User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Rabu, 31 Oktober 2012

HOT!! Kurang Ajar!! penjual Hp Tampar Customer Sebab Tawar harga!!


Memang kurang ajar, kononnya kongsi gelap la, main pukul orang sesuka hati depa saja. Kalau kena kat Mc, dah lama kena pijak budak cina ni. Bukan Mc rasis, tetapi mengajar dia supaya lebih bersopan!

PANASS!! @NajibRazak Di Serbu Nelayan Mengamuk!! #BNbagus


He he he.. memang PM kena serbu pun, tapi kena serbu sebab nak salam. Nelayan Pantai Merdeka dan Tanjung Dawai sokong UMNO/BN untuk PRU ke 13 ini!! Alaa.. dulu kalah pun sikit saja.. Jom kita KALEH Kerajaan Pas 'lembu' Kedah!!

Nak baca hal PM kat kampung nelayan meh klik SINI

GEMPAR!! Azizan Razak MB Kedah Paling Terbaik?!! #TukarKedah


Dato’ Seri Azizan Razak, Menteri Besar Kedah dikatakan amat disenangi rakyat Kedah kerana sikapnya yang santai, suka berjenaka dan bersih. Bagi rakyat Kedah yang tidak berfikiran jauh, ketiga-tiga sifat ini sudah cukup untuk diberi undi. Mereka tidak sedar bahawa mentadbir negeri memerlukan lebih dari sekadar personaliti yang disenangi.

Bagaimanapun, Laporan Audit yang dibentangkan baru-baru ini seharusnya membuka mata rakyat Kedah mengenai kesilapan mereka memberi kepercayaan kepada pihak yang salah atas sebab-sebab yang salah. Jelas dari laporan tersebut bahawa negeri Kedah berada dalam keadaan ‘kehilangan arah’ akibat Menteri Besarnya tidak punya kawalan dan pengetahuan atas apa yang berlaku.

Masalah MB Kedah tidak tahu apa-apa bukan masalah kecil sepertimana yang cuba digambarkan oleh PAS kepada rakyat Kedah. Kelemahan beliau telah mengakibatkan Kedah kerugian atas sebab-sebab yang tidak sepatutnya atau sepatutnya dapat dielakkan sejak dari awal.

Audit mendapati bahawa MB Kedah telah gagal mengenalpasti projek yang berisiko tinggi seperti perladangan di Papua New Guinea. Entah bagaimana, projek sebegitu besar boleh diteruskan dengan pinjaman berjumlah USD44 juta dari luar negara tanpa tandatangan Lembaga Pengarah. Pinjaman pula dibuat tanpa dokumen yang lengkap.

Begitu juga dengan projek 99 East Langkawi yang mengalami kerugian hanya kerana tidak menepati perjanjian tanpa sebab-sebab yang pasti.

Dan tidak perlulah disebut lagi tentang lantikan kontraktor yang tidak berdaftar sepertimana yang didedahkan secara meluas di dalam akhbar. Dari situ pula, terdedah kemudiannya amalan kronisme dan korupsi serta kelemahan yang ketara di semua peringkat pentadbiran yang terlibat.

MB yang kononnya Ulama ini juga gagal memastikan perihal agama dititikberatkan. Buktinya, Laporan Audit mendapati bahawa sijil halal negeri Kedah bagi tahun 2011 telah diberikan tanpa dikemukakan kepada jawatankuasa kerana jawatankuasa telah TIDAK PERNAH BERMESYUARAT. Sebaliknya semua kelulusan sijil halal dilakukan oleh YDP secara bersendirian atas alasan untuk kepentingan industry yang mana membangkitkan persoalan mengenai korupsi.

Semua yang berlaku ini amatlah mengejutkan kerana ia melangkaui kelemahan biasa dalam sejarah audit negeri.

Kedah bukannya negeri yang besar malah besar sedikit sahaja dari Perlis. Dari segi perindustrian juga Kedah masih jauh jika dibandingkan dengan Pulau Pinang, Selangor atau Johor. Dengan hanya beberapa projek setahun tentunya aktiviti kewangan Kedah juga tidaklah begitu rancak. Dalam ertikata lain, tidak seharusnya seorang Menteri Besar terlepas pandang atau tidak sedar akan apa yang berlaku dalam negeri yang kecil ini.

Justeru, tidak ada alasan bagi Azizan untuk menafikan kelemahannya. Azizan juga tidak dapat lagi untuk meletakkan kesalahan ke atas bahu kerajaan terdahulu memandangkan projek-projek yang mengalami masalah yang ‘pelik-pelik’ ini adalah bermula ketika pemerintahannya.

Sudahlah projek yang ‘diluluskan’ tidak masuk akal, kerugian yang dialami pula diakibatkan oleh masalah yang tidak masuk akal juga. Di masa yang sama pula, Azizan langsung tidak mampu mencari projek yang benar-benar masuk akal yang amat diperlukan oleh Kedah dan rakyatnya. Contohnya, memelihara, memulihkan dan membina pusat-pusat pelancongan serta peninggalan sejarah. Sehingga kini, pusat pelancongan yang boleh dibanggakan oleh rakyat Kedah, hanyalah Langkawi, itupun dicetus dari pemikiran Tun Mahathir yang amat dibenci oleh PAS.

Kedah sebagai tamadun tertua seharusnya mampu menjadi pusat sejarah namun usaha untuk menggali dan mengorek serta mendokumenkan sejarah lama masih gagal dilakukan. Malang bagi Kedah kerana pemimpinnya hanya berminat untuk meraih undi tanpa memikirkan tanggungjawab sebenar mereka terhadap negeri tersebut. Sedangkan Kedah mampu mengatasi atau menyaingi Melaka dalam menjadi negeri bersejarah.

Ini belum lagi dikira masalah sampingan seperti KUIN atau KCS sendiri yang mana perasaan tidak puas hati di antara orang bawahan dengan orang atasan serta orang sekeliling berterusan tanpa apa-apa tindakan atau keputusan dari Azizan. Perebutan jawatan dalam pentadbiran Kedah juga dibiarkan berlarutan seolah-olah Azizan sudah buntu atau mungkin benar-benar tidak tahu menahu tentang apa yang berlaku.

Kini, setelah segalanya terdedah dengan bukti audit, kita tidak tahu sama ada Azizan sengaja buat tak tahu atau benar-benar tidak tahu. Beliau tidak pula memberi jaminan siasatan atau penambahbaikan akan dilakukan ke atas pendedahan audit.

Tetapi, apa yang beliau tahu ialah menuding jari kepada pihak lain serta mengangkat bahu mengaku tidak tahu. Langsung beliau tidak malu menjadi MB yang serba tak tahu.

Maka tidak hairanlah bila ada yang bertanya “Apa yang Azizan buat di Kedah?” Maka jawapan rakyat Kedah ialah “Azizan buat tak tau”.

PANASS!! Tak Patut Blogger @Keris7Lok Kutuk Nik Aziz Kata Dia Kaki AUTA!!


Ishh tak patut sungguh la Keris7Lok kutuk Pok Nik Aziz macam tu. Dia bukan auta, cuma dia lupa. Biasa la orang tua, mana boleh ingat semua betui dak? he he..

Kalau dah tua dan tak boleh ingat semua, tak reti-reti nak letak jawatan ke? heh..

PANASS!! #AirSelangor Azmin Ali Punca Air Selangor Tak Cukup!


Lawak Mc tengok video Azmin Ali yang menyalahkan Syabas 100% mengenai masalah air di Selangor. Apa dia kata, Syabas tak cekap mengendali air, sebab tu akan wujud masalah air di Selangor. Betul ke? Azmin ada fikir ke apa yang dia cakap tu?

Sedarkah Azmin jika Syabas tak cekap, bermakna, Kerajaan Negeri Selangor juga terlibat dalam 'ketidakcekapan' Syabas tu. Kenapa Mc kata macam tu?

Tahukah anda Kerajaan Negeri Selangor mempunyai pegangan 30% dalam Syabas, melalui Kumpulan Darul Ehsan Berhad 15%, Kumpulan Perangsang Selangor Berhad 15%, dan mempunyai board seat yang mewakili kepentingan Kerajaan Negeri Selangor, dalam Syabas.

Itu bermakna apa saja keputusan yang Syabas buat, Kerajaan Negeri Selangor juga terlibat. Setiap perkara teknikal atau tindakan akan diputuskan melalui mesyuarat lembaga pengarah, yang ada wakil Kerajaan Negeri. Jadi jika Syabas kononnya melakukan kesalahan, itu bermakna Kerajaan Negeri Selangor pun turut sama buat salah.

Sama juga, kalau Syabas dikatakan mengambil kesempatan untuk mengaut untung atas rakyat. Setiap keuntungan yang diperolehi oleh Syabas, akan diberikan 30% kepada Kerajaan Negeri Selangor dari keuntungan tersebut.

Selama ini pun, Kerajaan Negeri Selangor tidak pula pernah menolak keuntungan yang diperolehi dari hasil Syabas. Jadi ini bermakna, apa saja tindak tanduk Syabas, ianya diatas restu Kerajaan Negeri, bukannya syok sendiri. Ada faham ka Azmin?


Kerajaan Negeri Selangor, tak kisah la MB Selangor sekarang atau bakal MB Selangor yang akan datang (kalau PR Menang la) Khalid atau Azmin, sering kali mempromosi teknologi membran, walaupun mereka tahu teknologi tu bukanlah bagus sangat pun.

Dalam artikel yang lepas Mc ada menjelaskan sistem teknologi membran ini lebih membazir dari menguntungkan. Dari segi kos dan juga jangka masa panjang.

Memang atas kertas, ia nampak seperti tidak mengeluarkan modal yang banyak, tetapi jika untuk melaksanakannya, kita perlu ada tekanan yang air yang tinggi untuk memaksa air masuk kedalam membran.

Mc merujuk kata-kata Bekas Ketua Pengarah Jabatan Pengaliran dan Saliran (JPS), Prof. Datuk Ir. Keizrul Abdullah,

"Sekiranya ada pihak mahu menggunakan kaedah membran, mereka perlu memastikan wujudnya tekanan air yang amat tinggi supaya bekalan itu boleh dipaksa masuk ke dalam membran. Tekanan ini akan memakan kos yang tinggi dari segi penggunaan pam.

Kos permulaan bagi teknologi membran memang tidak mahal tetapi setiap kali digunakan harus ada tenaga iaitu menggunakan pam bagi menjadikan tekanan lebih tinggi. Pam ini memerlukan tenaga elektrik dan diesel” katanya lagi.

Mc nak tambah, apakah pengunaan tenaga elektrik dan diesel itu percuma? Perlu di ingat, ianya setiap kali pengunaan, kalau sepuluh kali guna sebulan, tentu kosnya melambung tinggi. Ini bermakna, jika kita guna teknologi membran, kita akan bergantung harap pula pada harga pasaran minyak antarabangsa (kerana diesel). Bukankah itu menambah satu lagi beban yang ada kepada kita?

Begitu juga dengan pendapat, Ketua pusat teknologi keseimbangan proses Universiti Kebangsaan Malaysia, Profesor Dr Abdul Wahab Mohammad, yang menganggap, kos operasi teknologi merawat air adalah mahal kerana ia memerlukan penyelenggaraan yang kerap.

Beliau menyatakan bahawa teknologi ini hanya untuk merawat dan tidak mampu menambah bekalan air.

“Saya terkejut apabila Menteri Besar Selangor (Tan Sri Khalid Ibrahim) berkata ia (teknologi) ini boleh menambah bekalan air. Saya rasa tidak begitu.

“Selangor masih memerlukan sumber air mentah daripada sesuatu tempat. Teknologi ini hanya merawat air,” beliau mengulas kenyataan Khalid tentang perancangan Selangor menggunakan teknologi membran untuk memperbaiki empangan Langat 2 bagi mengatasi kemungkinan kekurangan bekalan air di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya.

“Tapi saya tak rasa di Malaysia ia akan berjaya. Beberapa tahun lepas terdapat perancangan untuk mendapatkan air daripada bawah tanah di Perak. Tetapi ini isu yang sensitive. Ia mungkin mendatangkan masalah pada struktur tanah pada masa akan datang.”

Jika pakar dan ahli akademik pun tak berani nak menyokong teknologi membran ini, bagaimana Kerajaan Negeri Selangor, senang-senang nak melaksanakan satu sistem yang belum terjamin keberhasilannya? Orang dalam pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor tu pakai otak ke tak? Atau main bedal saja!

Daripada bersusah payah bergelut memikir sistem dan teknologi lain untuk Air Selangor, Mc rasa adalah lebih baik Kerajaan Negeri Selangor setuju saja dengan Langat 2. Buat apa nak buang duit buat perkara sia-sia, sedangkan Langat 2 terbukti relevan untuk kini dan masa depan.

Apakah Kerajaan Negeri Selangor lebih utamakan ego politik dari nasib rakyat? Kalau begitu, memang benarlah para pentadbir Kerajaan Negeri Selangor, memang takdak otak!


McTheory:
bab ni pun nak politik, memang bangang la!

PANASS OII!! Kisah Menarik Di Sebalik Kejadian Lembu 'Ghaib' Projek Pas Kedah!! #TukarKedah


 Ahh.. lembu, moohhhhh.. Pas itu lembu, lembu itu Pas. Kenapa Mc kata macam tu? Pagi tadi Mc ada keluarkan cerita dan sedikit berita dari Bernama. Ia menceritakan mengenai projek Lembu 'ghaib' Pas Kedah yang kontroversi dan ia dipertikaikan di parlimen. Nak baca entri pagi tadi, boleh klik SINI.

Bagi rakyat Kedah yang tahu menahu mengenai projek lembu 'ghaib' Pas Kedah ni. Mc nak buka la story sikit.

Cerita dia macam ni, kononnya idea bijak ni datang dari 'orang tu' individu yang Mc ceritakan semalam. Tangan halus yang mempengaruhi setiap gerak geri MB Kedah.

Perancangan puak Pas ni, kononya, nak ambil lembu dari Australia dan membekalkan ke Indonesia, kiranya projek ni dibawah NGO bekas Presiden Indonesia yang lepas, Gus Dur. NGO tu pula nama Nadhatul Ulamak.

Masa tu, Pas Kedah punya bising, pukul canang, serupa projek ni projek mega yang hebat dari Pas Kedah. Tapi akhirnya apa pun tak jadi! Kenapa ya? Apakah ada penyelewengan sebelum ia bermula?

Ishh.. tapi pelik la kan, takkan orang indon tak pandai nak beli lembu sendiri? Nak kena orang Kedah juga pi beli? pelik-pelik, tapi ia benar, itu yang berlaku. Semua ini berlaku pada tahun 2010.

Pada MB Kedah, idea membekal lembu Australia ke Indonesia ni kira hebat habis la. Mc taktau apa analisis yang puak ni pakai dan bagaimana pula kiraan depa.

Kira banyak kali jugalah puak Pas Kedah dihantar berombongan ke Australia dan ke Indonesia, konon pi buat kerja, tapi apa yang Mc nampak, ianya lebih kepada pi bercuti! Rombongan Pas Kedah melibatkan Setpol MB, Che Had dan berapa individu yang takdak kena mengena pi.

Akhirnya, apa pun tak jadi, MOU ke mana, projek kemana, yang Mc tau semua tu mengabihkan duit rakyat Kedah, sebab dok bawa rombongan puak Pas ni pi ke sana-sini. Kos untuk projek lembu 'ghaib' yang tak jadi tu saja, menelan belanja sebanyak RM1 juta!!

RM1 juta bagi kerajaan negeri Kedah yang kecil ni, memang banyak la cek oii.. boleh buat perumahan PPRT satu kampung kot.

Projek tak jalan, tapi duit RM1 juta dah keluar, agaknyalah, kemana duit tu pergi?

Sapa lagi nak jawab ni? MB? Setpol? Blogger Zul Ya yang bengap? Atau Pencacai Lembu Pas Kedah? he he..

P/s: Banyak betui persoalan yang Pas Kedah tak jawab..

McTheory:
Puak Pas ni ada teloq ka nak jawab? kah kah kah..

TUDIAA!! Projek Lembu 'Ghaib' Pas Kedah Terbongkar!! #TukarKedah



Dulu puak pembangkang bising gila pasal lembu NFC. Kali ni kerajaan negeri Kedah pun ada terlibat sama dengan projek lembu, malah projek tu pun kantoi. Namun tak pula orang yang dok kutuk NFC tu, kutuk kerajaan negeri Kedah ni.

Beberapa Ahli Parlimen penyokong kerajaan hari ini membidas pembangkang kerana cuba 'menutup mata' terhadap isu lembu di Kedah walaupun perkara itu dinyatakan dalam Laporan Ketua Audit Negara 2010-2011.

Datuk Abdul Rahman Dahalan (BN-Kota Belud) berkata laporan itu menyatakan kerajaan Kedah membelanjakan RM1 juta untuk mengimport dan membela lembu dari Australia.

"Skandal ini sama seperti NFC (National Feedlot Corporation ) tetapi kita tidak nampak pula ia dibawa oleh pembangkang. Ada yang mengatakan RM1 juta itu satu jumlah tetapi kalau dibandingkan dengan ekonomi Kedah, sudah tentu RM1 juta itu adalah besar.

"Saya ingin terangkan skandal RM1 juta ini jika dibandingkan dengan peratusan terhadap Bajet Kedah yang bernilai lebih kurang RM1 bilion, ia kira-kira 0.1 peratus.

"NFC kalau dibandingkan dengan Bajet kerajaan Persekutuan juga hanya lebih kurang 0.1 peratus. Adakah `double standard' di mana pembangkang mengkritik NFC tetapi pada masa yang sama menutup mata kepada satu skandal `cowgate' di Kedah," katanya.

Beliau berkata demikian ketika mencelah perbahasan Hamim Samuri (BN-Ledang) mengenai Rang Undang-Undang Perbekalan 2013 pada persidangan Parlimen di sini, hari ini.

Hamim pula yang turut bersetuju mengenai sikap berat sebelah itu berkata laporan audit itu bukanlah satu hukuman tetapi ia lebih kepada penemuan untuk siasatan di peringkat kementerian bagi menambah baik mana-mana kekurangan.

Sementara itu, Datuk Mohamad Aziz (BN-Sri Gading) bertanya sama ada Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani mempunyai pilihan negara pengimport lembu lain jika Australia menyekat bekalan lembu sekiranya tidak mengikut piawaian yang ditetapkan negara itu.

Beliau berkata berikutan pelaksanaan sistem Jaminan Rangkaian Pembekal Pengeksport (ESCAS) oleh Australia berhubung pengeksportan lembu dari negara itu, ia seolah-olah ada ancaman bahawa negara itu akan menyekat pengeksportan bekalan lembu.

"Jika ia sekat apa pilihan kita, ini penting untuk sempurnakan tuntutan agama (ibadah korban). Apakah kita hanya bergantung kepada Australia, New Zealand...apakah kita tidak boleh bergantung kepada India, Vietnam, Kemboja, Indonesia," katanya yang membahaskan rang undang-undang sama. - BERNAMA

Apa gamaknya kerajaan negeri Kedah nak pusing lagi lepas ni. Apakah projek lembu ni pun salah UMNO jugak? he he..


McTheory:
Atau ini konspirasi UMNO? kah kah kah..

Selasa, 30 Oktober 2012

HOT!! Video Himpunan Diantara Manusia Terpantas di Dunia!!


Wahh.. memang laju-laju ni, cuma manusia terpantas sekarang adalah si Bolt tu, bukan lagi mamat dalam gambar ni.

PANASS!! Agenda Pakatan Haram Mahu hapuskan Islam dan Melayu di Selangor?


Antara kelemahan utama kerajaan Pakatan Rakyat Selangor ialah hampir ketiadaan langsung agenda bagi memartabatkan bangsa Melayu di negeri itu.

Sebut sahaja mana-mana bidang kehidupan yang menyentuh orang Melayu samada perniagaan, aspek sosio-ekonomi malah agama sekali pun, rakyat akan tertanya-tanya apakah program-program pro-Melayu yang telah dirancang mahupun dilaksanakan sepanjang 4 1/2 tahun Pakatan Rakyat memerintah di negeri terkaya di Malaysia itu.

Malah amat menyedihkan sekali apabila Selangor melantik pula Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sebagai Penasihat Ekonomi yang sepatutnya membela orang Melayu terutamanya golongan susah dan miskin.

Namun dengan pengalaman serta ketokohan Anwar sebagai bekas Menteri Kewangan selama lapan tahun juga gagal menyelamatkan nasib orang Melayu.

Anwar bagaikan tunggul kayu mati yang hanya berperanan sebagai penghias serta tidak mempunyai apa-apa fungsi yang boleh membawa apa-apa kebaikan kepada rakyat Selangor.

Kini nasib orang Melayu di tanah air mereka sendiri akan lebih tertekan dan akhirnya akan merempat apabila Menteri Besar, Abdul Khalid Ibrahim bercadang untuk menjual lima aset bangunan kepunyaan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS).

Antara aset PKNS yang bakal menjadi mangsa kerakusan Pakatan Rakyat ialah Wisma Yakin yang begitu terkenal sebagai ikon perniagaan orang Melayu di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur sejak awal tahun 1970an lagi.

Siapa tidak kenal Wisma Yakin yang menjual serba anika pakaian dan aksesori budaya Melayu seperti baju Melayu, songkok, samping, kain pelikat, butang baju dan sebagainya.

Kelas peniaga Melayu kecil dan menengah berjaya diwujudkan di Wisma Yakin kerana dasar pro-Melayu yang dilaksanakan kerajaan Barisan Nasional selama ini.

Turut menjadi mangsa lagi ialah Kompleks PKNS Shah Alam yang akan dijual pada harga RM85 juta, PKNS Bangi (RM42 juta), PKNS Petaling Jaya (RM90 juta) dan SACC Mall (RM97 juta) dengan nilai keseluruhan yang bakal diraih berjumlah RM321 juta.

Begitu hebat pentadbiran Pakatan Rakyat dengan slogan 'Harapan Baru Untuk Malaysia' sehingga orang Melayu akhirnya akan kehilangan semua aset-aset mereka sedikit demi sedikit yang telah dibina dengan penuh penat lelah di bawah Barisan Nasional sejak zaman merdeka lagi.

Antara objektif utama PKNS yang ditubuhkan oleh kerajaan BN sejak 45 tahun lalu ialah peranannya sebagai satu agensi pembangunan sosio-ekonomi Selangor selain menjadi, agensi utama pembangunan hartanah kerajaan negeri, pemegang amanah bumiputra, agensi utama melaksanakan Dasar Ekonomi Baru dalam menyusunkan semula struktur masyarakat dan pembasmi kemiskinan di kalangan masyarakat Bumiputera bandar dan luar bandar.

Jika diteliti jasa lebih empat dekad PKNS di, kejayaan terbesarnya adalah kemunculan Selangor sebagai negeri yang termaju dan terkaya di Malaysia dari segi pembangunan industri, perumahan dan perbandaran.

Di bawah Pakatan Rakyat semua kejayaan yang telah dicapai bagi pembangunan sosio-ekonomi rakyat Selangor khususnya orang Melayu akan hancur dan musnah.

Maka tidak silap dikatakan bahawa antara agenda penting kerajaan Pakatan Rakyat apabila mengambil alih pentadbiran di Selangor ialah mensasarkan institusi-institusi yang mempunyai kepentingan Melayu.

Faktor mengapa ini berlaku ialah kehadiran parti rasis DAP sebagai sekutu PKR dan PAS.

Sementara PAS sudah menjadi keldai DAP akan membawa apa sahaja beban mengikut kemahuan parti rasis Cina itu, PKR pula menjadi pak turut kerana sokongan amat diperlukan oleh Anwar untuk mengejar cita-citanya menjadi Perdana Menteri.

Yang menjadi mangsa sudah tentunya orang Melayu kerana DAP tidak sesekali akan membenarkan orang Melayu berjaya dan cemerlang di negeri itu.

Lihat bagaimana agenda Pakatan Rakyat Selangor di kawal dan dirancang oleh DAP dengan restu Anwar apabila kerajaan negeri merampas tanah seluas 323.7 hektar kepunyaan Yayasan Basmi Kemiskinan di Serendah pada tahun 2010.

Tanah tersebut dirampas oleh Pakatan Rakyat hanya kerana YBK menolak nafsu Khalid supaya beliau dilantik sebagai pengerusi yayasan itu.

Rampasan tanah itu telah membantutkan usaha kerajaan pusat untuk membina kampus cawangan Universiti Teknologi Mara (UiTM) di Serendah sekali gus menafikan hak beribu-ribu anak Melayu meneruskan pengajian mereka.

Mujur keadilan dapat ditegakkan apabila Mahkamah Tinggi Shah Alam memerintahkan tanah itu dikembalikan semula kepada YBK.

Agenda melemahkan orang Melayu melalui bidang pendidikan juga dikesan di UNISEL, sebuah universiti milik kerajaan negeri Selangor yang mengalami kerugian berjumlah RM54 juta dalam tempoh tiga tahun sejak Pakatan Rakyat memerintah bermula dari tahun 2008 sehingga 2010.

Sebagaimana anak-anak Melayu di nafikan pendidikan dengan ketiadaan kampus cawangan UiTM di Serendah, beribu-ribu pelajar Melayu yang kini menuntut di UNISEL akan menerima nasib yang lebih malang di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat.

Pengurusan yang lemah dan tidak berjaya, ditambah lagi dengan agenda politik kotor Pakatan Rakyat untuk menjadikan UNISEL sebagai medan latihan kader-kader pembangkang, institusi pengajian tinggi yang dulunya dipandang tinggi dengan pencapaian akademik yang membanggakan, kini akan turut sama dikorbankan demi memuaskan hati DAP.

Hakikatnya lebih lama Pakatan Rakyat memerintah di Selangor, lebih dahsyat kemusnahan agenda Melayu akan dilakukan dan semua ini dilakukan di depan mata PKR dan PAS yang kononnya mendakwa sebagai pelindung Melayu.

P/s: Kedah dengan Penang macam mana?


TUDIAA!! Anwar Kutuk Nik Aziz?



Tindakan Ketua Pembangkang mengumumkan ‘anugerah Menteri Besar terbaik’ yang ‘dimenangi’ oleh Khalid Ibrahim dilihat sebagai ‘politically incorrect’, sekali gus menunjukkan bahawa kebolehan Anwar dalam berpolitik semakin terjejas. 

Kesilapan kecil ini bukanlah sesuatu yang biasa bagi Anwar kerana beliau selama ini cukup bijak mengatur kata-kata dan tindakan dalam berpolitik sehingga berjaya memperdaya begitu ramai orang termasuk Yahudi dan pemimpin bertaraf dunia, Tun Mahathir Mohamad selama berpuluh-puluh tahun. 

Namun, akhir-akhir ini, Anwar kerap membuat kesilapan sama ada kerana terperangkap dalam situasi yang sukar seperti apabila disoal mengenai pendiriannya terhadap Israel dan undang-undang liwat, atau kerana gabra terkantoi seperti kes jam omega. 

Tetapi dalam kes pengumuman anugerah Menteri Besar Terbaik, Anwar tidak berada di dalam keadaan tertekan, terdesak atau terperangkap.  Justeru, kemungkinan pengumuman tersebut bukan kesilapan tetapi Anwar memang benar-benar berniat membuat pengumuman itu tanpa memikirkan kesannya. 

Pakatan Rakyat mempunyai 4 Menteri Besar dan bagi Anwar untuk memuji salah seorang pastinya akan membangkitkan rasa kurang senang di kalangan 3 yang lain.  Sedangkan, prestasi seseorang MB tidak wajar diadili melalui pendapatan negeri kerana setiap negeri mempunyai masalah yang berlainan berdasarkan sumber negeri dan landskap masyarakat.

Di sudut lain pula, memilih untuk memuji seorang MB sebagai terbaik juga dilihat sebagai cubaan menyelamatkan MB tersebut yang telah dilihat lemah.  Ini adalah strategi biasa politik di mana apabila seseorang politikus itu semakin lemah, maka semakin banyaklah puji-pujian dilemparkan sekadar untuk memastikan pengundi terus yakin dengan parti. 

Oleh itu, tindakan Anwar memuji Khalid berlebihan menjadi senjata yang bukan sahaja makan tuannya tetapi semua orang-orang disekelilingnya sekali.  Menurut beberapa blog, tindakan ini boleh ditafsirkan sebagai talian hayat untuk Khalid tatkala prestasi MB dilanyak teruk oleh Azmin Ali dan kumpulannya dengan menjadikan Faekah Hussin, Setiausaha Politik MB sebagai kambing hitam.

Dan secara semulajadi, apabila ada yang terbaik, pastinya ada yang tercorot.  Jadi, siapakah MB PR yang tercorot?  Walaupun Anwar tidak mengumumkannya, tetapi mengikut logik, Nik Aziz yang telah memerintah Kelantan selama 22 tahun pastinya secara automatik menjadi yang tercorot. 

Memuji Khalid yang belum sampai sepenggal menjadi MB secara tidak langsung boleh ditafsirkan sebagai menyindir Nik Aziz kerana tidak berjaya membangunkan Kelantan dari apa-apa segi sekali pun.  Malah, Kelantan kekal sebagai negeri termiskin dan termundur di dalam Malaysia selama lebih dua dekad.  

Dalam masa yang sama, bukan rakyat tidak tahu bahawa Khalid Ibrahim juga adalah MB yang lemah, walaupun tidak selemah Nik Aziz tetapi tetap lemah dalam kategori seorang MB.   Di bawah beliau, isu-isu politik yang merugikan PR tidak mampu ditangani dengan baik.  Antaranya, isu murtad, arak dan rumah-rumah urut. 

Selain itu, di bawah Khalid juga rakyat menyaksikan UNISEL lingkup, peniaga Melayu di PKNS kini menghadapi risiko, tanah YBK ingin dirampas, isu air yang semakin hari semakin meruncing tetapi kerajaan Selangor masih tidak memberi jawapan bagi penyelesaian yang meyakinkan. 

Justeru, walaupun pada dasarnya, Anwar dilihat sebagai memuji Khalid, tetapi tafsiran yang dibuat oleh rakyat ialah Anwar cuba memulihkan imej Khalid dan menyindir Nik Aziz sekali gus.  Tindakan Anwar bagaikan membaling sebiji batu tetapi terkena dua ekor burung yang bukan menjadi sasarannya. 

Walau apapun, Nik Aziz wajar difahamkan akan isyarat Anwar ini.  Anwar diketahui tidak pernah mempunyai rasa hormat terhadap PAS.   Oleh itu, secara tidak langsung, sindiran terhadap Nik Aziz tersebut merupakan cara halus untuk Anwar mengingatkan PAS betapa lemahnya mereka dan betapa mereka tidak layak untuk duduk sama tinggi dengan PKR atau DAP dalam PR. 

PAS tidak mampu membangunkan walau satu negeri dalam masa 22 tahun, bagaimana PAS boleh bermimpi untuk memberi tekanan kepada PKR dan DAP untuk melaksanakan hudud atau apa saja yang berkaitan undang-undang Islam jika PR memerintah? 

Kesimpulannya, Anwar telah berusaha untuk memberi ‘muka’ kepada Khalid tetapi langsung tidak berbuat yang sama terhadap Nik Aziz.  Anwar secara halus telah mengesahkan bahawa Nik Aziz adalah lemah, dan bahawa PAS adalah tidak lebih dari sekadar tukang sorak dan tukang cuci bagi PR. 

TUDIAA!! Wow! Seksinya Foto Bakal Bini Hairie Othman!!

Bersama bakal Isteri?

Wow, boleh tahan seksi juga!




Apa cerita ni Hairie? Dengar khabar sudah mau kawin? Maybe sudah kawin tapi nikahnya belum, siapa tak kenal Hairie, hero ranjang yang kena tangkap khalwat kat Langkawi sebab bersama dua orang perempuan adik beradik. Adik sapu, kakak pun dia sapu. he he.. dahsyat!

Tapi tu kisah lama, lepas tu Hairie dah bertaubat, dah mengISLAMkan dirinya dengan Pas. Kiranya nak jadi Ustaz Pas la ni.

Namun terkejut juga Mc tengok Hairie punya calon isteri ni. Dahlia Diana, seorang anak datuk dan juga model. Ingatkan lepas insaf ni Hairie nak pilih muslimah-muslimah Pas yang dok terhegeh-hegeh dengan dia. Rupanya selera Hairie masih tak kurang, pilih anak datuk bro.. he he.. seksi seksa lak tu. he he..

Ehh.. gambar tu bukan dok berpeluk ke? Bukan muhrim mana boleh peluk Hairie, nanti Ustazah Abby, Ustaz Bob Lokman, Ustazah Aisyah keluarkan fatwa baru tau. Tak takut ke?

Tapi takpa, disebabkan hang dah jadi Pas! Berzina pun orait, cuma lepas tu kena jumpa Nik Aziz, dia akan ampunkan segala dosa yang hang buat. ok.. jangan risau, enjoy ur life bro.. ha ha ha.. lepas tu kutuk UMNO dalam ceramah kata UMNO tak Islam ok..


P/s: konsep pengampunan Pas ni macam kristian la..jumpa paderi buat pengakuan..lepas tu settle..

McTheory:
Kiranya Nik Aziz ni, pencuci dosa macam paderi besar la ya? hmm.. pelik!

EKSKLUSIF DAN PANASS!! Siapa Tangan Jahat Di Sebalik Pentadbiran MB Kedah Azizan Razak? #TukarKedah


Setelah Mc membuat kajian terperinci dan mendapat maklumat dari dalam pentadbiran kerajaan negeri Kedah sendiri, barulah Mc faham kenapa pentadbiran negeri Kedah dibawah Pas ni agak kelam kabut.

Rupanya ada individu yang sangat rapat dengan MB menjadi 'penasihat' peribadi untuk mempengaruhi segala tindak tanduk pentadbiran Pas Kedah selama ini. Orang Pas jangan marah Mc dulu, sebab apa yang Mc perkatakan ini adalah benar.

Jadi orang Pas kena ambil tahu keadaan sebenar disebalik dinding Wisma Darulaman, jangan biarkan perkara ini berlaku. Orang yang Mc perkatakan ni, terlibat dalam semua projek bermasalah dan juga tidak bermasalah. Bila MB Kedah tiada untuk membuat keputusan, dialah yang akan buat keputusan.

Sebab tu, bila laporan audit keluar, kerajaan negeri Kedah diserang teruk akibat kegagalan projek Papua New Guinea dan pembayaran kepada kontraktor yang tak wujud, orang ini yang mengelabah dulu sebelum MB. Kenapa dia gelabah? Kerana semua projek ni dibawah kendaliannya.

Cuba tanya Rahman Saad, orang yang puak Pas dok tuduh jahat tu, siapa yang mengarahkannya? Siapa yang menyuruhnya buat itu dan ini? Takkanlah si Man lengkong (nama panggilan) tu begitu berkuasa, mesti ada orang dalam yang memberi kuasa kepadanya.

Tapi bila kantoi, si Man Lengkong ni yang kena tibai teruk. Jadi kambing hitam si Man lengkong ni. Kesiann kesiann.. tapi salah dia juga, sapa suruh percaya dengan orang Pas, orang Pas ni bukan boleh percaya!

Jahat sungguh, semua orang tu juga yang punya kerja.

Untuk pengetahuan semua, orang ini juga yang menyusun segala rentak ahli majlis untuk berdemo menyerang SUK Datuk Rasli. Dialah tangan konspirasi yang menyusun semua gerak langkah ni. Kalau boleh dia mahu menukar semua KCS dalam negeri Kedah, katanya KCS negeri Kedah ni semuanya totok UMNO.

Kalau dia kata macam tu, bermakna dia nak kata Sultan Kedah tak prihatin la kerana memilih semua orang UMNO jadi KCS? macam tu? Berani ke dia keluarkan kenyataan macam tu? heh...

Banyak lagi kerja kotor yang orang ni buat. Projek lembu ghaib Australia, Balak lingkup Papua New Guinea, tanaman padi tak jadi kat Timor Leste, penebangan balak secara membabi buta kat Kedah ni, semua idea dia.

Kiranya, Azizan dok kerusi MB ni macam tunggui kayu la, apa yang Azizan tau hanyalah mengarut, dok maki wartawan, maki orang dok kata beruk bagai. Kenyataan media Azizan pun dia juga yang dok susun cakap.

Siapa individu yang Mc perkatakan ni?

Korang tengoklah, siapa yang buat press statement Azizan? dan orang ini sebelum kita jumpa MB, kita kena jumpa dia dulu. Kiranya, nak masuk ke pejabat MB, meja dia kita kena tempuh dulu.

Biar perkara ini menjadi teka-teki, tapi Mc percaya dah ada orang yang dapat gambaran apa yang Mc katakan tu.

Mc bersama TMK akan dedahkan detail pasal individu ni kelak, tentang perihal jahatnya dalam pertadbiran negeri Kedah, apa kerja yang dia buat, dan apa kerja yang dia tak patut buat, malah selama 3 tahun kerja dalam Wisma tu, harta beliau meningkat dengan mendadak boleh mencapai tahap jutawan. WOW!

3 tahun kerja dah jadi jutawan? tentu ada cerita disebaliknya kan.. he he.. kalau hangpa teka Phahrolrazi? Bukan, bukan dia, dia lani dok KL mana tau apa-apa dah pasal Kedah, dia nak jadi YB KL pulak lepas ni. ha ha ha..
Siapao rang tu?

Sabar, Mc akan buat cerita ni bersambung-sambung baru suspen sikit. Sabar no.. ikut saja blog Mc ni, lambat atau cepat, Mc akan dedahkan juga.

P/s: Kalau dulu orang dok kata Kj dengan Tun Lah, situasi yang sama berlaku di Kedah lani.


McTheory:
Paling kesian Azizan la, apa pun taktau! dok kena muhung macam tu laa..

PANASS!! MB Kedah Tamak Punca Kerugian Projek 99 East Langkawi!! #TukarKedah


Apa yang ingin Mc nak sentuh, adalah kisah laporan audit Negeri Kedah berkenaan projek 99 East di Langkawi yang telah di putar belitkan Setiausaha Politik (SETPOL) Azizan, Sanusi Md Nor dan beberapa blogger pencacai PAS.


Dalam laporan audit Negeri Kedah berkenaan projek 99 East di Langkawi, menyatakan apa yang berlaku terhadap projek berkenaan adalah terdapat kelemahan dari segi pretasi projek, tidak mengikut perancangan dan pelanggaran syarat perjanjian, Kedah Corporation Berhad (KCB) (Syarikat GLC Kedah) juga didapati tidak mengamalkan tadbir urus korporat yang baik di mana terdapat ketidak patuhan terhadap Akta Syarikat 1965 dan Pekeliling Perbendaharaan serta pengurusan pelaburan yang lemah.

Namun akibat terdesak dengan laporan berkenaan, Setpol Azizan Razak bersama blogger pencacai PAS Kedah telah menyalahkan laporan audit berkenaan kepada bekas CEO KCB pada tahun 2007, Dato' Tajul Urus Md Zain yang berjaya menarik pelabur dari Swiss yang memiliki 51% saham dalam syarikat Terra Monda (S'pore) Ltd yang berpengkalan di Singapore dalam pelaburan yang bernilai RM1.9 billon dengan mengatakan Dato' Tajul Urus telah menjerumuskan KCB dalam projek bernilai RM 1.9 billon yang telah meninggalkan beban kewangan dan reputasi buruk kepada syarikat.

Pada pemulaan projek berkenaan, perjanjian telah di lakukan di mana Syarikat Terra Monda mendapat saham sebanyak 80% dari projek 99 East di Langkawi dalam Syarikat 99 East Langkawi SDN BHD setelah syarikat terbabit mengeluarkan kos pembangunan yang akan di bangunkan atas 144 hektar tanah ( milik Permodalan Kedah Berhad dan beberapa pihak lain dalam Kerajaan Negeri) di Bukit Malut Langkawi, manakala bagi KCB telah mendapat 20% saham dalam Syarikat 99 East Langkawi SDN BHD ke atas projek berkenaan dengan perjanjian hanya menyediakan tanah untuk di buat pelaburan yang bernilai RM1.9 billon.

Dalam 144 hektar tanah yang hendak di bangunkan itu ianya membabitkan pembinaan padang golf 18 lubang dan bakinya akan di bangunkan perumahan Eksklusif.

9 lubang Padang Golf yang pertama yang di bina atas tapak padang golf lama Bukit Malut Langkawi telah berjaya di bangunkan dengan segala kos pembangunan di tanggung oleh Pihak Syarikat Terra Monda, KCB hanya mengeluarkan kos pengurusan projek berkenaan sahaja.

Apabila Kerajaan Negeri bertukar pentadbiran, pembinaan 9 lubang Padang Golf yang kedua enggan di teruskan oleh Azizan Razak yang di lantik sebagai pengerusi KCB dan CEO KCB yang baru pulak Akashah Ismail kerana menganggap milikan 20% saham KCB di dalam syarikat 99 East Langkawi tidak mencukupi untuk memenuhi sikap tamak Azizan Razak.

Apa yang dapat di lihat adalah sikap ketamakan Azizan Razak sebagai pengerusi KCB apabila tidak bersetuju dengan pemilikan saham 20% berkenaan di sebalik KCB hanya menyediakan tanah yang hendak di bangunkan berbanding syarikat Terra Monda yang mengeluarkan segala kos pembangunan membabitkan projek bernilai RM1.9 Billon itu.

Setelah kegagalan Azizan Razak memenuhi sikap tamaknya itu kerana melanggar syarat perjanjian yang di lakukan KCB dan Terra Monda, Azizan Razak telah membuat perancangan untuk menghentikan projek berkenaan dengan enggan membuat pengambilan tanah milik Permodalan Kedah Berhad (GLC Kerajaan Negeri ) untuk di berikan kepada KCB bagi meneruskan projek pembangunan 9 lubang Padang Golf yang ke dua di Bukit Malut Langkawi.

Dari maklumat yang di perolehi setelah keengganan Azizan Razak meneruskan projek berkenaan, Azizan Razak telah mengarahkan CEO KCB yang baru, Akashah Ismail mencari projek di luar Negara dan hasilnya adalah projek Pembalakan dan Peladangan Papua New Guinea (PNG) yang telah menyebabkan KCB mengalami kerugian yang amat besar setelah kegagalan projek berkenaan.

Kini akibat keengganan Azizan Razak meneruskan projek 99 East di Langkawi, Kerajaan Negeri terpaksa menanggung beban kewangan setelah mahu menghentikan projek berkenaan kerana ianya membabitkan kos kewangan di dalam membatalkan projek berkenaan dengan syarikat Terra Monda.

Yang nyata sekarang, Kerajaan Negeri pentadbiran Azizan Razak lah yang telah menyebabkan KCB terpaksa menanggung beban kewangan setelah mahu menghentikan projek 99 East di langkawi.



Kenyataan Setpol Azizan Razak, Sanusi Md Nor dalam blognya.

Jika di lihat dari kenyataan Setpol Azizan Razak, Sanusi Md Nor di atas ini membabitkan laporan audit Negeri Kedah berkenaan projek 99 East di Langkawi, ternyata ianya kenyataan yang cuba memutar belit isu apabila menyalahkan bekas CEO KCB yang dahulu (Dato' Tajul Urus ) sedangkan yang mengakibatkan KCB menanggung beban kewangan adalah Azizan Razak selaku Pengerusi KCB setelah mahu menghentikan projek berkenaan.

Antara kesalahan lain yang di letakkan kepada bekas CEO KCB yang telah membawa masuk pelabur Terra Monda adalah kegagalan menyediakan tanah untuk projek 99 East di langkawi.



Tempat yang hendak di bangunkan projek 99 East di Langkawi merupakan tanah milik Permodalan Kedah Berhad (PKB) sebuah syarikat GLC Kerajaan Negeri milik Perbadanan Menteri Besar Kedah (PMBKed) dan beberapa pihak lain dalam Kerajaan Negeri seperti mana syarikat Kedah Corporation Berhad (KCB) juga.

Agak mustahil dan melucukan dengan menggunakan alasan KCB tidak memiliki tanah, Setpol Azizan Razak hendak menyalahkan KCB di zaman pentadbiran BN, sedangkan Azizan Razak merupakan Pengerusi PMBKed yang memegang syarikat KCB dan PKB.

Azizan Razak sebagai pengerusi di PMBKed dan pengerusi di syarikat GLC yang berada di bawah PMBKed, Azizan Razak mempunyai kuasa untuk meluluskan tanah untuk projek 99 East di Langkawi. Oleh itu soal tanah bukannya alasan yang sesuai untuk di jadikan salah satu isu untuk di salahkan pihak lain akibat bebanan yang terpaksa di tanggung KCB. - Media Kedah


P/s: Sendiri buat kerja bodoh, lagi nak salahkan UMNO pulak..


McTheory:
Kebodohan Pas memakan diri sendiri!!

Isnin, 29 Oktober 2012

HOT!! Iklan Lawak Pecah Perut Tengah Malam!!


Kelakar, memang kelakar.. hiburan tengah malam..

TUDIAA!! Jika Ada Teloq Pas Kedah Harus Jawab Persoalan Ini!! #TukarKedah

Raja Balak Malaysia..

Semalam Mc dah cabar MB Kedah atau seangkatan dengannya untuk menjawab segala persoalan dibawah, cabaran semalam kat SINI. Hari ni Mc nak ulang lagi cabaran kepada MB Kedah untuk menjelaskan apa sebenarnya yang berlaku dalam projek Papua New Guinea.

Azizan Razak MB Kedah paling tersohor (dari belakang) membuat penafian bahawa projek Papua New Guinea tu bukan atas tanggung jawabnya. Kiranya dari mula projek tu, sampai ke habis pun, dia taktau. Mc taktau la apa fungsi dia sebagai MB Kedah. Kalau dia asyik taktau saja apa yang berlaku.

Itu yang kita dengar dari mulut Azizan, mulut nak pelepas diri.

Tapi bila pulak si Azizan nak jawab persoalan yang diutarakan oleh Ketua Pemuda UMNO Kedah ni? Alaa.. Ustaz, Ketua Pemuda saja pun, takkan Ustaz sebagai MB dah rasa tercabar kot? he he


Ustaz kan MB Kedah yang paling hebat dan macho habis.. jawab la persoalan tu.. kacang goreng saja tu kann Ustaz kann..

Persoalan Pertama. Siapa yang membenarkan Dato' Puad Pegawai Kewangan Negeri ke London untuk membuat pinjaman kewangan?

Persoalan Kedua Siapa tanda tangan cek untuk pelaburan ke Papua New Guinea? Bukankah Chairman dan board of director KCB saja yang boleh luluskan cek yang lebih dari rm10,000.

Persoalan Ketiga. Pasal lembu kat Australia.. Mc tau pasai lembu tu.. tapi takpa, Mc tak persoalkan bab tu dulu. Nanti kita londeh kemudian. 

Pasal tanda tangan cek tu, awat Azizan kata dia taktau? Pelik kann??

Azizan boleh tolong jawab tak?

McTheory:
Jawab la.. jangan dok loyer buruk lagi..

PANASS!! Abby Desak Asri Pohon Maaf Kepadanya?



Wahhh.., dahsyatnya Ebbi sampai boleh desak Dr Asri mintak maaf pasal kutuk Pas.. Eh lupa pulak.., Ebbi kan dah dilantik jadi ulamak mujtahid dalam parti isle tu...

So memandangkan Ebbi dah bersuara, Dr Asri kena akur dan patuh pada arahan Ebbi.. Asri kena ingat.., tak baik lawan cakap "ulamak" tauuu... Hahahahaha..

Sementara itu, Ketua Penerangan Ulama Pas, Nik Muhammad Zawawi Salleh menyifatkan bekas Mufti Perlis, Prof Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin "agak keterlaluan" dalam menyamakan ulama-ulama parti itu dengan kepimpinan Ayatullah Khomeini dari Iran, yang didakwa tidak boleh ditegur.

"Bekas mufti itu juga agak keterlaluan apabila menyamakan pimpinan ulama dalam Pas dengan Ayatullah Khomeini.

"Semua sedia maklum bahawa Pas berpegang kepada aqidah Ahli Sunnah Wal Jamaah dan Ayatullah Khomeini pula berpegang kepada aqidah Syiah.

"Dua akidah yang sangat berbeza antara satu sama lain," kata beliau dalam satu tulisan dibawa organ Pas, Harakahdaily.

Katanya, pengikut Syiah menganggap bahawa Ayatollah adalah lebih tinggi martabatnya daripada para Nabi."Jadi tidak peliklah Ayatollah tidak boleh ditegur dan disentuh," kata beliau yang juga Ketua Penerangan Pas Terengganu.

Ketika muncul pada program Wacana Sinar Harian ke-15 Selasa lalu, Asri berkata, Pas tidak seharusnya menjadi seperti pemerintahan Ayatollah di Iran sekiranya berjaya memerintah Putrajaya kelak.

Asri, bekas Mufti Perlis berkata, kalau ada yang bermentaliti bahawa orang agama yang berkuasa tidak boleh ditegur, negara akan menjadi lebih korup dari sekarang.

“Saya rasa ini satu masalah dalam Pas, masalah sekarang ini Pas belum menjadi pemerintah, tetapi kalau kita tidak bahas hari ini, kita akan jadi seperti Iran, yang mana pemimpinnya Ayatollah tidak boleh ditegur dan disentuh.

"Kalau kita tidak hati-hati terutamanya parti politik termasuk Pas... kalau mereka naik (menjadi pemerintah) dengan mentaliti orang agama tidak boleh disentuh, ditambah dengan isu pemimpin dan tokoh agama itu ada kuasa pula, kita akan menghadapi negara yang lebih korup daripada apa yang berlaku sekarang,” katanya ketika menjawab soalan dari moderator Dr Mazlee Malik berhubung sejauh mana beliau melihat pemimpin ulama Pas yang tidak boleh ditegur.

sumber MPP

TUDIAA!! Video Mat Sabu Jumpa Menteri SYIAH di Syria!



Mc pelik kenapa Mat sabu sanggup jumpa menteri Agama Syria yang berfahaman Syiah? Nak tanya apa? Sudah pastilah berita yang disampaikan kepada Mat Sabu itu akan lebih menunjukkan pejuang syiah baik.

Apa bodohnya Mat Sabu perlu berjumpa dengan Menteri syiah Syria untuk mendapatkan penjelasan? Sedangkan di dalam internet terdapat puluhan youtube pembunuhan kejam tentera syria pimpinan syiah membunuh tanpa belas ikhsan umat islam sunah. Apakah Mat Sabu menganggap itu palsu?

Apakah Mat Sabu tak baca laporan Human Right Watch mengenai pembunuhan skala besar-besaran yang dilakukan oleh tentera syria terhadap penduduk sunah? atau Mat Sabu tak kisah pun orang sunah dibunuh?

 Mana ada menteri dari Malaysia yang berani bertindak seperti mana Mat Sabu. Ini menunjukkan betapa Mat Sabu menyokong kerajaan negara pendokong syiah tu. Sanggup ke sana untuk bertanya kabar.

Sudahla dalam ceramah Mat Sabu, dia asyik-asyik memberi contoh pimpinan negara Iran yang kita ketahui sememangnya pro syiah, kini Mat Sabu melawat pula. Sudah jelas lagi bersuluh, Mat Sabu memang orang syiah.

Kini terbukti Mat Sabu syiah, dimana suara Dewan Ulamak Pas? Kenapa diam saja? Takdak sapa nak tentang Mat Sabu ke?

Haprak sungguh puak Pas ni.. lemah tenaga batin sungguh!

McTheory:
Takkan la sampai dah tau syiah pun, masih ada yang nak berdiam diri?

EKSKLUSIF!! Bukti Nyata Pas Kedah Menipu Cara Islam Pas!! #TukarKedah


Gambar diatas adalah satu bukti nyata pembohongan cara Islam yang dibuat oleh Pas Kedah. Biasa la Pas, apa saja yang depa buat semuanya berlandaskan Islam. Sampaikan papan kenyataan membohong orang kampung pun, rasanya ikut Islam ala Pas kot.

Mc teringinlah nak tanya, Lombong Bijih Besi di Gurun tu dah beri hasil kepada kerajaan negeri Kedah ke? Kat situ tulih 10 juta setahun, betul ke? Setahu Mc, belum dapat hasil lagi, tapi awat dah tulis kat papan tu? Nak tunjuk kerajaan negeri Kedah sekarang hebat la konon, sedangkan apa pun tarak lagi. he he.. Awat tak tulis perkara yang benar.

Apakah itu bukan satu pembohongan?

Itu baru satu, pasal balak pulak. Tulis kat situ 80 juta setahun hasil balak, tapi ada ka Pas Kedah terangkan, 80 juta tu datang dari mana? Berapa hektar Pas Kedah sapu balak? Berapa halal dan berapa haram? Berapa yang langgar undang-undang? Lain kali terangkan semuanya.. barulah orang kata buat kerja cara Islam.

Setakat nak buat papan kenyataan syok sendiri macam dalam gambar diatas tu, rasanya itu satu cara menipu terang-terang untuk rakyat Kedah. Bagi rakyat Kedah yang cerdik, mungkin tahu itu penipuan, bagi rakyat Kedah yang bangang macam orang Pas, depa ni la dok jaja merata kononnya kerajaan negeri ni hebat sangat, sedangkan habuk pun tarak. he he he..

Buat ikan lingkup, jual lembu ghaib, bukak kolej universiti bankrup, apa lagi yang Pas Kedah pandai? membalak dan berceramah saja la... tu pun kat Papua New Guinea projek balak lingkup jugak! ha ha ha..

McTheory:
Memang tak layak jadi kerajaan negeri.. mengabihkan beras saja..

PANASS!! Bekas MB Kedah Bangkit Pukul Azizan Razak!! #TukarKedah

Tenat Azizan, tenat lagi Kedah lani..

 Akhirnya Bekas MB Kedah yang lepas bersuara untuk membalas balik segala tuduhan yang Pas lemparkan kepada kerajaan beliau. pas dok tuduh orang, tapi sebenarnya Pas yang teruk!! 

ALOR SETAR - Ketua Pembangkang di Dewan Undangan Negeri, Datuk Se ri Mahdzir Khalid berkata projek-projek yang dijalankan oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) mengambilkira kepentingan rakyat dan tidak dibuat secara sembrono.

Katanya projek 99 East di Langkawi bermula 2007 bernilai RM1.2 bilion yang didakwa Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak sebagai merugikan kerajaan negeri dirancang menjadi padang golf bertaraf antarabangsa.

"Projek itu telah separuh siap. Kerajaan negeri sepatutnya meneruskannya, (tetapi) menghentikannya dan menimbulkan banyak masalah setelah memenangi pilihan raya umum 2008," kata Mahdzir.

Beliau mengulas dakwaan Azizan bahawa empat projek sakit dilaksanakan kerajaan Barisan Nasional (BN) semasa memerintah, memaksa kerajaan PAS Kedah menanggung beban hutang.

Mahdzir ditemui pemberita pada majlis korban perdana di Felda Lubuk Merbau kira-kira 30 kilometer dari sini, hari ini.
Sebanyak lapan ekor lembu dikorbankan dalam program tahunan Umno Padang Terap dan dagingnya diagihkan kepada peneroka.

Dalam sidang medianya semalam, Azizan berkata beliau dan pegawai kerajaan negeri asyik diserang konon kerajaan PAS Kedah dan beliau menyeleweng banyak projek serta letih menanggung beban hutang atas kesilapan kerajaan BN terdahulu.

Mahdzir berkata, projek itu dijalankan secara usahasama antara Kedah Corporation Berhad (KCB) dengan Terra Monda Development Pte Ltd bagi membangunkan kawasan seluas 144 hektar di Bukit Malut.

Tanah itu milik beberapa pihak dan bukan milik Permodalan Kedah Berhad (PKB) sahaja seperti didakwa Azizan, katanya.

Mahdzir, Adun Pedu, berkata projek ternakan udang pula adalah antara kerajaan negeri dan Kementerian Kewangan dilaksanakan semasa Tan Sri Osman Aroff menjadi Menteri Besar.

Mengenai Yayasan Islam Kedah yang perlu membayar syarikat Long Island RM11 juta kerana tidak memindahkan 15 lot tanah di Tandop, Mahdzir berkata masalah itu boleh diselesaikan tetapi ia tidak dilaksanakan.

Projek Jerai International Park pula telah lama dihentikan dan masalah yang timbul hanya membabitkan pembinaan perumahan dan boleh diatasi melalui perbincangan, katanya.

Mahdzir mempersoal tindakan Azizan memberhentikan projek usahasama ternakan ikan dalam sangkar di Langkawi antara Kedah Agro dengan sebuah syarikat Taiwan hanya kerana persepsi semua yang BN buat tidak elok dan betul.

Katanya, Azizan juga gagal melaksana projek Sungai Limau Hidrokarbon Hub (SULIHH) di Yan walaupun pernah memberikan tarikh pecah tanah projek dan projek Keli-K di Sungai Pau, Sik serta kilang mengetin buah rambutan yang dijanjikan tidak menjadi kenyataan.

"Azizan pernah berkata dalam perniagaan ada untung rugi. Kita akui perkara ini. Jadi dia kena bertanggungjawab kerugian KCB di Papua New Guinea tetapi bila dah silap dia salahkan orang lain dan kata saya tak tau.

"Laporan Ketua Audit Negara 2011 kata pelaburan KCB di Papua New Guinea rugi besar, dia kena mengakulah. Lagipun Menteri Besar adalah pengerusi KCB dan dia juga yang membawa masuk CEO," kata Mahdzir.

Mengenai pembalakan di Tasik Pedu, Mahdzir mahu Azizan bertanggungjawab kerana membenarkan penebangan balak di kawasan tadahan hujan tanpa melalui Jawatankuasa Teknikal.

Menurut Mahdzir hanya setelah separuh kawasan ditebang, surat pemberhentian kepada kontraktor dikeluarkan. - Bernama

Ahad, 28 Oktober 2012

GEMPAR!! Bergaduh Dalam Rancangan TV, Siap Tendang Terajang!


Dahsyatnya.. siap tendang terajang lagi. Paling tak tahan, perempuan tu melembung kena tendang. Selamatlah berlaku kat negara luar, kalau kat Malaysia taktau la apa nak jadi. he he.. layan saja la..

PANASS!! Pas Kedah Berniaga Pakai Kepala Lutut!! #TukarKedah


Dasar Kerajaan PAS Kedah: Labur Dulu, Kaji Kemudian

Apabila mendapat tahu bahawa Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Razak semalam menjawab mengenai pertikaian pelaburan Kedah Corp Berhad (KCB) yang hangat diperkatakan, saya lekas-lekas mencari penjelasan Pesuruhjaya PAS Kedah itu.

Bukan apa, saya nak tahu sangat apakah alasan yang akan diberikan oleh Azizan tentang pelaburan antarabangsa yang ditandatangani selepas PAS mengambil alih Kedah dari tangan BN.

Khabarnya, PAS sangat “hebat” berniaga. Kalau tidak, takkanlah Kohilal begitu pesat “maju” dan mencatat “keuntungan” berlipat ganda.

Meneliti jawapan Menteri Besar Kedah itu, saya dapati penjelasan yang diberikan melayakkannya untuk saya “bakul sampahkan” saja jawapan itu.

Kata Azizan, pelaburan yang dibuat KCB itu dilakukan tanpa persetujuan pihak Perbadanan Menteri Besar Kedah (MBI) dan Kerajaan PAS Negeri Kedah dimana tiada kajian dijalankan mengenai pelaburan tersebut.

Menteri Besar itu memberitahu bahawa setelah pelaburan bernilai ratusan ribu ringgit itu ditandatangani, barulah kerajaan pimpinannya tahu mengenai pelaburan tersebut dan kajian teliti telah dijalankan mengenainya.

Hasil dari kajian tersebut, barulah mereka tahu bahawa pelaburan itu berisiko tinggi dan agak merugikan anak syarikat Kerajaan Negeri Kedah tersebut dan menggesa agar perjanjian serta projek tersebut dibatalkan segera.

Azizan mempersalahkan pihak pengurusan KCB dan dia selamba menyatakan bahawa kerugian RM6.4 juta yang ditanggung itu adalah merupakan asam garam dunia perniagaan, terutamanya berkaitan soal pelaburan.

Berkali-kali saya ulang baca penjelasan Azizan Razak itu, namun setiap kali membaca, saya tidak jumpa satu perkataan “maaf” atau “ampun” dari pihak Kerajaan PAS yang mentadbir negeri Jelapang Padi itu.

Justeru itu saya menyimpulkan bahawa Menteri Besar itu langsung tidak rasa bersalah meskipun kepimpinannya telah menyebabkan jutaan ringgit wang rakyat Kedah hilang begitu saja.

Jelaslah di sini bahawa rakyat Kedah kini memiliki seorang Menteri Besar yang bongkak dan angkuh kerana enggan meminta maaf meskipun telah melesapkan wang mereka.

Saya tertanya-tanya, dari jawapan yang Azizan berikan itu juga, ia jelas menunjukkan bahawa Kerajaan PAS Negeri Kedah mengamalkan dasar “melabur dahulu dan kaji kemudian pun tak apa”.

Ertinya, beri duit dulu kepada kontraktor, dan kemudia barulah Azizan dan konco-konconya berfikir dan mengkaji sama ada pelaburan itu menguntungkan atau sebaliknya.

Pada saya, ini adalah pertama kali saya mendengar sebuah kerajaan yang mengamalkan dasar yang sangat-sangat “loqlaq” dan merugikan itu.

Setelah menyedari bahawa tindakan KCB yang bernaung di bawah MBI itu melakukan pelaburan yang merugikan wang rakyat, Azizan tampil dengan “muka sepuluh sen” mengharapkan rakyat Kedah memahami tentang RISIKO PERNIAGAAN.

Siapa yang bertanggungjawab meletakkan risiko tinggi terhadap pelaburan yang menggunakan wang rakyat itu? Budak tadika PASTI, kah?

Sepatutnya, sebagai Menteri Besar Kedah yang baru sepenggal, Azizan dengan rendah hati meminta maaf kepada rakyat Kedah kerana telah menyebabkan wang jutaan ringgit milik mereka lesap atas ketidakcekapannya mentadbir.

Azizan sewajarnya mengaku bahawa dia tidak bijak mentadbir urus wang rakyat dan selalu “tidur” berbanding mengambil tahu tentang apa yang berlaku di sekelilingnya.

Sebagai Menteri Besar yang menaungi semua agensi di bawah Kerajaan Negeri, Azizan wajib bertanggungjawab atas segala perancangan pelaburan di dalam pentadbirannya dan tidak meletakkan kepercayaan 100 peratus kepada pihak yang ditugaskan.

Misalnya, apakah wajar seorang ahli perniagaan menyerahkan segala urusan perniagaannya kepada orang bawahan sedangkan dia sebok naik turun pentas ceramah dan tidak mengambil tahu langsung mengenai soal perniagaannya.

Kalau orang bawahannya tipu wang syarikat dan urusniaga yang dijalankan syarikatnya itu merugikan, bagaimana? Wajarkah seorang “boss” bersikap lepas tangan dan menyalahkan orang bawahnya jika ada masalah yang timbul?

Justeru itulah saya terus “bakul sampahkan” saja jawapan yang Azizan berikan. Ingatkan jawapannya “powerful” dan sukar disanggah. Rupanya Azizan juga memiliki IQ yang lebih kurang serendah Mahfuz Omar juga.

Mungkin para pemimpin PAS di Kedah ini ditakdirkan memiliki otak dan tidak punya akal, kot?


Sumber Sini

LAWAK!! Pecah Perut Flight Tambang Murah Lebih Kurang Air Asia!!


Macam perli Air Asia saja pun.. he he.. nasib-nasib! Tapi ni nampak macam teruk sangat!

INFO ISLAM! Benarkah Bible Itu Kitab Injil?


Kebanyakan orang menyangka bahawa bible adalah nama lain bagi Kitab Injil. Ramai di khalayak umat Islam menyangka bahawa isi bible adalah kitab Injil yang Allah turunkan kepada Nabi Isa A.S. tetapi ianya di ubah. Apakah benar pandangan ini? Mari kita lihat sejarahnya kerana apabila disebut kitab Allah, ia bermaksud wahyu (kalamullah) yang diturunkan Allah S.W.T kepada seorang rasul. Selain Al-Quran, terdapat kitab-kitab lain yang diimani oleh umat islam iaitu Injil, Taurat dan Zabur. Adakah bible merupakan wahyu Allah yang diturunkan kepada Nabi Isa A.S?


Sebenarnya bible adalah himpunan kitab-kitab warisan daripada kitab-kitab yahudi (old testament, Perjanjian Lama) dan kitab-kitab yang ditulis selepas Jesus Christ (new testament, Perjanjian Baru). Ertinya, ia bukan wahyu Allah kepada Nabi Isa seperti Al-Quran yang merupakan wahyu kepada Nabi Muhammad S.A.W. Apabila disebutkan wahyu, maka sebutannya adalah Allah berfirman, kerana itu adalah firman langsung Allah kepada seorang rasul agar disampaikan kepada umat. Bible adalah tulisan manusia atau riwayat. Kerana itulah kita dapati keraguan terhadap ketuluenan bible terus menjadi isu yang dibangkitkan oleh penganut Kristian sendiri.

Apakah kaitan Gospel dengan bible?

Gospel adalah tulisan kitab-kitab warisan yang kononnya telah ditulis oleh pengikut-pengikut Jesus Christ. Gospel merupakan kandungan atau juzuk-juzuk dalam bible. Ia merujuk kepada empat buah kitab awal di dalam bible pada bahagian New Testament yang merakankan kisah hidup dan kematian Jesus Christ; Gospel of Matthew, Mark, Luke dan John yang digelar Canonical bible atau Injil Kanonik. Keempat-empat kitab ini dianggap sahih pada pandangan ilmuan Kristian, walaupun pada awalnya terdapat beberapa kitab Gospel selain daripada itu. Bagaimanapun, tiada satu bahagian pun daripada Gospel tersebut yang masih kekal dan dapat diwarisi. Ironinya, keempat-empat Gospel yang dijadikan rujukan itu asalnya dalam bahasa Greek dan bukannya bahasa Aramaic iaitu bahasa pertuturan Nabi Allah Isa A.S. dan pengikutnya.

Apakah kesan Gospel tersebut terhadap kepercayaan kepada tuhan?

Adalah penting untuk diketahui umum bahawa terdapat 10 buah kitab Gospel sebelum abad ke-4 Masihi. Termaktub di dalam sejarah, Raja Konstantin I telah mengumpulkan ahli-ahli agama dalam Majlis Nicaea pada tahun 325 M bertujuan untuk menyelesaikan pertelingkahan sengit terhadap persoalan pokok di dalam kepercayaan di kalangan soal kepercayaan di kalangan ahli-ahli agama Kristian iaitu bersangkutan dengan isu sama ada Jesus (Nabi Isa A.S) itu Tuhan atau tidak.

Terdapat dua golongan ilmuan Kristian pada waktu itu. Satu golongan ilmuan mempercayai Jesus adalah seorang insan (hamba Tuhan) dan satu golongan lagi mempercayai ketuhan Jesus (memiliki unsur ketuhanan/anak Tuhan). Golongan majoriti di kalangan ilmuan ketika itu mengatakan bahawa Jesus adalah hamba Tuhan. Walau bagaimanapun, dalam majlis tersebut golongan majoriti ini telah di paksa supaya tunduk dan mengalah kepada golongan minoriti yang mempertuhankan Jesus.

Golongan ilmuan majoriti terpaksa mengalah kepada minoriti. Sesuatu yang bertentangan dengan disiplin ilmu dan amat tidak masuk akal. Semua prinsip ilmu terpaksa tunduk kepada kehendak Raja Konstantin I. Beliau merupakan Maharaja Rom yang pertama memeluk agama Kristian. Sebagai Raja Rom, kepercayaa pagan dan mitos yang berasal daripada mitologi Romawi yang percaya kepada pelbagai tuhan dan dewa-dewi masih bertapak dalam dirinya. Ini mempengaruhi keputusan Majlis Nicaea.

Peranannya dalam mencari jalan penyelesaian kepada pertelingkahan golongan agamawan membawa kepada satu resolusi Majlis Nicaea (325 M) yang menerima pakai doktrin ketuhanan Jesus dan konsep ‘triniti’; mempercayai bahawa ‘tuhan itu tiga’, iaitu terdiri daripada Tuhan bapa, Tuhan anak dan Ruhul Qudus. Serentak dengan itu, Majlis Nicaea (325 M) juga telah menafikan kesahihan beberapa kitab Gospel selain daripada Gospel of Matthew, Mark, Luke dan John, di antaranya ialah The Letter of Barnabas, Didache, Thomas dan Mathias (sekadar menyebut beberapa nama). Bible yang lain ini dianggap palsu, menyimpang, tidak asli atau dongeng. Mereka menggolongkannya ke dalam istilah seperti Gnostik atau Apocrypha.

Peristiwa ini berlaku sekitar 300 tahun setelah ‘kematian’ Jesus Christ. Bertitik tolak dari situlah berkembangnya segala kekeliruan dan pertentangan akidah dengan kepercayaan yang telah dipegang oleh majoriti penganutnya sebelum tarikh tersebut.

[sumber]

PANASS!! Betui ka Azizan Razak Taktau Pasal Projek Papua New Guinea? #TukarKedah

Raja Balak Malaysia..

Azizan Razak MB Kedah paling tersohor (dari belakang) membuat penafian bahawa projek Papua New Guinea tu bukan atas tanggung jawabnya. Kiranya dari mula projek tu, sampai ke habis pun, dia taktau. Mc taktau la apa fungsi dia sebagai MB Kedah. Kalau dia asyik taktau saja apa yang berlaku.

Itu yang kita dengar dari mulut Azizan, mulut nak pelepas diri.

Tapi bila pulak si Azizan nak jawab persoalan yang diutarakan oleh Ketua Pemuda UMNO Kedah ni? Alaa.. Ustaz, Ketua Pemuda saja pun, takkan Ustaz sebagai MB dah rasa tercabar kot? he he


Ustaz kan MB Kedah yang paling hebat dan macho habis.. jawab la persoalan tu.. kacang goreng saja tu kann Ustaz kann..

Persoalan Pertama. Siapa yang membenarkan Dato' Puad Pegawai Kewangan Negeri ke London untuk membuat pinjaman kewangan?

Persoalan Kedua Siapa tanda tangan cek untuk pelaburan ke Papua New Guinea? Bukankah Chairman dan board of director KCB saja yang boleh luluskan cek yang lebih dari rm10,000.

Persoalan Ketiga. Pasal lembu kat Australia.. Mc tau pasai lembu tu.. tapi takpa, Mc tak persoalkan bab tu dulu. Nanti kita londeh kemudian. 

Pasal tanda tangan cek tu, awat Azizan kata dia taktau? Pelik kann??

Azizan boleh tolong jawab tak?

McTheory:
Atau Azizan dok muhung orang kata dia taktau? hmm..

PANASS!! Abby Albody Buat Lawak Bodoh Lagi!!


 Di saat puluhan juta jemaah haji sedang berwukuf di padang Arafah yang merupakan salah satu daripada rukun haji, rakyat Malaysia dikejutkan dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Abby Abadi mengenai daging korban. Bekas penyanyi yang pernah mengangotai kumpulan Elite dan pelakon dram bersiri Gerak Khas itu dilaporkan mengeluarkan kenyataan di laman twitternya yang mempertikai sembelihan korban sebagai membunuh binatang.


“Jika tidak mahu berkorban untuk memperjuangkan agama (Islam) tapi melakukan korban untuk lembu dan sebagainya, itu tidak dikira korban, itu dikira (sebagai) membunuh binatang” katanya.

Namun apabila majoriti pengikutnya mempersoalkan kenyataan tersebut, Abby di lihat cuba mengalihkan persoalan pokok yang dibangkitkan dengan mengatakan dia hanya sekadar ingin berkongsikan ilmu. Selanjutnya Abby turut mengaitkan isu tersebut adalah merupakan terjemahan dari Surah Al-Maidah yang dikupas oleh Ketua Jabatan Syariah Kias, Nilam Puri, Zulkarnain Husin.

“Ustaz itu terjemahkan dari Surah Al-Maidah, saya kongsikan, so di mana salahnya? Bacalah Surah Al-Maidah sendiri ok… nama ustaz kuliah mahgrib tu, Ustaz Zulkarnain Husin (Ketua Jabatan Syariah Kias Nilam Puri)” katanya lagi.

Abby atau nama sebenarnya Arbaeyah Abdul Manan telah menyerahkan borang keahlian Pas secara rasmi pada 19 Julai 2012. Semenjak itu Abby sering diundang menjadi penceramah termasuk parti politik khususnya Pas dan sering dilihat mengunakan laman sosialnya, Twitter untuk membawa mesej parti dan menghentam parti pemerintah atas nama perjuangan Islam.

Mantan Mufti Perlis, Prof Madya Datuk Dr Asri Zainul Abidin apabila ditanya berhubung perkara ini, menjelaskan di dalam twitter beliau dengan mengatakan komen yang dibuat oleh Abby itu boleh membawa erti, dia telah mengharamkan binatang yang disembelih secara halal. Menyembelih binatang bukan merupakan atau disamakan dengan kaedah membunuh biasa.

Namun begitu, kenyataan tersebut telah menyebabkan Abby mengeluarkan kenyataan balas dengan mengatakan Dr Asri cuba mencipta isu.

“Tengok la tweet-tweet sebelum itu. Banyak lagi hal-hal yang perlu diberi keutamaan atau dijaga selain Dr (Asri) mencipta isu yang tidak membantu perjuangan.

Dr Asri ketika dihubungi enggan memberi komen berhubung kenyataan terbaru Abby itu.

“Saya tak follow twitter dia, saya tak tahu. Saya tak tahu apa maksud dia. Perkara lekeh (remeh) sangat. Masalah siapa Abby, pergi ke dia lah (terpulanglah pada dia).. isunya ialah kenyataan dia adalah tak betul”

Apabila diminta mengulas pandangan Islam mengenai isu pokok yang dibangkitkan itu, Dr Asri menjelas pendapat tersebut tidak betul.

“(kenyataan Abby) tak benar, kalau kenyataan itu benar, kita telah membatalkan ratusan, ribuan korban orang, (kerana) kita menganggap binatang yang di sembelih besok kebanyakkannya bangkai. Tak sembelih sama dengan bangkai.

“Kenyataan tak betul, akibat (kenyataan tersebut) boleh membatalkan korban jutaan orang islam dalam dunia. Siapa pun yang keluarkan kenyataan itu tak betul”, tegas beliau lagi.

– SUARA GENERASI BARU

Sabtu, 27 Oktober 2012

HOT!! Mau Pecah Perut Gelak Tengok Iklan Ni!!


Lawak-lawak juga, ada maksud tersirat disebalik iklan ni.. hati-hati di jalan raya.. hehe

PANASS!! Pemuda Pas Sibuk Berdemo Kutuk MCA! Karpal Singh?


Bila Soi Lek tegur bab Islam, bagai nak rak mangkuk-mangkuk Pas ni melenting. Siap berdemo kutuk MCA, hinggakan UMNO yang takde kena mengena pun teruk di kutuknya.

Namun puak ni lupa, Karpal Singh yang selama ini menghina Islam, puak-puak ni langsung tak peduli.

Apakah ini tuntutan Islam yang adil? Soi Lek cuma bantah, Karpal siap suruh bunuh dia dulu, baru boleh buat undang-undang Islam kat Malaysia ni. Apakah itu bukan satu perkara yang kurang ajar?

Kenapa puak Pas tak berdemo tentang Karpal? Kenapa?

HOT!! Gadis Bunuh Diri Kerana Terlalu Cantik!



Jade Stringer, seorang gadis yang berusia 14 tahun telah membunuh diri akibat dirinya terlalu cantik. Oleh kerana dia memiliki wajah yang menawan dan populariti yang sangat tinggi dikalangan pelajar lelaki, Jade sering dibuli oleh kawan-kawannya kerana perasaan cemburu. Dia ditemui oleh ayahnya di dalam biliknya dimana dia menggantung dirinya. Menurut rakannya, Jade mengadakan kempen anti-buli di sekolahnya beberapa bulan lepas sebelum membunuh diri.

Macam-macam benda pelik dalam dunia hari ni. Inilah yang berlaku bila agama tidak diamalkan dalam kehidupan. Islam menerapkan hidup yang sihat kepada semua umatnya. Itu pun masih ada yang mengaku Islam, tapi perangai mengalahkan guru ajaran sesat!

GILA!! 10 Tahun Simpan Mayat Isteri Dalam Peti Air!


TOKYO: Seorang lelaki berusia 80 tahun semalam disoal siasat di Jepun kerana disyaki mencekik isterinya dan menyimpan mayat mangsa dalam peti sejuk hingga 10 tahun, lapor media dan polis.

Masaichi Yamada yang mempunyai syarikat memproses ikan ditahan di pelabuhan Kushiro di utara negara itu awal pagi kelmarin apabila mayat mangsa yang beku dan masih berpakaian ditemui.

“Suspek mencekik mangsa dengan objek seperti tali di kediaman mereka dan membiarkan mayat mangsa dalam peti sejuk di tempat kerjanya,” kata jurucakap polis Hokkaido kepada media melalui telefon. Tidak diketahui bila pembunuhan itu berlaku, kata polis sambil menambah mangsa mungkin berusia 71 tahun jika dia masih hidup hari ini.

Yamada dilaporkan mengaku kepada polis bahawa dia membunuh isterinya ketika bertengkar di kediaman mereka “antara 2002 dan 2006” dan membawa mayat mangsa dengan kereta ke kilang. Polis melakukan pemeriksaan di kilang itu selepas abang wanita itu berkata, dia tidak dapat menghubungi adiknya selama beberapa tahun. - AFP

KEJAM!! Guru Tampar Murid 120 Kali Dalam Masa 1/2 jam!


Video diatas menunjukkan seorang guru prasekolah didapati mendera muridnya dengan menampar serta menendang mereka berkali-kali.

Perbuatan kejam itu terbongkar selepas aksi guru terbabit dirakam kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang di sebuah pusat pendidikan di Taiyuan, utara Shanxi.

Melalui rakaman video selama 30 minit itu, guru terbabit dilihat menampar empat muridnya lebih 120 kali apabila mereka gagal menjawab soalan diberi.

Insiden itu disiasat selepas seorang daripada bapa murid terbabit – cuma dikenali sebagai Han kehairanan apabila muka anak perempuannya merah dan bengkak. Media semalam melaporkan, Han pergi bertemu pentadbiran prasekolah berkenaan dan menuntut untuk melihat rakaman CCTV di situ.

Menurut Han, melalui rakaman berkenaan, dia melihat anaknya serta tiga kanak-kanak lain menjadi mangsa dera seorang guru.

"Dalam tempoh setengah jam, guru wanita terbabit menampar anak saya 43 kali, selain menendangnya dua kali," katanya.

Mengenai tiga kanak-kanak lain, Han berkata, mereka masing-masing ditampar 43, 27 dan 10 kali dalam tempoh sama.

"Wanita itu tidak sepatutnya menjadi guru. Dia bukan manusia, tetapi jembalang!" katanya.

Menurut Han, bukan sekali anak perempuannya pulang dengan muka merah dan membengkak tetapi menyangka ia disebabkan kecederaan ketika bermain. Melalui rakaman itu, Han berkata, guru matematik terbabit meminta anaknya mencampurkan dua angka lebih daripada 10.

Apabila anaknya mengaku tidak tahu, guru terbabit menamparnya. Sementara itu, media China melaporkan, guru wanita itu dipecat dari sekolah berkenaan.

P/s: gila punya orang ni..

GEMPAR!! Hati-Hati 7 Produk Sejuk Beku Import Ada DNA Babi!!


Pihak Jabatan Agama Islam Perlis (JAIPs) telah mengesahkan tujuh produk sejuk beku dipercayai dibawa masuk dari Thailand serta dijual di pasaran tempatan khususnya di wilayah utara mengandungi DNA babi.
Antara produk yang tersenarai, tauhu ikan, sosej ketam bersalut sotong, sepit ketam tiruan, bebola ikan berperisa, produk hasil laut dan jejari ikan jenama PFP keluaran Pacific Fish Processing Limited.
Tidak terkecuali produk lain seperti, kaki ketam tiruan jenama A-Roy Mark dikilangkan Smile Heart Food Company Limited (Smile Heart) turut disahkan mengandungi DNA babi.

Mengikut laporan, ini merupakan kes pertama membabitkan sosej pulut, disusuli tauhu ikan, sosej ketam bersalut sotong dan sepit ketam tiruan yang disahkan mengandungi DNA babi pada Ogos 2011,” kata Mohd Sokri Hussin, Pengarah JAIPs.

Difahamkan juga, produk sejuk beku keluaran dua syarikat berpangkalan di Thailand itu dibawa masuk secara haram dari negara jiran berkenaan, kebanyakannya dibeli peruncit termasuk penjaja kecil sebelum dijual di pasaran tempatan terutama di pasar malam atau gerai tepi jalan.

Berikutan harga yang murah, produk terbabit dikatakan mendapat sambutan berbanding produk yang mendapat sijil halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) atau Jabatan Agama Islam negeri.
Menurut Pengarah JAIPs, Mohd Sokri Hussin, perkara itu terbongkar selepas pihak berkuasa di sempadan termasuk Jabatan Kesihatan Perlis merampas produk sejuk beku dibawa masuk secara haram sebelum mengambil sampel untuk diuji kandungannya.

“Sejak tahun lalu, kita mengesan empat kes membabitkan produk sejuk beku tidak halal dari Thailand dibawa masuk ke negara ini. Ia termasuk kes pertama membabitkan sosej pulut, disusuli tauhu ikan, sosej ketam bersalut sotong dan sepit ketam tiruan yang disahkan mengandungi DNA babi pada Ogos 2011.

“Sementara itu, bebola ikan berperisa, produk hasil laut, jejari ikan filamen dan kaki ketam tiruan dikesan Mei dan September lalu. JAIPs sudah melakukan hebahan termasuk menerusi khutbah Jumaat di seluruh negeri selain menasihatkan umat Islam mengelak membeli produk sejuk beku dari Thailand tanpa sijil halal.

“Malah, kita turut menasihatkan peruncit termasuk peniaga pasar malam supaya tidak membeli produk sejuk beku Thailand yang tidak halal serta tiada kelulusan Kementerian Kesihatan kerana dibimbangi memudaratkan orang ramai selain menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini,” katanya.

Apa yang lebih memeranjatkan, katanya, ada sebahagian produk sejuk beku yang dirampas itu turut memiliki logo halal dari Thailand yang dikhuatiri mengelirukan umat Islam di negara ini.

sumber

Jumaat, 26 Oktober 2012

HOT!! Akibat Seluar Dalam Berlubang, Bapa ROGOL Anak!


Nafsu bila menggila dah tak kira halal haram lagi. Begitulah yang terjadi pada Wiwik, akibat seluar dalam yang dipakainya berlubang, betul-betul di bahagian ’sulit’, beliau menjadi mangsa kerakusan bapa tirinya.

Begitulah kretifnya Sumiadi (bapa tiri), lantaran fikirannya hanya terarah kepada seks, takkala terpandang seluar dalam anak tirinya berlubang nafsu jantannya terus bangkit dan anak gadis ini yang ketika itu berumur 17 tahun terus diragut kegadisannya.

Setiap peluang yang ada, dia akan mengheret anak tirinya ke bilik tidur untuk berhubungan seks. Lebih-lebih lagi Wiwik tidak banyak cakap, hanya menurut saja atas segala perilaku biadab si ayah tiri. Apa lagi Sumiadi memang pernah mengugut anak tirinya itu. “Kalau kamu cerita, aku bikin gila sama kamu!” kata ayah tiri penuh ugutan.

Hairannya, diperlakukan tidak senonoh semacam itu Wiwik tidak melawan, bahkan seperti menikmati dan merelakan apa yang dilakukan oleh bapa tirinya.

Skandal ini berlaku sejak 3 tahun lalu, hubungan sulit anak dan bapa tiri ini tidak pernah terbongkar sehinggalah si ibu mengesyaki hubungan terlarang Sumiadi (58) dan anaknya, lantas membuat laporan polis.

Dalam pemeriksaan Wiwik mengakui disetubuhi ayah tirinya sejak 3 tahun lalu. Berapa kali mereka berbuat, tak ingat lagi, kerana begitu kerapnya. Yang jelas, minima seminggu 3 kali. Sumiadi juga tak membantah keterangan anak tirinya.

Ketika ditanya pihak Polis, kenapa sanggup menoda pada anak tiri sendiri, jawab Sumiadi…“Celana dalam itu berlobang kok tepat pada garis episentrum. Bayangkan, Pak…! “Ujarnya tanpa tekanan. - Borak Kosong

HOT!! Ibu dan Anak Mati Ketika Berzina!!


Kes persetubuhan ibu dan anak yang tak boleh dipisahkan telah menjadi buah mulut masyarakat Gorontalo. Kini, ibu dan anak itu telah meninggal dunia. Bilakah keduanya meninggal duniah masih menjadi pertanyaan.

Menurut maklumat dari Gorontalo Post, ibu yang berusia 30-an tahun dan anak yang berusia 15 tahun tersebut meninggal beberapa jam selepas berada di bilik pembedahan salah sebuah hospital di Gorontalo.

Ada desas desus yang mengatakan keduanya masih sempat bertahan beberapa hari sebelum meninggal dunia. Setelah menyelidik di Gorontalo Post, didapati ibu dan anak tersebut meninggal setelah pasukan perubatan berusaha melakukan pembedahan untuk memisahkan keduanya.

Pembedahan itu terpaksa dilakukan kerana keadaan kedua-duanya amat kritika.Doktor tiada jalan lain untuk memisahkan keduanya selain melakukan pembedahan.

Setelah melakukan pembedahan, keduanya meninggal dunia. Mayat kedua beranak itu dituntut keluar secara tertutup.

HOT!! Bahaya Tidur Sambil Pakai Seluar Dalam!


 Melepaskan pakaian dalam’ bukan bermaksud perlu tidur bogel, tidak, ia satu tindakan sangat bahaya, jika kena gigit lipan atau nyamuk di tempat sensitif tu pasti anda bangun pagi dibuai mimpi ngeri 2-3 hari. ‘Melepaskan pakaian dalam’ bermaksud tak perlu pakai seluar dalam, baju dalam dan apa-apa lagi yang sewaktu dengannya. Jadi anda boleh pakai pakaian tidur atau pakai kain pelikat/kain batik, tanpa pakaian dalam.

Ketika tidur tubuh mengalami pembaikan dan detoksifikasi (pengeluaran racun dari tubuh). Tidur juga memberi kesempatan bagi sistem kekebalan tubuh untuk memproduksi hormon-hormon imunitinya.

Jika tidur dengan mengenakan pakaian dalam, proses pembaikan dan pengeluaran racun dari tubuh akan tersekat. Jadi andalah yang rugi.

Oleh kerana itu, sebaiknya ketika tidur anda dianjurkan untuk menggunakan pakaian yang longgar atau lepaskan pakaian dalam korang ketika tidur, sehingga dapat mempercepat dan memperlancar kerja tubuh dalam proses pembaikan dan pengeluaran racun.

Bagi wanita, sebaiknya tidak menggunakan bra saat tidur. Penyelidik Sydney Singer dan isterinya Soma Grismaijer pada tahun 1991 pernah menulis dalam bukunya ‘Dressed To Kill: The Link Between Breast Cancer and Bras’, menasihatkan wanita yang ingin menghindari kanser payudara harus memakai bra dalam waktu sesingkat mungkin dan sebaiknya kurang dari 12 jam sehari. Dan ketika tidur yang biasanya antara 6-8 jam itu, sila hindari dari memakai bra, ia sangat bahaya untuk wanita kerana ia boleh menyebabkan kanser payudara.

“Waktu yang paling tepat untuk merehatkan payudara adalah tanpa memakai bra ketika tidur. Jangan tidur dengan bra,” kata Sydney Singer, seperti yang tersiar dalam chetday pada 9/3/2011.

Menurut Sydney Singer, menggunakan bra terlalu lama dapat meningkatkan suhu jaringan payudara dan wanita yang memakai bra memiliki kadar hormon prolaktin (hormon yang berfungsi merangsang kelenjar air susu) yang lebih tinggi. Kedua hal ini dapat mempengaruhi pembentukan kanser payudara.

Selain itu, terlalu kerap menggunakan bra atau menggunakan bra terlalu ketat juga membahayakan kesihatan kerana boleh membatasi aliran darah ke payudara.

Sedangkan bagi lelaki, mengikut Grismaijer, sebaiknya gunakan seluar dalam yang longgar atau jangan pakai seluar dalam langsung ketika tidur. Ini untuk memberi kesempatan bagi testis (buah zakar) menurunkan suhunya dan menjaga kualiti sperma agar tetap baik.

Mengikut kajian itu, alat reproduksi lelaki berada di luar tubuh dan dengan itu ia sangat dipengaruhi oleh keadaan di sekitar dan pakaian yang digunakan seseorang. Jika lelaki menggunakan seluar ketat atau seluar dalam terlalu lama akan menyebabkan suhu di sekitar alat reproduksinya meningkat dan tentunya akan mempengaruhi produksi sperma yang boleh menyebabkan lelaki itu mandul.

Testis tidak dapat berfungsi dengan baik kecuali suhunya lebih sejuk dari bahagian tubuh lainnya. Jika suhu testis dinaikkan hingga 98 darjah F (36.67 darjah C), akan menyebabkan sperma terhenti pengeluarannya! Apa guna menjadi lelaki hebat tanpa sperma, tanpa zuriat untuk diwariskan?

Selain itu, tidur tanpa mengenakan pakaian dalam akan melancarkan sistem pusingan udara dalam tubuh. Sebaliknya tidur dengan mengenakan pakaian dalam dapat membatasi aliran udara di kulit dan mengganggu pengeluaran peluh, terutama di bagian intim baik pada wanita maupun lelaki.

GEMPAR!! Budak Tercekik Ikan Puyu 10 Jam!!


LUBOK ANTU: Gara-gara mahu mematikan seekor ikan puyu yang dipancing dengan cara menggigitnya, seorang kanak-kanak terpaksa menanggung kesakitan kira-kira 10 jam apabila tercekik ikan berkenaan dalam kejadian di anak sungai berhampiran Rumah Panjang Endawie Nangka Jela Engkari, di sini, kelmarin.
Philip anak Muan, berusia 12 tahun, terpaksa menahan kesakitan itu sebelum ikan bersaiz kira-kira tiga sentimeter lebar itu dikeluarkan sepenuhnya oleh doktor selepas dirujuk ke Hospital Umum Sarawak (HUS) terletak lebih 200 kilometer dari rumahnya.

Bapa mangsa, Muan anak Burong, 40, berkata sebelum kejadian, Philip dan adiknya berusia sembilan tahun memancing di anak sungai berhampiran rumah panjang mereka, sebaik pulang dari sekolah, kira-kira jam 2.30 petang.

Menurutnya, dalam tempoh 10 minit, anaknya berjaya memancing seekor ikan puyu sebelum menggigit ikan itu bertujuan mematikannya, tetapi ikan itu tiba-tiba menggelupur dan terus masuk ke kerongkong anaknya.

“Saya pelik apabila melihat anak saya berlari sambil menangis dengan keadaan mulut ternganga.

“Saya terkejut apabila mendapati seekor ikan di dalam mulut anak dan cuba memasukkan jari bagi mengeluarkan, namun anak saya menjerit kesakitan kerana duri pada pada ikan itu tersangkut di lelangit mulut,” katanya.

Muan berkata, ikan itu masuk lebih jauh ke dalam kerongkong anaknya apabila dia cuba menarik ekor ikan berkenaan.

Menurutnya, apabila melihat Philip semakin sukar bernafas, dia bergegas membawanya ke Klinik Kesihatan Batang Ai, sebelum dirujuk ke Hospital Sri Aman.

“Ketika itu mulut anak saya sudah berdarah kerana lelangitnya yang tertusuk duri ikan itu, cuma dia bernasib baik kerana masih boleh bernafas dan masih mampu bertahan.

“Sebaik sampai di Hospital Sri Aman, Philip terpaksa dihantar menaiki ambulans ke Hospital Umum Sarawak (HUS) dan sampai di hospital berkenaan, kira-kira jam 11.30 malam.

“Sementara menunggu menjalani pembedahan, anak saya tiba-tiba termuntah cebisan daging ikan berkenaan yang mula hancur.

“Anak saya muntah beberapa kali sebelum doktor melakukan pembedahan kecil mengeluarkan sisa ikan yang masih tertinggal dalam mulutnya,” katanya.

Mangsa dipindahkan ke wad pediatrik HUS dan dilaporkan berada dalam keadaan stabil.

PANASS!! Ustaz Kazim Elias Skandal Dengan Isteri Orang?


Fitnah jahat terhadap Ustaz Kazim.. teruk dah umat Islam sekarang ni. Tak siasat betui-betui, lepas tu dok buat cerita merata. Apa nak jadi gamaknya?

Untuk pengetahuan semua, orang Pas yang selalu tak puas hati dengan Ustaz Kazim ni, sebab orang Pas kata Ustaz Kazim ni sokong UMNO. Biasala puak Pas ni, kalau memfitnah memang pandai dan hebat!!

HOT!! Tentera Korea Ni Masuk Islam Lepas Tengok Orang Islam Bersolat!

Kapten San Jin-Gu adalah salah seorang komandan Brigade-11SF, pasukan pengaman PBB dari Korea Selatan yg ditugaskan di Iraq.

Kapten San dan pasukannya bertugas di wilayah Irbil, Iraq Utara. Ketika bertugas di wilayah tersebut, beliau sering mengamati orang-orang Muslim bersolat berjamaah di Masjid. Kebetulan markas pasukannya berada dekat dengan masjid. Dia sangat hairan dengan gerakan-gerakan solat tersebut.

Oleh kerana ingin tahu, beliau mencuba meniru seluruh gerakan solat dan mempraktikkan di biliknya secara sendirian. Ketika mempraktikan itulah dia merasakan ada ketenangan dan perasaan damai yang hadir dalam hatinya.

Kapten Son Jin-gu dari unit Zaitoon mengucapkan sumpah pada upacara untuk menandai masuk Islam di sebuah masjid di Hannam-dong, Seoul

Itulah sebabnya, pergerakan solat tersebut kemudiannya dijadikan program meditasi dalam pasukan yg dipimpinnya (disamping Yoga), dan ternyata sebahagian besar anggota-anggotanya setelah melakukan gerakan-gerakan solat tersebut, mereka merasakan perasaan yang sama, mereka juga merasa lebih tenang dan damai.

Sejak itu Kapten San berinisiatif mempelajari Islam untuk mengenalnya lebih dalam lagi, dan akhirnya dia memutuskan untuk memeluk Islam. Ketika niatnya ingin memeluk Islam disampaikan kepada anggota-anggotanya, beliau berkata : "Aku telah menemukan cahaya kehidupan yg sesungguhnya, aku ingin berada dalam cahaya tersebut, dan cahaya itu adalah Islam".

Tanpa di duga, secara spontan 37 anggota bawahan yang dipimpin olehya mengangkat tangan mereka, sebagai tanda ikut bersama komandan mereka - juga untuk memeluk Islam

Saya menjadi seorang Muslim kerana saya merasa Islam lebih humanistik dan damai ketimbang agama-agama lain Dan jika Anda agama dapat terhubung dengan penduduk setempat, saya pikir itu boleh menjadi bantuan besar dalam melaksanakan misi perdamaian rekonstruksi kita.


Para tentara, yang dibersihkan seluruh tubuh mereka sesuai dengan tradisi Islam, membuat konversi mereka selama kelompok sholat Jumat di masjid, dengan bantuan dari imam. Dengan pengecualian dari imam, semua Muslim dan para serdadu Korea berdiri dalam garis lurus untuk melambangkan bagaimana semua adalah sama di hadapan Allah dan mengambil profesi pada iman. Mereka telah hafal dua kalimat Syahadat, Asyhadu An-Laa Ilaaha Illallâh, Wa Asyhadu Anna Muhammadar Rasulullâh.," yang berarti, "Aku bersaksi bahwa tidak ada Tuhan selain Allah (bahasa Arab: Allah)., dan Muhammad adalah utusan Allah"


sumber

Salam Aidil Adha Pada Semua Pembaca dan Rakyat Malaysia


Salam Aidil Adha pada semua pembaca blog Mc. Hari ni blog terus seperti biasa, cuma Mc off politik dan masukkan story sosial untuk tatapan pembaca. Mc pun nak bercuti, bertandang ke rumah sanak saudara.

Ok semua.. yang baik datangnya dari Allah, yang jahat semuanya dari Pas Kedah dan kroni-kroni sapu duit mereka. he he..

PELIK!! Gadis Mengandung Selepas Bersetubuh Dengan Mayat?


Polis di Lexington Missouri menangkap dan mendenda Felicity Marmaduke, 38 tahun, yang bekerja sebagai karyawan di kamar mayat kerana telah melakukan penodaan dan necrophilia terhadap salah satu klien mayatnya. Dan ternyata dia menjadi hamil kerana perbuatan itu.

Polis mendenda Marmasuke sebanyak $250.000. Berdasarkan pengakuannya ke polis, korban mengalami ereksi (post mortem erection) ketika dimandikan. Seperti yang dilansir vivanews.

Ketika sendirian dengan mayat itu, dia lalu berhubunganse sks dengan mayat. Dan dia terkejut, korbannya mengalami orgasme setelah beberapa minit berhubungan seks. Setelah melakukan pemeriksaan kesehatan beberapa minggu setelahnya, Marmaduke dinyatakan hamil oleh doktor! Polis akhirnya tahu bagaimana Marmaduke boleh hamil.

Dia ditangkap di rumah tailernya yang berjarak hanya beberapa dari rumah mayat itu. Yang membuat cerita ini tambah menarik adalah Marmaduke berniat untuk menuntut harta si mayat sebagai jaminan wang untuk bayinya nanti.

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review