User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Ahad, 31 Oktober 2010

GEMPAR!! APA PUNYA TERUK LA ORANG PAS NI?? BURUK PERANGAI!!

Aktiviti wanita UMNO di Galas

Baca kisah seorang suami yang sanggup untuk menceraikan isterinya 'talak tiga' hanya kerana isterinya mahu mengikut aktiviti wanita UMNO. Suaminya takut Isterinya terpengaruh dengan UMNO, walaupun aktiviti yang dianjurkan itu cuma aktiviti mengaji Al-Quran dan sedikit penerangan. Nak baca klik SINI

P/s: Pas dah makin celaru dah lanih...

Mctheory:
Puak ni ingat Isteri mereka apa??ishh ishhh..

BENARKAH NIK AZIZ 'MENYOGOK' TOK-TOK BATIN??


Dengar kata semalam, N.ajis menyuruh petugas Pas membawa tok2 batin dari seluruh kampung orang asli di Galas. Siap ada van yang dihantar untuk ambil semua tok2 batin tersebut. Apakah benar cerita ini? Kalau benar bagai dikata, apa motif N.ajis buat demikian? Taknak rahsia Pas kena bocor ke? Atau ada cerita jahat nak keluar selepas ni.

Khabar yang Mc dengar, N.ajis ada buat keramaian khas untuk semua tok2 batin, mungkin ada sedikit ceramah dan Pas akan menabur janji untuk memulangkan kembali tanah2 orang asli yang telah dirampas. Ada blogger di Galas yang dengar akan cerita ni tak?? Kalau ada sila dedahkan.

Gelombang biru sudah melanda Galas. Kalau ikut perkembangan semasa, harapan BN untuk menang adalah lebih cerah berbanding Pas. Moga teruskan perjuangan ada semua.

P/s: banyak cerita pasal Zul gendut (calon Pas), nanti sambung lagi.

Mctheory:
Keadaan makin panas... panas.. sihh..

GALAS!! KU LI JAWAB FITNAH PAS TERHADAPNYA!!


Pas terus mengunakan segala macam kempen untuk mengelakkan diri mereka terus ditengelami oleh arus gelombang biru BN. Terbaru MP Gun Musang telah dituduh terbabit dalam kes mencuri dokumen tanah orang asli disini.

Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah secara sinis berkata, kerajaan PAS Kelantan sepatutnya menyiasat 'orang dalam' berhubung dakwaan 'kehilangan' fail berkaitan hak milik tanah Orang Asli.

Menurutnya, isu hak milik tanah berada di bawah bidang kuasa kerajaan negeri dan semua dokumen mengenainya sepatutnya berada dalam simpanan pegawai dalam kerajaan.

Malah secara dengan berseloroh beliau berkata, pegawai dalaman kerajaan PAS Kelantan merupakan individu yang perlu disyaki jika benar dakwaan kehilangan dokumen berkenaan wujud.

"Mana ada fail, saya bukan (bertugas) dalam kerajaan (negeri Kelantan). Saya tak pernah ada dalam kerajaan.

"Kalau orang bawa lari fail, orang kerajaanlah, siapa dalam kerajaan?" katanya ketika ditemui pada majlis jamuan makan bersama rakyat di Taman Wangi di sini, Jumaat.

Ketua Umno Bahagian Gua Musang itu berkata demikian sebagai mengulas mengenai tuduhan yang dilemparkan oleh Penasihat Jentera Pilihan Raya PAS bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas, Datuk Wan Abdul Rahim Wan Abdullah bahawa beliau menjadi punca kepada masalah hak milik tanah yang membelenggu masyarakat Orang Asli.

Malah beliau mendakwa Tengku Razaleigh turut 'menghilangkan' semua fail yang berkaitan dengan hal ehwal Orang Asli bersamanya selepas membubarkan Semangat 46 dan menyertai Umno pada 1996 hingga kerajaan PAS Kelantan gagal menangani isu-isu berkaitan kaum terbabit.

Mengulas lanjut mengenainya, Tengku Razaleigh menyifatkan tuduhan itu sebagai karut.

Justeru beliau enggan terlibat dalam polemik tuduh-menuduh yang cuba dilakukan oleh PAS bagi meraih undi khususnya di kalangan kaum berkenaan.

"Saya di sini nak jawab apa yang dia (PAS) kata ke? Tak perlu jawab, benda yang karut saya tak nak jawab, saya tak nak terlibat dalam polemik begini," katanya.

Diminta mengulas mengenai tuduhan pengkhianat apabila membubarkan Semangat 46 dan menyertai Umno, Ahli Parlimen selama 35 tahun itu berkata rakyat lebih mengenali beliau apabila terus memberi kepercayaan kepadanya.

"Tak apalah, katalah... yang tidak khianat... kalau tidak saya tak akan kenal sebagai wakil rakyat.

"Saya tak curi duit, tak ada curi apa-apa, macam-macam saya lakukan untuk bantu rakyat di sini," katanya.

Sumber Malaysia Insticnt

P/s: Ishh ishh.. terdesak sampai sanggup fitnah orang macam2 ke??

Mctheory:
Bila anjing tersepit, mengelupur la ia..

PANAS!! AMANAT HAJI HADI BERGEMA SEMULA DI GALAS!!

Nik Aziz pernah sebelum ini mengatakan yang kafirkan UMNO adalah angkara militan PAS!

Jika kenyataan Nik Aziz itu boleh diterima mewakili keseluruhan pandangan kepemimpinan Pas, ia jelas membuktikan bahawa selama ini parti itu tidak mengkafirkan UMNO. Ia juga bermakna UMNO, parti yang didokong oleh orang Islam, tidak pernah bercanggah dengan kehendak Islam.

Soalnya mengapa perkara ini tidak pernah diperjelaskan sebelum ini? Mengapa perkara ini dibiarkan berlarutan hingga menimbulkan perpecahan di kalangan umat Islam, berlaku perceraian suami, isteri dan perbalahan anak-beranak yang berbeza parti hinggakan berlaku sembahyang dua imam. Apa yang diketahui umum, pemimpin Pas turut mengkafirkan UMNO.

Ia bukan sekadar inti ucapan di majlis ceramah, malah jelas membuktikan daripada pandangan orang Pas, UMNO adalah kafir. Mengapa hanya selepas PAS bercadang membuka keanggotaan parti itu kepada bukan Islam, pandangan PAS terhadap UMNO berubah. Umum mengetahui salah satu sebab UMNO dicap kafir ialah kerana ia bekerjasama dengan parti lain yang bukan Islam dalam Barisan Nasional (BN).

Sebaliknya apabila PAS cuba rapat dengan parti pembangkang lain yang bukan Islam, mereka menganggap ia dibenarkan oleh Islam kerana tujuannnya ialah untuk menegakkan keadilan!

Apakah UMNO selama ini tidak pernah memperjuangkan keadilan terhadap rakyat? Apakah UMNO tidak pernah memperjuangkan nasib umat Islam? Isu mengkafir UMNO berlarutan agak panjang. Sepatutnya, jika menyedari bahawa isu mengkafirkan UMNO dilakukan oleh pelampau dalam PAS, maka pemimpin parti itu segera memperbetulkan keadaan itu.

Bukankah disebabkan ketika itu Pas melihat isu kafir-mengkafir itu memberi kelebihan politik, maka mereka mengizinkan UMNO dibelasah dengan tohmahan yang tidak sewajarnya dilakukan sesama Islam.

Mengulas kenyataan TPM Tan Sri Muhyiddin Yassin di Galas, beliau sekali lagi mempertikaikan tindakan Pas yang dianggap beliau terus mengeluarkan 'fatwa' sesuka hati berhubung kerjasama UMNO dengan MCA dalam Barisan Nasional (BN).

Katanya, tindakan menganggap kerjasama UMNO dengan MCA adalah salah tetapi dalam masa yang sama 'menghalalkan' kerjasama Pas dengan DAP, membuktikan pemimpin Pas suka membuat 'fatwa' sesuka hati mengikut kepentingan politik mereka.

" Perangai mereka macam biasalah, apa yang mereka buat 'halal' yang kita 'haram', yang dia (buat) masuk syurga, yang kita masuk neraka. Dari segi konteks kerjasama dengan masyarakat apa bezanya antara DAP dan MCA," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas majlis ramah mesra dengan masyarakat Orang Asli di Pos Brooke sempena kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas, di sini hari ini.

Timbalan Perdana Menteri mengulas kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menganggap kerjasama parti itu tidak salah sebaliknya kerjasama antara UMNO dan MCA yang salah.

Dalam ceramahnya malam tadi sempena kempen pilihan raya tersebut, Abdul Hadi berkata, keadaan itu terjadi kerana mendakwa pemimpin UMNO mengikut perangai pemimpin MCA yang bertentangan dengan Islam.

Muhyiddin yang juga Timbalan Presiden UMNO berkata, parti itu sejak dulu lagi berpendapat kerjasama dengan MCA atau mana-mana parti komponen BN lain yang bukan Islam tidak salah sama ada dari segi hukum agama mahupun kepentingan awam.

" Hasil kerjasama yang kita jalin sejak 53 tahun lalu, bermula dengan Perikatan, ia mendatangkan kebaikan kepada negara ". Mereka belajar daripada kita.

" Oleh itu kenapa perlu ada satu pandangan yang berbeza berhubung kerjasama ini," katanya.

Beliau berkata, BN tidak menganggap apa yang dilakukan oleh PAS bekerjasama dengan DAP adalah salah tetapi mempersoalkan kenapa parti itu dahulu menuduh UMNO kafir kerana bekerjasama dengan orang kafir.

" Hari ini 'fatwa' yang sama hendak digunakan tetapi kalau untuk dia tak apa, untuk kita tak boleh," katanya.

Sehubungan itu, beliau berharap masyarakat Islam khususnya pengundi di Galas akan mengambil iktibar terhadap sikap tidak konsisten PAS yang terus mengamalkan pendirian apa sahaja yang dilakukan oleh mereka betul tetapi kalau dibuat oleh BN salah.

Penulis melihat mengapa Abdul Hadi sekali lagi mengeluarkan kenyataan yang meng"ia"kan "Amanat" beliau sebelum ini. Sehingga kini Abdul Hadi masih belum menafikan "Amanat" beliau kecuali Nik Aziz. Adakah ini tindakan terdesak Abdul Hadi untuk meraih UNDI di PRK Galas?

Jika mengikut apa yang dikatakan oleh Nik Aziz bahawa isu kafir-mengafir UMNO adalah angkara pelampau PAS, maka adakah Abdul Hadi juga seorang militan atau pelampau PAS? Setidak-tidaknya, dengan kenyataan Nik Aziz itu jelas menunjukkan dalam PAS sendiri memang wujud kalangan ahli parti itu termasuklah " Presiden "nya bersikap melampau. Islam tidak pernah merestui umat yang bersikap demikian.

Bolehkah PAS menutup kes sembahyang dua imam kerana menganggap tidak sah sembahyang berimamkan orang UMNO. Apakah PAS boleh menafikan hakikat ini? Sekiranya PAS benar-benar ikhlas, mereka sepatutnya mengeluarkan pendirian yang mengatakan UMNO adalah parti yang berjuang mengikut lunas Islam. Tidak perlu lagi parti itu berdolak dalik kerana apa saja isu yang dikemukakan oleh parti itu, adalah semata-mata untuk tujuan politik.

Jika kepemimpinan PAS termasuklah Presidennya Abdul Hadi berfikiran panjang, mereka seharusnya melihat diri sendiri dan bertanding dalam pilihanraya kecil di Galas dengan isu yang lebih munasabah. Bolehkah Amanat Hadi dimansuhkan. Hanya pemimpin-pemimpin PAS termasuk Presidennya sahaja yang boleh memberikan jawapannya?

Wallahuallam.

sumber Belantan

Mctheory:
Dosa ahli siapa tanggung? Pas ke??

DIKIR BARAT GALAS!! 20 TAHUN PAS HARAM TAK BUAT APA PUN!! lawak gilaa.. hehe



Sumber video Reformasin, Pada pembaca yang suka komik satira politik masuk blog Reformasin, layan mata beb.

Mctheory:
Sampaikan Mesej dengan cara tersendiri!

KEMPEN UNDI PAS MASUK SYURGA MUNCUL LAGI??


GUA MUSANG  Okt. - Kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas mula dicemari dengan taktik kotor Pas apabila parti itu cuba mempengaruhi pengundi warga emas di sesetengah kawasan dengan mendakwa undi Pas masuk syurga.

Perkara itu didedahkan oleh Ketua Penerangan Wanita UMNO, Datuk Hamidah Osman ketika pihaknya mengadakan kempen rumah ke rumah di beberapa buah kampung sejak lima hari lalu.

Ekoran itu beliau berkata, Wanita UMNO terpaksa memberi penjelasan kepada kumpulan pengundi terbabit bahawa penentuan syurga atau neraka merupakan hak Allah dan bukannya Pas.

''Saya tidak sangka yang Pas masih lagi memainkan isu pangkah Pas masuk syurga terutama di kalangan pengundi-pengundi warga emas. Kami terpaksa memberi penjelasan supaya mereka sedar kempen yang dijalankan oleh jentera Pas itu tidak benar.

''Akhirnya mereka faham penentuan syurga dan neraka adalah hak Allah. Apa yang kami lakukan ini bukan setakat berkempen malah turut memberi kesedaran kepada penduduk setempat mengenai perbezaan antara Islam dan Pas," katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini.

Hamidah berkata, beliau dan anggota Wanita Wanita lain perlu membuat penjelasan itu supaya para pengundi mereka dapat gambaran yang jelas mengenai Pas.

''Islam dan Pas merupakan dua perkara berbeza. Islam adalah agama paling suci manakala Pas hanya sekadar sebuah parti politik yang berusaha meraih sokongan rakyat.

''Kami terpaksa melakukan peranan ini kerana kami tidak mahu penduduk di sini terutama warga emas terus terpengaruh dengan dakyah-dakyah Pas yang tidak berasas," katanya lagi.

Beliau berkata, hakikatnya, Pas kini tidak lagi memperjuangkan penubuhan negara Islam seperti mana sebelum ini apabila parti tersebut membuat keputusan untuk bersahabat dengan DAP.

''Inilah antara perkara-perkara utama yang kita maklumkan kepada pengundi-pengundi di sini. Biar mereka tahu siapakah Pas yang sebenar," katanya.

Dalam perkembangan berkaitan beliau berkata, strategi kempen Wanita UMNO kali ini lebih menjurus kepada usaha mendampingi rakyat secara kumpulan-kumpulan kecil.

''Kebiasaannya bilangan penduduk bagi setiap kumpulan adalah antara 20 hingga 30 orang. Di dalam kumpulan ini kita akan menerangkan faedah serta kebaikan yang diperolehi sekiranya mereka menyokong calon Barisan Nasional (BN)," ujarnya. - Utusan

Mctheory:
Tak sudah2 beruk2 ni guna ajaran sesat nak pengaruhi rakyat!

Sabtu, 30 Oktober 2010

GALAS!! PADAH BILA ANDA MENYOKONG UMNO/BN!!


Seorang pekebun getah di Kg Pulai yang namanya enggan dikenali berkata, selepas mereka mendirikan pos BN di kampung tersebut, senarai namanya dibuang daripada mendapat bantuan subsidi benih getah dari exco pertanian negeri.

“Nama kami dibuang serta merta dari senarai penerima benih bantuan tanaman getah. Sedangkan sebelum ini bantuan tersebut diberi tanpa sebarang masalah."

“Ini menggambarkan Pakatan benar-benar terdesak kerana bantuan benih bukan dari sumber duit Pakatan sebaliknya ia adalah hasil cukai yang dibayar rakyat.”

Difahamkan lebih 30 pekebun Cina dinafikan hak mendapat bantuan tersebut.

Penduduk Cina di kampung tertua didiami kaum terbabit di Kelantan sebelum ini dikenali sebagai kubu kuat DAP. Namun pada pilihan raya umum lalu sokongan mereka kepada calon BN meningkat .

Berdasarkan kepada momentum sekarang kelihatan sokongan penduduk Cina semakin bertambah dan cenderung kepada BN.

Ini dapat dilihat hasil sokongan terbuka mereka terhadap calon UMNO/BN iaitu Abdul Aziz Yusoff. Malah pada majlis makan malam yang dianjurkan DAP di sebuah tokong di kampung berkenaan baru-baru ini tak mendapat sambutan.

Sementara itu lawatan Abdul Aziz ke perkampungan yang didiami majoriti kaum Cina itu kelmarin menerima sambutan hangat penduduk tempatan yang rata-rata kaum Tionghua.

Sumber Media Permatang Pauh

P/s: Pas memang macam tu, dah lama dah...

Mctheory:
kesian la rakyat Galas.. kesiannn...

HAH!! CERAMAH PAS DI GALAS TAKDAK SAMBUTAN??





 Ceramah Nik Aziz yang diadakan di Sg Terah, Gua Musang.













Kenapa termenung Pok Nik, terkejut dengan jumlah kehadiran ke? Dengar kata Anwar dan Guan Eng pun tak jadi datang. Kenapa?

Malah calon Pas pun tak datang semasa ceramah N.ajis ni. Dengar cerita, ada yang tak kena diantara N.ajis dan calon Pas tu. alahaii...

Apa kes ni.. ceramah kat Kelantan tapi takdak sambutan.. dah ada yang tak kena ke Pok Nik??


P/s: Orang Pas tak percaya kat N.ajis lagi ke?


Mctheory:
Petanda buruk tu...

KASI PANAS!! LAGU KHAS UNTUK PUAK DAP!! best nihh...



Mctheory:
Oink oink oink... sesuai.. sesuai... ha ha ha ha...

Jumaat, 29 Oktober 2010

PERINGATAN!! JANGAN LAKUKAN INI DIDEPAN KAUM ANWAR!!!


Seorang wartawan lelaki telah di tugaskan membuat liputan dan siasatan mengenai aktiviti kelab gay di Bukit Bintang. Dia di kehendaki menyamar sebagai gay. Wartawan itu dengan senang hati menggayakan pakaian dan cara seorang gay. Setelah seminggu mempelajari tingkahlaku dan gaya seorang gay, akhirnya pada malam minggu itu wartawan itu masuk ke kelab gay tersebut.

Wartawan itu dipasang dengan microphone n camera bersaiz kecil bagi merakam segala aksi dan aktiviti di kelab gay tersebut. Setelah masuk wartawan itu terus menuju ke bar utama dan memesan segelas bir. Dia hanya duduk sambil memerhatikan gelagat-gelagat gay di kelab tersebut. Ada yang menari dan ada yang duduk sambil berpeluk-pelukan sesama lelaki. Wartawan itu merasa geli geleman melihat tingkahlaku mereka.

"Hai...sorang ke bro", tiba-tiba wartawan itu di sapa.
"A'ah, saya tunggu kawan saya. Tak sampai-sampai lagi ni", kata wartawan itu separuh menjerit kerana kebingitan muzik di kelab itu.

Tiba-tiba wartawan itu berasa sakit perut. Rasa seperti ingin kentut sahaja.

"Muzik tengah kuat ni bolehlah aku kentut ni", bisik hati wartawan itu.

Wartawan itu pun melepaskan kentutnya. Satu demi satu. Berturut-turutan. Tiba-tiba muzik rancak itu berhenti kerana DJ nya ingin menukar ke lagu perlahan. Sementara proses pertukaran lagu itu kentut wartawan itu telah di dengari oleh gay-gay yg berhampiran dengan wartawan itu.

"Eh eh... ada dara lagi la kat sini", ujar salah seorang Ketua gay nama Anwar di situ sambil memandang wartawan itu.

"A'ah lah... kat depan kita ada dara", ujar yang lain pula.

Semua gay di situ telah pergi mendapatkan wartawan itu. Semua wajah mereka menunjukkan keghairahan nafsu yang ketara.

"Saya bukan dara lagi la", ujar wartawan itu."Kalau dah tak dara kenapa kentut. Kuat lak tu. Sempit tuu...", ujar salah seorang gay itu.

Tergamam wartawan itu. Akhirnya dirinya di noda secara bergilir-gilir oleh pengunjung kelab gay itu. Menangis teresak-esak wartawan itu. Akhirnya nikmat kentut sudah tidak akan dapat dirasai lagi sepanjang hidupnya.

Cilok dari Idonz

Mctheory:
kesian wartawan.. he he he.. kena rogol tu, tak pakai Ky Jelly lagi.. pedih pedih, kah kah kah...

GALAS!! APABILA PUAK PAKATAN SUDAH MULA RASA TAKUT!!



Bro Minaq Jinggo menunjukkan banner BN yang telah dirosakkan!

Menurut beliau, perbuatan khianat berkenaan dipercayai dilakukan dengan menggunakan peluntur atau thinner hingga menyebabkan warnanya luntur!

Banner berkenaan telah dipasang oleh jentera BN di Kampong Baru Gua Musang, kawasan majoriti pengundi Cina.

Tindakan khianat ini menampakkan Pakatan begitu terdesak untuk mengubah sokongan yang diberikan pengundi Cina kepada BN ketika ini!

Penulis berharap agar jentera BN bersiap siaga, mungkin akan ada lebih banyak kerosakan yang akan dilakukan mereka!

Fitnah dan Khianat!
Itu kesimpulan untuk strategi kempen Pakatan Haram di Galas!

Semoga Allah membuka hati para pengundi untuk mengundi BN pada 4 November nanti!

Takbirrrrrrrrr!

Sumber Aspirasi Bangsa

Ni la kerja orang yang tak bertamadun. Rosakkan banner buat apa? Kalau korang takut, korang pasang la banner korang banyak2. Tu la, ada otak gadai bagi kat lembu. Susah betul nak cakap dengan orang Pas ni. Lembu lagi berguna dari diorang.

P/s: Lembu boleh sembelih, boleh makan. Orang Pas??

Mctheory:
Pas?? Terjun lombong je laaa...

PANAS!! HAA?? SELANGOR SUDAH ADA 5 KELAB GAY?? KELAB LESBIAN BILA LAGI??


Belum pun selesai kes call girl, Mc ada baca artikel di blog rakan yang mengatakan sudah ada 5 kelab gay di Selangor. Mc tak heran kalau ada kelab gay di Selangor, kerana di Petaling Jaya saja, tahun ni saja sudah ada lebih sepuluh kelab hiburan baru. Dengar betul2, lebih dari sepuluh ok. Ini baru di Petaling Jaya, belum lagi ditempat lain. Banyak lagi yang akan dibongkarkan nanti, kita susun satu2 dulu.

Bila Malaysia nak buat Hub Hiburan, ramai yang melompat marahkan Ds Najib. Ya betul.. hub hiburan, Mc sendiri pun menentang. Itu baru cadangan, belum lagi perlaksanaan, kita boleh bantah supaya perkara ini tidak berlaku. Tapi bagaimana pulak dengan yang sudah berlaku?? Wahai NGO-NGO Islam yang selalu melompat tinggi marahkan kerajaan. Kenapa korang tak buat bantahan untuk kelab2 malam si Selangor.

Hub Hiburan di Selangor ialah Bandar Sunway, tahu berapa buah kelab dan Spa ada di Bandar Sunway? Kelab ada 12 kelab kalau tak salah Mc, spa lebih dari lima. Paling popular kelab Coco Banana dan paling baru dibina kelab setinggi 3 tingkat. Ada sesiapa bantah ke? Semuanya kelab2 tu hanya terletak diseberang jalan hadapan Masjid besar di Bandar Sunway.

Jauh dari kawasan perumahan? Berapa tapak je dah sampai kawasan perumahan. Kiranya tak sampai 20 meter pun dah ada kawasan flat PKNS. Pernah dengar ada orang buat bantahan ke? NGO Islam jangan buat kerja pilih bulu la. Kalau nak berjuang, sama rata. Kalau kerajaan pusat tak boleh buat, kerajaan negeri pun kena la halang jugak.

Mc tak pernah dengar Pas Selangor buat demo untuk bantah semua ini. Semuanya diam, sunyi, bisu je pun. Takkan takdak NGO Islam yang sedar akan semua ini? Tak buat kerja ke apa? Atau buat2 tak nampak?

Benda dalam cadangan dah dibising2kan. Benda yang ada depan mata ni?? Nak tengok saja ke?

P/s: biar tak kena geng, melenting. Bila geng sendiri buat, nama Islam pun dah lupa ye.

Mctheory:
Inilah orang kata, Islam hanya pada nama!

GEMPAR!! APABILA ADA PERJANJIAN RAHSIA DIANTARA PKR DAN DAP UNTUK GADAIKAN NEGARA!!


Baca pendedahan daripada Zulkifli Nordin. MP Kulim Bandar Baharu,

Seorang anggota Parlimen Bebas pada Khamis mendakwa DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) membuat perjanjian sulit di luar pengetahuan PAS untuk memberi kuasa kepada DAP memerintah di tiga negeri sekiranya pakatan pembangkang berjaya menawan Putrajaya pada pilihan raya umum ke-13.

Zulkifli Nordin (Bebas-Kulim Bandar Baharu) berkata hubungan rapat antara DAP dan PKR adalah didorong oleh perjanjian kuasa tersebut.

"Saya rasa perkara ini kawan-kawan saya dalam PAS juga tak tahu. Sebenarnya ada perjanjian sulit antara mereka iaitu jika PKR menang di peringkat Persekutuan, kuasa autonomi akan diberikan kepada Pulau Pinang.

"Calon Melayu akan diletakkan di Perak dan Negeri Sembilan, kalau menang, Menteri Besar akan dilantik dari kalangan DAP... saya mohon perkara ini dipandang berat," katanya ketika membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan 2011 (Bajet 2011) di Dewan Rakyat. Sambung baca SINI

Ini dah masuk projek dahsyat ni. Kiranya kalau puak Pakatan Haram menang, puak ni akan bahagi2kan harti bumi Malaysia, macam penyamun2 bahagikan harta dalam nujum pak belalang ke? Wahh.. apa Pas nak tengok saja ke harta bumi Malaysia digadaikan?? atau Pas nak ikut serta sekali dalam penkongsian harta harta ni??

Ini bukan main2, ini masa depan negara kita. Masa depan anak cucu kita. Woii!! kalau korang gadai Malaysia ni, anak cucu aku nak dok mana? Merempat? Sekarang pun dah ramai melayu merempat, jadi hamba dibumi sendiri. Kalau korang gadaikan tanah ni, kami nanti jadi hamba abdi la ye?

Tolong sikit, mati pun Mc takkan mengalah dari menentang haram2 jadah Pakatan ni. Biarpun suara Mc hanya sebesar zarah, tapi Mc tetap takkan biarkan puak Haram Jadah ni berkuasa kelak.

P/s: Kenapa gila kuasa, hingga nak gadaikan negara?

Mctheory:
Ni la susah kalau ketuanya anak angkat yahudi. Perangai pun sama je.

GEMPAR!! MARI KITA LIHAT SIAPA YANG ZALIM, PAS KE UMNO??


Mctheory:
Kepada Puak Pas, Mata ada, akal ada, sila guna. Siapa yang zalim sekarang ni??  memang benarlah.. Pas memang PASRAEL!!

TERUKNYA REMAJA KITA SEKARANG!! BURUK BEBENOR!!


Pasti ramai terkejut dengan hakikat bahawa remaja hari ini tidak tahu siapa Perdana Menteri Malaysia yang pertama.

Tidak cukup dengan itu, bayangkan bagaimanalah tahap patriotisme remaja masa kini kalau tarikh Hari Kemerdekaan negara pada 31 Ogos 1957 yang disambut pada setiap tahun, pun boleh dilupakan.

Dalam satu soal selidik oleh Unit Khas Utusan Malaysia baru-baru ini, ada remaja menjawab Tun Razak Hussein sebagai Perdana Menteri pertama.

Hari Kemerdekaan pula dijawab dengan pelbagai tarikh oleh sekelompok responden. Antaranya 10 Ogos 1956, 31 Ogos 1943 dan 16 September 1957.

Walaupun keseluruhan responden berumur dari 16 hingga 51 tahun, namun mereka yang buta sejarah ini menjurus kepada kelompok usia di bawah 30 tahun, khususnya antara 16 dan 20 tahun.

Daripada situ, ia menjadi bukti bahawa ramai remaja generasi kini dan segelintir orang dewasa bukan saja buta sejarah malah bersikap tidak ambil tahu dan memandang remeh fakta-fakta penting bangsa dan negara.

Sudah pasti mereka selalu mendengar nama dan melihat wajah Tunku Abdul Rahman dan Tun Razak yang kerap diulang tayang di televisyen atau disiar di akhbar-akhbar.

Namun, apabila ada sikap tidak ambil peduli dan tidak berminat, jika hari-hari pun mereka diajar bahawa Tunku Abdul Rahman itu adalah Perdana Menteri pertama, mereka tetap tidak akan ingat.

Begitu juga dengan Hari Kemerdekaan, sungguhpun tarikh itu terdapat dalam lagu dan diuar-uarkan secara meluas malah dicetak dalam setiap kalendar tahunan, mereka 'tidak ambil pusing' semua itu.

Kalau jumlah yang tidak mengetahui nama Perdana Menteri pertama itu adalah sembilan peratus, tidak hairanlah kalau 49 peratus daripada 200 responden itu tidak mengetahui bila tarikh penubuhan Malaysia.

Mereka yang tidak mengetahui tarikh Hari Kemerdekaan pula seramai 17 responden atau 8.5 peratus.

Begitulah realitinya generasi masa kini. Siapa yang salah? Ibu bapa, generasi terdahulu atau sistem pendidikan? Ataupun, sikap orang muda yang memang tidak berminat dengan sejarah negara?

Soal selidik ini bukan untuk mencari salah sesiapa tetapi sekadar mendedahkan tentang suatu fenomena yang berlaku dalam masyarakat pada masa ini iaitu tentang ramainya anak muda yang buta sejarah.

Hasilnya, daripada 10 soalan yang diajukan, tiada seorang pun di kalangan responden kelompok di bawah 30 tahun yang berjaya menjawab kesemua soalan itu.

Kajian soal selidik tersebut berkisar tentang pengetahuan umum dan sejarah negara.

Bagi kelompok umur 31 hingga melebihi 51 tahun termasuk seorang responden berusia 55 tahun, semua berjaya dijawab kecuali bagi tiga soalan iaitu tarikh Hari Malaysia, cogan kata negara dan prinsip ketiga Rukun Negara.

Seramai 141 responden atau 70.5 peratus daripadanya tidak mengetahui tema sambutan Hari Kemerdekaan tahun ini.

Tiada alasan untuk melupakan tema '1Malaysia Menjana Transformasi' kerana Bulan Kemerdekaan negara baru saja diraikan.

Ketika ditanya tentang tarikh penubuhan Malaysia diajukan, hanya 102 responden yang menjawab dengan tepat sedangkan hari tersebut telah diumumkan sebagai cuti umum di negara ini.

Amat mengejutkan juga apabila sebahagian responden mempersoalkan tentang benarkah wujud cogan kata negara. Hakikatnya ia dilihat di mana-mana termasuk pada kulit belakang buku latihan sekolah.

Lantas, disebabkan tidak tahu, mereka menjawab cincai. Seramai 126 responden menyenaraikan jawapan yang tidak masuk akal seperti 'Hip Hip Hooray'. Selain itu adalah Malaysia Boleh, Berkhidmat untuk Negara, Majulah Sukan untuk Negara.

Menurut mereka, ketika diajukan soalan itu adalah kali pertama mendengar tentang cogan kata sebenar iaitu 'Bersekutu, Bertambah Mutu'.

Reaksi sama diterima berhubung nama bendera kebangsaan Malaysia. Biarpun Jalur Gemilang berkibar megah di mana-mana namun sukar dipercayai, 15 responden atau 7.5 peratus tidak mengetahui nama bendera kebangsaan itu.

Tambah memalukan, ada yang tergamak menamakan Jalur Gemilang sebagai 'Belang'. Ini sekali gus menggambarkan rendahnya moral golongan muda di negara ini yang boleh mempersenda bendera negara sendiri.

Nasib baiklah nama lagu kebangsaan, Negaraku diingati hampir semua responden kecuali empat orang.

Kajian tersebut turut mendapati, 40 responden tidak mengetahui bilangan negeri di Malaysia sehingga ada yang meneka Malaysia terdiri daripada 23, 17 dan 12 negeri.

Bagi soalan prinsip ketiga Rukun Negara dan juga nama Perdana Menteri keenam, iaitu perdana menteri sekarang, masing-masing 29 dan 19 responden gagal menjawab dengan tepat.

Sekali lagi diulangi dan ditegaskan, kebanyakan yang gagal menjawab soalan-soalan berkaitan sejarah dan pengetahuan am ini adalah mereka berusia di bawah 30 tahun serta kebanyakannya antara 16 dan 20 tahun.

Walaupun pelbagai kempen diadakan serta sukatan baru diperkenalkan dalam mata pelajaran Sejarah di sekolah namun masalah ini nampaknya terus berlaku.

Kesimpulan daripada kajian dan soal selidik ini adalah:

- Remaja masa kini buta sejarah.

- Remaja masa kini tidak minat mengingati peristiwa lalu.

- Remaja masa kini tidak peduli soal-soal kenegaraan.

- Remaja masa kini tidak suka ilmu pengetahuan am.

- Remaja masa kini ambil mudah patriotisme.

- Remaja masa kini terlalu memandang ke depan.

- Remaja masa kini tidak dipupuk penghayatan, sebaliknya menghafal sejarah.

Sumber Utusan Malaysia

Mctheory:
Memang patut pun pelajaran sejarah di wajibkan lulus. Supaya anak remaja kita, tak lupa akan asal usulnya kelak.

KASI PANAS!! LAGU RASMI PKR TERBARU!! MESTI LAYAN!!



sumber Fb Galas dan Batu Sapi

Mctheory:
Kah Kah Kah... best giler lagu nih.......... kah kah kah....

Khamis, 28 Oktober 2010

ROYALTI!! AKHIRNYA MUSLIMAH PAS MUNGKIR JANJI DENGAN KU LI!!


Risalah ini dijumpai tersebar dalam gelombang pertama kempen PAS oleh Dewan Muslimah. Mereka sebarkan risalah ini rumah ke rumah.

Ini bertentangan dengan janji MB Kelantan untuk tidak menyentuh dan membawa isu royalti minyak kerana kesediaan Tengku Razaleigh membantu PAS dalam hal ini.

Rupanya janji Ular Dalam Semak memang tidak boleh dipercayai.

Padan Timbalan MB, Dato Ahmad Yaacob membuat kenyataan tidak mempersetujui pandangan Tengku Razaliegh berkempen adalah subjudice atau menghina mahkamah.Mereka kata tidak kerana ada niat untuk berkempen.

PAS .... ulamak yang tak boleh dipercayai! Mereka kaki menipu, berdalih dan putarbelit.

Sumber The Unspinners

Alamakk.. cakap puak Pas ni boleh pakai ke? Jantan, betina sama je. Nama kata ada lambang cap bulan penuh, cakap memang tak boleh percaya punya. Satu je yang boleh percaya, iaitu keropok bulan. he he he.. dah tentu ia keropok, yang lain jangan harap.

P/s: kaki fitnah, kaki menipu, kaki kelentong, kaki pusing, itulah Pas.

Mctheory:
Isle konon, Isle pala korokmu...

PANAS!! CALON GALAS PAS NI GAYY??? ohh tidakkk!!

Zainab Jalar siapakah perempuan ini?? Kekasih gelap kah??
"Pihak media juga kebingungan dengan status perkahwinan Dr. Zulkefli kerana menurut mereka yang hadir sewaktu pengumuman nama calon PAS minggu lepas, Dr. Zulkefli dikatakan sebagai seorang bujang. Tetapi di dalam sidang media menafikan beliau pernah ditangkap basah, Dr. Zulkefli dikatakan menyebut nama seorang perempuan sebagai isterinya." - Sumber Blog Kickdefella
Ahh.. Sudah.. pusing kesana, pusing ke sini, apa kenyataan ni. Kejap kata dah kawin, kejap kata belum, apa daa cakap pusing macam ni. Ini baru hal isteri dah pusing sana sini. Nanti kalau diberikan jaga kawasan pula, habis semua tanah dan harta rakyat kat sini dipusing2 oleh Zul calon Pas ni.

Cakap la betul2, dah kawin ke belum, tu pun susah ke? Tah-tah Zul ni pun spesis geng kunyit Anwar jugak kot? he he he.. Woi Pas!! tolong jelaskan status Zul ni dulu, jangan bagi orang syak bukan2. Selalunya orang yang buat salah je yang suka sembunyikan sesuatu. Betul tak??

P/s: Dengar kata kes khalwat tu memang benar laa..

Mctheory:
Bersih kah calon ni?? rosak, rosak...

PANAS!! MENJEJAK AKTIVITI 'CALL GIRL' DI LEMBAH KELANG!!


Dah hampir dua bulan Mc cuba siasat isu ni. Korek punya korek, dapat la dua tiga bahan yang boleh dijadikan bukti. Pada yang tak tahu maksud 'call girl', call girl ni lebih kurang macam pelacur delivery la.. Call je, nanti sampai depan pintu. Tapi bukan direct call pada girl tu, mereka yang jadi call girl ni guna ejen. Ejen ni yang akan menapis setiap panggilan yang mereka terima.

Call girl ni ada bermacam2 pilihan, indon, filipina, china, vietnam, dan uzbakistan. Kalau yang tempatan pula, selalunya mereka hanya jadi 'call girl' part-time. Sebab tu ramai anak gadis melayu kita, kerja kerani, basic rm800, tapi keretanya..makk aii.. mengalahkan bisnesman.

Macam mana mereka marketing call girl ni?

Ada yang sediakan ejen di hotel2. Kalau hotel murah, mereka cuma bagi bisnes kad, lepas tu boleh call anytime, delivery akan sampai. Kalau hotel 4 bintang ke atas, selalunya mereka ni dah ada syer dengan spa hotel terbabit. Ejen diorang akan datang pada yang terpilih menawarkan khidmat call girl ni. Siap ada kataloq lagi tu.. jangan tak percaya.

Tepi2 jalan pun mereka ada ejen yang mengedarkan bisnes kad. Selalunya diberi kepada pelancong asing. Teksi pun banyak yang jadi ejen mereka ni. Maklumlah.. teksi pun nak cari duit lebih. Sekarang ni Mc dapat infom, dah ada puak ni kat KLIA. Mana2 pelancong single yang datang kenegara kita, mereka akan tawarkan 'ayam2' untuk jadikan peneman. Malu wehh.. tercemar nama negara.

Cara penghantaran??

Call girl selalunya mengunakan teksi untuk bergerak. Puak2 ni dah ada teksi khas yang akan menghantar dan menjemput 'call girl' yang telah dipesan oleh pelanggan masing2. Call girl ni pandai menyamar, selalunya pakaian yang dipakai oleh call girl ni, boleh diminta oleh pelanggan masing2. Mungkin ada yang nak 'cover line' dari mata umum, ada yang pakai baju kurung, baju pejabat dan apa saja permintaan dari pelanggan yang buat panggilan.

Penghantaranya pula, ke hotel2 dan rumah pelanggan. Bahkan ada yang minta dihantar ke pejabat. Teruk betul, sampaikan dalam pejabat pun dijadikan tempat 'projek'. Apa kejadahnya ni...

Dalang Perniagaan ini??

Haa.. ini yang jadi masalahnya, puak2 ni licik. Pusat operasi sebenar 'call girl' ni bukannya satu tempat. Malah, penginapan 'call girl' ni juga tidak tetap dan bukan hanya satu tempat yang tetap. Semasa dalam permerhatian Mc, Apartment mewah Suria Mas dan Mentari Court dijadikan 'port' lepak call girl yang sedia untuk dijual kepada pelanggan.

Tapi dalam bulan lepas, Mc kehilangan jejak puak ni. Tak tahu kat mana 'port' sebenar mereka (dah ubah port). Dalang dalam perniagaan ni mesti la dari kaum cina. Punca Mc siasat benda ni pun disebabkan Mc kejar 'Mr Ronie' dengan seorang amoi seksi. Pada yang belum baca, boleh klik sini. Cuma sekarang Mc belum ada bukti untuk mengaitkan semua ini ada kaitan dengan Mr Ronie, syak tu ada, sebab siapa tak kenal Ronie, dia memang berkait rapat dengan kongsi2 gelap cina ni.

Malah setiausaha Ronie ni pun pernah terbabit dengan aktiviti seperti ni. Kalau nak baca boleh baca kat sini.

Mc ada dapat infom tempat terbaru 'port' lepak cal girl ni berehat. Cuma buat masa sekarang Mc tak dapat dedahkan lagi. Kalau dedahkan semestinya mereka akan lari cari 'port' baru pulak.

Bila Mc mula siasat dan dedahkan pasal perkara ni, pasti ada email2 ugutan dan makian yang akan Mc terima. Terima kasih kerana sudi emailkan pada Mc. he he he..

P/s: pernah tengok poster tepi jalan 'Ubat kuat untuk lelaki'? Tu salah satu marketing mereka, tak caya? cuba la telefon.

Mctheory:
Tunggu berita seterusnya.. mungkin diselang seli dengan artikel politik. Kes ni susah sikit, salah kang Mc yang kena ketuk.

Subscribe to Kedah Ke KL - MctHeory by Email

GEMPAR!! APA YANG PAS TAKUTKAN SUDAH PUN KELUAR!!


Akhirnya.. banner yang paling ditakuti oleh Pas keluar juga. Sebenarnya, Pas ni bila kita bukak isu kerjasama Pas dengan Dap, hujah mereka boleh dipatahkan terus, kerana banyak orang Pas takut bab ni dibuka. Dulu, tak ramai orang kampung yang tahu betapa arkabnya Pas dan Dap ni. Kerana semasa BN bekerjasama dengan Gerakan dan MCA, puak2 ni lah yang dok bagi hukum kafir kat UMNO.

Lepas tu bila Pas dan Dap bekerjasama pulak, kenyataan Pas mengenai kerjasama kafir ni dah berubah. Lalu Pas pun menyatakan Dap ni baik, boleh terima Islam, dan segala-seginya baiklah. Tak pernah ada yang tak baik dengan Dap ni. Biasalah, nak tipu orang kampung, memang itu kerja mereka selama ni.

Bila keluar je 'banner' yang sebegini, orang ramai boleh baca apa kenyataan Karpal Sink yang mereka agung2kan tu. Mau tak gegar lutut, nampak sangat selama ni Pas cuba menipu orang kampung dengan mengatakan Dap menerima Islam. Tapi pengerusi Dap sendiri, sanggup mati semata-mata untuk mempertahankan negara ini tidak dijadikan negara Islam. Apa kess?? cakap sudah berpusing ke?

Cerita pasal banner ni dan kekecohannya, boleh baca kat sini. Agaknya mungkin Pas boleh kata ini tipu helah dari UMNO/BN kot nanti. Itulah satu cara untuk Pas lepaskan diri, dan pengikutnya yang dunggu2 tu pun angguk2 je percaya bulat2.

Jentera UMNO/BN kat Galas perlu kerja lebih kuat untuk sebarkan seberapa banyak maklumat mengenai kerjasama Pas dan Dap yang telah membelakangi negara Islam dan hukum hudud. Mc percaya, tak ramai yang tahu mengenai perkara ini.

Dedahkan pada semua tentang kebusukkan Pas selama ini...

P/s: Kalau letak banner macam ni banyak2...mesti Pas pening kepala...

Mctheory:
Rasanya tahu siapa yang buat banner tu, macam kenal je... he he he..

TERGOLEK!! BAGAIMANA AGAKNYA KES LIWAT JIKA KARPAL MATI??


Anwar dan Karpal Singh terus mencari jalan bagi menangguhkan perbicaraan kes liwatnya.

Ini semua adalah kerana untuk mengelak keterangan-keterangan saksi tentang perangai buruk Anwar terdedah di mahkamah dan seterusnya boleh menjadi bahan di Galas dan Batu Sapi.

Selain itu juga ianya bagi membolehkan Anwar untuk turun berkempen di dua tempat berkenaan.

Alasan bahawa Karpal Singh sedang sakit adalah penipuan semata-mata. Anwar ada berbelas lagi peguam lain yang boleh menyoal saksi, tetapi kenapa mereka perlukan Karpal Singh yang sedang sakit untuk menyoal.

Semalam peguam Sankara Nair telah bersetuju agar peguam lain menyoal balas saksi pada hari ini. Tiba-tiba pagi tadi Sankara memohon agar ianya ditangguhkan sehingga jam dua petang ini kerana Karpal akan datang. Sekali lagi Sankara berjanji, sekiranya Karpal tidak datang peguam lain akan menyoal saksi.

Itu janji palsu semata-mata. Kami jangkakan Karpal akan datang jam dua petang ini dan akan memohon penangguhan sehingga beliau sembuh. Bagaimana pula sekiranya Karpal mati ? Adakah mahkamah perlu ditangguhkan sehingga Karpal hidup kembali pada hari akhirat kelak untuk menyoal saksi ?

Apakah peguam lain tidak layak untuk soal saksi ? Jika tidak layak lebih baik tidak perlu jadi peguam.

Kami berharap Yang Arif Hakim bertegas dalam soal ini. Penangguhan demi penangguhan yang diminta oleh mereka hanyalah permainan semata-mata. Mahkamah juga harus memikirkan keadilan untuk pihak mangsa.

Jangan sampai rakyat melihat mahkamah dipermainkan oleh Karpal Singh dan Anwar Ibrahim.

Sumber Selangor Daily

Mctheory:
Puak2 ni, anggap mahkamah ni macam tempat padang permainan mereka kot??


Subscribe to Kedah Ke KL - MctHeory by Email

KASI PANAS!! RAHSIA DAP YANG KITA TAK TAHU!!


1. DAP tahu bahawa Anwar bakal disabitkan bersalah dalam kes terbarunya.

2. Namun DAP turut menyedari bahawa Anwar juga berpotensi menjadi Perdana Menteri.

3. Maka apakah cara yang boleh dilakukan bagi mengawal manusia bernama Bro Anwar Bin Ibrahim, seandainya takdir Allah untuk memberi pengajaran kepada umat Melayu di Malaysia ialah dengan mengangkat Anwar sebagai Perdana Menteri Malaysia?

4. Strategi yang diguna pakai DAP mudah saja iaitu 'meletakkan' Karpal Singh sebagai Ketua Barisan Pembelaan dalam kes liwat Bro Anwar Bin Ibrahim.

5. Dengan berbuat demikian, maka DAP akan memperolehi segala maklumat berkaitan perangai luar tabii Anwar selama ini.

6. Harus diingat bahawa DAP adalah sekutu PAP yang memerintah Singapura, dan kerajaan Singapura sudah mengetahui akan tabiat Anwar ini sejak 1988, dan surat LKY kepada TDM pada 1998, yakni selepas pemecatan Anwar, adalah bukti bahawa Singapura sememangnya berniat menggunakan maklumat yang mereka ada bagi menekan Anwar seandainya beliau naik sebagai PM Malaysia ketika itu.

7. Cuba kita bayangkan senario berikut:-

- Karpal Singh bersungguh menangguhkan kes Anwar, sekurang-kurangnya sehingga PRU-13 kerana yakin Anwar akan dilantik sebagai Perdana Menteri.

- Tetapi sebelum sempat Anwar mengangkat sumpah sebagai PM, dia tiba-tiba disabitkan bersalah oleh Mahkamah, maka sudah tentu dia akan hilang kelayakan sebagai Ahli Parlimen dan sekaligus tidak lagi layak dilantik sebagai Perdana Menteri.

- Justeru next in line ketika itu sudah tentulah DAP kerana berdasarkan situasi semasa, DAP memiliki lebih kerusi parlimen berbanding PKR/PAS, dan tidak mustahil DAP akan mendapat lebih kerusi lagi berbanding rakan sekomplot pakatan di PRU-13.

- Dan tidak menjadi masalah untuk DAP memperolehi mandat daripada rakan se'pendatang'nya iaitu MCA, Gerakan etc. bagi menyokong usul perlantikan Perdana Menteri daripada kalangan mereka. Tambahan pula, Perkara 43 Perlembagaan Persekutuan secara jelas menyatakan sesiapa saja boleh dilantik sebagai Perdana Menteri selagi mereka mendapat sokongan majoriti di Dewan Rakyat. Maka, tidak mustahil dikalangan ahli DAP boleh menjadi Perdana Menteri Malaysia.

8. Cuma mungkin yang merisaukan DAP adalah tindakan yang bakal diambil oleh PAS andai senario di atas benar-benar terjadi. Tetapi DAP masih boleh bernafas lega selagi Pok Nik dan geng erdogan dalam PAS sentiasa menyokong mereka secara membabi buta.

9. Sama ada akan wujud kerajaan Perpaduan antara UMNO & PAS ketika itu, ia masih dalam kesamaran.

10. Yang kami tahu, akhir-akhir ini berlaku beberapa siri pertemuan sulit antara pihak tertinggi kepimpinan UMNO & PAS yang tidak dihebahkan kepada umum.

11. Apa yang bakal berlaku di PRU-13 adalah sesuatu yang menarik untuk dianalisa.

12. Kempen PAS hari ini adalah "Pas For All", but at the end, "DAP will take it all".

13. Adakah Melayu sudah benar-benar bersedia?

Sumber Paneh Miang

Mctheory:
Agak2 kita dah bersedia ke??

Rabu, 27 Oktober 2010

PRK GALAS!! ORANG KELANTAN TAK NAK PEMBANGUNAN??


Baca artikel dari blog PapaGomo

Dalam sepanjang perjalanan Gomo di sini gomo dapati banyak jalanraya Bandaran yang tidak berturap dan Berlubang di sana sini sehingga menyebabkan Lopak yang amat besar sama sekali. hal ini sememangnya mendatangkan bahaya kepada pengguna Jalanraya kerana ianya boleh menyebabkan kemalangan dan kecederaan.

Bantuan dari kerajaan Pusat melalui JKR telah pun di berikan kepada kerajaan PAS Kelantan, Namun Majlis Daerah yang menjalankan tugas ini tidak melaksanakannya. Tidak di ketahui apakah wang tersebut di gunakan bagi menaiktaraf jalanraya seluruh Kelantan ataupun wang tersebut di gunakan bagi membuat Rumah Mahligai kepimpinan PAS Kelantan.

Di harapkan seluruh rakyat Gua Musang terutama di Dun Galas ini seharusnya anda bertanyakan kepada kepimpinan PAS Kelantan ke mana perginya Wang yang sepatutnya di gunakan dalam membaik pulih jalanraya ini.

Rakyat perlu di bela dan mendapat kemudahan yang sebaik mungkin!!!
Jangan mengabaikan rakyat!!! Sambung baca klik SINI.

P/s: Patutla boleh bina banglo mewahh.. rupanya songlap duit jalan... ishh ishhh...

Mctheory:
Kesian rakyat Kelantan, kena tipu hidup2...

PRK GALAS!! KEKEJAMAN PAS TERHADAP RAKYAT!!

Pada 2004, sebaik sahaja selesai pru ke 11, seramai 10 keluarga yang menetap di kawasan kampung kepa, kawasan perindustrian gua musang telah memohon melalui arwah Che Hashim bin Sulaima – bekas adun galas untuk mendapatkan hak milik secara kekal.

Che Hashim bin Sulaima pada waktu itu memegang jawatan sebagai YDP PAS kawasan Gua Musang, sebaliknya beliau memaklumkan kepada 10 keluarga berkenaan bahawa tanah berkenaan akan dibangunkan dengan pelbagai projek yang dirancang oleh kerajaan PAS Kelantan.

Walau bagaimanapun kesemua 10 keluarga berkenaan bertegas dan terus menetap di kawasan tersebut.


Dihalau

Pada 2006, tanpa dimaklumkan terlebih dahulu, kesemua 10 keluarga terbabit dihalau dari penempatan masing-masing yang jumlah luas keseluruhan kawasan berkenaan lebih kurang 6 ekar. Tanpa mendapat peluang membela diri, 10 keluarga terbabit terpaksa keluar dari penempatan mereka tanpa diberi tempat tinggal yang baru walaupun mereka berkali – kali merayu diberikan tempat tinggal yang sesuai dari che hashim bin sulaima.

Hak milik

Sebaik sahaja kesemua 10 keluarga berkenaan keluar dari tanah tersebut, Ah Cheng (atau lebih dikenali sebagai Ah Cheng sayur) meneroka tanah berkenaan dengan mengusahakan ternakan burung walit, tanaman kontang (mangga) dan ternakan pelbagai jenis ikan. Tindakan tersebut amat dikesali oleh para keluarga yang dihalau dari tanah berkenaan. Lebih mendukacitakan lagi, salah seorang dari ahli keluarga terbabit terpaksa menumpang di rumah setinggan di hadapan kilang Bestwood Sdn. Bhd.

Mangsa/ orang melayu

Salah seorang mangsa adalah Ramli bin Ismail (I/C 590503-03-5225) dan isteri Che Hasmah binti Idris (I/C 620305-03-5608) – pengundi di bandar lama.

Gambar ladang milik Ah Ching yang merupakan bekas tapak penempatan setinggan 10 keluarga melayu


Kenderaan milik ah ching jenis toyota




Gambar dibawah pula menunjukkan rumah salah seorang keluarga yang dihalau oleh Pas.









Kediaman milik Ramli bin Ismail yang amat daif, orang melayu tinggal di setinggan setelah dihalau, tauke cina dan kroni yang baik dengan pemimpin pas hidup senang...

Kasihan melihat anak kecil di atas hidup merempat begini, apalah anak kecil yang tak berdosa ini diperlakukan begini? Inikah negari berkebajikan yang dijanjikan PAS?

Sumber BN Galas

P/s: Ni baru satu keluarga, ada banyak lagi yang susah macam ni...

Mctheory:
Kejam betul Pas, kata Islam.. Islam ikut mana ni??

KENAPA BN PERLU PERLU PERLU PERLU MENANG DI BATU SAPI!!


BN perlu menang di Sabah bagi membuktikan sokongan rakyat Sabah masih bersama BN. Sokongan rakyat terutamanya yang berbangsa cina perlu, bagi mengimbangi kekalahan BN si PRK Sibu yang lepas. Berbanding PRK Galas, lebih baik BN lebih beri perhatian kepada PRK Batu Sapi. Di Batu Sapi merupakan kayu pengukur yang sangat penting mengenai tahap kekuatan BN Sabah.

Dengan apa cara sekalipun BN Sabah harus mempertahankan Batu Sapi, bagi membuktikan sokongan kaum cina terhadap BN tidak lemah seperti yang disangka. Bertokohkan calon lama yang tidak banyak kontroversi dan calon baru pula adalah isteri mendiang Edmund, tidak mungkin BN akan kalah di Batu Sapi.

Sebenarnya, tak banyak isu pun yang dapat pembangkang mainkan di Batu Sapi ni. Sokongan terhadap Anwar dan puak2nya pun agak lemah. Dap pulak langsung tak berpengaruh. Lagipun puak Dap sini takut nak berkempen, takutkan dengan puak SAPP. Silap2 kempen, nanti kena maki dengan SAPP.

Hubungan PKR dan SAPP juga tak baik. Cuma, bila Ansari dan Tock Lee bertanding sekali, yang menjadi masalahnya nanti ialah pecahan undi diantara pengundi bumiputra Islam dan kaum cina. Kedua-dua ini merupakan majoriti terbesar yang akan mempengaruhi undi.

Ditakutkan, undi bumiputra Islam akan berpihak kepada Ansari dan undi kaum cina akan berpecah kepada Linda dan Teck Lee. Mungkin ini boleh berlaku, dan ini juga akan jadi penyebab kekalahan BN di Batu Sapi.

Jentera BN perlu mainkan isu tempatan dan mengekalkan kewibawaan tokoh terdahulu disamping rakyat untuk mengekal sokongan yang sedia ada. Malah sejak dari dulu lagi, BN tidak pernah kalah di Batu Sapi, andaikata jika terjadi sebaliknya. Ada petanda buruk akan berlaku. Minta simpang laa..

Dengan apa harga sekali pun, BN perlu menang di Batu Sapi. Jangan terlalu yakin, nanti jadi serupa Sibu. Hapuskan Pakatan Haram di Sabah!!.

P/s: Doakan dari jauh je la.. tak berkesempatan nak pergi..

Mctheory:
Peluang untuk menyekat kemaraan Pakatan Haram di Sabah.

PANAS!! PEPECAHAN PEMBANGKANG DI GALAS DAN BATU SAPI!!

Mungkin sedikit kekurangan pada dua calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil negeri Dewan Undangan Negeri (DUN) Galas dan kawasan Parlimen Batu Sapi namun, persoalan lebih besar ada pada tiga calon pembangkang.

Apa kekurangannya? Calon BN Abdul Aziz Yusoff mungkin sekadar berkelulusan SPM dan di Batu Sapi Datin Linda Tsen Thau Lin – ada sebilangan penyokong BN dikatakan tidak bersetuju dengan beliau. Yang lain tiada cacat celanya. Kedua-duanya muka baru.

Tahniah Barisan Nasional (BN) kerana berani meletakkan muka baru - bukan calon kiter semula!

Seperti kata Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Abdul Aziz, 49, mempunyai kelebihan tersendiri selaku anak tempatan dan sudah lama berkhidmat dengan masyarakat di Gua Musang terutamanya kawasan Galas.

Ini bermakna perbezaan latar belakang pendidikan antara calon BN dengan calon PAS, Dr Zulkefli Mohamed, diyakini tidak akan menjejaskan peluang BN untuk merampas semula kerusi DUN Galas.

BN sudah menafikan tohmahan kononnya calon BN –Linda di Batu Sapi - itu tidak tahu berbahasa Melayu serta kurang pengalaman pentadbiran. Tuduhan itu andaian semata-mata oleh pihak yang belum mengenali Linda.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, semalam berkata BN ada strategi tertentu yang akan disusun supaya pengundi Batu Sapi lebih yakin calon terbaik adalah Datin Linda (Tsen Thau Lin) dan mampu memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat di kawasan itu.

"Bagi saya, Datin Linda adalah calon terbaik untuk bertanding di pilihan raya kecil Batu Sapi dan yakin dengan keputusan memilih beliau," katanya.

Sebaliknya di pihak pembangkang, calonnya juga banyak kekurangan. Zulkefli belum mampu meyakinkan kepada rakyat di Galas mengenai tuduhan peribadi terhadapnya.

Keraguan tetap timbul apabila calon PAS Dr. Zulkefli Mohamad menerima penentangan oleh segelintir pihak dalam PAS sendiri kerana Dewan Pemuda PAS Gua Musang mahukan Ketua Dewan Pemuda mereka, Abdullah Hussain pilih sebagai calon.

Malah ada juga di kalangan pembangkang yang berpendapat pemilihan Dr Zulkefli tidak tepat kerana beliau sudah dua kali kalah di Gua Musang selain bukan anak tempatan Galas. Dengan kata lain dengan meletakkan calon kitar semula, seolah-olah PAS tandus dengan calon anak tempatan.

Memanglah Dr. Zulkefli sudah menjawab segala tohmahan yang beliau pernah ditangkap basah. Persoalan baru apakah beliau masih bujang?

Seperti disebut oleh Kickdefella: “Pihak media juga kebingungan dengan status perkahwinan Dr. Zulkefli kerana menurut mereka yang hadir sewaktu pengumuman nama calon PAS minggu lepas, Dr. Zulkefli dikatakan sebagai seorang bujang. Tetapi di dalam sidang media menafikan beliau pernah ditangkap basah, Dr. Zulkefli dikatakan menyebut nama seorang perempuan sebagai isterinya.”

Di Batu Sapi pula, amat jelas pembangkang tidak boleh duduk semeja untuk bertanding sama dan membiarkan satu lawan satu. Amat jelas Parti Keadilan Rakyat (PKR) terus tamak dan tidak beri laluan mudah kepada Yong Teck Lee (SAPP) dan Linda Tsen (BN-PBS).

PBS melalui Ansari Abdullah mengemukakan borang untuk bertanding keseriusan parti itu untuk bertanding pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Batu Sapi menjadi tanda tanya kelmarin apabila parti itu belum membayar wang deposit kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hingga pukul 2.30 petang. Calon yang bertanding bagi Pilihan Raya Parlimen Batu Sapi perlu membayar deposit RM15,000 termasuk deposit untuk berkempen sebanyak RM5,000.

Menghairankan juga , walaupun 26 borang pencalonan Parlimen Batu Sapi telah dijual kepada parti-parti politik dan individu tiada calon bebas bertanding. Empat parti yang membeli borang iaitu Barisan Nasional (BN), SAPP, PKR dan Bersekutu.

Masalah pembangkang khususnya PKR jika menurut analogi Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin - PKR bukan sahaja menghadapi masalah dalaman yang serius di Sabah malah parti itu kini sedang berada di ambang kehancuran."Saya rasa parti pembangkang yang patut bertanding di Batu Sapi adalah SAPP kerana ia parti tempatan dan lebih mengetahui masalah penduduk di situ berbanding PKR. PKR merupakan parti yang hendak mati, yang hendak hancur. Jadi berilah peluang kepada parti lain untuk bertanding," katanya kelmarin.

Yong Teck Lee pula adalah bekas Ketua Menteri BN Sabah dari 1996 hingga 1998, peguam dan ahli politik adalah bekas ADUN Likas antara 1985 dan 2002 juga Ahli Parlimen antara 1999-2002. Peguam yang berasal dari Lahad Datu itu menghadapi perbicaraan Mahkamah Pilihan Raya apabila didakwa terbabit melanggar peraturan semasa kempen pilihan raya.

Perbicaraan itu berlarutan selama beberapa tahun sehinggalah Mahkamah Persekutuan menolak rayuan Teck Lee untuk mendapatkan kebenaran merayu keputusan Mahkamah Rayuan yang mengekalkan keputusan Mahkamah Pilihan Raya yang memutuskan beliau bersalah.
Beliau diharamkan daripada bertanding dalam pilihan raya selama lima tahun bermula 2001 dan tempoh itu telah berakhir pada Jun tahun 2006. Beliau sebelum itu bertanding bagi kerusi DUN Likas terpaksa mengosongkan kerusi tersebut bersama kerusi Parlimen Gaya (sekarang Sepanggar) serta tidak dibenarkan bertanding dalam pilihan raya selama lima tahun.

Teck Lee yang tidak pernah dicabar bagi jawatan Presiden SAPP yang disandangnya itu sehingga 2010 dan bertanding pada pilihan raya umum 2004. Bagaimanapun, beliau yang menamatkan tempoh larangan itu pada 2007 membuat keputusan untuk terus tidak bertanding pada pilihan raya umum 8 Mac 2008.

Peristiwa mengejutkan BN ialah pada 18 Jun 2008, Teck Lee yang menjadi Presiden SAPP mengatakan mereka hilang kepercayaan terhadap kepimpinan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dan bersedia untuk menyokong sebarang undi tidak percaya terhadap Perdana Menteri. Ketika itu, SAPP mempunyai dua ahli parlimen iaitu Ahli Parlimen Tawau, Datuk Dr. Chua Soon Bui dan Ahli Parlimen Sepanggar, Datuk Eric Enchin Majimbun yang menang atas tiket BN pada pilihan raya umum 8 Mac 2008.

Mengenai tindakan SAPP mengisytiharkan telah hilang kepercayaan terhadap Abdullah Ahmad Badawi, pada esoknya 19 Jun 2008, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menganggapnya sebagai tindakan tikam belakang yang dilakukan oleh orang yang kecewa. Bagaimanapun, Nik Aziz berkata, tindakan SAPP itu merupakan “titik pertemuan” SAPP dengan parti pembangkang dalam pakatan pembangkang.

Namun kata-kata Nik Aziz itu tidak benar kerana SAPP tetap bertanding dan PKR juga tidak member laluan.
Tokoh kontroversi ini akan menguji pengundi di Batu Sapi apakah boleh menerimanya setelah beliau pernah ‘kencing’ PBS dengan bertindak keluar daripada PBS dan diikuti oleh beberapa wakil rakyat PBS lain yang menyertai UMNO akhirnya menumbangkan kerajaan PBS pada 1994.

PKR juga menghadapi masalah kelmarin apabila hampir separuh penyokong pakatan pembangkang yang kebanyakannya ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) keluar Dewan Haka di Sandakan sebaik sahaja nama Ansari Abdullah diumumkan sebagai calon parti itu pada Pilihan Raya Kecil Batu Sapi 4 November ini.

Kebanyakan ahli PKR mengharapkan Pengerusi PKR Sabah, Ahmad Thamrin Jaini dicalonkan, sebaliknya Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan nama Ketua Cabang PKR Tuaran itu. Menurut penyokong parti itu, Thamrin merupakan pilihan utama kebanyakan ahli pakatan pembangkang.

"Saya ialah anak Sabah dan calon pakatan. Kami mahu menjadikan Batu Sapi sebagai batu loncatan ke Putrajaya," katanya.

Amat jelas kini pada ketika calon BN, Abdul Aziz dan Linda mahu memberikan bakti kepada rakyat di kawasannya selain memperkukuhkan 1 Malaysia, tiga calon pembangkang pula mempunyai keinginan berlainan – dua untuk kembalikan maruah diri (Zulkefli dan Teck Lee) sementara seorang lagi berusaha menempah laluan menakluki Putrajaya.

Apakah keinginan dan cita-cita mereka itu akan menjadi kenyataan dan mengatasi usaha dua anak tempatan yang berusaha menabur bakti membangunkan rakyat di kawasan yang akan mereka wakili selepas pilihan raya kecil ini?

Sumber Rakyat Malaysia

P/s: Dengar cerita PKR dan SAPP teruk bergaduh...ishh ye ke?

Mctheory:
Takpa, biar diorang gaduh.. kita jadi pengadil.. amacam, ok?

EIIYEEE!! PENGOTORNYA PUAK KHAWARIJ PAS NI!!










Lihatlah sendiri bagaimana pengotornya para pengikut-pengikut PAS yang datang dari seluruh negara ke PRK N45 Galas Kelantan ini.

Saya telah membuat tinjauan ke tapak ceramah mereka di Lorong Masjid Razali, Kampung Baru Gua Musang selepas berakhirnya majlis ceramah yang diadakan oleh penceramah PAS.

Keadaan di sekitar tapak ceramah tersebut amatlah memualkan. Sampah sarap dibuang merata-rata dan ditinggalkan begitu saja oleh para "ahli syorga" PAS. Jika dikumpulkan, mungkin sampah sarap tinggalan bangsa-bangsa PAS ini boleh memenuhi 3 tong Majlis Daerah Gua Musang.

Beginikah yang dikatakan PAS itu mengamalkan ajaran Islam tulen? Bukankah Islam itu sendiri menuntut umatnya mengamalkan kebersihan walau dimanapun berada?

Himpunan sampah sarap yang ditinggalkan oleh pengikut serta penyokong PAS di kawasan bersebelahan Masjid Razali ini membuktikan bahawa PAS itu memang pengotor.
Sambung baca klik SINI.

P/s: Dah kata dah... diorang ni Isle Pas.. bukan Islam sebenar..

Mctheory:
Dah la pengotor, busuk pulak tu.. apa daa..

PANAS!! KERAJAAN PAS KEDAH BUAT HAL LAGI?? Apa cerr...


Apa maksud banner ini? Apa cerita disebalik kerajaan Kedah yang suka mendera rakyat ni. Klik SINI.

Mctheory:
Sejahteranya ke 'suka mendera'??? heh!

Selasa, 26 Oktober 2010

PANAS!! ANWAR HADIRI FESTIVAL GAY??!! jeng jeng jeng...


Wahhh!! benarkah Anwar menghadiri festival gay di London? Dah tu diberitakan Anwar siap bagi ucapan lagi.. he he he.. Dah kata gay tu, tua ka muda ka..tetap gay. Dulu semasa ada festival gay kat indonesia pun dia pergi jugak, kali ni kat London pun dia pergi lagi, nampak sangat tetap rindu nak bau kunyit hangit tu.. he he he.. tak caya klik SINI.

P/s: anjing, tak makan tahi, cium pun jadi laaaa....

Mctheory:
Macam ni nak jadi PM? Kirim salam banyak2...

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review