User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Jumaat, 31 Ogos 2012

PANASS!! Iklan Merdeka Terbaik Terpanas Untuk tatapan Puak Pakatan Haram!! #Merdeka55


Naik bulu roma Mc tengok video ni. Meluap-luap rasanya semangat patriotik dalam diri.

TUDIAA!! Cubaan Menghasut Kaum Cina Ketika Sambutan Merdeka!! #JanjiBersih #Merdeka55


Lihat sendiri bagaimana cubaan menghasut kaum cina ketika #JanjiBersih dilakukan. Mengajar erti kemerdekaan dengan hasutan adalah sama dengan modus operandi Lim Kit Siang ketika 13 Mei. Inilah kunci sebenar #JanjiBersih dilaksanakan.

DAP yang kini telah mula goyah setelah pergolakan dalaman yang membuatkan ramai orang cina tidak yakin lagi kepada mereka sementelahan mereka ini juga antar pelopor kehuru-haraan negara.

Inilah doktrin yang seperti mahukan 13 Mei berlaku sekali lagi. Inilah spesies yang menolak keamanan secara terang-terangan.

Benar apa yang diperkatakan oleh Keris7Lok, mereka ini sudah melampau!! Apakah mereka ingat negara kita tiada undang-undang? Inilah sambutan Merdeka paling sedih dalam sejarah Malaysia!!


McTheory:
Ya Allah Selamatkanlah Negaraku Dari anasir-anasir jahat ini!!

PANASS!! Gambar Remaja Tunjuk Punggung Cubaan 'BERAK' Keatas Gambar Pemimpin Negara!! #JanjiBersih Hakk Tuihh!


Lihatlah aksi liar yang tidak bertamadun dari golongan kufur puak Janji Bersih atau Janji Demokrasi ini. Sebagai rakyat Malaysia, adakah anda tidak malu dengan aksi menunjukkan punggung dikhalayak ramai? Apakah ini aksi yang boleh kita banggakan sebagai rakyat Malaysia? Aksi bukak seluar tunjuk punggung kepada gambar pemimpin negara? Sumber gambar Gosip Rakyat.


Mc diberitahu, budak yang buka punggung tunjuk kat gambar ni sebenarnya ada niat nak berak kat gambar PM. Tapi tak jadi sebab tak keluar.. lihatlah betapa jahilliah dan kurang ajar perangai puak ni. Apakah ini yang kita boleh banggakan? Apakah ini cara kita menyambut merdeka? Adakah anda sedih atau anda gembira dengan situasi ini?

Lihat apa terjadi selepas itu di video dibawah!



McTheory:
Ya Allah selamatkanlah Negara ku dari anasir-anasir jahat ini..

PANASS!! Aksi Panas Gadis Comel Sambil Main Twitter? @TwtupMerdeka #Merdeka55



Sertailahh Twtup Merdeka Malam ini jangan lepaskan peluang.. panass derr.. hadiah terbaikk dari ladang!!

GEMPAR!! Akhir Pakatan Haram Tunjukkan Janji Bersih Mahu Tukar Bendera Malaysia!! #JanjiBersih Hakk Tuihh!



Tindakan biadap puak haram ini kalau dibiarkan makin melampau....Tindakan segera patut di ambil demi menyelamatkan maruah negara.

Seharusnya tindakan yang lebih tegas dikenakan terhadap mereka- mereka ini berbanding amaran lesu yang langsung tidak pernah diambil pedulikan oleh mereka.


Pada dasarnya, tindakan tolak ansur pihak yang berkenaan terhadap puak haram ni menyebabkan mereka semakin melampau. Bukan PM mahu menidakkan kecekapan tertentu, tapi kelembutan yang dipamerkan sudah tidak lagi selari kerana golongan seperti ini semakin melampau!!!

Lihatlah apa yang telah Puak Haram ini lakukan pada perhimpunan Janji Demokrasi awal pagi tadi, ada pihak dikatakan mengedar dan menghasut rakyat untuk menukar bendera kebanggaan kita, Jalur Gemilang dengan bendera yang mereka gelarkan Sang Saka Malaya.

That is really bullshit!! semua ini menimbulkan kemarahan rakyat!! Spoil mood Merdeka dengan binatang yang dipanggil Pakatan Haram Jadah ni.. ahh..

TERKINI!! Gambar Kacau Bilau Janji Bersih Hak Tuihh Di Dataran Merdeka!!

Mari kita lihat apakah benar Himpunan Janji Bersih yang mereka janjikan itu benar-benar Bersih atau hanya retorik semata-mata, berikut adalah update terkini gambar himpunan janji bersih di dataran merdeka.

Bob lokman turut hadir di dataran merdeka
















Sumber SINI

Nampak macam Bersih ke Himpunan Janji Bersih hak tuih ni? Celaka puak kuning jahanamm.. merosakkan mood nak sambut Merdeka saja!! Memang patut kena terajang pun puak ni!!

McTheory:
Rosakk-rosakk..

PANASS TERKINI!! Aksi Sumbang Pengikut Janji Bersih di Dataran Merdeka!! Tuih! #JanjiBersih


Salah satu provokasi oleh anjing liar pengikut Janji Bersih.. apakah ini himpunan aman yang dijanjikan? Memang sial la puak ni.. melampau!!

Khamis, 30 Ogos 2012

INFO!! Rahsia Besar Batu Hajarul Aswad!!


 Hajar Aswad adalah batu hitam yang terletak di sudut sebelah Tenggara Kaabah, iaitu sudut dari mana Tawaf dimulai merupakan jenis batu ‘Ruby’ yang diturunkan Allah dari syurga melalui malaikat Jibril. Terdiri dari lapan keping yang terkumpul dan diikat dengan lingkaran perak.


Batu hitam itu sudah licin kerana terus menerus di kecup, dicium dan diusap-usap oleh jutaan malah billion manusia sejak Nabi Ibrahim a.s, iaitu jamaah yang datang ke Baitullah, baik untuk haji mahu pun untuk tujuan Umrah.

 Asal Usul
Ketika Nabi Ibrahim a.s bersama anaknya membina Ka’bah banyak kekurangan yang dialaminya. Pada mulanya Ka’bah itu tidak ada bumbung dan pintu masuk.

Nabi Ibrahim a.s bersama Nabi Ismail mahu membinanya dengan meninggikan bangunannya dan mengangkut batu dari berbagai gunung. setelah bangunan Kaabah itu hampir selesai, ternyata Nabi Ibrahim masih merasa kekurangan seketul batu lagi untuk diletakkan di Kaabah.

Nabi Ibrahim berkata pada Nabi Ismail, “Pergilah engkau mencari seketul batu yang akan aku letakkan sebagai penanda bagi manusia.”

Kemudian Nabi Ismail a.s pun pergi dari satu bukit ke satu bukit untuk mencari batu yang baik dan sesuai. Ketika Nabi Ismail a.s sedang mencari batu di sebuah bukit, tiba-tiba datang malaikat Jibril a.s memberikan sebuah batu yang cantik.

Nabi Ismail dengan segera membawa batu itu kepada Nabi Ibrahim a.s. Nabi Ibrahim a.s. merasa gembira melihat batu yang sungguh cantik itu, beliau menciumnya beberapa kali. Kemudian Nabi Ibrahim a.s bertanya, 

“Dari mana kamu dapat batu ini?”

Nabi Ismail berkata, “Batu ini kuterima dari yang tidak memberatkan cucuku dan cucumu (Jibril).”

Nabi Ibrahim mencium lagi batu itu dan diikuti oleh Nabi Ismail a.s. Sehingga sekarang itu dicium oleh orang-orang yang pergi ke Baitullah. Siapa saja yang bertawaf di Kaabah disunnahkan mencium .


 Rahsia Besar Yang Tidak Pernah Kita Bayangkan Sebelumnya
1. Satu riwayat Sahih dinyatakan: “ dan Makam Ibrahim berasal dari batu-batu ruby syurga yang kalaulah tidak kerana sentuhan dosa-dosa manusia akan dapat menyinari antara timur dan barat. Setiap orang sakit yang memegangnya akan sembuh dari sakitnya”


Duhulunya batu itu putih bersih, tetapi akibat dicium oleh setiap orang yang datang menziarahi Ka’bah, ia menjadi hitam seperti terdapat sekarang. Wallahu a’alam.

2. “‘Barangsiapa menunaikan ibadah haji, dan ia tak berbuat rafats dan fasik, maka ia kembali (suci dan bersih) seperti anak manusia yang baru lahir dari perut ibunya.” (Muttafaqun alaihi).

3. Mencium hajar aswad pada masa menunaikan Haji Di Baitullah tidak dapat diwakilkan, Ia menjadi penyedut dosa tanpa kita sedari, alangkah beruntungnya orangyang boleh menyentuh, mengusap dan memegangnya.


Hadis Siti Aisyah RA mengatakan bahawa Rasul SAW bersabda


 “Nikmatilah (peganglah) ini sebelum diangkat (dari bumi). Ia berasal dari syurga dan setiap sesuatu yang keluar dari syurga akan kembali ke syurga sebelum kiamat”.

Akhir kata, Kita semua tahu jika hanyalah batu yang tidak memberikan mudarat atau manfaat, begitu juga dengan Kaabah, ia hanyalah bangunan yang terbuat dari batu.


Akan tetapi apa yang kita lakukan dalam proses ibadah haji tersebut lebih baik kita niatkan sekadar mengikuti ajaran dan sunnah Nabi SAW.

Umar bin Khatab pun juga pernah mengatakan “Aku tahu bahawa kau hanyalah batu, kalaulah bukan kerana aku melihat kekasihku Nabi SAW menciummu dan menyentuhmu, maka aku tidak akan menyentuhmu atau menciummu”
Jadi apa yang dikerjakan berjuta juta umat islam bukanlah menyembah Batu seperti yang banyak dituduhkan kaum yang kerdil sekali akalnya.

Kerana ada rahsia besar dibalik setiap perilaku Nabi Muhammad saw dan sebab tentu saja apa yang dilakukan oleh beliau pastilah berasal dari Allah, sebagaimana yang terdapat dalam firmanNya :

“Dan tiadalah yang diucapkannya itu menurut kemahuan hawa nafsunya. Ucapannya itu tiada lain hanyalah wahyu yang diwahyukan”

(QS. An-Najm : 53)

PANASS!! Dr Asri 'SEKOLAH' kan Abby Abadi!!

Nak gelak ke nak sedih? Nak gelak sebab tengok si Abby yang baru pakai tudung, ilmu agama setahun jagung berani menegur seorang 'Ummarak' Islam yang terkenal dan seorang yang pernah menjadi mufti untuk satu negeri, lawak lawak.. Sedihnya pulak, sebab si Abby ni tak sedar diri, dia ingat dah masuk Pas tu kira hebat laa.. aduhh.. sumber twitter Mc ambil dari blog CTS

Walaupun Dr Asri ni ada sifat dan perangainya yang orang tak suka, tapi ilmuannya memang tidak dapat dinafikan. Mc pun tak berani nak pertikaikan apa yang beliau ada. Dalam post sebelum ini pun, Mc hanya mempertikaikan peribadinya yang agak sombong dan angkuh. Dalam bab agama, memang beliau hebat.. tak dapat dinafikan.

Mari kita tengok apa yang terjadi diantara Dr Asri dan Abby..

Dr Asri memulakan twit mengenai hudud,


Mungkin beliau merasakan dirinya cukup hebat, adalah menjadi tanggungjawab beliau untuk menasihatkan Bekas Mufti ini,


Baca pula balasan Dr Mohd Asri,



Dan sambungan kenyataan beliau di bawah,



Marilah sama-sama kita nasihatkan Ostazah Segera Abbi Abadi agar mendalami ilmu Agama dan pertingkatkan ilmu pengetahuan beliau. Semakin hari kenyataan-kenyataan beliau di laman sosial Twitter nampak seperti memperbodohkan dirinya sendiri. Merendah diri dan bertawaduklah. Jangan sombong semata-mata kerana anda boleh berceramah di depan Tok-Tok Janggut PAS.

Bak kata orang, kalau bodoh tu jangan ditunjuk sangat, nanti bertambah bodohnya orang lihat!!


McTheory:
Tu laa.. masuk Pas terus jadi bodoh.. hehe..

100k Memenuhi Rumah Terbuka 1 Malaysia Negeri Kedah!!

Ni gambar-gambar yang diambil ketika rumah terbuka 1Malaysia.. Memang ramai gila yang datang. Berduyun-duyun rakyat Kedah datang beraya bersama PM dan pimpinan UMNO negeri.. Memang terbaiklah sambutan tahun ni..

Gambar-gambar lain akan diupload nanti!!

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

TUDIAA!! Apabila Ustaz Fathul Bari CIUM Dahi Nik Aziz?




Komen: Tengok link ni. Time diaorang tulis surat boleh pulak.. Time kita tulis surat tak boleh.. Diaorang buat apa semua boleh.. Kita buat semua tak boleh.. Apa da.. cakap tak serupa bikin...

Link: http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/6184-hudud-kelantan-temui-pm-selepas-segalanya-selesai

Lepas tu, boleh pulak dia kata belum baca surat tu lagi. Ada ka patut. Kerja senang macam ni pun tak boleh buat ke..? Camna nak memerintah negara..? Aku dulu masa sekolah rendah pernah hantar kad raya kat Tun M. Aku tulis kat sampul surat tu "Perdana Menteri Malaysia" je... Aku tak tulis alamat pun sebab tak tau alamat. Ala.. time budak kecik, mana la kita tau.. Bukan kata tak sampai. Aku siap dapat balasan lagi.. Takkan nak bagi alasan alamat kot. Kan dah terang tulis nama TG Nik Aziz tu. Come on la.. dah memerintah berapa lama kat Kelantan, takkan bab surat pun fail.

Lepas tu menipu pulak. Dia kata ":..siapa Fathul Bari.." Kalau tak kenal, sah la tak boleh jadi ketua lagi. Yang anak buah dia semua dok berforum dengan UFB tu apa..?? TG Nik Aziz tak dapat report ke..? 


Kata perjuang agama. Ni orang dok ajak muzakarah pasal agama la ni. Bagi alasan banyak² apa pasai...



Klik gambar untuk paparan lebih jelas

Klik gambar untuk paparan lebih jelas

sumber Abu Aqif
Bukan Nik Aziz tak kenai, tapi itulah cara seseorang yang bongkak dan sombong menafikan kelebihan orang lain. Orang bagi madu, dibalasnya tahi, orang bagi bunga dibalasnya duri. Katanya alim ulamak, tapi kelakuan dan perangai tak sama seperti yang disebutkan. Orang ajak muzakarah, taknak, apa yang dia nak berceramah sorang-sorang atas pentas sambil kutuk orang lain. aduhh.. inilah Pas.. perjuangan Islam ikut apa yang dia suka!!


McTheory:
Geli la nak cium.. bengkak bibir woo..

PANASS!! Pelajar Tahfiz Pro Pembangkang Pukul Orang Sampai Mati?

hiasan semata

Mengejutkan kerana pelajar sekolah agama boleh membelasah seorang dewasa sehingga mati? Hukum apa yang mereka guna pakai hingga boleh mengambil tindakan undang-undang sendiri? Penceroboh terbabit hanya mencuri, tidak bolehkah mereka tangkap dan serahkan pada polis? Jika keadaan seperti ini berlaku dipihak polis. Akan ada peguam atau wakil dari Dap atau Pakatan Haram yang datang membela nasib si mati. Bagaimana pula dengan kes ini?

Siapa pula nak bela si pencuri yang mati dipukul oleh pelajar tahfiz disekolah agama yang sememangnya Pro Pas ni?

ALOR SETAR- Seorang lelaki berusia 35 tahun yang memecah masuk asrama sebuah sekolah agama swasta di Jalan Sultanah di sini hari ini, mati setelah dibelasah sekumpulan pelajar lelaki sekolah itu.

Dalam kejadian kira-kira pukul 6 pagi itu, suspek, seorang penagih dadah, dikatakan memecah masuk asrama itu dan mencuri telefon bimbit dan sebuah beg, tetapi disedari oleh sekumpulan pelajar yang kemudiannya bergelut dengan lelaki itu untuk menangkapnya.

Ketua Polis Daerah Kota Setar ACP Adzaman Mohd Jan berkata pergelutan antara kumpulan pelajar berusia awal 20-an dengan suspek, menyebabkannya mengalami kecederaan dalaman dan patah tulang rusuk kiri.

Beliau berkata suspek yang dikejarkan ke Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) di sini untuk mendapatkan rawatan disahkan meninggal dunia kira-kira 2 petang.

“Satu laporan polis mengenai kejadian tersebut dibuat oleh pelajar terbabit dan masih menunggu laporan hasil bedah siasat terhadap suspek,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Adzaman berkata berdasarkan rekod, suspek mempunyai empat kes jenayah lampau iaitu pada tahun 2006 termasuk satu kes curi dalam kediaman.

Katanya setakat ini polis belum menahan mana-mana pelajar untuk memberi keterangan sehingga keputusan hasil bedah siasat ke atas suspek diperoleh. -Bernama


McTheory:
Takkan Majlis Peguam nak tengok saja kot?

TUDIAA!! Video Sempoi!! Lagu KeMerdekaan Pakatan Rakyat!! #Merdeka55


Video dan lagu ni memang terbaik.. memang kena tepat pada batang hidung. Bab berjanji memang pandai.. tapi tiba masa nak tunai.. mimpi indah jadi mimpi sedih!!

HOT!! Paris Hilton Masuk Islam?? Biar Betul?

JEDDAH - Arab Saudi - Artis terkenal, Paris Hilton telah menukar agama kepada islam menurut jurucakap beliau, Ian Brinkham melalui media CBS. Dengan menukar agama kepada islam, beliau telah mengambil keputusan untuk meninggalkan cara hidup lama sebagai selebriti dan artis terkenal.

gambar lama

Katanya "saya telah menemui kedamaian dalam hidup saya selepas menganut islam. Sebelum ini, saya lebih dikenali sebagai seorang yang tidak bermoral, rendah akhlak dan sanggup melakukan kerja-kerja kotor, tetapi sekarang semua itu sudah berubah. Pujian hanya kepada Allah".

Paris Hilton telah menukar namanya kepada 'Tahirah' yang bermaksud suci dalam bahasa arab. Beliau akan mula memasuki sekolah agama islam pada julai ini. Tindakan mengejut Paris Hilton ini pastinya akan menjadi igauan buruk bagi selebriti-selebriti terkenal yang lain.

Berita ini benar-benar mengejutkan!!

gambar terbaru..

Kalau yang nakal dan buas macam ni pun boleh insaf.. memang mengejutkan.. namun tak tahulah berita ni sahih atau tidak.. kalau sahih Alhamdullilah..

HOT!! Minah Ni Berbogel Dalam Lagu Raya?



Kite berhari raya riang ria dan saling bermaaf-maafan,ni yang sorang minah ni sibuk duk upload video yang entah pape. Minah ni buat calar imej Melayu dan hari raya kita lah. Minah ni jugak mase nak abis lagu ni die membuka baju dan menayangkannya iatu t***k.
Apa nak jadi la budak zaman sekarang.hilang maruah Melayu kalu buat camni. Kita ni jgn lah terikut sangat budaya barat dan "k-pop" ni.kita bangga dengan seni budaya kita sudah lah. 
Akhir kata,mintak2 lah minah ni berubah. Sumber Sini

Rabu, 29 Ogos 2012

TUDIAA!! Unit Amal Pas Bawa Cota Pukul Orang Suka Hati!!


Pergh! Gerun beb tengok Unit Amal PAS sekarang yang elok berkopiah berserban tapi belakang simpan cota dalam poket seluar. Rasanya standby nak pukul perisik-perisik UMNO kot mana tau ada yang terlepas masuk dalam ceramah tersebut.

Tak dikhabarkan di mana gambar ini dirakam namun yang pasti kita sudah sedia maklum yang Unit Amal PAS adalah samseng sebenar dalam politik. Boleh lihat bukti bergambar seterusnya.


Gambar ini pula dirakam di Stadium Kuala Selangor semasa Ceramah Pakatan di sana. JB ada ditempat kejadian dan sudi menjadi saksi utama jika ada yang ingin bertanya. Pemuda ini cedera teruk dikepala dan telinga akibat dari pukulan Unit Amal PAS yang bertindak agresif.

Siapa yang berlagak samseng sekarang? Itulah info yang Mc dapat dari blog JawaBer6.. apabila Unit Amal cuba melampaui kuasa polis. Teruk betul, pukul orang sesuka hati, serupa Malaysia ni takdak undang-undang. Ini bukan Unit Amal, tapi Unit Anal!! hehe..

McTheory:
Unit Anal, sebab tu dia pakai cota.. Anwar suka nih.. heh

KASI PANAS!! Pemimpin Kanan Parti Pembangkang ROGOL Anak Sendiri?

Seorang pemimpin kanan sebuah parti pembangkang dan anak lelakinya ditahan bagi membantu polis berhubung satu kes sumbang mahram.

Pemimpin utama sebuah parti baru itu bersama anak lelakinya yang berumur 14 tahun ditahan reman pada 22 Ogos lepas bagi membantu siasatan apabila anak perempuannya yang berumur 15 tahun melahirkan seorang bayi lelaki.

Mereka dibebaskan semalam.

Menurut Timbalan Ketua Polis Daerah Jerantut DSP Zakaria Kasim, mangsa, 15, melahirkan seorang bayi lelaki tiga hari lepas di sebuah pusat bersalin di Cheras, Kuala Lumpur.

"Kedua-dua suspek, bapa dan anak itu bagaimanapun dibebaskan semalam atas jaminan pihak polis," katanya

Beliau berkata polis juga mengambil sampel DNA kedua-dua suspek dan keputusannya dijangka diketahui dalam tempoh seminggu.

Suspek yang juga saudara terdekat kepada seorang pemimpin kanan sebuah parti pembangkang tanah air, pernah bertanding pada pilihan raya umum ke-12.

Bagaimanapun, suspek yang bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri di Pahang pada pilihan raya umum lepas itu kalah kepada calon Barisan Nasional..


McTheory:
Aiyoo.. apa sudah jadi ni.. takdak agama ka?

TUDIAA!! Hadiah Untuk Rakyat Malaysia Sempena #Merdeka55 @NajibRazak


Bersempena Hari Kemerdekaan ke 55 pada Jumaat ini, RapidKL, pengendali perkhidmatan LRT dan monorel di Lembah Klang, akan melanjutkan operasi untuk dua malam berturut-turut mulai Khamis ini bagi memberi kemudahan kepada wargakota meraikan kemeriahan sambutan hari bersejarah itu.

RapidKL juga akan memberikan perkhidmatan LRT dan monorel percuma kepada para peserta yang bertugas dan orang ramai yang menghadiri acara 'Perhimpunan 55 Tahun Merdeka, Janji Ditepati' yang akan diadakan di Kompleks Stadium Nasional Bukit Jalil pada Jumaat ini.

"Seperti jutaan rakyat Malaysia lain, kami di RapidKL turut berbangga dengan kejayaan negara meraikan Hari Kemerdekaan yang ke 55 tahun ini. Ini adalah sebahagian daripada sumbangan kami kepada negara bagi meraikan hari bersejarah ini," kata jurucakap RapidKL, Puan Masnizam Hisham dalam satu kenyataan hari ini.

Bersempena dengan sambutan Ambang Merdeka pada 30 Ogos ini, perkhidmatan LRT di stesen terpilih dan semua stesen monorel akan dilanjutkan sehingga jam 1.00 pagi keesokan harinya. Stesen LRT Ampang yang terlibat adalah Bandaraya, Masjid Jamek, Hang Tuah dan Titiwangsa. Sementara Stesen LRT Kelana Jaya adalah KL Sentral, KLCC, Masjid Jamek dan Dang Wangi.

"Stesen-stesen lain akan tutup mengikut jadual biasa. Bagaimanapun, tren akan berhenti untuk menurunkan penumpang dan mereka ada akses untuk keluar stesen. Kami menjangkakan ramai wargakota akan turun ke Dataran Merdeka untuk sambutan Ambang Merdeka.

"Kami juga difahamkan terdapat banyak acara-acara sambutan lain di sekitar bandaraya termasuk sambutan besar-besaran di KLCC yang menghidangkan persembahan artis-artis hebat dan pertunjukan bunga api sempena Ambang Merdeka.

"Berdasarkan kepada pengalaman, kami menjangkakan jumlah penumpang yang besar. Jadi, nasihat saya kepada para penumpang adalah supaya mereka menggunakan Kad MyRapid supaya mereka tidak perlu beratur di mesin-mesin jualan tiket," kata Masnizam.

Untuk operasi pada 31 Ogos bersempena Perhimpunan 55 Tahun Merdeka, Janji Ditepati, beliau berkata operasi LRT akan dilanjutkan sehingga 1 pagi untuk Stesen Bukit Jalil, manakala stesen-stesen LRT dan monorel lain dibuka untuk para penumpang keluar sahaja. Sehubungan dengan itu juga, masa terakhir perlepasan bas RapidKL di stesen-stesen terlibat adalah jam 1.30 pagi.

Selain amanat Perdana Menteri, acara berkenaan akan turut menghidangkan persembahan artis remaja tanah air, seni mempertahankan diri, penganugerahan sijil Pencapaian Cemerlang kepada 10 ikon generasi muda, flashmob, cabutan bertuah dan pertunjukan bunga api.

"Kita akan memantau keperluan tren untuk membawa pulang pengunjung dan sekiranya perlu, operasi ini akan dilanjutkan," katanya.

Untuk perkhidmatan percuma ke Bukit Jalil pada hari Jumaat, Masnizam berkata orang ramai boleh mendapatkan token-token khas untuk perjalanan percuma pergi ke Bukit Jalil mulai pukul 4.00 petang yang akan disediakan di semua stesen-stesen LRT dan monorel.

"Token-token ini diprogramkan khas dan hanya membenarkan para penumpang keluar di stesen LRT Bukit Jalil. Mereka yang inginkan token ini perlu mengambil sendiri di kaunter-kaunter tiket di stesen-stesen LRT dan monorel pada hari Jumaat.

"Untuk pulang, mereka perlu mengambil token pulang di Stesen LRT Bukit Jalil. Kita akan mempunyai notis-notis khas untuk membantu penumpang dan para petugas di semua stesen," tambah beliau.

Paling senang, kalau sangsi, pergi kaunter tanya saja..

PANASS!! Kisah Sebenar Apabila Pemuda UMNO Dikatakan ANTI KRISTIAN!! @Khairykj @Tunfaisal


SHAH ALAM - Status sebenar sebuah akaun fanpage Facebook yang didaftarkan atas nama Pemuda Umno Malaysia terus menjadi perhatian dengan Khairy Jamaluddin menegaskan permohonan maaf datang daripada pengendali laman berkenaan sendiri.

Sabtu lalu, pengendali akaun itu meminta maaf kepada seluruh rakyat Malaysia berhubung poster berbaur hasutan yang dimuat naik sebelum ini.

Banyak pihak mendakwa dan membuat tanggapan bahawa permohonan datang daripada Pemuda Umno sendiri.

Khairy, Ketua Pemuda Umno dan Barisan Nasional (BN), semalam menjawab kekeliruan itu menerusi laman Twitternya dengan menafikan fanpage itu Facebook rasmi Pemuda Umno.

Beliau juga menegaskan bahawa permintaan maaf itu bukan dibuat oleh Pemuda Umno.

Katanya: “FB itu bukan FB laman rasmi Pemuda Umno. Yang minta maaf itu pengendali laman FB tersebut bukan Pemuda Umno.”

Beberapa mesej Khairy yang menjawab respons pengikutnya berhubung permintaan maaf itu juga membawa maksud yang sama.

Salah seorang pengikut yang bernama Daniell Rezuwan berkata: “Permohonan maaf itu wajar. Cuma, Pemuda Umno kena tahan dengan tohmahan flip-flop.”

“Apa flip-flop? Ia bukan laman kami. Pentadbir laman itu yang minta maaf. Bukan kami,” jawab Khairy ringkas.

Kemudian pemegang akaun itu mencadangkan agar akaun itu ditutup atau mengambil tindakan terhadap pentadbirnya.

Khairy menjawab: “Terserah kepada polis. Kami juga telah menulis kepada FB."

Pengikutnya yang lain juga mencadangkan agar tindakan tegas diambil ke atas pentadbir laman itu.

Pengerusi Unit Media Baru Pergerakan Pemuda Umno Malaysia, Tun Faisal Ismail Aziz ketika dihubungi menyokong kenyataan Khairy.

Katanya: “Kenyataan YB KJ betul. Yang mohon maaf adalah pentadbir laman tersebut dan ia bukan laman rasmi Pergerakan Pemuda Umno Malaysia. PPUM. Penglibatan rasmi adalah melalui YB KJ, YB Razali selaku Naib Presiden dan berita rasmi melalui laman web PPUM.

“Pergerakan Pemuda Umno Malaysia tiada akaun rasmi sama ada Facebook mahupun Twitter cuma laman rasmi Pergerakan Pemuda Umno Malaysia,” katanya kepada Sinar Harian Online.

Laman web rasmi PPUM boleh diakses melalui http://www.pemudaumno.org.my.

Menurut Tun Faisal, pihaknya juga tidak pasti siapa yang mengendalikan laman itu, sama ada individu mahupun kumpulan tertentu.

“Kami pun tidak pasti siapa pentadbir laman itu sebenarnya. Ia mungkin hanya inisiatif individu atau kumpulan tertentu tetapi mereka bukan suara rasmi Pemuda Umno,” katanya.

Kelmarin, Sinar Harian melaporkan laman Facebook Pemuda Umno Malaysia, yang akaunnya didakwa palsu, meminta maaf berhubung poster berbaur hasutan yang dibawa lebih seminggu lalu atas akaun pergerakan itu.

Akaun itu meminta maaf kepada seluruh rakyat Malaysia menerusi entri ringkas beberapa jam selepas Khairy berkata bahawa pihaknya sudah mengenal pasti individu yang bertanggungjawab atas penyebaran mesej itu.

Malah status Facebook itu juga menyatakan bahawa admin yang terbabit turut sudah dikeluarkan dari fanpage tersebut.

Tiga hari lalu, Khairy nmemberitahu pemberita bahawa beliau akan menyerahkan kepada polis nama-nama orang yang disyaki mengendali akaun palsu pergerakan itu.

Minggu lalu, Setiausaha Kerja Pemuda BN, Ibdillah Ishak membuat laporan polis berhubung satu akaun Facebook yang memuat naik poster berbaur fitnah di Balai Polis Tun H S Lee.

Laman itu memaparkan wajah Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak di bahagian utama dan disusuli dengan siri laporan berkaitan dengan aktiviti-aktiviti pemimpin Umno khususnya dari Selangor.

Poster yang kontroversi itu membawa mesej bahawa “Jika anda setuju untuk jadikan Kristian sebagai agama rasmi Persekutuan Malaysia, teruskan sokongan anda kepada Pakatan Rakyat".

Komen:

Situasinya senang saja. Pemilik akaun Facebook Pemuda UMNO tu, bukannya orang yang dilantik oleh Organisasi untuk menyuarakan suara rasmi Pemuda UMNO. Akaun Facebook tu atas usaha sendiri. Maksudnya ia facebook personel orang tertentu. Jadi apa saja yang di post dari facebook tu..tak ada kena mengena dengan Pemuda UMNO. Itu pendapat peribadi.. senang saja.. takkan la itu pun tak faham?

Isu ni kecik saja sebenarnya.. fake akaun! Cuma ada mangkuk hayun yang sengaja nak besarkan isu ni sampai jadi panass. Dah berapa banyak artis yang kena Fake Akaun? TV3 Buletin Utama pun pernah kena macam ni dulu. Biasa laa.

Bila orang dah terangkan akaun tu bukan Official Pemuda UMNO punya, kena la faham. Tu pun susahh ka?

adoiyaii..

McTheory:
Silap-silap puak Pakatan yang buat 'Akaun palsu' tu kot??

MAI OII MAI CHEK MAI!! Perhatian Pada Semua Rakyat Kedah! Jom Serbu Jom!! @NajibRazak


Assalammualaikum Pada Semua Rakyat Kedah.. tak kiralah.. yang betui-betui Kedah atau Kedah celop saja.. pun takpa.. anda dijemput ke Jamuan Hari Raya 1 Malaysia esok, bertempat di Stadium Darulaman. Mula pukui 11 pagi sampai 4 petang. Makanlah sampai pengsan..semuanya percuma!!

Jangan risau, takkan ada kutip derma dengan tin milo hijau semasa anda makan. Mai bawak perut saja.. ok.. terima kasih..

McTheory:
Geng TMK pun ada kat sana esok.. nak jumpa kami mai la.. hehe..

TUDIAA!! Benarkah Ayahanda Tun Dr Mahathir Kata Kerajaan BN Sama Dengan Syaitan?



Tun M tempohari ada mengeluarkan peribahasa inggeris yang berbunyi 'better the devil you know than the angel you don't'. 

Saya begitu yakin bahawa orang yang tidak biasa menggunakan peribahasa Inggeris seperti Nik Aziz akan mengungkapkan peribahasa tersebut sebagai "lebih baik syaitan yang kamu kenal daripada malaikat yang kamu tidak kenal".

Orang yang tinggi pemikiran seperti Tun M pasti akan menggunakan bahasa Inggeris dan bukannnya bahasa Melayu bagi mengungkapkan peribahasa ini kerana ianya peribahasa Inggeris. Tun M sebenarnya menyindir parti lawan atau pembangkang yang kita lihat sangat baik seperti Malaikat tetapi batiniahnya lebih teruk jika hendak dibandingkan dengan syaitan yang kita sedia tahu jahat.

Sindiran ini juga ibarat menghentam sifat kepura-puaraan pakatan dalam memperjuangkan kebajikan rakyat. Dahulu mereka kata mereka mahu mewujudkan negara Islam tetapi sekarang mereka kata mahu mewujudkan negara berkebajikan kerana tiada dalam Al-Quran menyatakan negara Islam.

Berkenaan Isu Hudud, PAS berlolong mengatakan mereka mahu melaksanakan hukuman Hudud. Persoalannya mampukah mereka melaksanakan sesuatu rang undang-undang tanpa persetujuan majoriti di Dewan Rakyat? sudikah DAP mengorbankan prinsip mereka mahu membenarkan Hudud dilaksanakan di Malaysia? Sebagai Islam saya menyokong hukuman ini dilaksanakan tetapi biarlah ianya berpaksikan Islam dan bukan hanya sandiwara politik.

Berbalik kepada peribahasa Inggeris, peribahasa asal berbunyi'better the devil you know than the devil you don't'. Tun M ternyata telah mengubah perkataan Devil kepada Angel. Itu bukan masalah besar kepada orang yang mindanya celik. Jika kita buka kamus Bahasa Inggeris - Bahasa Melayu. Angel mempunyai banyak maksud selain Malaikat. 


Dalam bahasa Inggeris, perkataan 'angel' mempunyai banyak maksud seperti malaikat, bidadari, baik hati dan menyebelahi pihak yang benar. Namun, agak mengecewakan apabila Seorang Tokoh yang diiktiraf pembangkang hanya berfikiran cetek dengan mengambil maksud angel itu ialah Malaikat. Ini adalah dakwaan yang cuba diputar belitkan dengan bantuan harakah kononnya Tun M rela berbaik dengan Syaitan daripada Malaikat yang sebenar. 


Kalau ada pun individu yang rela berbaik dengan syaitan dengan menerima bantuan syaitan ialah Nik Aziz sendiri seperti rakaman dibawah:


Dari sudut mantik pula, peribahasa tersebut telah menyindir pakatan pembangkang yang membawa maksud lebih baik kita kenal dengan orang yang jahat daripada orang yang munafik. Orang yang jahat kita tahu dia memang jahat tetapi orang yang munafik ini adalah orang yang berpura-pura. Bila berkata dia berdusta, bila berjanji dia mungkir. Salah satu janji pembangkang yang kita tahu mereka dusta ialah impian 16 September merampas kerajaan melalui lompat parti.

Secara jelasnya, Nik Aziz tidak memahami perumpamaan yang diberikan oleh Tun M dan sewajarnya Nik Aziz dan harakah memohon maaf atas kekhilafan mereka menyampaikan maklumat yang "Tepat dari Sumber"

Nukilan Harapan Esok

PANASS!! Azizan Razak Bersedia di 'CANTAS' Oleh Puak Pas Sendiri??


Jawatan MB Kedah boleh dikatakan jawatan yang paling panas, malah lebih panas dari jawatan MB Selangor dan Perdana Menteri sendiri. Ini berdasarkan jumlah mereka-mereka yang tergila-gilakan jawatan tersebut sama ada dari parti lawan, dan jauh lebih dahsyat ialah dari dalam parti PAS sendiri.

Parti pembangkang Kedah, iaitu BN dilihat lebih tenang dalam memperkatakan calon MB tetapi, keadaan yang sama tidak berlaku di dalam parti PAS. Dengan begitu ramai yang merasakan diri mereka layak untuk menjadi MB, kedudukan Azizan semakin hari semakin getir.

Malah, PAS Pusat juga tidak ketinggalan memberi tekanan kepada Azizan kerana termakan hasutan para parasit yang tidak gemarkan kepimpinan ulama.

Umum sedia maklum bahawa tentangan paling hebat terhadap Azizan datang dari exconya sendiri yang sebelum ini telah secara terbuka menentangnya dan menuntut beliau meletakkan jawatan. Bukan sekali, malah banyak kali kedengaran exco ini mencabar atau mengutuk Azizan secara berdepan dan juga di belakang.

Mungkinkah kepimpinan PAS Pusat sedang menyediakan si-exco ini untuk menggantikan tempat Azizan?

Alasan yang digunakan oleh musuh-musuh Azizan untuk ‘menjerut’ beliau adalah masalah kesihatan. Ini kerana, semenjak beberapa bulan kebelakangan ini, Azizan sering keluar masuk hospital atas berbagai masalah antaranya, jantung, diabetes, tekanan darah dan berbagai-bagai lagi. Azizan juga dikatakan sering keletihan dan tidak berdaya untuk bergerak cergas.

Masalah kesihatan Azizan sampai ke kemuncak apabila beliau gagal menghadiri Majlis Rumah Terbuka anjurannya sendiri pada 25 Ogos yang lalu. Majlis yang dihadiri ribuan rakyat Kedah, terpaksa dikendalikan sendirian oleh isteri beliau, To’ Puan Hajjah Faikah yang mana menyebabkan ramai rakyat kecewa dan tertanya-tanya.

Khabarnya, keadaan Azizan pada hari tersebut dan malam sebelumnya adalah agak mencemaskan. Sejauh mana berita ini benar, tidak dapat pula dipastikan.

Namun, rata-rata rakyat Kedah cukup maklum dengan kerakusan pihak yang mengidamkan jawatan Azizan dan sanggup berbuat apa saja untuk menjatuhkan beliau. Ramai yang menyatakan bahawa tidak boleh diketepikan yang Azizan telah diserang dengan menggunakan ilmu hitam, selain dari ugutan dan ancaman secara langsung terhadap dirinya dan keluarga.

Umum tahu bahawa pendekatan Azizan yang tegas membela Melayu dan Islam tidak disenangi oleh sekutu PAS, iaitu DAP. Beberapa kali Azizan terpaksa bertelagah dengan DAP yang mana berakhir dengan Azizan terpaksa akur dengan parti kafir harbi tersebut apabila kepimpinan PAS pusat masuk campur.

Maka, tidak hairanlah jika DAP juga sanggup menaja pihak-pihak tertentu untuk menentang Azizan.

Begitu juga dengan seorang pemimpin tertinggi PAS dari Kedah yang masih terawang-awang mencari tempat bertapak. Beliau juga dikatakan amat berdendam dengan Azizan dan Azizan juga telah beberapa kali secara terbuka mengkritik pemimpin tersebut sebagai tidak layak kerana terlalu ‘loklaq’ (tak senonoh). Tidak mustahil pemimpin tersebut juga mempunyai dendam kesumat terhadap Azizan dan ingin melihat beliau jatuh.

Mungkin ramai yang masih tidak tahu bahawa Azizan adalah antara pemimpin PAS yang tidak dapat bersemuka dengan Anwar Ibrahim. Beliau sebolehnya memastikan yang beliau tidak akan berada dalam satu majlis dengan peliwat tegar tersebut kerana tidak setuju dan tidak mempercayai ‘kesucian’ Anwar. Beliau hanya akan duduk bersama dengan Anwar, jika majlis tersebut dihadiri oleh kepimpinan PAS Pusat sekadar untuk menghormati kepimpinan PAS Pusat.

Kesemua faktor ini, ditambah dengan ketamakan dan kerakusan individu-individu tertentu meletakkan kedudukan Azizan dalam bahaya. Azizan dikelilingi manusia rakus dan gila kuasa yang sanggup dibeli dan membeli dan membuat apa saja asalkan dapat menjatuhkan beliau.

Walaubagaimanapun, Azizan terkenal dengan sikap yang tabah dan memiliki kekuatan serta pengetahuan yang cukup untuk menghadapi serangan musuh-musuhnya dari berbagai arah dan bentuk.

Namun, apakah Azizan mampu bertahan jika kepimpinan pusat sendiri yang memberi tekanan agar beliau berundur?

Khabarnya, Azizan tidak akan berundur kerana bagi beliau, beliau telah dilantik oleh rakyat dan hanya rakyat yang boleh ‘menurunkannya’. Malah, beliau juga telah bersedia dan semakin sihat untuk menghadapi musuh-musuhnya yang selama ini dibiarkan tanpa tentangan balas.

Nampaknya, beliau agak keberatan untuk membiarkan musuh-musuhnya menang percuma.

Inilah yang memeningkan kepala parasit-parasit di dalam PAS yang tidak sabar untuk melenyapkan terus sisa-sisa ulama yang ada di dalam kepimpinan parti. Azizan juga pasti sudah sedia maklum bahawa beliau tidak boleh mengharapkan beberapa kerat ‘Ulama’ yang tinggal di dalam PAS untuk membelanya kerana kesemua mereka nampaknya sama ada sudah buntu, bingung atau mula termakan ‘nasihat’ parasit-parasit tersebut.

Azizan kini bersendirian namun nekad untuk menjadi benteng terakhir kepimpinan ulama di dalam PAS.

HOT!! Sempena MERDEKA Sapa Nak Kereta Proton Preve Free?? #Merdeka55 @NajibRazak


Dengar nak dapat hadiah Kereta, laju korang klik yaa.. Memang ada hadiah Proton Preve, tapi korang kena la daftar dulu untuk dapat hadiah. Ingat senang ke nak dapat kereta? Bukan kereta saja, ada hadiah lain yang berlambak-lambak!! Rugi woo.. kalau tak ikut program ni..


Kalau nak keterangan lanjut, sila rujuk kat SINI

McTheory:
Merdeka, dapat hadiah lagi best woo..

Selasa, 28 Ogos 2012

TUDIAA!! Rahsia PANAS Cikgu Bard Terbongkar!!?

Hiasan Ke Ni?
Ewah- ewah, seronok benar PM lihat penjilat pakatan menghentam majlis rumah terbuka anjuran DS Najib yang berlangsung di Pekan, Pahang semalam. Sampaikan sumbangan biskut 1 Malaysia untuk setiap hadirin yang memeriahkan majlis turut dijadikan isu. (KLIK SINI)


Sakit benar hati totok penjilat pakatan apabila melihat rakyat meraih sedikit sumbangan dari kepimpinan tertinggi negara. Sungguhpun sumbangan tersebut hanyalah sekelumit, ia terus dihentam kerana dilihat seakan barah yang berupaya untuk merebak dan berupaya meraih sokongan tambahan dari rakyat terhadap UMNO/BN untuk menolak PR pada PRU13 nanti.





Setidak- tidaknya kehadiran pengunjung yang mencecah 80,000 orang itu tidak langsung dijanjikan dengan sebarang insentif sejak dari awal jemputan dibuat. Ini membuktikan bahawa kehadiran sebegitu ramai rakyat pada majlis tersebut bukanlah atas dasar mengharapkan insentif, sebaliknya menzahirkan kepercayaan mereka terhadap pemimpin besar negara.

Benar kata pepatah orang lama, "Hanya Pelanduk Yang Melupakan Jerat, Tetapi Jerat Tidak Akan Melupakan Pelanduk".

Isu yang cuba dimainkan blogger totok penjilat tegar itu ternyata memakan diri apabila kain rentang SAMM seperti yang pernah didedahkan sahabat Anak Seberang (KLIK SINI) sendiri menawarkan sebanyak 3000 cenderahati kepada pengunjung terawal majlis anjuran mereka.


Untuk makluman blogger penjilat punggung Anwar tersebut, ingin PM nasihatkan agar belek habis- habisan dalam kain sendiri terlebih dahulu sebelum pandai- pandai nak selak kain orang lain.

Untuk makluman lagi, majlis rumah terbuka DS Najib di Pekan, Pahang langsung tidak mengiklankan sumbangan biskut 1 Malaysia untuk meraih sehingga 80,000 kehadiran.

PM nak jugak tengok nanti macamana lah pulak agaknya ye sambutan majlis anjuran SAMM Pusat ni, pengunjung awal- awal lagi cuba disogok dengan 3000 cenderahati.. Risau tak dapat sambutan agaknya ye? 

Persoalannya, mampu ke kehadiran ke majlis itu nanti menandingi majlis DS Najib? Al maklumlah kan ada 3000 cenderahati..

Oppsss... pandai- pandai je PM cabar kan.. Nanti tak pasal- pasal berduyun- duyun yang di import masuk dari luar.

Hehehe.. tapi jangan risaulah, kalau ada gambar yang keluar nanti, PM pasti dapat kenalpasti samada yang menghadiri majlis tu adalah penduduk setempat atau sebaliknya..

Pengempur Mutiara


McTheory:
Marah la, sebab Anwar buat open house, nak dapat 5000 orang pun penat.. siap kena bagi 'gift' he he..

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review