Sabtu, 2 November 2013

HOT! Pas Derhaka Titah Sultan di Sungai Limau! #PrkSgLimau

Masjid Pas?? Bila Pas buat masjid?

Semalam Mc ada terbaca tentang penyalahgunaan masjid oleh puak Pas, di FB Wan Suhaijie. Walaupun dah berapa kali di titah oleh YDP Agong supaya masjid tidak dijadikan medan politik namun, ada segelintir puak hijau ni degil dan melawan titah.

PAS mempamerkan sikap kurang ajaq dan menderhaka kepada titah Sultan Kedah apabila memperalatkan mimbar masjid..

Dalam khutbah solat jumaat di masjid Sg Dedap semalam, .khatib jemputan yang merupakan macai PAS tidak menggunakan teks khutbah jumaat yg disediakan oleh Majlis Agama Islam Kedah MAIK, sebaliknya menggunakan teks ucapan sendiri yang jelas lagi terang merupakan teks ucapan politik kepartian yang menghasut para jemaah dengan politik kebencian yang melampau..

Malah..paling melampau apabila khatib turut menambah doa kemenangan buat calon pas bagi N20 DUN Sungai Limau, serta memfitnah BN kononnya zalim dan jahat..jelas PAS sudah terdesak apabila mendapati statistik terkini menunjukkan yang rakyat DUN Sungai Limau sudah mahu HIJRAH kepada BN pada PRK kali ini..jadi..sebab itu PAS tidak teragak-agak untuk menderhaka kepada titah Sultan Kedah agar institusi masjid tidak dijadikan medan politik kepartian yang menghasut dan mahu memecahbelahkan ahli kariah..

Harap MAIK dapat mengambil tindakan tegas kepada khatib jemputan yang kurang ajaq ini kerana beliau sudah menderhaka, rakyat Sungai Limau WAJIB menolak parti yang sanggup menderhaka kepada Sultan Kedah. Dulu arwah Tan Sri Azizan Razak dulu merupakan antara orang yang rapat dengan Sultan Kedah..beliau tidak pernah menderhaka sampai ke tahap mcm ini.

Hanya orang seperti Phahrolrazi saja yang suka menderhaka. Sahlah darah penderhaka itu masih terserap dalam calon Pas, hingga ada penyokong Pas yang bertindak mengunakan masjid sebagai pentas meraih sokongan.

McTheory:
Masa untuk orang Sungai Limau berubah! #BeraniHijrah

2 ulasan:

tukang telek berkata...

Saya harap Maik kuatkuasakan undang undang dengan tegas supaya umat Islam tidak berpecah belah dari hasutan Iblis ini.

Tanpa Nama berkata...

pas memang mcm tu...lembu punya susu sapi dpt nama