Rabu, 25 Jun 2014

HOT!! Ibu Gemuk Macam Badak, Anak dibiarkan Kurus Macam Nak Mati? #KejadahApakahIni?

Ibunya terlebih makan.. anaknya tak bagi makan..

Si bodoh yang berlakon pandai..
Hujah Wardina membela si ibu yang kejam.


Disebabkan banyak cerita kononnya si ibu ni susah nak mampus, sampai tak mampu nak bagi anak makan. Ada wartawan pergi jumpa si bos ibu Lola ni.

Bos kepada Lola, 40, ibu kepada Muhammad Firdaus Dullah, 15, mendedahkan gaji dan pendapatan yang diterima oleh Lola. 
Bos tersebut juga memberitahu Puan Lola tidak pernah menceritakan kesempitan hidupnya jika tidak mungkin bantuan boleh dihulurkan. 
Pengurus Kanan Modal Insan Brahim's Airline Catering (BAC) Ahmad Reza Kamaruddin berkata, Lola yang bertugas sebagai pekerja penyajian di syarikat itu sejak 10 tahun lalu terlalu berahsia dan hanya melakukan tugas tanpa membabitkan hal-hal peribadi di tempat kerja. 
Ini kata-kata Ahmad Reza kepada Metro:: 
“Kami terkejut apabila membaca kisah anaknya itu tersiar kerana dia tidak pernah berkongsi masalahnya dengan pihak syarikat atau Kesatuan Pekerja-pekerja BAC yang amat mementingkan kebajikan pekerja dan ahlinya. 
“Kami faham dengan pendapatan kasar RM2,327.81 sebulan atau bersih RM1,549.38, ia mungkin tidak cukup untuk menyara dua anaknya tetapi syarikat juga menyediakan banyak ruang untuk membantu termasuk memberi pinjaman peribadi,” 
Keadaan Muhammad Firdaus yang kini dirawat di Hospital Tuanku Jaafar Seremban dilaporkan stabil dan semakin pulih.

sumber METRO

Komen Mc:

Seorang ibu gaji bersih RM1500 pun tak mampu nak jaga seorang anak OKU?

Alasan kesempitan wang la, tak cukup makan la, susah la. Tapi si mak badan gemuk macam badak. Anak dibiar kurus kering sampai tinggal kulit dgn tulang. Si bangsat ni mak jenama apa haa? Sanggup tengok anaknya jadi macam tu?

Kalau mak dia seorang yang waras, mana mungkin biar anaknya jadi kurus sampai macam tu sekali.

Tu kalau lagi 2,3 hari.. aku berani jamin, kesyurgalah budak tu.

Biar Apa pun alasan si mak.

Dia memang takdak hati perut, mengisi perut sendiri, tanpa memikir anak yang kelaparan. bodoh macam bangkai!

Jom sahabat join kami di Mukhriz Mahathir FC.. nak join KLIK LINK bawah ni..

9 ulasan:

Awanama berkata...

TAK BERANI NAK CKP , YA MEMANG SALAH , SKRG DAH TAU YG BERHUJAH PANJANG SILA HULURKAN BANTUAN...........OK ATAU HNYA KOMEN ....AKU ORG SUSAH AKU SENDIRI PERLU BANTUAN

Awanama berkata...

Nak tengok apa bantuan wardina...
atau hanya pandai menuding jari tapi
tindakan habuk pun tarak...

Awanama berkata...

Pelik mengapa wardina salahkan kerajaan. Si Ibu ini x daftarkn anaknya OKU, ic pn xbuat, tp wardina salahkan kerajaan..aritu bila kecoh2 kesnya dgn ustaz Don & dh minta maaf & xmanage FBnya, la ni kluar balik ppuan ni. suka btul dia cipta kontroversi, kot ya pn dia sokong kuat pembangkang jgn la smua isu nak di politikkan. sidlm kes ni dah terang2 si ibu tu yg salah, disorokkknnya budak tu, jiran2nya pn x tau.. bkn masalah kerajaan x tolong !.. bimbo btul la betina ni...

kpd sesiapa yg ada anak begini, bersyukur la ada ahli syurga dlm rumah anda, sebelah kaki anda dh berada di syurga, jaga la ahli syurga ni baik2.. bila tgk muka si ibu ni mmg rasa nak tampar laju2 muka dia...dia elok2 duduk umah lain, diletakkan anak tu sorang2 kt unit lain..xtau apa motif dia...






Awanama berkata...

ya lah kan? kalau dia takder pekerjaan, takder gaji, pi mintak kerja sana sini semua kena reject, badan kurus kering tak cukup makan dan zat mcm firdaus, baju pun lusuh wlp tak reput mungkin - hak tu barulah boleh pujuk hati ni utk percaya kesusahan dia.

ini ckp x serupa bikin!!! tu yg hati panas gelegak tu! nak mengakalkan org pun agak2lah kan. Jgn ingat org lain pun sempit akal mcm dia.

kalau ikut lojik kerja kat syarikat catering, kalau x selalu tu sesekali tentu dpt bg anak makan sedap2 dan berkhasiat kan?

kalau ikut lojik, kalau firdaus dimandikan dan dibersihkan tempat t tinggalnya wlp sehari sekali, tak mungkin anak dia boleh sebegitu kotor dan teruk betul keadaannya.

masa firdaus diusung utk ke hospital, terdengar bunyi kucing (yg mungkin jd temannya selama ini) mcm mengiau sedih...brgkali kucing tu lebih memahami kepayahan firdaus dari silola tu sendiri.

pun rasa mcm nak tampar laju2 muka dia, pastu kurung dia dlm reban dan campak jer maknan dlm polisterin, takyah beri air utk mandi, takyah ada baju ganti, tkayah nak berfb2 bagai konon.

mmg peliklah manusia akhir zaman nih! heeee tak pepasal dah teremosi.

Awanama berkata...

Apa sumbangan wardina kepada masyarakat? Terutamanya masyarakat oku dan miskin....
Jangan pandai komen aje.

Awanama berkata...

harap si ibu ni bertaubat ats dosa2yg dia telah lakukan pd ank dia..sedangkn ank itu adalah amanah Allah lgi2 yg kurang upaya..ibu kucing pon yg xde akal pndai bagi makan dan bersihkan anak2 dia..sya tngok ibu kucing tu kurus tp ank2 dia gemuk..masyaallah..beza mnusia dgn makhluk2 Allah yg lain.

Awanama berkata...

Celaka wardina ni.. kepala otak sama mcm Abby ostazahngok PAS. punya ramai ibu bapa diuji dgn anak OKU tp tidak menzalimi anak sendiri.. kes ini ibu itu yg menzalimi anaknya.. apa kaitan dgn krjn bila ank dia sendiri dia tk mau bg makan dan kurung.

Itu nasib baik agensi krjn buat ambush jumpa ank dia.. celaka wardina.. buh penampar baru tau!

Awanama berkata...

Wardina ikut watak liberal dia...yang aku tahulah pompuan ni memang nak si Firdaus mati sorang sorang..duduk pun asing asing..Firdaus tu dah tentu tempatnya di Syurga Firdaus yang emaknya siapa yang akan bantu diakhirat nanti..itu pun kalau emaknya tau tentang hukum hakam jaga anak..

Awanama berkata...

Wardina ni ingat apa. Iklan TV. Asal minum susu saja terlebih cerdik dari orang lain.

Aku tengok macam cerdik buat2 ikut skrip.

Jika nak bagi komen suruh Bos awak tu buat skrip yang matang jangan main taruh saja.

Awak pun jika nak BODEK Bos fikir2lah dulu.