Khamis, 29 Ogos 2013

HOT! Punca Guan Eng Haramkan Filem Tanda Putera di Pulau Pinang!


Kenapa Guan Eng takut sangat dengan filem Tanda Putera? Apa kena mengena filem Tanda Putera tu dengan Dap? Bukankah ianya hanya filem sejarah yang mendedahkan punca sebenar berlakunya 13 mei!

Tanda Putera sebuah filem patriotik perjuangan bekas Perdana Menteri, Tun Abdul Razak Hussein yang dijadual memasuki pawagam di seluruh negara hari ini selepas beberapa kali tertangguh, diharamkan penayangannya di Pulau Pinang oleh Lim Guan Eng.

Guan Eng kata, beliau telah mengarahkan Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pengurusan Lalu Lintas dan Tebatan Banjir negeri, Chow Kon Yeow menghantar surat kepada Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) dan Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) untuk dimaklumkan kepada pemilik panggung di negeri ini tentang perkara berkenaan.

Pada pawagam yang engkar akan arahan Guan Eng, lesen mereka akan di tarik oleh PBT. Takpa, kita tengok sejauh mana permainan kasar yang Guan Eng cuba nak main.

Tentu pembaca nak tahu punca dan sebab Guan Eng takut sangat kann?

Nak tau boleh klik SINI

4 ulasan:

Bila Jari Meliukkan Tari berkata...

Pasni kita pakat2 suruh kerajaan Kedah pulak tahan jangan salurkan air ke Pulau Pinang selagi konsesi air tak dipersetujui. Tgk berapa lama diorang sanggup hidup tanpa air.

Tanpa Nama berkata...

kjaan cina dap kalau nak buat terus buat dan tegas. terus haram. terus sekat.
kjaan melayu asyik kata akan akan akan shja. dari dulu kata nak sekat air . tp smpai sekrang tak sekat2 juga.

Tanpa Nama berkata...

patut kjaan dan LPF gantung lesen pawagam penang. biar pemilik2 pawagam tahu mana satu arahn kena ikut. kan ada rawahn wajib tayang, tp tak patuh. arahan cina dap juga yg dipatuhi. so LPF kena tegas setegas cina DAP. tak ada yg rugi. pemilik2 pawagam tu juga yg akan rugi. biar diaorg rasa krn double standard!!!!!!!!!!!!! beranikah LPF dan kementerian penerangan?

Tanpa Nama berkata...

Cina mmg tegas dn keras pd Melayu. Klu dia ckp nk haram.. surat dh keluar baur masuk paper. Kita, pemimpin Melayu pengecut.. melalak AMARAN sana sini.. tgk2 Alvin sudah FREE skrg.. boleh tweeter bebas mcm biasa.. apakah bodoh penguatkuasa punya undang2 Malaysia begitu RUBBISH dan SAMPAH!!

Hina bendera terbalik, bloggers kena bising ulang2 entry, itupun xde jalan.. pekak semuanya.. PAS jgn ceritalah sudah jd pelacor sepanjang zaman.. xde peduli apa lg.

So yg pemimpin2 Melayu lain.. yg ada kuasa spt Najib mengapa LEMBIK?

Lihat Cina, ada sikit shj kuasa.. FULL UTILIZATION! Melayu? mcm PONDAN bila naik jd pemimpin.. mcm kena sumpah Cina xboleh ambil ap2 tindakan tegas.

Cabut status PR kes Surau di Johor pun bkn main cepat sbb org tu MELAYU.. itu aku heran klu Cina mampos lah nk kena cmm tu sbb pemimpin MELAYU pengecut, berani pd Melayu jer.!