User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Khamis, 30 September 2010

KASI PANAS!! MARI DENDANGKAN LAGU PKR = PARTI KOYAK RABAK!!


Mc ambil dari Blog Putra Merdeka, ada sikit 'un sensor' tapi buat aje sebagai hiburan. he he he..

Ingat lagu lama ‘kisah rumah la tangga...ada ada saja’? (Lagu Allahyarham TS P. Ramlee, Kisah Rumah Tangga).
Lagu ni elok didendang kan oleh team rakyat dalam kesebokkan mereka bermesyuarat dalam cabang cabang PKR seluruh Negara, mesti team reformasi bawak penutup telinga...huhu

Selain itu kategori mereka yang mahu menghadiri mesyuarat dicabang cabang PKR mestilah tahu menjerit, membaling kerusi, menumbuk muka orang, membaling kotak undi, menyepah kertas undi dan jangan lupa masuk kelab gay atau kelab telanjang...huu

Mari Menyanyi!! Mulakan lagu!!

Hai dengar lah tuan puan... Ini kisah nuar al juburi...
Sememangnya terkenal... Sijuburi ini berahi...
Selain jolok bini... Lebih ghairah jolok jubur lelaki...
Tak kira bini orang... Itu semua nuar tolak tepi...


O...la... la... masa menutuh ala tuan... Nuar betul betul...
Tapi bila terkantoi ala tuan... Nuar jadi biol...


La...la...la...la...la...la...la...la...la...
La...la...la...la...la...la...la...
Kisah nuar juburi...
Memang gila babi...


Selain suka jubor...Nuar kemaruk nak jadi Perdana Menteri...
Tipu satu dunia... Dia ada senarai MP...
Tunggu 16 September... Putrajaya dia mesti mari...
Rupanya terbalik... Ramai pulak yang cabut lari...


O...la...la... masa menipu ala tuan... Nuar nombor satu...
Tapi bila terkantoi ala tuan... Nuar tak mengaku...


La...la...la...la...la...la...la...la...la...
La...la...la...la...la...la...la
Kisah nuar juburi...
Memang gila babi...


Nuar ketua umum... bini pulak presiden parti...
Azmin dan nurul izzah... kroni yang mesti dimenangi...
PKR dah nak mati... gaduh sana gaduh sini...
Nuar apa peduli... sebab ini parti family...


O...la...la...kuda mengkuda ala tuan...Nuar punya kerja...
Tapi nuar pulak jadi kuda ala tuan...cina india seronok tunggang dia...


La...la...la...la...la...la...la...la...la...la...
La...la...la...la...la...la..la...
Kisah nuar juburi...
Memang gila babi...

Chorus/ sendiri ulang mana suka...
Lu Fikir La Sendiri

Lirik Ciptaan Kreatif dari Putra Merdeka

Mctheory:
hahaha.. yang ni kelakar.. hahaha..

PANAS!! PEMUDA PAS DAN AMK KULIM BANDAR BARU BERPERANG!!


PRU 13 masih jauh, tapi kita sudah nampak bibit-bibit gila kuasa dari puak-puak seberang sana. Contoh terbaik ialah pemilihan ketua cabang PKR yang kecoh tahap 'paria mabuk'. Pukul sana-sini, samseng bersepah. Kiranya memang teruk la, UMNO yang wujud hampir 60 tahun pun tak pernah ada pemilihan ketua bahagian yang teruk sampai macam tu. Tu maknanya apa tu? tu maknanya puak-puak ni dah gila kuasa, baru dapat senang sikit dah mula lupa diri, sampai sanggup pukul dan belasah pesaing untuk jawatan cabang mereka. Akai ada ka?

Angkatan Muda Keadilan (AMK) Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Kulim Bandar Baharu secara terbuka mengancam akan memboikot calon Pas pada pilihan raya umum akan datang jika parti itu berterusan menuntut kerusi Parlimen Kulim Bandar Baharu.


Ketuanya, Mohamad Khairul Azmi Rosli berkata, jika kerusi itu diserahkan kepada Pas, pihaknya mahu diadakan pertandingan tiga penjuru melibatkan calon PKR, Pas dan Barisan Nasional (BN).


“Kami (AMK) akan boikot jika Pas meletak calon di kerusi Parlimen Kulim Bandar Baharu. Mereka telah mencabar dan tidak hormati kami sebagai rakan sekutu dalam Pakatan Rakyat (PR),” katanya.


Menurutnya, pihaknya berasa amat kecewa dengan desakan Pas supaya parti itu diberi peluang bertanding di kerusi Parlimen Kulim Bandar Baharu yang pada masa ini merupakan kuota untuk PKR.


“Jika Pas masih berdegil dan meneruskan desakan untuk menyingkir PKR dari kerusi Parlimen Kulim Bandar Baharu, kami juga boleh melakukan perkara sama kepada calon mereka pada PRU akan datang,” katanya.


Mohamad Khairul berkata, pihaknya tidak sangka Pas begitu mudah lupa pada semua kebaikan PKR selama ini.


“Apa yang dilakukan oleh Pas adalah keterlaluan. Kami sedia akur dengan keputusan pucuk pimpinan parti yang berhak untuk menentukan siapa calon tetapi jika calon Pas bertanding di Kulim Bandar Baharu, mereka akan berhadapan dengan masalah untuk mendapatkan undi daripada orang kami selepas apa yang telah mereka lakukan,”katanya.


Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Yang Dipertua Pas Kawasan Kulim Bandar Baharu, Hassan Razak mengenai desakan daripada kesemua 42 cawangan Pas di kawasan berkenaan yang mahu parti itu meletakkan calon di kerusi Parlimen.


Alasannya, kata Hassan, ahli Pas kecewa dengan tindakan berpaling tadah Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Zulkifli Nordin yang bertanding atas tiket PKR pada pilihan raya umum lalu sebelum mengisytiharkan diri sebagai wakil rakyat Bebas.


Zulkifli juga dikatakan gagal memberikan perkhidmatan yang memuaskan kepada penduduk kawasan itu selain jarang turun padang meninjau masalah rakyat.


“Saya mahu nasihatkan Ustaz Hassan supaya lupakan saja hasrat itu. Pas jangan lupa kemenangan pada PRU ke-12 juga adalah kerana sokongan ahli PKR,” katanya.


Pada pilihan raya umum lalu, Pas diberi peluang bertanding di kerusi DUN Bandar Baharu manakala PKR di kerusi Parlimen Kulim Bandar Baharu dan DUN Kulim. - Sinar

Kita oleh lihat tingkah laku puak pembangkang yang sudah berubah. Dulu pernah kah kita dengar mereka berebut kawasan? Ada, tapi selalunya diselesaikan dengan baik. Tapi kini, sanggup nak Pas nak ambil kawasan kawan sendiri, sampai gunakan media untuk buat kenyataan. Itu maknanya 'besar kepala'. PKR pulak mati-mati mempertahankan hak mereka hingga mengugut nak boikot calon Pas bila PRU ke 13 nanti.

Ini baru Dun dan Parlimen, belum masuk negeri lagi, kat Selangor yang kecoh berperang tu sebab nak kuasa negeri la tu. Semua exco ditolak oleh ahli sendiri, sebab tu demi mempertahankan kuasa, mereka sanggup berperang dan berparang sesama sendiri.

Cuba bayangkan kalau puak-puak ni pegang kuasa pemerintahan negara?? Agaknya apa akan jadi?

Puak-puak ni dah la suka berdemotrasi sana sini, lepas tu bila tak dapat jawatan mengugut sana sini, dah tu bila kalah, sanggup berperang habis-habisan. Lingkup Malaysia kalau puak-puak takdak akai ni yang memerintah.

P/s: Allah sudah berikan kita 'contoh terbaik' untuk kita nilaikan, hati budi mereka. fikirkanlah..

Mctheory:
Biar buta mata, jangan buta hati.

APA YANG UMNO/BN PERLU BUAT UNTUK MENANG DUN GALAS, N.45!!


ko tunggu tengok sapa yang jahanam nanti

Surat kepada SPR telah dihantar pada 28 September 2010 sebagai makluman rasmi kekosongan Kerusi Dewan Undangan Negeri Galas berikutan kematian penyandangnya , Allahyarham Che Hashim b Sulaima. Sehubungan itu satu pilihanraya kecil akan diadakan dalam jangka masa yang telah ditentukan oleh undang undang pilihanraya.

Tajiyuddin Hassan awal awal lagi telah menggambarkan kerisauannya bilamana meminta UMNO tidak meletakkan calon atas semangat perpaduan Melayu ( Yang telah ditolak mentah mentah oleh Mursyidul Am PAS )

Memang wajar Takiyuddin berasa takut kerana kerajaan PAS Kelantan sedang berada dalam keadaan amat tidak stabil dan mengalami kocakan paling buruk dalam sejarah pentadbirannya. Isu rasuah, salah guna peruntukan kerajaan, nepotisme kronisma dalam pentadbiran dan banyak lagi isu gagal dijawab oleh Kerajaan PAS.

Pertelagahan di antara exco dengan MB, exco dengan exco sudah menjadi perbincangan umum. Pergeseran di antara Husam Musa dengan keluarga MB sendiri sudah tidak dapat disembunyikan.Penglibatan melampau anak menantu MB dalam banyak projek segera kerajaan telah memburukkan lagi imej kerajaan.

Bagaimanapun UMNO tidak akan menang hanya kerana kelemahan PAS semata mata. UMNO sendiri perlu melakukan beberapa perkara untuk mempastikan kerusi Galas dapat dirampas semula.

1. Kembali semula kepada semangat asal UMNO. ' AKU tidak layak dan tidak akan melobi menjadi calon ' ' AKU ' akan menyokong dan bekerja keras untuk memenangkan siapa juga calon yang ditentukan oleh pucuk pimpinan parti.

2. Jentera parti mesti disusun dan bekerja tulus ikhlas demi memenangkan parti. Pertemuan bersemuka mesti dilakukan secara bersungguh sungguh tanpa meninggalkan seorangpun pengundi termasuk calon PAS sendiri.

3. Agihan peruntukan untuk kemudahan pekerja atau jentera parti mesti disalurkan secara telus dan adil. Elakkan ada mana mana pihak yang berasa tidak gembira dengan agihan peruntukan ini.

4. Jentera parti wajib bekerja hingga ke saat terakhir termasuk jentera yang membawa pengundi. Elakkan pengundi menjadi susah kerana pilihanraya ini.

5. Letakkan Ku Li ditempat yang betul. Ku Li orang lama yang amat berpengalaman. Di Gua Musang termasuk Galas, pengaruh Ku Li lebih hebat daripada pengaruh Tok Guru Nik Aziz. ( yang ni dah selesai).

6. Elakkan penglibatan tokoh tokoh luar yang boleh menjejaskan kempen UMNO. Ada tokoh memang tidak disenangi oleh pengundi. Pengalaman PRU 12 boleh dijadikan pengajaran.

7. Datangkan pakar yang benar benar memahami dan boleh menerangkan dasar dan perancangan kerajaan BN. Hakikatnya semua dasar yang dipimpin DS Najib amat mementingkan rakyat.

8. Ubah kepercayaan dalam kalangan jentera parti dan para penyokong bahawa PAS tidak mungkin dapat dikalahkan di Kelantan. Sebenarnya pemimpin dan ahli UMNO kena membayangkan kemenangan besar dalam pilihanraya kecil ini. Jangan lupa kemenangan awal manusia bermula dalam fikiran.

Pimpinan, ahli dan jentera UMNO mesti yakin berkat kesungguhan, kesabaran dan komitmen semua , UMNO pasti akan dapat mermpas kembali DUN Galas.

Sumber Dan Kuala.com

P/s: paling penting jangan ada 'cah keting'.

Mctheory:
Masa untuk hancurkan Pas di Galas..

LAA PATUT PAS TAKUT!! SEKILAS PANDANG DI DUN GALAS N.45!! BN ada harapan menang!


Apakah peluang UMNO/BN di Dun Galas? Kita dapat merasakan bahawa Pas agak takut dengan PRK kali ini. Belum pun sampai 3 hari, mereka sudah mula meracau-racau mengenai 'perpaduan melayu'.

Sekilas Mengenai Galas...

1986
N.39 Galas
Jumlah Pengundi 7039
Jumlah Keluar Mengundi 4926
1. Zakaria Hassan ( BN ) 3420
2. Ibrahim Abdullah ( PAS ) 1281
Majoriti 2139 – BN

1990
N.39 Galas
Jumlah Pengundi 8737
Jumlah Keluar Mengundi 6429
1. Hj Zakaria Hj Hassan ( BN ) 1760
2. Hj Omar Mohamed ( S46 ) 4465
Majoriti 2705 – S46

1995
N.43 Galas
Jumlah Pengundi 11,231
Jumlah Keluar Mengundi 7953
1. Omar Mohamed ( S46 ) 4056
2. Zakaria Hassan ( BN ) 3163
3. Nik Ismail Wan Idris ( AKIM ) 205
Majoriti 893 – S46

1999
N.43 Galas
Jumlah Pengundi 12,091
Jumlah Keluar Mengundi 8705
1. Zulkifli Mohamad ( PKR ) 3072
2. Mohamad Saufi Deraman ( BN ) 5336
Majoriti 2264 – BN

2004
N.45 Galas
Jumlah Pengundi 8972
Jumlah Keluar Mengundi 6805
1. Mohamad Saufi Deraman ( BN ) 4184
2. Che Hashi Sulaiman ( PAS ) 2455
Majoriti 1729 – BN

2008
N.45 Galas
Jumlah Pengundi 10,330
Pecahan Pengundi
Melayu 65.81%
Cina 22.03%
India 1.81%
Lain lain 10.32%
1. Mohamad Saufi Deraman ( BN ) 3753
2. Che Hashim Sulaiman ( PAS ) 4399
Majoriti 646 - PAS

Sementara 2 DUN lagi yang berada di dalam Parlimen Gua Musang ini mencatat keputusan pada PRU 12 yang lalu...

N.43 Nenggiri
1. Mat Yusoff Abdul Ghani ( BN ) 4543
2. Mohd Zuki Ibrahim ( PKR ) 2453
Majoriti 2090 – BN

N.44 Paloh
1. Datuk Nozula Mat Diah ( BN ) 5697
2. Rizal Abdul Rahim ( PKR ) 2864
Majoriti 2833 – BN

Parlimen
P.032 Gua Musang
1. Tengku Razaleigh Hamzah ( BN ) 14,063
2. Zulkefli Mohamed ( PAS ) 9669
Majoriti 4394 - BN

Sumber Putra Merdeka, ubahsuai oleh Mc sendiri.

Kalau kita tengok dari statistik yang lepas, harapan untuk UMNO/BN menang adalah cerah. Faktor kekalahan yang lepas masih tidak jelas, mungkin disebabkan faktor calon. Kerana sokongan dan undi bagi calon Mohamad Saufi agak merosot dari tahun ke tahun. Mungkin ada faktor penolakkan penduduk tempatan kepada beliau.

Maknanya UMNO/BN kena mencari calon yang sesuai dan disenangi oleh penduduk tempatan. Kesilapan memilih calon boleh mengakibakan 'impak' yang agak besar pada undian.

Tengku Razaleigh dilantik sebagai pengarah pilihan raya UMNO/BN untuk pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Kelantan kawasan Galas. Satu keputusan yang amat bijak oleh kepimpinan UMNO/BN. Kerana KuLi sememangnya 'orang kuat' di kawasan parlimen beliau.

Cuma Mc masih menanti komen dari KuLi sendiri, kerana inilah waktu yang sesuai untuk kita melihat 'kesetiaan' KuLi pada parti, kerana sebelum ini beliau sering bersama puak pembangkang menghentam kerajaan pusat diatas platfrom 'royalty minyak'.

Kita harap KuLi tidak menghampakan ahli dan penyokong UMNO/BN untuk mengalas jawatannya, bagi bertempur di Galas nanti.


P/s: KuLi ibarat Raja di Parlimen Gua Musang, sapa boleh 'celen' beliau?

Mctheory:
Patutla Pas dah menikus.. takut rupanya!!

POK NIK AZIZ AJAK AHLI UMNO MASUK SYOORGA PAS!!


Mc tak tahu nak terima kenyataan N.ajis ni sebagai serius ke main-main. Tapi sejak dua menjak ni, pemimpin Pas agak bercelaru dalam memberi kenyataan akhbar. Malah makin pelik pulak kenyataan yang mereka bagi,

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, hari ini mengajak ahli Umno menyertai PAS sebagai cara menangani isu perpaduan orang Melayu.


Mursyidul Am PAS itu berkata, ini kerana parti berkenaan mewakili semua yang beragama Islam, dan sewajarnya orang Melayu yang juga orang Islam berada di dalam parti berkenaan.


"Umno tak payah bertanding selama-lama dan duduk dalam sebuah parti, iaitu PAS. Kalau boleh, tak perlu ada parti orang Melayu lain selain daripada PAS," katanya kepada pemberita - Bernama

Semalam Takiyuddin, hari ni N.ajis pulak, tapi N.ajis ni bagus. Sebab dia dah taknak duduk syorga dengan geng dia saja. Dia dah bukak syorga kasi ahli UMNO masuk jugak. Dahsyat nih.. jangan main-main, dulu kata UMNO kafir, lepas tu doa pecah perut la turun bala la, sekarang ni N.ajis boleh pulak ajak masuk syorga sekali dengan dia. Aduhh.. bertambah pelik.

Kenapa Pas ajak ahli UMNO masuk Pas? Kenapa tak ahli Pas aje masuk UMNO? Kita tetapkan satu hari, buat majlis besar-besaran, suruh N.ajis ambil borang UMNO kat Mustapha Mohamed. Rasanya mesti ramai ahli Pas yang berduyun-duyun masuk UMNO kerana mengikut N.ajis. Suruh la UMNO bagi jawatan khas dalam parti, Musyridul am UMNO.. haa.. kan molek tu.

Alaa.. lagi pun N.ajis kan bekas ahli UMNO jugak, macam tak biasa??

P/s: Kita bagi tempat VVVVIP untuk N.ajis, takyah buat kerja susah payah macam dalam Pas lagi.. amacam? ok?

Mctheory:
Kesian 'Najis' Pas asyik 'guna-guna'kan nya.

NAMEWEE LARI LINTANG PUKANG BILA JUMPA PERKASA!



 kah kah kah
malam tadi arman ketua pemuda perkasa dan NGO lain serbu namawee
namawee lari lintang pukang..
kah kah kah


nampak macam hebat dalam youtube
baru jumpa kat gate je dah masuk kereta cabut..
kah kah kah


tahniah aku ucap kepada semua pemuda melayu yang hadir
aku hargai semangat juang pertahankan islam dan melayu yang ada dalam diri kamu

kepada yang tak sempat hadir jangan risau ?
lepas ni kita akan dedahkan setiap lokasi namawee berada
KITA PERGI SERBU DAN KACAU NAMAWEE
tak kira utara,selatan timur dan barat..

kempen kita
DIMANA ADA NAMAWEE, DISITU ADA PEMUDA MELAYU GAGAH BERANI !jangan risau, keris-mudin bagi amaran je !!

Hahaha.. baru ko tahu Namewee, dah kena buku dengan ruas. Tak aman hidup ko dalam Malaysia. Ko boleh pindah dok Singapork kalau ko mahu. ha ha ha..

Mctheory:
Sape suruh ko cari pasal, kan dah kena getah..

RAJA PUNDEK MAHU PULANG KE MALAYSIA!! Bawak carpet merah woii!!


Oleh Farah Deebah

Berikut adalah komen RPK terhadap artikel mengenai anaknya yang mengharapkan kepulangannya:

“Okay, untuk menyelesaikan perkara ini, saya akan berada di University College London (UCL), Gower Street, London pada 1 petang Sabtu, 2 Oktober 2010 untuk berjumpa dengan Pesuruhjaya Tinggi Malaysia ke Britain untuk berbincang dengannya mengenai kepulangan saya ke Malaysia. Lagipun, dia perlu memperbaharui passport Malaysia saya yang telah luput tarikh sebelum saya boleh pulang ke Malaysia.”

Rakyat Malaysia begitu teruja mendengar yang RPK akhirnya akan pulang dan berdepan dengan mahkamah. Penulis hairan apa yang menyebabkannya ingin pulang. Kenapa secara tiba-tiba? Kenapa sekarang?

Dianggarkan lebih 10,000 orang akan menyambut kepulangan RPK di lapangan terbang termasuk Ahli Kelab Lesbian, Gay, Biseksual dan Transeksual (LGBT), ahli Perkasa, Pekida dan Majlis Peguam, beserta dengan penyokong-penyokong Najib. Semua mereka mempunyai sebab tersendiri untuk ‘meraikan’ kepulangannya dengan meriah sekali.

RPK tentu bangga mendengar begitu ramai rakyat Malaysia yang akan menyambutnya. Tak kiralah atas sebab apa, asalkan dia menjadi perhatian. Penulis boleh membayangkan bagaimana RPK bermegah tentang betapa popularnya dirinya.

RPK ketagihkan publisiti, sama ada publisiti baik atau pun buruk – tidak menjadi soal. Jika dia terkenal sebagai seorang penipu, apa salahnya? Sekurang-kurangnya dia terkenal, tidak seperti penulis yang tidak dikenali sesiapa. Dia bermasalah mental, bukan?

Pastinya, semua pembaca setianya masih dalam keadaan tidak dapat menerima dan dalam penafian untuk mempercayai yang RPK adalah seorang yang bermasalah mental. Tetapi, tahukah anda bahawa sesetengah pembunuh bersiri juga kadangkala membunuh sekadar untuk mendapat liputan muka hadapan?

Najib, Rosmah, Peguam Negara dan Shafee Abdullah hanyalah sebahagian dari beberapa orang telah terpaksa melalui berbagai masalah akibat dari ketidaksiuman RPK. Sebagai seorang yang tidak siuman, ia mungkin lucu melihat bagaimana kehidupan dan nama baik orang-orang ini terjejas atas perbuatan tidak bertanggungjawabnya.

Seroang yang tidak siuman tidak mampu memahami bahawa tidak ada apa-apa yang lucu mengenai nama, kedaulatan dan keselamatan negara termasuk perpaduan rakyat yang terjejas.

RPK adalah ikon Melayu liberal yang suka memperkecilkan segala-gala yang berkaitan dengan Melayu atau kerajaan Malaysia. Para liberal ini akan mempercayai apa sahaja yang menggambarkan kerajaan sebagai jahat.

Jika anda bertanya mereka tentang bukti atau fakta dari cerita-cerita RPK, mereka hanya akan memberikan anda senyuman sinis seolah-olah andalah yang bodoh.

Para Melayu liberal ini tidak ada bezanya dengan penyokong jumud PAS di kampung-kampung. Mereka dibutakan dengan kebencian terhadap kerajaan dan enggan membuka minda untuk mencari fakta dan kebenaran. Mereka bergantung sepenuhnya kepada media seperti Malaysia Today yang memaparkan hanya apa yang ingin dibaca mereka.

Mereka enggan mengakui bahawa setiap cerita pasti ada cerita di sebaliknya termasuk fiksyen karya RPK. Cerita sebaliknya pula, pastilah lebih elok didengar di dalam mahkamah.

Hakikat bahawa RPK enggan menceritakan kisahnya di mahkamah bolehlah diambil sebagai satu kenyataan bersalah bagi pihaknya, tetapi para pemujanya tidak melihatnya begitu.

Dengan mengumumkan kepulangannya, kita harap yang RPK tidak akan berdrama pula untuk mengelak dari berhadapan dengan undang-undang. RPK harus mendengar rayuan anaknya, Raja Azman bahawa mahkamah Malaysia tidak berat sebelah.

Jika ada pun elemen berat sebelah di dalam mahkamah Malaysia, maka satu-satunya tindakan berat sebelah yang boleh dilihat setakat ini ialah ia begitu memihak kepada pembangkang, Cina rasis dan Melayu liberal. Semua sedia maklum akan hakikat bahawa kumpulan inilah yang mendominasi proses undang-undang Malaysia.

Apakah ini yang menyebabkan RPK ingin pulang sekarang?

Malaysia Instinct

Mctheory:
Pulanglah..RPK kami nantikan mu dengan sambutan yang sungguh meriah! Get ready geng RPK is coming!!

PADERI HINA ISLAM!! MANA SUARA PUAK PAKATAN HARAM??

sekadar hiasan

Oleh Susan Lim - Malaysian Instinct

Kes paderi menghina Islam di Kuching menambahkan ketegangan dalam masyarakat. Di kala sentimen perkauman masih lagi hangat, apa yang dilakukan oleh paderi tersebut dilihat sebagai provokasi nyata yang ingin menyalakan bara.

Penulis sendiri merasa tidak selesa dengan apa yang berlaku sekarang. Penulis juga tahu, orang Islam pastinya tersinggung dengan perbuatan yang dianggap biadap itu.

Di Amerika baru-baru ini penghinaan terhadap Islam berlaku apabila seorang paderi mengugut akan membakar Al-Quran. Sememangnya, Islam sering menjadi sasaran penghinaan golongan rasis dan berfikiran sempit.

Namun begitu, masyarakat Islam yang rasional jarang sekali bertindak balas dengan membakar kitab atau menghina sembahan agama lain apabila Islam dihina. Ini kerana Islam tidak mungkin terhina walau apapun yang dilakukan oleh mereka.

Orang Islam yang waras, percaya bahawa Islam itu adalah agama yang lengkap dan mereka yang mencemuh agama ini yang akan berakhir dalam kehinaan.

Tatkala Katy Lim menghina Allah, umat Islam di Malaysia tidak pula membalas dengan mencemuh berhala atau Tuhan yang disembah oleh Katy Lim.

Orang Islam juga tidak mentertawakan buah-buahan dan makanan yang diletak bagi tujuan sembahyang walaupun semua orang tahu yang Tuhan itu tidak ‘mampu’ menjamah makanan yang dihidangkan.

Mereka juga tidak menghina roh nenek moyang orang bukan Islam yang tidak dapat bercakap setelah menjamah kuih bakul yang liat dan melekat-lekat.

Apabila Namawee menghina Azan, orang Islam tidak pula membalas dengan menghentam gendang Cina dan suasana bising tangisan lakonan upahan bila ada kematian kaum itu.

Melayu marah apabila agama dan bangsanya dihina tetapi masih bersikap rasional dan matang serta tidak sanggup menghina agama lain sebagai tindak balas. Itulah bukti tingginya nilai-nilai diri bangsa Melayu serta kesucian dan kebenaran Islam.

Sebagai seorang Cina, penulis kadang-kadang merasa malu dengan gelagat orang bukan Islam cuba menghina dan memalukan orang Melayu dan agama anutan mereka.

Sebaliknya, perbuatan paderi Kristian di Kuching pula secara langsung telah merendahkan martabat agamanya sendiri. Pasti orang Islam tertanya-tanya, apakah Kristian membenarkan perbuatan itu? Apakah agama Buddha atau Hindu juga menggalakkan penganutnya mempersenda agama lain?

Ini kerana sehingga kini kita masih tidak mendengar komen atau kecaman dari pihak pemimpin politik beragama Kristian berkenaan perbuatan paderi tersebut. Theresa Kok, misalnya, apakah dia tidak ada apa untuk diperkatakan tehadap paderi tersebut?

Pemimpin DAP dan PKR yang rata-ratanya merupakan penganut Kristian, Buddha dan Hindu juga sama, tidakkah terpanggil untuk membuat kecaman terhadap paderi tersebut hanya kerana bukan agama mereka yang menjadi sasaran?

Apakah ajaran agama-agama mereka membenarkan penganutnya menghina orang lain? Adakah ajaran agama selain Islam turut mempunyai mempunyai silibus menghina Tuhan agama lain?

Atau apakah pemimpin-pemimpin ini semua sememangnya rasis dan anti-Melayu yang tegar?

Agak memalukan bukan, apabila ada orang masih mahu bergaduh kerana soal kaum dan agama. Kalau semua agama membawa ke syurga, kenapa perlu kita bergaduh?

Apabila anak Cina menyimbah cat di surau, Melayu menerima permohonan maaf mereka dengan baik. Tidak ada politikus Melayu yang melalak meraung dan melolong mencemuh dan membangkitkan kebencian terhadap anak-anak Cina tersebut.

Tidak pernah kita dengar pemimpin Melayu kata ``Mari Kita Parangkan Mereka``. Sebaliknya, politikus Cina pantas membela perbuatan anak-anak Cina itu sebagai kenakalan anak-anak muda semata-mata.

Tetapi, bila seorang pengetua Melayu menyatakan hakikat bangsa lain yang menjadi pendatang ke negara ini, semua politikus terutamanya dari DAP menyalak-nyalak tanpa henti, riuh rendah, bising lagi membingitkan.

Politikus Melayu tidak pula bertindak membela pengetua tersebut tetapi bersikap rasional dan menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk menyiasatnya.

Politikus Cina juga secara terang-terangan membela Namawee seorang rasis dan pengkhianat negara yang jelas, malah mengangkatnya sebagai wira kaum Cina pula.

Semua ini membuktikan bahawa DAP dan PKR sememangnya didominasi oleh rasis dan anti-Melayu. Jika tidak, tidak mungkin suatu ketika dulu pemimpin DAP di Perak pernah menjanjikan yang tidak ada masalah undang-undang bagi umat Islam yang ingin murtad di Perak.

Melihat dari kesungguhan DAP khasnya dan pembangkang amnya, untuk menyemarakkan ketegangan kaum dalam setiap perbuatan dan kata-kata mereka, kita musykil apakah paderi tersebut juga sekadar bertindak mengikut perancangan mereka untuk mencetuskan kemarahan orang Melayu?

Apakah DAP dan pembangkang benar-benar ingin bermain dengan api? Jika tidak, tolonglah bersuara mengutuk penghinaan paderi tersebut terhadap Islam. Tidak apa jika tidak ikhlas, lagipun pernahkan DAP melakukan apa-apa kebaikan terhadap Melayu atau Islam secara ikhlas?

Tolonglah jangan dimalukan bangsa Cina di Malaysia ini.

Mctheory:
Dap sebenarnya lagi suka paderi tu buat macam tu!! Kalau nak tahu la..

Rabu, 29 September 2010

PANAS!! DUIT DERMA JUDI KUDA DIPULANGKAN SEMULA!! Ambil balik duit ko Guan Eng!!


Petang tadi, seramai 40 warga emas penerima bantuan wang ehsan dari kerajaan DAP P.Pinang telah berkumpul di Penaga, Kepala Batas untuk memulangkan kembali wang RM100 kepada Lim Guan Eng.

Ini berikutan adanya unsur judi didalam dana program membasmi kemiskinan termasuklah dana bantuan wang ehsan RM100 yang disalurkan kepada warga emas di negeri tersebut.

Dijangka, ramai lagi warga emas di P.Pinang akan menurut jejak langkah rakan-rakan mereka di Penaga, Kepala Batas ini.

Buat masa ini, saya muatkan gambar-gambarnya terlebih dahulu. Video majlis tersebut akan saya muatkan dalam masa yang terdekat. Yang pasti, Guan Eng dan DAP P.Pinang pasti tak akan dapat tidur lena malam ini berikutan kejadian ini.


Sumber Media Permatang Pauh

Pergghhh.. ini satu tamparan hebat kepada Lim Guan Eng!! Mc nak tunggu apa komen dari Guan Eng dan konco-konconya. Dahsyat ni..

P/s: Mau Lompat tinggi Guan Eng kali ni.

Mctheory:
Kita patut salute pada pakcik makcik dan atuk nenek ni.

PEMUDA UMNO, PAS DAN PKR SETUJU BERUNDING DENGAN PERKASA MENGENAI HAL MELAYU!

gambor dolu-dolu

Sept: Kepimpinan Pemuda UMNO, Dewan Pemuda PAS dan PKR bersetuju dan bersedia menimbang ajakan Wira Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) Kedah untuk mengadakan rundingan meja bulat membincangkan isu perpaduan Melayu.

Ketua Penerangan Pemuda UMNO, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican, berkata pergerakan itu bersetuju dengan cadangan Wira PERKASA dan sentiasa terbuka berbincang mengenai isu perpaduan Melayu.

“Perpaduan Melayu bukan milik UMNO saja tetapi merangkumi semua orang Melayu termasuk orang Melayu dalam PAS, PKR dan badan bukan kerajaan yang berteraskan Melayu.

“Cadangan persidangan meja bulat membincangkan perpaduan Melayu mesti dijadikan kenyataan membabitkan parti politik, termasuk pertubuhan Melayu dan bukan hanya cakap-cakap saja,” katanya ketika dihubungi Berita Harian di sini, semalam.

Kelmarin, Ketua Wira PERKASA Kedah, Shaharol Niza Omar mengajak pemimpin sayap Pemuda UMNO, PAS dan PKR menyertai rundingan meja bulat bagi membincangkan isu perpaduan Melayu.

Shaharol Niza berkata, pihaknya berpendapat perpecahan bangsa Melayu sudah sampai ke tahap serius dan pihaknya bersedia menjadi orang tengah menemukan pemimpin sayap pemuda tiga parti itu mencari jalan penyelesaian demi masa depan perjuangan Melayu.

Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Azman Shapawi Abdul Rani, pula berkata cadangan rundingan meja bulat antara pemimpin sayap UMNO, PAS dan PKR adalah idea yang baik.

Katanya, Dewan Pemuda PAS Pusat bersedia untuk memberikan kerjasama kerana rundingan berkenaan membawa kepada kebaikan umat Islam dan orang Melayu di negara ini.

Naib Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Amirudin Shari, berkata pihaknya berminat dengan cadangan berkenaan bagi membincangkan masalah sebenar orang Melayu dan bukannya isu perpaduan semata-mata. - Utusan Malaysia

**Patutnya dah lama dah buat perjumpaan ni. Masing-masing jangan diikutkan sangat kepentingan diri. Moga-moga terlaksanalah hajat mereka.

P/s: takdak orang yang marah ke??

Mctheory:
Pemuda Pas tu, dah mintak izin kat pok nik ke belum??

PANAS! DR ASRI DIUPAH UNTUK MENYEBELAHI UMNO??

Ramai rakyat Malaysia termasuk Ustaz Dr Asri Zainul Abidin tidak bersetuju dengan tindakan Lim Guan Eng dan kerajaan negeri menggunakan wang judi untuk membasmi kemiskinan di Pulau Pinang kecuali puak-puak PAS dan PKR. Mereka mengambil langkah berdiam diri kerana mereka mengetahui perkara yang dilakukan oleh Guan Eng salah tetapi demi kepentingan politik Pakatan Rakyat. Sila rujuk di bawah :-
KUALA LUMPUR 27 Sept. – Tindakan Kerajaan Negeri Pulau Pinang menggunakan dana daripada sumber perjudian bagi membasmi kemiskinan di negeri itu sama ada untuk masyarakat bukan Islam dan Islam adalah tidak wajar.Bekas Mufti Perlis, Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin (gambar) berkata, walaupun miskin, golongan tersebut mempunyai maruah dan seharusnya bantuan untuk membasmi kemiskinan itu diperoleh daripada sumber yang halal.
“Jangan kita menjadikan sumber kewangan daripada aktiviti judi sebagai amalan untuk membantu masyarakat miskin kerana dibimbangi ia menimbulkan suasana kebanggaan di kalangan syarikat judi kelak.
“Kita tidak mahu suatu hari nanti, masyarakat pun ‘terdidik’ dengan pandangan bahawa judi pun halal kerana sudah terbiasa mendapat bantuan daripada sumber judi,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Mengenai kenyataannya dalam sebuah akhbar tabloid bahawa bantuan daripada sumber judi yang diterima rakyat miskin sebagai tidak haram, Mohd. Asri menjelaskan, beliau tidak mahu golongan berkenaan gusar.
Katanya, memang benar rakyat yang menerima bantuan tersebut tidak berdosa kerana yang menanggung dosa berkenaan adalah kerajaan negeri dan dalam konteks Pulau Pinang, exconya yang beragama Islam.
“Rakyat tidak mengetahui daripada sumber mana sumbangan itu diperoleh jadi mereka tidak berdosa, pihak yang berdosa adalah kerajaan negeri kerana mereka mengetahui daripada mana duit tersebut diperoleh,” jelasnya.

Ditanya dalam aspek manakah hasil judi boleh dimanfaatkan oleh kerajaan, beliau berkata, sumber daripada cukai judi boleh digunakan untuk tujuan pembangunan fizikal.
Menurutnya, bagi negara berbilang agama seperti Malaysia, aktiviti judi hanya boleh dibenarkan dalam jumlah kecil dan terkawal kerana aktiviti tersebut tidak berdosa ke atas penganut bukan Islam.
“Jangan pula kita terlalu ghairah untuk mendapat hasil daripada aktiviti judi.Judi tetap haram kepada umat Islam tetapi dalam sebuah negara berbilang bangsa seperti Malaysia, ia dibolehkan secara bersyarat,” katanya.

Persoalannya, Dimanakah suara-suara PAS Pulau Pinang ? Di manakah hilangnya orang Islam di dalam PKR dan Pakatan Rakyat?


**Dengar Cerita Lim Guan Eng, TKM 1 (Mansor Othman), TKM2 (Ramasamy a/l Palanisamy) dan beberapa Exco Pulau Pinang dengar-dengarnya berada di luar negara. Apa nak jadi dengan Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Kalau nak pergi bercuti pun jangan la sampai KM, TKM1, TKM2 semua pergi..siapa yang nak buat keputusan sekiranya berlaku apa-apa. Macam-macam hal yang berlaku dengan kerajaan negeri Pulau Pinang. 

Sumber Empayar Pemuda

Laa.. biasa la Pas, kalau salah itu datangnya dari mereka, mana mereka nak mengaku salah. Alah bisa tegal biasa.

Mctheory:
Jangan ada fatwa halalkan judi sudah laaa...

AHLI UMNO WAJIB BELI UTUSAN!! Wajib Baca!!


Blog RBF ada memberi cadangan kempen cara untuk menaikkan jualan akhbar Utusan Malaysia. Bagus cadangannya tu,

"Oleh yang demikian saya mencadangkan mulai hari ini setiap ahli Umno harus membeli satu akhbar UM setiap hari. Bukan mahal sangat pun, RM 1.50 sahaja. Umno ada tiga juta ahli, jika seorang beli satu bermakna tiga juta naskah UM terjual di pasaran setiap hari. Wow ! ini sudah boleh dicatatkan dalam rekod dunia." nak baca artikel lengkap klik sini.

Tapi ia memerlukan pengorbanan daripada ahli UMNO. Pada sesiapa yang kenal dengan perangai dan tingkah laku ahli UMNO sekarang ni, maka ia akan tahu bahawa ahli UMNO banyak yang dah kena sindrom M&M (malu dan malas) walaupun bukan semua tapi kebanyakkan. Malah ada yang nak mengaku ahli pun malu, sebab tu bila UMNO buat kempen atau ceramah, banyak yang ruang yang kosong. Jika diatas kertas satu-satu kawasan mempunyai ribuan ahli UMNO, tapi bila lakukan aktiviti, yang turun tak sampai seratus pun.

Apa sebabnya??

Mungkin ada diantara ahli UMNO yang kerja dan sibuk, sebab tu tak turun aktiviti, tapi kebanyakkannya tak turun, disebab sindrom M&M ni la. Berat punggung, berat perut nak turun. Malu lak berlebih-lebih. Jika benar ahli UMNO sekarang masih lagi menjiwai semangat UMNO zaman dolu-dolu (dulu-dulu) Mc rasa tak perlu kita suruh, mereka dah pun melakukannya.

Jika dulu ahli UMNO kebanyakkannya semua membaca Utusan, termasuklah Bapa Mc sendiri, beliau hari-hari baca Utusan sampaikan Mc yang kecil (dulu kecil, sekarang besar gedabak dah) ni pun diajarnya baca Utusan. he he he.. Belajar baca dan mengenal huruf mengunakan akhbar Utusan, cuba bayangkan. Setiap kali mamak (penghantar akhbar) baling je akhbar Utusan sampai depan rumah Mc, beliau akan suruh Mc pergi ambil dan suruh baca apa tajuk besar hari ni. Dari mengagap mengeja huruf, sampailah Mc lancar membaca.

Mungkin disebabkan itu, sampai sekarang Mc masih sayangkan akhbar Utusan Malaysia ni. Jika runtuh Utusan, runtuhla UMNO, jika runtuh UMNO, runtuhla Islam dan Melayu di Malaysia ini.

Mc juga mempunyai cadangan, kita tahu, UMNO mempunyai lebih 3 juta ahli dan juga berpuluh ribu bahagian dan cawangan, apa kata Mc cadangkan setiap cawangan dan bahagian UMNO diwajibkan membeli akhbar Utusan Malaysia sebanyakkan 3 naskah sehari. Ala.. tiga naskah baru rm4.50. Apa sangatla rm4.50 tu nak jejasnya kantung peruntukkan cawangan dan bahagian tu kan?? Sekurang-kurangnya ia akan menyumbangkan serba sedikit kenaikkan jualan akhbar Utusan Malaysia, betul tak??. Walaupun tak berjuta-juta, tapi ia lebih senang dipraktikkan (cadangan ni diilhamkan oleh orang dalam Utusan sendiri).

Sebelum ini pun ada bahagian dan cawangan yang membeli akhbar Utusan untuk diedarkan kepada sekolah dan tempat awam. (tapi hanya semasa PRU dan PRK je kot).

Kalau nak harapkan ahli beli susah sikit, kan macam Mc cakap tadi, banyak yang dah kena sindrom M&M. Tapi yang ini pun boleh dipraktikkan juga.

Jika benar UMNO mahu menunjukkan mereka 'tuan' kepada Utusan Malaysia dan juga ingin membantu menaikkan jualan akhbar Utusan. Pemimpin tertinggi UMNO perlu menimbang cadangan diatas. Jika tidak ada tindakan diambil, maknanya pemimpin tertinggi UMNO memang tak kisah kalau akhbar berjasa besar ni terkubur.

Apa guna bangunan baru berharga rm90 juta kalau akhbar yang dikeluarkan tidak memdapat sambutan??

Mc harap perkara ini boleh dipanjangkan dan dibawa kedepan.


P/s: harap-harap si botak (Nazri) dan si hitam (KJ) tidak bantah kalau ada kempen ini.

MctHeory:
Dulu, Kini, Selamanya tetap Islam dan Melayu.

PRK GALAS!! DEMI PERPADUAN MELAYU, UMNO/BN PERLU UNDUR??


Mimpi ke apa ni? Tiba-tiba dok bangkit balik soal perpaduan Melayu? Ishh la.. sejak bila Pas jadi Melayu? Bukankah puak-puak Pas ni kata diorang ni bukan melayu tapi hanya beragama Islam. Jadi apa perlunya perpaduan lagi dengan puak Pas?? Sedangkan Nik Aziz sendiri pun malu nak mengaku melayu, ini pulak puak bawahan, lagi la malu, betul tak?

Mc rasa Takiyuddin ni demam panas kot masa dia bagi kenyataan ni. Cuba baca apa yang dia cakap kat bawah,

PAS Pusat menyarankan supaya Barisan Nasional (BN) berkompromi dengan menyerahkan kerusi kepada parti PAS pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas.

Timbalan Setiausaha Agung PAS Pusat Datuk Takiyuddin Hassan berkata langkah itu perlu demi perpaduan Melayu dan mengelakkan pergeseran politik terus berpanjangan antara kedua-dua parti induk orang Melayu itu.

Katanya adalah wajar jika kedua-dua parti itu tidak bertanding pada pilihan raya kecil itu jika ingin melihat perpaduan di kalangan orang Melayu yang menjadi agenda utama negara.

“Bagaimanapun, adalah lebih baik jika kerusi itu diserahkan kepada PAS memandangkan kerusi DUN itu disandang oleh calon daripada parti berkenaan,” katanya kepada pemberita.
- Bernama

Puak ni sebenarnya nak ambil balik kerusi dun tu. Mereka saja nak menang free (percuma), sebab tu buat alasan guna perpaduan melayu. Jangan dok menipu la puak Pas wehh.. Kalau betul korang nak perpaduan Melayu, semasa Hadi Awang dan konco-konconya cadangkan dulu, korang patut dah setuju dengan perpaduan melayu. Kalau nak sekarang ni, harap maaf la kot. Dah terlambat.

Mungkin lepas PRK ni kita boleh bangkit semula soal perpaduan. Tu pun kalau Pas dah tak murtad melayu la. Al-maklumlah..puak Pas semuanya dari geng international mana nak mengaku melayu. Mahfuz sendiri pun kata dia mai asal keling naik kapal. Mana standard puak international nak kawan dengan melayu local. Ye tak?? he he he..


P/s: Depa geng naik kapal, mana boleh kawan dengan kita geng naik perahu jaa.. he he he..

Mctheory:
Keling, keling, keling, keling (bunyi loceng) jangan salah faham! ha ha ha...

SAMAN EKOR!! DATO SERI NAJIB DENGARKAHLAH RAYUAN DARI SUARA RAKYAT!!


Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Hari ni Mc membuka bicara mengenai saman ekor. Beberapa bulan yang lepas ada pihak dinegara kita yang kecoh untuk menghapuskan senarai hitam dari saman ekor ini. Malah Dr Khir mantan MB Selangor ada menulis diblognya mengenai perkara ini,

1. Usaha menyenaraihitamkan mereka yang mempunyai saman ekor tertunggak ditangguhkan sehingga awal tahun depan. Penangguhan ini mengurangkan rungutan dan kemarahan orang ramai tetapi tidak menyelesaikan masalah. Tahun hadapan masalah ini akan disebut lagi dan kesan-kesan yang sama akan berulang lagi. Apakah hubungan rakyat dan kerajaan hari ini menjadi seperti penukul dan pahat, Sekali rakyat merungut, sekali kerajaan bergerak?

2. Saman ekor ini merupakan satu pilihan kepada pihak berkuasa dalam menguatkuasa peraturan had laju. Kaedah ini digunakan kerana ia lebih cekap dari segi penggunaan tenaga penguatkuasa dan juga mengelakkan kesesakan jalan raya. Satu lagi kaedah ialah mengadakan perangkap had laju dan menahan pemandu beberapa kilometer kemudian.

3. Saya percaya saman ekor diperkenalkan dengan tujuan baik iaitu untuk mendisiplinkan pemandu dan mengurangkan kemalangan jalan raya. Namun kaedah pelaksanaannya sangat meragukan dan menimbulkan kemarahan rakyat.

4. Berbanding saman secara bersemuka yang menyaman pemandu atau lebih tepat mereja yang melakukan kesalahan, saman ekor lebih banyak menganiaya orang ramai. Banyak kes mereka yang tidak bersalah mendapati telah disaman memandu melebihi had laju. Antara isu utama ialah orang lain memandu kereta dan pemalsuan plat kenderaan. Ini menyebabkan banyak tuan punya kereta yang tidak bersalah terpaksa menanggung beban yang tidak sepatutnya.

5. Masalah bertambah serius apabila mereka yang disaman tidak mengetahui saman tersebut sehingga beberapa bulan dan ada juga yang memakan masa beberapa tahun. Ini bukan sahaja menyebabkan ia tertunggak malah menafikan peluang pembelaan. Jika kesalahan enam bulan lalu, baru diketahui hari ini, bagaimanakah mereka yang disaman mahu mempertahankan diri? Saya dapati ada juga yang hanya mengetahui mempunyai saman ekor yang dilakukan pada tahun lalu atau beberapa tahun lalu.

6. Terdapat juga individu yang menemui saya menunjukkan saman ekor yang beliau dapat di sebatang jalan di Sarawak sedangkan kereta beliau berdaftar di Kuala Lumpur dan masih berada di Kuala Lumpur sehingga hari ini. Jangankan kereta, tuan punya kereta pun belum pernah sampai ke negeri bumi kenyalang tersebut.

7. Maka untuk mempertahankan diri tuan empunya kereta ini terpaksa menulis surat dan mengemukakan bukti. Jika mahu gambar kena pula membuat permohonan kepada polis dan membayar jumlah tertentu. Nampaknya penguatkuasa kerja senang, rakyat pula yang terpaksa bersusah payah mempertahankan diri akibat kelemahan dan kecuaian penguatkuasaan undang-undang.

8. Oleh kerana terdapat banyak kecuaian dan kelemahan penguatkuasaan dalam kes saman ekor ini saya ingin mendesak agar kerajaan menghapuskan semua saman ekor yang tertunggak.

[Sesiapa yang mempunyai masalah saman ekor dan yang bersimpati dengan mereka yang disaman dengan cara ini diharap dapat memberi komen atau rayuan secara bersopan di bawah ini agar dapat saya hantar kepada YAB Perdana Menteri. Mereka yang ada saman ekor dan berharap kerajaan menghapuskannya hendaklah menyertakan Nama dan Nombor kereta (nama boleh dikecualikan jika rasa terganggu dengan pendedahan dalam ruang siber ini) serta sedikit nota atau rayuan.]

9. Saya juga berharap YAB Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri melihat semula isu saman ekor ini. Saman ekor hanya bertujuan menguatkuasa peraturan had laju seolah-olah kelajuanlah punca utama kemalangan jalan raya. Sedangkan sebahagian besar kemalangan berpunca daripada kecuaian, memandu secara semberono dan keletihan, bukannya melanggar had laju semata-mata.

10. Berdasarkan pengalaman memandu selama lebih 20 tahun, saya percaya hampir 80% daripada kita pernah melebihi had laju yang ditetapkan pada satu-satu ketika kerana mahu memotong atau berada di lebuh raya yang lengang. Namun bukan semua memandu terlalu laju sehingga membahayakan pengguna lain atau di luar kemampuan kenderaan.

11. Saya tidak menafikan bahawa peraturan tetap peraturan dan yang melanggarnya perlulah menanggung akibat. Namun janganlah diborongkan berat kesalahan memandu melebihi had ini dengan memandu dengan terlalu laju. Ada beza besar antara mereka yang memandu melebihi had laju dalam julat 20-30 km sejam berbanding yang memandu dalam julat 50 km sejam dan ke atas melebihi had laju yang ditetapkan. Malangnya ini tidak diambil kira oleh mekanisme saman ekor.

12. Justeru jika saman ekor mahu diteruskan saya berharap beberapa perubahan besar perlu dilakukan bagi menunjukkan saman ekor ini bertujuan mendisiplin pemandu dan mengurangkan keselamatan jalan raya bukannya menambah kantung kerajaan. Sambung baca disini.

p/s: Sebenarnya saman ekor ini baik, tapi mungkin ia boleh diperhalusi lagi untuk tidak membebankan rakyat.

Mctheory:
sendiri pun pernah kena beberapa kali. Tapi dah bayar dah!

KASI PANAS! VIDEO ANWAR KACAU ISTERI ORANG!



Pada pembaca yang belum tengok video Anwar buat panggilan telefon nak kacau isteri orang ni, sila lah tengok. Lepas tu pertimbangkan balik dengan apa yang telah anwar buat sekarang. Dia ni memang manusia yang tak boleh pakai. Haprak!

P/s: Saja la kasi panas balik video ni..

MctHeory:
Samarata la katakan, bini orang pun dia sapu.

Selasa, 28 September 2010

BRANSON MANGKUK DESAK MALAYSIA SUPAYA LEBIH LIBERAL!! Sahih geng Anwar Artartuk ni..



Di sini himpunan artikel untuk bacaan pembaca bagi memahami dan mengenali siapa mangkuk hayun (gambar) diatas. Apa bagusnya dan pentingnya orang macam ni cuba masuk campur hal negara kita?? Artikel ni Mc ambil dari geng Anti Anwar AIDC.

Oleh JEFRI ZACHARIAH

Semalam dengan megahnya jutawan terkenal, Sir Richard Branson ketika bercakap kepada kira-kira 800 pemimpin perniagaan di Kuala Lumpur berkata, perbicaraan liwat membabitkan Anwar yang sedang berlangsung memberi kesan ke atas Malaysia dan mematahkan semangat pelabur untuk menanam modal di negara ini.

''Jika Malaysia lebih liberal, lebih ramai orang akan melabur. Jika anda pemimpin yang berani, anda sepatutnya menghapuskan perkara seumpama itu yang merosakkan reputasi negara.

''Saya fikir ia bukan isu utama tetapi yang pasti ia bagaikan duri dalam daging. Saya berpendapat ini telah berlarutan agak lama. Ini tidak baik di luar negara," kata Branson.

Pengasas Virgin Group yang memiliki nilai kekayaan bernilai AS$4 bilion itu mengembangkan perniagaannya kepada dunia muzik, pengembaraan udara, mudah alih, perhotelan, aeroangkasa dan lain-lain dengan sekitar 200 syarikat di lebih 30 negara.

Saya tidak terkejut langsung dengan ucapan Branson itu kerana dia sendiri adalah jutawan yang paling kerap dikaitkan dengan pelbagai masalah moral yang cukup memalukan.

Tak payah banyaklah, saya nak petik satu artikel dalam akhbar Independent UK yang disiarkan pada 30 Julai 2007

Sir Richard Branson, the head of Virgin airlines, has described having a sexual encounter in the lavatory of an aircraft, taking cocaine and ecstasy and being taught to roll a joint by the Rolling Stone Keith Richards.


In the interview, Sir Richard also admitted to experimenting with class-A drugs, and even taking Viagra. "I took ecstasy once ... but it didn't have a massive effect on me. Asked about cocaine, he said: "I suspect I've tried it, yes."`


The tycoon also said the Rolling Stone Keith Richards was "the first person to teach me how to roll a joint". He added: "I haven't tried skunk, I have smoked cannabis though. I mean, I went with my son on his gap year, for God's sake. We learnt to surf and had some nights where we laughed our heads off for eight hours."

Branson juga menaja The Elders sebuah pertubuhan yang menentang homophobia (melawan kebencian kepada homoseksual). The Elders dianggotai oleh Jimmy Carter, Mandela, Kofi Annan, Marry Robinson dan diketuai oleh Desmond Tutu.

Sebaik sahaja, Anwar dibebaskan dari penjara Sungai Buloh, tokoh yang pertama ditemuinya adalah Desmond Tutu di Afrika Selatan. Desmond Tutu lebih dikenali sebagai pembela kaum homoseksual sehingga beliau dianugerahkan 'The Presidential Medal of Freedom' pada tahun 2009.

International Gay & Lesbian Human Rights Commission (IGLHRC) turut memberi penghargaan kepada Desmond Tutu diatas sumbangannya memperjuangkan kaum minoriti itu.

Malah lebih mengejutkan, Branson juga disebut-sebut sebagai seorang gay kerana syarikatnya, Virgin pernah menaja 'the gay nightclub Heaven'

In 1982, Heaven was acquired from Norman by Richard Branson's Virgin Group.

Branson was one of the first to identify the burgeoning 'pink pound' and saw the club as an investment opportunity.

However, as one of the first gay clubs in London, and one of the first openly-so in the world, it courted controversy, frequently appearing in the tabloid press, especially in the famous News of the World headlines about alleged ecstasy use in the nightclub in 1989.

Jadi atas segalanya yang di atas, tak perlulah kita risau atau 'cuak' dengan kenyataan Branson mengenai 'patahnya semangat' pelabur asing disebabkan isu Anwar ini.

InsyaAllah, tanpa Branson atau Anwar sekali pun, Datuk Seri Najib dah berjaya membawa masuk berbillion-billion ringgit pelaburan ke dalam negara kita

Baru-baru ini Qatar menyuarakan pelaburan bernilai USD5 billion ke negara ini

Selain Lembaga Pelaburan Qatar, Emiriyah Arab Bersatu antara negara teluk yang berminat melabur di Malaysia.

FDI negara kini meningkat naik sebagai contoh syarikat elektronik Amerika Syarikat Western Digital yang mengumumkan pelaburan RM1.2 billion

Malah Malaysia kini berada di tangga ke-10 daripada tempat ke-18 dalam kalangan negara paling berdaya saing di dunia mengikut World Competitiveness Yearbook 2010

Saya percaya ini semua takde kaitan pun dengan Branson dan Anwar, maaf cakap, saya tak nampak relevannya atau saling kaitannya mereka berdua dalam usaha meningkatkan ekonomi negara, memalukan kita lagi ada!

malaysia-instinct.com


Branson dibidas cuba campur tangan urusan dalaman Malaysia

KUALA LUMPUR 27 Sept. - Jutawan dan usahawan terkenal dunia, Sir Richard Branson dibidas ramai pihak berikutan kenyataan beliau yang menyentuh beberapa isu dalaman Malaysia termasuk perbicaraan kes liwat Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pemerhati politik, Profesor Datuk Dr. Zainal Kling berkata, kenyataan Branson itu tidak boleh diterima malah perlu ditentang kerana dilihat sebagai satu usaha campur tangan dalam urusan dalaman negara terutamanya dalam sistem perundangan Malaysia.

"Bukannya perbicaraan kes Penasihat PKR itu yang menjejaskan imej negara sebaliknya Anwar sendiri yang patut menerima tuduhan tersebut.

"Anwar sudah lakukan pelbagai helah untuk melambatkan proses mahkamah dengan meminta tangguh dan permohonan membatalkan dakwaan ke atasnya.

"Orang luar seperti Branson jangan cuba campur tangan untuk lepaskan Anwar. Sudut perundangan kita tidak boleh diganggu dan tidak boleh liberal seperti yang mereka (Barat) mahukan, perkara yang salah tetap perlu dihukum," katanya di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Branson yang mahu Malaysia lebih liberal dan menghapuskan pendakwaan terhadap perbuatan seperti meliwat yang tidak menjadi kesalahan di dunia Barat.

Branson ketika bercakap kepada kira-kira 800 pemimpin perniagaan di ibu negara hari ini berkata, perbicaraan liwat membabitkan Anwar yang sedang berlangsung memberi kesan ke atas Malaysia dan mematahkan semangat pelabur untuk menanam modal di negara ini.

Perbicaraan Anwar, 63, yang dituduh meliwat bekas pembantunya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan, 25, di Desa Damansara Condominium, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara antara pukul 3.01 petang dan pukul 4.30 petang 26 Jun 2008 masih berlarutan ekoran terlalu banyak penangguhan.

Selain itu, Zainal turut mengingatkan rakyat negara ini supaya tidak mendengar nasihat orang luar yang tidak bertanggungjawab seperti Branson.

"Kerajaan pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mempunyai tanggungjawab yang lebih besar berbanding konteks syarikat korporat.

"Kerajaan mempunyai strategi tersendiri dalam menguruskan keperluan negara terutamanya untuk golongan Bumiputera yang masih dibelenggu kemiskinan berbanding bangsa lain di negara ini," katanya.

Dalam pada itu, penganalisis politik Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM), Prof. Dr. Ahmad Atory Hussain menegaskan, Malaysia tiada masalah dalam usaha liberalisasi ekonomi tetapi tidak akan berkompromi dengan beberapa dasar lain yang penting untuk perpaduan, keharmonian dan kepentingan negara.

"Jika kita kompromi dalam usaha pihak tertentu mengubah dasar-dasar penting ini menjadi lebih liberal, keselamatan dan keharmonian negara pasti akan terjejas.

"Kita mempunyai cara sendiri dan orang kita sendiri untuk menguruskan urusan dalaman negara. Ahli korporat (Branson) yang mempunyai tujuan lain tidak perlu campur tangan," katanya.

Profesor Tamu Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Profesor Salleh Buang pula berkata, pihak luar tidak boleh campur tangan dalam prosiding mahkamah di mana-mana negara sekalipun.

"Secara peribadi, saya lihat Branson belum mencapai tahap cuba campur tangan tetapi kenyataannya itu menunjukkan Barat tidak berpuas hati dengan tahap 'liberal' di sini kerana kes liwat yang diiktiraf sebagai sesuatu yang tidak salah di sana tetap didakwa di negara ini," jelasnya.

Sumber Utusan Malaysia

Mangkuk Branson ni adalah rakan kongsi niaga Al-Gore, alaa.. member proksi Anwar kat Amerika sana tu. Geng-geng ni la yang desak suruh Obama campur tangan untuk buang kes liwat Anwar. Tak caya baca sini

Macam dok kata la.. geng gay saja la yang sokong gay. Tapi Anwar dan Branson ni dua jenih paksi, biseksual, ala sama jugak. Jenih boleh main belakang. Sama rata sama rasa. Betul tak? Janji berlubang.

P/s: Dengar kata kalau jumpa geng jenis ni, jangan suka tunduk (tonggeng).. nanti bahaya.

MctHeory:
Kes liwat yang telah dilewatkan oleh peliwat.. he he he..

PANAS!! BUKTI PKR SEMEMANGNYA GANGSTER!

Baca laporan polis dibawah, klik gambar untuk bacaan lebih jelas.


Mengikut laporan ini, pergaduhan sesama ahli PKR dicetuskan oleh mereka sendiri. Langsung takde kena mengena dengan anasir luar. Puak-puak PKR ni sememangnya gangster habis. Macam mana nak mentadbir kalau perangai puak PKR ni teruk macam ni.

Sumber Medan Info

Mc rasa pelik, kenapa Harakahdaily langsung tak laporkan pasal kekecohan semasa pemilihan cabanag PKR? Mereka buta ka? atau buat-buat buta? Pelik-pelik.

MctHeory:
Teringgin juga nak baca komen harakah, pasal sekutu beruk diorang ni.

GAMBAR KEKECOHAN OLEH BERUK-BERUK PKR!!

Dibawah adalah gambar-gambar dari keratan akhbar. Adakah ini yang dikatakan oleh Saifuddin 'orang luar'? Mc tak nampak macam orang, tapi macam beruk.

Sepertimana yang kita sedia maklum, Pemilihan PKR peringkat Cabang sedang berlangsung dan lebih separuh telah selesai. Dan kita dikejutkan dengan beberapa insiden yang amat memalukan apabila berlakunya kekecohan di beberapa PKR Cabang.

Sempat juga saya berborak dengan salah seorang AMK Cabang Gombak, Selangor sebentar tadi. Beliau memaklumkan bahawa mereka yang melakukan kekecohan itu bukan ahli PKR dan telah menjadi Ahli UMNO? Saya hanya membuat muka pelik.

Ianya mengesahkan bahawa PKR sememangnya tidak pernah mengaku kesilapan yang telah mereka lakukan. Semua yang buruk datangnya dari parti lawan walaupun berlaku di dalam parti sendiri. Mereka juga tidak pernah memikirkan punca kekecohan tersebut berlaku. Mudah sahaja. Apa yang buruk semuanya ditujukan ke parti lawan. Yang baik datang dari PKR.

Jika benar mereka telah menyertai UMNO, kenapa pula mereka dibenarkan untuk mengundi? Kenapa mereka dibenarkan berada di dalam perkarangan dewan. Saya pasti senarai nama ahli PKR telah dikemaskini sebelum Pemilihan PKR berlangsung? Kan?? Atau tidak??

Entahlah.. Inilah realiti politik kita. Kita seringkali memikirkan yang terbaik untuk parti yang kita dukung, tapi sebenarnya lebih kurang sama ja.. Tapi jika kesemua ahli PKR mempunyai pendirian dan pandangan seperti ahli AMK Cabang Gombak yang saya temui sebentar tadi, hancurlah PKR..

PANDANGAN ANDA?? SILA BERI PANDANGAN ANDA DENGAN MENGHANTAR KOMEN..

Sumber Gelombang Wangsa Maju

P/s: Gambar sudah dapat menceritakan segalanya.

MctHeory:
Apa akai puak-puak ni nak kelentong lagi agaknya??

LAAA!! PEMILIHAN CABANG LEMBAH PANTAI PUN KECOH??? TERUKKK!!


Cerita ni Mc ambil dari Mamat PKR tegar. Kiranya waktu pengundian, mamat ni pun berada di Cabang Lembah Pantai jugak la. Kalau tak caya boleh tengok blog dia kat sini. Malah dia sendiri pun complain bahawa PKR pemilihan PKR memang teruk, langsung takada disiplin dan tingkah laku mereka serupa beruk!!.

Pemilihan MATC Cabang Lembah Pantai semalam amat bangsat dan memualkan. Terus-terang aku katakan kalau macam ni lah memang celaka lah penipu-penipu sekalian dalam Parti yang kami di sini yang hidupkan di Lembah Pantai ini.


Apa taknya, macam mana yang daftar cuma 513 nama, tapi kertas undi keluar sampai 583. Yang 70 extra tu datang dari mana. Bila kita minta berhenti JPP teruskan juga dengan pemilihan. lepas tu penyokong-penyokong Team Harapan baru YB Nurul Izzah yang kononnya pengawal dia menyerang pulak kami. Sedangkan kami yang kempen macam nak mampus nak menangkan dia ni. Bangsat apa ni?


Kenapa teruk sangat proses? kertas undi tak ada no siri, jadi orang boleh senang-senang fotostat kaler. Sekarang fotostat warna kat mana-mana pun ada. Memang kami nampak dengan mata kepala sendiri ada Cina bawa keluar borang-borang tersebut, padahal dia bukan pengawas pemilihan pun. Ada pula calon tolong pangkah atau isi borang orang lain. Bila pengawas suruh keluar, depa tak nak keluar. Tak ada sistem langsung proses yang dijalankan, ikut suka hati saja.


kalau lah SPR yang buat undi macam ni, dah lama dah riot dan huru-hara satu negara. Teruknya. Calon-calon keluar masuk dewan, tak nak dengar cakap pengawas pilihanraya. Macam parti mak bapak sendiri dibuatnya. Eh eh ...


Lepas tu untuk pengetahuan YB Azmin, kami kat sini memang nampak dah lagi banyak tangan yang diangkat masa nama YB Azmin diundi, tup-tup Zaid menang. Konspirasi apa jadah ni?!


Kalau macam ni lah PKR, nampak gayanya boleh lah dimasukkan dalam kolam taik Indah Water je lah.


Sekarang kita dah tahu siapa yang selalu buat kecoh semasa PRU dan PRK. Jelas lagi terbukti bahawa puak-puak PKR ni la yang selalu buat kecoh mengalahkan beruk. Provok sana, provok sini, sampai undi sesama spesis mereka pun boleh bergaduh. Ni kira dah habis teruk dah ni.

Bab menipu undian jugak boleh dikategori pengundi hantu, undi ada orang takdak. Puak ni dok tuduh UMNO guna pengundi hantu, tapi sekarang, kita dah nampak, siapa yang lebih hantu?? UMNO ka PKR??

P/s: Akai takdak ka puak PKR ni?? Pas buat apa takkan tengok saja?? 

MctHeory:
Beruk sama beruk pun boleh bergaduh.. pelik la.. dunia lanih.

LLLAAAAA!! UMNO KELANTAN TUNGGU BOS BAGI ARAHAN??!!



BERITA BARU DITERIMA!!!

KOTA BHARU 28 Sept. - UMNO Kelantan menunggu arahan daripada ibu pejabat parti untuk menggerakkan jentera bagi menghadapi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas selepas penyandangnya, Che Hashim Sulaima meninggal dunia semalam.

Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Kelantan, Datuk Noor Zahidi Omar berkata, jentera parti sentiasa bersedia dan hanya menunggu 'lampu hijau'.

"Setakat ini kita tidak membuat perbincangan apa-apa pun dan kita tunggu arahan ibu pejabat yang akan bermesyuarat ke arah persiapan (pilihan raya) itu," katanya kepada pemberita, di sini, malam tadi.

Che Hashim, 46, yang disahkan menghidap barah usus pada Mei tahun lepas, dimasukkan ke Hospital Palar Al-Islam, Kampung Baru, Kuala Lumpur sejak beberapa hari lalu dan meninggal dunia kira-kira pukul 4.30 petang semalam.

Pada pilihan raya umum 2008, Che Hashim yang mewakili Pas berjaya merampas DUN Galas daripada Barisan Nasional (BN) dengan majoriti 646 undi.

Allahyarham mendapat 4,399 undi menewaskan penyandang dari BN Saufi Deraman yang mendapat 3,753 undi. - Bernama

Laaa...nak tunggu apa lagi?? Pi la buat kerja. Takkan nak suruh baru nak buat. Kata nak menang, tak payah tunggu Bos la.


P/s: Pas dari semalam dah mula!!

MctHeory:
UMNO biasa la.. gempak je lebih.. kerja makk aii.. macam siput.

EDISI BALAS DENDAM.. PKR YANG BUTA KAYU!!

TENGOK BANNER NI ELOK-ELOK??

Sebelum ini, adalah didalam satu blog totok Pas yang sibuk tuduh UMNO buta huruf kerana kesilapan ejaan di banner-banner bagi bulan Ramadhan.

Kira ok lah tu salah ejaan. Mungkin si tukang tempah banner tu silap masa proses membuat tempahan kerana terlampau sibuk main tawar menawar harga dengan tauke banner. Kalau dapat murah, bolehlah dia dapat duit poket buat beli jajan.

Tapi totok Pas dalam blognya yang nama dia...ruang boria atau ruang paria...(malas nak bagi link, korang cari lah sendiri yee) ntah dah tak ingat pun blog lembu PAS nih..., sibuk sangat pasal ejaan banner tu hingga sanggup labelkan UMNO sebagai parti Buta Huruf.

Betul lah kot kata blogger ni jika dilihat ejaan pada banner yang salah tu. Saya sebagai orang melayu pun rasa malu bila berlaku salah ejaan ni. Kalau cina tu lainlah sebab memang depa tak peduli pun dengan bahasa kebangsaan.

Tapi semalam, terjumpa pula satu banner Raya yang dihasilkan oleh PKR. Cabang Permatang Pauh rasanya kalau tak salah.

Sekali tengok macam ok banner tu. Dua kali tengok nampak macam pelik jugak. Rupa-rupanya, sekali silap eja jugak daaa.

Kah kah kah... ingatkan UMNO saja yang buta huruf bila buat banner, puak Pakatan pun sama jugak ngok nyaa. Kira kes 2x5 lah nii... Kalau UMNO tu buta huruf.., PR pulak buta kayu. Dah kena lah tuuu...Hahahaha..

sumber Media Permatang Pauh

P/s: he he he.. edisi balas dendam.. hambik ko habuan!!

MctHeory:
PKR bukan kata buta kayu, tapi tiga suku!

LAGI REMAJA DI TANGKAP KHALWAT DI KEDAH!!! Rosak akhlak remaja sekarang!!

Lari pada politik sat naa.. Kita tengok akhlak budak-budak zaman sekarang. Makin lama makin teruk. Kena tangkap pat lima kali pun jadi benda yang sama jugak. Apa nak jadi ni??? Nak salah mak bapak? Umoq dah besaq, bulu pun dah tumbuh habih. Otak takdak ka?

KULIM - Dua beradik berusia 21 dan 23 tahun ditangkap di sebuah rumah teres satu tingkat sekitar jam 11.30 malam di Taman Selasih kerana bersekedudukan dengan seorang lelaki berusia 25tahun dipercayai teman lelaki kepada kakaknya.


Jurucakap Pejabat Agama Daerah Kulim Kedah (PADK) berkata, mereka menerima maklumat daripada orang ramai sekitar jam 10.30 malam dan melakukan pemantauan di sekitar kawasan rumah berkenaan sebelum membuat serbuan.


"Ketika sampai di rumah pasangan terlibat, PADK menemui dua motosikal terletak di bahagian luar rumah teres di Taman Selasih. Hasil pemantauan, mendapati kesemua pasangan tidur di ruang tamu.


"Pasangan lelaki yang menyedari kehadiran PADK mengintai dari tingkap dan cuba melarikan diri melalui pintu belakang rumah tetapi gagal berbuat demikian kerana rumah mereka sudah dikepung. Pasangan lelaki terbabit kemudiannya masuk ke bilik hadapan dan berpura-pura tidur.


"PADK terpaksa menunggu kira-kira 10 minit sebelum pintu rumah dibuka untuk membolehkan kami membuat pemeriksaan,” katanya.


Menurutnya, hasil pemeriksaan awal dijalankan kesemua pasangan terlibat iaitu lelaki berusia 25 tahun dan kekasihnya berusia 23 tahun pernah ditangkap dan disiasat di bawah Seksyen 9 (khalwat) sebelum ini oleh PADK dan sedang menunggu untuk didakwa di mahkamah. Mereka kemudiannya dibawa ke Balai Polis Kulim untuk membuat laporan.


Pasangan itu pernah ditahan lokap sebelum ini atas kesalahan sama tetapi masih tidak serik melakukan maksiat. Daripada maklumat jiran berdekatan, pasangan lelaki sering datang ke rumah kekasihnya dan mereka berlakon seperti suami isteri untuk memperdaya penduduk di sekitar kawasan itu.


“Hasil siasatan dijalankan PADK, pasangan terbabit tidak mempunyai hubungan mahram. Selain itu, lelaki berkenaan tidak mempunyai pekerjaan tetap, manakala kekasihnya bekerja di kaunter menjual tiket bas di sini.


Mereka yang terlibat akan disiasat di bawah Seksyen 9 (2) (3) Enakmen Kanun Jenayah Syariah Negeri Kedah 1988. Jika sabit kesalahan mereka boleh dikenakan hukuman penjara setahun atau denda RM2,000 atau kedua-duanya sekali.


"Pendakwaan terhadap mereka akan dibuat satu persatu. Kesemua pasangan terlibat kemudiannya dibebaskan setelah waris diarahkan membayar ikat jamin RM1,000 setiap seorang. Mereka akan diarahkan untuk hadir ke Mahkamah Syariah Rendah Kulim dalam masa terdekat untuk tujuan pendakwaan terhadap kesalahan yang mereka lakukan. Sekiranya gagal berbuat demikian, waran tangkap akan dikeluarkan kepada mereka,” katanya. - Sinar


Sepatutnya tindakan undang-undang bagi kesalahan yang diulang untuk kali kedua, kena lebih keras lagi. Kalau tak, beruk-beruk maksiat ni takkan sedar diri. Orang macam depa ni, tak takut Allah tapi takut denda. aduhh laa..

P/s: puak parti bulan kat Kedah takdak usaha ka?? Takkan nak tengok saja??

MctHeory:
Pas sebuk berkempen dengan ceramah, mana sempat nak jaga moral rakyat!!

Isnin, 27 September 2010

PII DAHH!! PEMILIHAN PKR PUN MAIN RASUAH JUGAK!!


Dok kata kat orang main rasuah, tapi rasanya PKR lagi teruk kot.. Mc ambil dari blog Anwar Pembohong. Memang terbukti Anwar lah punca rasuah.

Anwar bapak kepada segala rasuah dan kejahatan telah melihat hasil benih benih beliau tumbuh subur didalam parti yang memperjuangkan kerja liwat beliau.

Lubok atau sarang PKR di Permatang Pauh menjadi pusat kepada segala rasuah politik,Anwar Ibrahim yang menjadi ahli Parlimen di Permatang Pauh benar benar membajai kawasan parlimen ini dengan amalan rasuah politik wang.

Pemilihan diperingkat cabang Permatang Pauh menyaksikan Dr Mansor menang tanpa bertanding. Ini kerana penyandang yang dicalonkan dikenali sebagai Pak Tam telah diarahkan menarik diri daripada bertanding oleh Anwar dengan membuat satu panggilan telefon sahaja. Dr Mansor menang tanpa bertanding.Perkara ini telah mendapat bantahan para penyokong Pak Tam.

Pada masa yang sama Pak Tam telah dirasuah RM8 ribu oleh dua orang yang pro kepada kem Anwar Azmin.Ini sebagai imbuhan kerana Pak Tam akur atas kehendak Anwar menarik diri daripada bertanding.

Blog ini juga difahamkan setiap pencalonan terhadap calon yang bertanding diperingkat tertinggi di akan bayar RM200-RM500 untuk satu undi.Perkiraan sudah dibuat oleh Azmin dan gerembolannya untuk terus mengawal pengundi mereka.

YB Yusmadi kononnya menjadi badan pemantau kepada pemilihan kali ini hanyalah dilihat sebagai tonggol kayu yang tidak mampu berbuat apa apa.Ini kerana segala percaturan politik wang adalah datangnya daripada ketua umum parti Anwar Ibrahim.

Inilah akibatnya apabila sipeliwat dan pembohong yang rosak akhlaknya menjadi peneraju parti.Dari atas hingga kebawah semuanya rosak.

P/s: Memang benar bagai dikata, PKR umpama tong sampah UMNO.

MctHeory:
Hancur PKR Hancur!! PKR = Parti Kaki Rasuah!!

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review