User Online

Politics Blogs

Seminar Autisme 2014

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Ahad, 21 November 2010

FAHAMAN MAZHAB ALAF BARU 'SAIKO'LOGI PUAK ANWAR!!


Mc nak menceritakan mengenai agenda dan fahaman puak Anwar terhadap kerajaan pusat dan UMNO. Fahaman ini hanyalah rekaan Anwar dan sekutu2nya supaya pengikut, ahlul dan sesetengah rakyat menaruh syak wasangka buruk kepada kerajaan yang ditunjangi oleh UMNO.

Mungkin sesetengah orang tidak tahu, mungkin ada yang tahu, mungkin ada yang malas nak ambil tahu, mungkin ada yang tak mahu tahu pun, tapi disini siapa yang baca blog ni, Mc akan beritahu.

Puak Anwar ni, terlalu taksub hinggakan setiap butir perkataan yang diucapkan oleh Anwar, mereka akan telan bulat2. Segala risalah atau edaran yang memburukkan kerajaan pusat, mereka akan terus menganggap segala tulisan itu benar dan kerajaan sememangnya sebegitu.

Bagi mereka Kerajaan Pusat yang ditunjang oleh UMNO dan dibawah komponen BN ni adalah kerajaan yang zalim dan menipu rakyat. Setiap projek dan aktiviti yang kerajaan lakukan pasti ada penyelewengan dan bersangkutan dengan kroni.

Mereka anggap kekayaan Malaysia selama ini dicuri oleh pemimpin negara dan membiarkan rakyat menderita.

Paling sedih bila ada sesetengah mereka ini mempercayai bahawa Kerajaan Malaysia sekarang mengunakan proksi yahudi untuk mentadbir dan memajukan negara. Dengan fitnah ciptaan Anwar iaitu kerjasama kerajaan Malaysia dan APCO, dikatakan menjadi bukti kerajaan Malaysia kini sememangnya ada kerjasama dengan Yahudi.

Media, polis dan jentera kerajaan juga dikatakan dikawal oleh proksi2 yahudi yang dibayar oleh UMNO.

Penyokong2 dan ahli UMNO dikatakan ejen yang dibayar untuk menyokong, malah Blogger mesra kerajaan juga dianggap blogger berbayar yang diupah untuk menulis bagi melawan blogger puak Pakatan.

Bahkan semua aktiviti ceramah dan juga aktiviti yang melibatkan rakyat, dikatakan dibayar untuk meramaikan majlis.

Fahaman mazhab baru alaf moden ala Anwar ini juga ditokok tambah dengan penggunaan agama oleh Pas. Dewata Pas N.ajis digunakan sebaik mungkin untuk memfitnah UMNO dengan segala macam dan mengeluarkan fatwa yang akan menghalalkan segala cara untuk menjahamankan UMNO.

Pendewaan dewata Pas terhadap N.ajis juga dilakukan dengan sebaik mungkin, buku2, blog2, cerita mengenai kehidupan, latar belakang yang menyedihkan serta gambar2 penuh keinsafan serta mengambarkan tokoh seorang Ulamak besar yang maksum, menyebabkan pengikut dan pencacai puak Pakatan menjadi begitu taksub dan mempercayai segala apa yang N.ajis katakan.

Bila sudah ada dewata ala Ularmak, N.ajis akan digunakan untuk mengeluarkan fatwa yang bertentangan dengan Agama, mengeluarkan ayat Al-Quran untuk menghalalkan cara, mendoakan, mengkafir dan memurtadkan lawannya tanpa segan dan silu.

Ini semua termasuk dalam catatan Mazhab Alaf baru SAIKOlogi ala Anwar yang sememangnya dirancang untuk memesong otak dan akidah rakyat bagi menentang kerajaan pusat.

Sedarlah wahai rakyat Malaysia, jangan mudah terpedaya dengan fahaman baru yang cuba disebarkan oleh puak2 Anwar ini.

Kalau benar UMNO ada kerjasama dengan yahudi, sudah lama Kerajaan Malaysia kaya dan mewah kerana siapa yang menjadi kroni yahudi, dia akan dibelai dan dibela sebaik mungkin untuk meneruskan agenda jahat yahudi.

Logik kah kita bayar yahudi untuk meminta perkhidmatannya?

Lihat Singapork, satu negara asia contoh yang teramat baik dengan yahudi dan Amerika? Bagaimana kerajaan dan negaranya? Mewah bukan. Penganggur terhormat paling agung dan kaya si Anwar Ibrahim juga kaya dan mewah. Dari mana dia dapat wang? Berapa sangat elaun ahli parlimen? Fikir la sendiri.

P/s: mewahnya setaraf dengan PM.. duit mana dia ambil?

Mctheory:
Ada mata pandang, ada telinga dengar.. bukan mengikut aje...

WAHAI AHLI2 PKR TEGAR, TIDAK PERNAHKAH KAU BERASA SANGSI??

Contoh kurang ajar, puak akal sempit!!

Hairan, takjub dan terkesima apabila Mc dijerkah oleh dua ekor ahlul PKR yang Mc ingat sememangnya tegar tahap dewa. Mc tak kenal pun siapa mamat dua ekor tu marah Mc apabila Mc rancak berbual dengan Isteri Mc disebuah restoran (kawasan USJ).

Peristiwa ni terjadi dua hari lepas, semasa Mc sedang makan bersama keluarga. Pada masa yang sama restoran terbabit menayangkan berita tv3 yang memaparkan Zaid sedang buat sidang medianya, mengutuk dan menghentam bos lamanya Anwar.

Puncanya apabila Isteri Mc bertanyakan kepada Mc, mengenai hal Zaid. Untuk pengetahuan umum isteri Mc ni bukanlah seorang peminat politik ataupun pengikut mana2 parti politik. Dia cuma nak tahu, kenapa panglima perang Anwar, si Zaid tu boleh tinggalkan Anwar. Biasala sembang2 sebelum menunggu makanan.

Cuma mungkin jawapan yang Mc berikan pada isteri Mc tu agak pedih bila puak PKR ni dengar. Mc cuma kata, "biasalahh.. Anwar tu kan kaki menipu, orang yang suka menipu ni, sampai bila pun tak dapat tipu orang untuk selama2nya". Mc sambung lagi, "kalau PKR tu elok sangat, takkan berlori2 pemimpin tertingginya keluar parti, ye tak?, belum masuk lagi ahli2 biasa ni, mau lagi berduyun".

Isteri Mc cuma mengangguk sambil tersenyum. Sebab Mc cakap pun dengan nada yang kelakar. Tapi Mc tak sedar, bahawa ada mangkuk dua ekor sedang mendengari apa yang Mc cakap. Tak tahulah Mc cakap kuat sangat ke, atau mangkuk dua ekor tu memang suka sibuk hal orang.

Tiba2 terdengar suara keras dan garang, "cakap siang pandang2, cakap malam dengar2, jangan main hembus sesedap mulut, nanti sakit badan".

Mc berpaling, terlihat ada dua ekor makhluk ciptaan Allah, cuma rupanya agak kurang menyenangkan. Kedua2nya menunjukkan muka segarang yang mungkin kepada Mc.

Mc buat bodoh je, makanan sampai Mc pun makan.

Dua ekor ni masih tak puas hati, pelbagai sindiran Mc dengar dari belakang, UMNO bodoh la, UMNO yahudi la, UMNO kafir la, UMNO itu, UMNO ini.

Mc anggap dua ekor tu, merupakan ahlul PKR tegar. Karat PKR inilah agaknya yang selalu buat kecoh dalam demotrasi, kecoh dalam pemilihan PKR dan karat bodoh macam nilah yang selalu merosakkan majlis orang dan sering berperangai binatang bila berhadapan dengan manusia.

Lepas makan Mc bayar, Mc suruh isteri Mc jalan dulu, sebab Mc nak join lepak sekali dengan mamat dua ekor tadi. Tapi Isteri Mc faham akan kelakuan Mc yang sememangnya cepat panas. Sambil tarik tangan keluarlah ayat "Toksah dok mengarut, jom balik".

Baru niat Mc nak sekolahkan dua ekor mamat tadi. Sambil pandang muka mamat2 tadi dalam hati "ada ubi ada batas, takpe"..

Sesungguhnya Mc pelik, akan kelakuan puak tegar karat Pakatan ni. Yang begitu taksub dan sanggup buat apa saja demi mempertahankan kepercayaan mereka.

P/s: Lepas ni sambung.. cerita pasal Mazhab alaf baru ala Anwar..

Mctheory:
Tegar, karat, pencacai dan segala yang berkaitan...

PEMILIHAN PKR TERUS HURU-HARA!!


KUALA KUBU BHARU Nov. – Proses memilih ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Dewan Merdeka di sini kecoh apabila lebih 100 ahli parti itu bertindak menghalang proses pengundian.

Beberapa ahli PKR Cabang Hulu Selangor yang berkumpul sejak pukul 9 pagi menghalang sebuah kereta yang membawa kertas undi daripada memasuki pekarangan dewan.

Tindakan mereka itu sebagai bantahan kerana pemilihan peringkat cabang itu yang dibatalkan sebelum ini tidak dibuat serentak dengan pengundian MPP hari ini.

Berlaku insiden tolak-menolak dan pertikaman lidah antara kumpulan itu yang diketuai oleh dua calon jawatan ketua cabang, Zahar Rusuli dan S. M. Poobalan dengan beberapa wakil Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) yang menguruskan pengundian berkenaan.

Sebahagian besar daripada mereka yang dilihat memakai lencana tertera gambar calon jawatan Timbalan Presiden, Mustaffa Kamil Ayub berang apabila seorang wakil JPP bertindak mengarahkan mereka pulang jika tidak berminat untuk mengundi sehingga menyebabkan berlaku insiden cabar-mencabar antara kedua-dua kumpulan. Sambung baca sini.

Apa nak jadi dengan puak PKR ni? Pemilihan nak jadi Ketua Cabang, dibuat umpama macam nak jadi menteri. Sanggup kecoh2 pukul2 bising2. Mana akhlak orang PKR ni? Korang bersungguh2 kata PKR ni parti terbaik, PKR kukuh, PKR itu, PKR ini, tapi.. hakikatnya semua orang nampak, PKR ni parti hutan. Huru-hara..

P/s: Hutan biasa la.. siapa kuat dia menang..

Mctheory:
Ditandingi pulak dengan Beruk2.. tu yang kecoh tu..

Sabtu, 20 November 2010

GEMPAR!! JANJI ANWAR BILA MEMERINTAH MALAYSIA!!

Ini yang tersurat!!
Ini yang tersirat!!
Para pembaca sekalian, walaupun sinis dan sarcastic, namun ini kemungkinan yang Anwar tak mustahil boleh melakukannya. Mencegah lebih baik dari mengubat!


Anak Seberang

P/s: he he he.. sokong2...

Mctheory:
Betul, mencegah lebih baik dari mengubat!!

HANGAT!! KENAPA DAP TAKUT SANGAT DENGAN 13 MEI?? MESTI BACA!!

barangkali Lim mahu supaya orang ramai lupa ialah bahawa berikutan dengan kerusuhan 13 Mei 1969 itu, pihak berkuasa telah mendapati bapaknya, Lim Kit Siang sebagai salah seorang pemimpin DAP pada masa itu, terlibat dalam ucapan-ucapan menghasut dan mengapi-apikan semangat perkauman. Kerana itu telah ditahan di bawah Undang-Undang Keselamatan Dalam Negeri sehingga bulan Oktober 1970.

Sekiranya Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng tidak tahu, maka dia perlu diberitahu bahawa selain Peristiwa 13 Mei 1969, semenjak selepas Perang Dunia Kedua, di Semenanjung Tanah Melayu ini telah berlaku beberapa peristiwa pergaduhan kaum atau dalam bahasa Inggeris sering disebut racial riots. Peristiwa-peristiwa hitam tersebut perlulah diingat sebagai satu pengajaran agar jangan sampai berulang lagi hingga mengorbankan nyawa yang tidak berdosa dan merosakkan kerukunan hidup bernegara.

Demi mengingatkan diri untuk menghindarkan kemudaratan peristiwa-peristiwa hitam itu, maka tidaklah salah untuk menyebut atau mengingat kembali Peristiwa Berdarah 13 Mei itu seperti yang dilakukan oleh Ketua Pembangkang dalam Dewan Undang Negeri Pulau Pinang, Datuk Azhar Ibrahim beberapa minggu yang lalu. Malah peristiwa-peristiwa lain yang sejenis dengan 13 Mei itu pun tidak semestinya dilupakan.

KUNJUNGAN ANWAR KE SHAH ALAM DISAMBUT DENGAN CEMUHAN DAN MAKIAN!!


Kehadiran Datuk Seri Anwar Ibrahim di sini malam tadi untuk memberi taklimat kepada pemimpin-pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor disambut dengan kecaman oleh sekumpulan ahli parti yang mendesaknya supaya berundur.

Kumpulan yang disertai kira-kira 100 orang itu berkumpul di Dataran Shah Alam lengkap dengan kain rentang yang tertera kata-kata mengecam Penasihat PKR itu.
Mereka yang diketuai oleh calon Ketua PKR Cabang Kota Raja, S. Kottapan mula berkumpul kira-kira pukul 8.15 malam bagi menggesa pucuk pimpinan parti itu membatalkan pemilihan peringkat cabang dan Majlis Pimpinan Pusat (MPP).

TERGOLEK!! ZAID TERUK DIBELASAH ORANG ANWAR!!


Semalam secara rasminya Zaid Ibrahim keluar dari PKR. Walaupun tarikh suratnya hanya berkuatkuasa 16 Disember, tapi sidang media yang beliau buat membuktikan bahawa beliau sememangnya serius dan mahu meninggalkan PKR. Alasan yang beliau gunakan ialah, kerana pemimpin tertinggi parti itu sudah tidak sukakannya,

“Timbalan Presiden, Dr. Syed Hussin Ali dan Azmin Ali kata saya mempunyai niat jahat menggugat kepimpinan parti sejak dari awal. Anwar pula menggelarkan saya ‘kuda trojan dan ‘sore loser’.


“Sukar untuk saya terus berada dalam parti yang mana pemimpin-pemimpinnya anggap saya sebagai ‘orang jahat’. Justeru, saya rasa eloklah keluar parti,” katanya. sambung baca sini.

Justeru selepas mengumumkan keluar parti secara rasmi, Zaid dijadikan bahan belasahan dari blogger dan portal puak Pakatan Haram. Ada yang menuduh Zaid sebagai gila glamor yang masuk PKR hanya untuk mencari nama semata2. Ada pulak yang kata Zaid sememangnya mempunyai rancangan peribadi semenjak dari masuk PKR lagi.

Jumaat, 19 November 2010

PANAS!! SATU PENYELEWENGAN BESAR KERAJAAN SELANGOR TELAH BERLAKU!!

Penyelewengan di dalam kerajaan Selangor sekarang dikatakan berpunca daripada kegagalan AL Juburi sebagai Penasihat Ekonomi Selangor.Melihat kepada trend Al Juburi sekarang beliau lebih menumpukan masa kepada mendapatkan sokongan antarabangsa dalam kes liwat beliau dengan memburukkan institusi tertentu di dalam kerajaan. Beliau seolah-olah langsung tidak memberi perhatian kepada beberapa desakan daripada akar umbi ataupu pemimpin-pemimpin PKR lain. Sebagai Ketua Umum dan Penasihat Ekonomi beliau sepatutnya tampil memberi pandangan dan jalan terbaik dalam menyelesaikan masalah berbangkit.

Isu Yayasan Selangor dan PKNS yang kembali menceriakan politik Selangor sudah menjadi duri dalam daging pemerintahan PKR. Secara tidak langsung ini akan memburukkan imej PAS dan DAP.  Adakah 2 parti ini hanya mendiamkan diri merelakan imej mereka tercalar kerana ketamakkan golongan tertentu dalam gabungan yang kononnya sangat kuat dan akan sentiasa bekerjasama?

Ketika dilantik sebagai Penasihat Ekonomi Selangor, ada yang memuji dan ada yang mempertikaikan kewibawaan beliau. Jelas sekarang rakyat Selangor dapat melihat apakah fungsi sebenar AL Juburi di dalama kerajaan Selangor. Adakaha perlantikan beliau itu hanyalah retorik politik bodoh PKR? Adakah jawatan tersebut hanyalah boneka untuk membolehkan Al Juburi menggunakan semua kemudahan yang disediakan oleh kerajaan negeri untuk tujuan peribadi beliau?

Perkara ini tidak boleh dinafikan kerana kita tidak melihat sebarang pembangunan ekonomi selepas perlantikan Pengkhianat Negara ini ke jawatan tersebut. Sebaliknya kita dihidangkan dengan cerita penyelewengan dana kerajaan negeri dan kegagalan menguruskan dana yang disalurkan oleh kerajaan BN khusus untuk kebaikkan rakyat Selangor. Aku mendapat maklumat kegagalan kerajaan negeri bukannya terhadap YS dan PKNS malah melarat kepada peruntukan kerajaan pusat melalui Peruntukan Dana Sistem Data Jalan Malaysia (MRRES). Ada maklumat mengatakan bahawa keseluruhan peruntukan tersebut tidak disalurkan kepada PBT dan juga JKR tetapi digunakan untuk membayar gaji kakitangan kerajaan negeri.Klik Sini

Dalam sidang DUN baru-baru ini Y.B. DATO’ MOHD. SHAMSUDIN BIN HAJI LIAS (SUNGAI BURONG) ada bertanyakan soalan 

 "Berapakah jumlah Peruntukan Dana Sistem Data Jalan Malaysia (MRRES) yang telah diperuntukkan oleh Kerajaan Negeri Selangor dalam tahun 2009 dan berapakah jumlah yang telah dibelanjakan?"

PANAS!! HUSAM DAN KJ BERKASIH SAYANG, BERGURAU SUNDAL??


Apa cerita Husam dan KJ ni? KJ si budak hitam Khairy anak hantu Tun Dol. Baca petikan dibawah,

ini kisah saman ecm libra terhadap husam musa.

ceritanya bermula begini. khairy arah ecm libra dan avenue capital bergabung untuk dijadikan bank. senarionya makin menjadi bualan apabila anak muda bernama khairy mampu membeli saham ecm libra dengan jumlah RM9.2 juta seterusnnya berjaya menguasai syarikat ini dengan proksi yang lain seperti kalimullah hasan.

husam telah menulis 2 artikel panjang lebar tentang pembelian kontroversi ini.kj tak puashati pasal husam telah mencemarkan namanya. Sambung baca kisah KJ dan Husam di SINI.

Dengar cerita si KJ nak dilantik sebagai menteri? Oh noo.. tolong la Tuan Presiden (UMNO), KJ ni belum layak lagi jadi menteri, timbalan menteri pun tak layak. Cukup2lah dengan masalah yang ada sekarang, jangan bawa barah ini masuk kedalam kabinet menteri Malaysia, nanti bertambah2 masalah yang ada.

Mc bukan tak suka kat KJ ni, tapi dia yang buat orang tak suka kat dia. Perbuatannya yang lepas sukar untuk dimaafkan, bahkan tanggungjawab yang diberi untuk jaga Pemuda UMNO jugak boleh dikatakan gagal!.

Dia takdak kepentingan langsung dalam UMNO, bak kata orang, ada tak menambah, takdak tak mengurang.

Minta2 Tuan Presiden mengambil kira pandangan akar umbi. Ini cuma pandangan dari seorang blogger jalanan.

P/s: layakkah KJ dilantik jadi menteri?? sendiri fikir laa.. 

Mctheory:
Buat satu post baru, menteri pengkhianat dalam negeri.. atau menteri jabatan rasuah.. sahih layak!

TRADEGI MEMALI DIINGATI, KENAPA TIDAK 13 MEI??


Siapa punca terjadinya tregedi Memali? Disebabkan taksub dan dipengaruhi oleh Amanat Haji Hadi, barulah kejadian yang malang ini berlaku. Pas bersungguh2 mahu mengingati semula peristiwa ini, mari kita tengok siapa yang bersalah dalam hal ini.

BUKTI AMANAT HAJI HADI
AMANAT
TUAN GURU HJ. ABDUL HADI AWANG
"Saudara-saudara sekelian, percayalah! Kita menentang UMNO bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang BN, bukan kerana nama BN. Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliyyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka, oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka.
Percayalah saudara-saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana kita berjuang dengan puak-puak ini, kalau kita mati kerana berlawan ini, mati kita adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam.
Kita tidak payah masuk Yahudi, kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, kita tidak payah masuk Buddha, tetapi kita menjadi kafir dengan mengatakan politik suku agama suku."
PAS
(Parti Islam SeMalaysia)
Penerangan PAS Kelantan

Blog Pisau menceritakan untuk mengingati ulang tahun khawarij PAS mencuri duit tabung mangsa Memali adalah amat bertepatan,Pengumuman yang dibuat oleh Hj Hadi agak simbolik kerana beliaulah yang menjadi punca apabila mengeluarkan amanat menghalalkan darah umat Islam yang tidak menyertai PAS.

PANAS!! KES LIWAT ANWAR BAGAIKAN HAMPIR SAMPAI DIKEMUNCAKNYA!!


Nampaknya kes liwat Anwar ni sudah sampai kemuncaknya. Apakah ini pengakhiran yang ditakuti oleh Anwar? Sama2 kita lihat. Merujuk kepada blog2 sebelumnya, Anwar ni nafsunya besar, banyak kali juga dia 'melakukan' perkara buruk tu dengan Saiful, malah bukan dia seorang saja, turut ada 'seorang' lagi individu misteri yang sebelum ini DNA nya dikesar didalam dubur Saiful.

Siapakah individu terbabit?

Apakah Anwar dan Saiful mempunyai seorang lagi pakatan berliwat?

GEMPAR!! SEORANG LAGI SAMAN PKR!!


Nampaknya lepas seorang, seorang lagi mula membuat kacau memporak perandakan parti PKR. Pernahkah kita fikir, kenapa orang2 seperti ini semakin ramai dan semakin hari semakin ramai yang mahu tinggalkan PKR. Apakah ahlul PKR sendiri tak pernah fikir akan semua ini.

Apakah semua yang berlaku ini hanyalah sebabkan UMNO? Ada otak wehh.. tolong la fikir sendiri.


Bekas Timbalan Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), P. S. Jenapala hari ini memfailkan saman pemula bagi memohon perisytiharan mahkamah bahawa pemilihan yang dijalankan bagi jawatan timbalan presiden parti itu adalah tidak sah dan terbatal.


Beliau juga memohon perintah injunksi bagi menghalang PKR daripada mengisytiharkan mana-mana calon yang dipilih dalam pemilihan itu bagi jawatan timbalan presiden.


Saman pemula itu difailkan oleh Jenapala melalui firma guaman, Tetuan Hafarizam Wan & Aisha Mubarak di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi (Rayuan dan Kuasa-Kuasa Khas) di Kompleks Mahkamah Jalan Duta di sini pada pukul 4 petang ini.

Khamis, 18 November 2010

TERGOLEK!! VIDEO MAT SABU KATA UMNO KEDAH BAKAI LINGKUP DAH!! Betui ka Bang Mat!!



Mctheory:
Tuuddiiiaaa.. macam tu ka nak lingkup... rasa macam Pas pulak nak lingkup!!

KASI PANAS!! VIDEO CERAMAH USTAZ KAMAL SAIDIN - ISU KAFIR UMNO OLEH PAS!


Mctheory:
Siapa Pas nak kafirkan UMNO? Akai ada ka?

WAHAI KARAT PKR, BERHENTILAH SOKONG ANWAR TU!! Dia cuma tahu membohong saja!


BEKAS Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ruslan Kassim menasihatkan agar saki baki pemimpin dan penyokong PKR yang sebelum ini menjadi pemuja Anwar Ibrahim agar segera sedar dan tidak membiarkan diri terus menerus diperbodoh dan diperalatkan.

Jelasnya golongan pemuja ini sebenarnya sedang diperdaya oleh Anwar yang kononnya selama ini menonjolkan diri sebagai pejuang rakyat, pejuang agama, pejuang demokrasi dan keadilan.

“Cukuplah dari terus menjadi pemuja Anwar dan terpukau dengan cahaya fatamorgana.

“Golongan ini tidak sepatutnya menjadi mangsa seterusnya seperti mana yang berlaku kepada ramai pemimpin PKR sebelum ini termasuk yang terbaru Datuk Zaid Ibrahim”, katanya kepada UMNO-Online.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan Datuk Zaid Ibrahim yang berkemungkinan mengambil keputusan untuk meninggalkan PKR. Seminggu selepas menarik diri daripada pertandingan jawatan timbalan presiden PKR, Zaid dilaporkan telah bersedia meninggalkan parti itu kerana sudah meluat dengan pemimpinnya.

ANWAR TETAP KUDAKAN AZMIN DARI BELAKANG!!


1. Saat artikel ini ditulis, AnWAR dikhabarkan masih berada di Australia, tiada ahli keluarga atau PKR yang mengiringi beliau. Atas biaya apa AnWAR di sana? Apakah melalui Pejabat Penasihat Ekonomi Negeri Selangor? ADUN BN Selangor harus menggunakan sidang DUN sekarang untuk menanyakan soalan ini kepada MB Selangor!

2. Kemelut yang melanda PKR kini langsung tidak diendahkan AnWAR. Beliau membisu seribu bahasa mendepani bantahan ahli-ahli PKR sendiri samada secara terbuka atau senyap terhadap diri beliau dan 'perkongsian' istimewa beliau bersama Azmin Ali. Ibarat orang pekak dan bisu, AnWAR diam seribu bahasa terhadap isu ini.

3. Kasihan Saifuddin Nasution, setiausaha agung yang benar-benar mahu mengambil hati AnWAR dengan melaksana apa jua arahan AnWAR biarpun menyerlahkan kebodohan beliau! Jelas Saifuddin nampak letih menjawab semua persoalan di sebalik keraguan terhadap undi yang diperolehi oleh Azmin. AnWAR tetap lepas tangan.

4. Manakala Azizah kekal menjadi Presiden 'boneka', malahan semakin teruk. Boleh disifatkan Azizah kini adalah presiden 'patung' kerana jika boneka beliau masih boleh bergerak. Kini beliau menjadi patung kerana tidak mampu langsung untuk bersuara mengenai kemelut PKR biarpun AnWAR berada di luar negara meninggalkan Azizah di sini!

PANAS!! BADRUL AMIN KAHWIN LAGI?? Dahsyat!!

Difahamkan Badrul Amin sudah bergelar pengantin baru setelah mengahwini seorang janda beranak 1 di Ampang. Mengikut cerita, janda itu di kenali sebagai Harlina Zainudin @ Inafiona, berumur 38 tahun dan berjawatan sebagai Setiausaha Srikandi PKR Cabang Ampang.

Ketua Srikandi PKR sekarang ialah Siti Aishah @ Syareformis yang asalnya seorang bloger tegar Nizar Camry. Dia naik pasal selalu memuji imej taliban bawaan Zuraida.

Kewujudan Srikandi pun adalah untuk mengimbangi peranan Puteri UMNO selain ditugaskan untuk selising baju dan tarik rambut dengan depa bila ada Pilihan Raya Kecil.

"ZAID TIDAK BOLEH TERIMA PEMBOHONGAN ANWAR" -EZAM



Salam semua,

Pagi ni kita mulakan dengan artikel pendapat Ezam mengenai kenapa Zaid keluar PKR dan kenapa rakan Anwar keluar PKR?

PETALING JAYA Nov. - Hasrat bekas ahli Majlis Pimpinan Pusat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Zaid Ibrahim untuk keluar daripada parti itu adalah kerana tidak dapat lagi menerima sikap Penasihatnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang gemar berbohong.

Bekas Ketua Angkatan Muda PKR, Senator Mohamad Ezam Mohd. Nor berkata, sikap Anwar yang sering berbohong adalah bertentangan dengan sifat Zaid yang merupakan seorang yang jujur bagi memperjuangkan prinsip-prinsip keadilan dan demokrasi.

''Walaupun Zaid sendiri mempunyai beberapa masalah peribadi tetapi saya lihat pada diri beliau ada kejujuran. Sifat seperti ini tidak ada lagi dalam diri Anwar dan lain-lain pemimpin kanan PKR," katanya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ceramah bertajuk Keadilan Untuk Siapa? anjuran MCA Petaling Jaya Selatan di sini, malam semalam.

Dalam pada itu, Mohamad Ezam yang juga bekas Setiausaha Politik Anwar berkata, antara pembohongan yang dilakukan Penasihat PKR itu kononnya beliau ialah pejuang sistem pemberian tender projek pembangunan secara terbuka dan telus.

''Tahukah kita semua bahawa ketika Anwar menjadi Menteri Kewangan saya melihat sendiri bagaimana beliau mewujudkan Skim Kontraktor Wibawa bagi membolehkan projek diberikan secara rundingan terus dan bukannya melalui sistem tender terbuka.

Rabu, 17 November 2010

NI NAK BERDAKWAH KA, GILA GLAMOR NAK BERGAMBAR??

memula kita berdakwah.. bagi nasihat sikit

lepak apa ni, balik rumah masak nasik ka, lipat baju ka, dok  mengarut kat sini buat apa, mungkin itu yang perkatakan

aikkk? tadi marah bagai nak rak, sekarang siap posing tangkap gambar sama2 lak,say chess.. tangkap gambar seround!!

kontrol2.. tangkap gambor.. bawak masuk blog glamor ni

Gambar diatas adalah dakwah yang dijalankan oleh Urus Setia Menangani Gejala Sosial (UNGGAS) tapi cara bergambornya tu nampak macam lain pulak.

Sesungguhnya Mc menyokong tidak kira dari pihak Pas atau UMNO atau mana2 parti pembangkang atau komponen BN malah NGO tidak kira yang mana pun, Mc tetap akan sokong kalau mereka berjihad hendak membenteras masalah sosial.

Ini kerana masalah sosial bukannya tanggung jawab pada sesuatu pihak sahaja. Ini adalah masalah semua. Untuk membenteras dan menyelesaikan kemelut masalah sosial yang semakin serius melanda masyarakat amnya remaja negara kita sekarang, sesungguhnya bekerja dan berdakwah, menasihati adalah jalan terbaik. Kalau hanya pandai bercakap saja pun tak guna, turun la berdakwah. 

Tapi gambar2 diatas ni, Mc taktau la berdakwah ikhlas ke tidak, macam gila glamor pun ada. he he..

P/s: Post sikit, muka masuk blog tu.. he he he..

Mctheory:
saja usik2.. kasi panas sikit.. 

HARI INI MAT SABU MENGAJAR KITA MENGENAI SEJARAH MALAYSIA!! WAJIB TONTON!!



Mctheory:
Laaaa... pandai juga rupanya si Mat Sabu ni.. Ingatkan bodoh sangat, tapi awat perangai suka buat macam takdak otak!. he he he..

SALAM AIDILADHA BUAT SEMUA DARI Mctheory Sambutlah raya ini lebih meriah dari AidilFitri..


Salam Aidil Adha, Selamat Hari Raya Haji buat semua. Jangan tak pi sembahyang raya. Walaupun sunat, tapi itulah yang penting dalam AidilAdha ni. Makan daging tu, jangan lebih2 nanti boleh mudaratkan diri. Dalam Islam, AidilAdha sepatutnya disambut lebih meriah daripada AidilFitri, tapi segalanya berubah, tah mengapa.

Video Takbir AidilAdha dari Majlis Tertinggi UMNO


Mctheory:
Nak pergi mandi sunat hari raya haji!

Selasa, 16 November 2010

MARI KITA TENGOK APA MAT SABU TAU DAN OSTAT AZIZAN TAKTAU!


Mctheory:
Kah Kah Kah... kelakar betul.. kah kah kah... best2.. hingga tak terkata...

UMNO JAWAB MENGENAI YAYASAN SELANGOR!!


PETALING JAYA – UMNO Selangor akan mendedahkan lebih banyak bukti berhubung salah urus kewangan di Yayasan Selangor yang sebelum ini didakwa berbelanja lebih RM800,000 bagi majlis jamuan anjurannya.

Timbalan Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Noh Omar berkata, walaupun Yayasan Selangor menafikan dakwaan sebelum ini namun pihaknya yakin bahawa terdapat banyak lagi bukti pembaziran.

Menurutnya, tindakan suka membuat penafian, adalah bukti yang menunjukkan sikap Pakatan Rakyat apabila gagal memberikan alasan berhubung sesuatu perkara.

“Ini ‘style’ pembangkang bila buat penafian, kita tanya soalan dia tidak jawab.

Sekarang program telah dibatalkan dan kita ada bukti pembayaran dibuat.

Kita hendak tanya dia balik, bagaimana dia boleh membuat pembayaran dahulu sebelum projek ini jalan?

“Jangan cabar kami kerana kami mempunyai banyak bukti dan akan serah kepada audit untuk menyiasat.

Adakah RM179,000 yang diluluskan untuk pertandingan memancing ini termasuk dalam RM285,000?

Dia kena jawab mengenai pendahuluan sejumlah RM125,00 juga sudah dibayar,” katanya.

Beliau berkata demikian mengulas kenyataan Pengurus Besar Yayasan Selangor, Ilham Marzuki yang menafikan yayasan itu berbelanja lebih RM800,000 sebaliknya mempersoalkan kembali kenyataan Noh.

 Noh semalam mendakwa kos sebenar perbelanjaan Majlis Sambutan Ulang Tahun Ke 40 Yayasan Selangor melebihi RM800,000 bukannya RM300,000 seperti yang dilaporkan.

Sementara itu Noh memberi jaminan akan membela kakitangan yayasan ditekan pihak pengurusan atau dibuang kerja.

“Jangan takut untuk menegakkan kebenaran, saya tahu ada yang diugut dan ada orang mula buat laporan polis.

Datang jumpa kami, kami akan beri pembelaan dari segi undang-undang. Tuanku berani, kita kena berani.

Dalam pada itu, beliau menafikan cuba memburukkan UMNO dengan mengatakan keputusan dibuat Tuanku dipengaruhi UMNO.

“Kalau tuduh UMNO, menunjukkan dia lagi sekali menghina sultan.

 Ini satu penghinaan,”katanya.

KGC:  Memang bebal betol pakatan haprak ni bila berdepan dengan kritikan...bukan saja susah nak terima teguran, tapi siap salahkan orang lain kerana kesalahan dan kebodohan  sendiri!!. 

 Itu semua TAKTIK LAMA yg da tak relevan dengan waktu kecanggihan Maklumat waktu ni!!

 Kita tunggu PRU 13 nanti, tengok sapa yang akan TKO di Selangor!!


Pada Kerajaan Khalid Gagap, bersiap sedia lah untuk "Tergolek Dog"...


Sumber Kita Gempur

Mctheory:
Bila dah salah mula lah nak mengelabah..

PANAS!! SENARAI PERISTIWA SEJARAH DAP YANG PATUT DIKENANG!


1. Deklarasi Setapak pada 29 Julai 1967 di Majlis Jamuan Makan Malam Tahunan Pertama DAP, telah menggariskan beberapa perkara yang antaranya; bermatlamat mengembangkan ideologi negara yang bebas, berkehendakkan demokrasi berfahaman sosialis berdasarkan prinsip sama rata antara kaum, menuntut kesaksamaan sosial ekonomi antara kaum, serta mendesak Universiti Merdeka diiktiraf sebagai universiti kaum Cina.

2. Oktober 1967, DAP menjadi satu-satunya parti dari Malaysia yang menganggotai Socialist International (SI) yakni sebuah pertubuhan yang memperjuangkan sosialisme/komunisme/liberalisme/zionisme/sekularisme etc. dan salah seorang yang pernah menjadi naib presiden SI ialah Ehud Baraq, mantan PM Israel. Antara associated organisations yang terlibat secara langsung dengan SI ialah World Labour Zionist Movement (WLZM). Beberapa agenda sulit SI yang dikenalpasti antaranya adalah untuk mengembangkan Christianity ke serata dunia, yang sangat bertepatan dengan ideologi DAP kerana anggota DAP sendiri terdiri daripada ramai penganut Kristian. Seandainya dikaji dengan lebih mendalam sejarah penyertaan DAP dalam Socialist International, pasti anda akan memahami 'rahsia' kejayaan DAP memenangi banyak kerusi Parlimen di PRU-4, sehingga tercetusnya tragedi 13 Mei 1969.

3. 18 Oktober 1990, Karpal Singh mengatakan dengan lantang, "Jika mahu wujudkan negara Islam...langkah mayat saya dulu!"

4. 5 Mei 2008, Karpal Singh mempertikaikan kuasa Sultan Azlan Shah selaku Ketua Agama Islam Negeri yang memindahkan Pengarah Jabatan Agama Islam Perak.

5. Pada tahun 2008 juga, Teresa Kok meraikan kemenangan DAP dalam PRU-12 dengan memanggang 5 ekor babi sebagai simbolik orang Cina dalam Pakatan Pembangkang berjaya menguasai 5 negeri dengan PAS & PKR sentiasa berada di bawah telunjuk mereka. Sebab itulah agaknya ada ahli parlimen PAS yang menyokong pelajar membawa bekal babi ke sekolah.

6. Teresa Kok turut menuntut papan tanda jalan yang bertulisan Jawi di sekitar Kuala Lumpur & Selangor ditukarkan ke bahasa Mandarin; selain menuntut agar azan di setiap surau dan masjid dalam negeri Selangor diperlahankan.

7. Ronnie Liu mengarahkan semua arak yang dirampas atas 'usaha' Hassan Ali dalam kawasan majoriti penduduk Islam di Selangor, supaya dikembalikan semula kepada penjual/peruncit.

8. Tanah wakaf orang Islam seluas 4 ekar di Kampung Kebun Bunga, Selangor telah didirikan Dewan Perhimpunan Orang Ramai, Persatuan Perkuburan Cina. Sebelum itu, BN yang mentadbir Selangor telah berusaha untuk memindahkan dewan tersebut ke kawasan lain. Tetapi apabila Pakatan Pembangkang mengambil alih pemerintahan Selangor pada 2008, usul pemindahan dewan oleh BN sebelumnya telah ditolak DAP dengan sokongan Khalid selaku Menteri Besar Selangor.

9. 16 Mei 2008, Exco Kerajaan Negeri dari DAP telah mengarahkan 130 unit lot perumahan bumiputera di Perak agar dijual ke pasaran terbuka dengan nilai hartanah bumiputra itu hampir RM5 juta.

10. Semasa Pakatan memerintah Perak, borang permohonan tanah di Pejabat Tanah di arah cetak dalam bahasa mandarin dan tamil, kononnya untuk memudahkan kefahaman kepada kaum bukan Melayu. Hakikatnya, mereka berhasrat untuk mengambil tanah milik Melayu secara senyap tanpa disedari orang Melayu yang pasti tidak faham akan kandungan borang yang dicetak menggunakan kedua bahasa tersebut.

11. Lim Guan Eng pernah menyarankan agar jawatan Tuan Yang Terutama (TYT) serta Setiausaha Kerajaan Negeri Pulau Pinang digantikan dengan kaum Cina.

12. Lim Guan Eng adalah seorang penakut dan cepat menggelabah apabila ditekan atau disergah. Itulah ciri seorang 'khalifah' yang sangat diagongkan para juak PAS.

13. DAP menaruh harapan untuk menguasai negara ini di PRU-13. DAP sanggup melakukan apa saja demi merealisasikan impian kerana beranggapan sekiranya mereka gagal dalam misi menguasai Malaysia di PRU-13, maka cita-cita mereka mungkin akan terkubur selamanya.

14. DAP hari ini memiliki 29 Kerusi Parlimen di Dewan Rakyat yang menjadikannya parti dominan dalam Pakatan Pembangkang berbanding PKR (26) dan PAS (23). Strategi DAP di PRU-13 adalah meletakkan calon Melayu bagi mewakili parti mereka, maka tidak mustahil DAP akan terus kekal menjadi PARTI DOMINAN PAKATAN selepas PRU-13 kelak.

15. Menyokong Nik Aziz, Bro Anwar Bin Ibrahim, Husam Musa, Azmin Ali dan PKR, BERERTI anda rela diperalatkan demi memenuhi impian DAP menguasai Persekutuan Malaysia.

16. Apakah pilihan yang ada?

Sumber Paneh Miang

P/s: Kot2 teringin nak tengok PM kita bertukar kaler.. cubalah..

Mctheory:
Jangan menyesal sudah...

PKR MENERUSKAN 'KEINDAHANNYA' DISETIAP CABANG HARI INI!!






Semua Dusta Palsu. Aku tertipu, akhirnya perletakkan jawatan berlaku secara beramai ramai. Inilah akibatnya jika Parti yang di cipta hanya kerana untuk Anwar Ibrahim semata mata Hancur Rebah bila masaalah yang sama juga menghancurkan parti ini.

Cabang Cabang PKR akan melakukan perletakkan jawatan mereka dalam masa terdekat. Kepercayaan kepada Parti PKR nampaknya semakin menghilang.

Apakah ini semua kerja Jahat UMNO?

Anwar Pembohong

P/s: Mungkin ini 'keindahan' yang pak Nasution katakan kot??

Mctheory:
Masih mencari jawapan.. he he he..

ADUH! SI NASUTION BUAT LAWAK LAGI!!

INDAH tak mukanya ini??

Tak payah la kita komen mengenai Zaid yang mengundurkan diri dari PKR. Walaupun beliau sudah mengumumkan untuk berundur, tapi melihat pada gaya beliau, beliau seakan berat hati untuk meninggalkan PKR, mungkin kerana PKR sebelum ini menjanjikan sandaran besar kepada beliau, akhirnya musnah begitu sahaja.

Tapi apa yang lebih menarik perhatian Mc ialah kata2 hikmat si Pak Nasution, yang mengucapkan selamat tinggal kepada Zaid. Baca petikan dibawah.

Saifuddin berkata, keadaan ini terbukti melalui sokongan rakyat terhadap parti itu dalam tiga pilihan raya umum sebelum ini.


Katanya, pada tahun 1999, parti itu mendapat 789 ribu undi, manakala 2004 memperolehi lebih 400 ribu undi, sementara pada 2008, PKR mendapat 1.5 juta undi.


"(Oleh itu) tanpa atau dengan Datuk Zaid Ibrahim, rekod kita itu menceritakan tentang keindahan parti (ini)...Sila daftar (menjadi) ahli parti kami," kata Saifuddin yang disambut dengan ketawa kecil kira-kira 20 pemberita.


Bercakap kepada pemberita selepas sidang medianya di ibu pejabat parti di Petaling Jaya petang ini, Saifuddin berkata, tindakan Zaid untuk berundur daripada PKR juga tidak akan memberikan impak negatif kepada parti itu.


"Anggota akan terus berjuang dengan PKR. Saya ucapkan selamat berjaya (kepada Zaid). Sambung baca SINI

Ayat yang Mc besarkan dan tulisan yang Mc gariskan itu, amat menarik hati. Sejujurnyan Mc amat tertarik dengan KEINDAHAN parti PKR. Tambahan pula diserikan lagi dengan pemilihan cabang dan pusat dengan penuh KEINDAHAN serta PENIPUAN. Mungkin KEINDAHAN parti PKR ini ditokok tambah dengan kerusi2 terbang, meja2 yang bertaburan membuatkan Zaid teruja lalu meninggalkan parti yang serba INDAH ini.

Sesungguhnya KEINDAHAN parti PKR tidak dapat digambarkan, apabila semakin hari, semakin kurang ahlinya. Jika diambil kira jumlah ahli berdasarkan undian semasa pemilihan, maka sudah tentu undian itu sudah termasuk jumlah pengundi hantu yang sudah dicampurkan bagi kemenangan kroni Anwar.

Sememangnya benar kata Pak Nasution, PKR memang penuh dengan KEINDAHAN. Dari pucuk hingga keakar, semuanya INDAH belaka. Tak terucap KEINDAHAN yang terserlah.

Ya betul! INDAHNYA parti PKR ye....

P/s: Sama INDAH apabila melihat muka Saifudin Nasution! kah kah kah...

Mctheory:
INDAH sampai rasa nak terbang2 ja ni...

Isnin, 15 November 2010

TERGOLEK!! MARI KITA LIHAT APA YANG OSTAT AZIZAN TAU, YANG KITA TAKTAU!!

Ostat menganas lagi!



Sakit perut gelak tengok video ni. Hasil kreatif dari PadiJantan.

Mctheory:
Ishh.. tak tau ka? buat semak perut ja.

FILEM TAMIL TERPANAS!! Kesian kaum india diperbodohkan!




Pemilihan PKR yang kecoh! Anwar mempergunakan kaum india untuk membuat kecoh bila calon pilihanya tewas dalam permilihan.

Mctheory:
Patutnya korang baling Anwar dengan kerusi tu!!

ANWAR SUDAH HILANG SOKONGAN KAUM CINA?


Dalam satu artikel kolum berjudul "Tujuh Kesilapan", Timbalan Ketua Editor Sin Chew Daily, Lim Sue Goan menyenaraikan tujuh kesilapan yang dilakukan Anwar, menurut penilaiannya terhadap Anwar dalam tempoh lebih dua tahun kebelakangan ini.

Pertama, Anwar tidak respon kepada Program Transformasi Ekonomi yang diketengahkan oleh PM Najib;


Kedua, membiarkan semangat Pakatan Rakyat untuk terus menjunam;


Ketiga, tidak melaksanakan idealisme reformasi;


Keempat, organisasi Pakatan Rakyat yang lemah;


Kelima, Anwar tidak menggunakan pengalamannya sebagai Timbalan Perdana Menteri untuk menggabungkan sumber politik yang ada di empat negeri Pakatan Rakyat, misalnya mengemukakan dasar penyelesaian ekonomi;


Keenam, gagal menyelesaikan pergelutan kuasa dalam PKR;


Ketujuh, kekurangan daya pimpinan dan membuat pertimbangan.

Menurut Lim Sue Goan, Anwar memperlihatkan semangat yang tinggi sebelum 8 Mac 2008, tetapi amat berbeza setelah terjerat dengan kes mahkamah dan kegagalan rancangan 16 September 2008.

Sumber Media Permatang Pauh

P/s: Tembarang dah kantoi.. lebih gaya dari rupa.. 

Mctheory:
Jadi penjual ubat sesuai si Anwar ni.

APABILA IDRIS AHMAD MEROYAN LAGI! kah kah kah....


Mc lambat nak komen mengenai perkara ini, tapi dengan sukahatinya Mc akan komen mengenai kata2 meroyan ketua penerangan Pas Pusat dan Mc percaya konco2nya akan baca semua ini.

SHAH ALAM, 14 Nov: Ketua Penerangan PAS Pusat, Idris Ahmad berkata sudah sampai masanya PAS menggantikan Umno dimana rakyat khususnya Melayu diseru bersama PAS.


Bercakap sewaktu membentangkan kertas kerja 'PAS Ganti Umno; Rasional dan Tindakan' di sini hari ini, beliau berkata Umno sudah hilang arah dan tidak mampu lagi untuk menjaga Melayu di negara ini.


"Orang Melayu perlu mencari bahtera penyelamat, maka parti yang mempunyai landasan yang jelas, terbukti dan teruji ialah PAS," katanya.


Beliau juga menggariskan 23 sebab mengapa rasional Umno perlu diganti, antaranya kerana Islam bukan dasar Umno malah Islam hanya menjadi kuda tunggangan.


Umno kata Idris hanya menjadikan Islam tidak lebih sebagai alat politik mereka.


Selain Islam, Umno juga jelasnya turut memperalatkan Melayu untuk kepentingan peribadi.


"Mereka guna perkara 153 dalam perlembagaan untuk mengaut keuntungan peribadi dan keluarga, akhirnya Melayu terus merempat di bumi sendiri.

"Di mana tempat Umno kuat, di situ Melayu merempat," tambahnya. - Haramkahdaily


Err.. Mc ingat si Deris Ahmad ni lupa agaknya Pas jadi kerajaan di Kedah dan Kelantan. Apakah melayu tak merempat di Kelantan? Apakah melayu sekarang sangat berjaya dibawah pentadbiran kerajaan negeri Kedah? 


Tergelak Mc apabila si Deris ni kata UMNO 'mengunakan Islam dan melayu' sebagai alat politik dan kuda tunggangan. 


Ishh.. rasanya orang gila pun tahu tentang hal ini. Sudah jelas Pas sememangnya memperalatkan ISLAM sebagai senjata utama bagi menarik sokongan Melayu Islam di muka bumi Malaysia. Nama parti pun Parti Islam SeMalaysia, malah fatwa ularmak2 Pas sebelum ini pun asyik menghentam UMNO kononnya tidak memperjuangkan Islam.


Dikaitkan lagi dengan dewata Pas N.ajis dan Presiden Pas Hadi Awang yang pernah membuat fatwa bahawa UMNO itu kafir juga menunjukkan Pas mengunakan Islam untuk menyerang UMNO, hingga terjadinya pecah belah dikalangan umat Islam di Malaysia juga disebabkan kebodohan Pas. Banyak lagi hal berkaitan agama yang dipermainkan Pas sebagai isu untuk menjadikan UMNO mangsa hentamannya.


Jadi dari sudut mana Pas kata UMNO mengunakan Islam sebagai kuda tunggangan?


Cuba habaq sat??


P/s: Islam dan Melayu harus dipertahankan, bukan dipergunakan.


Mctheory:
Politik pun politik la jugak, tapi jangan sampai jadi bodoh!

APABILA BLOG Mctheory TELAH DISERANG OLEH TRANUNGKITE DAN FIRESTONE YANG SEMEMANGNYA TENGAH STONE!


Dalam Mc sedang sibuk membuat aktiviti luar, rupanya ada blogger pencacai yang pernah Mc kritik menyerang balas Mc dengan segala kebodohan dan kedangkalannya. Mc pernah menyerang blogger ini disebabkan artikel yang diterbitkan Mc anggap sebagai satu penghinaan kepada pemimpin tertinggi negara yang pada ketika itu sedang sakit di hospital.

Tulisannya pada artikel KALAU NAJIB MATI ADAKAH ROSMAH AKAN JADI PM, Cuba disindir dan ditegur oleh Mc dalam artikel BLOGGER PENCACAI PAKATAN HARAM YANG TIGA SUKU!! Menghina DS Najib sakit!!. Malangnya teguran Mc dijawab semula dengan artikel yang terus menghina DS Najib yang masih sakit pada ketika itu. Dengan artikel Najib Sakit Perut Atau Pecah Perut!.

Disebabkan Mc malas nak layan orang gila macam blogger ni, Mc abaikan saja setiap apa yang dia tulis. Mungkin disebabkan dia tak puas hati tiada sebarang tindak balas dan kesan dari tulisannya yang dangkal dan menunjukkan dia seorang yang munafik, blogger berkenaan terus menyerang Mc dalam artikel terbarunya 'Lagi Pasal Najib Tun Razak'. Membaca tulisan barunya ini, barulah Mc tahu sememangnya tahap 'akal' orang Pas memangnya kosong dan selalu menyerang kerajaan dengan tohmahan2 bodoh. Patut la si Tukar Tiub (Hisyam Rais) dulu pernah kesal dan sesal apabila melihat blogger pencacai pakatan kehabisan idea, kontang isi dan isu untuk menyerang kerajaan pusat.

Tulisan terbaru blogger ini yang sememangnya dikhaskan untuk menyerang Mc, disambut dan terbitkan semula oleh portal Tranungkite.net sudah semestinya bukan dengan tujuan yang baik.

Apapun Mc ucapkan terima kasih banyak2 pada TranungKite kerana tolong mempromosikan blog Mc kepada pembaca-pembacanya yang semestinya tergolong dari puak Pakatan Haram. Tiada komen atau ulasan balas kepada blogger bonggok tahap sundal tu. Cuma Mc meminta pembaca menilai sendiri, apa motif kita mengutuk dan mengeji seorang yang sedang sakit. Bahkan apa guna kita memperlekehkan isteri seorang pemimpin? Sedangkan tiada sebarang motif baik yang dapat kita tonjolkan melainkan dengan maksud menghina dan memperlekehkan seorang pemimpin terbabit.

Kita berperang dengan si suami, hanya hentam si suami sudahla, takkan kita nak bunuh si isteri sekali? Sedangkan si isterinya tak pernah berperang dengan kita, cuit kita pun tak pernah. Mc percaya semua ini bergantung kepada akhlak kendiri, janganlah bercakap pasal Islam kalau tak pandai, kalau salah cakap, kelak binasa diri dan masyarakat, dosa besar lagi.

P/s: cermin diri sendiri dulu, sebelum tegur atau hentam orang lain.

Mctheory:
Malas nak layannnnnnn...

GEMPAR!! APABILA PAS HENDAK MENGANTIKAN UMNO!! akai ada ka?


Sebenarnya dalam 2,3 hari ni Mc sibuk menguruskan kehidupan dialam nyata. Maknanya sibuk bekerja lah. Cari makan tetap cari makan, hidup mesti diteruskan, blog tetap jalan, perjuangan masih belum selesai. Pada pembaca blog Mc, Mc minta maaf sebab memang tak sempat nak updatekan blog. Nak makan pun tak sempat apa tah lagi nak buka laptop. he he he..

Bila masanya Mc buka laptop, ada dua tiga berita yang amat menarik perhatian Mc, salah satunya topik untuk entry ini apabila Pas hendak gantikan UMNO, kemudian kisah Hadi Awang dan puak Pas yang baru tersedar betapa pentingnya Melayu kepada Pas, kemudian kisah sedih si Zaid Ibrahim yang semakin terbuang dalam bidang politik, akhir sekali mengenai Pas sedia pimpin teraju Pakatan Haram.

Dalam entry ni Mc nak ulas sikitlah pasal Pas ni. Sebut pasal parti Pas, apa yang kita nampak? bendera hijau, bulan mengambang. Lepas tu, nampak ceramah, nampak orang2 yang syok sendiri bercakap sambil bertakbir. Apa lagi ye, datang tabung ceramah kutip wang. Apa lagi yang kita tahu pasal Pas? N.ajis MB di Kelantan, Azizan MB di Kedah.

Kedah dan Kelantan pulak, ekonomi hidup segan mati tak mau, sosial bertambah teruk, parah, politik ok sikit, ceramah wajib setiap minggu pasti jalan. Kemudian, perubahan...hmmm.. mungkin ada masjid atau bangunan yang ditacap-tacap (di cat) menjadi baru kemudian diletakkan bendera Pas untuk buktikan kemampuan Pas mentadbir.

Pas dalam Pakatan Haram? Pas tidak mempunyai kuasa langsung dalam Pakatan, kerana mengikut kerusi parlimen, Pas paling rendah, berbanding Dap dan PKR. Sebab tu suara Pas dalam Pakatan tidak dilayan oleh rakan partinya yang lain. Lagipun Pas tidak mempunyai hak untuk membuat keputusan, dan suara dari parti Pas juga tidak dianggap penting oleh puak Pakatan yang lain kerana mereka masih menganggapkan Pas ini parti 'kampungan' maknanya parti yang tidak relevan untuk mentadbir negara.

Pernah dengar Pas memberi cadangan diparlimen? Pernah dengar Pas bentangkan sesuatu pada Pakatan Haram? Pernah dengar Pas ada apa2 cadangan untuk kemajuan Malaysia? jangan cakap Malaysia la, untuk Pakatan atau kaum Melayu? Ada ke?

Yang selalu kita dengar, Pas selalu kata UMNO rasuah (tapi kini Pas pun dah banyak rasuah) UMNO makan duit rakyat (duit derma ceramah tu duit siapa agaknya ye) kemudian, UMNO kronies, UMNO nepotisme (kenapa pas tak ada ke?), itu saja yang selalu kita dengar, tak pernah pun cadangan atau ilham yang bernas dari puak Pas ni. Kalau macam ni la punya keadaan, agaknya Pas mampu tak nak perintah negara seperti mana UMNO lakukan sekarang?

Dalam Pakatan Pas tak mampu nak tegakkan syiar Islam, malah Pas tak mampu nak tegur Dap dan PKR. Pemilihan PKR kecoh dengan pengaduhan dan penipuan, Pas langsung tidak membuat sebarang komen atau teguran untuk diberikan kepada PKR. Apakah semua itu, berlandaskan Islam? Nampak sangat Pas takut untuk menegur Anwar.

Mampukah Pas nak menaikkan martabat Islam jika mempunyai kepimpinan yang lemah? Mampukah Pas mengawal PKR dan DAP serta parti2 komponen BN yang lain jika mereka mahu mengantikan UMNO di dalam pentadbiran kerajaan?

Sila jawab soalan2 diatas, jika ada komen dari pembaca atau pengkritik sila kemukakan?

Insyallah Mc akan ulaskan semuanya dalam artikel yang akan datang.

P/s: jadi pemimpin pakatan haram dulu, sebelum berangan nak gantikan UMNO.

Mctheory:
Mimpi sedih, atau mimpi ngeri?

BENARKAH ZAID RINDU UNTUK KEMBALI PADA UMNO?

“Saya tawar diri menyertai parti ini atas kepercayaan saya boleh mengembangkan politik bebas dan progresif serta memupuk nilai dan budaya politik berprinsip yang saya anggap dapat membangunkan demokrasi dan tadbir urus yang baik di negara ini. Saya sebenarnya silap,”
(Sumber Blog Zaid Ibrahim)


Akhirnya Zaid Ibrahim berundur. Berundur dari PKR. Berundur dari percaturan politik kotor PKR. Beliau bertindak meletak kesemua jawatan di dalam PKR termasuklah jawatan Ketua PKR Cabang Wangsa Maju.

Apa yang hendak saya perkatakan. Desakan saya bersama blogger2 Wangsa Maju akhirnya berjaya. Memang benar kata saya. Tiada apa yang hendak diperjuangkan di dalam PKR. Ini realiti.

Zaid Ibrahim diharap lebih insaf dengan tindak tanduk yang dia telah lakukan selama ini. Tindakan Zaid keluar dari UMNO dan memilih PKR sebagai wadah perjuangan 'keadilannya' memang silap. Dan saya percaya, Azmin Ali kini sedang bergumbira kerana strategi politik kotor dia kini berjaya. Memang rabak dia buat pada Zaid Ibrahim.

Jika dilihat dari kesan pada wadah perjuangan UMNO Wangsa Maju, ianya dilihat berjaya. Berjaya menyingkirkan PKR Wangsa Maju secara total. PKR Wangsa Maju kini terpaksa merangkak sendiri setelah bekas Bos mereka tidak berminat lagi meneruskan perjuangan palsu Anwar Ibrahim.

Tapi kesan pada UMNO dan BN Pusat? Adakah Azmin adalah pesaing utama kita dalam arena politik tanah air? Jangan lupa, Azmin seorang ahli politik yang licik. Jangan kata mencantas UMNO, Anwar Ibrahim sendiri dia mampu cantas. Cantas dengan apa jua cara, walaupun dengan cara kotor.

"Saya mengambil keputusan ini kerana tidak ada usaha oleh kepimpinan parti untuk menangani manipulasi dan amalan tidak adil serta penyelewengan dalam pemilihan itu meskipun ia telah berulang-kali ditimbulkan."
(Sumber Blog Zaid Ibrahim)


Tak mengapalah Zaid. Saya tahu, kini anda begitu merindui UMNO. UMNO yang kamu katakan dahulu parti yang tidak telus. UMNO yang kamu katakan semakin kotor. UMNO yang kamu katakan mengamalkan politik penuh penyelewengan, tidak adil dan cantas mencantas yang melampau. Kini? Kamu yang menjadi mangsa. Bukan mangsa di dalam UMNO. Tapi mangsa di dala parti yang kamu sanjungi ketika dahulu.

Apa parti pilihan anda selepas ini? PAS? atau DAP? Zaid, kamu memang menjadi bahan sarkas selepas keluar dari UMNO. Pergilah ke mana2 parti pembangkang yang kamu pilih. Kamu memang akan terus dipijak.


Dari sini pun kita sudah tahu, betapa buruknya PKR berbanding UMNO, betapa jijiknya pentadbiran PKR berbanding UMNO. Zaid ni begitu setia pada Anwar, hinggakan semasa dalam UMNO dahulu pun beliau masih menyokong Anwar, cuma tindakan Zaid bagaikan silap percaturan apabila mempercayai cakap Anwar yang kononnya sudah mahu menjadi PM Malaysia dengan projek 16 Septembernya.

Akhirnya kini, Zaid menjadi mangsa buli di PKR, demokrasi yang beliau cari selama ini musnah di tangan Anwar dan Azmin. KeADILan yang diperjuangkan oleh PKR hanyalah KEADILAN untuk Anwar dan juga kroni2nya, bukan keadilan untuk Malaysia.

P/s: Sedih betul mengenang nasib Zaid sekarang.

Mctheory:
Dulu eksyen sangat, sekarang baru nak menyesal.  

Jumaat, 12 November 2010

LAAA NAK TUBUH PARTI BARU LA PULAK!!


Baru dua tiga lepas Mc dok perli suruh Zaid bukak parti baru. Tiba2 semalam memang benar dia buat kenyataan kalau dia dipecat dia akan tubuhkan parti baru. he he he.. Parti baru untuk parti Keadilan.. Apa agaknya nama parti tu ye? Parti Keadilan Liberal? Atau Parti Demokrasi Keadilan? he he..tah apa2 la si Zaid ni.

"Kalau mereka pecat saya, maka saya kena buat (parti) Keadilan Baru. Takkanlah saya nak pencen dan balik nak jadi peguam, tua dah tak boleh.


"Saya akan teruskan perjuangan. Saya percaya dapat melakukan transformasi politik dengan cara begini.


"Apa yang saya cuba lakukan mungkin tidak berjaya sepenuhnya, tetapi ia memang menjadi hasrat saya dari awal," katanya pada majlis dialog bersama lebih 100 ahli PKR dari kawasan Kedah Tengah di Pejabat PKR Taman Intan di sini. Sambung baca klik SINI

Dengar kata si Zaid ni nak rancang buat demo untuk bantah Majlis Pemilihan PKR nanti. Bagus la tu Zaid, selalu Anwar ajar orang ber'demo' kali ni ko pulak buat demo nak ajar Anwar. he he he.. Pusing sana. pusing sini.. nanti sama2 pening.

Tak payah ko pedulikan PKR lagi, ko keluar parti, tubuh parti baru, lepas tu, parti baru ko tu, hentam aje PKR 24 jam. Sampai Anwar nak kentot pun tak sempat. Bab nak hentam, ko upah la blogger dua, tiga ketul. Janji ko hentam PKR, Mc percaya mesti ramai yang sokong ko. Termasuk Mc sendiri.. he he he..

P/s: kalau ko nak upah blogger tu, jangan lupa yang disini... ha ha ha...

Mctheory:
Kami sokong siapa saja yang hentam Anwar... ha ha ha... hentam politik, bukan hentam belakang weoo.. he he he..

APABILA ADA HANTU DITANGKAP DALAM PEMILIHAN PKR!!


Di atas ialah bukti penipuan dalam pemilihan PKR yang dikatakan Zaid Ibrahim bahawa berlaku penyelewengan menggunakan pengundi hantu . Syabas kepada blog GAP yang mendedahkan gambar ini bagi menunjukkan pihak yang selalu menuduh kerajaan menggunakan pengundi hantu , sekarang ini digunapakai oleh mereka sendiri.


- modus operandi penipuan yang sama di seluruh negara
- 2 digit IC terakhir pengundi di tukar. contoh 05 kepada 50.
- dengan 2 digit IC Nombor di tukar, maka pengundi hantu akan memangkah 2 kali.

Patut lah Zaid dan Mustafa Kamil serta beberapa cabang mahu JPP menangguhkan pemilihan dalam PKR . Jelas sekali, PKR adalah parti pembohong dan cakap tidak serupa bikin .

Kepada penganjur BERSIH 2.0 ... tunggu apa lagi , pergi lah berdemo depan pejabat PKR dan bantah penipuan dalam pemilihan PKR ini !


Sumber Pejuang Bangsa

Dok kata dah.. puak Anwar ni memang pakar dalam bidang buat pengundi hantu ni. Dulu dia la perancang dan punya pengundi hantu, lani dalam parti sendiri pun dia cuba buat perkara yang sama. Sekarang ni, semua orang dah nampak, apa itu parti PKR. Sendiri mau ingat laaa...

P/s: apa kata, orang2 PKR panggil bomoh penghalau hantu, atau dukun jawa untuk menangkap hantu2 ni. he he he..

Mctheory:
Kepala pun serupa hantu, mau anak buah tak jadi hantu.

DERIS AHMAD NI PANDAI KA BODOH?? ishh laa...


Cerita ni Mc ambil kat blog TheUnspinners, cuma Mc nak edit sikit, untuk sesedap rasa Mc.

Idris Ahmad menunjukkan kepandaiannya dikalangan orang Pas.

300,000 RELA bakal selamatkan BN di S'gor?

PAS berharap sasaran membuat penambahan mendadak anggota Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (RELA) kepada 300,000 di Selangor menjelang 2011 tidak mempunyai kaitan dengan agenda BN yang didakwa cuba menawan Selangor melalui undi pos.

Ketua penerangan parti itu Idris Ahmad berkata angota pasukan itu tidak harus menjadi "tiket untuk mereka didaftar sebagai pengundi pos" dalam pilihan raya umum ke-13 yang akan datang.

"PAS memang meragui kewibawaan undi pos dalam setiap kali pilihan raya kerana ia adalah simpanan tetap BN.

"Sudah lama PAS menuntut undi pos dihapuskan kerana kita mempunyai bukti daripada bekas anggota tentera yang bertugas selama ini tidak tahu siapa yang undi kertas mereka," kata Idris (kiri).

Kelmarin, RELA Selangor dilaporkan mensasarkan peningkatan sekali ganda keahliannya untuk mencapai 300,000 orang menjelang akhir tahun ini berbanding 153,000 orang pada masa ini.

Undi pos sebelum pembuangan undi hanya polis, askar, dan petugas spr. Abenda ko cakap ni deris.

Kah Kah Kah.. punya la nak menipu sambil hentam kerajaan, sampai buat kenyataan pun lupa nak pakai otak., kah kah kah.. patutla dalam harakahdaily, artikel ni dah takde, rupanya malu sebab kebodohan ketua peneranganya ni kot. he he he..

Ko dengan Mahfuz Bean punya sedara ke?

P/s: Deris ni kaki merapu melaban.

Mctheory:
takat tue je la.. kepandaian orang Pas kot ye.. kah kah kah...

APA YANG MENARIK PASAL GAMBAR NI??


Satu Projek oleh Kerajaan Barisan Nasional. Oooops! Tersilap kerana selalu sangat terjumpa perkataan seperti ini apabila meronda ke kampung-kampung dan sebagainya.

Seperti biasa segala kutukan dan cacian terhadap UMNO dikeluarkan kerana meletakkan ayat tersebut. Itupun atas nama kerajaan Barisan Nasional, bukan atas nama UMNO.

Tetapi kini kutukan tersebut sudah kembali kepada diri sendiri. "Sumbangan Kerajaan PAS"... lebih teruk lagi hanya nama PAS saja yang ada. Mana dia kerajaan Pakatan Rakyat?

Bila tanya bila nak buat hukum Islam, jawaban mereka ini bukan kerajaan PAS tetapi kerajaan Pakatan Rakyat. Tetapi bila timbul tentang perkara yang boleh menguntungkan mereka, "ini sumbangan kerajaan PAS".

Inilah Pakatan Rakyat. Masing-masing cuba mempergunakan antara satu sama lain. PKR memperalatkan kekuatan jentera PAS; DAP memperalatkan PAS untuk undi melayu; DAP mempergunakan PKR untuk tari Melayu Liberal.

Tetapi nampaknya yang paling untuk besar ialah DAP. PAS dan PKR menjadi bola yang boleh digolek ke sana ke mari. Yang untung hanya DAP aka PAP, yang rugi adalah orang Melayu. PAS hanya untung apabila boleh letak "Sumbangan Kerajaan PAS' di papan tanda seperti di atas.

Sumber Kedah Times

P/s: Pakatan Rakyat aka Pakatan Haram ni, takdak makna pun. Cuma wayang gambar semata.

Mctheory:
Pakatan Reput atau Pakatan Rapuh.

Khamis, 11 November 2010

MAHUKAH ANWAR BERTANDING DENGAN ZAID DALAM PEMILIHAN PKR!!


Keadaan makin panas, apabila hari ini Zul Nordin mencabar Anwar untuk bertanding dengan Zaid dalam majlis pimpinan pusat.

Anggota Parlimen Bebas kawasan Kulim-Bandar Baharu Zulkifli Nordin hari ini mencadangkan supaya Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding menentang Datuk Zaid Ibrahim dalam pemilihan Majlis Pimpinan Pusat (MPP) parti itu.


Zulkifli berkata, Anwar wajar menyahut cabaran itu sekiranya beliau benar-benar mengamalkan prinsip demokrasi seperti yang sering diperkatakan dan menyerahkannya kepada anggota parti untuk membuat keputusan.


"Dia (Anwar) cakap mengamalkan demokrasi, bertanding tidak tetapi hendak jadi ketua. Sepanjang yang saya kenal dia (Anwar)... dia adalah seorang yang ego dan tidak boleh ditegur.


"Saya cabar Anwar lawan Zaid kalau berani satu lawan satu, kalau anak jantan lawan... kita tengok siapa yang akan menang, tetapi terlebih dulu senarai ahli untuk mengundi perlu dibersihkan daripada sebarang penyelewengan,” katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini.


Zulkifli turut mendakwa Ketua Pembangkang itu tidak mengamalkan prinsip demokrasi kerana memegang jawatan dalam parti tanpa perlu melalui sebarang pemilihan. - Bernama

Mahukah seorang yang pengecut dan hipokrit macam anwar nak bertanding? Dia mahukan demokrasi, tapi parti yang dia perjuangkan pun tak amalkan demokrasi.

Dia melantik dirinya sendiri, tanpa bertanding dalam proses pemilihan.

P/s: apa yang dia perjuangkan sebenarnya?? wujudnya dia hanya tahu menipu.

Mctheory:
PKR tiada makna baginya.. dia hanya nak berkuasa.. itu saja.

INGIN TAHU? PERKARA YANG KITA TAK TAHU MENGENAI FELDA!!


Mc percaya ramai yang tidak tahu dan tidak faham, Daripada Manakah Pendapatan Felda? Saya dan rakan-rakan telah membuat satu kajiselidik ringkas dengan 500 orang sebagai responden. 70% responden adalah berumur 40 tahun ke bawah dan berbangsa melayu. Soalan ringkas kami adalah seperti berikut :-

Dari manakah sumber pendapatan Felda :

a) Hasil dari peneroka
b) Hasil dari ladang Felda yang diuruskan secara komersial dan pelaburan Felda
c) Dua-dua di atas
d) Tidak pasti

Dari 500 responden, 98% memberikan jawapan (c) iaitu dua-dua diatas dan 2% tidak pasti. Di sini, jelas memberitahu kita bahawa, ramai orang tidak tahu dari mana sumber pendapatan Felda.

Tahukah, sebenarnya Felda tidak mendapat apa-apa pendapatan dari ladang milik peneroka. Sebenarnya sumber utama pendapatan Felda ialah dari 3 sumber utama iaitu :-

1) ladang tanpa peneroka yang di uruskan secara komersial
2) pelaburan Felda
3) sumber dalaman Felda

Sebaliknya Felda yang memberi perkhidmatan PERCUMA kepada peneroka dengan membiayai sepenuhnya kos pengurusan, membina pelbagai kemudahan, infrastruktur, mengadakan program pembangunan sosial, insentif, kebajikan, pendidikan serta kemahiran kepada generasi muda Felda.

Inilah fakta yang sering orang salah faham terhadap Felda dan perkara inilah juga yang diputar belit oleh pembangkang untuk memburuk-burukkan Felda seolah-olah Felda zalim kepada peneroka. Siapakah Yang Zalim?


Pada sesiapa yang berminat untuk mengetahui pasal Felda dengan lebih lanjut, sila ke blog Anak Jati Felda

P/s: kita kena selidik dulu sebelum percaya sesuatu perkara.

Mctheory:
Felda untuk kebajikan rakyat, bukan perkena rakyat!

MISTERI KEBODOHAN CHEGU BARD!!


Oleh Satu Hala

Nampaknya geng-geng Anwar sudah betul-betul terdesak.....dan bila terdesak.....mula leeee reka cerita yang sedap dibaca...hangat di hati...marah dan benci terhadap kerajaan dan UMNO mula menular....tapi bukti yellek....tarak bukti jugak....cakap saja.

Dan Anwar punya terjerat dengan kes liwat dan kes penipuan pemilihan parti 'paling demokrasi kat dunia' .....sampaikan Anwar terpaksa subcon kerja buat fitnah tu pada machai-machai tersohor yang lain....

Dan dalam ketika pemilihan PKR sedang berlangsung....semua yang bertanding berlumba-lumba hendak tunjukkan kepada penyokong bahawa diaoranglah calon yang paling sesuai untuk menang pasal rajin kerja dan rajin mendedahkan kelemahan kerajaan....(termasuk dengan kaedah menabur fitnah).

Salah satu machai dan calon berkenaan ialah mamat yang dulu selalu duk stim kat anak Anwar (Nurul Izzah)......che'GuBard....dia ni pernah cerita kat kawan baik dia yang dia melancap dengan mengingatkan Nurul Izzah...well..Nurul pun memang cun....ramai yang terlajak....termasuk mamat ni yang akhirnya frust sorang-sorang pasal Nuruk kahwin orang lain.....kah kah kah....

Gilah baca blog dia....tajuk entri "Misteri bagaimana pegawai PM ada harta RM200 juta".......Kononnya memetik orang dalam Jabatan Perdana Menteri....wooooo....orang dalam .....yakinnya aku!!!

Perghhhhhhh...suka hati aje sebut 200 juta.....nape tak 300...400....500...atau 600 juta atau 1 Bilion aje bro.....dah alang-alang kau menulis main taram takda bukti..... bagilah jumlah yang tinggi sikit....

Setakat lima keping dokumen yang takda sapa faham termasuk diri kau sendiri....ingat dah cukup kuat bukti tu? (Lagipun dokumen itu macam proposal untuk dapatkan pinjaman aje.....biasalah dokumen camtu)

Ini ke the best yang kau orang boleh buat untuk mengalih isu kelemahan PKR dan kebodohan mentadbir Anwar Ibrahim?

Oklah....selanjutnya....Pegawai yang dimaksudkan ialah Datuk Zakiah Ibrahim....Setiausaha Sulit Menteri Kewangan.....

Mangkuk ayun Che GuBard ni cakap.....Zakiah adalah individu yang memuktamadkan siapa yang mendapat projek melalui direct nego atau restricted tender di Kementerian Kewangan

Alahai mangkuk ayun....tender direct nego sudah tidak lagi diamalkan sejak tahun lalu.......sejak Najib naik PM.....macam mana Zakiah luluskan tender yang kaedahnya sudah tidak wujud lagi...????? Dey yenna deyyyyy.

Sambung baca SINI

P/s: Dia ni sebenarnya tengah cari usaha nak bagi Anwar suka kat dia.

Mctheory:
Lumbu macam bard ni memang suka tonjol2kan diri..

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review