Khamis, 31 Oktober 2013

INFO! Benarkah UMNO Menolak Hudud? #PrkSgLimau


Benarkah Kerajaan Malaysia menolak hudud? Kenapa hudud masih tidak dilaksanakan? Ustaz Kazim ada jawapannya..

9 ulasan:

Awanama berkata...

Setuju Umno Telah Bazirkan RM2 Juta.

Pengundi cina sudah tunjuk kepada kita masa PRU 13, sama ada cina pekan atau cina kampong mereka sepakat tidak beri undi kepada calon2 Umno. Di kampong2 mereka bagi undi kepada Pas, di pekan2 mereka bagi undi kepada DAP atau PKR. Tobat lahum mereka nak undi Umno.

PRU 13 memang sah " Pengundi Cina Tolak Umno ". Ada siapa2 pemimpin Umno berani menidakkan statement ini ?

Yang sebenarnya, RM2 juta itu kalau Umno gunakan wang sebanyak itu untuk membantu mana2 orang melayu khasnya penyokong2 Pas yang rumah mereka elok sikit sahaja daripada kandang kambing atau reban ayam, insyallah satu kampong akan beri undi kepada Umno sebagai tanda terima kasih kerana Umno bantu orang susah.

Tetapi bila Umno sanggup bagi RM2 juta kepada kaum cina yang terbukti " Tolak Umno Dalam PRU 13 " maka saya rasa ramai orang melayu yang bukan ahli Umno dan ahli Umno yang bukan karat hijau yang telah memasang angan2 untuk mengundi Umno pada 4.11.2013 ini akan berasa TAWAR HATI terhadap Umno.

Kalau Umno dan TS Muhyidin Yassin tak percaya, cuba baca dan hayati lah luahan rasa pengunjung2 dalam blog yang pada peringkat awalnya nampak menyampah dengan Pas tetapi kini mula menyampah dengan Umno pulak. TERMASUK LAH SAYA .....

Pendirian saya sekarang adalah. Dalam PRK Sungai Limau ini JIKA UMNO MENANG MELAYU TIDAK DAPAT APA-APA dan JIKA PAS MENANG MELAYU TIDAK RUGI APA-APA.

Bukan mustahil KERANA RM2 JUTA UMNO AKAN TERLEPAS PELUANG MENANG DI SUNGAI LIMAU. Kita tunggu dan lihat hasilnya pada malam 4.11.2013

Jika Umno kalah, TS Muhyidin Yassin adalah penyebabnya. Jika Umno kalah, RM2 juta adalah harganya.

Pak Belalang

hangkedee berkata...

Ah jib goat & co .Pemandu Mabuk todi

Awanama berkata...

malu pada Allah swt laa...

pemimpin2 pas kelantan mempersendakan hudud dgn mempolitikkan hudud berpuluh tahun...

tanggung dosa laa...

Awanama berkata...

Ini apa yang Azeez kata bila Astro Awani interview ;

"Susu pekat tersebut adalah untuk kegunaan jentera pilihan raya kecil yang berkampung di Rumah Baling. Saya tidak tahu bagaimana ia boleh terlepas." jelas Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim ketika dihubungi Astro AWANI.

Susu pekat tersebut dikesan telah pun luput tarikhnya pada 26 Oktober yang lalu dan ianya dikatanya mengejutkan penerima berkenaan. Tambah Azeez lagi,

"Sekiranya susu pekat tersebut telah pun luput tarikh, buangkan saja. Ia bukannya untuk dijual. Lagipun secara teknikal barangan dalam tin walaupun telah luput tarikh ia masih boleh digunakan dalam tempoh dua minggu lagi."


Punya nak menegakkan benang yang basah Azeez bagi macam-macam alasan . Tak sakit hati ke ? Dia siap kata kalau susu tamat tempoh buang saja , soal nya pasal buang atau tidak , ni buat apa lu nak aniaya orang-orang kampung dengan tak periksa lebih dahulu tarikh luput ? Nak glamour pun berpada-pada lah ... nak tunjuk lu warak , bantu orang-orang miskin , dan macam-macam propa la, lu ingat orang tak tau ka dengna lakonan. Sudah-sudah lah Azeez , ramai yang sebenarnya makin meluat bila lu dapat jadi Pengerusi Tabung Haji tu ... lu jilat PM kuat, bukan orang tak tau..

http://no2azeezrahim.blogspot.com/2013/10/azeez-rahim-walaupun-telah-luput-tarikh.html

Awanama berkata...

siapa kata kalau pas menang, melayu x rugi apa2 memang bodoh.

kalau nanti cucu cicit kita murtad sebab pas benarkan penggunaan kalimah Allah, siapa nak jawab?

buruk2 umno, ada lagi relevan, buruk2 pas, semua nak gadai

Awanama berkata...

PAS laknatullah xpyh le nk cari kelemahan dan salah UMNO. Jual kalimah Allah SWT tidak tertanding dgn 2 juta atau 2 billion atau 2 trillion wang krn tiada ada guna hidup ini wlau wang emas setimbun Gunung Jerai tp kufur dgn Allah.

PAS lakna sibuk kafirkan UMNO psl HUDUD> PAS pakai equation, UMNO tk buat HUDUD maka dikira tolak hukum Allah..
tp PAS xbuat HUDUD kira mcm mana? jihad? hari2 usung tin milo dan ceramah2 menipu.. ada apa?

skrg apa yg PAS tuduh UMNO telah kembali pd PAS.. malah lebih buruk dr apa yg UMNO tlh buat.

PAS sgt hina skrg.. jika menang sekalipun di Sungai Limau.. menang org2 Munafik.. menang yg spt buah luarkulit nmpk licin tp dlm penuh BUSUK, ROSAK dan MERBAHAYA..

Jika UMNO xmenang PRK Sungai Limau pun tdk ada apa2.. krn UMNO tetap berjasa kpd semua tnpa kita parti hijau.. Cina pun ada hak jg tp berpada2.. 2 juta bg Cina atas dasar pendidikan, mereka pun bayar cukai..

cuma jgn jd munafik mcm PAS.. jual nama Allah SWT yg mereka org kafir ini tidak 'bayar' apa2 pun utk keuntungan Islam..

Jgn share saham kekufuran dgn mengundi puak yg menolak Allah SWT sbg Tuhan yg Esa.. jgn undi parti yg hanya bijak berkata2..xlekang dgn tabung milo nya utk cekau duit.. tp jasa pd rakyat tiada.. pd agama hnya brg mainan.. jgn kita berani tanam saham akhirat dgn labur dosa dgn undi PAS..

wallahualam

Awanama berkata...

PAS kata UMNO xbuat HUDUD tolak hukum Allah.. itu PAS yg kata.. UMNO xkata dan xboleh buat ukuran cmm itu. Org yg xpakai tudung dia derhaka tp xsemestinya dia tolak Islam, spt budak yg xdgr cakap mak bapak jgn main hujan.. bkn maksud dia nk buang mak bapak dia.. cuma dia engkar tkmau dgr ckp..

Tp PAS bkn skrdr derhaka.. tp teruih tolak KE ESAAN Allah.. nah xpyh ckpla bab HUDUD.. terus jatuh kufur bila main2 dgn Ke Esaan Allah SWT.. itu terus terang2 tolak Allah sbg Tuhan yg di Tauhid kan dlm Islam dgn menyokong puak Kafir merosakkan Ke Esaan Allah..

PAS akan di azab Allah perlahan2.. igtlah xkan selamat mainan politik PAS.. mainlah sbnyk mana ISU... susunlah sbyk mana kata2 manis dlm ceramah.. menipulah sepuas2nya.. pasti satu hari nnt akan dtg PENAMAT dr YANG MAHA ESA buat PAS..

Aminn ya Robb!

Awanama berkata...

UMNO xpernah kata tolak HUDUD.. tp yg jelas PAS perkataan Islam pun dh gugur dr manifesto.. HUDUD lngsung xbunyi dah.. mmg MUNAFIK PAS nih!

Awanama berkata...

Nak pergi haji tp ada usaha ke arah itu contohnya simpan duit dn mendftar.. berbeza dgn ada duit, mampu tp belum nk pergi.. ada kuasa sbg kerajaan tp tak Mau lksana hokum Allah berbeza dgn tak dpt nk laksana sbb bukn kerajaan tp berusaha untuk laksanakan.. umat Islam harus bersatu tp d pihak yg mana? Tk mahu laksana atau tk dpt lg nk laksana?