User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Selasa, 31 Ogos 2010

KEKALKAN KEAMANAN MALAYSIA UNTUK GENERASI AKAN DATANG! Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak


Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, masyarakat tidak boleh membenarkan cara hidup rakyat Malaysia yang berpaksikan kepelbagaian dan kesederhanaan diasak oleh budaya kejumudan serta sikap melampau yang terjelma melalui isu- isu perkauman serta agama.

“Segala apa yang kita capai, segala apa yang kita bina dan segala apa yang kita hargai, boleh hancur berkecai dan musnah dalam sekelip mata. Oleh itu, kita perlu menghargai keamanan, keharmonian dan kestabilan yang ada,” kata Perdana Menteri dalam perutusannya sempena Hari Kemerdekaan Ke-53 yang akan disambut esok.

Beliau berkata, sudah tiba giliran generasi sekarang untuk menerajui Malaysia ke peringkat kemajuan dan kemakmuran yang lebih tinggi.

Perdana Menteri berkata, cabaran sebenar rakyat Malaysia hari ini adalah untuk mentransformasikan negara supaya menjadi sebuah negara maju berpendapatan tinggi menjelang 2020.

Ke arah itu, katanya, kerajaan telah memasakkan asas-asas yang kukuh dalam bentuk Pelan Transformasi Kerajaan (GTP) dan Pelan Transformasi Ekonomi (ETP) sebagai pelan hala tuju yang jelas ke arah matlamat mulia tersebut.

Menurut Najib, kejayaan mengubah Malaysia daripada sebuah negara pertanian berpendapatan rendah kepada negara perindustrian berpendapatan sederhana, adalah hasil iltizam, perancangan dan kerja keras kerajaan bersama rakyat dengan berpegang kepada falsafah untuk sentiasa berada di hadapan keluk perubahan dan pembaharuan.

“Hasil perasaan tidak mahu berpuas hati terhadap status quo sedia ada dan kesanggupan berubah, pendahulu-pendahulu kita telah membawa Malaysia ke arah mencapai kejayaan demi kejayaan sebagai sebuah negara.

“Hari ini tibalah giliran generasi kita untuk menerajui Malaysia ke peringkat kemajuan dan kemakmuran yang lebih tinggi. Persoalannya, beranikah kita untuk memecah tradisi bagi mencapai hasil yang melampaui kebiasaan,” katanya.

Menyingkap perjuangan tokoh- tokoh ternama negara, Najib berkata, bapa-bapa kepimpinan negara tidak pernah berpuas hati untuk menerima keadaan seadanya walau sebesar manapun cabaran yang melanda.

“Mereka sentiasa berusaha mencipta masa depan yang lebih baik untuk negara dan rakyat,” katanya.

Perdana Menteri berkata, setiap seorang anak Malaysia adalah penting dan berkemampuan menyumbang kepada penciptaan kemakmuran dan kesejahteraan nasional.

“Alangkah ruginya negara jika bakat-bakat yang kita latih dengan segala susah payah, berhijrah bagi mencari padang yang lebih subur, hanya dek kegagalan kita mengadakan persekitaran terbaik untuk mereka menyumbang.

“Ini kerana fenomena globalisasi bukan sahaja menyaksikan pengaliran mudah modal dan teknologi merentas sempadan tetapi juga melibatkan pengaliran bebas modal insan,” katanya.

Najib berkata, bagi mencapai matlamat masa depan yang lebih baik, Malaysia mestilah mengekalkan perpaduan nasional yang menjadi tonggak keamanan dan kestabilan selama ini.

Untuk itu, katanya, asas integrasi rakyat Malaysia perlu bersandarkan nilai-nilai yang dikongsi dan dipersetujui bersama oleh semua kaum seperti mana terkandung dalam ideologi kebangsaan iaitu Rukun Negara dan termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan sebagai kontrak sosial nasional.

Najib turut mengingatkan rakyat bahawa kerajaan yang ada amat komited untuk mempertahankan kemerdekaan dan kedaulatan negara dengan segala instrumen undang-undang dan kekuatan yang ada daripada ancaman dalam mahupun luaran.

“Ingatlah bahawa Malaysia adalah tanah tumpah darah kita, di sini kita dilahirkan, di sini kita membesar, di sini kita mencari rezeki, di sini kita mencipta kebahagiaan dan di sinilah dengan takdir Tuhan, kita akan bersemadi,” katanya.

Beliau menyeru warga Malaysia sempena sambutan ulang tahun kemerdekaan kali ini untuk sama-sama berganding bahu dengan satu tekad menjadikan Malaysia negara yang terbaik.

“Demi masa depan anak-anak kita, kelangsungan Malaysia mesti dipertahankan. Janganlah yang elok menjadi retak, janganlah yang bersambung menjadi putus. “Mudah- mudahan kita mendapat rahmat,” katanya. – Bernama

MctHeory:
Mungkin kita tiada harta, wang ringgit, barang kemas dan geran-geran tanah untuk anak cucu kita. Tetapi kita masih lagi ada negara sendiri yang aman untuk diwarisi.

KHUTBAH SAMPAI KEBAS KAKI! - Ketua Ulama Muda UMNO, Fathul Bari


Suatu hari, saya dan teman terperangkap dalam kesesakan jalan raya di sekitar Kuala Lumpur. Di hadapan saya sebuah kereta Ferrari F430, juga terpaksa akur dengan kesesakan. Nampaknya jentera mewah yang berkuasa besar hingga 4,308cc itu berada sebaris dengan kenderaan-kenderaan berstatus biasa. Enjinnya mengaum seolah-olah raja di jalanan, tetapi kegarangannya langsung tidak diendahkan.

Tiba-tiba, saya terdengar bunyi siren yang meminta supaya diberi laluan. Sebuah kereta nasional Proton Perdana berwarna hitam dan bercermin gelap memintas laju diiringi kenderaan pengiring.

Saya berkata kepada teman sambil melihat Ferrari dan Proton Perdana: "Lihatlah beza antara kekayaan dan kekuasaan. Yang kaya tetapi tidak berkuasa, kemungkinan saja ditindas. Tetapi yang berkuasa mampu melakukan apa sahaja."

Oleh kerana itu manusia sanggup lakukan apa sahaja untuk berkuasa. Kuasa merupakan jambatan kepada tercapainya segala keinginan manusia yang tiada batasan. Oleh itu, untuk memiliki kekuasaan manusia berlumba-lumba mencari kemenangan. Bahkan dengan kekuasaan, manusia ada kelebihan untuk mengekalkan kemenangan.

Bila berpolitik, manusia mahukan kemenangan semata-mata. Bila berdebat, manusia ingin tewaskan semua musuhnya. Bila bermesyuarat, manusia mahu pandangannya sahaja diterima. Bila kaya, dia pergunakan manusia. Bila berkuasa, dia mahu buat apa sahaja. Semuanya kerana "virus nak menang" yang penghujungnya adalah kekuasaan.

Sayangnya, kerana "nak menang" manusia gadaikan agama, bangsa dan tanah air sendiri. Syirik, rasuah, caci maki, kafir mengkafir, khianat, pecah amanah dan berdusta lain dipraktikkan kerana virus "nak menang" telah berakar di jiwa. Kemungkaran menjadi juara, kebaikan pula yang dicela.

Wahai saudaraku, sedang Islam itu sendiri adalah agama kemenangan bahkan menyeru umatnya agar sentiasa menang. Jika ingin kemenangan hakiki yang kekal abadi, lihatlah bagaimana Islam melatih umatnya untuk menjadi pemenang seterusnya juara di dunia dan akhirat.

Doa Guan Eng

Allah berfirman, maksudnya: " Sesungguhnya telah menang orang-orang yang beriman, (iaitu) orang-orang yang khusyuk dalam solatnya, dan orang-orang yang menjauhkan diri dari (perbuatan dan perkataan) yang tidak berguna, dan orang-orang yang menunaikan zakat, dan orang-orang yang menjaga kemaluannya." (surah al-Mukminun, 23: 2-7)

Allah berfirman lagi, maksudnya: "(juga di kalangan orang yang telah menang iaitu) Dan orang-orang yang memelihara amanah-amanah (yang dipikulnya) dan janjinya, dan orang-orang yang memelihara solatnya.Mereka itulah orang-orang yang akan mewarisi, (yakni) yang akan mewarisi syurga Firdaus. Mereka kekal di dalamnya.". (surah al-Mukminun, 23:2-11).

Ayat di atas menunjukkan bahawa kemenangan itu terletak pada iman, solat, akhlak, maruah, harta, janji dan amanah. Di mana ia merujuk kepada tiga elemen utama iaitu akidah, ibadat dan akhlak. Tanpa akidah yang murni, ibadat yang benar dan akhlak yang terpuji manusia pasti tidak mampu mencipta sebarang kemenangan dalam kehidupannya.

Baru-baru ini kita dikejutkan dengan tindakan seorang imam yang mendoakan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng dalam khutbahnya. Ramai pihak yang tampil dengan pandangan masing-masing. Ada yang "nak menang" dan ada yang mencari kebenaran.

Sewajarnya soal kepartian dan sentimen perlu diketepikan ketika perbincangan. Ini adalah isu agama dan penyelesaiannya perlu dikembalikan kepada Al-Quran, Al-Sunnah berdasarkan penjelasan ulama muktabar. Kebenaran perlu diutamakan, bahkan kebenaran itulah merupakan kemenangan. Maka jika "nak menang" mesti benar.

Para ilmuan Islam dahulu dan kini bersepakat akan keharusan mendoakan hidayah bagi non-muslim ketika masih hidup. Mereka juga bersepakat melarang doa rahmat dan pengampuan ke atas non-muslim yang telah mati.

Tetapi mereka berselisih tentang hukum doa rahmat dan pengampunan bagi non-muslim yang masih hidup.

Terdapat beberapa riwayat yang menjadi perbincangan di kalangan ulama, antara yang masyhur adalah hadis Abdullah bin Mas'ud: "Aku seakan masih melihat Rasulullah menceritakan tentang seorang dalam kalangan nabi yang kaumnya memukulnya sehingga berdarah, sedangkan dia hanya menyapu darah di mukanya dan berdoa: "Ya Allah! Ampunkanlah kaumku kerana mereka itu tidak tahu". (hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim).

Akibat kejahilan atau ketaksuban

Kata Ibnu Hajar al-'Asqalaani: Maksud perkataan "Ya Allah! Ampunkanlah kaumku" adalah, permohonan agar kaum tersebut mendapat hidayah, bukan permohonan agar diampunkan dosa-dosanya, kerana dosa non-muslim tidak akan diampuni melainkan dia memeluk Islam. Jadi sama ada boleh, dimaksudkan dengan: Berilah petunjuk agar mereka memeluk Islam, atau: Ampunilah mereka sekiranya mereka memeluk Islam. (Fath al-Baari)

Ulama juga berselisih pendapat dalam isu mendoakan kesejahteraan atau kebaikan non-muslim secara umumnya. Ada yang membenarkan dan ada yang melarang secara mutlak. Ada juga yang membezakan antara kebaikan dunia dengan kebaikan akhirat.

Nabi pernah didatangi oleh Yahudi dan mereka sengaja bersin di hadapan Nabi sambil mengharapkan Baginda menyebut: Moga Allah merahmatimu. Tapi sebaliknya Nabi menyebut: Moga Allah memberi petunjuk kepadamu dan memperelokkan segala urusanmu." (hadis riwayat al-Bukhari). Ini menunjukkan Nabi hanya mendoakan hidayah untuk mereka, bukan rahmat dan pengampunan.

Bahkan jika dilihat pada akhir hadis Nabi menyebut: "dan memperelok segala urusanmu". Hal ini berkait langsung dengan perkataan sebelumnya iaitu: "Moga Allah memberi petunjuk kepadamu".

Mendoakan non-muslim agar mendapat hidayah dibolehkan ketika dia masih hidup. Kerana mana mungkin kita mendoakan hidayah kepada seseorang setelah dia mati. Oleh itu, doa agar diperelokkan urusannya adalah untuk kehidupan di dunia. Manakala di akhirat, kita serahkan urusannya kepada Allah.

Apabila meneliti isu ini, saya berpandangan bahawa pihak yang berselisih masing-masing memiliki dalil dan penghujahan tersendiri, bukan hujah kosong lagi beremosi. Tetapi, meninggalkan doa kepada pemerintah muslim, sebaliknya berdoa ke atas non-muslim adalah sesuatu yang amat tidak wajar. Perbuatan seperti ini mungkin berpunca dari kejahilan atau ketaksuban.

Para ulama sentiasa mendoakan kebaikan untuk pemerintah samada di dalam atau di luar khutbah. Sehingga diriwayatkan dari al-Imam Fudhoil bin 'Iyadh, bahawa beliau berkata: "Sekiranya aku memiliki doa yang mustajab, tidaklah aku doakan kepada sesiapapun selain pemerintah." (Thobaqaat al-Hanaabilah).

Beza dengan ilmuan 'bahtera perubahan minda'

Cuma mereka berselisih pandangan dalam penyebutan nama secara khusus ketika doa dalam khutbah.

Kesimpulannya, saya lebih bersetuju dengan pandangan yang membezakan antara doa untuk kebaikan di dunia dengan doa untuk kebaikan di akhirat bagi non-muslim. Pandangan ini dilihat bersesuaian dengan semua dalil-dalil yang ada, tanpa mengetepikan salah satu daripadanya. Janganlah kerana satu hadis, kita menolak hadis-hadis sahih yang lain.

Para ulama telah menggariskan bahawa beramal dengan semua dalil yang ada lebih baik dari beramal dengan satu dalil dan meninggalkan yang lain. Maka, usaha meneliti dan mengkaji keseluruhan dalil dan penjelasan ulama, perlu dipertingkatan agar membuahkan hasil lumayan bagi pecinta kebenaran.

Bagaimanapun, perlu diingatkan kepada semua muslim dan non-muslim bahawa para ilmuan Islam yang melarang doa kebaikan dan kesejahteraan ke atas non-muslim bukan kerana fanatik tetapi kerana prinsip. Dan yang paling penting sikap hormat menghormati perlu disemaikan dan hak-hak masing-masing tidak diabaikan.

Seorang tokoh ilmuan yang "mengemudi bahtera perubahan minda" di negara ini, menyatakan keharusan mendoakan kebaikan dan kesejahteraan bagi non-muslim. Saya menghormati pandangan beliau, di samping mengenali ketokohan, sikap toleransi serta keterbukaan beliau. Bagaimanapun, mungkin saja pandangan saya dalam hal ini agak berbeza.

Bahkan saya mungkin berbeza pandangan dengan tokoh tersebut dalam beberapa hal dan isu, tetapi kami saling menghormati, bahkan sering bekerjasama dalam hal-hal yang makruf. Bahkan kami memelihara adab-adab ketika mengulas atau mengkritik pandangan masing-masing. Moga-moga keadaan seperti ini berkekalan dengan pertolongan dari Allah.

Ahli Sunah wal Jamaah menangani isu perselisihan dengan ilmu dan akhlak, berbeza dengan ahli bidaah yang sentiasa menjadikan perselisihan sebagai titik perpecahan. Bahkan memanfaatkan perselisihan sebagai platform untuk menuduh, memfitnah dan mencaci. Hanya kerana seseorang itu tidak membaca doa qunut Subuh, basmalah perlahan dalam solat nyaring dantidak baca surah Yasin pada malam Jumaat, maka mereka dituduh radikal dam teroris.

Posisi 'rehatkan diri'

Perlu diketahui bahawa bukan semua perselisihan itu membawa kepada perpecahan, tetapi semua perpecahan bermula daripada perselisihan. Oleh itu, segala bentuk perselisihan perlu ditangani dengan hikmah dan kebijaksanaan bukan dengan kebodohan dan kejumudan.

Inilah suasana yang sepatutnya dipupuk oleh semua ahli ilmu. Emosi diketepikan, agama diberi keutamaan. Apa yang menyedihkan, pada hari ini sebahagian ilmuan yang "nak menang" bukan sahaja tidak beradab dalam mengkritik, bahkan mencaci, menghina dan menjadikan pandangan saudaranya sebagai bahan tawa. Sungguh biadab.

Benarlah sabda Nabi SAW: "Siapa yang memberi jaminan kepadaku untuk memelihara di antara rahangnya (mulutnya) dan di antara kedua pahanya (kemaluan), nescaya aku menjamin baginya syurga." (hadis riwayat al-Bukhari).

Bagi pihak yang mengikuti perkembangan isu khutbah kontrovesi di Pulau Pinang, samada pro atau kontra, saya menyeru secara adil dan terbuka, buanglah sifat "nak menang". Jom sama-sama kita kaji semula dan teliti secara khusus perbincangan para ulama tentang hukum hakam khutbah.

Contoh terbaik adalah daripada Nabi. Ketika berkhutbah merah mata Baginda, tinggi sekali suaranya seolah-olah sedang mengarahkan tentera untuk berperang. Isi kandungannya dinanti-nanti. Ringkas khutbahnya tetapi tuntas.

Khutbah di zaman ini berjela-jela sehinggakan yang tidur tidak mampu berdiri untuk solat kerana kebas kakinya, bahkan ada yang ke tandas untuk ulangi wuduknya dan ada juga yang melepak sambil berbual. Perbuatan ini memang salah dan mereka harus dipersalahkan. Cuma bantulah mereka, sediakan kepada mereka sesuatu yang lebih segar dan tegar, agar di tengah hari mereka mampu sedarkan diri.

Oleh itu biarlah isi kandungannya difahami, jelas, tidak terlalu panjang dan bersifat memberi peringatan. Perlu diingatkan bahawa tujuan asas khutbah adalah untuk mengubah minda dan dunia. Menyeru kepada iman dan kebaikan serta mencegah mungkar dan kekufuran

Bagaimana dengan khutbah kita? Lesu tidak bermaya, bahkan yang menghadiri solat Jumaat lebih berminat kepada tazkirah sebelum jumaat daripada khutbah. Sedangkan terdapat hadis Nabi yang melarang sebarang perhimpunan sebelum solat Jumaat. Apabila bermulanya khutbah, sebahagian mereka mula mengambil posisi masing-masing untuk "merehatkan diri".

Banyak persoalan harus dirungkaikan secara ilmiah dan akademik tentang hukum hakam khutbah secara umum, antaranya hukum tidak mentaati pemerintah, hukum mendoakan pemerintah muslim, hukum menyebut nama pemerintah, hukum mendoakan non-muslim, hukum tazkirah sebelum khutbah, hukum khatib mengangkat kedua tangan ketika berdoa, hukum binaan mimbar dan tongkat khatib yang mahal-mahal.

Bincangkan dan jangan kira "nak menang".- Mkini

Fathul Bari Mat Jahya merupakan pengerusi jawatankuasa kerja Sekretariat (Ulama Muda UMNO (iLMU ). Graduan hadis daripada Universiti Islam Madinah dan Universiti Yarmouk Jordan itu kini sedang menyiapkan tesis PhD dalam bidang yang sama di Universiti Islam Antarabangsa (UIA). Beliau kini bertugas sebagai penasihat agama di Institut Jantung Negara.


MctHeory:
Satu penulisan yang bagus. Tapi pastiakan dikritik hebat oleh ahlul-ahlul syuuga Pas. Al maklumlah..orang Pas kata, diorang lagi terer bab agama ni.

LAGI KENYATAAN PAKATAN HARAM NI KAKI PEMBELIT!


Dulu selalunya blogger dan pemimpin UMNO/BN saja yang selalu terangkan kepada rakyat bahawa puak Pakatan Haram ni suka belit isu. Walaupun puak mereka buat salah, mereka akan 'spin' isu tu kemudian akan tuding jari dekat UMNO semula. Seolah-olah UMNO yang segaja adakan isu. Sekali-sekala, mungkinla orang tak perasan, tapi bila dah selalu, siapa nak percaya lagi.

SHAH ALAM - Pakatan Rakyat disifatkan sebagai bijak menggunakan pendekatan mengalih isu sebenar bagi menutup kelemahan parti itu daripada terus fokus kepada isu yang perlu diperjelasakan.

Penganalisis politik tempatan, Profesor Datuk Dr Zainal Kling berkata, PR sentiasa menggunakan kaedah melemparkan tuduhan dan mengalihkan isu sebenar dan tidak hairanlah jika pemimpin PR tidak menjawab persoalan kepada isu sebenar, mereka akan putar belit kepada isu lain dan akhirnya meletakkan kesalahan kepada kepimpinan Barisan Nasional.

“Mereka (pembangkang) sengaja mengelak fokus kepada persoalan isu sebenar untuk melindungi kelemahan – kelemahan mereka dari segi pentadbiran, hubungan antara parti gabungan dan kepimpinan,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau berkata, tindakan melemparkan tuduhan kepada BN dilakukan sebagai survivor politik mereka bagi menjamin kekuatan parti dan mempengaruhi minda rakyat untuk terus memberi sokongan kepada mereka.

“Tindakan seumpama ‘menyapu keburukan ke bawah tikar ini’ dengan melemparkan tuduhan kepada BN sebenarnya dapat dihidu oleh rakyat di mana jika ada isu yang membabitkan pemimpinnya, PR akan memberi kenyataan yang klise, berulang- ulang dan bukan isu sebenar yang hendak diketahui umum.

“Inilah kaedah kepintaran untuk memutarbelitkan isu sebenar dan mematahkan hujah parti lawan dengan melindungi mereka daripada menjawab persoalan sebenar yang mungkin akan ‘memakan diri’ mereka,” katanya.

Mengambil contoh isu kontroversi doa ke atas Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam dibaca dalam khutbah Jumaat, Zainal berkata, PR akan selamanya menggunakan pendekatan memutarbelitkan dan mengalihkan isu sebenar bagi menjamin kekuatan parti dan langkah berjaga- jaga agar tidak terjerumus percanggahan pendapat antara parti yang diwakili.

“Hal demikian tidak dilakukan oleh UMNO, UMNO kebiasaannya akan fokus kepada isu sebenar walaupun berkaitan dengan parti dan pemimpinnya.

“Oleh itu, selama-lamanya kita akan melihat PR menyerang parti pemerintah, membangkitkan isu lain dari isu yang hangat yang dihadapi mereka dan semestinya yang menjadi mangsa adalah BN,” katanya -
Sinar

Pakatan Haram dok kata mereka ni bersih dan baik lagi dari UMNO/BN, tapi kalau kita perhatikan semula. Dalam 2 tahun ni, pelbagai isu dan pembohongan yang mereka lakukan. Malah isu yang berbangkit tidak diselesaikan, bahkan dituduh pulak salah orang lain. adehh...

MctHeory:
Dah ketua kaki pembelit, Musridul pulak kaki sumpah, anak buah jangan cakap la. lagi teruk, hancur!

MC: TERIMA KASIH KEPADA PEMBACA DAN RAKAN BLOGGERS KERANA MEMBERI SOKONGAN!




1 MyKMU 615
2 Agenda Daily 632
3 House PK @ ParpuKari 741
4 Gerakan Anti PKR @ GAP 823
5 The Unspinners 897
6 Pisau 965
7 Rocky’s Bru 1,285
8 Dr Novandri 1,637
9 Taipingmali 1,886
10 AIDC 1,898
11 Media Permatang Pauh 1,969
12 RBF 2,105
13 The Flying Kicks 2,323
14 Perak Today – The Portal 2,328
15 Malaysia-Instinct 2,418
16 Out Syed The Box 2,539
17 Papa Gomo 2,940
18 Anwar Pembohong 3,059
19 UMNO Online 3,156
20 Kedah ke Kl- McTheory 3,380
21 Keris Putera 3,577
22 Kickdefella 3,857
23 Husin Lempoyang 3,923
24 UMNO Reform 4,836
25 Bumiyang 4,838
26 Panglima Perang Cyber 4,892
27 Pilhan Anda 5,143
28 Medan Info Kita 5,374
29 Azli Shukri 5,473
30 Dato Kadir Jasin 5,874
31 Big Dog 5,929
32 Another Brick In The Wall 6,335
34 My Anger 6,779
35 Beranikan Hati 7,145
36 Pribumi Perkasa 7,672
37 Apa Yang Tersirat 7,910
38 Paneh Miang 8,243
39 Melayu Bersatu 8,369
40 Warisan2057 9,198
41 Penghuni Gua 9,270
42 Nobisha 9,990
43 Tunku Aisha 10,229
44 RajahMas 10,331
45 Mutiara Melayu Penang 10,495
46 Jeffry Damien 10,692
47 Satu Lima Tiga 10,780
48 Angin Perubahan 11,383
49 Satu Melayu 11,459
50 Nasionalis 1982 11,815
51 Kedah Times 12,353
52 Semut Hitam 12,886
53 Mahaguru58 13,220
54 Jebat Must Die 13,740
55 Cucu Tok Selampit 14,062
56 Gelombang Wangsa Maju 14,418
57 DR 1221 14,995
58 Anak Merdeka 15,060
59 Wake Up! 15,823
60 GaraManis 16,795
61 Gelagat Anwar 16,884
62 Pengundi Setia Sg Rapat 17,451
63 X-PKR 17,582
64 DetGuaq 18,973
65 Waadat 21,640
66 Melayu Pasir Gudang 21,648
67 Analisa Kumbang 21,826
68 Rahman, Ah Chong, Muniandy 21,959
69 Putra Merdeka 21,966
70 Kluangman 22,144
71 Anak Omak 22,152
72 Kamalfarsya 23,088
73 Mesin Taip Buruk 23,874
74 Unit Media Baru Pemuda UMNO 24,713
75 Apanama 26,205
76 Sahabat Gunung 27,179
77 Voices Around 27,705
78 Exception 28,656
79 Sanggul Melayu 28,661
80 Just Read 28,855
81 Sri Tri Buana 28,960
82 Tomyam Poktek 31,185
83 Nuraina Samad 31,716
84 Senjaliza 32,381
85 Gelombang Rakyat 34,970
86 Kita Mesti Selamatkan Melayu 35,661
87 Tukang Dok Peghati 37,682
88 Tun Faisal 42,198

Terima kasih pembaca dan pengikut kerana memberi sokongan kepada Blog Kedah ke KL. Blogger baru macam Mc ni memang banyak benda yang masih perlu diajar. Mc sendiri pun tak sangka blog ini sudah 9 bulan ada di alam maya. Walaupun dalam kesibukkan kerja, Mc cuba menyampaikan informasi terkini, kalau bukan dari hasil Mc sendiri, Mc cuba dapatkan dari blog rakan bloggers yang lain.

Terima kasih juga kepada bloggers OTAI seperti Pisau.Net, House Pk, GAP, AIDC, The Unspinners, Jeffry blog Dimensi,dan Yang Gambi dan ramai lagi yang tidak pernah sombong untuk membantu bloggers baru seperti Mc, dalam secara langsung atau tidak langsung. Minta jika ada kesalahan, harap dapat diperbetulkan. Bukan semua orang suka kita betul tak? Yang penting perjuangan akan dteruskan kerana, 

Perjuangan yang belum selesai! Islam Hanya Satu! Hidup Kita akan jadi penentu!

MctHeory:
Siapa lagi nak jaga negara kita, kalau bukan kita sendiri ye tak? Sanggupkah kita lihat Tanah Air kita dimusnahkan oleh petualang Agama dan bangsa? 

FAHAMI SEJARAH TANAH MELAYU (MALAYSIA)!



Pada yang masih buta tuli dalam bab sejarah pembentukan Tanah Melayu. Sila tonton video diatas.

MctHeory:
Dr Ridzuan Tee.. lebih melayu dari kaum melayu.. he he

MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA! Berapa lama lagi hayat keMERDEKAan negara kita?


Tanggal tiga puluh satu, bulan lapan, lima puluh tujuh, hari yang mulia, hari yang bahagia, sambut dengan jiwa yang merdeka. Mari kita seluruh warganegara, ramai-ramai menyembut hari MERDEKA! MERDEKA!

Lagu hari Merdeka nyanyian Allahyarham Sudirman terngiang-ngiang ditelinga. Dari kecil hingga besar, lagu yang sama dimainkan pada setiap bulan keramat tanpa jemu. Semasa kecil, kita didendangkan dengan lagu-lagu patriotik. Bila sampai bulan Ogos, secara automatiknya, kita akan berperasaan patriotik untuk menyambut hari kemerdekaan. Bendera dikibar, bangun pagi, siap ke perarakkan kontijen. Perkara yang sama akan berlaku bila sampai giliran anak, cucu kita kelak.

Tapi hari ini. Ada rakyat Malaysia sendiri yang mencemuh hari kebangsaan. Kata mereka ini bukan hari kebangsaan. Ini cuma hari UMNO dilantik oleh British menjadi kerajaan. Hari Malaysia cuma pada 16 sept, bukan 31 Ogos. Ya betul hari Malaysia pada 16 sept. Tapi hari kemerdekaan kita hanyalah pada 31 Ogos, bukan 16sept. Buta sejarahkah orang-orang yang mempertikaikan semua ini.

Jika rakyat Malaysia sendiri sudah tidak menghormati hari kebangsaan kita. Apa lagi nak harapkan orang luar?

Demi kuasa, sudah ramai diantara kita yang sudah berani menjual agama, menjual kaum bahkan mereka dalam perancangan untuk menjual negara jika dapat memerintah.

Soalan terakhir.. Agak-agaknya.. dapatkah anak dan cucu kita mempertahankan kemerdekaan negara kita sekarang? Dapatkah mereka warisi apa yang telah kita warisi dari nenek moyang kita? Negara kita baru berumur 53tahun. Tapi sudah ramai petualang Agama, Bangsa dan Negara yang menunggu masa untuk mengkhianati semua ini.

p/s: Doakan kesejahteraan dan keamanan ini kekal untuk selamanya.

MctHeory:
Selamat Hari Kebangsaan yang ke 53, MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!

Isnin, 30 Ogos 2010

MB KEDAH BUAT PASAI LAGI! LANTIK 1200 ORANG PEGAWAI KHAS, MANA DIA DAPAT DUIT BAYAQ GAJI?


Oleh Tarmizi Md Jam

Menteri Besar Kedah diberitakan telah melantik seramai 1,200 orang Pegawai Khas yang kerjanya pastilah untuk menjalankan tugas-tugas khas.

Namun, apakah definisi tugas-tugas khas tersebut tidak pula dapat dipastikan. Apa yang pasti ialah setiap seorang dari mereka diberi gaji sebanyak RM300 sebulan.

Mereka ini tidak perlu masuk ke pejabat atau melapor diri di mana-mana, tetapi hanya perlu bergaul dengan masyarakat setempat, di kedai-kedai kopi, surau atau masjid-masjid, di majlis kenduri-kendara serta tempat-tempat orang ramai selalu berkumpul.

Jika perlu, mereka akan menayang kad nama mereka yang tertulis jawatan mereka sebagai Pegawai Khas Menteri Besar Kedah. Pasti orang kampung akan terkebil-kebil melihat kad tersebut, sedangkan status jawatan mereka meragukan.

Melihat dari cara bekerja yang begini, kita dapat meneka bahawa mereka ini ialah agen propaganda untuk meraih sokongan terhadap PAS, memastikan BN ditolak di samping menaikkan imej MB, PAS dan kerajaan negeri.

Hebat juga idea MB Kedah ini.

Kita tidak mempersoalkan tindakan MB Kedah yang pro-aktif untuk memastikan dia kekal berkuasa, tetapi kita mempersoalkan dari manakah wang RM360,000 sebulan atau RM4,320,000 setahun itu didapati untuk membayar gaji 1,200 orang Pegawai Khas ini?

Selain itu, sebagai rakyat Kedah, kita juga berhak tahu lantikan mereka adalah dibawah peruntukan mana? Apakah mereka bertaraf jawatan tetap, kontrak, sangkut atau sambilan? Apakah jawatan mereka diwartakan dalam perkhidmatan negeri?

Jika wang negeri yang digunakan tetapi kerja mereka hanyalah sebagai agen propaganda PAS, bukankah itu bermakna MB Kedah telah salah guna wang kerajaan?

Mungkin MB Kedah harus diingatkan bahawa PAS itu bukan kerajaan negeri, ia hanya sebuah parti dan tidak wajar bagi PAS menganggap bahawa wang kerajaan negeri adalah wang parti.

MB Kedah juga harus tahu bahawa wang dari anak-anak syarikat kerajaan negeri juga, bukanlah boleh digunakan sewenang-wenangnya oleh kerajaan Negeri, jauh sekali oleh parti.

MB Kedah walaupun agak terkenal juga dengan tindakannya yang mengkayakan kroni, tetapi sehingga kini masih dilihat sebagai bersih kerana tidak pernah menerima apa-apa pemberian tidak sah untuk kegunaan sendiri.

Namun begitu, bersih bukan hanya bermakna tidak mengambil wang untuk kegunaan sendiri dan keluarga, tetapi bersih juga bermakna tidak menggunakan wang negeri untuk kegunaan yang salah.

MB Kedah harus menjawab kemusykilan ini segera supaya rakyat Kedah mendapat gambaran yang jelas mengenai apa yang sebenarnya yang berlaku

Malaysia Instinct

Untuk memastikan Pas terus berkuasa di Kedah. Mereka sanggup menghabiskan duit rakyat semata-mata untuk propaganda. Pegawai-pegawai inilah yang akan membuat fitnah dan melancarkan lakonan-lakonan di Kedah nanti. Nampaknya Pas Kedah sudah mula bergerak untuk berperang. Macam mana pulak dengan UMNO Kedah? Tak reti-reti nak gerak ke?

MctHeory:
Rasanya UMNO Kedah dok tidoq lagi kot.. hmm..

CEMAR KESUCIAN MASJID! UMAT ISLAM MARAHKAN PEMBANGKANG!



SIK - Tindakan pembangkang yang menjadikan masjid dan surau sebagai tempat berpolitik tanpa mengira keadaan menimbulkan kemarahan umat Islam di negara ini, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom.

Katanya, isu seperti doa untuk Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng dalam khutbah Jumaat dan majlis "tazkirah" seorang wakil rakyat DAP di sebuah surau di Selangor menyebabkan banyak pihak marah kerana ia boleh menimbulkan kekeliruan.

Oleh kerana itu, katanya, kerajaan terpaksa tampil membuat penjelasan mengenai keadaan sebenar kepada pihak terbabit agar tidak menjadi masalah besar hingga boleh menimbulkan pergeseran.

Kerajaan tidak memberikan penjelasan itu kerana tujuan politik walaupun tindakan pihak-pihak terbabit telah mempolitikkan masjid, katanya kepada pemberita selepas menyampaikan bantuan kepada 243 mangsa banjir daerah Sik di sini hari ini.

"Apabila seorang wakil rakyat wanita DAP menjadikan sebuah surau sebagai tempat tazkirah beliau, ia jelas menunjukkan ada pihak gagal melaksanakan tanggungjawab yang diamanahkan untuk menjaga masjid dan surau.

"Mereka yang diberi tanggungjawab perlu menjaganya dengan baik serta mematuhi peraturan sedia ada," katanya.
- Sinar Harian

Namun masih ada si bonggok (N.ajis) yang masih membela dan cuba menyokong perbuatan mencemar masjid ini. Orang seperti ini hidupnya hanyalah berpolitik dan agama digunakan sebaik mungkin dengan meraih hasil sokongan. Harap umat Islam dapat berfikir, yang benar, yang mana palsu.

MctHeory:
Banyak syaitan berjubah bila dunia makin hampir usianya.

APABILA SI BODOH NAK BERLAGAK HERO! Mahfuz Bean lagi?


KUALA LUMPUR, 29 Ogos — PAS mengkaji tindakan undang-undang terhadap Utusan Malaysia dan pihak-pihak terbabit termasuk Majlis Agama Islam Selangor (Mais) berhubung isu kontroversi kunjungan Ahli Parlimen Serdang Teo Nie Ching ke Surau Al-Huda, Kajang.

Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar (gambar) berkata laporan akhbar arus perdana itu yang mengatakan Teo memberikan bantuan kepada ahli PAS di surau tersebut adalah satu penipuan dan fitnah yang sengaja diperbesarkan.
- MalaysianInsider

Mahpus Bean telah puas agaknya memegang watak menjadi pelawak. Sebab itulah dia kini mahu menjadi hero pula bagi episod sinetron PAS yang kini sedang hangat di pasaran berjudul "DAPig..., mimbarku mimbarmu jua..".

Dalam sinetron terbaru ini, Mahpus yang diberi tanggungjawab sebagai hero untuk membela seorang perempuan kafir yang berkebaya ketat pendek serta tak bertudung berceramah disebelah mimbar surau. Personaliti Mahpus yang ala-ala bangang itu amat sesuai sekali dengan watak hero cap ayam dalam episod terbitan Tok Guru Production kali ini.

Perempuan kafir tersebut yang juga merupakan ahli politik dari parti komunis telah menimbulkan kemarahan masyarakat sekitar akibat kebebalan Jawatankuasa Surau tempat dia berceramah. Malah, Sultan pun murka juga dengan keletah perempuan kafir ini.

Apabila keadaan menjadi semakin tak terkawal, ketika inilah muncul Mahpus yang mengugut untuk menyaman semua pihak yang marah kepada perempuan kafir tersebut. Dengan gaya poyo dan juga skemanya, lakonan mantop Mahpus pasti membolehkan dia bakal meraih anugerah pelakon lelaki terbangang pada tahun ini.

Cuma agak menghampakan kerana Mahpus Bean telah terlupa untuk menyenaraikan nama Sultan sekali didalam list samannya. Bukankah Sultan juga telah murka kepada perempuan kafir yang menjadi pujaan hati Mahpus Bean tersebut? Ini merupakan anti klimaks dari Mahpus Bean.

Namun yang pasti, Mahpus Bean telah membuktikan dirinya adalah seorang yang amat versatile kerana mampu membawakan apa sahaja watak yang diberikan padanya. Sebut saja apa watak yang Mahpus tak pernah bawa.., pencacai? barua? kaki ampu? kaki jilat? pak lawak? orang gila? pak angguk? hang kebun? Semuanya Mahpus pernah lakonkan dengan begitu bersahaja sekali.

Kini cubaan Mahpus Bean untuk menjadi hero pula bakal menggerunkan semua hero-hero tua didalam dunia perfileman negara. Selepas ini, sebut saja nama Mahpus Bean, pasti berdiri bulu ketiak Rosyiam Nur, Azhari Suleyman, Jalaldin Husin dan beberapa hero tua lagi.

Semuanya terkesima dengan kehebatan lakonan Mahpus yang bertaraf bodoh melantun-lantun berkategori 18XXX nya. Bukan semua boleh jadi melantun-lantun macam Mahpus Bean tauu.... Bakat semula jadi tuuuu....

Media Permatang Pauh

MctHeory:
Kah Kah Kah.. takdak muka lain ka, asyik muka keling pecah rumah ni ja nak jadi hero..kah kah kah...

KERAJAAN SELANGOR SABOTAJ PROJEK KERAJAAN PERSEKUTUAN!



GEMPAR!!!  SATU LAGI PROJEK UNTUK RAKYAT YANG "DISUKARKAN" OLEH KERAJAAN FUCKATAN SELANGOR!!!  SYABAS KEPADA PENGHANTAR EMAIL INI, BRAVO UNTUK ANDA KERANA BERANI UNTUK MENDEDAHKAN KERJA SABOTAJ OLEH KUNCU2 KALID GAGAP!!! DARI RAKYAT UNTUK RAKYAT... NAH!!!




















klik gambar untuk lebih jelas
PROJEK INI AMAT PENTING UNTUK MEMBANTU PETANI2 PADI DALAM MENGHARUNGI MUSIM KEMARAU.  PERMOHONAN TELAH DIBUAT LAMA, MENGAPA ADA PENAMBAHAN SYARAT2 BARU YANG MEMBEBANKAN UNTUK DILULUSKAN?  PERLUKAH KONTRAKTOR TERSEBUT MENDAPATKAN SURAT SOKONGAN DARI RONNIE LIU??? WALHAL PERKARA INI TELAH DISAHKAN "TIADA HALANGAN "OLEH PIHAK2 YANG TELAH DIAMANAHKAN BERIKUT:
  1. JABATAN ALAM SEKITAR SELANGOR
  2. JABATAN PERHUTANAN NEGERI SELANGOR
  3. JABATAN PERANCANGAN BANDAR DAN DESA
  4. PEJABAT TANAH DAN GALIAN SELANGOR
  5. MTES TELAH MELULUSKAN PEWARTAAN TANAH BAGI RIZAB TAKUNGAN AIR
GERAKAN TIMUR PERCAYA SESUNGGUHNYA AGENSI2 BERKENAAN TELAH MEMBUAT KAJIAN TENTANG PERKARA INI.  APAKAH KEPAKARAN MEREKA BERADA DI TAHAP KAMBING ANDAI DIBANDINGKAN DENGAN "KEPAKARAN" SI ELIGELIGELI???  MENGAPA MESYUARAT YANG DIPENGERUSIKAN OLEH SI ELIGELIGELI BERTINDAK SEDEMIKIAN?  ADAKAH INI SATU SERANGAN TERBARU KEPADA UMNO SELANGOR / BARISAN NASIONAL YANG GARANG BERSAYEMBARA BERPAKSI KEBENARAN DI GELOMBANG SSDE? DENDAM POLITIK YANG MERUGIKAN RAKYAT SELANGOR!!!


BACA KENYATAAN DS NOH OMAR DISINI

Gerakan Timur

MctHeory:
Dalam post yang lepas Mc sudah mainkan isu ini. Ini keterangan secara detail dari Gerakan Timur.

PANAS! PENDEDAHAN HASUTAN JAHAT PAS


Tokoh Melayu Terbilang UMNO 2010, Tan Sri Zainuddin Maidin yang lebih mesra dengan nama Zam melihat parti-parti pembangkang iaitu Pas, Dap dan PKR penuh dengan kepura-puraan dalam mengaplikasikan politik tanpa menunjukkan hal yang sebenar.

Beliau mendedahkan, semasa Tragedi 13 Mei 1969 Pas minta Allahyarhamm Tunku Abdul Rahman Putra al-Haj ‘merampas’ harta-harta orang Cina, manakala ketika Konfrontasi Malaysia-Indonesia Pas menyebelahi Indonesia supaya ‘mengambil’ Malaysia.

Jelaslah, katanya, pendirian dan tindakan Pas sendiri bertentangan dengan Islam.

“Kononnya Pas berteraskan Islam tetapi ketika UMNO mempromosikan unsur-unsur perpaduan kepada rakyat, Pas telah mengapi-apikan. Pas dulu mengapikan sehingga kata kita hendak bagi negara ini kepada orang Cina sewaktu zaman perikatan diwujudkan,” kata beliau di dalam temubual khas UMNO-online.com.

Di dalam pertemuan itu, beliau mengimbas semula sejarah, beliau memaklumkan bahawa Perdana Menteri pertama Tunku Abdul Rahman pernah memberitahu bahawa selepas peristiwa berdarah 13 Mei 1969, ada pemimpin Pas yang datang menemui beliau dengan menyuarakan bahawa inilah masanya untuk Melayu rampas semula harta-harta Cina.

“Tunku kata kita nak rampas kita sendiri tahukah berniaga, jadi mengapa kita nak rampas harta-harta mereka kerana mereka berusaha sendiri ke arah itu.

“Sikap-sikap yang tidak rasional begini terbukti sehinggakan semasa zaman konfrontasi orang-orang Pas inilah yang menyokong Indonesia malah kalau boleh mahu Indonesia ambil negara ini dan pemimpin-pemimpinnya ditangkap,” jelasnya.

Tegas beliau, Pas adalah parti perkauman yang berasaskan ekstremisme kepada Islam.

“Kita dalam UMNO inilah yang menentang dan mewaraskan PAS, mendedahkan ketaksuban mereka dalam agama, kita dedahkan Nik Aziz yang mengatakan orang UMNO ini barua, kita dedahkan Mat Sabu menuduh Tun Mahathir itu gila, kita buat pendedahan Haji Hadi mengkafirkan orang UMNO yang siap dengan rakaman video.

“Selepas pendedahan ini, kita jadikan mereka lebih beradap dan bersopan. Mengapa sekarang ini mereka nak menuduh kita sebagai seorang yang bersifat perkauman sedangkan kita sudah biasa buat penyesuaian dengan kaum-kaum lain melalui gabungan perpaduan Cina, Melayu, India dan kaum-kaum lain dengan lebih besar,” tegasnya.

Beliau yang juga mantan Ketua Penerangan menyelar tindakan bertopengkan agama Pas sedangkan realitinya tidak demikian.

“Ini permainan politik mereka. Mana ada mahu laksanakan hukum hudud sedangkan seorang wanita yang bogel dan terdedah di khalayak walhal berjawatan Ahli Dewan Undangan Negeri telah diterima oleh Nik Aziz sebagai satu keharusan, skandal dan sebagainya.

“Bagaimana Pas boleh sesuaikan diri dengan aspek tidak bermoral begini?” soalnya.

Justeru katanya, UMNO bukan baru hari ini percaya kepada liberalisme, tapi telah bersifat liberal dari awal lagi.

“Macam Dap yang kononnya mahu jadi PAP Singapura pun tak jadi juga kerana PAP akan mengambil tindakan terhadap mana-mana ahlinya yang terlibat dalam salah laku moral.

“Menterinya yang terlibat akan dibuang dan jika diketahui rasuah ada yang belum bicara lagi sudah bunuh diri. Bagaimana pula dengan Dap?”

Berkaitan dengan PKR pula, Zam yang juga tokoh wartawan negara melihat ia sebagai satu parti yang hanya hendakkan kuasa tetapi yang mahu dan gilakan kuasa tersebut hanya seorang individu sahaja.

“PKR parti yang belum matang di peringkat bawah dengan perjuangan yang tidak berprinsip iaitu cuba menyesuaikan diri dengan Dap apabila bersama parti itu dan menukarkan watak apabila bersama dengan Pas. Asal saja ia memberi pulangan kepada pemimpin atasannya untuk naik ke atas.”

Jelas Zam lagi, antara ketiga-tiga parti pembangkang ini mereka saling mencari ruang dan peluang untuk mendapat kuasa.

“Pas yakin kalau menang pilihan raya akan menjadi Perdana Menteri, dan Dap juga akan mendapat ruang sedangkan PKR pula tidak ada matlamat dengan melakukan penyesuaian dari semasa ke semasa,” katanya.

Tegas beliau, rakyat perlu sedar bahawa kalau sekarang pun mereka tidak boleh untuk laksanakan penyatuan dan kesesuaian maka masyarakat harus perlu bersedia untuk menghadapi satu keadaan atau suasana yang kecoh sekiranya mereka memerintah nanti.

“Jadi terserah pada rakyat sama ada mereka mahukan kerajaan yang stabil iaitu sudah ada Perlembagaan dan asas-asas yang kukuh atau kerajaan yang tidak pasti hala tuju dan hanya tahu berangan-angan.”

Tambahnya lagi, orang Melayu juga harus tahu atas sikap tolak ansur yang tidak terbatas antara Pas terhadap PKR dan Dap akan mampu mewujudkan ketidakstabilan politik dan keadaan akan jadi lebih buruk lagi.

“Sedangkan dalam Barisan Nasional juga ada krisis biarpun berpuluh tahun terpaut tetapi sekurang-kurangnya kita sudah ada asas dan pendirian dengan penerimaan jelas kepada kepimpinan tertinggi manakala bagi PKR, Dap, Pas sendiri masih tercari-cari satu kaedah yang buntu.

“Pembangkang tidak akan dapat lari dari ruang lingkup prinsip-prinsip perlembagaan itu sendiri. Buktinya apabila berkuasa mereka juga lakukan sebagaimana yang dibuat oleh orang UMNO.”

Umpamanya, tambah beliau lagi surat sokongan adalah soal biasa dalam UMNO tapi penilaian rakyat apabila pembangkang menjadi kerajaan maka akan wujud sebuah kerajaan utopia iaitu kerajaan yang bersih dan tiada dosa, boleh betul-betul berkhidmat kepada rakyat tanpa rasuah, tanpa penyalahgunaan kuasa sedangkan sebaliknya belum apa-apa surat sokongan sudah diberi kepada adik salah seorang anggota mereka sendiri.

“Rakyat harus menilai perkembangan-perkembangan yang berlaku bahawa kelemahan manusia ada dalam semua parti, hanya yang pokoknya adalah kepimpinan yang benar-benar berhasrat untuk memberikan sebuah kerajaan yang lebih adil.”

Di dalam hal ini, katanya, kita lihat bahawa mahu atau tidak kita tidak boleh menafikan bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib mempunyai fokus iaitu untuk menghilangkan prasangka sesama kaum dengan penyesuaian berlandaskan kepada Perlembagaan itu sendiri.

Masyarakat tahu, terutama pemimpin dan penyokong Pas sendiri ingat Dap sentiasa menentang dasar Pas untuk mendirikan negara Islam. Karpal Singh berkali-kali memberi amaran keras kepada Pas, ‘langkah mayat saya dulu” kalau hendak mendirikan negara Islam.

Malah Karpal dan Lim Kit Siang menentang pelaksanaan hukum hudud Pas.

Malaysia Instinct

MctHeory:
Pas ada kerja lain ke SELAIN MENGHASUT DAN MEMFITNAH?

Ahad, 29 Ogos 2010

LAGI FITNAH PAS KEPADA PENGERUSI FELDA!


Sungguh menarik membaca satu artikel di dalam satu laman portal Pro PAS. Di dalam artikel tersebut, penulis telah membuat tuduhan yang tidak berasas dan melemparkan fitnah kepada Pengerusi Felda. Tidakkah beliau sedar bahawa dalam Islam itu, fitnah amatlah besar dosanya?

Saya betul-betul sedih kerana di dalam Bulan Ramadhan yang mulia ini, beliau tidak dapat memperbaiki nafsu amarah yang begitu membara dalam dirinya. Kita lihat apa yang beliau tulis di dalam laman portal tersebut :

Melihat kepada kenyataan Pengerusi FELDA yang berkelulusan Tasawuf Dr Yusof Nor yang "masih tidak mengaku" penipuan FELDA terhadap peneroka FELDA Kemahang 3 menampakkan jelas kepada kita wajah sebenar perangai buruk kepimpinan UMNO iaitu tidak mengaku "jahat"walaupun sebenarnya memang jelas kejahatannya terhadap bangsa sendiri.


Kali ini menuding pula kepada firma guaman yang mewakili FELDA atas kekalahan mereka melawan saman Kaum Tani FELDA Kemahang 3.

Tiada langsung ucapan maaf atas penipuan dan kezaliman selama belasan tahun menipu peneroka.
Mungkin Yusof Nor boleh juga mengungkap kalimat pelepas diri yang menjadi "kenyataan rasmi" pemimpin UMNO jika tersepit iaitu, "Ketika itu saya belum lagi jadi Pengerusi FELDA, tanyalah pengerusi sebelum saya".
Adakah dalam diri Yusof Nor sudah tiada lagi nilai-nilai"tasawuf" yang pernah melayakkan dirinya dapat Phd ? Atau beliau masih berbangga dengan pendapatan hampir RM2juta setahun hasil keringat peluh peneroka yang tentu tidak sama nilai harga peneroka yang dinilaikan oleh PMNajib sekitar RM350 setahun?

Untuk makluman penulis, Pengerusi Felda telahpun menafikan pendapatan beliau yang begitu tinggi seperti di katakan oleh Sivarasa. Kebetulan, saya juga ada bertanya dengan beliau sendiri di salah satu Majlis Berbuka Puasa.

Fitnah penulis juga tidak habis di situ kerana Felda tidak perlu minta maaf dengan peneroka. Felda tidak pernah bertindak zalim kepada peneroka tapi segelintir peneroka yang dipengaruhi pembangkang inilah yang bertindak zalim kepada peneroka-peneroka lain. Disebabkan segelintir peneroka ini, Felda boleh hancur musnah.

Sekali lagi kita mesti faham bahawa "FELDA KALAH BUKAN KERANA ZALIM TAPI HANYA DISEBABKAN KESILAPAN TEKNIKAL DIATAS KETIDAKHADIRAN PEGUAM SEMASA KES DIDENGAR DI MAHKAMAH TINGGI KOTA BHARU".

Pada pandangan saya, penulis tersebut mestilah bertaubat dan seterusnya meminta maaf kepada Pengerusi Felda kerana telah memfitnah. Semoga Allah mengampunimu wahai penulis...

Anak Jati Felda

MctHeory:
Fitnah dan pembohongan itu ialah makanan asas Pas.

WAYANG PAS HANYA MEMAKAI SERBAN DAN JUBAH!





Pendapat Mazhab Syafie, orang bukan Islam dilarang secara mutlak memasuki Masjidil Haram seperti dinyatakan firman Allah bermaksud:



“Wahai orang yang beriman. Sesungguhnya (kepercayaan) orang kafir musyrik itu najis, oleh itu janganlah mereka menghampiri Masjid al-Haram sesudah tahun ini dan jika kamu bimbangkan kepapaan, maka Allah akan memberi kekayaan kepada kamu daripada limpah kurnia-Nya, jika Dia kehendaki. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.” 
(Surah at-Taubah, ayat 28)
Di zaman moden ini, banyak perkara benar jadi tak benar dan yang tak benar jadi benar. Telah menjadi slogan PAS iaitu ‘menghalalkan cara’ didalam apapun perbuatan yang dilakukan oleh mereka dan juga sekutu mereka.

Jadi, apa yang mereka buat semuanya betul tetapi kalau orang lain buat semuanya tak betul dan tak boleh. Itulah yang banyak berlaku hari ini dikhuatiri akan menyelewengkan aqidah sesetengah pengikut taksub PAS yang cetek pengetahuan agamanya.

Di dalam isu kafir berceramah serta bertazkirah di mimbar serta saf pertama masjid, ia jelas telah dilarang di dalam mahzab syafie yang menjadi ikutan majoriti umat Islam di Malaysia.

Ajaran Islam menetapkan bahawa perempuan yang datang haid tetapi masih belum mandi hadas besar pun dilarang masuk ke Masjid apatah lagi berucap di Mimbar, apakah PAS mahu mengubah peraturan Islam dengan “menghalalkan” perempuan kafir berpolitik di saf pertama rumah Allah swt??

Kini PAS dilihat berusaha sedaya upaya untuk menghalalkan perbuatan mereka dan sekutu mereka tanpa pedulikan sensitiviti agama dan juga apa yang dilarang didalam Islam yang sebenar. Ini secara tak langsung mendedahkan kebodohan serta kemunafikan seluruh jemaah PAS didalam menghayati ajaran Islam sepertimana yang diajarkan oleh baginda rasul saw.

Bagi seluruh jemaah PAS, asalkan memberi sokongan dan bersetuju dengan parti mereka, jangankan kafir harbi seperti DAP, Syaitan pun mereka sanggup dijadikan sahabat.

Jadi, apalah sangat perbuatan jemaah PAS menyanjung serta memuja kafir seperti Lim Guan Eng, Teo Ni Ching, Nga Kor Meng dan ramai lagi demi memenuhi nafsu serakah politik mereka.

Hari ini kafir-kafir ini dibenarkan berceramah di saf pertama mimbar dalam rumah Allah oleh pengikut PAS. Tak mustahil di masa akan datang, jika kafir ini mati, mungkin akan ada pengikut PAS yang sanggup membaca talkin diatas jirat mereka pulak. Siapa tahu kan…, kini semua tak mustahil didalam “agama” PAS.

Media Permatang Pauh

MctHeory:
Inilah wayang puak Pas 'berlagak pandai'

ADA MUNAFIK DIDALAM PAS!

Sehingga kini, di kampung-kampung, ustaz-ustaz PAS menjalankan kempen membenci Umno kerana dikatakan menolak hudud dengan berpegang kepada perlembagaan Lord Reid.

Petikan Amanat Hadi dibawah tetap menjadi pegangan sebahagian besar pengikut PAS, jelas menggambarkan bahawa Umno dikeji dan dinista kerana mengekalkan perlembagaan kafir dan peraturan jahiliah. Malah mati menentang Umno atas sebab mengekalkan perlembagaan penjajah dianggap mati syahid.


"Saudara-saudara sekelian percayalah,
Kita menentang Umno , bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka." - Amanat Hadi

Tetapi sebenarnya, dalam diam dan menyorok dari penyokong taksubnya, Parti PAS telah dengan rela hati menandatangani perjanjian pakatan yang mengiktiraf Perlembagaan yang dikatakan perlembagaan penjajah, perlembagaan kafir dulu.
  
KOTA BHARU 26 Ogos – Pas tidak akan dapat melaksanakan hukum hudud berdasarkan realiti politik hari ini dan perjanjian antara parti pakatan pembangkang yang berpegang teguh kepada Perlembagaan negara.

Kata Zaid Ibrahim, “Saya cuma nak jelaskan dasar bersama yang kita tandatangan pada Disember 2009, ketiga-tiga (parti pakatan pembangkang) telah iktiraf Perlembagaan sebagai undang-undang pokok dan di atas landasan itu kita setuju segala undang-undang yang kita buat mesti ikut Perlembagaan negara. Utusan

 Penyokong-penyokong PAS sepatutnya merasa malu apabila jelas sekali mereka diperbodohkan oleh kepimpinan mereka sendiri apabila terang-terang ditipu pemimpin mereka.

Kedah Times

MctHeory:
Hipokrasi, dalam bahasa Arabnya ialah Munafik!

BILA MAT SABU DAH MENGAKU GUAN ENG TUE ADIKNYA! Ohh.. baru ku tahu Mat Sabu tue keturunan cina. he he?


Mc nak cerita mengenai ceramah Guan Eng dan Mat Sabu di Permatang Pauh dua hari lepas. Sebelum ceramah semua geng pas lepak kat Surau Taman Pauh Indah dalam kawasan Parlimen Permatang Pauh. Semua bersolat tarawih dan kemudian mendengar tazkirah. Lepas tazkirah ada ceramah hebat oleh Ketua Menteri P.Pinang, Guan Eng dan Mat Sabu.

Kiranya ramai juga la yang datang. Isi ceramah biasa la, Guan Eng nak jawab balik isu yang sedang hangat, pasal Khutbah Jumaat dan kononnya beliau sengaja dihentam bertubi-tubi oleh media dan blogger UMNO kerana UMNO nak cari sokongan melayu semula. Sambil Guan Eng cuba membersihkan dirinya didepan semua penyokong Pas. Mat Sabu pulak membela dan menjilat beliau sampai bersih, dan menghentam UMNO dengan maki hamun.

“UMNO ni dah nak mampus. Dah nak tenggelam.Dah nak lemas. Biasanya orang yang nak tenggelam dan mati lemas dia akan paut apa saja kalau dia jumpa. Taik kalau lalu tepi diapun dia akan paut,” kata Mat Sabu.

Katanya, dia akan mempertahankan Guan Eng. “Dia ni macam adik aku. Aku kasihan tengok dia, dah kurus asyik dok kena hentam dari puak-puak UMNO.”

Mat Sabu juga mencerita kembali bagaimana UMNO hentam Tok Guru Nik Aziz satu ketika bila Menteri Besar Kelantan itu mendakwa Tuhan samseng dan Tuhan mencarut. Akhirnya selepas mendengar pelbagai alasan dari pelbagai sudut mereka akur dan padamlah dengan sendirinya isu itu. “Memang UMNO ni bangang!” katanya.


He he.. tue antara sedutan ceramah Mat Sabu dan Guan Eng. Mc cuma ambil bahagian Mat Sabu je, sebab Guan Eng ceramah tak best, telok cinanya masih pekat. Kadang-kadang buat orang tak faham apa yang dia cuba katakan. Tapi kalau dengar Mat Sabu ceramah, pergghhh... memang dahsyat. Dia ni tak kisah bulan puasa ke, bulan raya ke, datang bulan ke, maki tetap maki, carut tetap carut.

Paling best, bila Mc dengar Mat Sabu kata si Guan Eng ni macam adik dia. He he he..punya la nak membela si Guan Eng, sampai sanggup Mat Sabu ni kata macam tu. Awat muka Mat Sabu tak macam cina pun? Dok nampak muka makan belacan je. he he he.. Ada makan 'pig' 'pig' tak?

Memang padan la Pas bawak si badut tua Mat Sabun Sabu ni membela Guan Eng. Sebab dalam Pas, hanya Mat Sabu ni je 'kasta' paling bawah diantara semua senior Pas yang lain. Malah Mc difahamkan dia ni taraf 'otak'nya lebih teruk dari Mahfuz Bean. Kiranya untuk buat kerja pembersihan, memang Pas akan serahkan kepada dia lah. Mat Sabu ni, kalau bukak mulut, seratus dia cakap, seratus satu tak boleh pakai. Sebab dia ni kaki gebang je, hanya puak pencacai Pas saja yang percaya dengan cakap orang macam ni.

Bagi yang belum baca pasal isu khutbah Jumaat dan jawapan balas mengenai isu ini. Klik kat sini ye.

Opss lupa pulak!!..Kutipan derma ceramah malam tu dapat lebih RM2 ribu. Serta sebungkus kacang rebus yang turut di taruh dalam uncang! he he. .

P/s: Biasalaa.. kalau ada ceramah, pasti ada kutipan derma. Derma untuk apa? WallahHualam!..

MctHeory:
Semak kepala dengar Mat Sabun ceramah. Full Of Shit!

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review