Khamis, 7 Mei 2015

Keputusan Rasmi #PRKPermatangPauh Undi BN Bertambah!



ANALISA PRK PERMATANG PAUH

BN: 21,428
PKR: 30,285
PRM: 99
BEBAS: 323
ROSAK: 737
UNDI TIDAK KEMBALI: 2

MAJORITI: 8,857 (PKR)


PKR GAGAL DI PERMATANG PAUH!

1. Majoriti Yang DiPerolehi PKR Merosot 8.3% Berbanding PRU13, prestasi BN meningkat 2.42%. Buktinya :

PRU13
BN: 25,369
PKR: 37,090
Maj: 11,721

PRK 2015
BN: 21,428
PKR: 30,285
Maj: 8,857

BEZA
BN: -3,941
PKR: -6,805
Maj: -2,864

JUMLAH KELUAR MENGUNDI PRU13
88.52% = 11,721 Maj
1% = 132.41 Maj

Sekiranya % sokongan PKR kekal sama seperti PRU13, PKR akan mendapat:

PERATUS KELUAR MENGUNDI 2015
73% = 9,666 Maj
Maj PKR 2015 = 8,857
PKR kehilangan 809 (-8.3%)

Sekiranya % sokongan BN kekal sama seperti PRU13, BN akan mendapat

73% = 20,921
Undi sebenar =21,428
Undi BN Bertambah = +507 (+2.42%)

BN bertambah undi 507 (+2.42%)

7 ulasan:

UMNO PARTI PENJARA berkata...

Beginilah alasan yang 'play save'..

Kononnya nak ajak pembaca jadi bodoh mcm korang!!

Awanama berkata...

selepas segala helah contoh undi hantu. kesian, kesian.

Awanama berkata...

undi utk PgayR semakin merosot tahun demi tahun.. PRU14 sah parti liwat ini akan tewas akhirnya.. rakyat dah muak dengan keluarga peliwat.. tunggu saja harinya..

banggoi petai berkata...

Betul betul betul. ..Admin bahlol. ..Jadi klau d Rompin tu hari BN kalah la maksudya. ..Habis undi sama majoriti BN merosot lagi teruk d rompin berbanding pkr d prmatang pauh. .Dasar pnjilat buntut najib punya admin. ..Ptuihh...mai kot pekan pendang aku boh penampaq bagj cerdik sikit naaaa

Awanama berkata...

GST yang akan jatuh BN tetapi Pakatan pun serupa aje, masing-masing putar-belit hanya rakyat menderita.

Awanama berkata...

Pembangkang dok kutuk mengata majoriti bn turun kat rompin, kena btg hidung kat permatang pauh, ke luar pulak fatwa lain... memang parti fasik, pemimpin fasik, penyokong pun fasik. Nauzubillah

Awanama berkata...

Kat telok intan teros pr tertonggeng...hehehe..