Pages

Selasa, 11 Februari 2014

HOT! Antara Skandal Teresa Kok Yang Kita Tak Tahu!! #DapRasis

Siapa Teresa Kok dan babi?

Dulu kita tak pernah dengar pun nama si Teresa Kok ni. Malah kita pun tak tahu siapa sebenarnya Teresa Kok, hinggalah dia mula mempertikaikan perkara yang berkaitan dengan Islam dan Melayu.

Bermula dengan pertikaian tulisan jawi di papan tanda jalan, kemudian mempertikaikan laungan azan di kawasan Seputeh, katanya menganggu, lepas tu mempertikaikan Islam sebagai agama rasmi Malaysia, paling baru dan paling hangat, video celaka Chinese New Year yang menghina melayu dengan panggilan 'melayu pergi mati'!


Kita hanya kenal Teresa sebagai cina rasis yang tidak hormati agama Islam dan bangsa melayu. Cuma apa yang Mc pelik, walaupun Teresa hina Islam dan melayu, namun masih ramai melayu Pas dan Pkr sanggup jadi lembu dan anjingnya.

Tapi dalam segi kerja, kita tak nampak Teresa ada buat kesalahan atau salahguna kuasa. Teresa mengunakan IMEJ BERSIH dan berintegriti hebat memaparkan dirinya yang kononnya BERSIH!

Kononnya dia telah menjadi ahli politik yang bersih. Tapi adakah anda tahu dia mempunyai proksi selama ini? Khalid Gagap sendiri telah membangkitkan perkara proksi sebelum PRU13. Inilah punca yang menyebabkan dia tidak dibenarkan bertanding di negeri Selangor. Dalam bab ini, saya akan mendedahkan salah satu penyelewengan dan rasuah yang dibuat oleh Teresa KOK. Perkara ini berkaitan dengan projek yang dianugerahkan kepada sebuah syarikat asing bernilai RM1 bil pada 2 bidang tanah di Dengkil dan Kuala Kubu Bahru yang terletak di Sepang dan daerah Hulu Selangor.

Yayasan Selangor memiliki 2 sebidang tanah di Dengkil di bawah daerah Sepang dan Kuala Kubu Bahru di bawah daerah Hulu Selangor. Tanah di Dengkil, Sdn. 39693 dengan saiz 15.17 ekar disewa kepada sekolah agama swasta dengan yuran RM25k/sebulan. Tanah di Kuala Kubu Bahru, Sdn. 521 disewakan kepada PLKN ( Pusat Latihan Khidmat Negara ) terdiri daripada 2 kem di atasnya dengan bayaran sebanyak RM700k yang merupakan penyumbang / pendapatan untuk Yayasan Selangor. Kedua-dua tanah itu saiznya kira-kira 40 hingga 50 ekar.

Pada 14 . Disember 2011, Yayasan Selangor telah menerima Surat daripada Goldsino Pelaburan Pembangunan Limited yang berpangkalan di Zhuhai China untuk memulakan projek solar Photovaltaic Loji Kuasa tersebut. Cadangan untuk memajakkan tanah itu keluar selama 25 tahun dan projek ini dianggarkan bernilai sehingga RM 1 bilion. Pada mesyuarat pertama , 2 wakil dari Goldsino Pelaburan Pembangunan Terhad hadir dan menyebut bahawa mereka kenal dengan Teresa KOK .




Fakta yang menarik dinyatakan di dalam Surat daripada Goldsino kepada Yayasan Selangor ianya berbunyi begini "kami ingin merakamkan penghargaan tulus ikhlas kepada Yayasan Selangor kerana menjemput kami untuk mengambil bahagian bagi projek di atas" menunjukkan bahawa perbincangan awal telah dibuat antara Teresa KOK dengan wakil-wakil dari Goldsino Pelaburan Pembangunan Terhad (merujuk kepada KOK Chee Keong , Pengarah Goldsino Pelaburan Pembangunan Terhad [Malaysia ]).

Pada 19 Disember 2011, Hafidah Haron, Pemangku Aset Kanan dan Pengurus Pembangunan di Yayasan Selangor mengeluarkan memo dengan profil Goldsino Pelaburan Pembangunan Terhad kepada Pegawai Undang-Undang Yayasan Selangor untuk menjalankan " yang menjalankan syarikat ". Pada 22 Disember 2011, Yayasan Selangor yang mengeluarkan "Surat" (LOI ) untuk Goldsino Pelaburan Pembangunan Terhad ditandatangani oleh Raja Amir Shah, Timbalan Pengurus Besar yang dilantik oleh Dato 'Seri Anwar Ibrahim dan Tan Sri Khalid Ibrahim.

Pada 27 Disember 2011 di Yayasan Selangor mempunyai pertemuan dengan Goldsino Pelaburan Pembangunan Terhad di dalam bilik mesyuarat di Menara Yayasan Selangor. 8 pegawai terlibat  iaitu Yayasan Selangor dan KOK Chee Keong membentangkan Goldsino Investment Limited. Memorandum Persefahaman ( MOU) telah dibincangkan dalam menguruskan isu-isu yang berkaitan dengan Tenaga Nasional Berhad (TNB ).

LOI telah diserahkan kepada Goldsino Pelaburan Presiden Limited dalam mesyuarat pada 28 Disember 2011. Penyerahan LOI dalam masa yang singkat membuktikan bahawa projek ini telah diberikan berdasarkan kaedah Rundingan Terus (direct nego). Tiada sebarang tender terbuka yang diiklankan dalam laman web Yayasan Selangor berkaitan dengan projek ini. Sehingga hari ini, tidak ada perbincangan lanjut dibuat ke atas keuntungan yang diperolehi oleh Yayasan Selangor selepas majlis penyerahan kedua-dua tanah kepada Goldsino Pelaburan Pembangunan Limited.

Apa yang paling saya hairan sekali, cadangan projek itu seolah-olah mustahil kerana Selangor tidak mempunyai masalah dengan kekurangan kuasa elektrik. Rundingan terus dalam projek ini adalah bertentangan dengan dasar-dasar Pakatan Rakyat mengenai rasuah dan penyelewengan.

Apa sebenarnya hubungan antara Goldsino Pelaburan Pembangunan Limited dengan Teresa KOK?

Pendedahan seterusnya nanti akan didedahkan oleh penulis yang Mc ambil dari SINI

McTheory:
Kononnya IMEJ BERSIH.. tapi terpalit juga dengan skandal projek!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Segala Komen Anda Adalah Tanggung Jawab Sendiri.

Harap Maaf dan Harap Maklum!