Selasa, 10 Jun 2014

HOT!! Bila Bangsa Tak Sedar Diri Cabuli Hak Agama Lain!! #StupidJasonLo


Dikala umat islam masih tercari-cari dan keliru sedikit tentang isu halal haram coklat Cadbury, muncul isu baru yang menyinggung perasaan umat islam di negara ini. Tindakan Jason Lo memuatnaik status persoalan mengenai perkataan Islam didalam Kad Pengenalan di laman sosial “twiter” mengundang kemarahan banyak pihak sejak malam semalam.

“Twitter” milik Jason Lo menjadi sasaran kemarahan umat islam di Malaysia apabila status berbentuk persoalan yang dimuatnaik jelas menunjukkan beliau cuba mempertikaikan perkataan Islam di dalam Kad Pengenalan.

Rata-rata mereka yang memberi komen menuntut Jason Lo supaya menarik balik persoalan yang dilontarkan dan meminta maaf secara terbuka kerana telah menguris hati dan perasaan umat islam di negara ini.

Disamping itu ada juga individu yang mengesa pihak berkuasa mengambil tindakan yang sewajarnya dengan mengunakan peruntukan undang-undang sedia ada keatas Jason Lo kerana telah menggangu gugat keharmonian antara agama dengan menaikkan status kontroversi berkenaan.

Diharapkan ada sessuatu tindakan yang positif diambil oleh pihak berkuasa keatas kenyataan Jason Lo agar menjadi pengajaran kepada pihak lain supaya tidak mencampuri urusan hal ehwal agama Islam di negara ini.- SGB

Komen:
Dulu Mc ni salah seorang peminat hasil karya Jason.. sebab karyanya yang agak santai dan moden lain dari yang lain. Tapi bila tengok perangai buruknya macam ni, tak sensitif terhadap kaum lain dan agak kurang ajar. Mc percaya, bukan Mc sorang peminat yang akan menyampah padanya, mungkin jutaan lagi pun akan buat benda yang sama.

Tak sokong Islam ke, tak suka melayu ke, cuba la sensitif dengan kaum lain dan agama lain. Sebab kami ni, walaupun tak suka hangpa, tapi kami sabar dan menjaga hati perasaan kaum lain.

Rasanya itulah kelemahan melayu.. suka jaga hati orang.. akhirnya hati sendiri yang sakit.


McTheory:
Kononnya jangan letak Islam takpa.. sebab yakin diri tu Islam.. kalau kira macam tu, baik jangan letak nama anak nanti.. sebab dah tentu ko dah tahu anak ko yang mana satu kann?

10 ulasan:

Awanama berkata...

Zaman PM Najib dh la dia lembik dan tk strategik dlm tangani isu2 berat.. lepas tu dia gatal pegi hapus ISA.. punye seronoklah puak2 laknatullah PR dan kafir ni jolok isu2 sensitif, hina menghina Agama dan Melayu..

Najib punya pasal kita yg tanggung masalah.. adoii!

Awanama berkata...

Si BANGSAT KEPARAT RASIS ni baik PI MAMPUS! NGO-NGO Islam/Melayu baik buat lapuran POLIS sebab yg. diHINA/GERTAKnya bukan semua agama, tetapi ISLAM/umatnya, yg. MENYALAHI Perlembagaan Persekutuan!

Dahlah makin ramai si ekoq-ekoq PENGGANASBANGKAI Red Bean yg. ditaja puak SYAITAN Barat-Zionis dan DAPBANGKAI-CELAKA, termasuk MENYAMAQ guna nama Melayu/Islam, pakaian & bahasa Islam (sebut Kalimah ALLAH SWT cthnya), sedg. MENGAMOK mcm. ANJING KURAP GILA!

Lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini yg. membuktikan begitu jelasnya PENGIKTIRAFAN pelansongan kuasa EKSEKUTIF Raja/Sultan Melayu dari sebelum PENJAJAHAN British-ZIONIS; semasa Perlembagaan Persekutuan digubal, bukan sekadar “hiasan Adat“ – sepatutnya PENASIHAT-PENASIHAT mcm Haji Mahamad Naser bin Disa, Peguam Kanan Persekutuan, Ahli Lembaga Pemegang Amanah Dewan Amal Islami (DAMAI) - di lantik sbg. PENASIHAT TULEN dlm MT UMNO, Utusan Melayu dan JPM (ketiganya yg. disyaki sudah dikuasai si LIBERAL-plg-merbahaya) !

Lihat artikel BERNAS ini di - https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ :

Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam

Haji Mahamad Naser bin Disa[1]

7 April, 2012

Islam Agama Negara: Undang-undang Tertinggi Negara

…..SALAH tanggapan ke 3 – Kedudukan Islam lebih rendah dari Perlembagaan.

Perkara 4(1) Ketinggian Perlembagaan- tidak menafikan kedudukan Islam sebagai agama Negara, malah ia memartabatkan perkara 3(1) – Islam Agama Negara sebagai undang-undang tertinggi. Kenapa kita perlu menjunjung prinsip sekular Barat yang langsung tidak disebutkan dalam Perlembagaan sebagai sebahagian dari undang-undang tertinggi Negara, sedangkan peruntukan yang jelas mengenai Islam sebagai Agama Negara itu adalah perkara yang pertama sekali disebutkan dalam Perlembagaan, dan diikrarkan oleh YDPA, dikesampingkan dan dipinggirkan hingga tidak dianggap sebagai undang-undang tertinggi? Terserlah lah sikap hipocracy kelompok sekular dalam menanggapi kedudukan Islam dalam perlembagaan mencecah ke tahap pembohongan yang amat besar dalam sejarah Malaysia moden. Justeru salah tanggapan ini perlu diperbetulkan. Islam sebagai Agama Negara mesti dihormati dan dipatuhi sebagai Undang-undang Tertinggi Negara. Sebarang dasar dan undang-undang yang digubal mestilah tidak bercanggah dengan Agama Negara dan memelihara ketinggiannya adalah menjadi kewajipan pemerintah.

Kewajipan untuk memastikan segala aspek pemerintahan Negara perlu mematuhi prinsip agama Islam bukan sahaja berasaskan kepada kedudukan Islam sebagai agama negara, malah ia bertunjangkan kepada komitmen YDPA sebagai Ketua Utama Negara sebagaimana yang dilafazkan dalam sumpah baginda. Sumpah Agong yang perlu dilafazkan selaras dengan kehendak perkara 37 Perlembagaan Persekutuan adalah sepertimana yang dilakarkan dalam Jadual keempat Perlembagaan Persekutuan.....(TERUSkan MEMBACA)

Makcik Sambal Belacan.


Awanama berkata...

Kalau Jason Lo ni Melayu,awal2 dah kena tangkap dan dakwa. Tapi memandangkan dia cina, tiada apa2 tindakan sebab slogan Najib-Cina Di dahulukan,Melayu di abaikan.

Awanama berkata...


PUKIMAK LU JASON LO.
JASON LO LANCAU.

arab berkata...

Dia ni xsalah aku islam... Sebb tuh dier ckp camtu, almaklom der darah campor so xbrp nk islam sgt. Suh kj lah sound dier kan ker kwn baik dier tu

Awanama berkata...

Buang perjuangan negara islam pas dah setuju...
Seterusnya kita buang islam dlm ic...
lps ni kita pakat2 setuju buang islam dari malaysia pulak..
jangan risau la...Pas wajib setuju...
tak caya suroh Lks tanya hj Hadi...

berasiam berkata...

kalau buang dari daftar status agama, mana nak tau orang tu agama apa kan? ikut perlembagaan, melayu mesti beragama Islam. kalau bukan Islam, secara automatik gugurlah kelayakannya sebagai melayu dari sudut perlembagaan.

yang jadi punca polarisasi kaum ialah sekolah jenis kebangsaan. hapuskan sekolah jenis kebangsaan dulu, termasuk kolej dan universiti yang sealirannya, kemudian lihat hasilnya, masihkah berlaku polarisasi dalam 30 tahun akan datang? kalau masih berlaku, barulah hapuskan daftar agama dalam pengenalan.

hapuskan yang hanya ada pada kamu dan tidak ada pada kami terlebih dahulu, baru nak hapuskan yang ada pada semua. jason lo mengaku dirinya muslim. ada ayat al-Qur'an menerangkan perbezaan ciri-ciri yang muslim dan yang mukmin. sendiri fahamlah.

Awanama berkata...

Najib terpaksa berhati hati kerana kalau dibuat apa pun Melayu bodoh fitnah akan gunakan sebagai senjata. Kenapa PAS tak bising. Patutnya PAS la yg buat bising. PAS tak pernah demo guling guling apabilA Islam dihina.

Awanama berkata...

Tanya dulu siapa punya angkara. Islam dihina sehina-hinanya.

Siapa yang menghalalkan homesex, LGBT, hak asasi, plurulisma, krononisma tak lain tak bukan.

Anak Mamak Brahim. Asal keturunan jual mee rebus di Simpang Empat bawah pokok ketapang, Province Wellesly ( Seberang Jaya )

Kerana tamak kuasa habis punah umat. Cuba tengok puak macam mana yang menyokonnya. Muka-muka jambu.

Mat Sabun yang dikatakan perjuang Islam pun tumpang sekaki.

Mana tidaknya orang yang pernah cuim puk* dapat geng yang main belakang seronok hingga menjilat jarilah.

Malaun-malaun inilah penyebab umat Islam terlalu hina.

Awanama berkata...

Anjing² ni patut segera d'rantai. Atau d'hapuskaskan. Mereka tak tahu menghormati dan tak mahu menghormati budi bicara orang Melayu.
Lebih mudah lagi, dedahkan identify mereka. Supaya mudah d'kedah.