Pages

Rabu, 3 Julai 2013

PANASS! Siapa salah bila gambar masjid dipijak? #TolakPAS




Ahh.. Sinar Haruan dah pandai main cerita sensitivi agama?

BANDA HILIR - Tindakan sebuah pusat beli-belah di sini meletakkan gambar masjid bersama ucapan Selamat Hari Raya di atas lantai setiap pintu masuk pasar raya berkenaan mendapat bantahan orang ramai.

Ini kerana, tindakan mereka itu seolah-olah menggalakkan orang ramai memijak masjid, sekaligus dianggap satu penghinaan kepada umat Islam.

Peniaga, Aziz Embi, 58, mendakwa, kewujudan gambar masjid di atas lantai sejak kira-kira seminggu lalu amat dikesali kerana masjid merupakan simbol umat Islam, bagaimanapun pengurusan pasaraya terbabit meletakkan martabatnya di bawah tapak kaki.

“Pihak berkuasa juga diharap dapat menasihatkan pihak pengurusan pusat beli-belah ini dalam hal-hal berkaitan sensitiviti umat Islam,” katanya- Sinar

Komen:Nak tau sebab apa jadi macam ni? Pasal Pas sanggup diperkudakan dan dibiarkan jadi lembulah menyebabkan umat Islam kini dilevel yang rendah. Sebelum ini pernah ada benda macam ni berlaku?

McTheory:
Pas bukan nak naik kan darjat Islam, tapi merendahkan lagi..

5 ulasan:

  1. Mana NGO-NGO Melayu/Islam - cepatlah buat demo dan laporan polis! Kenapalah penghinaan berterusan dari geng-geng samseng/kongsi gelap DAPigs/PKR kepada Islam dan umatnya di Malaysia, NEGARA ISLAM ini dibiarkan! Maka orang Melayu/Islam perlukan perjuangan yang lebih lantang dan tangkas untuk mempertahankan hak dan sejarah bumi kita ini sebagai warisan dan korban berzaman (dari sebelum dijajah British lagi) nenek moyang BUMIPUTERA Melayu/Islam dan BUMIPUTERA lain! Dan bayangkanlah mereka meletakkan gambar gereja, kuil Hindu/Buddha untuk dipijak begini - tak mungkin akan berlaku, walau di Barat!

    Namun di Barat pun, ramai orang Islam ditindas kerana pakai tudung atau ada nama Islam, di NEGARA ISLAM kita ini pun si dajal KAFIR samseng nak tunjuk belangnya!

    MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

    (PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAPigs/PKR/Red beans militiaPIGS durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

    BalasPadam
  2. jangan salahkan Pas dalam soal ni, salahkan UMNO BN yang dah jadi kerajaan tapi masih lagi nak jaga telur sendiri, tak berani langsung nak tegakkan undang2 islam kat malaysia ni.

    tak sedar lagi ALLAH dok beri bala kat malaysia ni lepas satu satu masalah mari.

    BalasPadam
  3. Apa PAS buat selama ini, cakap pasal islam tapi jarang pertahankan islam hanya NGO-NGO yang buat, parti-parti politik semuanya serupa sahaja hanya mahu kuasa dan nama saja.

    BalasPadam
  4. Bodoh punya ayat. Salah UMNO? Tu UMNO yg kuat kuasakan undang.. kalu harap di Selangor PAS main telor dgn org DAP dan PKR je.. rumah urut,pusat karaoke, judi dan dadah berleluasa.. Shah Alam zaman UMNO kwsn putih dr arak tp PAS buat apa sepenggal lepas?

    PAS buat apa di Kelantan 22 tahun AIDS byk, penzinaan dkt dgn Pejabat MB, sex bebas budak2 sekolah.. bkn main sakan hukum UMNO so PAS xpyh buat apa? hnya perlu salahkan UMNO?

    PAS Laknatullah.. puak Munafik!!

    BalasPadam
  5. Allah beri BALA krn ada puak2 bermuka2 penipu dgn agama wpun konon tahu bab hukum, itulah parti ajaran setan-PAS. Kalimah Allah mereka jual, HUDUD mereka putar belitkan.. akhirnya terkubur diam.. undang2 Islam di perlekeh, hanya cerita negara kebajikan.. Islam dibuang..TERANG2!!

    Celakalah org2 PAS yg! Mereka inilah yg byk rosakkan Islam. Berduyun2 ke DEMO BLCAKOUT buat DOSA FREE bercampur gaul dgn betina, menyusahkan pmerintah dan org awam lain. Mana dia demo PAS utk paksa Krjn buat undang2 Islam? Cuba ckp terang2 pd DAP, buatlah undang2 mcm mana di Selangor, jgn pura2 je.. ini yg Allah murka.. ckp lain buat lain.. PAS Lahanat-Munapik!!

    BalasPadam

Segala Komen Anda Adalah Tanggung Jawab Sendiri.

Harap Maaf dan Harap Maklum!