User Online

Politics Blogs

Post Terbaru!!

Kempen LIKE Page!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Isnin, 31 Disember 2012

PANASS Dari Kedah!! Kawan Balun Isteri, Suami Balun Adik Ipar!!


Seorang wanita menjalin hubungan sulit dengan rakan baik bekas suaminya manakala bekas suaminya itu pula mempunyai hubungan dengan adik iparnya dan lebih mengejutkan apabila kedua-dua pasangan itu tinggal serumah.

Bagaimanapun onar yang dicipta mereka terbongkar apabila rumah mereka diami di Kampung Sanglang, dekat sini, diserbu Pejabat Agama Daerah Kubang Pasu (PADKP) pada awal pagi semalam.

Lebih mengejutkan lagi apabila janda terbabit melahirkan seorang bayi lelaki berusia empat bulan hasil hubungan sulitnya dengan rakan bekas suaminya itu.

Difahamkan, janda terbabit bersama bekas suaminya tinggal bersama di rumah itu bersama teman lelakinya serta adik perempuan wanita itu yang berusia 18 tahun.

Adik wanita itu dikatakan menjalinkan hubungan sulit dengan abang iparnya sendiri yang berusia 39 tahun sejak beberapa bulan lalu selepas kakaknya bercerai dengan abang iparnya itu. - myMetro

Perghh.. tak pernah lagi Mc dengar cerita yang dahsyat macam ni. Ini kali pertama, sejak pemerintahan Kerajaan Terlampau Islam Pas Kedah.

McTheory:
Cuba tanya Ustaz Azizan, dia tau dak cara nak kurangkan masalah sosial? Dia tau cara kurangkan balak saja.. lain mana dia tau apa pun.

VIDEO EKSKLUSIF!! Ustaz Fathul Bari SELAR 'Amanat' Hadi Awang Di Kedah!! #TukarKedah


Harus di ingat walaupun amanat yang di lakukan Hadi Awang sudah berlalu hampir 32 tahun yang lalu. Amanat tersebut masih lagi di guna pakai kalangan ahli-ahli PAS sehingga sekarang dan sepatutnya Hadi Awang menarik kembali amanat tersebut agar Umat Islam Malaysia tidak berterusan pecah belah hanya kerana berbeza pandangan politik.

PANASS!! Samseng Dap PUKUL Wartawan Akhbar Cina!!


Wahh.. makin lama, semakin menonjol samseng Dap ni. 

Semasa perasmian Pasukan Peronda Sukarela (PPS) di Pulau Pinang, Lim Guan Eng DAP berkata :

Saya yakin dan percaya dengan wujudnya PPS ini, pasti akan dapat membantu kita dalam mencapai status negeri yang paling selamat untuk dilawati di negara ini.Yang amat memalukan ialah berita terbaru tentang seorang wartawan Guan Ming Daily yang dibelasah teruk oleh sekumpulan lelaki yang dipercayai anggota PPS yang 'diyakini dan dipercayai' oleh anak Lim Kit Siang itu.

Di antara laporan tersebut :

Seorang wartawan akhbar berbahasa Cina terpaksa menghadapi detik mencemaskan apabila dia dibelasah empat lelaki, dipercayai anggota Pasukan Peronda Sukarela (PPS) ketika membuat liputan di sebuah pangsapuri di Jalan Perak di sini, awal pagi tadi.

Ang Kean Siang, 32 dari Guan Ming Daily juga mendakwa dia diugut dan kameranya dirosakkan oleh lelaki berkenaan yang tidak berpuas hati kerana mengambil gambar kejadian seorang wanita ditemui mati, dipercayai terjatuh dari tingkat 19 pangsapuri berkenaan.

Kean Siang berkata, dia bergegas ke pangsapuri berkenaan selepas menerima maklumat mengenai kejadian itu kira-kira jam 1.20 pagi.

Menurutnya, ketika dia mengambil gambar mangsa di tempat kejadian, tiba-tiba datang seorang lelaki memarahinya dan mengarahkan dia beredar dari tempat kejadian.


Tidak mahu mengeruhkan lagi keadaan, Kean Siang berkata, dia meninggalkan tempat berkenaan namun seorang lagi lelaki bermotosikal meghampirinya dan menawarkan untuk membawanya keluar dari kawasan berkenaan.

Beliau bersetuju dan membonceng motosikal berkenaan.Bagaimanapun, lelaki berkenaan membawanya ke kawasan kontena yang dijadikan pos kawalan PPS bagi kawasan Lorong Perak dan meninggalkanya di situ.

"Selepas ditinggalkan di depan pos kawalan PPS berkenaan, datang lelaki yang memarahi saya tadi yang dikenali sebagai Ah Chai bersama tiga lagi lelaki lain. Mereka terus memukul dan mengugut saya.

"Mereka juga merampas kamera dan menghempas ke lantai sehingga menyebabkan kamera saya rosak,” katanya ketika ditemui selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut di sini pagi tadi.

Kean Siang berkata, empat lelaki berkenaan bertindak memukulnya bertubi-tubi di bahagian muka, badan dan salah seorang daripadanya bertindak menendang kemaluanya. Seterusnya.

Lim Guan Eng disarankan supaya menjawab dakwaan wartawan tersebut tentang penglibatan anggota PPS dengan kadar segera supaya tidak menjejaskan imej pasukan itu.

Dan jika benar, ianya sudah pasti akan menambah malu kerajaan negeri yang ditadbir oleh Lim Guan Eng DAP.

Dalam masa yang sama, Mc sarankan juga agar anak Kit Siang DAP itu juga menjawab tentang pembohongan portal rasmi DAP tentang tanah perkuburan orang Islam. BACA SINI

Beranikah?

PANASS!! Peserta Mogok Lapar 100Jam Sudah Ada yang Mati Kelaparan?

Tentunya kita nak tahu, apa terjadi dengan peserta mogok lapar 100 jam Lynas tu kan. Apakah mereka dah mati kering, atau pun dan nyawa-nyawa ikan.


Pelikkan, nak bantah kilang yang sememangnya selamat dan disahkan oleh pakar dan mahkamah. Kononnya pejuang berani mati la sangat. Meh kita tengok apa yang mereka ni perjuangkan.

Kerajaan Malaysia dari dahulu lagi sering menjaga kebajikan rakyat supaya rakyat di Malaysia tidak berhadapan dengan kesusahan dan kebuluran tanpa mengira parti politik. Tapi Pakatan Haram pulak yang memperjuangkan Negara Kebajikan menyuruh penyokongnya berlapar supaya mendapat keuntungan politik dalam menentang Kerajaan Malaysia.

Gambar dibawah ini menunjukan peserta mogok lapar sedang berlapar atas arahan Pakatan Haram.











Sebahagian daripada kumpulan 18 'pejuang alam sekitar sejati' yang menganjurkan mogok lapar selama 100 jam bermula pukul 8 malam Khamis lalu hari ini dikesan makan tengahari di sebuah hotel dan beberapa restoran berhampiran Dataran Merdeka.

Jurugambar kami berjaya mengesan perbuatan itu sebentar tadi yakni ketika mogok baru sahaja mencecah masuk ke 63 jam.

Menurut jurugambar berkenaan, peserta mogok pada awalnya memperlihatkan kepada orang ramai sekitar dataran bahawa mereka dalam keadaan yang sangat lemah.

Bagaimanapun selepas beberapa ketika, seorang demi seorang mula hilang dari tempat mogok lapar terbabit.

Mengesyaki sesuatu, jurugambar mula menjejaki mereka secara senyap dan akhirnya berjaya menemukan sebahagian peserta yang makan dengan pantas di beberapa kawasan sekitar Dataran Merdeka.

Malah lebih memeranjatkan, sebahagian peserta yang dikatakan merupakan ahli DAP dilihat menerima bungkusan makanan yang dihantar kepada mereka.

Memetik kenyataan penganjur program berkenaan sebelum ini, Tan Woen Tian berkata, mogok lapar selama 100 jam itu sebagai protes terhadap beberapa isu alam sekitar dan kemasyarakatan.

Mogok lapar itu jelas beliau akan berakhir pada detik tengah malam Tahun Baru 2013.

Pesertanya – yang juga akan terdiri daripada remaja dan pesara – hanya akan minum air botol sepanjang tempoh tersebut (petikan Malaysiakini).

Woen Tian berkali-kali menegaskan aspek hanya minum air berkenaan ketika sidang media pada malam pelancaran kempen itu.

Beliau bagaimanapun sama sekali tidak menyentuh mengenai 'aktiviti makan diam-diam' seperti yang ditemui pihak kami hari ini.

Beliau juga tidak sekali pun mengatakan ia adalah kempen 'sepatutnya lapar' tetapi bertegas ia adalah mogok lapar selama 100 jam.

Anggota jawatankuasa pemandu BERSIH 2.0, Wong Chin Huat yang sebelum ini bersemangat juga tidak kelihatan di Dataran Merdeka hari ini.

Mogok 'sepatutnya lapar' berkenaan dianjurkan oleh Malaysian Youth Against Public Hazard (MYAPH).


Berikut kronologi penemuan kami;

Gambar utama: Pukul 12.28 – ada peserta menerima bungkusan nasi.

Gambar 2 dan 3: Pukul 12.55 – peserta keluar mencari kuih dan makan sepanjang perjalanan balik ke lokasi mogok lapar.

Gambar 4: Pukul 1.18 – Dua orang Peserta mogok pulang ke hotel.

Gambar 5: Pukul 1.32 – Dua orang peserta mogok lapar makan di restoran berhampiran Masjid Jamek.

Gambar 6: Pukul 1.41 – Seorang lagi peserta mogok lapar datang makan di restoran yang sama.

Sumber : MyNewsHub


McTheory:
Kah kah kah.. lapar la sangat.. tuihh sama muka depa!

PANASS!! Projek Balak Pedu, Kroni Sapu Balak, Azizan Cuci Taik!! #TukarKedah



Azizan ni sebenarnya bodoh. Mc taktau dia kena racun dengan sapa dan diperdayakan oleh sesiapa, hinggakan dia mati-mati pertahankan projek balak kat Pedu tu.

Kroni dia baik punya sapu balak, orang ni pulak yang terhegeh-hegeh pertahankan projek sapu balak ni.

Azizan Abdul Razak berkata hutan dara seluas 400 hektar berhampiran Tasik Pedu yang diteroka untuk dijadikan ladang buah-buahan tidak memerlukan kajian tanah.

Beliau berkata sebuah syarikat swasta yang diberikan tanah seluas 3.75 hektar untuk mengusahakan tanaman buah-buahan mendakwa kawasan tersebut sesuai ditanam dengan anggur.

Projek itu bertujuan membuka peluang pekerjaan kepada rakyat, katanya kepada pemberita semasa ditanya sama ada kajian tanah perlu dilakukan untuk menentukan kesesuaian jenis pokok, selepas melakukan lawatan kerja ke projek ladang buah-buahan di Charok Genting, Pedu.

Pengondolan lebih 400 hektar hutan simpan sekitar Tasik Pedu dan Gunung Inas di Baling didedahkan media tempatan baru-baru ini kerana ia didakwa bakal menjejaskan alam sekitar dan hasil pertanian.

Sebelum itu, Pengurus Besar Kumpulan Ladang-Ladang PKNK (Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah) Rosli Saad dalam taklimatnya kepada Menteri Besar berkata hanya seluas kira-kira 221 hektar sahaja akan ditanam dengan pokok buah-buahan membabitkan 33 spesies.

"Saya yakin projek ini berdaya maju dan kita akan buat bersungguh-sungguh. PKNK yang diberi peranan membangunkannya juga mempunyai modal. Kita akan guna konsep tanaman buah-buah di Mesir yang membabitkan beribu hektar.

"Projek ini selaras program pembangunan Wilayah Ekonomi Koridor Utara (NCER) oleh kerajaan pusat yang meletak harapan kepada Kedah menjadi pengeluar makanan utama kepada rakyat," katanya.

Rosli juga berkata takungan akan dibuat di kawasan pembalakan di situ supaya hanya air bersih dilepaskan ke sungai.

Katanya pihak swasta atau pelabur yang ingin membangunkan tanah di kawasan tersebut diberi tempoh 30 tahun sahaja.


Sementara itu, kira-kira 50 penduduk dari beberapa buah kampung berdekatan Tasik Pedu mengadakan demonstrasi aman tidak jauh dari tempat Azizan membuat lawatan tapak bagi membantah pembalakan di kawasan terbabit.

Penduduk Kampung Kubang Bemban, Ibrahim Mehat, 58, berkata pembalakan itu meningkatkan risiko banjir melanda kampung-kampung berdekatan apabila air lebihan dari kawasan pembalakan melimpah.

Mohd Shahbari Abdul Rahman, 45, dari Kampung Charok Padi berkata sejak pembalakan bermula pada 2010, air Sungai Pedu menjadi semakin keruh dan lebih keruh lagi selepas hujan.

Hebat sangatkah Kerajaan Negeri Kedah menjalankan dua-tiga projek balak sekaligus? Ladang Rakyat belum selesai, mereka dah buat projek buah.

Bagaimana dengan projek balak Bukit Kachi? Kalau nak buat projek pembangunan, tentunya terancang dan bukannya bersepah macam ni. Padan muka Azizan, orang lain sapu balak, dia yang terpaksa cuci taik.

Taktau la dia diperbodohkan ke, atau dia yang bodoh?

McTheory:
Memang dia bodoh pun!

PANASS!! Abby Abadi Dedah Kekejaman Pas Kedah Rampas Tanah Penduduk Langkawi!!


Inilah yang terjadi bila terlalu banyak memfitnah dan mencaci UMNO. Hinggakan Langkawi yang diperintah oleh Pas Kedah pun disangkakan UMNO. Abby akhirnya membongkarkan bahawa Pas Kedah cuba merampas tanah penduduk Kedah di Langkawi. ishh ishh.. teruk betul la Pas Kedah ni.

Syabas Abby.. banyak kan lagi bercakap, banyak kan kesilapan, banyak kan dosa. Nanti mati, tak sempat diampun, melutut la kamu dineraka kelak. Syabas!!

Ahad, 30 Disember 2012

HOT INFO!! Gambar Menarik Waktu Malam Yang Patut Kita Lihat!!


NASA mengeluarkan gambar wajah bumi di wilayah Eropah, Afrika, dan Timur Tengah melalui Satelit Soumi pada malam hari.









Subhanallah.. cantiknya ciptaan Allah..

TUDIAA!! Video dan Surat Ini Mendedahkan Siapa Mazlan Aliman Anak Haram Felda Sebenarnya!!


Mungkin ada sesetengah orang tak tahu bahawa peristiwa Felda Kemahang 3 ni. Meh sini Mc nak ulang tayang!

Peguam yang mewakili peneroka Felda Kemahang 3.... Sedang Gelak Besar

Sebagaimana yang telah di janjikan tidak lama dahulu, pembongkaran terhadap penipuan peguam PAS yang di katakan telah membawa kemenangan kepada peneroka di Felda Kemahang 3 akan saya lakukan. Saya telah berkesempatan membaca surat aduan yang di tulis oleh salah seorang wakil peneroka yang di tujukan kepada Majlis Peguam Malaysia pada 15 hb November 2010, di mana di dalam surat ini, peneroka-peneroka yang tidak berapa lama dahulu seronok sakan setelah menang di Mahkamah Tinggi Kota Bharu, akhirnya sedar bahawa peguam yang mewakili mereka adalah PENIPU BESAR.


Peneroka-peneroka ini juga sedar bahawa kemenangan mereka ini bukanlah kerana peguam mereka ini hebat, tetapi di sebabkan peguam yang mewakili Felda tidak hadir akibat masalah teknikal. Oleh itu, Mahkamah telah memberikan kemenangan 'free' kepada peneroka. Yang paling untung dengan kemenangan 'free' ini ialah peguam ini kerana buta-buta mereka mendapat bayaran sebanyak RM 3.3 juta manakala setiap peneroka yang seramai 354 orang, hanya dapat RM 19 ribu je....

Di dalam surat yang panjang lebar ini, peneroka meluahkan rasa marah serta penuh kesal terhadap peguam ini. Antara yang menarik, mereka juga mempersoalkan kemana menghilangnya wang sejumlah RM 1.1 juta lagi yang dikatakan di serahkan kepada orang tengah. Sapa orang tengah ini, hanya peguam je yang tahu. Seronok jadi peguam ni kerana mereka dapat isi yang sedap lagi berisi, manakala peneroka pula dapat tulang je. Inilah dia peguam PAS yang kononnya memperjuangkan orang yang di tindas.

Saya percaya, sebab itulah begitu banyak lagi peguam-peguam PAS/PKR seperti Sivarasa dan sebagainya, berebut nak jadi peguam kepada peneroka kerana semuanya ada udang di sebalik batu. Kepada peneroka-peneroka sekelian, fikirkanlah sebelum terlambat..... Kepada peneroka-peneroka yang dah terkena ini, ingatlah pepatah melayu...' Si Luncai Terjun Dengan Labu-Labunya.... Biarkan! Biarkan!'.
Dah tahu macam mana ceritanya? Nak benda yang sama berulang lagi?

Siapa orang tengahnya? Siapa lagi kalau bukan si Mazlan Aliman. Peneroka dapat rm19 ribu sahaja. Peguam dan Mazlan Aliman dapat juta-juta. Jadi siapa sebenarnya yang menipu? heh..

McTheory:
Si penipu, tuduh orang lain menipu? heh..

PANASS!! Video Pendedahan Skandal Tanah Dan Balak Pas Kelantan!!


Video ini mendedahkan bagaimana kerajaan Pas Kelantan mengadai tanah air dan balak mereka kepada pihak luar. Inilah yang terjadi apabila Kerajaan Islam terlalu lemah, semuanya harus digadaikan!

Silap-silap tanah air pun puak ni gadai pada pihak luar, sebab tak mampu nak tadbir negeri. Jauhkanlah dari puak ni tadbir Malaysia, sebab nanti takut Malaysia pulak yang digadaikan oleh mereka!

PANASS!! Hadi Awang Minta LIVE 1 Jam, Rais Bagi LIVE 1 Jam!!


 Dalam video dibawah, Hadi Awang meminta LIVE 1 jam keudara di TV untuk menjelaskan 'Amanat Hadi Awang' yang memecah-belahkan masyarakat Islam di Malaysia selama ini. Di ajukan soalan bertalu-talu mengenai amanat kufur tersebut. Hadi mencari alasan dengan menjawab dan mencabar Menteri Penerangan untuk memberikannya peluang LIVE di TV.



Akhirnya, Rais Yatim, Menteri Penerangan memberi peluang kepada Presiden Pas itu untuk bercakap di TV.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan diberi peluang memberi penjelasan mengenai amanatnya yang didakwa mengkafirkan Umno pada 1981, di Radio dan Televisyen Malaysia (RTM).

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata Abdul Hadi perlu memohon kepada kementerian mengenai saluran yang dipilihnya untuk memberi penjelasan itu.

"Pihak RTM boleh siarkan kenyataannya sekiranya kandungannya sesuai dan ada nilai berita. Tetapi pada masa yang sama, Abdul Hadi perlu memberi peluang kepada pihak lain memberi pandangan mereka kerana amanatnya ini telah dibuat pada 1981," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas menyaksikan raptai sambutan Rumah Terbuka Malaysia Krismas dan sambutan Tahun Baru 2013 di Dataran Merdeka di ibunegara hari ini. Sambutan itu dijadual diadakan pada 31 Disember.

Rais berkata pandangan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan mufti perlu diambil kira untuk mengetahui status amanat itu yang mengkafirkan Umno dari sudut akidah.

Apa macam Hadi, ada berani ka?

McTheory:
Hadi jual Rais beli.. cewahh..

HOT INFO!! Kisah Ahli Kumpulan Ruffage yang merogol Anak Tirinya!!

Siapa di antara mereka ini perogol?

Pertama sekali kami tidak akan memberitahu siapa suspek yang dikatakan, kerana suspek itu tidak boleh dinamakan bagi melindungi kanak-kanak mangsa rogol yang mengadu.

Bulan lepas kita mendapat berita tentang seorang anggota kumpulan Hip Hop dan R&B yang dilaporkan kepada polis oleh anak tiri beliau yang berusia 14 tahun telah merogolnya sejak berusia tujuh tahun pada pukul 11 malam, Februari 2012.

Suspek yang berusia 37 tahun yang dikatakan juga pernah berlakon dalam sebuah filem, telah ditangkap di rumahnya di Gombak Jaya, Kuala Lumpur pada pukul dua pagi hari berikutnya.

Sehubungan itu ramai pihak yang telah membuat spekulasi siapa suspek tersebut. Mangsa dikatakan membuat laporan kerana sudah tidak tahan dijadikan hamba seks oleh bapa tirinya, di samping bimbangkan keselamatan adik perempuannya yang lain.
Tengah hari semalam, ibu kepada mangsa rogol itu telah muncul dalam rancangan sensasi Melodi terbitan TV3, melalui segmen Panas, menerangkan keadaan bagi pihaknya.

Ibu mangsa yang tidak dapat mengawal kesedihan semasa diwawancara oleh Dalili Michelle, mendakwa dia tidak tahu yang anaknya itu dirogol walaupun dia sering bertanya kepada anaknya. Memetik kata beliau melalui rancangan Melodi, anaknya itu sebelum ini memberikan alasan disepak kawan atau terjatuh tangga apabila ditanya mengenai lebam-lebam di bahagian badannya dan anaknya itu juga sering mengenakan berlapis-lapis pakaian.

Oleh sebab itu dia amat terkejut apabila dihubungi polis, dan diberitahu yang anaknya itu telah melaporkan yang dia telah dirogol oleh bapa tirinya sejak berusia tujuh tahun, dengan kejadian terakhir berlaku pada 9 Februari.

Beliau berkata pada waktu dia dipanggil polis, dia sedang bekerja. Setelah sampai ke balai polis, dia melalui beberapa prosedur dan hasil pemeriksaan mendapati terdapat kesan rogol lama dan baru pada anaknya. Beliau bertanya kepada anaknya kenapa tidak beritahu semasa ditanya sebelum ini, anak itu menjawab yang dia tahu ibunya syak sesuatu, tetapi dia tidak memberitahu kerana tidak mahu ibunya kecewa,
disebabkan suspek ialah suaminya.

[Klik Sini: Video Suspek Rogol Anak Tiri]

Ketika ditanya sama ada dia percaya tuduhan terhadap suaminya oleh polis, dia dipetik sebagai berkata: “Ketika ditanya oleh polis, saya tidak percaya, kerana suami saya nampak sangat alim. Sehingga empat doktor memeriksa anak saya dan memberikan kaunseling, dan terdapat bukti, barulah saya percaya yang suami saya telah merogol anak saya,”.

Dia turut memberitahu yang anaknya telah menulis deskripsi bagaimana dia dirogol dengan kasar, dan apa yang menyedihkan ialah ibu mangsa berkata dia berasa kasihan pada anaknya kerana boleh membayangkan perlakuan tersebut—dia juga diperlakukan sama oleh suaminya.

Turut menambah, kesan terhadap pendedahan tersebut, dia merasa malu ke mana pun dia pergi. Dia menceritakan telah pergi ke sekolah untuk memohon cuti buat anaknya, tetapi semua orang tahu tentang kes tersebut.

“Tuhan saja yang tahu, hancur hati seorang ibu. Tak tahu hendak cakap bagaimana,” katanya lagi.

Tidak cukup dengan itu, ketika dia pulang dari balai polis untuk membantu kes anaknya, barang-barang milik dia dan anak-anak telah dibalut dalam plastik sampah dan diletakkan dalam beg pakaian, sebelum dicampakkan di luar rumah oleh individu-individu yang tidak dinamakan, yang tidak mempercayai anak itu dirogol.

Menurutnya, dia memohon agar masa berpusing kembali supaya apa yang telah terjadi tidak berlaku.Dia turut berkata dia berbangga anaknya memberitahu tentang perkara ini sekarang.

Suspek itu kini bebas dengan ikat jamin, tetapi ibu mangsa mendakwa dia tidak dibenarkan menghampiri dia dan anak-anak atas arahan pihak polis.

Buat masa ini, dia sedang menunggu keputusan ujian sampel darah yang boleh mengesan perogol anaknya di samping menyara kehidupan anak-anaknya.

Dia memberitahu dia muncul di Melodi untuk meminta pengertian masyarakat yang mengkritiknya seolah-olah dia ibu yang tidak bertanggungjawab. Menurutnya suaminya tidak pernah memberi nafkah, jadi dia perlu keluar mencari rezeki untuk mencukupkan keperluan anak-anaknya.

Ibu mangsa turut menceritakan yang sebelum ini, semasa anaknya masih kecil, anaknya sering diugut oleh suspek yang dia akan memukulnya sehingga wajahnya tidak dikenali oleh ibunya sendiri sekiranya memberitahu perlakuannya pada sesiapa. Apabila suspek sudah remaja, dia berkata pula dia akan menyasarkan adik mangsa sekiranya mangsa enggan menuruti kehendaknya.

Akhir sekali, dia meminta sesuatu dari masyarakat:-

“Tolonglah, apabila sudah tahu anak saya dirogol, terutamanya cikgu-cikgu yang memberikan senyuman sinis seolah-olah bertanya apa yang saya lakukan sebagai seorang ibu, tolonglah berhenti. Saya pun tidak tahu perkara ini hendak terjadi, tolonglah jangan berikan saya ‘pandangan itu’,”.- MyMahasiswa

PANASS!! Karpal Bakal Dedahkan Skandal Anwar dan Shamsidar?


Pengerusi DAP, Karpal Singh dicabar membuat penafian secara terbuka Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak pernah mempunyai hubungan sulit dengan Shamsidar Taharin seperti didakwa Datuk S. Nallakaruppan.

Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan (AMK), SD Johari Md. Yassin berkata, Karpal perlu menyahut cabaran itu kerana beliau dan anaknya, Gobind Singh Deo mahukan Anwar menjadi calon Perdana Menteri bagi pakatan pembangkang.

"Karpal juga perlu menjelaskan mengapa beliau enggan menerima Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai calon Perdana Menteri sedangkan jawatan yang disandang Abdul Hadi ketika ini adalah dipilih dan bukannya dilantik.

"Jawatan yang dipegang Abdul Hadi tidak sama seperti Karpal atau Anwar. Kedua-dua mereka dilantik dan bukannya dipilih," katanya kepada Utusan Malaysia semalam.

Beliau mengulas pendirian Karpal dan DAP yang terus mahukan Anwar menjadi Perdana Menteri sekiranya pakatan pembangkang menang Pilihan Raya Umum Ke-13.

Karpal sehingga kini belum pernah menarik balik kenyataannya di Parlimen pada Oktober 1997 yang beliau mempunyai bukti mengenai penglibatan Anwar dalam aktiviti liwat.

Dalam perkembangan berkaitan, SD Johari turut mencabar Karpal mengarahkan Gobind yang juga seorang peguam menarik balik kenyataannya dalam hansard Parlimen pada Oktober 1997 berhubung kegiatan liwat Anwar itu.

KELAKAR!! Lawak Guling-Guling Tengok Pakcik Ni Eskalator!!


Bukan niat nak mempersendakan, tetapi kelakar bila tengok orang tua ni terkial-kial nak naik eskalator. Moralnya, jangan biarkan orang tua anda macam pakcik ni, nanti dipermainkan orang.

Sekian terima kasih.. hehe.. haha..

Sabtu, 29 Disember 2012

GEMPAR!! V For Vendetta KECAM Pakatan Haram dan Anwar Ibrahim!!


1. Video parody V For Vendetta ini telah diupload ke Channel YouTube Politik Tongong.

2. Nampaknya sudah ada perkumpulan baru yang muncul di arena media baru yang menggunakan nama Politik Tongong.

3. Dengar katanya akan muncul episod pertama Politik Tongong dalam masa akan datang.

4. Sama-sama kita nantikan.

5. Anda boleh layari FanPage facebook mereka di facebook/politiktongong2012 ataupun di twitter dengan @PolitikTongong.

GEMPAR!! Mogok Lapar Lynas, Sanggup Anak Mati Demi Pakatan Haram Jadah!! #KL112



Sayu rasa hati apabila melihat ada manusia yang tidak berhati perut mengheret anak-anak mereka untuk bersama-sama mogok lapar. Bawak anak berdemo dengan menyeksa mereka mereka tidur diluar bukanlah satu benda yang bijak.


Sepatutnya ibubapa perlu membuatkan anak mereka selesa tidur di rumah tapi kerana hasutan dan pemikiran cetek, mereka sanggup biar anak tak mandi semua. Pada Mc jika yang nak datang buat mogok lapar tu, tolong jangan babitkan anak-anak.

Nak jadi bodoh biar sendiri-sendiri. Kesianlah sikit kepada anak-anak tu. Tak ada akal betul. Ini Mc nak kongsi dengan rakyat Malaysia, tahap mentaliti mereka yang terlibat dalam mogok lapar tersebut sebenarnya bukanlah datang daripada golongan pejuang rakyat tetapi mereka sebenarnya adalah golongan manusia yang pentingkan diri sendiri.

Kejam dan tak berhati perut langsung! Rakyat Malaysia nak sokong ke puak-puak yang sanggup seksa anak sendiri? Mereka ini sebenarnya sudah boleh dikatakan sebagai pendera!

Mc sokong kata-kata dari Keris7Lok, memang puak ni bangang, sanggup bunuh anak semata-mata pejuangan politik!

McTheory:
Bangsat betul puak bodoh ni

PANASS!! Demo Mogok Lapar Lynas Bukti Pakatan Makin Teruk!!


Kumpulan Himpunan Hijau anti Lynas meneruskan rancangan mereka untuk mogok lapar di Dataran Merdeka selama 100 jam bermula pada jam 8.00 malam 27 Disember dan dijangka tamat pada 12 tengahari, 1 Januari 2013. Laporan jam 8.00 semalam, mendapati terdapat tidak sampai pun 20 orang yang tiba di ‘tempat kejadian’.

Sebelum itu, kita harus faham bahawa mereka ini hanya mogok lapar tetapi tidak mogok dahaga kerana mereka tidak sanggup mati dalam ‘perjuangan’ ini.

Acara kemuncak mogok ini ialah pada 31 Disember di mana 10,000 kereta dan motorsikal dijangka akan menyertai mereka. Protes dicadangkan bermula di Markas Tarbiyah PAS di Taman Melewar Gombak, seterusnya di Markas PAS Chegar Mendang di Bentong sebelum menuju ke Gebeng. Pemimpin-pemimpin PR juga akan berucap dan berceramah politik bagi memeriahkan lagi protes tersebut.

Mengikut laporan hari ini iaitu 28hb Disember, terdapat lebih kurang 60 orang ahli kumpulan ini telah ‘membanjiri’ Dataran Merdeka setakat ini. Kebanyakannya adalah anak-anak Cina DAP yang sama ada bermasalah memahami bahasa Malaysia atau Inggeris iaitu bahasa yang digunakan dalam laporan kajian pihak berkuasa atom dan nuklear antarabangsa, atau sekadar bermasalah otak lembab untuk memahami fakta sains.

Selain itu, terdapat juga seorang anak Melayu, pendemo tersohor yang malas belajar dan enggan membayar hutang iaitu, Adam Adli. Turut kelihatan ialah seorang dua balaci DAP paling setia dari Unit Amal PAS.

Jika diambil kira S.B dan media, jumlah sebenar yang hadir mungkin hanya sekitar 30 orang sahaja.

Walaupun jumlah ini dijangka meningkat menjelang acara kemuncak, namun ia tetap merupakan satu ‘setback’ atau permulaan yang buruk bagi satu program yang disokong atau lebih tepat didalangi pembangkang dari tiga parti yang cukup terkenal dengan tenaga demonstrasi yang ramai lagi bersemangat waja.

Protes secara mogok lapar jarang dilakukan di Malaysia apatah lagi disertai oleh golongan muda, iaitu semuda 14 tahun, menurut dakwaan pihak penganjur. Oleh itu, kita menjangkakan satu permulaan yang menggegarkan dengan kehadiran ramai penyokong-penyokong pembangkang untuk memberi semangat kepada mereka.

Namun, seperti laporan di atas, protes ini telah bermula dengan hambar sekali sehingga kelihatan agak menggelikan hati. Lebih-lebih lagi jika melihatnya dari segi fakta di mana apa yang diprotes mereka adalah tidak relevan sama sekali kerana Lynas telah terbukti secara saintifik sebagai selamat dan tidak membawa mudarat kepada manusia mahupun alam sekitar.

Hakikatnya, selain dari beberapa orang yang memimpin Himpunan Hijau yang telah diberi peluang mengemukakan hujah di mahkamah dan mendapat maklumat terperinci mengenai Lynas, yang lain-lainnya langsung tidak tahu apa-apa mengenai apa yang diprotes mereka.

Mereka dilihat terkial-kial menjawab soalan mengenai Lynas mahupun radioaktif. Seperti juga hujah ketua mereka yang dibakul-sampahkan oleh mahkamah kerana tidak punya fakta khusus mengenai Lynas melainkan pendapat dan gambaran mengenai kesan radioaktif secara am, begitulah juga jawapan yang diberi oleh peserta protes ini, malah jauh lebih dangkal lagi.

Kerana itulah kita melihat tindakan mereka bermogok lapar atau berjalan kaki dari Kuantan yang dilakukan mereka sebelum ini, sebagai satu tindakan bodoh piang.

Jelas, mereka telah diperbodohkan oleh pembangkang yang terdesak mencari isu sehingga menjadikan Lynas sebagai isu politik. Mereka juga telah diperbodohkan oleh pihak asing yang ingin melihat kerajaan tumbang. Selain itu, mereka juga telah diperbodohkan oleh pihak yang berkepentingan sampingan dari segi perniagaan, dalam memastikan Lynas ditutup. Inikah puak yang merasakan mereka lebih bijak dari orang lain dan bercakap mengenai ‘regime change’?

Dari satu sudut lain pula, hakikat bahawa Lynas amat berpotensi berdaya maju dan diterajui ahli perniagaan professional Melayu yang punya jati diri yang kuat juga, tidak wajar diketepikan. Oleh itu, nisbah kaum dalam Himpunan Hijau yang menunjukkan hampir 100% peserta adalah kaum Cina perlu diambilkira untuk membuktikan adanya sesuatu yang tidak kena dengan agenda sebenar penentangan terhadap Lynas.

Apapun, permulaan protes yang hambar adalah petanda jelas dari rakyat kepada Pakatan Rakyat iaitu demonstrasi untuk memburukkan kerajaan adalah kerja orang-orang bodoh yang dilakukan atas arahan pemimpin-pemimpin yang bodoh juga.

Ini kerana pemimpin yang bijak tidak akan ‘menyiksa’ rakyat berjalan kaki dari jauh, menahan lapar berpanas berhujan dan menghadapi risiko cedera atau tertangkap serta tergadai masa depan semata-mata untuk menang pilihanraya. Sebaliknya, pemimpin yang bijak akan menjaga kawasan politiknya serta negeri jajahannya dengan sebaik mungkin untuk memastikan rakyat mengundi mereka.

Nampaknya, dalam usaha puak-puak bodoh Himpunan Hijau menghancurkan Lynas, Pakatan Rakyat telah pun hancur terlebih dahulu.



HOT! #IsuAirSgor LUAS Suruh Rakyat Selangor Minum Air Najis dan Air Lombong!!


Baru-baru ni Haji Md. Khairi Bin Selamat, Pengarah Lembaga Urus Air Selangor. Mengeluarkan kenyataannya yang agak lawak bagi Mc. Kenyataannya yang mahu mengumpulkan segala air di Selangor bagi menampung sebarang kekurangan air di Selangor kelak.

Katanya Selangor boleh simpan 40% daripada jumlah air larian hujan dan air yang tidak terpakai dan terbuang, maksud air terbuang, seperti air lombong, air kolam takungan banjir dan lain-lain lagi. Pengarah LUAS memberi cadangan untuk mengumpul semua air-air itu untuk diproses dan digunakan oleh rakyat Selangor.

Khairi kata, kalau dikumpul air di Selangor ni, ianya boleh tahan sampai 2030. Pehh.. betul ke?

Mc rasa cadangan yang pengarah LUAS tu berikan teramatlah lawak dan tak masuk akal. Contohnya seperti air lombong dan takungan banjir. Jika rancangan tersebut dilaksanakan, itu bermakna Selangor perlu membuat loji air dan paip sebaran disetiap lombong dan takungan banjir tersebut.

Bukankah itu lebih mengeluarkan kos yang banyak berbanding membuat Langat 2. Malah cadangan yang dikeluarkan oleh Pengarah LUAS perlu dikaji lebih teliti kerana air lombong dan takungan banjir boleh dikategorikan sebagai air yang tidak bersih.

Cuba bayangkan bagaimana LUAS mahu merawat air yang tidak bersih malah tidak sesuai untuk kegunaan harian? Nak guna teknologi membran? Atau teknologi penapisan seperti mana Singapura menapis air new water? Jika salah satu diguna, ia akan mengeluarkan kos yang sangat besar. Apakah cadangan tersebut relevan?

Kedua-dua teknologi diatas selalunya digunakan oleh negara yang tidak mempunyai pilihan lain untuk tambahkan air. Lalu penapisan yang mahal digunakan, kedua-dua penapis tu, boleh menapis semua air, hatta air loji najis sekalipun. Tapi sanggup ke rakyat Selangor minum tapisan dari loji najis?

Apa punya bebal la cadangan dari LUAS ni. Sejak Khalid puji LUAS ni bagus, rasanya makin teruk prestasi LUAS ni. Komplain sana-sini, pemantauan air di Selangor kononnya dilakukan oleh LUAS, tapi yang kerja lebih, tetap SYABAS.

Sekarang ni Pengarahnya buat cerita pandai, nak kutip air diserata Selangor. Bernas ke cadangan tu? Kerajaan Pusat dah bagi plan untuk ambil air tambahan dari Langat 2. Tapi LUAS nak suruh rakyat Selangor minum air tapisan loji najis dan lombong pulak.

Air yang elok dok ada, tapi nak suruh orang minum air najis buat apa? Teringin juga Mc nak tau pendapat rakyat Selangor. Nak ke guna dan minum air dari segala sumber yang kita belum tahu kebersihannya?

Paling senang, nak ke korang minum air dari loji najis? yeakk..

Agaknya terpaksa kot sebab Khalid Gagap pernah cakap sanggup tunggu 100 tahun selagi tak dapat buat penstrukturan semula..  Kalau Khalid nak tunggu, biarlah dia tunggu, tapi rasanya rakyat Selangor tak sanggup…


Hah!!! Pengguna Subang Jaya dan Shah Alam dah bersuara Khalid hoiii!!  Apa tunggu lagi …
 
McTheory:
Suruh Khalid dan Ronnie pakai dulu air tu, kita tengok sanggup tak!!

PANASS!! Dr Asri Kecam Pas Kedah Arak Bertimbun di Langkawi!! #TukarKedah



Dr Asri terkejut bila melihat Langkawi, walaupun dah tukar kerajaan, namun arak masih dijual bertimbun-timbun. Apakah Dr Asri harapkan perubahan?

Mc nak habaq la kat Dr Asri dan rakyat Malaysia yang lain, takdak sebarang perubahan pun yang Pas lakukan kat Langkawi. Dari segi zahiriah atau rohaniah semuanya takdak, yang ada hanyalah perubahan nama, 'Langkawi Permata Kedah' itu saja la yang ditukar.

Dr Asri nak harap apa kat Pas Kedah ni? Kerajaan Kedah menjadi lebih ISLAMIK berbanding UMNO/BN dahulu? Harap maaf la.. takdak apa yang Pas Kedah buat untuk kemajuan Islam di Kedah. Yang ada hanya kelab malam yang tumbuh bagai cendawan lepas dari hujan.

Mungkin Dr Asri hanya fokus Langkawi, itu baru Langkawi, belum lagi yang lain. Takdak perubahan kearah kebaikan langsung, kearah kemungkaran banyak la.

Paling berubah ialah balak di Kedah semakin kurang, dan sumber air dah tercemar. Itu paling nyata!!

Bab Islam, ceramah politik lebih banyak dari ceramah agama.

Jadi memang tak berguna la.

McTheory:
Allah dah tunjuk sebenarnya Pas lebih teruk dari UMNO, ini hakikatnya!!

PANASS!! Pengarah Jabatan Hutan Kedah Ada Syer Tebang Balak Dengan MB Kedah Ka? #TukarKedah


Makin lama makin dahsyat puak ni buat projek sapu bersih balak kat Kedah ni. Azizan dan konco-konconya buat penebangan balak ni serupa mak bapak dorang yang punya.

Medan Tempur Kedah membongkarkan rahsia, apabila Azizan disoal mengenai balak Gunung Inas yang tak dapat kelulusan JAS.

Inilah jawapan rakus Azizan untuk selamatkan duit poket Pas dari disekat oleh pihak JAS. Walaupun laporan EIA belum diluluskan Azizan tetap akan meneruskan projek mengondolkan HUTAN.

Azizan berkata projek pembalakkan di Gunung Inas dan di sekitar tasik Pedu tidak akan dikorbankan semata mata untuk menunggu laporan EIA yang baru siap...

Sebaliknya Azizan menyalahkan tafsiran JAS dan Jabatan Hutan yang mengelirukan ..Tafsiran mengikut JAS 250 meter ke atas dari paras laut manakala Jabatan Perhutanan menetapkan 750 meter.

Jadi untuk tidak mengelirukan, Azizan mengambil jalan mudah iaitu " Tebang Saja Balak Itu " mana mana tafsiran pun boleh asalkan dapat wang..

Mudah saja jawapan Azizan, dia buat hutan kat Kedah ni macam hak adik bradik puak Pas..Aku difahamkan projek ni rupanya diluluskan oleh semua Exco kerajaan Pas Kedah..Tetapi kalau ada berlakunya bencana, pengarah hutan negeri Kedah kata jangan salah kerajaan negeri sebaliknya salahkan pemaju..

Pulak dah !! Bukan PKNK ka yang dapat projek ni ? PKNK bukan bawah kerajaan negeri ka ?? 3 nama teratas dalam senarai Ahli PKNK Azizan, Phahrolrazi dan Amiruddin sapa mangkaq 3 ekoq ni..?? Bukan ka depa ni MB dan Exco Kerajaan Negeri Kedah ??

Jangan buat lawak la Pengarah Hutan oii..


Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak mendakwa pihaknya tidak akan 'mengorbankan' projek kerajaan negeri semata-mata untuk menunggu laporan Penilaian Impak Alam Sekitar (EIA) yang baru siap.

Ini kerana menurut beliau aktiviti pembalakan di Gunung Inas dan Pedu telah bermula selain mendakwa projek tersebut mengikut peraturan yang telah ditetapkan oleh kerajaan persekutuan.

"Kalau sebab EIA, mereka buat lambat dulu. Takkan kerana EIA lambat, kita pun nak korban kita punya projek kerajaan," katanya kepada sebuah akhbar tempatan.

Azizan selain itu memberi alasan bahawa projek tersebut bertujuan membantu rakyat miskin dan tidak menjejaskan Tasik Pedu.

Justeru menurut Azizan kerajaan negeri bertekad untuk meneruskan aktiviti pembalakan di kedua-dua kawasan berkenaan walaupun Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar mengarahkan semua kegiatan itu dihentikan serta-merta.

Beliau mendakwa projek tanaman agro pelancongan di Pedu yang sedang berjalan dengan penanaman buah mempelam hanya mengalami kesalahan teknikal yang berkaitan dengan tafsiran ketinggian tanah dari paras laut yang berbeza oleh Jabatan Alam Sekitar (JAS) dan Jabatan Perhutanan.

Tafsiran mengikut JAS 250 meter ke atas dari paras laut manakala Jabatan Perhutanan menetapkan 750 meter.

"Jadi saya pakai mana satu pun saya betul. Ini bukan masalah pembalakan tapi masalah pembangunan," ujarnya.

PAS Kedah sebelum ini dilaporkan menjalankan aktiviti penerokaan hutan di Gunung Inas untuk memajukan 5,000 hektar tanah bagi pelaksanaan projek Ladang Sejahtera manakala lebih 400 hektar tanah hutan di sekitar Tasik Pedu diteroka bagi tujuan projek pelancongan.

Ditanya mengenai kemungkinan kerajaan negeri akan didakwa berhubung aktiviti penebangan balak berkenaan, Azizan berkata hutan adalah hak negeri.

"Dakwalah, kita tengok dakwa esok macam mana. Hutan hak negeri," tegasnya.

Dah lama Mc perhatikan Jabatan Hutan dan Pejabat Tanah kat Kedah ni. Bila kita minta detail berapa hektar tanah yang telah ditebang oleh Kerajaan Negeri Kedah, Jabatan Hutan atau Pejabat Tanah langsung tak peduli. Kami TMK dah buat siasatan, mengenai perkara ini, malah kami akan bongkar siapa disebalik Jabatan Hutan dan Pejabat Tanah.

Ini dua jabatan tarak guna punya!! Sudah kena bayar!! Masing-masing nak poket kembung, rakyat depa sepak tepi!


McTheory:
Hangpa tunggu aku londeh hangpa dua ekor nanti!

Jumaat, 28 Disember 2012

HOT INFO!! Keajaiban Kisah Dunia Islam Akhir Zaman yang Patut Kita Tahu!!


Menara Pisa, Tembok Cina, Candi Borobudur, Taaj Mahal, Ka’bah, Menara Eiffel, dan Piramid di mesir, inilah semua keajaiban dunia yang kita kenal. Namun sebenarnya semua itu belum terlalu ajaib, kerana di sana masih ada tujuh keajaiban dunia yang lebih ajaib lagi. Mungkin anda semua bertanya-tanya, keajaiban apakah itu?

Haiwan Berbicara di Akhir Zaman

Maha suci Allah yang telah membuat segala sesuatunya berbicara sesuai dengan yang Ia kehendaki. Termasuk dari tanda-tanda kekuasaanya adalah ketika terjadi hari kiamat akan muncul haiwan melata yang akan berbicara kepada manusia sebagaimana yang dinyatakan dalam Al-Qur’an, surah An-Naml ayat 82,

“Dan apabila perkataan Telah jatuh atas mereka, kami keluarkan sejenis binatang melata dari bumi yang akan mengatakan kepada mereka, bahwa Sesungguhnya manusia dahulu tidak yakin kepada ayat-ayat Kami”.

Mufassir Negeri Syam, Abul Fida ‘Ibnu Katsir Ad-Dimasyqiy berkomentar tentang ayat di atas, “Haiwan ini akan keluar di akhir zaman ketika rosaknya manusia, dan mulai meninggalkan perintah-perintah Allah, dan ketika mereka telah mengganti agama Allah. Maka Allah mengeluarkan ke hadapan mereka haiwan bumi. Konon khabarnya, dari Makkah, atau yang lain sebagaimana akan datang perinciannya. Haiwan ini akan berbicara dengan manusia tentang hal itu “.

[Lihat Tafsir Ibnu Katsir (3/49]

Haiwan aneh yang berbicara ini akan keluar di akhir zaman sebagai tanda akan datangnya kiamat dalam waktu yang dekat. Nabi-Shallallahu ‘alaihi wa sallam-bersabda,

“Sesungguhnya tak akan tegak hari kiamat, sehingga kamu akan melihat sebelumnya 10 tanda-tanda kiamat: Gempa di Timur, gempa di barat, gempa di Jazirah Arab, Asap, Dajjal, haiwan bumi, Ya’juj & Ma’juj, terbit matahari dari arah barat, dan api yang keluar dari jurang Aden, akan menggiring manusia “.

[HR. Muslim dalam Shohih-nya (2901), Abu Daud dalam Sunan-nya (4311), At-Tirmidziy dalam Sunan-nya (2183), dan Ibnu Majah dalam Sunan-nya (4041)]

Pohon Kurma yang Menangis

Adanya pohon kurma yang menangis ini terjadi di zaman Rasulullah-Shollallahu ‘alaihi wasallam-, mengapa sampai pokok ini menangis? Kisahnya, Jabir bin Abdillah-radhiyallahu ‘anhu-berkata,

“Jabir bin Abdillah-radhiyallahu ‘anhu-berkata:” Adalah dahulu Rasulullah-Shollallahu’ alaihi wasallam-berdiri (berkhutbah) di atas sebatang kurma, maka tatkala diletakkan mimbar baginya, kami mendengar sebuah suara seperti suara unta dari pohon kurma tersebut hingga Rasulullah – shollallahu ‘alaihi wasallam-turun kemudian beliau meletakkan tangannya di atas batang pohon kurma tersebut “.

[HR.Al-Bukhariy dalam Shohih-nya (876)]

Ibnu Umar-radhiyallahu ‘anhu-berkata:

“Dulu Nabi-Shallallahu ‘alaihi wa sallam-berkhuthbah pada batang kurma. Tatkala beliau telah membuat mimbar, maka beliau berpindah ke mimbar itu. Batang kurma itu pun merintih. Maka Nabi-Shollallahu ‘alaihi wasallam-mendatanginya sambil mengeluskan tangannya pada batang kurma itu (untuk menenangkannya) “.

[HR. Al-Bukhari dalam Shohih-nya (3390), dan At-Tirmidziy dalam Sunan-nya (505)]

Batu mengucap salam

Mungkin kalau seekor burung yang pandai mengucapkan salam adalah perkara yang sering kita jumpai. Tapi bagaimana jika sebuah batu yang mengucapkan salam. Sebagai seorang hamba Allah yang mengimani Rasul-Nya, tentunya dia akan membenarkan seluruh apa yang disampaikan oleh Rasul-Nya, seperti pemberitahuan beliau kepada para sahabatnya bahwa ada sebuah batu di Mekah yang pernah mengucapkan salam kepada beliau sebagaimana dalam sabdanya,

Dari Jabir bin Samurah dia berkata, Rasulullah-Shollallahu ‘alaihi wasallam-bersabda,

“Sesungguhnya aku mengetahui sebuah batu di Mekah yang mengucapkan salam kepadaku sebelum aku diutus, sesungguhnya aku mengetahuinya sekarang”.

[HR.Muslim dalam Shohih-nya (1782)] .

Pengaduan Seekor unta

Manusia adalah makhluk yang mempunyai perasaan. Dari perasaan itu timbullah rasa cinta dan kasih sayang di antara mereka. Akan tetapi ketahuilah, bukan hanya manusia saja yang memiliki perasaan, bahkan haiwan pun memilikinya. Oleh kerana itu sangat disesalkan jika ada manusia yang tidak memiliki perasaan yang membuat dirinya lebih rendah daripada haiwan. Pernah ada seekor unta yang mengadu kepada Rasulullah-Shollallahu ‘alaihi wasallam-mengungkapkan perasaannya.

Abdullah bin Ja’far-radhiyallahu ‘anhu-berkata, “Pada suatu hari Rasulullah-Shallallahu’ alaihi wasallam-pernah supaya aku membonceng dibelakangnya, kemudian beliau membisikkan tentang sesuatu yang tidak akan kuceritakan kepada seseorang di antara manusia. Sesuatu yang paling beliau senangi untuk dijadikan pelindung untuk buang hajatnya adalah gundukan tanah atau kumpulan batang kurma. lalu beliau masuk ke dalam kebun laki-laki Ansar. Tiba tiba ada seekor unta. Tatkala Nabi-Shallallahu ‘alaihi wasallam-melihatnya, maka unta itu merintih dan bercucuran air matanya.

Lalu Nabi-Shallallahu ‘alaihi wasallam-mendatanginya seraya mengusap dari perutnya sampai ke pundaknya dan tulang telinganya, maka tenanglah unta itu. Kemudian beliau bersabda, “Siapakah pemilik unta ini, unta ini milik siapa?” Lalu datanglah seorang pemuda Anshar seraya berkata, “unta itu milikku, wahai Rasulullah”.

Maka Nabi-Shallallahu ‘alaihi wasallam-bersabda:

“Tidakkah engkau bertakwa kepada Allah dalam binatang ini, yang telah dijadikan sebagai milikmu oleh Allah, kerana ia (binatang ini) telah mengadu kepadaku bahawa engkau telah membuatnya letih dan lapar”. [HR. Abu Daud dalam As-Sunan (1/400), Al-Hakim dalam Al-Mustadrak (2/99-100), Ahmad dalam Al-Musnad (1/204-205), Abu Ya'la dalam Al-Musnad (3 / 8/1), Al-Baihaqiy dalam Ad-Dala'il (6/26), dan Ibnu Asakir dalam Tarikh Dimasyqa (9/28/1). Lihat Ash-Shahihah (20)]

Kesaksian Kambing Panggang

Kalau binatang yang masih hidup boleh berbicara adalah perkara yang ajaib, maka tentunya lebih ajaib lagi kalau ada seekor kambing panggang yang berbicara. Ini memang aneh, akan tetapi nyata. Kisah kambing panggang yang berbicara ini terdapat dalam hadis berikut:

Abu Hurairah-radhiyallahu ‘anhu-berkata:

“Rasulullah-Shollallahu ‘alaihi wasallam-menerima hadiah, dan tak mau makan shodaqoh. Maka ada seorang wanita Yahudi di Khoibar yang menghadiahkan kepada beliau kambing panggang yang telah diberi racun. Lalu Rasulullah-Shallallahu ‘alaihi wa sallam-pun memakan sebahagian kambing itu, dan kaum (sahabat) juga makan. Maka Nabi-Shallallahu ‘alaihi wa sallam-bersabda, “Angkatlah tangan kalian, kerana kambing panggang ini mengkhabarkan kepadaku bahawa dia beracun”. Lalu meninggallah Bisyr bin Al-Baro ‘bin Ma’rur Al-Anshoriy. Maka Nabi-Shallallahu ‘alaihi wa sallam-menghantar (utusan membawa surat), “Apa yang mendorongmu untuk melakukan hal itu?” Wanita itu menjawab, “Jika engkau adalah seorang nabi, maka apa yang aku telah lakukan tak akan membahayakan dirimu. Jika engkau adalah seorang raja, maka aku telah melepaskan manusia darimu

“. Kemudian Rasulullah-Shallallahu ‘alaihi wa sallam-memerintahkan untuk membunuh wanita itu, maka ia pun dibunuh. Nabi-Shallallahu ‘alaihi wa sallam-bersabda ketika beliau sakit yang menyebabkan kematian beliau, “Senantiasa aku merasakan sakit akibat makanan yang telah aku makan ketika di Khoibar. Inilah saatnya urat nadi leherku terputus “. [HR. Abu Daud dalam Sunan-nya (4512). Di-shohih-kan Al-Albaniy dalam Shohih Sunan Abi Dawud (hal.813), dengan tahqiq Masyhur Hasan Salman]

Batu yang Berbicara

Setelah kita mengetahui adanya batu yang mengucapkan salam, maka keajaiban selanjutnya adalah adanya batu yang berbicara di akhir zaman. Jika kita fikirkan, maka terasa aneh, tapi demikianlah seorang muslim harus mengimani seluruh berita yang disampaikan oleh Rasulullah-Shollallahu ‘alaihi wasallam-, baik yang masuk akal, atau tidak. Kerana Nabi-Shallallahu ‘alaihi wa sallam-tidaklah pernah berbicara sesuai hawa nafsunya, bahkan beliau berbicara sesuai tuntunan wahyu dari Allah Yang Mengetahui segala perkara ghaib.

Rasulullah-Shallallahu ‘alaihi wa sallam-bersabda:

“Kamu akan memerangi orang-orang Yahudi sehingga seorang di antara mereka bersembunyi di balik batu. Maka batu itu berkata, “Wahai hamba Allah, Inilah si Yahudi di belakangku, maka bunuhlah ia”. [HR. Al-Bukhari dalam Shohih-nya (2767), dan Muslim dalam Shohih-nya (2922)]
Al-Hafizh Ibnu Hajar-rahimahullah-berkata, “Dalam hadis ini terdapat tanda-tanda dekatnya hari kiamat, berupa berbicaranya benda-benda mati, pohon, dan batu. Lahiriahnya hadis ini (menunjukkan) bahawa benda-benda itu berbicara secara hakikat “. [Lihat Fathul Bari (6/610)]

Semut Memberi Arahan

Mungkin kita pernah mendengar cerita fiktif tentang haiwan-haiwan yang berbicara dengan haiwan yang lain. Semua itu hanyalah cerita rekaan belaka dan omong kosong. Tapi ketahuilah wahai para pembaca, sesungguhnya adanya haiwan yang berbicara kepada haiwan yang lain, bahkan memberi arahan, seperti seorang komander pasukan yang memberikan perintah. Haiwan yang memberi arahan tersebut adalah semut. Kisah ini sebagaimana yang dijelaskan oleh Al-Qur’an,

“Dan Sulaiman Telah mewarisi Daud, dan dia berkata:” Hai manusia, kami Telah diberi pengertian tentang suara burung dan kami diberi segala sesuatu. Sesungguhnya (semua) Ini benar-benar suatu kurnia yang nyata “. Dan dihimpunkan untuk Sulaiman tenteranya dari jin, manusia dan burung lalu mereka itu diatur dengan tertib (dalam barisan). Hingga apabila mereka sampai di lembah semut, berkatalah seekor semut: Hai semut-semut, masuklah ke dalam sarang-sarangmu, agar kamu tidak diinjak oleh Sulaiman dan tenteranya, sedangkan mereka tidak menyadari.Maka dia (Sulaiman) tersenyum dengan tertawa kerana (mendengar) kata-kata semut itu. dan dia berdoa: “Ya Tuhanku berilah Aku ilham untuk tetap mensyukuri nikmat mu yang Telah Engkau anugerahkan kepadaku dan kepada dua orang ibu bapakku dan untuk mengerjakan amal saleh yang Engkau ridhai; dan masukkanlah Aku dengan rahmat-Mu ke dalam golongan hamba-hamba-Mu yang soleh “.

(QS.An-Naml: 16-19).

Inilah beberapa perkara yang lebih layak dijadikan “Tujuh Keajaiban Dunia” yang menghebohkan, dan mencengangkan seluruh manusia. Orang-orang beriman telah lama meyakini dan mengimani perkara-perkara ini sejak zaman Nabi-Shallallahu ‘alaihi wa sallam-sampai sekarang. Namun memang kebanyakan manusia tidak mengetahui perkara-perkara itu. Oleh kerana itu, kami mengangkat hal itu untuk mengingatkan kembali, dan menanamkan aqidah yang kukuh di hati kaum muslimin

Detik Islam

PANASS!! Phahrolrazi BIAYAI Gerakan Jatuhkan MB Kedah di Kandang Sendiri!! #TukarKedah


Sedang sibuk Azizan menyusun kroninya membalak di Kedah bagi menyapu segala yang boleh sebelum PRU, Azizan tak sedar, bahawa kedudukannya di kandang sendiri pun sudah tidak selamat. Didalangi oleh orang kuatnya sendiri, kerusi Azizan sebagai Adun Sungai Limau nampaknya tipis untuk menang.

 Mungkin tak ramai yang tahu bahawa, Azizan menang di Sungai Limau pun dulu atas undian pengundi import. Pengundi luar yang didaftarkan khas untuk mengundi di  Sungai Limau. Laporan menunjukkan bahawa ada 3000 pengundi import Pas dikawasan Azizan.

Mereka bukan pengundi hantu, tetapi pengundi yang dibawa berhijrah secara terancang dan berperingkat untuk mengundi disesuatu tempat yang Pas mahu mereka menang. Contohnya seperti di Sungai Limau dan ada beberapa tempat lain.

Cara ini sebenarnya diguna pakai oleh Dap di Pulau Pinang dan Johor. Dap pula belajar cara ini dari PAP di Singapura, menjatuhkan undi melayu dikawasan yang dikuasai melayu dengan pindahkan kaum cina bagi menyaingi kaum melayu, lalu kawasan tersebut menjadi majoritinya cina, lalu PAP berjaya menawan kawasan tersebut.

Sekarang Pakatan Haram pula mengambil cara tersebut dan melakukan disetiap kawasan yang mereka mahu menang, Di Kedah, ada beberapa kawasan yang dikesan mempunyai pergerakan pengundi secara terancang. Bab pergerakan pengundi ni, kita buka story lain nanti. Sekarang kita fokus, macam mana Azizan akan dikalahkan di kawasan sendiri.

Orang yang bertanggung jawab membawa masuk 3000 pengundi luar untuk Azizan, telah berpaling tadah dengan menyertai geng Phahrolrazi dalam Pas Kedah. Atas alasan, sejak Azizan jadi MB Kedah, dia tak pernah peduli langsung kebajikan orang Pas di kawasan Sungai Limau, atas sebab demikian, ramai yang kecik hati dengan Azizan.

sentiasa cari peluang
Phahrolrazi menyedari keadaan demikian, lalu Phahrol menghantar orang untuk menolong kumpulan yang kecik hati dengan Azizan dan membuat 'plan' bagaimana untuk Azizan kalah di Sungai Limau. Itu cerita dulu, sekarang ni, plan yang dibuat oleh mereka sudah berjalan lancar.

Mungkin depan Azizan mereka ini pijak semut pun tak mati. Tapi belakang Azizan, mereka plan untuk matikan terus karier politik Azizan. Cuba bayangkan, seorang MB kalah di Dun sendiri. Tentunya masa depan politik Azizan akan terus tutup dari sejarah politik tanah air.

Mc boleh sebut nama individu yang mahu Azizan jatuh, tapi biarla ia menjadi rahsia. Mc bongkarkan cerita ini disebabkan mahu membuktikan bahawa Pas Kedah tak pernah aman dari sebarang masalah dalam. Lakonan hidup yang mereka lakukan selama ini, hanyalah topeng untuk menunjukkan kepada rakyat Kedah bahawa Pas Kedah sudah bersatu, sedangkan pada hakikatnya, haprak hancur dan musnah.

Banyak cerita pasal Azizan kat Sungai Limau, sebab tu orang Pas sana dah mula tolak Azizan. Kalau Mc ditempat mereka pun, Mc akan lakukan tindakan yang sama. Sebelum menang, janji bulan bintang, tetapi bila dah menang habuk pun tarak. Tapi biasa la, itukan memang skill puak Pakatan, hanya janji untuk menang!

Akhir cerita, Pas Kedah memang teruk, kalau MB pun tak jaga dan buat kerja dikawasan sendiri, macam mana nak harap dia jaga satu Kedah ni? Adun-adun Pas yang lain, rasanya lagi teruk kot!! Biasa la, kepimpinan melalui teladan.

McTheory:
Kepala teruk, anak buah lagi sakan la..

PANASS!! Hadi Awang Hilang Telur Sebab Tu Dia Terus Diam!!



SIAPA yang tidak kenal Datuk Seri Abdul Hadi Awang. Beliau seorang pemimpin Pas yang begitu tegas dan lantang mengkritik UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Di bawah kepimpinannya juga, haluan perjuangan politik Pas dilihat berubah apabila meninggalkan usaha memperjuangkan negara Islam kepada negara berkebajikan.

Malahan dalam apa juga situasi, biar pun dikecam oleh pelbagai pihak berikutan tindakan Pas bekerjasama dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP yang memungkinkan Pas dilihat hanya pak turut, Abdul Hadi akan ke depan - bermati-matian mempertahankan apa yang dipanggil tahaluf siyasi.

Orang Melayu dan umat Islam juga melihat betapa lantang dan beraninya Ahli Parlimen Marang itu muncul setiap masa untuk memperkatakan sesuatu isu khususnya demi kepentingan politik pakatan pembangkang.

Tetapi sejak dua minggu lalu, Abdul Hadi bagaikan seekor singa yang kehilangan taring dan ibarat seekor harimau yang sudah tiada ngaumannya.

Segala-galanya berpunca apabila tercetusnya kembali isu Amanat Haji Hadi yang dilafazkan oleh beliau 31 tahun lalu. Bermula dengan pendedahan melalui buku Kafirkah Aku? hasil tulisan C.N Al-Afghani, hinggalah kepada satu demi satu cerita mengenai kesan amanat yang dianggap 'berpuaka' tersebut.

Pendedahan demi pendedahan yang dilakukan oleh bekas pengikut Pas mengenai akibat ketaksuban mereka mempercayai amanat itu ternyata bukan sahaja meresahkan Abdul Hadi tetapi juga Pas.

Justeru bagi mengelakkan ia terus diperbincangkan isu amanat itu dianggap isu lama, lapuk dan basi oleh kalangan pemimpin Pas.

Namun bukan itu yang ditunggu-tunggu oleh umat Islam dan orang Melayu, apa yang mereka ingin tahu apa pandangan Abdul Hadi sendiri kerana segala kekalutan itu berpunca daripada kelantangan beliau 31 tahun lalu.

Tetapi ternyata, keberanian Abdul Hadi bertempat, sehingga ke hari ini, Presiden Pas itu diam seribu bahasa. Abdul Hadi dilihat seolah-olah tersepit kerana mungkin beliau tidak menyangka begitu dahsyat akibat yang berlaku berikutan amanat tersebut.

Oleh itu mendiamkan diri adalah cara terbaik kerana sememangnya sudah menjadi amalan politik pemimpin-pemimpin Pas apabila mereka bersalah, mereka akan mendiamkan diri.

Diam dilihat jalan selamat biar pun hakikatnya perbuatan berkenaan menimbulkan lebih banyak tafsiran. Ia memandangkan isu amanat itu dilihat memberikan kesan yang cukup serius kepada umat Islam sejak 31 tahun lalu.

Abdul Hadi tidak boleh mengamalkan sikap lepas tangan dengan menganggap isu lapuk sedangkan apa yang berlaku berpunca daripada beliau sendiri.

Dan jelaslah amanat yang dikeluarkan itu membuktikan tindakan Pas selama ini yang mendabik dada kononnya mereka perjuang Islam hanyalah omong kosong semata-mata.

Ini memandangkan kalau benar Abdul Hadi dan Pas memperjuangkan Islam sudah pasti mereka akan tampil memohon maaf dan menarik balik amanat tersebut.

Abdul Hadi perlu bertanggungjawab dan bukannya bersembunyi di sebalik jubah politik Pas kerana tindakan itu hanya merugikan umat Islam.

Beliau perlu faham, mereka yang terpengaruh dengan amanat tersebut melakukannya demi kecintaan mereka kepada perjuangan parti dan pemimpin Pas tetapi tak kanlah apabila ia satu kesilapan pemimpin Pas khususnya Abdul Hadi mendiamkan diri.

Apakah ini caranya pemimpin-pemimpin Pas dan Abdul Hadi melayan dan membalas kesetiaan ahli-ahli parti itu? Tidak cukupkah selama ini pengikut-pengikut Pas diminta mematuhi apa sahaja arahan termasuk bersedia menjadi kuda tunggangan kepada PKR dan DAP?

Kenapa perlu mereka terus dibiarkan berada dalam dilema dan tertanya-tanya mengapa Abdul Hadi tidak tampil membuat penjelasan?

Kita bersimpati dengan pemimpin dan pengikut Pas yang bukan sahaja dilihat kini menjadi pak turut dalam pakatan pembangkang malahan dalam parti sendiri pun mereka hanya menjadi pengikut sahaja.

Jika mereka tidak mahu dianggap sedemikian maka bersuaralah membuat desakan kepada Abdul Hadi untuk menyatakan pendirian dan paling penting menarik balik amanatnya.

Bagaimanapun kita yakin sama ada Abdul Hadi mahupun pemimpin atau pengikut Pas mereka tidak akan berbuat demikian kerana ia akan membuktikan betapa selama ini Pas mengamalkan politik memecah-belahkan umat.

Tambahan pula Pas dan Abdul Hadi sendiri tidak ada jawapan jika disoal oleh orang Melayu dan umat Islam apakah Perlembagaan negara sudah tidak kafir lagi? Apakah kerjasama dengan DAP tidak haram lagi? Apakah menolak kerjasama dengan UMNO dibenarkan oleh Islam? Apakah pakatan pembangkang akan menghapuskan Perlembagaan yang dianggap oleh Abdul Hadi 31 tahun lalu sebagai Perlembagaan kafir?

Ternyata banyak soalan yang perlu dijawab oleh Abdul Hadi dan kepimpinan Pas, paling malang semua jawapan yang bakal mereka berikan boleh menyebabkan parti itu kehilangan sokongan politik.

Inilah yang menjadi punca utama kenapa Abdul Hadi mendiamkan diri, begitu juga ulama-ulama Pas yang merasakan isu amanat ini terlalu sukar untuk dikendalikan.

Ia memandangkan mereka tidak mempunyai hujah soal siapakah yang akan menanggung dosa pengikut Pas yang terpengaruh dengan amanat itu? Bagaimanakah ulama Pas hendak menerangkan kenapakah selama 31 tahun, tidak pernah seorang pun di antara mereka menyuarakan pandangan supaya Abdul Hadi menarik balik amanat tersebut? dan sudah tentukah ulama Pas juga tidak ada jawapan bagaimana hendak mengatur strategi untuk memastikan pengaruh politik Pas tidak terhakis jika amanat itu diakui salah dari sisi agama Islam.

Selama ini, Pas sering mendabik dada bahawa perpecahan orang Melayu berpunca daripada UMNO tetapi apa yang berlaku berikutan kelahiran amanat itu membuktikan bahawa Pas lah parti yang sebenarnya bertanggungjawab memecah-belahkan umat Islam.

Dalam politik UMNO, tidak pernah ada seorang pun pemimpin parti itu yang menzahirkan satu amanat yang bukan sahaja boleh mencetuskan perbalahan antara umat Islam tetapi juga dengan sewenang-wenangnya menjatuhkan hukum sesama Islam.

Tetapi semua itu dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Pas dan Amanat Haji Hadi adalah buktinya dan ia belum lagi mengambil kira kenyataan-kenyataan Mursyidul Amnya, Datuk Nik Aziz Nik Mat yang banyak mengelirukan umat Islam dan mewujudkan permusuhan antara mereka.

Apa pun, penulis percaya Abdul Hadi mempunyai keberanian bertempat, beliau boleh lantang berkata apa sahaja terhadap UMNO dan BN tetapi 'kecut perut' dalam memberi jawapan dalam isu amanat ini.

Apatah lagi, Abdul Hadi memahami perjuangan Pas sekarang bukanlah lagi menegakkan negara Islam atau melaksanakan hukum hudud tetapi berkongsi kekuatan bersama-sama PKR dan DAP untuk menumbangkan BN.

Oleh itu, Abdul Hadi sedar beliau perlu berhati-hati kerana PKR dan DAP amat bergantung kepada Pas sebagai kuda tunggangan untuk meraih sokongan orang Melayu.

Namun satu perkara yang perlu disedari oleh Abdul Hadi yang bertaraf tok guru bahawa Rasullullah SAW sememangnya menggalakkan kita diam dalam satu-satu perkara tetapi tidak bagi soal yang boleh membawa kehancuran umat seperti mana dalam isu amanat ini.

TUDIAA!! Bila Johan Bergaduh Dengan Azwan Ali si Bapok Tua!!


Jika anda sempat menonton program lawak terbitan Astro, Maharaja Lawak Mega 2012 pada Minggu 6 yang lalu, pasti anda tidak ketinggalan untuk menyaksikan giliran kumpulan Jozan membuat persembahan. Pada ketika itu, Jozan yang dianggoti oleh Johan dan Zizan telah membuat persembahan bertemakan rancangan TV iaitu 'Propaganjil' (Propaganza).

Pada babak itu, Johan turut melakonkan watak Azwan Ali dengan menggelarkan dirinya Azwan Awie Ali (Triple A).

Padah kerana melakonkan watak itu, Johan telah diserang oleh empunya nama melalui panggilan telefon di konti radio ERA.FM. Pada perbualan itu, Azwan Ali mengatakan akan mengambil tindakan saman terhadap Johan yang juga turut memegang watak 'Mak Jemah' pada JoHaRa Pagi ERA itu.

Tetapi jangan risau, perbualan telefon itu hanyalah gurauan semata-mata antara kedua belah pihak. Jika tidak percaya, anda boleh dengar sendiri audio sound yang disediakan di bawah. tq mychannels




sumber Jawaber6

McTheory:
Layan cerita artis sat no.. sebab malam ni kita bongkar satu cerita best punya!! Jangan lupa tunggu kat blog pukul 8.40 mlm ni..

Khamis, 27 Disember 2012

PANASS!! Tokey I-City Kaya Tipu Orang Kampung?


Seringkali kedengaran rungutan berkenaan harga tiket dibeberapa tempat hiburan keluarga. Ini antara komplen yang Mc kongsi kepada pembaca :

I-City, bertukarlah kau jadi kebun kelapa sawit....

Aku marah dan aku tak boleh tidur. Aku sampai I-City pukul 9 malam, dan aku pulang pukul 11.30 malam. Selama 2 jam setengah, adalah masa masa yang aku menyirap, aku menggeleng, aku merenung tajam, dam aku luka jiwa raga.

Aku kena main dan aku kena tipu.

Pakcik dan makcik dari kampung juga ditindas, dan ditipu secara professional. Dirompak duit poket mereka secara 'as per term and condition', juga yang paling memilukan..dibunuh harapan dan kegembiraan mereka dengan begitu saja.

Ya. Aku rasakan, aku dikenakan harga yang tidak patut untuk secebis keseronokan keluarga yang tak setara mana. Lagi pedih, bila kumpulan manusia yang ramai berpusu ke situ terdiri dari kumpulan pakcik makcik dari Kokdiang, Gua Musang, Felda Chenor, Padang Melangit dan Mersing. Mereka ini membawa ahli keluarga, anak anak kecil, sanak saudara dan mungkin anak anak jiran yang teringin menumpang bercuti ke kota. Mereka ini, dari riaknya..bukanlah semuanya berpangkat pegawai, jauh sekali memiliki harta berjuta, mereka ini semuanya rakyat marhein, yang bercita nak mengembirakan keluarga dengan membawa mereka berjalan ke sini, ke I-City.

Sebelum aku teruskan, mungkin aku boleh katakan yang i-City ni dibuat untuk pelancongan domestik. I-City pada telahan awal aku adalah tempat rakyat jelata menikmati keseronokan, dengan maksud, kerajaan (samada pusat atau negeri) atau syarikat yang menyelenggara mengenakan caj yang berpatutan dan tidak misleading. Sebaliknya aku salah, pakcik makcik juga salah. i-City rupanya bercita cita besar untuk memebelikan kereta Ferrari spider untuk setiap ahli lembaga pengarahnya.

Mari aku ceritakan celakanya. Yuran entry, selepas 7pm, RM10. Ini aku boleh terima. Normal dan tiada yang aneh. Ok sekarang, tempat paling attractive di I-City, namaya SNOWALK. Idea SNOWALK ni nak bagi rakyat Malaysia merasa hidup di Iceland.

Nak masuk sorang kena bayar dalam RM35-40 dewasa. Aku masuk ber empat semua sekali RM120. Ini pun, aku boleh terima lagi masa bayar sebab aku syak mestila SNOWALK ni power betul, boleh imitate almost exactly Iceland, atau Alps setidaknya. So RM120, setel..ready to rock in!.

Wooo..bila aku dah masuk, rupanya kena rilek dulu, kena ambil jaket (ini masuk pakej, mujur). Lagi, yang pakai selipar, kena sewa kasut, beli stoking, beli sarung tangan (sewa ke beli atau dah tak peduli sebab masa ni aku mula menyirap). Aku cakap pada fateem, faseeh dan cikgu, kita masuk je dengan kasut yang sedia ada. Walaupun subconscious mind aku tahu yang kasut si fateem dan faseeh ni tak boleh bertahan dalam cuaca Iceland, tapi hati aku yang memberontak ni menghalang dari pegi sewa atau beli. Bukan sebab aku berkira, atau aku kedekut, tapi aku fikir..kalau I-City tahu stoking, sarung tangan dengan kasut Pua Chu Kang ni adalah dresscode sewajarnya, kenapa kau tak caj aku RM200 awal awal tadi? lepastu kau bagi aku kasut, stoking dengan sarung tangan terus, nampak tak sekarang? kalau aku dah bayar sekali, lepastu aku kena bayar lagi dan lagi, itu pada aku adalah perangkap dan penipuan.

Dengan berat hati, aku dan ahli keluarga melangkah masuk, elok gaya nak masuk, brader jaga pintu spund cikgu, "handbeg tak boleh bawak masuk". Aku balas balik dengan sabar,"handbeg nak kena letak mana?". "Dalam locker kat sana", brader ni balas tenang. Aku suruh cikgu pergi setelkan handbeg dia, dan teruskan bersabar. Selang beberapa minit, cikgu datang balik pada aku, lalu dia tanyakan benda yang bikin aku lagi menyirap, "ada duit kecik? locker tu kena bayar". Dekat stage ni, aku geleng kepala. Aku dah tahu semua yang akan aku lalui lepas ni dalah mengkaya rayakan pemilik I-City, secara langsung membunuh jiwa aku dan pakcik makcik yang mengharapkan secebis gembira berjalan ke sini.

Dalam kabin SNOWALK, boleh aku simpulkan, macam kau duduk dalam peti ais tempat beku. Ada igloo, ada lampu lampu, ada sedikit gelongsor ais. Aku tak nak komen apa yang dia sajikan sebab mungkin itu idea sebenar I-City, tapi aku fikir they can do much more better. Dan bila aku marah, aku akan jadi detail, "is this the best they can offer?". Aku mula nampak hal hal yang kacau fkiran aku, kenapa takde salji? kenapa takde paramedik standby kat luar kalau anak anak aku kena frostbite? kenapa kabin ni takde seni, kompressor aircond merata rata, beam beam dan structure bangunan obviously there, sebijik macam kau jalan kat carpark cuma bezanya kau sejuk. Kenapa jaket yang dia bagi ni zip rosak, butang rosak? kenapa tak banyak variety? kenapa tempat kecik?
Nampak, benda ni patutnya senang, tapi bila aku dah mula kacau bilau dari awal, semua aku tengok salah. dan yess memang overall SNOWALK sucks big time.

Aku keluar dari SNOWALK bila faseeh menangis sebab tak tahan sejuk ais banyak masuk dalam kasut dia. Bila aku sampai kat luar, aku tengok ramai yang menggigil sejuk, kasut yang sewa tadi semua bukak. kaki mereka aku tengok merah. Temperature terlebih sejuk ke aku tak tahu. Aku tak pernah pegi Iceland, Alps pun aku tak pernah pegi, aku tak tahu sejuknya macam mana. Lantaklah!

Aku cuba bertenang, dan melepak dekat patung zirafah. fateem dengan faseeh nak main keretapi, kapal dan wheel apa benda entah. Aku tengok kawasan permainan ni semua berkumpul di satu port. Dalam kepala aku fikir macam ni, aku beli tiket sekali masuk, say RM20 sorang, atau berapa berapa lah, lepastu boleh main freeflow. Pergi matiii dengan fkiran aku, I-City lagi pandai korek duit dengan menggadai perasaan kesian mak ayah pada anak anak.

Ada 6-8 jenis permainan, dia caj RM5/person untuk satu game. Ada 2-3 game yang RM10/person. Beli tiket pakai macam smartcard. Kiranya kalau baar RM50, pakaila kad tu sampai habis. Bodo anak aku 2 orang sekali naik keretapi yang pusing tak sampai 5 round, tak sampai 5 minit in fact, aku kena bayar RM10. (RM5/person). Itu yang RM5, yang game RM10 pulak, baraaii!. Setengah jam, RM50 gone. Come on what kind of pleasure the kids will have for half an hour?
Dalam hal ni, kau orang kena clear standpoint aku. Aku tak bercakap untuk aku saja. Aku bercakap untuk orang lain, yang mungkin bajet mereka lagi kurang tapi dah terperangkap. Apa yang terperangkap? Kau bagitau anak anak kau nak datang I-City, mereka happy, bila dah sampai..pehh ambik beratus nak kena keluar. Takkan dah kat situ kau nak cakap kat anak anak kau "Janganlah..mahal lah".
yang aku cerita keretapi 5 minit tak sampai tu apply pada semua game. Aku rakam fateem dan faseeh naik keretapi tu exactly less than 4 minit.

Kau orang sabar. Aku belum habis lagi ni.

Berbalik pada hal permainan. Masa di kaunter, dekat depan kaunter, clearly stated "RM5/person" untuk game game yang disenaraikan. Macam aku bgtau tadi, ada setengah game" RM10/person". Isu kedua timbul bila faseeh dinafikan hak untuk bermain kapal apa benda entah sebab tinggi dia tak lepas benchmark. Ohhhh yang ini aku betul betul fak!. Aku tarik faseeh keluar, sambil kepala aku cuba rasionalkan situasi. Exactly belakang faseeh, ada sorang budak perempuan, tinggi dia siiikiiittt je lagi nak sampai benchmark, terus budak lepas SPM yang jaga entrance reject suruh keluar. WOW! for God sake faseeh dan budak perempuan dah beratur 15 minit semata mata nak main, when they turn come, kau just suruh keluar sebab tak lepas height?

Ayah perempuan tu cuba slowtalk dengan budak jaga entrance, kesian aku tengok orang kampung sorang sini, kesian lagi aku tengok anak dia yang terkebil kebil tak dapat main. Sabar aku hilang bila budak yang jaga tadi jawab endah tak endah dengan ayah budak perempuan tu. Sabar aku diakhiri dengan makian orang putih ditengah khalayak orang ramai. Aku tak boleh kontrol sebab aku kesian betul dekat faseeh, lagi aku kesian dekat budak perempuan yang terkecil kebil kecewa tu.

Aku ajak ayah budak tadi pergi kaunter. Sampai di kaunter aku bagitau yang "kenapa masa beli tiket you tak cakap budak budak ni ada height limit?"
Pehhh makwe kaunter tu bagi jawapan bijak,"Kat atas kan ada beritahu" sambil dia tunjuk kat atas dinding (kau kena dongak kalau nak baca satu satu) ada A4 beberapa keping yang beritahu game game yang ada height limit, dan Yes, font dia aku tengok macam font 14 atau paling besar 16.

Lalu aku khutbah pada dia, kenapa dekat depan kaunter ni tak tulis pulak? dan kenapa kau, sebagai penjual tiket yang tahu permainan ni semuanya untuk budak budak tak beritahu awal awal "encik, untuk game ni game game ni, budak bawah 120cm tak boleh main", kenapa kau tak buat? kau harap orang baca benda info yang berselerak, dalam keadaan orang ramai, nak cepat, nak bagi budak budak seronok. Ni sama la macam jual buah Strawberry kat petaling street letak sigboard besar RM5. Mindtrick, sebab by default orang ingat sekilo RM5, orang tak banyak tanya terus mintak sekilo. Hahh ambik kau rupanya RM5 ni untuk 100gram. Tulisan 100gram ni kecik halus je dia letak tepi RM5. Memang ada point yang ko salah sebab tak teliti, tapi dalam masa yang sama, kau rasa kena tipu tak? sebab dalam keadaan sibuk, orang ramai berpusu, berapa kerat manusia je boleh bagi attention to detail?. Ini nama dia manipulation.

Dan akhir sekali, smartkad tu, kalau kau tak habis main, duit dalam tu banyak lagi, kau boleh refund RM5 sahaja. Maknanya, katala duit dalam tu ada lagi RM30, tapi anak kau dah mengamuk nak balik, atau tiba tiba dia sakit perut kena bawak ke hospital. Burnlah duit tu. Unless kalau kad tu boleh bawak balik dan esok kau datang lagi sambung pakai, itu aku tak tahu lah boleh ke tidak. Tapi berapa ramai pakcik makcik Kokdiang nak datang balik esoknya semata mata nak habiskan baki duit RM30?

Nampak tak macam mana orang kampung kena main?

Aku dah tak larat nak menulis. Lama dah aku tak menulis panja SEMBANG KENCANG...ng. Kesimpulan yang aku boleh bagi;
Aku berharap, I-City ni, kau bertukarlah menjadi kebun kelapa sawit.

Pesan aku: I-City memang mahal...kalau kaya tak pe..kalau korang gaji biasa-biasa je, better jangan masuk snowalk tu.. - Sumber dari facebook

McTheory:
Persatuan penguna perlu ambil perhatian dengan perkara ini.. jangan sampai ramai yang teraniaya!

PANASS!! Guan Eng Cuba Cetuskan KRISTIANOFOBIA' Di kalangan Umat Islam Malaysia!



Guan Eng sengaja mencari pasal mencetuskan kekecohan. Mana cai puak Pakatan ni? Takkan diam saja?

PANASS!! Balak Mengila di Kedah boleh jejaskan Tanaman Sawah Padi!! #TukarKedah



Pembalakan melampau di Gunung Inas dan kawasan Tasik Pedu untuk dijadikan ladang rakyat oleh kerajaan negeri Kedah membimbangkan petani kerana aktiviti itu boleh mengakibatkan jumlah taburan hujan berkurangan.

Pengerusi Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK) F-IV Sungai Limau Dalam di Yan Datuk Ismail Arshad berkata hutan yang ditebang merupakan kawasan tadahan hujan yang airnya dialir ke kawasan pertanian.

"Jika semua balak ditebang kemungkinan taburan hujan berkurangan dan sekaligus air di empangan juga akan kurang. Ini adalah kesan jangka panjang.

"Jika aktiviti pembalakan diteruskan, tidak mustahil air dalam empangan akan kering pada masa depan dan akan menjejaskan hasil padi," katanya pada sidang akhbar berkaitan aktiviti pembalakan yang didedah akhbar baru-baru ini.

Beliau berkata kawasan pembalakan itu telah digazet sebagai hutan simpan serta kawasan tadahan hujan yang tidak sepatutnya 'diusik' dan menyifatkan tindakan menggondolkannya sebagai pengkhianatan terhadap petani. - Medan Tempur


McTheory:
Azizan mana tau apa, makan dia tau la kot..

HOT! #IsuAirSgor! Akibat Gangguan Air, Khalid Gagap Hantar Air Free Untuk Rakyat Selangor Mandi!!


Akibat gangguan air di kawasan sekitar Pandan Perdana, Pandan Indah, Taman Taynton View dan Taman Bukit Segar di Cheras. Syabas akan membekalkan 5 lori tangki air ke kawasan terlibat.

Itu lori dari Syabas, dari pihak Kerajaan Negeri Selangor pula, Khalid akan sediakan 4 lori tangki air secara PERCUMA untuk penguna yang mengunakan meter private. Bermakna, satu rumah, 4 lori tangki?

Kenapa 4 lori? Sebab kalau isu air ini berlarutan, 4 lori tangki bersamaan dengan 20 meter padu air percuma yang sepatutnya setiap pengguna di Selangor dapat.

Ya lah bukankah manifesto Pakatan cakap rakyat Selangor dapat air percuma. Memang kalau dah tahap air di kolam menjunam teruk, inilah kerja Kerajaan Khalid nanti, asyik menghantar lori-lori tangki air ke pengguna. Kalau tidak nanti saman masuk lagi...

Kalau 200 biji rumah? dah berapa tangki air yang Khalid nak berikan? Itu bagi rumah teres, semi-d atau banglo. Bagi rumah pangsa atau flat kos rendah? Satu flat hanya mengunakan satu meter pukal, dan disalurkan ke setiap rumah, harga air dikawal oleh pentadbiran flat.

Kalau guna satu meter, tentunya hanya 4 lori tangki yang akan tiba diperkarangan rumah flat yang didiami oleh beratus orang penghuninya. Apakah ini adil? Nampak sangat Kerajaan Negeri Selangor, hanya membela orang kaya, dan menindas lagi rakyat yang berpendapatan rendah.

Kejadian yang sama berlaku pada air 'percuma' yang Khalid banggakan selama ini.


Tapi sampai hari ni pun kerajaan Khalid tak hantar lori-lori tangki air ke kawasan bermasalah ni... Hari tu masa air empangan Sg Selangor turun hingga hampir setengah, Kerajaan Khalid tak turun padang. Sekarang ni berapa ramai rakyat yang menderita akibat ganggguan air ni, Kerajaan Khalid masih berdiam diri.

Peliknya LUAS boleh keluar kenyataan cakap air mentah di Selangor cukup sehingga 2030. Memanglah lepas ni Syabas akan di kambing hitamkan.

Khalid sudah tentunya orang yang mula-mula sudah tahu gangguan air ni sebab Kerajaan Selangor juga adalah empunya Syabas..

Mc diberitahu, kawasan yang mengalami gangguan air ni, sememangnya sering mengalami gangguan. Namun gangguan air yang dialami selama ini di diamkan saja oleh adun dan ahli parlimen masing-masing, meskipun terdapat banyak aduan.

Kenapa mereka diam? Kenapa mereka tidak bersuara? Mari kita lihat siapa adun dikawasan berkenaan.

Ahli Parlimen Cheras Tan Kok Wai dari Dap. YB Iskandar Adun Cempaka ni dari Pas, YB Lee Ying Ha pula Adun Teratai juga dari Dap. Ohh.. faham la Mc, kenapa mereka ini berdiam diri selama ini.

Mereka ini Ahli Parlimen dan Adun dari puak Pakatan Haram. Mereka tak berani bersuara mengenai gangguan air selama ini disebabkan takut kepada Khalid Gagap.

Jika mereka bersuara seperti mana Hannah Yeoh yang 'komplain' pasal masalah air di Subang tempohari, tentunya ia akan memberi kesan kepada pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor yang menafikan bahawa Selangor tidak pernah menghadapi masalah air.

Sudah tentu, mereka ini tak berani nak lawan bos. Biar rakyat dikawasan mereka takdak air dan hidup susah, janji kepentingan politik bos dan Pakatan Haram perlu dijaga. Kalau tak jaga, nanti PRU ke 13, dah takdak harapan nak pilih jadi calon lagi kot?

Mc amat bersimpati dengan rakyat Selangor yang duduk dibawah wakil rakyat seperti mana mereka ini. Mereka bukan berkhidmat untuk rakyat, tetapi berkhidmat untuk memperbodohkan rakyat seperti mana sekarang.

Mc rasa, sampai masa khidmat adun dan ahli parlimen seperti ini tidak diperlukan lagi oleh rakyat. Paling senang, kalau ditukarkan sekali Kerajaan Negeri Selangor yang tak relevan ini. Orang nak sumber air tetap yang baik, tapi Khalid bagi air percuma dari lori pulak. Tak masuk akal langsung!

Sampai bila rakyat Selangor nak melihat drama swasta bersiri permainan puak Pakatan ni, sampai bila? Selagi Langat 2 tak dibina dan Selangor tidak mempunyai tempat simpanan yang besar, selagi itu, gangguan air ini akan tetap bersambung sirinya, dan drama puak Pakatan mengenai hal air pula akan tetap dilakonkan semata-mata nak jaga periuk nasi masing-masing.

Namun sampai bila anda semua boleh sabar? Nak tunggu hingga lori sampai, atau hujan turun baru boleh dapat air? aduh laa.. fikirlah semua.

McTheory:
Khalid dan Kerajaan Negeri Selangor dah tak layak memerintah, bab air pun fail, macam mana nak jaga bab lain?

GEMPAR!! Hadi Awang Sakit Tenat Sebab Tipu 'Amanat


Isu Amanat Hadi terus menghantui PAS walaupun berbagai usaha menepis dan mengalihkan pandangan dilakukan mereka. Isu ini mungkin tenggelam timbul mengikut musim pilihanraya, namun ia tidak bermakna yang ia telah tidak relevan lagi. Seperti yang didedahkan, amanat tersebut telah menyebabkan begitu banyak kesesatan dan perpecahan sehinggalah kepada kehilangan nyawa.

Berbagai cabaran dilakukan terhadap Hadi Awang untuk tampil menarik balik amanatnya tetapi sehingga kini beliau membisu seribu bahasa. Selain kenyataan Nik Aziz di Harakah yang cuba meyakinkan orang ramai bahawa Hadi Awang adalah orang yang berilmu dan tahu apa yang dilakukannya, hanya puak-puak pencacai bawahan sahaja yang meroyan di laman-laman sosial cuba membela amanat tersebut sebagai benar ataupun sebaliknya, basi.

Sedangkan Hadi Awang langsung tidak merasa terpanggil memberi komen terhadap pendedahan bekas penyokongnya yang menceraikan isteri, menghancurkan hati ibubapa sendiri atau mengecilkan hati jiran tetangga semata-mata percaya bahawa mereka semua kafir, berdasarkan amanatnya.

Hadi Awang juga nampaknya tega memalingkan muka dari anak-anak yatim Memali yang sehingga kini nampaknya ada yang masih percaya bahawa bapa mereka adalah syuhada kerana meninggal dunia dalam keadaan memerangi kerajaan kafir.

Sikap berdiam diri Hadi menunjukkan betapa kerasnya hati manusia yang menganggap diri sendiri Ulama ini. Mungkin beliau hanya ingin menangani isu amanat ini di akhirat, dan bukan di dunia. Bagi Hadi, jika ada yang terus-terusan keliru, atau terus-terusan percaya bahawa isteri yang dicerainya, atau ibunya yang telah meninggal dunia adalah kafir, maka itu adalah masalah mereka, bukan masalahnya.

Buat masa ini, Hadi hanya berminat untuk bercakap mengenai pilihanraya dan bukan agama.

Inilah persepsi ramai terhadap sikap membisu Hadi Awang.

Walaubagaimanapun, adalah tidak wajar bagi kita untuk menjadi se-angkuh dan se-takbur Hadi Awang dengan merasakan persepsi kita benar belaka. Kerana itu kita harus bersifat terbuka untuk menerima kemungkinan yang persepsi kita adalah salah.

Oleh itu kita wajar mengambil kira bisikan yang sayup-sayup kedengaran dari kedai-kedai kopi, yang mengatakan bahawa Hadi Awang sedang sakit. Khabarnya, beliau bukan sengaja ingin membisu tetapi sebenarnya tidak mampu berhadapan dengan media dalam keadaan sekarang.

Benar, hanya beberapa hari lalu, beliau kelihatan begitu sihat dan cukup kuat untuk memegang jawatan Perdana Menteri tetapi, entah kenapa hari ini beliau dikatakan tenat. Ada yang berkata beliau begitu tertekan dengan isu amanat ini kerana tidak tahu cara yang terbaik untuk menanganinya tanpa menjejaskan peluang Pakatan Rakyat untuk ke Putrajaya.


Jika beliau mempertahankan kepercayaan pengikutnya bahawa UMNO adalah kafir dan kematian penduduk Memali adalah syahid maka beliau pasti berhadapan dengan lebih banyak penceraian dan perpecahan di kalangan pengikutnya yang mana sudah pasti menimbulkan kegemparan dan membahayakan kedudukan PR.

Jika beliau menafikan yang beliau pernah menyebar kepercayaan bahawa orang UMNO itu kafir maka beliau perlu berhadapan dengan bekas penyokongnya yang telah mengkafirkan adik beradik, saudara-mara serta jiran tetangga mereka kerana percayakan sebaliknya. Beliau juga perlu memberitahu anak-anak yatim Memali bahawa bapa mereka sebenarnya telah mati katak, dan bukannya mati syahid. Ini tentu menimbulkan masalah yang lebih berat lagi kepada PAS dan juga PR.

Justeru, Hadi kini benar-benar tertekan kerana takut isu amanat ini akan menggagalkan cita-citanya untuk merasai kerusi empuk Putrajaya yang suatu masa dahulu ingin dilelongnya. Kini, hidup mati Hadi adalah untuk Putrajaya dan beliau tidak dapat membayangkan kehidupan tanpa sedikit pun peluang untuk ke sana.

Tidak pasti sama ada khabar angin ini benar tetapi yang pasti ia tidak wajar diketepikan. Perlu diingatkan bahawa adik Nik Aziz yang terkenal dengan doa K.O BN juga telah disahkan K.O iaitu tenat, hanya selang beberapa hari selepas doa kontroversi itu dilafazkan dengan gagah dan bersemangat sekali. Menurut sumber orang-orang kampungnya, beliau begitu tertekan dengan ‘publisiti’ berlebihan terhadap isu tersebut.

Nampaknya, tidak mustahil bahawa Hadi Awang mengalami tekanan yang sama iaitu akibat ‘publisiti yang berlebihan’. Jika ini benar, maka sebagaimana kita mendoakan agar adik Nik Aziz cepat sembuh, kita juga mendoakan agar Hadi Awang cepat sembuh agar dapat bersemuka dengan media dan menjawab segala kemusykilan penyokong atau bekas penyokongnya mengenai kafir atau tidaknya mereka-mereka yang menyokong UMNO.

Kempen LIKE!!

Mari Kita Terus Selamatkan KEDAH Dari Tangan Puak PAKATAN !! Sila Nyatakan Sokongan Dengan LIKE Button Ni -->
P/s: Setiap LIKE Anda Amat Berharga Kepada Kami!

Anda Sokong UMNO? Sila LIKE kat Sini!
P/s: Perkasakan UMNO di Alam Maya!

Popular Posts

Arkib Blog

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | GreenGeeks Review