Isnin, 23 Januari 2012

PANASS!! Perancangan Terhebat Pas Kedah Dalam Sejarah!! #SaveKedah



Kolej Universiti Insaniah salah satu projek kebanggaan Pas Kedah. Walaupun asalnya projek ini dimulakan oleh kerajaan BN Kedah dulu. Namun kerja menaik taraf kolej ini adalah kerja kerajaan Kedah yang ditadbir oleh Pas.

Atas sebab itu Pas begitu bangga melaungkan KUIN tu mereka yang punya. Selepas KUIN, ada satu lagi Sekolah yang akan Pas Kedah bina, iaitu Sekolah Tahfiz Sains di Langkawi.


Sekolah Tahfiz Sains dimana kos yang melibatkan bajet sebanyak RM20juta bakal di tubuhkan di Pulau Tuba. Kononnya ia dilihat sebagai pemangkin untuk pendedahan agama dan hafazan untuk pelajar-pelajar Islam. klik sini

Sudah ada pendedahan di dalam media, buah mulut masyarakat mengatakan bahawa idea ini sungguh hebat. Mc sememangnya memuji idea untuk menubuhkan Sekolah Tahfiz Sains tersebut tetapi Mc khuatir ini adalah salah satu umpan PAS Kedah yang dilihat semakin hari semakin nazak untuk bertapak semula sebagai kerajaan negeri.


MENGAPA?

Sebelum ini Kolej Universiti Insaniah telah didapati berhutang sebanyak RM62 juta klik sini. Sehingga sekarang pun hutang itu belum habis dilunaskan lagi, walaupun bayarannya beransur-ansur.

Nilai defisit bajet Kerajaan Negeri Kedah berakhir tahun 2010 adalah sekitar lebih RM20 Juta

Yang menjadi persoalannya, kerajaan negeri sudah berhutang RM62 Juta, ini jumlah tetap bagi menyiapkan KUIN (cawangan kedua) ditambah pula dengan bebanan hutang baru iaitu RM20 Juta untuk projek Sekolah Tahfiz Sains?

Cuba anda fikir, RM20 Juta defisit negeri (2010) tambah RM 62 Juta (KUIN2) tambah pulak dengan RM 20 Juta (Sekolah Tahfiz). Sudah ada berapa juta hutang terbaru kerajaan negeri? Campur semua, maka Kerajaan Negeri Kedah terpaksa menanggung hutang sebanyak RM102 Juta, hutang terbaru. WOW!



Pelan pembangunan negeri Pas memang hebat, bayar hutang baru RM10 Juta, tapi Pas tambah lagi hutang RM102 Juta. Memang kerajaan negeri yang terhebat di sini.

Sudah la pembentangan bajet yang penuh dengan defisit, ditambah pulak hutang baru, Pas Kedah seolah bagaikan sengaja mahu membuat hutang banyak-banyak untuk tinggalkan kepada kerajaan yang akan datang.

Mungkin mereka dah sedar, bahawa jangka hayat kerajaan Pas Kedah dah tak lama.. tunggu PRU saja, rakyat dah nak KALIH!



McTheory:
Pas mana tau buat kerja, bercakap pandai la..

13 ulasan:

CUPING MERAH berkata...

korang ni klau tak bohong tak sah...ha ha ha..bohong banyak2..dah memang dasar...

Tanpa Nama berkata...

Hoi Cuping Merah... hang ni dah jauh ketinggalan. Apa yang dibentang oleh Mc tu semua ada bukti dan dibentang dalam Dewan Undangan Negeri...Hang tertinggal jauh sila buat homework bro...

Tanpa Nama berkata...

Betul tu..memang tak tau nak memerintah...aku pun dah tersilap pangkah masa pilihanraya ke 12 hari tu...

ANNA MONTANA berkata...

BINI NAJIB lagi TERUK,Rakyat diberikan rm 500 je,Dia Belanja RIBU2,dalam sekelip mata...!!!

NI PATUT KENA SIASAT SPRM..NTAH2 duit RAKYAT...!!!!!!!!BACA-Lah Selanjutnya:


Rosmah digelar "First Lady of Shopping" dalam akhbar Australia
Kongsi165
GAYA berbelanja boros Rosmah Mansor, sekali lagi menjadi tumpuan antarabangsa apabila beliau mendapat gelaran "First Lady of Shopping" dalam akhbar berpengaruh Australia, The Sydney Morning Herald.

Pereka fashion di Sydney, Carl Kapp memberikan gelaran "First Lady of Shopping" kepada isteri Perdana Menteri sambil mendedahkan bahawa Rosmah berbelanja besar sehingga $100,000 (RM322,794.87) di butiknya baru-baru ini.

Carl Kapp turut membayangkan bahawa Rosmah tidak gemar untuk tawar menawar di dalam berbelanja apabila menyifatkan Rosmah sebagai pemurah dan rundingan harga dengan wanita boros itu begitu mudah dijalankan.

CUPING MERAH berkata...

kah kah kah..gua yg ketinggalan ke lu orang yg ketinggalan..ha ha ha..dah 55 tahun dah patut bersara...dah nyanyuk..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Anna Montana bangang,

apa kena kerajaan kedah dengan DS Rosmah.. tak sudah-sudah nak fitnah Rosmah.. bodoh macam sial la lu.

Tanpa Nama berkata...

Cuping Merah,

penjilat tegar pakatan, jubur busuk pun ko nak jilat ka?

Tanpa Nama berkata...

ANNA MONTANA ...

Apa yang anda katakan mengenai Rosmah mungkin fitnah.

Kamu tahukan apa hukum memfitnah orang.

Rosmah ni belum nak saman orang lagi. Sekarang ni dia diam saja. Nanti dia saman kamu, cukup ke duit nak bayar peguam. Belum duit samam malu lagi? Kalau dia saman RM1 juta kamu ada duit ke nak bayar. Itu belum lagi RM100 juta.

He, he, he ... saja nyakat.

Tanpa Nama berkata...

hangpa muhong pilah apapun pencacai2 PAS bodoh oi.. aku takkan undi PAS dh aih..

fitnahlah Najib dgan Rosmah mcm manapun aku undi UMNO/BN bukan undi Rosmah.. bodo puak PAS bongok ni!

biar PAs melingkup di semua negeri.AMIN

Tanpa Nama berkata...

ni PENCACAI PAS laknat...hangpa toksah duk belagaklah.. KUIN tu hangpa tumpang nama kerja UMNO!!

KUIN yang sebelum ini dikenali sebagai INSANIAH ditubuhkan oleh kerajaan negeri UMNO pada tahun 1995..SIAPA yg MULA bg idea?

hahaha ni pencacai PAS paling meluat lah..org UMNO yg bg idea.. Allahyarham Dato Hj Ahmad Basri (juga bekas pengurus bola Kedah) dan Hj Syukri YAYASAN ISLAM KEDAH semasa zaman MB Kedah Osman Arrof..hangpa tauuu dakk PAS ngok! Hasil lawatan depa ke Mesir, utk jadikan INSANIAH universiti berkembar AL-Azhar PERTAMA di MALAYSIA!!

tp UMNO jenis tk riak bising2..wpun INSANIAH tu lubuk anak2 org PAS mengaji.. PAS yg melalak ;lebih dr anjing..


Jijan tu tau tumpang hasil org lain ja..pandai2 dia pi ubah plan asai INSANIAH KUIN kampus tetap di Alor Setar ke Kuala Ketil.. ngok betui!!

dia ubah pusat pengajian khusus agama Islam menjadi caca marba dgn masukkan kos2 pengajian akademik lain.. sehingga Al-Azhar tidak iktiraf lagi KUIN sbg Universiti berkembar spt matlamat asal!!

org PAS yg mmg dh terkenai jenis MUKA TAKMALU..kulit TEBAI mcm kerbau.. pakat2 belagak kata KUIN tu projek PAS Kedah..ptuihhhh...

model asal KUIN dan kampus tetapnya ialah di Alor Setar..tp jijan pandai ubah..hilanglah permata ilmu di Alor Setar..dia bawak pi ke daerah pekat PAS-Baling!

last2 Alor Setar sbg tempat asal Insaniah akan hilang barakah INSANIAH-pusat ilmuan Islam..

Jijan ni tau belagak cm dia hebat.. nnt MB yg nk ganti dia jenuh kelepiaq nk kambuih HUTANG!!


PAS laknatullah!!

Tanpa Nama berkata...

budak sekolah rm 100

pelajar universiti rm200

rakyat miskin rm 500

beradik beradik menteri rm juta juta

itulah relek namanya.

Tanpa Nama berkata...

Rakyat negeri POK Nicky dijanji sorga, miskin kebuloq minum ayaq karat..ayaq parit..21 thun duk ceramah..masjid pn xblh bina..

rakyat sekupang pn xdpt..tp MB anak menantu rompak habis duit negeri..RM600 JUTA lesap.. pi umrah dgn rasuah..

bodonya org PAS..lebih bodo dr lembu tua..

Tanpa Nama berkata...

anon 7.56..
rakyat dpt mcm2 tu.. Alhamdulillah UMNO bg..
menteri dpt gaji..itui hak depa..

tp kalau jd penasehat GAY ekonomi gaji Rm 1, tp duit berbillon dlm akaun Bank Israel..itu apa cerita ngok?

rakyat xdpt apa2..melainkan asap FRU masa demo.. hahah bodohnya balaci2 PR..