Isnin, 22 April 2013

TUDIAA!! Michelle Yeoh Menyokong Kepimpinan PM @NajibRazak!! #BNbagus #PRU13


Pelakon antarabangsa Datuk Michelle Yeoh menolak bidasan pembangkang yang mengkritik Perdana Menteri dan meminta rakyat untuk memberi sokongan padu kepada Datuk Seri Najib Tun Razak."Beliau seorang pemimpin yang banyak berjasa dan akan melakukan banyak lagi perkara yang baik," katanya kepada kira-kira 60,000 hadirin pada majlis makan malam yang dianjurkan oleh Persekutuan Keturunan Cina Selangor.

"Saya, setulus ikhlas berharap bahawa beliau akan kekal sebagai Perdana Menteri dan saya minta anda semua untuk memberinya mandat yang kukuh," katanya.Yeoh menjadi sasaran bidasan oleh penulis blog pro pembangkang selepas bintang 'Crouching Tiger, Hidden Dragon' itu menerima jemputan untuk menghadiri majlis makan malam semalam.

Bagaimanapun, beberapa pihak, termasuk bapanya, Datuk Yeoh Kian Tiek, mempertahankan tindakan Michelle itu, sambil mengingatkan bahawa anaknya seperti semua rakyat negara ini berhak untuk menyokong mana-mana parti politik. Sambil menggesa pembangkang supaya lebih terbuka, Kian Tiek berkata anaknya berhak untuk menghadiri mana-mana majlis makan malam atau acara.

"Kita perlu menghormati hak setiap pengundi, bukan mengkritik mereka dan mendakwa bahawa mereka tidak patut mengundi BN. Itulah semangat demokrasi," Kata Kian Tiek.

Manakala seorang blogger Jovis Low pula berkata, pada ucapan Perdana Menteri, meminta rakyat supaya menolak pembangkang. Beliau berkata, sesetengah ahli-ahli politik membicarakan "Ubah" tetapi rakyat tidak mahu perubahan yang akan menjadikan malaysia sebuah negara yang aman sekarang kepada negara yang penuh dengan konflik dan keganasan.

Antara tulisannya yang menarik ialah, "Malaysia mencapai pertumbuhan 5.6 peratus pada tahun lalu - antara yang tertinggi di dunia. "Adakah anda mahu menukar semua kejayaan ekonomi yang telah kita capai? "Saya tahu jawapannya tentu tidak,"

Kita mahu bertransformasi kearah kemajuan yang lebih baik, bukan perUBAHan yang lebih buruk dan jahanamkan negara!

McTheory:
Sesungguhnya selama 4 tahun, Najib Razak telah melakukan pentadbiran yang sangat baik!

12 ulasan:

Awanama berkata...

korang ni nak ikut cakap ulama ka taksub dgn nyonya ni...tlg jawab

Awanama berkata...

ulamak yg mcm mana? yg setiap kali bg ceramah siap caci maki? kutuk mengutuk? hentam sana sini? yg menggadaikan kalimah Allah? patutnya ulamak membina insan. main ikut2 je ke?

Awanama berkata...

Ulamak ke ularmak? Ularmak korang pun dah boleh berpeluk cium dgn DAP...apa adahal?

Awanama berkata...

Ulamak yg asyik mengkafirkan sesama islam tu ke, yg doakan kejatohan kerajaan bn tu ke? Yg menjual kalimah Allah tu ke? Yg dokong lgbt? Yg kaunseling bini org jam 3 pagi?

Awanama berkata...

Yg korang tabsub dgn DAP apa cer? Siap tlg gantong lambang rocket lagi tu. ada ke DAP tlg gantong bendera PAS? Kesian org melayu yg msh tak sedar diri.

Awanama berkata...

Ulama pondok pon ckp haram undi pakatan.. Apa kata anda d atas? Kita x ikut pon michele yeoh ni dia cuma sokong usaha pm & kerajaan.. Salah ke? Mmg salah la sbb dia x sokong roket dogs and pigs.. Standard mentaliti pembangang sapa x sokong dia sume x betul hatta ulama yg pro kerajaan pon x betul!! Puihh

Awanama berkata...

Artis x laku ganti ulama jd calon.. Ulama sokong peliwat tua yg x setuju dgn negara Islam jd ketua.. Tu ke yg ko nak ikut??? Klu nk d persilakan dgn senang hati..

Awanama berkata...

ini lah zamannya bila ulamak dihina dan ia menjadi normal kerana semua orang menyokong penghinaan ke atas ulamak. ini la zamannya iman dah di cabut dari manusia. inilah zamannya yang paling ditakuti. Ya Allah, peliharalah ulamak2 kami,,Ya Allah. aku xnak menjadi sebahagian dari mereka y menghina kekasih2mu Ya Allah. lindungi aku dan keluargaku.

Awanama berkata...

ini lah zamannya bila ulamak dihina dan ia menjadi normal kerana semua orang menyokong penghinaan ke atas ulamak. ini la zamannya iman dah di cabut dari manusia. inilah zamannya yang paling ditakuti. Ya Allah, peliharalah ulamak2 kami,,Ya Allah. aku xnak menjadi sebahagian dari mereka y menghina kekasih2mu Ya Allah. lindungi aku dan keluargaku.

Awanama berkata...

sokong michele yeoh buleh, sokong DAP tu salah. sokong parti B boleh, sokong parti P tu salah. sokong pemimpin buleh, sokong ulamak tu salah. sokong usaha pemimpin buleh, sokong usaha ulamak tu salah. sokong yang bagi duit boleh, sokong yang empunya segala duit tu salah. sokong 1 malaysia buleh, sokong agama yang tunggal itu salah. sekarang ini yang korang nak kan? nampak sangat dacing dah senget sekarnag ni.

Awanama berkata...

Dacing senget ke kepala ko yg senget apa yg ko ckp pon aku x phm.. Baik ko g wat semak kt blog pembangang cm milosuam ke ameno ke mgkn dorang paham kot..

Awanama berkata...

aku x perlu xperlu sedarkan pembangkang sebab diorang memang dah sedar..yang belum sedar orang macam korang je... bila kena batang idung tau pula melompat... bila buat orang tak fikir pula... dasar bangang..