu kuil Hindu Sek 23- Pakatan Rakyat mahu membina kuil Hindu yang besar dikawasan majoriti orang Islam.Sekali lagi sentimen orang Islam tidak dipedulikan oleh mereka.

•Adun makan rasuah- Satu laporan telah dibuat kepada Adun Batu Tiga, YB Rodziah yang dipercayai telah mengelapkan wang untuk kebajikan rakyat sebanyak 375 ribu ringgit untuk kepentingan politik peribadi beliau.

Masih adakah Melayu yang sanggup memberi undi kepada pakatan hina ini.Pemimpin Melayu dan Islam di dalam Pakatan Rakyat hanyalah sebagai bonek kepada lanun-lanun tamak bertaraf pendatang.Fikir-fikirkanlah

Dari Kita Gempur

MctHeory:
Jika pembaca bersetuju dengan apa yang ditulis, Sila kuburkan Pakatan Haram di Hulu Selangor!

SELANGOR JUARA 'LENDIR' (MESTI BACA!)



Dalam posting terdahulu Mc pernah mendedahkan mengenai kedai menjual minuman keras, Pub dan Cybercafe (game+judi) semakin bersepah tumbuh disekitar Petaling Jaya, Subang dan Sunway. Mc ingat cuma perkara ini saja yang timbul, rupanya ada yang lebih advance dan lebih dahsyat yang berlaku di Selangor akhir-akhir ni.

Tumbuhnya kelab malam dan pub bistro tu satu perkara, ni ada satu lagi bisnes 'baik' punya dah terjadi diantara kelab-kelab malam. Walaupun bukan semua, tapi ada diantara kelab malam ni yang menawarkan khidmat jualan lendir. Atau dalam bahasa lebih jelas lagi adalah pelacuran. Mc tak tahu macam mana perkara ini boleh terlepas pandang, tapi inilah hakikat yang berlaku.



Setakat ini Mc dah mengenal pasti ada beberapa kelab yang menjadi sarang urus niaga ini. Dua kelab dekat Sunway, satu dekat Lagoon Perdana dan satu lagi karaoke dekat PJS 8/9. Jikalau pembaca tidak percaya boleh lihat sendiri. Perniagaan ini bermula dari jam 7 petang. Di depan kelab ada dua-tiga ekor ayam yang sedang menunggu pelanggan dan didalamnya pasti ada seorang taiko cina yang sentiasa memerhati gerak geri dari jauh.

Mc mengambil masa seminggu juga untuk memerhatikan keadaan. Memang betul ada bisnes haram disebalik bisnes kelab atau bistro. Satu kelab bernama 'M***o' dan kelab 'Y****a' beroperasi betul-betul berhampiran Sunway Piramid. Manakala Kelab **** Sukan (nama baik punya) beroperasi di Lagoon Perdana. Belum lagi kira kelab di sekitar Bukit Segar pun bersepah..siap ada poster untuk tarian istimewa untuk tengah malam.

Jual belinya mengunakan ejen atau orang tengah (bapak ayam) yang akan berurus niaga bagi pihak anda mungkin atas sebab-sebab keselamatan. Pasti ada pembaca yang terfikir Jikalau blogger jalanan seperti Mc boleh nampak keadaan ini. Kenapakah penguatkuasa tidak boleh ambil tindakan? Nak tahu kenapa?. Mc dimaklumkan, sewaktu ada serbuan oleh pihak penguatkuasa. Kelab-kelab ini telah tutup terlebih dahulu sebelum penguatkuasa datang. Pelik Bukan! Bagaimana kelab-kelab seperti ini boleh tahu tindak tanduk serbuan pihak berkuasa?

Apakah ada orang 'dalam' yang mendedahkan semua serbuan dari pihak berkuasa? Mc tak dapat jawab semua ini, kerana Mc tak ada bukti untuk didedahkan. Tapi Insyallah Mc akan cuba masuk kedalam pihak berkuasa dan mencari siapa punca dan dalang sebenar disebalik semua ini. Apa yang pasti, sejak Pakatan Haram berkuasa di Selangor, banyak kelab seperti ini wujud. Kenapa ye? Adakah ini salah satu janaan ekonomi cara baru dari Pakatan Haram Selangor yang didalangi oleh Dap?

kemana perginya Pas Selangor? Merajuk menghilangkan diri, atau tak sudah-sudah menikus? Apakah ini kemajuan yang penduduk Selangor inginkan? Adakah ini yang orang Selangor mahu dalam pentadbiran Pakatan Haram? Cuba jawab sikit. Kata lesen hiburan tak dikeluarkan..tapi kelab haram macam ni tumbuhnya tak terkawal. Apa cerita ni?

MctHeory:
Tunggu pendedahan bab 'Mak Nyah' dan 'pengedaran dadah di Selangor'

BAHANG HULU SELANGOR SEMAKIN PANAS!



Bahang Pilihanraya kecil Hulu Selangor makin terasa panasnya. Persoalan calon dari BN masih lagi menjadi tanda tanya. Faktor-faktor penting patut diteliti terlebih dahulu sebelum memilih calon yang sesuai.

Semasa pilihanraya umum Mac 2008 Barisan Nasional menang kesemua tiga kerusi Dewan Undangan Negeri di Hulu Selangor. Anehnya apabila PKR menang pula kerusi Parlimen menerusi Allahyarham Datuk Dr Zainal Abidin Ahmad yang meninggal dunia pada Khamis malam.

Jika dihitung majoriti kemenangan calon BN di tiga DUN iaitu Hulu Bernam,Kuala Kubu Bharu dan Batang Kali jumlah terkumpul ialah 6,179 undi. Sedangkan Dr Zainal menang kerusi Parlimen dengan majoriti hanya 198 undi.

Soalnya kemana hilangnya 5,981 undi mereka yang menyokong tiga calon BN di tiga DUN berkenaan? Di Hulu Bernam, Ketua UMNO Bahagian Hulu Selangor, Datuk Isris Abu Bakar menewaskan calon PAS Abdul Shukor Ali dengan majoriti 3,549 undi.
Idris mendapat 7,985 undi manakala Shukor 4,436 undi.Di situ ada seramai 17,549 pengundi.

Di DUN Kuala Kubu Bharu calon MCA, Wong Kun Moon menewaskan calon DAP Annamalai Ramu dengan majoriti 448 undi. Beliau dapat 6,107 undi manakala Ramu 6,555. Pengundi di situ ialah seramai 18,212 orang. Di DUN Batang kali calon UMNO Mohd Isa Abu Kasim menewaskan calon Mohd Nasarudin Abdul Aziz dengan majoriti 2,179 undi .
Mohd Isa dapat 11,724 undi manakala Mohd Nasarudin 9,545 undi. Pengundi ialah seramai 27,832 orang.

Calon kerusi Parlimen BN ialah Timbalan Presiden MIC Datuk G Palanivel. Beliau dapat 22,979 undi manakala Allahyarham Dr Zainal 23,177.Pengundi untuk kerusi Parlimen ialah seramai 63,593 orang.
Ikut ceritanya yang bertiup di Hulu Selangor ialah ini semata-mata kerana orang di situ mahukan calon Melayu sebagai Ahli Parlimen mereka.

Betul kah begitu?

Nampaknya apa analisa sekalipun petunjuknya nampak macam begitu kerana jika tidak …tidak mungkin keputusannya boleh songsang sampai begitu sekali.
Perbezaan undi pula bukan sedikit tetapi sampai 5,981.
Kalau sekadar 200 atau 300 undi mungkin berbagai andaian lain boleh diberi.

Makanya menjelang pilihanraya kecil Parlimen Hulu Selangor yang bakal berlangsung dalam masa 60 hari dari sekarang ada kalangan pemerhati politik yang bertanya apakah BN sangguh berjudi nasib sekali lagi dengan seorang calon MIC di situ.

Jika mengikut ikatan persefahaman pembahagian kerusi antara komponen BN menang ada satu ikatan ia tidak boleh diubah.
Namun pilihanraya kecil kali ini dikira sangat strategik.

Ini mengenangkan senario politik semasa kebelakangan ini pastinya membuatkan BN kata ia mesti menang dan PKR pun kata ia mesti menang.
Semua orang hendak lihat apakah kesan empat orang Ahli Parlimen PKR bertindak keluar baru-baru ini dan berbagai pendedahan yang mereka buat.Begitu juga kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim.
takdirnya penentu on the ground yang tiba-tiba muncul untuk membuat perhitungan itu ialah menerusi pilihanraya kecil Hulu Selangor.

Tolak sebelah apa faktor sekalipun jika PKR mengekalkan kerusi itu ia dengan mudah akan berkata ‘ tengok tak ada apa-apa kesan pun. .Keadaan itu pasti akan mencetuskan tekanan yang berat pada BN untuk menghadapi pilihanraya umum ke 13 nanti.

Dilihat dari mata kasar berdasarkan keputusan songsang di Hulu Selangor masa pilihanraya umum 2008 , BN akan terus meletakan dirinya sebagai underdog jika kekal dengan Palanivel atau mana-mana calon MIC dalam pilihanraya kecil itu.

Menurut para pemerhati jika MIC sebagai rakan setia dalam BN dan hendak melihat BN dapat mengibarkan balik bendera di Hulu Selangor maka ia harus berkorban dan bertolak ansur dari ikatan perjanjian dan membuka jalan bagi seorang calon UMNO bertanding.

Ramai yang merasa BN boleh berlapang dada dan merasa beban berkurangan dengan sendirinya jika seorang calon Melayu bertanding. Ini bukan kerana soal perkauman atau apa tetapi realiti dan hakikat politik serta kehendak orang Hulu Selangor sendiri.

Ada juga yang melihat kemungkinan itu mungkin tipis kerana MIC tentu berkeras hendak membuktikan MIC BOLEH….bagi mengembalikan balik imejnya yang hampir punah ranah masa pilihanraya umum 2008.
Soalan yang paling menarik….wajarkah BN berjudi nasib di Hulu Selangor ? - Agendaily.com.my

MctHeory:
Semua menunggu keputusan yang bijaksana dari Ds Najib. Gendang Perang sudah bermula!

Jumaat, 26 Mac 2010

AHLI PAS GILA SEKS!



Gambar diatas. Ustazah Siti, isteri kpd KETUA DEWAN ULAMA PAS PERLIS Abd. Rashid Rahman mendakwa beliau hanya sekali diberi RM 300 sejak mereka berkahwin 10 tahun lalu & selalu di pukul (termasuk dikepala) & dirotan atas sebab2 yg kecil. Malah ketika "dalam pantang" sekalipun Abd. Rashid Rahman memaksa Ustazah Siti melayan kehendak sex beliau.

Ustazah dakwa keinginan seks suami cukup tinggi
KANGAR 24 Mac - Seorang ustazah mendakwa suaminya, bekas Ketua Dewan Ulama Pas Perlis, Abdul Rashid Rahman lebih mengutamakan kepuasan seks sendiri tanpa mempedulikan kesihatan dirinya yang ketika itu menderita kesakitan akibat bisul di punggung.

Dakwaan tersebut dibuat oleh Siti Rosmala Mohamed, 38, ketika memberikan keterangannya selaku pemohon yang memfailkan permohonan cerai secara fasakh pada 15 Februari 2008 terhadap Abdul Rashid, 60.

Siti Rosmala memberikan keterangan tersebut di hadapan Hakim Syarie, Mohd. Zaidi Abdullah di Mahkamah Rendah Syariah di sini.

Ibu kepada tiga anak itu turut mendakwa, walaupun mereka sering bergaduh sehingga tidak bertegur sapa lebih seminggu, namun suami sering kali memaksanya melakukan hubungan seks.

"Walaupun seminggu tidak bercakap, selepas saya dimarahi atau dipukul namun dalam soal nafkah batin (hubungan seks), saya mesti berikan biarpun terpaksa," dakwa Siti Rosmala-selanjutnya
sini

Keratan Akhbar ini sudah dipostkan oleh Blogger Pisau. Cuma Mc mahu mengulang tayang bagi tatapan pembaca yang belum lagi membacanya. Ini antara bukti menunjukkan bahawa ahlul Pas ni memang gila seks dan kuat seks.. Baca komen pisau dibawah.

Inilah akhlak mereka yang berkopiah putih berhati hitam,buruk hati mereka,buruklah kelakuan mereka,serban dan jubah hanyalah perhiasan.Moral dan akhlak mereka langsung tidak melambangkan tawadhuk.

Jika anda membaca blog blog PAS atau pun suara rasmi lidah bercabang PAS Haprak Daily terlalu banyak iklan iklan ubat kuat,ubat tahan lama dsb di promosi oleh kaum puak ini.

Tidak hairanlah jika mereka mereka ini berkelakuan seperti binatang,rogol anak sendiri dan pelbagai macam lagi kerja kotor yang dilakukan.Tetapi yang menariknya mereka akan tetap menyalah kan UMNO.


MctHeory:
Patutla dalam Haramkahdaily dan blog-blog Pas banyak betul iklan untuk kuat seks..rupanya ini tingkah laku Pas yang sebenarnya!

KISAH DRAMA DI PARLIMEN!



Muka-muka diatas adalah diantara ahli parlimen yang mengelabah bila namanya disebut terbabit dalam perancangan anwar. Malah ada yang naik angin tak tentu pasal bila YB Zahrain menyebut perkara tersebut. Bagi Mc, YB Zahrain cuma meluahkan perasaan peribadinya dengan mengatakan beliau ditipu oleh Anwar, bukannya menuduh YB-YB lain bersubahat? Jadi kenapa nak takut sangat kalau tak buat?

Rasanya blogger lain sudah mainkan isu ini. Disini Mc cuma mahu menyatakan pendirian dan teori yang Mc dapat disebalik kejadian di parlimen tempoh hari. Mungkin ada antara pembaca yang tidak tahu bahawa ramai ahli parlimen BN Sabah yang amat mesra dengan Anwar. Sejak Anwar (sewaktu jadi TPM ) diberi tugas memporakperandakan Sabah sehingga ramai ahli parlimen PBS melompat kepada BN dan akhirnya Sabah jatuh ke tangan BN.

Peristiwa ini sudah lama berlaku. Tapi inilah kehandalan sebenar Anwar, pakar strategi cara memusnahkan kerajaan negeri dengan cara mencuri ahli parlimen. Cara ini juga yang cuba dipraktikkan oleh anwar untuk menawan Malaysia. Cuma mungkin ahli parlimen yang dijanjikan untuk lompat itu takut dan tidak melompat seperti yang dirancang.

Tapi inilah yang dipanggil politik! Rakan atau musuh tidak kekal. Yang kekal hanyalah wang dan kuasa. Selagi engkau berkuasa, selagi engkau mempunyai wang. Kau akan punyai ramai kawan dan pengikut. Andai kata kau jatuh tersungkur, antara seribu kawan tadi, nak jumpa satu pun susah.

Begitu juga dengan anwar. Mungkin dia ingat pengaruhnya masih kuat di Sabah dan Sarawak, malah dia juga punyai ramai rakan baik dikalangan ahli parlimen sebab itu dia yakin dengan rancangan 16 september. Tapi malang apabila anwar tersungkur malu kerana perancangannya tidak dapat kerjasama dari ahli parlimen BN yang cuba disogok oleh anwar.

Apabila semua rahsia ini dibongkar oleh Zahrain dalam ucapannya diparlimen. Ramai Ahli parlimen yang berpakat dengan anwar tapi tak berani melompat, berasa amat takut, takut rahsia mereka didedahkan oleh Zahrain. Sebab itu ada diantara mereka ini yang melenting, ada yang menafikan, tak kurang juga menuduh Zahrain menipu.

Apa yang cuba Mc terangkan disini ialah, Ahli Parlimen yang dikaitkan dengan 16 September tu, takut kepada pimpinan parti BN. Jikalau Ds Najib mengetahui mereka ini terbabit dengan perancangan Anwar, jangan haraplah mereka akan dicalonkan lagi pada PRU akan datang. Sebab itu Mc kata, kuasa lebih daripada segala-galanya.

Apapun anwar sudah 3 kali kena bom kat parlimen. Anwar sudah tersungkur buat beberapa kali. Kita tunggu apa pula perancangan mat tunda kes kita ni. Pasti ada idea baru untuk dia memporakperandakan Malaysia.

Mctheory:
Kita berperang rampas balik Parlimen Hulu Selangor!

RACUN DIDALAM UMNO!



Mc baru balik dari perjalanan yang jauh melihat dan menjelajah dari satu kampung ke satu kampung melihat perkembangan penduduk, ekonomi dan politik dikawasan setempat. Banyak cerita mengenai kawasan setempat yang Mc dengar.

Johor adalah negeri lahirnya UMNO. Johor merupakan kawasan kubu kuat UMNO. Bak kata orang Johor, kalau bertanding pilihanraya, letak songkok pun boleh menang. Itu kata orang Johor la. Mungkin ayat tu boleh digunakan pada 10tahun dahulu, dimana semangat kaum melayu terhadap UMNO begitu kuat.

Tapi sekarang bila UMNO dah mungkin terlalu selesa di Johor, ramai pemimpin bawahannya yang lupa diri bahawa dia dilantik untuk menjaga rakyat dan kawasannya. Malah ada yang sudah berlagak sombong dengan mengenepikan kepentingan penduduk setempat. Ini adalah kisah benar yang Mc dapat semasa pengembaraan Mc dari satu tempat ke satu tempat.

Contohnya Mc ambil daerah Pagoh, Muar, Johor. Kawasan dimana semangat UMNO masih kuat dan menebal didalam jiwa penduduknya. Hinggakan Pas dan PKR nak masuk kawasan sana pun susah. Tapi! ada dikalangan pemimpin tempatan disana yang mengambil kesempatan diatas kepercayaan penduduk.

Mc mendedahkan ini sebagai ingatan dan amaran kepada UMNO Johor dan Pagoh untuk berwaspada dengan duri dalam daging yang membusukkan nama UMNO dikalangan penduduk. Jika dulu kawasan Pagoh tiada virus parti bulan. Sekarang kita boleh lihat percambahan cawangan Pas disana.

Kenapa penduduk menyokong Pas? Bukan kerana Pas bagus. Bukan kerana Pas parti Islam. Tapi kerana dendam dan geram atas kebongkakkan pemimpin akar umbi yang menyalahgunakan kuasa untuk mempelingkupkan rakyat. Mc mengambil tidak mahu mendedahkan individu terbabit. Mc cuma minta UMNO Johor turun padang dan menyiasat sendiri dakwaan Mc.

Nasihat Mc pergilah jumpa dengan penduduk dan dengar apa masalah mereka. Bukan rugi pun. Mc berasal dari Kedah, Mc tak mahu UMNO Johor retak dan musnah macam UMNO Kedah. Disebabkan sikit masalah dibiarkan begitu lama. Lama kelamaan, masalah yang kecil akan jadi besar dan akan jadi barah yang membawa maut.

Bersihkan nama UMNO dari rasuah dan salahgunakuasa. Tapis dan buang pemimpin UMNO yang ditolak masyarakat. Mungkin ada segelintir yang menyokong pemimpin terbabit, tapi itu hanyalah untuk mencari makan atau disuap untuk menyokongnya.

MctHeory:
Rakyat Sayang Pada UMNO, Cuma rakyat benci akan individu yang guna nama UMNO untuk poket sendiri!

Khamis, 25 Mac 2010

PEGUAMTUNDA ANWAR BERJAYA LAGI! APA MUSLIHAT DISEBALIKNYA?



Nampaknya misi peguamtunda anwar yang diketuai oleh Karpal berjaya lagi menunda kes liwat anwar dimahkamah kalau tak salah Mc dah kali ke 25. Apa kes kalau asyik menunda je. Katanya mahu keadilan ditegakkan? Tapi kesnya ditunda seperti mahu melarikan diri saja.

Apakah ini taktik anwar untuk membuatkan rakyat Malaysia menjadi bosan, seterusnya kes ini tidak lagi menjadi perhatian ramai. Mahkamah Tinggi hari ini menetapkan 10 Mei hingga 30 Ogos depan sebagai tarikh menyambung perbicaraan kes liwat melibatkan Anwar Ibrahim.

Hakim menetapkan tarikh tersebut setelah mengambil kira jadual anwar dan Karpal. Termasuk Jadual anwar diparlimen? Macam la anwar nak masuk parlimen lagi, sejak dua menjak ni, anwar bagai melarikan diri dari parlimen.

Asyik kena bom je dalam parlimen, mana tahan. Baik jangan masuk! Bebalik kes liwat anwar, Apakah muslihat anwar disebalik tangguh-tangguh kes ni. Apakah ada perancangan terbaru untuk menakhluk kerajaan? Manala tahu, ada lagi perancangan anwar untuk jadiPM segera. Bila jadi PM boleh salahgunakuasa dan gugurkan kes liwat, Mc agak je, bukan tuduh.

Kalau macam ni, sampai tahun depan pun kes liwat anwar tidak akan selesai. Selagi kes ini belum selesai, anwar akan pusing Malaysia malah dunia sambil menghentam kerajaan dengan mengatakan dia dizalimi.

Mc tetap dengan pendapat Mc supaya Anwar perlu ditangkap dengan secepat mungkin dibawah akta hasutan. Untuk selamatkan 27juta rakyat Malaysia dari hasutan syaitan ni, kita perlu ambil risiko untuk keamanan Malaysia.

Jika takut, anwar akan makin buas dan liar menabur fitnah disana-sini. Pedulikan negara luar yang menyokongnya. Lama kelamaan apabila anwar didalam penjara, panas penyokongnya akan reda dan sejuk seperti dahulu.

Gelombang reformasi tahun 1997 hingga 2000 tersangatlah kuat. Tapi selepas anwar dipenjara. Parti Keadilan(PKR) pada PRU ke 11 hanya menang 1 kerusi, itupun hanya di Permatang Pauh (Wan Azizah) dan selepas itu Parti Keadilan pun terkubur dan digantikan dengan PKR hasil gabungan Keadilan dengan Parti Rakyat Malaysia.

Jangan risau akan aura palsu anwar yang hanya aura melibatkan kewangan. Takdenya orang anwar nak setia pada peliwat tegar ni. Habis duit, orang pun blah.

MctHeory:
Contohi Tun Dr M, demi selamatkan negara, beliau ambil risiko tangkap anwar guna ISA hanya untuk menjaga rakyat, elak dari negara huru hara.

KENAPA ANWAR BELUM DITANGKAP?!



Mc pelik dah hairan dengan PDRM dan KDN yang suka mengambil sikap tunggu dan lihat dalam permasalahan dengan pembangkang, tambah lagi dengan Anwar. Apakah PDRM dan KDN takut untuk menangkap Anwar? Dulu Musa Hasan kata tunggu orang buat laporan, baru nak buat tindakan. Kini dah hampir 1Malaysia buat laporan, tapi kenapa belum lagi ada tindakan yang diambil?

Apakah PDRM dan KDN mahu mengkaji dan mengkaji. Atau hanya memberi amaran demi amaran. Hingga Anwar pun boleh bergelak tawa mengatakan PDRM dan KDN takut kepadanya. Kini Anwar masih lagi bebas mencela dan menghina pemimpin negara dan menjaja disetiap ceramahnya bahawa UMNO ada kaitan dengan Israel.

Dakwah Anwar ketika ini ialah memburukkan nama UMNO dan DS Najib dengan mengatakan syarikat perunding dilantik APCO adalah konco Israel. Malah mereka membuat dakwaan dengan teliti menuduh 1Malaysia dan 1Isreal adalah satu tujuan yang sama dan cara perlaksanaannya juga adalah sama.

Walaupun penjelasan demi penjelasan telah dibuat oleh Menteri, YB dan Blogger sendiri. Hal ini sukar difahami dan dipercayai oleh rakyat kerana tidak ada tindakan yang diambil oleh kerajaan untuk meyakinkan rakyat mengenai hal ini. Mungkin ada sesetengah berfikir, kenapa tiada tindakan terhadap dakwaan Anwar ini? Mungkin semua kata-kata Anwar adalah benar?

Setakat memberi amaran dalam dewan parlimen meminta penjelasan dalam masa 1 minggu, umpama kerajaan kini makin takut kepada Anwar. Anwar pula semakin yakin bahawa kerajaan pusat makin takut kepadanya dan semakin galak menyuruh anjing-anjingnya menyalak disana-sini menghentam kerajaan.

Sampai bilakan keadaan ini berterusan? Sampai bila nak biar Anwar dan konco-konconya menipu rakyat? Jika mereka cakap semua ini kepada penduduk kampung, Mc ingat ramai yang akan telan semua ini bulat-bulat dan memahami bahawa UMNO kini konco Israel! Jangan biarkan virus menjadi barah! Jangan biarkan orang ramai terus ditipu oleh barua-barua ini.

MctHeory:
Adakah memang sifat Orang Kerajaan suka melambatkan kerja? Atau buat kerja lambat?

MctHeory ONLINE! - Serang Pakatan Haram!!


Assalammualaikum! (kepada yang beragama Islam) dan Salam 1Malaysia kepada yang bukan beragama Islam.

Mc kembali dari bertapa pergi menuntut ilmu dari Tok Guru yang berada di kaki Gunung Ledang. Alhamdullilah semuanya selesai. . Mc akan mula menulis menghentam Pembangkang, Pembelot, pembodek dan Penipu.

Tak kiralah ko UMNO ke BN ke Pembangkang ke, kalau salah tetapi salah. Tiada kompromi! Yang betul hanya satu, tiada dua atau tiga. Allah Yang Maha Esa! Islam agamaku, Melayu Bangsaku dan Malaysia Tanah air ku. .

Blog ini bukan blog berbayar, malah jauh sekali punyai tajaan. Blog ini hanya blog jalanan yang menyumbang sebesar zarah, untuk tatapan masyarakat Malaysia yang berminat dengan politik sebenar tanah air. Politik boleh menjadi kotor, jijik dan keji jika disalahgunakan.

Tapi jika politik untuk kebaikkan semuanya akan menjadi mulia, suci dan direstui oleh Allah yang maha esa. Yang baik semuanya datang dari Allah SWT. Mc cuma berdoa dan berusaha untuk datangkan kebaikkan dan Yang buruk datangnya dari Pakatan Rakyat (Anwar, N.ajis, Kit Siang dan sekutu-sekutunya lahanatnya!).

Lawan tetap Lawan!
Wassalam. .
MctHeory

Selasa, 23 Mac 2010

OFF LINE 2 HARI!

Mc berada di kawasan pendalaman. Nak cari line handphone pun susah. Mc disini kerana ada kerja yang hendak dilakukan. Mc off kan blog ni selama dua hari. bermula dari hari ini 23 Mac hingga 24 Mac.

Pada pembaca sekembalinya Mc ke blog. Mc akan bawa berita baru yang segar bugar untuk tatapan pembaca. Terima Kasih kerana menyokong blog ini hingga mencapai hits 4000 satu hari.

MctHeory:
Khidmat sukarelawan untuk Agama, Bangsa dan Tanah Air!

Assalammualaikum!

Isnin, 22 Mac 2010

APAKAH KAUM MELAYU MASIH SELAMAT?!



Mc baru balik dari Johor ada kerja disana. Mc ada pergi ke Pagoh Muar. Kawasan parlimen TPM kita Ts Muhyiddin. Nampaknya walaupun Pagoh dalam kawasan agak pendalaman tetapi infrastuktur dan kemudahan untuk penduduk nampaknya hampir lengkap.

Bukan ini yang mahu Mc ceritakan, Mc mahu bercerita tentang kedudukan kaum melayu di Malaysia sekarang. Pada pendapat anda, adakah masih kukuh? Selamat? Kuat? atau langsung tak terusik?

Semasa Mc berada di Pagoh Mc ada berjumpa dengan seorang Tuan Guru Silat. Beliau hanya mahu Mc memanggil dirinya sebagai Hj. Ahmad. Salah seorang pendekar Melayu yang masih sihat walau berumur sekitar 80an. Beliau juga terlibat semasa tregedi berdarah 13 mei dahulu.

Sebagai orang lama Mc banyak berbual dengan beliau berkisar tentang pengalaman dan pendapat beliau mengenai kaum melayu dan keadaan politik dinegara kita. Beliau tidak berminat untuk berpolitik, dijiwa beliau hanya mahu melihat kaum melayu menjadi bangsa yang berjaya!

Mc sempat bertanyakan soalan kepada beliau mengenai 'Adakah kaum melayu masih selamat?' kemudian beliau merenung muka Mc, macam nak makan gayanya. Kemudian beliau menghembus nafas yang kuat. Beliau berkata 'TIDAK!' kaum melayu sekarang amat lemah.

Kemudian beliau berkata lagi, melayu sekarang tak macam melayu dulu. Melayu sekarang pentingkan wang dari bangsa. TAMAK! katanya. Bila wang dah kuasai hati dan jiwa. Perjuangan untuk agama,bangsa dan negara sudah hilang keikhlasannya.

Sekarang sudah wujud melayu mahu jual melayu. Melayu sudah hilang akan kemelayuannya. Semua sudah caca merba! Dulu pemimpin sanggup berdarah untuk pertahankan rakyat. tapi kini rakyat yang dihambakan oleh pemimpin.

Betul juga apa yang Tuan Haji katakan. Dalam maksud ayat-ayatnya tadi. .Mc akan huraikan semua ini dalam posting yang akan datang. Banyak lagi pengalaman disini. . Tapi ada ayat terakhir yang meninggalkan kesan pada Mc ialah. 'Apabila melayu sudah lemah, masa itulah kekuatan mahu bermula'. Insyallah. .parang terbang masih ada!'

MctHeory:
Meremang bulu roma bila beliau bercerita saat kebangkitan melayu!

Ahad, 21 Mac 2010

APA KO MEREPEK NI ZAID?! SOAL ROYALTI KE POKET DAH TAKDE ISI?



Mc terbaca tentang si mabuk Zaid pencacai Anwar yang setelah keluar dari UMNO dan dilantik sebagai Penyelaras Pakatan Haram, yang masih cuba lagi mempertikaikan soal Royalti minyak atau wang ehsan dari kerajaan Pusat kepada rakyat Kelantan. Zaid ni mencabar kerajaan supaya mendedahkan perjanjian royalti minyak diantara Petronas dengan kerajaan negeri.

Pertama sekali Mc nak beritahu, apa jua perjanjian diantara petronas dan kerajaan negeri, semua itu tertakhluk kepada budi bicara kerajaan pusat. Pada kes Kelantan ni kerajaan pusat sudah menetapkan untuk memberi wang ehsan kepada rakyat Kelantan, bukan kepada kerajaan negeri. Kerana takut wang ehsan itu akan disalahgunakan oleh kerajaan negeri Kelantan. Almaklumlah..Pas Kelantan sekarang ni tengah kekeringan duit. Takut nanti bila sampai ke tangan N.ajis atau Husam. Habis kering duit rakyat ditelan mereka nanti.

Sebab itu kerajaan pusat membuat keputusan dengan mahu mengagihkan wang ehsan ke rakyat Kelantan mengikut saluran yang boleh dipercayai dan akan memastikan wang tersebut sampai kepada rakyat dan berguna untuk kesenangan rakyat Kelantan! Apa bezanya wang ehsan dengan wang royalti? Kalau kedua-duanya boleh dinikmati oleh rakyat Kelantan?

Pedulikan kerajaan negeri Kelantan yang sudah sengkek! Mereka bukan mahu membangunkan Kelantan pun. 1 Masjid pun tak pernah mereka buat! Mereka sibuk fikir macamana nak berfitnah dan berpolitik untuk menipu rakyat saja. Banyak kesongsangan dalam pentadbiran Kelantan semasa menguruskan kewangan, macam mana kerajaan Pusat nak percaya bagi duit kat diorang?

Kenapa si Zaid dan Pakatan Haram marah sangat bila Kerajaan Pusat hendak bagi wang ehsan kepada rakyat? Biarlah..bukan duit mereka pun, kecualilah mereka ada niat lain untuk mengambil kesempatan keatas wang tersebut, seperti Mc katakan tadi. Mungkin poket puak Pakatan Haram dah tak berisi lagi. Mana nak ada duit kalau si bos nya asyik terbang kesana sini memperabih duit je.

Kepada si Zaid, sudah-sudahla tu Zaid weii.. rakyat pun dah bosan dan jemu dengar ko dok merepek. Berapa kerat sangat yang sokong ko Zaid? Ko nama kata orang melayu, tapi hidup ko dah tak serupa melayu. Kalau melayu kena pijak, ada ko nak tolong?

MctHeory:
Orang mabuk memang macam tu. Bercakap ikut sedap mulut saja.

Sabtu, 20 Mac 2010

TANGKAP SAJA SI ANWAR!



Lepas satu kenyataan keluar lagi satu kenyataan! Dari Hisyam KDN kemudian Ts Muhyiddin sekarang Ds Najib sendiri. Tunggu apa lagi bila dah cukup bukti tangkap saja si pembelot negara aka ejen Yahudi aka Anwar tu.

Anwar mempergunakan nama Yang di-Pertuan Agong untuk membuat gimik busuk 16 Septembernya supaya lebih percayai ahlul oleh parlimen PR yang lain. Hakikatnya..anwar cuma memperalatkan saja nama Yang di-Pertuan Agong. Ini sudah masuk dalam kesalahan besar apabila menyalahgunakan nama Yang di-Pertuan Agong!

Baru-baru ni bekas panglima ATM dah nafikan terlibat sama dalam rancangan Anwar. Tidak mungkin Yang Yang di-Pertuan Agong pun menyokong Anwar. Semua cerita ni Anwar yang buat. Kisah dongeng anwar ni pun telah banyak dinafikan oleh ahli parlimen yang kononnya menyokong anwar untuk menjadi PM ke 6 pada masa itu.

Nampaknya Anwar ni hanya layak menjadi PM didalam mimpi sajalah. Setelah pelbagai cubaan untuk takhluk Putrajaya tidak menjadi kenyataan. Anwar cuba pula mengunaakan isu APCO, katanya 1Malaysia dikatakan mempunyai kaitan dengan Israel. Nak baca penjelasannya klik sini.

Sekarang ni blog-blog pencacai PR bersungguh-sungguh mainkan isu APCO yang kononnya syarikat dari Israel dan Malaysia menggunakannya. Cerita ini dibawa Anwar lepas tu Kit Siang! Tapi betul ke dakwaan PR tu? atau hanya berani tuduh dalam parlimen saja, sebab dilindungi oleh undang-undang dewan. Cuba buat tuduhan itu kat luar, kita tengok sapa yang nak kena!

Pencacai anwar akan cuba mencipta cerita yang boleh mengundangkan perbalahan dan menjejaskan kestabilan politik di Malaysia. Mereka ini saja mahu mengundang resah dikalangan rakyat Malaysia. Permainan kotor seperti ini memang sering dilakukan oleh Anwar dengan menipu rakyat Malaysia dan berharap rakyat terpedaya dengan ceritanya!

Harap pembaca jangan terpedaya dengan segala tohmahan dan tuduhan, jika ada sebarang persoalan, lebih baik cari dahulu jawapannya sebelum percaya. Sebarang pertanyaan boleh dilakukan di ruangan KOMEN dan Mc akan cuba menjawab dengan sebaik mungkin. Cerita dan tohmahan PR ni umpama cerita Anwar tentang 16 September la. Banyak rekaan dari kenyataan!

MctHeory:
Selagi Anwar bebas dimuka bumi Malaysia! Selagi itu Malaysia tidak akan aman!

LOMPAT PARTI JADI BEBAS HUKUMNYA HARAM?!




Mc terbaca ni diblog Pisau. Mc ambil post kan kat sini sebab Mc suka apa yang Pisau komen..hahaha.. Memang Pas ni dunggu dan suka buat-buat pandai pasal hukum Islam, bagaikan agama Islam ni milik mereka dan suka menghukum dengan sesuka hati. Baca apa yang Pisau kata dibawah!

Mazhab mana kepala militan PAS ni ikut, kalau lompat keluar dari BN CHOP HALAL, Kalau keluar dari pakatan jadi Bebas jatuh haram, tanda halal dan haram dipegang secara rasmi oleh kepala militan PAS nasharudin tantaik.Suka hati mak bapak dia nak tentukan halal haram.Mengaji sampai ke tantawi tetapi kepala otak penuh dengan tantaik.

Apa punya kotor hati mereka ni, agama bagaikan hak milik mereka,sesuka hati jatuhkan hukum ikut selera nafsu politik masing masing. Setakat boleh cakap arab,pakai jubah,pakai jubah,simpan janggut sejemput & mengaji agama serba sedikit bukan menentukan samaada kamu berhak menghalalkan yang haram,mengharamkan yang halal.

Inilah salah satu sifat binatang yang ada dikalangan pimpinan PAS,bodoh dan jahil ,tetapi berasakan tahu segalanya,berasakan hebat segalanya hanya kerana menyembah bendera bulan seolah olah mendapat lesen besar untuk berbicara apa saja demi kepuasan politik banjingan mereka.Contoh lacuran sebeginilah yang jelas menunjukan mereka ini jalang politik sebenar.Jalang tidak akan berasa malu untuk menadah diri habuan selingkohan mahram bersama DAP hatta mengadai apa saja demi mencapai kepuasan kebersamaan.

Nasharudin cukup terkenal dengan perangai bercakap bohong dan membuat fitnah, kepala militan inilah yang secara terang terangan berbohong kepada rakyat semasa di Bagan Pinang, lihat gambar tetak tak luka di blog ini,seorang pemuda ditetak tetapi tidak luka walaupun bajunya terkoyak. Inilah kerja pembohong tukang buat taik Nasharudin kepala militan PAS ini,habis kesemua dikencing penyokong PAS,nasib baiklah penyokong penyokong PAS ni bodoh bodoh belaka,kalau tak memang makan penyapu la Nasharudin ni.
Pas Tipu Semua!

MctHeory:
Jangan marah wahai ahlul Pas, apa yang dikata adalah benar belaka. Perkara betul memang pahit untuk ditelan!

Jumaat, 19 Mac 2010

APABILA NIK AZIZ BERSUARA!



Lama juga n.ajis mendiamkan diri. Tertunggu jugalah Mc apabila n.ajis banyak diam dari buat kenyataan..almaklumlah.. n.ajis kan suka bagi fatwa dan kenyataan yang pelik-pelik. Akhirnya setelah sekian lama menunggu, n.ajis bersuara juga. Ingatkan orang tua ni bersuara nak komen isu 'ulamak terompah' rupanya bukan, dia bercakap menyindir menyelar YB Zahrain yang menghentam anwar di parlimen baru-baru ini. Ishh.. sayang betul ye n.ajis pada anwar.

baca kenyataan n.ajis dibawah:

"Mendedahkan keburukan bekas pemimpin kepada orang lain di khalayak umum perbuatan tidak berakhlak dan tidak bertamaddun," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan ceramahnya di Dataran Ilmu, di sini,

N.ajis berkata lagi:

"Ini cara tidak kena dan peluang masih terbuka untuk pihak yang melakukan perbuatan itu kembali ke pangkal jalan untuk bertaubat daripada melakukan kesalahan itu," katanya- sumber Bernama

Pada pembaca yang tidak faham apa yang n.ajis maksudkan..disini Mc nak cuba terangkan kepada pembaca. Maksud n.ajis, mana boleh seseorang bekas ahli menghentam bekas ketuanya apabila mereka keluar dari parti. Lebih kurangla macam tu la maksudnya. Siapa yang macam tu dikira tak berakhlak dan tidak bertamadun. Itu N.ajis yang kata, bukan Mc kata.

Biasala..N.ajis takkan nak biar si anwar kena hentam berturut. Dia mesti bangun membela anwar punya. Al maklumlah satu kapal. Kalau betullah apa yang n.ajis kata, apabila kita keluar dari sesebuah parti, kita tak boleh hentam parti itu balik, takut tidak berakhlak. Macam mana pula dengan Anwar yang asalnya dulu dari parti UMNO? Zaid Ibrahim? dan Chua Jui Meng? Bukankah mereka ini dulu asalnya dari UMNO dan Jui Meng dari MCA?

Anwar, Zaid dan Jui Meng ni lepas keluar dari parti asal mereka rasanya teruk mereka menghentam UMNO dan BN. Adakah mereka ni tidak termasuk dalam golongan yang N,ajis katakan tadi? Kenapa bila Pakatan Haram buat boleh? Tapi bila orang lain (yang bukan dalam pakatan) buat pasti ada hukum dan haram bagi mereka? Lain kali sebelum bagi pendapat atau kenyataan, Mc harap N.ajis fikir dulu sebelum cakap. Rasanya Pas dalam Pakatan bukan hanya jadi boneka Dap, tapi jadi pencuci najis PKR dan DAP!

MctHeory:
Rasanya N.ajis ni dah tak ingat apa yang dia kata kot! Nyanyuk la katakan! Kesian-kesian!

PENJELASAN MENGENAI ISU APCO!



Kecoh di parlimen mengenai 1Malaysia yang kononnya dikatakan meniru Israel..isu ini juga dimainkan oleh blog, portal dan ahlul parlimen pembangkang. Di sini Mc mendapat post ini dari MyKMU dan Mc bawa untuk tatapan pembaca. Selamat Membaca!

Isu mengaitkan konsep 1Malaysia dengan slogan 1Israel melalui firma hubungan awam antarabangsa APCO sedang cuba dihebuhkan oleh pembangkang untuk menjadi isu panas di Parlimen hari ini (Khamis 18hb, 2010).

Sebenarnya perkara ini adalah sebahagian dari rancangan propagnda yang diatur PAS untuk memburuk-burukkan slogan 1Malaysia yang telah efektif dalam menarik sedkit demi sedikit sokongan kaum bukan Melayu dari Pakatan rakyat, khususnya PKR dan PAS.

Ekoran dari debat itu, ahli Parlimen Pontain yang juga Ketua Penerangan Malaysia, Dato Ahmad Maslan dan ahli Parlimen Rembau yang juga Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin telah mengadakan sidang akhbar untuk menafikan tuduhan pihak pembangkang.

Khairy mengulang debatnya dengan Lim Kit Siang dalam Parlimen ke luar. Katnya, APCO Worldwide telah mengeluarkan kenyataan rasmi menafikan penglibatan dalam membentuk gagasan 1Israel oleh Perdana Menteri Uhud Barak.

Khairy mencabar Kit Siang membuat tuduhan yang sama di luar Parlimen yang mana beliau masih belum berani lakukan.

Bagi menjawab tuduhan propaganda terancang dari Ibu Pejabat PAS dan Biro Politik, APCO tidak mungkin menjadi agensi yang melahirkan konsep 1Malaysia kerana slogan ini sudah muncul di laman blog Perdana Menteri sebelum dilantik menjadi Perdana Menteri dan sebelum APCO dilantik sebagai juruperunding perhubungan awam antarabangsa.

Kalau isunya slogan yang hampir sama, mungkin PAS boleh terangkan persamaan slogan pilihanraya PAS yang berbunyi “PAS for ALL” yang sama dengan slogan “Israel for All” yang digunakan di Israel.

Walaupun mudah untuk menerangkan isu APCO, pasti ia tidak habis disitu.

Ekoran dari isu ini yang ditimbulkan oleh Anwar Ibrahim semalam yang cuba menghubung kaitkan perlantikan APCO dengan negara Zionis tersebut, pihak mereka akan cuba mengungkit Tun Dr Mahathir dengan pelobi berbangsa Yahudi Amerikam, Jack Abramovich yang mengatur pertemuan Tun dengan Presiden baru Amerika ketika itu, George W Bush.

Perlu difahami bahawa ini adalah usaha Anwar untuk mengalih pandang rakyat awam dari rangkaian rapatnya dengan Zionis Israel dan Neo-Con America. Rangkaian Anwar dengan CIA, NED, FFF, IIIT, Mossad dan lain-lain sudah didedahkan dan kini begitu jelas terbuka. (Sila lawati arkib blog AIDC).

Bagi yang ingin tahu, Dr Mahathir tidak ada keperluan untuk bertemu Presiden baru Amerika, George W Bush tetapi adalah didesak untuk bertemu oleh rakan-rakan negara kita yang meminta bantuan kita untuk menyampaikan suara mereka ke pada presiden baru Amerika.

Butirnya tidak perlu didedahkan melainkan oleh orang yang lebih mengetahui.

Jack Abram adalah pelobi profesyenal bangsa Yahudi warga Amerika. Amalan membayar pelobi profesyenal adalah amalan sah dari segi undang-undang. Ianya bukan dibayar oleh negara kita pun. Masaalah yang timbul kemudian bukan melibatkan kesalahan bagi pihak Malaysia.

Setelah menerangkan kedua-dua kes APCO dan Jack Abram, ada beberapa perkara yang kita perlu bezakan antara hubungan Anwar dan "Yahudi" dan hubungan kerajaan dengan "Yahudi".

Pertama, pihak Yahudi yang berhubung dengan Anwar adalah berkuasa dalam kerajaan Amerika dan Israel dan terlibat dengan polisi-polisi yang menganiaya negara-ngeara Islam.

Mereka juga adalah operatif dalam agensi-agensi rahsia yang digunakan untuk campurtangan dalam hal ehwal negara lain dan menjalankan kerja-kerja espionage.

Kerajaan Malaysia hanya mengambil khidmat firma-firma profesyenal Amerika dalam perhubungan awam dan pelobi politik yang mana ada penglibatan bangsa Yahudi warga Amerika.

Kedua dan penting, Anwar menerima sumbangan wang dan ekoran dari itu, pasti menerima arahan dari pihak-pihak pembiayanya dan agensi kerajaan asing.

Anwar telah mengubah banyak pendiriannya dan boleh dijangka ia diarah melakukan sesuatu untuk kepentingan pembiayanya yang mungkin bertentangan dengan amalan, kehendak dan kepentingan rakyat dan kerajaan.

Firma yang diambil perkhidmatan oleh kerajaan Malaysia tidak menyumbang wang kepada negara ini dan dengan itu, tidak mengarahkan kerajaan melakukan sesuatu. Sebaliknya, mereka dibayar dan menerima arahan dari kerajaan untuk menjalankan sesuatu.

Anwar diarah Yahudi. Bezanya kita mengarah Yahudi.

Sumber: MyKMU

ANWAR DAN HINDRAF! KEMBAR TAK SEIRAS!



Amboi la jauh betul si anwar lari ye. .lepas kena 'pukul' dengan Zahrain kat parlimen. .si anwar ni terus terbang pergi U.K. Tak tahulah dia pergi sana buat apa. Rasanya dalam label lawatannya takde yang penting sangat pun.

Mungkin dia pergi minta bantuan kat konco-konconya yang terbuang, supaya membantunya menghentam kerajaan Malaysia dari jauh. Sapa lagi konco terbuang anwar, kalau bukan Kepala Hindraf si keling moorty tu.

Lepas ni RPK pun akan muatkan cerita baru dalam blognya dan menghentam kerajaan dengan cerita yang dibawa oleh anwar berahim. Ala yang kononnya 1Malaysia tu sama macam 1 Israel! Alahai la anwar! takkan kena hentam sikit dengan Zahrain kat parlimen, ko dah lari pergi mengadu kat konco-konco ko minta bantuan.

Anwar-anwar, ko memang tak pernah berubah! Nampak saja berani tapi hati kecil, jiwa perempuan. .sah la ko ni memang spesis bisexsual punya geng. Cepat ko lari ye, baru Zahrain buka mulut, belum lagi si Zul Noordin dan yang lain-lain.

Pembaca nak tahu kenapa Mc kata Anwar dan Hindraf kembar tak seiras? Hindraf kan geng keling mabuk, anwar pula geng mamak ceruk tok kun. Tak ke lebih kurang je tu. . Hindraf ni mati-mati membela anwar! Mereka kata anwar manusia baik yang dikejami oleh kerajaan Malaysia. kah kah kah. .

Baiknyer anwar. .kah kah kah. . Woii. .Anwar! mai balik Malaysia cepat, dok melalak apa jauh-jauh. Kalau berani mai masuk parlimen woi. .kah kah kah. .banyak rahsia belum dicerita! balik la woi. .

Mctheory:
Tak sabar nak tunggu cerita seterusnya di parlimen!

ANWAR MEMPUNYAI NAFSU YANG LUAR BIASA!



Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat seperti dipetik sebuah portal internet mengatakan masalah yang membelenggui PKR boleh diibaratkan sebagai bayi yang belajar merangkak.

Istilah bayi berkenaan dilontarkan sewaktu beliau menghadiri majlis bantuan kepada mangsa kebakaran di Kelantan petang semalam.

Kenyataan Menteri besar Kelantan itu dipercayai merujuk kepada pergelutan dalaman di dalam PKR hingga menyebabkan beberapa ahli parlimen PKR mengambil keputusan keluar parti.
Walupun ia hanya dianggap bayi yang kecil oleh Musyidul Am PAS, namun kita mengetahui nafsu parti yang dipimpin oleh Anwar itu tidak sepadan dengan usianya.

Walaupun masih bayi parti yang dipimpin oleh seorang pemimpin yang terlibat dengan kes liwat itu mempunyai nafsu yang cukup luar biasa hingga mengalahkan nafsu orang dewasa normal.
Malah tidak memelikan sekiranya parti tersebut mempunyai nafsu songsang seperti ketua Umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Manakan tidak selepas memenangi 31 parlimen selepas pilihanraya mac 2008 parti itu begitu kemaruk inginkan kuasa menjadi pemerintah, hingga di canang, kompang dan rebana seluruh alam bahawa Anwar Ibrahim akan menjadi Perdana Menteri baru bagi Malaysia. Hingga kuasa dunia Amerika pun tertipu dengan lakonannya, walhal hakikatnya ketika itu beliau masih belum menduduki kerusi Parlimen. Itulah nafsu songsang parti yang dianggap bayi oleh Musyidul Am PAS tersebut.

Bayi yang merangkak mempunyai nafsu luar biasa tentu pelik dan ajaib bukan, namun sekiranya bayi tersebut adalah Anwar Ibrahim tentu ia tidak pelik dan menjanggalkan kita. Sekiranya tidak percaya perhatikanlah skandal dan kes liwat yang dihadapinya.

Ahli politik biasanya kalau jatuh tersemban pun adalah disebabkan skandal seks dengan perempuan-peremuan cantik. Seperti yang telah terjadi kepada Bill Clinton dan Monica Lewinsky.

Namun Anwar pula skandal seksnya melibatkan seorang lelaki cute dan hemsem yang masih lagi pria remaja, tentu hebat bukan apa yang dimiliki oleh Anwar.
Sewaktu diperingkat awal isu liwat ini meletup, Anwar seakan menafikan mengenali Saiful Bukhari begitu juga dengan pemimpin Parti PKR yang lain yang seolah menafikannya hingga terkeluar pemuda itu hanyalah pemandu dan tukang bancuh kopi sahaja.

Namun akhirnya kebenaran tersembur jua oleh kebenaran apabila wujud video yang menunjukan Anwar pernah bersama pemuda tersebut di dalam satu seramah di Pulau Pinang saat proses kempen pilihanraya sedang berlansung. Dan pemuda tersebut bukan hanya setakat pembancuh kopi tetapi lebih dari itu, mangsa nafsu serakah bayi kecil luar biasa tersebut.

Kalau kita perhatikan dalam mana-mana sejarah dunia pemimpin yang hebat dan mempunyai kemampuan luar biasa tentu mempunyai sesuatu yang pelik pada dirinya. Contohnya Mustapha Kamal Atartuk, kerananya kerajaan Uthamaniyah runtuh, juga mempunyai nafsu luar biasa iaitu sukakan lelaki muda dan kacak bergaya untuk dijadikan teman melepaskan nafsu serakah.

Dari Blog Tomyam Pok Tek!

MctHeory:
Sememangnya Anwar mahu mencipta sejarah hidupnya yang tersendiri! Sebagai Peliwat disegani!

Khamis, 18 Mac 2010

WOI NASUTION! SAPA ANJING? KO KE DIORANG?


Kenyataan balas dari anjing utama PKR Setiausaha Agungnya, Saifuddin nasution. Adakah patut si Anjing ni memanggil ahli parlimen bebas ni sebagai 'anjing'? Terutamanya kepada Zahrain. Ini adalah tindakbalas PKR terhadap ucapan Zahrain dalam parlimen semalam. Baca kenyataannya dibawah!

"Mereka digunakan sebagai 'anjing penyerang', 'askar upahan', kata Saifuddin ketika sidang media di lobi parlimen.

Katanya, MP bebas itu kini adalah senjata terbaru BN untuk menyerang Pakatan Rakyat kerana terlalu sedikit MP Bn yang mampu berbuat demikian.
sambung baca di sini.

Memang patutla anjing PKR ni marah sangat pada Zahrain, kerana Zahrain sudah malukan bos si anjing ini pada sidang parlimen. Teruk boss anjing ni kena pukul sampai mencanak lari mencawat ekor jadinya.

Pada sesiapa yang tak kenal Saifuddin Nasution. Disini Mc nak bagitau la ye. Dia ni memang dah lama kaki pukul kompang bagi anwar dan PKR. Setakat salak-salak mengampu bos macam ni, itu perkara biasa baginya. Masa dia dalam UMNO, ni la kroni-kroni Anwar yang dok tikam Tun Dr Mahathir (Waktu itu Presiden UMNO). Pada zaman reformasi, muka ni la yang dok mengamuk kat jalanan merosakkan harta rakyat. Saifuddin ni jugalah yang memecahkan pintu PWTC semasa zaman jahilliah parti Keadilan (PKR).

Pada rakyat Kedah yang dah lama dalam politik, mereka amat mengenali Saifuddin ni. .Masih ingat Pilihan Raya Kecil Lunas, Kedah pada 29 November 2000? Tukang salak bagi parti Keadilan pada seluruh negeri Kedah!..Jadi tidak hairanlah bila kenyataan yang agak kurang ajar ini dibuat olehnya. .alahh bisa tegal biasa. . Mc cuma nak tanya satu je. si Zahrain cuma menyerang peribadi anwar, bukannya PKR. Beliau hanya mahu membuktikan kebenaran yang terselindung selama ini.

Jadi apa kena mengena dengan ko wahai Saifuddin? Sebab anwar boss ko ke? Jawab soalan ini! Sekarang, siapa sebenarnya yang jadi anjing? Ko ke diorang?

MctHeory:
Biasala. .anjingkan setia pada tuan!

BUKTI TELUR ANWAR SUDAH KECUT!



Kekecohan yang berlaku di parlimen semalam membuktikan bahawa anwar berahim bukanlah individu yang gagah seperti yang disangkakan kita. Hero Pakatan Haram yang disanjung oleh puak Pakatan Haram ini menerima tamparan hebat oleh Zahrain (bekas ahli parlimen PKR) semalam.

Belum pun Zahrain selesai memberi ucapan pertamanya sebagai Ahli Parlimen bebas. Anwar sudah pun melarikan diri keluar dari dewan parlimen. Jika benar anwar adalah hero Pakatan dan dipihak yang benar, mengapa dia melarikan diri? kenapa dia tidak bangun mempertahankan dirinya? Kenapa pula dia membiarkan anjing-anjingnya Gobala dan Tian Chua menyalak menyerang terhadap Zahrain.

Sepatutnya anwar kena gentleman sikit. Ucapan yang disampaikan oleh Zahrain adalah benar dan isu itu bukanlah satu pembohongan. Perancangan penjajahan yang tidak menjadi pada 16 September adalah sejarah kartun ala anwar yang sudah menjadi palitan hitam kepada anwar. Mungkin sebab itu dia malu untuk menerima kenyataan dan melarikan diri.

Keadaan ini berbeza dengan kisah hari pertama di parlimen, apabila Ds Najib yang tetap duduk sebagai hero di parlimen walaupun diserang dan disindir dengan kisah altantuya dan pelbagai tohmahan palsu pembangkang. Tak pula beliau melarikan diri apabila Karpal menyerang peribadi beliau. Ini sudah membuktikan bahawa Ds Najib berani kerana beliau dipihak yang benar dan anwar melarikan diri dalam ketakutan kerana dia memang bersalah!

Nampak sangat anwar punya telur dan 'senjata' sudah kecut untuk berdepan dengan kenyataan. Ini baru Zahrain yang buka mulut. Belum yang lain lagi. Tunggulah anwar, banyak lagi pekungmu yang akan didedahkan oleh ahli parlimen bebas yang sememangnya berdendam dengan anwar.

MctHeory:
Pakatan cuba 'bom' Ds Najib pada hari pertama! Hari kedua Anwar kena 'bom atom' dari Zahrain!

INILAH CONTOH AHLI PARLIMEN NGEH BODOH YANG TIDAK BERSEKOLAH!


Panas betul hati bila Mc membaca temubual antara portal rasis pro pembangkang dengan Ahli parlimen Beruas yang juga ketua DAP Perak Ngeh Koo Ha yang Mc anggap bahawa Ngeh sakai ni teramatlah bodoh dah memberi ulasan sebegitu sebab dia dengki dan mengikut hati. Komennya mengenai Dr Zambry dan segelitir exco yang menghadiri kelas bahasa mandarin disebuah sekolah cina, amatlah kurang ajar!.

Pada Ngeh! apa yang ko dengki sangat! Benda baik pun ko kritik! Mc tahu kenapa dia ni marah sangat, sebab Dr Zambry berjaya buktikan bahawa beliau Menteri Besar yang tidak memilih bangsa dan agama. Beliau menjaga semua rakyat Perak. Sebab itu si Ngeh ni panas sangat. Cuba baca kata-katanya dibawah.

"Jika mereka ingin kembali ke sekolah, sila kembali ke sekolah dan biarkan orang lain yang cekap mentadbirkan negeri, katanya di Parlimen lobi, hari ini.

Ngeh (kiri) mengulas laporan di akhbar harian Sin Chew Jit Poh yang memaparkan gambar Zambry dan anggota exconya menghadiri kelas bahasa Mandarin.

"Peristiwa itu diberikan liputan meluas oleh Sin Chew tetapi ia hanya membuktikan bahawa exco BN adalah orang yang tidak cekap, katanya.

Beliau juga mahukan Zambry (bawah) supaya menghentikan lakonan kononnya BN mengutamakan bahasa Mandarin dan Inggeris, sedangkan hakikatnya tindakan itu hanya 'sandiwara' dan tidak ikhlas.

"Mempelajari sesuatu bahasa memakan masa yang lama. Kenapa tidak menghargai masyarakat Cina dengan menyerap mereka yang mahir dalam bahasa Mandarin ke dalam perkhidmatan awam?

Masyarakat Cina juga kini menguasai bahasa Melayu dengan baik. Mengapa tidak kita memaksimumkan sumber berkenaan? soalnya.
- portal Rasis

Mc rasa tak salah kalau Dr Zambry cuma mahu exco, pegawai kerajaan dan juga rakyat Perak atau Malaysia mencontohinya. Bukannya beliau mahu bermegah-megah. Tujuannya baik. Inilah sifat dengki dan busuk hati Dap terhadap Dr Zambry. Buat baik pun salah, tak buat pun salah juga. Ngeh..ko ni memang beruk yang tak sedar diuntung! Baik ko pergi lepak dengan beruk sekutu ko (Nizar dan Nga) dan dok diam-diam.

MctHeory:
Dah memang resam pembangkang, busuk hati yang tidak berkesudahan!

Rabu, 17 Mac 2010

KEDAH MEMANG SEJAHTERA! - ANWAR


Dah lama Mc tak masuk web Haramkahdaily Pas ni, baru-baru ni Mc saja pergi jengok, nampak pula berita kat bawah ni. Anwar dok puji Azizan MB Kedah ni meleleh-leleh, kononnya Azizan ni baguih..pandai jaga Kedah, selama 2 tahun jaga memang baguih. heh!..Sapa lagi nak puji, kalau bukan geng sendiri..ye tak! Baca la berita kat bawah ni dulu.

ALOR SETAR, 16 Mac: Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim memuji kepimpinan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Ustaz Azizan Abdul Razak yang telah berjaya menguruskan negeri itu sepanjang dua tahun menerajui pentadbiran kerajaan negeri.

Katanya, Ustaz Azizan telah yang berjaya menempatkan Kedah di kalangan negeri yang terbaik dalam pengurusan kewangan hasil dari pentadbiran yang telus dan bersih daripada sebarang amalan rasuah.

Sepanjang tempoh dua tahun itu juga katanya Kedah telah merekodkan pendapatan hasil bumi yang amat memberangsangkan jika dibandingkan dengan tahun-tahun sebelumnya.

"Kejayaan ini amat membanggakan dan pujian harus diberikan kepada Kerajaan Negeri Kedah di bawah kepimpinan Ustaz Azizan.

"Rakyat perlu meneruskan sokongan kepada Ustaz Azizan demi untuk memastikan kesinambungan pentadbiran sebuah kerajaan yang cekap, telus dan bersih dari amalan rasuah," katanya ketika berceramah umum, di Kompleks PAS Kedah baru baru ini..
- Haramkahdaily

Apa la gamaknya nak jadi dengan Puak-puak Pakatan ni.. dah terang-terang lani Kedah memang dalam masalah air, sampah dan pembangunan yang tidak terancang. Boleh pula si Anwar kata Kedah ni baguih. Habis la kena tipu lagi puak-puak Pas ni. Kesian-kesian.. Mc pernah ceritakan dalam posting yang lepas mengenai masalah dinegeri Kedah dibawah pemerintahan Azizan. Nak baca klik sini dan sini.

MctHeory:
Anwar, sapa tak kenai! Pakar kelentong nombor satu negara!

DENDAMNYA ANWAR PADA MUSA HASSAN!



Sama ada pembaca sedar atau tidak, sejak perlantikan Tan Sri Musa Hassan menjadi Ketua Polis Negara pada 2006 yang mengantikan Mohamad Bakri Omar. Musa Hassan sentiasa dihentam oleh pengikut-pengikut Anwar yang masih berdendam kepada beliau kerana menjadi ketua penyiasat kes liwat pertama Anwar pada tahun 1999.



Mereka masih lagi berdendam dengan beliau dan mereka juga masih menyalahkan Musa Hassan yang kononnya Musa Hassan terbabit dengan konspirasi antara UMNO dan Polis bagi menjatuhkan Anwar dengan sabitkan Anwar dengan kes liwat yang pertama. Dendam mereka terhadap beliau tidak akan padam selagi beliau masih memegang jawatan Ketua Polis Negara.

Dahulunya mereka mengadakan siri ceramah menghentam Musa Hassan sebagai Ketua Polis Negara dan menaikkan kain rentang 'protes' disekitar Lembah Kelang bagi menunjukkan rasa tidak puas hati atas perlantikkan Musa Hassan menjadi Ketua Polis Negara. Mc masih lagi ingat perkataan dikain rentang yang dinaikkan oleh puak-puak PKR ini "Siakap Senonong Gelama Ikan Bilis, Bercakap Bohong lama-lama jadi Ketua Polis".

Jadi tidak hairanlah jika sekarang mereka amat beria-ria memberi tekanan kepada Musa Hassan untuk meletakkan jawatannya. Bermula dari dua tahun lepas dan hinggalah sekarang, pelbagai cara dan tekanan yang diberikan kepada Musa Hassan. Termasuklah surat layang, berita palsu dan sindiran demi sindiran. Bagi Mc, harap Musa Hassan patut abaikan saja suara nyalakkan pembangkang yang sememangnya suka menyalak.

Yang terbaru, akhbar China Press yang menerbitkan aktikel mengatakan Musa Hassan sudah memberi surat perletakkan jawatannya kepada PM dan KDN. Sebagai rakyat Malaysia, Mc berpendapat tindakan akhbar China Press itu adalah keterlaluan dan memang patut KDN memgambil tindakan kepada akhbar berkenaan.

MctHeory:
Patutkah KDN mengambil tindakan kepada akhbar terbabit? Sila beri komen anda wahai pembaca!

Selasa, 16 Mac 2010

PENGIKUT PAS TAKSUB YANG TIDAK MEMPUNYAI OTAK!



Mc dah banyak kali buat post mengenai hal pengikut, penyokong dan ahlul Pas yang taksub dan fanatik kepada pemimpin mereka. Bagi mereka, pemimpin mereka ini terlalu maksum sehingga mereka menganggap pemimpin mereka tak mungkin melakukan kesalahan.

Baru-baru ini Mc ada diserang oleh ahlul Pas yang bahalul, punyai otak tapi tidak punya akal. Soalan yang diajukan semuanya telah diterangkan secara terperinci oleh Mc dalam posting yang lepas. Mengenai hal Mohsin, bekas Ahli Parlimen PKR yang diugut oleh dewan syura pas yang mahu sembahyang untuk jatuh bala kepadanya selama 7 hari 7 malam, jika tidak lepaskan jawatan. Adakah perkara itu tidak benar?

Adakah ahlul Pas hanya membaca haramkahdaily sehingga otak jadi dunggu dan tidak dapat berfikir dengan waras. Banyak sumber berita lain yang dapat mereka baca untuk membuktikan kebenaran berita tersebut. Jika kail panjang sejengkal, lautan dalam jangan diduga. Mc bukanlah berblog dengan sesuka hati. Mc berblog dengan berdasarkan fakta dan bukti. Jika Mc mengulas sesuatu perkara, itu ialah teori dari Mc dan pendapat peribadi mengenai sesuatu hal.

Cuma Mc minta ahlul Pakatan Haram seperti Pas, Pkr dan Dap, berfikir dengan lebih jauh dan lebih kedepan. Jika UMNO dipanggil bodoh, sekurang-kurangnya UMNO/BN sudah memerintah sejak dari Malaysia merdeka. Tapi kebodohan Pakatan Haram, hanya dapat dibuktikan dalam masa 2 atau 3 tahun sahaja. Cuba anda berfikir mana yang lebih bodoh!

MctHeory:
Kebodohan Penyokong Pas sudah tidak dapat disimpan lagi! Sudah jelas lagi nyata!

Isnin, 15 Mac 2010

SIFAT PAS YANG PALING KEJI!



Mc percaya bahawa ramai pembaca dah tahu mengenai karikatur yang menghina junjungan besar kita umat Islam. Nabi Muhammad S.A.W. Pada pembaca yang belum tahu mengenai hal ini, di sini Mc hendak memberitahu. Baru-baru ini tiga akhbar dari Sweden yang bertindak kurang ajar dengan menerbitkan semula karikatur yang menghina Nabi Muhammad S.A.W.

Atas sebab demikian, kerajaan Malaysia telah menghantar bantahan keras terhadap kerajaan Sweden bagi memohon penjelasan dan meminta kerajaan Sweden mengambil tindakan terhadap akhbar-akhbar tersebut. Pada semua umat Islam yang mengaku Islam dan mengucap dua kalimah syahadah. Perkara ini merupakan satu penghinaan besar terhadap umat Islam di dunia, termasuk di Malaysia.

Mc ada baca respon yang ditunjukkan disesetengah negara Islam yang lain. Yang membantah dan berhimpun sambil menyatakan perasaan mereka. Tapi Mc tertunggu-tunggu juga respon dari orang-orang kuat parti Islam yang kononnya memperjuangkan Islam. Bukan kata blogger, malah pemimpin mereka pun tidak membuat sebarang kenyataan mengenai isu ini. Bagaikan isu menghina nabi tidak penting langsung bagi mereka.

Mc cuma nak bertanya, Islam jenis apakah yang parti Islam aka Pas ini perjuangkan? Islam Pas? Islam liberal? atau Islam syorga N.ajis? Kita pernah lihat puak pas membantah isu ISA, isu SPR dan isu politik yang lain. Malah ada blogger yang buat gambar n.ajis liwat anwar pun mereka bantah dan protes. Tetapi kenapa dalam isu ini, mereka diam seribu bahasa? apakah kerana tidak ada kepentingan bagi mereka?

Apakah n.ajis lebih tinggi darjatnya dari Nabi Muhammad S.A.W? Sepatutnya Pas kena peka dalam hal sensitif melibatkan agama. Bukan hanya sensitif melibatkan politik! Inilah perkara paling keji dalam Pas. Suka bermuka dan berpilih dalam perjuangan mereka. Macamana la orang nak percaya dengan Pas kalau Pas tetap bonggok macam ni.

MctHeory:
Pas megah mengatakan mereka gabungkan politik dan Islam. Memang itu satu perkara yang bagus. Tapi yang tak bagusnya, apabila mereka mempolitikkan dan peralatkan Islam!

Ahad, 14 Mac 2010

APABILA PAKATAN SUDAH HABIS MODAL! MEREKA GUNAKAN GMI!



Kini kita mendengar lagi GMI menyalak memarahi kerajaan pusat berikutan isu ISA. Mereka mahu kerajaan mansuhkan terus ISA dan bukannya dipinda lagi. Dulu mereka juga yang menerima keputusan kerajaan berikutan kerajaan hanya mahu meminda dan bukannya memansuhkan ISA.

Kini mengapa GMI yang didalangi oleh Pakatan haram mahu berkumpul dan menunjuk perasaan untuk menentang ISA. Tujuan mereka hanyalah mahu mengukur setakat mana sokongan rakyat terhadap mereka. Mereka juga mahu rakyat Malaysia melihat bahawa Pakatan masih lagi kuat dan berpengaruh di Malaysia.

Walaupun hakikatnya Pakatan kini terumbang ambing. Anwar dengan kes liwat. Ahli Parlimen PKR banyak yang mula ragu-ragu dan mahu meninggalkan parti. Pas pun sudah hilang taringnya kerana dikudakan Dap. Dap pula masih lagi mengalami masalah pentadbiran dan masalah dikalangan exconya untuk mentadbir negeri.

Jika mahu dihitung masalah dalaman Pakatan, sampai esok pun tidak akan habis. Mc cuma mahu menerangkan kepada pembaca kenapa GMI mahu menyalak semula isu ISA. Mereka sudah kekeringan modal. Mereka sudah kehilangan sokongan dan keyakinan rakyat. Jadi mereka hanya mahu melakukan aksi supaya rakyat tahu mereka masih lagi kuat.

Mereka bukan kisah akan ISA pun. Selama ini berapa orang yang kerajaan tangkap dengan menggunakan ISA? Jawapannya hanya penganas antarabangsa sahaja yang ditangkap menggunakan ISA. Jadi apa perlunya mereka ini takut dengan ISA? Kalau tak buat salah, apa perlu takut dengan undang-undang?

MctHeory:
Segala anwar masih bebas di bumi Malaysia. Selagi itu Malaysia tidak akan aman!

Sabtu, 13 Mac 2010

ANWAR MENGELABAH! POLIS YANG SALAH!



Setiap negara ada undang-undangnya ada perlembagaannya, setiap negara juga ada polisnya dan penguatkusanya. Akan tetapi negara kita ini ada pihak yang tidak menyukai polis membuat kerja mereka. Mereka lebih suka menghentam polis dengan pelbagai tohmahan dan kata-kata kesat.

Jika dulu polis dilihat sebagai pelindung masyarakat, tetapi kini ada pihak yang mencemuh polis dengan mengatakan polis ini orang suruhan UMNO/BN. Kenapa mereka ini berkata demikian? Kerana mereka mahu rakyat bersimpati terhadap mereka. Mereka mahu polis takut melakukan tanggung jawab untuk menghalang mereka sekiranya mereka melakukan kesalahan seperti perhimpunan haram.

Tahukah anda, jika anda di Singapura, walaupun anda berpiket lebih dari 3 orang, anda pasti akan ditangkap dibawa kebalai dan didakwa atas kesalahan berhimpun secara haram. Begitu kuatnya undang-undang disana. .tujuannya hanya satu, hanya untuk menjaga keamanan negara dan kedamaian masyarakat sekeliling.

Begitu juga dengan tugas polis dinegara kita. Polis hanya melakukan kerja mereka. Jika berkumpul dan diberikan permit yang sah. Polis hanya hadir dan memantau untuk keselamatan. Tetapi jika melakukan perhimpunan haram yang boleh mengkucar kacirkan keamanan negara dan masyarakat sekeliling. Pihak polis pasti akan mengambil tindakan yang keras.

Anwar dan Pakatan Haram boleh menipu ahlul-ahlul mereka. Tetapi mereka tidak dapat menipu rakyat Malaysia yang sudah cerdik dan pandai untuk menilai. Jika mereka melakukan perhimpunan haram dan mereka berkumpul seramai 1000 orang. Adakah mereka sedar akan masyarakat sekeliling yang tidak suka dan membantah perhimpunan haram itu.

Dulu UMNO dan NGO melayu pernah membuat perhimpunan membantah Guan Eng berkenaan kes kampung buah pala. Apa tindakan pihak polis terhadap mereka? Polis memberi amaran dan melakukan tangkapan pada yang engkar. Sama juga tindakan polis kepada Pakatan.

MctHeory:
Propaganda menghalang kerja polis sudah lama dilakukan oleh Pakatan Haram. Tujuan mereka hanya 1, untuk mempolitikkan polis bagi kepentingan mereka!

Jumaat, 12 Mac 2010

APA DAH JADI DENGAN SELANGOR?!



Apa dah jadi dengar Selangor? Mungkin ada diantara rakyat Selangor yang sedar atau tidak, tumbuhnya kedai minuman keras dan pusat hiburan di Selangor semakin bercambah. Walaupun Mc mendengar khabar bahawa kerajaan Selangor tidak melepaskan lesen kedai arak dan hiburan yang baru. Akan tetapi, atas lesen apa dan bagaimana pula kedai-kedai seperti ini boleh beroperasi?
Mungkin mereka beroperasi tanpa lesen?

Tidakkah ada diantara anda penduduk Selangor yang sedar akan kewujudan semua ini? Mc tidak menyalahkan kerajaan Selangor 100 peratus, akan tetapi Mc cuma mempertikaikan masalah penguatkuasaan atas perkara seperti ini. Sudahlah kedai minuman keras disekitar Sunway dan Petaling Jaya semakin banyak dan terbuka. Pusat hiburan seperti Club, pub, snooker, pool, cybercafe (game, judi) boleh beroperasi sehingga lewat malam kadang-kadang sampai kepagi.

Cuba pergi jenguk disekitar Sunway, ss15, Taman Manja, Sekitar PJS 8/9. Bersepah cybercafe dan pusat hiburan yang beroperasi hingga lewat malam. Pengunjungnya terdiri dari remaja dan budak sekolah. Nama saja cybercafe, tetapi dalamnya lebih kepada game dan judi. Kalau Mc si blogger jalanan boleh perasan akan semua ini, dimana pihak penguatkuasa?

Apakah ada arahan dari pihak atasan supaya tidak menganggu kedai-kedai sebegini beroperasi? Apakah ini satu cara kerajaan Selangor mahu menjana semula ekonomi mereka yang sudah hampir bangkrup? Mr.Ronnie punya angkarakah ini? Khalid gagap sedang buat apa? Pas Selangor tak sedar ke apa yang telah terjadi kepada negeri Selangor sekarang? Kalau UMNO buat, korang pandai bersuara, bila kena Pakatan buat, korang diam seribu bahasa.

Mc ada banyak lagi rahsia mengenai masalah sosial di Selangor yang semakin meningkat. Tak tahulah sama ada kerajaan Selangor sedar atau tidak. Mc pasti akan bongkarkan, satu demi satu.

MctHeory:
Sudahlah ekonomi jatuh. Akhlak dan sosial juga turut jatuh di Selangor. Agaknya nanti, apa lagi yang tinggal?

Khamis, 11 Mac 2010

Kekuatan "Nun" dan "Mim" dalam UMNO


SIRI adegan jenaka dalam karya P. Ramlee yang tak kunjung lekang dari siaran televisyen tempatan rasanya bagai tak lapuk dek hujan, sentiasa segar dan masih mampu mencuit hati untuk membuatkan kita tertawa.

Dalam satu adegan filem Nujum Pak Belalang misalnya, soalan ditanyakan berkenaan kekuatan di sebalik nama ‘Hang Tuah’ dan jawapan yang sebenarnya adalah huruf ‘Ta’. Jika diganti dengan huruf lain seperti ‘Ba’, akan jadilah nama lain seperti ‘Hang Buah’!

Begitulah jenakanya, pintar dan berisi. Hari ini kalau kita mengambil kira perihal UMNO pula, mungkin menarik jika kita kaitkan kekuatan UMNO kini yang terletak pada dua huruf iaitu ‘nun’ dan ‘mim’. ‘Nun’ dan ‘mim’ yang dimaksudkan itu tidak lain dan tidak bukan adalah gandingan Najib dan Muhyiddin.

Apa tidaknya, sejak dilantik ke kerusi utama peneraju negara, Datuk Seri Najib Tun Razak telah berjaya membuktikan kekuatannya untuk mengembalikan semangat perpaduan di atas jenama 1Malaysia. Hadirnya, Tan Sri Muhyiddin Yassin pula selaku pembantu, melancarkan segala polisi merakyat dan pembaharuan dalam UMNO-BN, sekali gus menggentarkan pemimpin pembangkang !

Kurang setahun lalu, pakej rangsangan ekonomi negara yang diperkenalkan Perdana Menteri dalam dua peringkat dikatakan bakal membazir dan menemui kegagalan. Kini, pakatan pembangkang terpaksa menelan bulat-bulat kembali melihat keberkesanannya dalam menjana kestabilan ekonomi semasa.

Ia bakal dipersembahkan dalam Belanjawan 2011, sebagai bukti betapa kerajaan serius dalam memacu negara menongkah arus kegawatan sejagat. Lebih membanggakan, Havard Business School di Boston dikatakan menggelarkan usaha reformasi ekonomi bersifat nasional itu sebagai Najibnomics dan diletakkan sebagai salah satu bahan penyelidikan.

Perubahan kepimpinan Petronas pula menjadi petanda hasrat Perdana Menteri yang mahukan Petronas terus segar dengan idealisme terkini dan kekal dalam lingkungan New Seven Sisters. Inisiatif F1 1Malaysia yang dipelopori oleh gabungan Proton dan Lotus pula dijangka mampu menobatkan Proton dalam industri kereta dunia jika kena pendekatannya.

Sementara dari aspek memulihkan semangat ‘bangsa Malaysia’, Najib dengan berani mengumumkan konsep 1Malaysia yang juga sebagai ‘pengubat’ kepada perpaduan masyarakat yang seringkali ditimbulkan pembangkang. Di sebalik kata-kata sinis dan prejudis yang diluahkan, alhamdulillah hari ini, ia terbukti membawa semangat perpaduan rakyat ke aras pencapaian yang lebih cemerlang.

Tidak hanya pada kata-kata lisan, Najib-Muhyiddin mengambil inisiatif walk-about iaitu menjalankan usaha tinjauan kehidupan masyarakat bangsa lain seperti kumpulan peniaga, lawatan ke kampung dan kawasan perumahan masyarakat India serta perkampungan pelbagai etnik di Sabah dan Sarawak.

Dalam pada itu, dasar kerajaan perpaduan dengan kepimpinan Pas pula tidak pernah ditutup. Demikian juga sebarang usahasama demi kebaikan rakyat dengan parti-parti politik lain.

Jika usaha Najib lebih tertumpu kepada penyatuan masyarakat berbilang kaum dan menjamin kestabilan serta momentum ekonomi bersifat global, gandingan Muhyiddin pula begitu gigih memastikan usaha dan idea Najib terlaksana dalam bentuk hakiki.

Program pembaharuan, mendekati rakyat dan menjuarai siri-siri by-election sepanjang tahun lalu membuktikan track record beliau sepanjang tahun. Paling manis, apabila kalendar by-election tahun lalu disudahi dengan kemenangan meyakinkan di Bagan Pinang. Ia sekali gus petanda kepercayaan rakyat kepada kepimpinan UMNO-BN telah berjaya diraih semula. Ini dalam kata lain juga bererti sokongan rakyat yang padu terhadap gandingan ‘nun’ dan ‘mim’ ini.

Kerja keras Muhyiddin juga terlihat dalam memantau usaha menangani krisis H1N1, meningkatkan penguatkuasaan maritim dan isu pendatang haram. Isu-isu sampingan itu dilihat faktor penting yang memungkinkan krisis ekonomi sejagat tidak membarah.

Dalam portfolio pendidikan pula, isu PPSMI yang begitu hangat diperkatakan, berjaya diselesaikan sehingga tiada lagi sebarang suara-suara protes. Masalah PPSMI dilihat dapat diselesaikan dalam keputusan profesional yang penuh berjustifikasi berdasarkan fakta dan angka, bukan sekadar sentimen dan keputusan politik semata-mata.

Dengan tema reformasi pendidikan bersifat ‘mengukuhkan bahasa Inggeris, memartabatkan bahasa Melayu’, majoriti masyarakat menerima idea itu dengan persetujuan penuh.

Dengan barisan kepimpinan lawan (seperti PKR) yang kini bagai berlumba-lumba kembali kepada perjuangan suci UMNO, saya tidak lihat begitu mustahil untuk UMNO-BN kembali bertakhta secara mutlak selaku ‘arkitek’ pembangunan negara.

Pembangkang kini sudah gentar dan berdebar-debar. Jadi, yang tinggal kini cumalah untuk kita merapat, melurus dan mengukuhkan barisan, jangan mudah terpengaruh dengan sebarang anasir perpecahan dan insya- Allah, PRU-13 nanti, pasti sudah ada rezeki yang menanti !

FERIZ OMAR ialah Presiden Pertubuhan Profesional Melayu & Pewaris Bangsa (ProWaris)

Sumber Utusan

MctHeory:
Post ini untuk renungan dan tatapan pada pembaca supaya terus berfikir!

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review