Sabtu, 4 Ogos 2012

TUDIAA!! Akhirnya Pas TIPU Tanah Penduduk Kampung!! #TukarKedah

Pada posting yang lepas, isu ini berkaitan penipuan yang cuba di lakukan berkaitan tanah permintaan ini di sini pada Disember tahun lepas, namun kini telah nyata penipuan itu telah berlaku,

borang ukur dari sebuah syarikat juru ukur 
MKK lantikan PAS yang menjadi saksi.
Menurut sumber yang di perolehi dari penduduk kampung. PAS melalui YB Johari Abdullah (Adun kupang) dan Phahrolrazi (Exco yang bermasalah dengan Azizan Razak) pernah berjanji kepada penduduk kampung yang memohon tanah permintaan ini akan di beri geran .

Maka borang ukur melalui sebuah syarikat jurukur telah giat di edarkan ketika itu oleh MKK.

Yang peliknya borang pemohonan tanah permintaan tak pernah di edarkan sebelum borang proses pengukuran tanah di berikan. Ini telah menimbul keraguan sesetengah pihak yang pernah berurusan mengenai tanah permintaan kerana mengikut logiknya seseorang yang mahu usahakan tanah permintaan perlulah membuat pemohonan kepada Pejabat Tanah dahulu tapi berlainan apa yang di lakukan PAS di Baling, perlu melalui "Jawatankuasa Tanah Usaha Gunung Inas" sebelum membuat pemohonan Pejabat Tanah untuk mendapat kelulusan Kerajaan Negeri,kerana "Hutan Simpan Kekal"di bawah bidang kuasa Kerajaan Negeri.

Macam pernah tengok alamat ini 

Mengikut sumber yang diketahui. PAS di Baling cuba mengunakan modus operandi politik kotor ini, untuk membuat orang kampung yang gagal memohon geran tanah permintaan marahkan Kerajaan Pusat kerana tidak membenarkan geran di buat ke atas tanah permintaan yang telah di ukur, sedangkan orang kampung sudah menghabiskan duit yang begitu banyak untuk mengupah syarikat jurukur dan membayar duit untuk membuat geran kepada individu tertentu dalam PAS Baling.


Pehhh .....sama la alamat dengan jawatankuasa tanah usaha Gunung Inas.



Pehh..menurut sumber Pejabat Tanah Daerah Baling tidak tahu akan hal ini dan tak ada pulak cop rasmi dari pejabat adun ini..apakah lepas ni YB Johari akan lepas tangan sekiranya pemohonan geran gagal??

Apakah YB Johari ini terlibat di dalam sindiket penipuan duit orang kampung berkaitan tanah permintaan dengan mengunakan modius operandi politik kotor?..

Memungut duit dari orang kampung dengan alasan nak buat geran ke atas tanah permintaan yang telah di ukur.

Kes ini telah dibongkar oleh Pisau Kedah. Sememangnya Mc sudah menjangkakan semua ini akan berlaku. Mereka menjanjikan geran pada penduduk, sedangkan mereka tidak akan mampu untuk tunaikannya. Nampaknya sangat mereka sengaja melakukan penipuan terancang ini untuk dialihkan kesalahannya kepada orang lain.


McTheory:
Berapa banyak orang kampung diperbodohkan oleh Pas ni..

Tiada ulasan: