Selasa, 10 September 2013

HOT! Tangan Ghaib Jahat Cuba Atur Blogger Kedah?



Kita seringkali diperingatkan tentang campurtangan asing dalam hal ehwal politik Malaysia.

Banyak negera luar hancur apabila negara asing mula mencatur politik dalaman sesebuah negara. Mesir, Libya, Tunisia dan kini sedang berlaku di Syria. Ini menyebabkan pihak tertentu saja dalam negara yang beroleh kesejahteraan hidup.

Malah ramai rakyat yang terpinggir gara-gara pemerintah yang dipilih terhutang budi dan ingin membalas budi pihak luar yang membantu. Pihak luar ketawa berdekah-dekah melihat kejayaan mereka. Pihak dalam negara menangis kerana sentiasa bertelagah antara satu sama lain.

Di Kedah, blogger-blogger Pro BN membantu BN tanpa banyak pertolongan dari pihak luar. Kalau adapaun dari luar, ianya 'a paid blogger'. You pay me, i will write for you. Mereka tidak tahu isu sebenar yang berlaku di Kedah, sebaliknya bergantung kepada sumber-sumber mereka yang tertentu sahaja.

Tetapi blogger yang berada dikalangan rakyat Kedah tahu isu sebenar di Kedah. Jadi mereka boleh dikatakan amat mengetahui hal-hal isi hati rakyat di Kedah. Dan mereka bergerak secara sukarela dan tanpa tuan.

Ini membuatkan ada beberapa pihak yang teringin sangat untuk mengawal mereka, malah ingin membentuk satu kumpulan yang berketua. Maka kedengaranlah pelbagai Jabatan atau Kumpulan yang bakal ditubuhkan.

Hasilnya lahirlah mereka-mereka yang merasakan mereka amat layak untuk mengetuai persatuan/jabatan/kumpulan ini. Berseronok dan mengaku diri hebat demi mendapat jawatan.

Tapi bagi kami, bukan jawatan sangat yang mereka hendak pegang tetapi imbuhan yang bakal mereka perolehi. Yang mereka nampak ialah curahan peruntukan yang bakal diurus kelak terutama ketika dekat dengan PRU.

Nak baca cerita kontroversi ni,  boleh sambung baca kat SINI dan SINI.

Nak kenal dengan blogger Kedah, nak lantik ketua di sini. Utamakan sokongan majoriti, bukan main atur dan syok sendiri. Kalau tak, jangan harap orang Kedah nak terima.

Masa untuk bersatu, bukan masa bergaduh!

McTheory:
Bukan nak bergaduh, cuma nak pesan saja..

4 ulasan:

duke kedah berkata...

Yg nk jadi ketua 2 x sedo diri 2 x layak...wey...g mati lah org mcm 2...kita tembak bg mati..upah org tmbak dia...

tmk berkata...

Apalah....manusia mcm ni pon ada...pergilah usaha sendiri majukan diri...bukan cucuk belakang....

Tanpa Nama berkata...

Kalo ada yg layak turun la Kedah bincang.. dok dari jauh buat apa?

Tanpa Nama berkata...

Bagi org Kedah pilih sendiri. dok atoq dari luaq buat apa? Masalahnya ada yg gila kuasa sampai tikam kawan.