Selasa, 23 April 2013

EKSKLUSIF DAN PANASS!! Lagi Pendedahan Salahlaku Penyelewengan di Maktab Mahmud!! #TukarKedah #SaveKedah


Semalam Mc dah dedahkan 3 helaian audit dalaman Maktab Mahmud. Sebuah institusi pengajian Islam yang terkenal di Kedah. Kiranya, sekolah Agama antara yang terulung dan disegani! Nak baca yang lepas punya posting, boleh klik SINI.

Untuk hari ni, Mc akan dedahkan semuanya, kecuali nama-nama pengetua yang bermasalah. Nama-nama pengetua yang bermasalah tu, semuanya mempunyai kaitan dengan calon Pas dan pemimpin Pas. Jangan dok kalut, kita tengok dulu dokumen audit kat bawah ni.



Ni muka depan, rasanya ini yang takdak masalah kot.. he he..


Keterangan audit.. takdak masalah juga..


Ini semalam dah Mc dedahkan, dah mula nampak ada masalah.. baca dalam petak merah!


Ada masalah pengurusan diatas, tapi tak penting sangat, kita belek lagi meh..


Haa.. masalah sudah sampai, tengok dalam petak merah diatas. Hampir semua pembayaran bermasalah. Ada baucer bayaran, tetapi tidak ada resit! Duit Maktab keluar beli apa agaknya? Shopping ka?


Helaian ni paling banyak masalah, Maktab Mahmud Sik, duit keluar, resit takdak! Maktab Mahmud Alor Setar, langsung tak ada audit, dokumen apa pun takdak. Kalau telus dan tak mempunyai masalah, takkan sampai takdak akaun keluar masuk? Maktab Mahmud Pendang, ada pelbagai masalah, agak susah untuk Mc terangkan, boleh rujuk dokumen diatas.


Maktab Mahmud Pokok Sena pun mempunyai masalah yang sama. Baucer bayaran dibuat, tetapi takdak resit. Maknanya tidak mempunyai bukti pembelian. Baucer boleh dibuka atas alasan apa pun. Tetapi yang pentingnya resit pembelian tu.

Kalau macam tu, Pengetua Maktab boleh keluarkan rm10 ribu mengunakan baucer, atas alasan nak beli alat tulis sekolah. Sedangkan duit tu digunakan untuk peribadinya sendiri. Seronoknya kalau macam tu, duit Maktab dah serupa duit mak bapak depa yang punya! 

Mc tak tuduh, tapi bukti laporan ada. Kalau benar beli barang yang berkaitan dengan Maktab, sila kemukakan resit. Bukan hanya buka baucer, kalau macam tu boleh tuduh seleweng duit Maktab! Kata telus, buat kerja cara telus.


Hal yang sama terjadi pada Maktab Mahmud Baling, duit keluar tanpa bukti yang kukuh! Siapa agaknya yang jadi Pengetua di semua Maktab yang bermasalah ni? Kenapa agaknya Maktab Mahmud mempunyai masalah pengurusan yang teruk? Kalau dibiarkan, lama ke lamaan, Maktab Mahmud akan jadi macam Kolej Universiti Insaniah (KUIN) yang sudah hampir bankrup dan mempunyai masalah dalaman yang sangat teruk!

Pendedahan mengenai Maktab Mahmud dan pengurusannya, kita sambung esok, pada waktu dan di blog yang sama. Saja Mc buat bersiri, baru sifat ingin tahu tu lebih dari biasa!!

P/s: dah ada calon Pas yang mengelupoq pasal pendedahan ni...

McTheory:
Buat kerja cara Islam laaa.. tak baik makan duit harammm..

6 ulasan:

umNgok berkata...

kalo video sek umprono bole buat,apa sgt la setakat laporan audit ni.sahih ini fitnah terbaru dari umprono.haram jadah sungguh!

Awanama berkata...

ini memang kepakaran kami..suka hati kamilah..

Unknown berkata...

Video Mustafa Ali Bahagian2 tersebar Panasssssssss........ di sini >>.
http://bnbesut.blogspot.com/2013/04/video-mustafa-ali-bahagian2-ke.html

Awanama berkata...

Salam, pencacai PAS bodo, buat salah lepas tu muhong plak, fitnah UMNO lg. Hangpa selagi Tuhan tak benamkan hangpa dlm tanah (mati) selagi tu lah hangpa samseng dlm kebodohan.

Meluat aku tgk perangai kotoq pencachai PAS. Jenis bangsa mcm Bani Israel, Tuhan bg petunjuk apa pn tk mau pakai.. pakai nafsu perot hangpa sj.

Tu dlm duk menyalak pasai HUDUD dan lagi balon betina.. celakalah PAS!!

kuntaPAS berkata...

pencacai nik najis PAS dh mula sewel.. Stopa yg buat kerja UMNO yg kena.. celakalah puak PAS!

Video stopa lg tuduh UMNO lg rakyat akan fikir dan simpati pd UMNO.. hahah bodoh punya perang saraf macai PAS. Muka sebijik2 stopa badak, betina mana dia pakai selama ni. Stopa pun rilek ja xdk nk kesah.. mcm dia pun malu nk lawan.. Bini tudung labuh suci kt rumah dia tipu hidup2.. setan punya org PAS!bodo piang!

Awanama berkata...

Penyelewangan apa???,diarg tak ikut prosedur ja(beli tak sertakan resit),pernah buat claim tak??,kalo ade bukti curi duit dah lama diarg kena,Pas tak perfect ade salah diarg buat,tpi aku berani jamin diarg bersih dari rasuah,awat tak cita plak mahathir khalid seleweng duit kerajaan buat kempen Umno???,pencacai butuh!!