Ahad, 4 Disember 2011

PANAS!! PROJEK SULIHH SATU LAGI PROJEK GAGAL MENGHABISKAN DUIT RAKYAT KEDAH!!


Perancangan projek SULIHH (sungai limau hidrocarbon hub) yang di anggap satu projek mega bagi kerajaan Pas kedah telah membuka mata banyak pihak yang melihat projek berkenaan masih gagal di laksanakan sampai sekarang walaupun telah merasmikan projek tersebut pada julai 2009.

Kegagalan projek berkenaan menjadi tanda tanya seolah olah telah di sembunyikan oleh kerajaan pas kedah akan kegagalan projek tersebut.Belum pun projek berkenaan di laksanakan,


Pada bulan Jun 2011 kerajaan pas Kedah pula bercadang menjadikan Pulau Bunting di daerah Yan sebagai pelabuhan antarabangsa apabila projek landasan kereta api berkembar Kunming, China ke Ipoh siap pada 2013.

Selain itu, ia dapat merancakkan aktiviti perniagaan apabila projek penapisan minyak Hab Hidro Karbon Sungai Limau (SULIHH) beroperasi.Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata, selain membuka pelabuhan baru itu, Kerajaan Negeri bercadang membina landasan kereta api yang menghubungkan Pulau Bunting ke Kobah di Pendang.

"Saya yakin hasrat ini akan tercapai kerana beberapa pelabur dari Kunming, China menunjukkan minat untuk menjadikan Pulau Bunting sebagai pelabuhan bagi memindahkan produk mereka sebelum dieksport ke Afrika dan Australia," katanya.

Menurutnya, dengan adanya SULIHH dan pelabuhan di Pulau Bunting kelak, pembangunan di sekitar kawasan Sungai Limau akan berkembang pesat dan mampu menjana pendapatan penduduk setempat.




Adakah projek SULIHH tu memang gagal sepenuhnya??kenapa pas kedah masih lagi menyembunyikan tentang status projek tersebut..Apakah dengan menjanjikan projek pelabuhan antarabangsa yang baru sebenarnya mahu mengantikan kegagalan projek tersebut..kerja kerja menambak laut sudah dilakukan.tapi projek berkenaan masih gagal naikkan..

Menurut kenyataan ostad jijan " Projek SULIHH yang berlokasi di Yan Kedah ini akan memberi impak besar kepada pembangunan ekonomi Kedah,ujar Ustaz Azizan.

Projek ini juga akan memberi peluang pekerjaan yang besar kepada rakyat Kedah khasnya dan Malaysia amnya, kata beliau.

Projek ini juga katanya adalah kejayaan besar dan bersejarah kepada kerajaan Kedah dalam memacu pelaburan masuk ke negeri itu.

Beliau turut membayangkan kejayaan ini kelak akan memberi kesan besar kepada pertumbuhan masuk pelaburan ke Kedah, selain pembangunan kawasan berhampiran.

Beliau mengucapkan terima kasih kepada usaha keras Merapoh Resources Corporations dan Kedah Investment Centre (KIC) yang merealisasikan impian rakyat Kedah ini.

Projek yang SULIHH dijangka siap padatahun 2013 ini katanya adalah loji penapisan yang terbesar setakat ini yang diusahakan di Semenanjung.

Kerajaan Kedah ujarnya memberi sokongan penuh ke atas pembangunan SULIHH ini selain mengalu-alukan pelabur untuk melabur di Kedah. "


Nampaknya projek yang di canang canangkan paling gah di kedah tu hanyalah satu projek tin kosong satu pembohongan kepada rakyat..kerajaan Pas pula pandai menutup isu berkenaan dengan memainkan isu nasional sebagai modal bagi mengalihkan isu berkenaan.


PMK
PROJEK LYNAS JUGAK YANG KOMITED.WALAUPUN DAPAT TENTANGAN DARI SI POZIAH TORON YANG BONGOK TU,TAPI DATUK MARSHAL TETAP MEMBUKTIKAN PROJEK BERKENAAN MEMANG MEMBAWA KEBAIKKAN UNTUK RAKYAT..SYABAS DATUK MARSHAL ANAK JATI KEDAH..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nak tgk tahap bodoh pemimpin mrk,,cakap berdegar-degar,,tapi macam tahi