Selasa, 17 Jun 2014

HOT!! Inilah Punca Menyebabkan @cmLimGuanEng Takut Dengan #Kedah!! #HanyaDiKedah


Bila dengar cadangan dari Ds Mukhriz bahawa Kedah akan membina Lapangan Terbang Antarabangsa (LTA) di Kulim. Lim Guan Eng seolah-olah kepanasan.. seperti babi yang dipanggang ketika masih hidup.

Entah kenapa Guan Eng tiba-tiba meroyan mempertikaikan hak Kedah untuk membina LTA. Sudah la begitu, Guan Eng juga letakkan syarat, jika mahu membina airport di Kedah di Penang juga perlu dibina lagi sekurang-kurangnya dua lagi LTA.



Rupa-rupanya Guan Eng takut dengan kepesatan ekonomi Kedah dibawah pentadbiran Ds Mukhriz Mahathir. Dalam jangkamasa setahun sahaja Ds Mukhriz berjaya membuktikan bahawa beliau mampu membawa masuk pelabur ke Kedah dengan nilai yang tinggi.

Bayangkan dari negeri yang selalunya ekonomi antara paling bawah, kini menjadi nombor dua di Malaysia dengan nilai pelaburan suku tahun pertama lebih kurang rm4billion!! Meninggalkan jauh Selangor dan Pulau Pinang yang kononnya negeri maju di Malaysia.

Patut la Guan Eng takut sangat. Jika Kedah bina LTA maka pintu antarabangsa akan terletak di Kedah. Lagi mudah la pelabur luar keluar masuk untuk urusan perniagaan. Mc harap Ds Mukhriz tetap dengan keputusan untuk membina LTA di Kulim tanpa pedulikan tekanan dari luar.

Kami rakyat Kedah akan menyokong YAB MB Kedah sepenuh jiwa demi kecemerlangan ekonomi negeri Kedah.

Teruskan YAB MB.. jasamu di kenang!


16 ulasan:

¯\_(ツ)_/¯ berkata...

perangai dia sebijik macam singapork.

Awanama berkata...

perangai LGE sebijik mcm perangai BABI..racist kuat LGE, sbb Kedah tu MB Melayu. cuba bangsa makan babi mcm dia jugak mesti tak kisah.

Muka tk malu dan mau ugut pulak, utk apa bina 3 lapangan terbang lg 2 biji di pulau sekangkang kera Cinabeng tu? kepala hotak dia semua nk sapu licin untung dia saja.. bangsa Cina DAP keparat!

Awanama berkata...

Sejak bila LGE takut dengan Kedah. LGE sebenaqnya takut Melayu terus jatuh miskin dibawah em bee yg pandai cakap ja lebih. Nanti cina jugak yg disalahkan.

Biasala. Bila Melayu susah, pemimpin suruh Melayu cari salah orang lain.

Ni geng tegar eb end yg tak sedar diri.... Berapa ramai Melayu dah kena berhenti kerja kat kilang2 besar yg nak rugi?

Bangga sangat dengan pelaburan kunun berjuta. Melayu dapat apa? Ooooo lupa.... dapat brimmmm.

Awanama berkata...

Jgn dok layan anak haram tu....hidup DSMM...

hangkedee berkata...

Teruskan DSMM..Perdulikan cinabeng dapig

Awanama berkata...

Klu bkn hasad dengki pd melayu tu bkn ya cina la kn.

Awanama berkata...

Hangkedee. Teruskan perabih harta orang Melayu. Kat Kedah ni banyak lagi tanah bendang. Ramai lagi orang kampung terutama JKKKKKKK tu yg sokong kita.

Depa tu kita bagi kain batik boleh beres punya. Buat jalan tar nipis2 masuk ke pintu rumah kasi depa syok sikit. Esok lusa rosak kita buat balik.

Tambah2 kita kasi brimmmm. Lagi angau jadinya.

Awanama berkata...

JATUHKAN CINA DAPIG INI ~~ SUPAYA MELAYU DAN MAMAK ISLAM DAPAT BANGUN KEMBALI !! TERUSKAN PEMBINAAN AIRPORT DIKULIM.. BIAR PENANG AP LINGKOP !!

Awanama berkata...

Untuk kemajuan negara sepatutnya LGE melihat sesuatu cadangan itu dari perspektif yang luas. Cadangan LTA Kulim ini bukan hanya rakyat negeri Kedah sahaja yang merasai nikmatnya tetapi juga rakyat negeri Pulau Pinang dan Perak Utara.

Kejayaan Kedah menarik pelaburan asing amat menarik untuk kita saksikan. Kerajaan Pulau Pinang seharusnya berusaha lebih keras untuk menarik pelabur. Bukannya buat program pelaburan ke luar negara tetapi hanya melancong dan memburukkan negara sahaja rupanya. Akhirnya sendiri yang rugi.

Awanama berkata...

Ingat lagi tak Wawasan 202020 angan2 bekas pee em tu. Berapa tahun je lagi. Lihat Melayu dah maju menjadi peminta brimm teramai.

Sekarang wawasan airport plak...... Nampaknya anon 3.29 akan berjaya menyewa lot kedai terbesar kat airport baru... jangan jual tisu lap air mata dah.

Awanama berkata...

Babi ni myalak kat sini rupanye...

Awanama berkata...

Macam terdengar2 anjing myalak la.. ooo..adakah aku tgh bmimpi.. btul la..memang anjing tgh myalak...

Awanama berkata...

Anjing ooo..anjing...

Awanama berkata...

Yang tal sokong tu semua RBA

Awanama berkata...

aku terdengar anjing masuk menyalak la kawan2.. hahaha.. sakit hati tahap gaban hari2 dia masuk menyalak.. makan duit haram upha jd anjing.. sapa agaknya tuan nya. kwn2 LGE kot..

Awanama berkata...

yg duk sedekah tanah pd Cina ialah PAS. di Kelantan bukan sepuluh dua puluh ekar.. tapi BERIBU ekar.. bukn utk tujuan ekonomi tp utk rasuah dan kroni.. tukar ganti konon Nizar berok naik jd MB.. Nga dgn Nghe DAP dpt beribu2 ekar tanah di Kelantan..

malu la wei macai PAS.. Kedah lingkup zaman PAS.. madrasah yg tegak berdiri tkdk sbb pun diroboh rakus.. demi CINA!! bodoh PAS!