Sabtu, 25 September 2010

PANASSS!! PEGUAMBELA SUSPEK PEMBUNUHAN SOSILAWATI ADALAH PELAKON LUCAH!!

Ravi Nekoo and D.P Vijandran

Semalam, kes pembunuhan Datuk Sosilawati agak panas apabila peguam suspek pembunuhan iaitu Peguam D P Vijandran bersama peguam Ravi Nekoo telah membuat kenyataan bahawa anak guaman mereka tidak bersalah.

Kedua-dua peguam ini juga membuat dakwaan bahawa suspek telah dipukul dan dipaksa mengaku oleh pihak Polis sewaktu didalam tahanan.

Pada, pendapat saya, tindakan kedua-dua peguam ini dilakukan hanya bertujuan untuk meraih simpati dari masyarakat khususnya masyarakat india dan juga untuk memburukkan imej pihak Polis negara ini sepertimana kes A Kugan terdahulu.

Siapakah sebenarnya peguam yang mewakili suspek pembunuhan Datuk Sosilawati ini sehingga mereka begitu berani menyatakan anak guamnya tak bersalah dan mendahului siasatan yang masih berlangsung.

Masyarakat cuma tahu bahawa kedua-dua peguam ini adalah dari pihak yang pro pembangkang. Ramai yang tak tahu bahawa salah seorang peguam ini adalah merupakan penentang kuat Samy Vellu pada penghujung tahun 80an.

D P Vijandran juga pernah dikaitkan dengan 2,000 keping gambar dan negatif serta sebelas video tape lucah! Malah, "pelakon wanita" didalam video tersebut telah mati akibat membunuh diri!

Selain itu...., akibat dari rasa ketidakpercayaan terhadap peguam D P Vijandran ini..., Majlis Peguam pernah menolak permohonannya mendapatkan sijil amalan guaman untuk membolehkannya terus menjadi peguam bela dan peguam cara. Namun ia dapat diselesaikan setelah peguam tersebut merayu beberapa kali di Mahkamah Rayuan.

Saya tak mempertikaikan kebolehan yang dimiliki oleh peguam tersebut didalam mengendalikan perbicaraan di mahkamah.

Cuma apa yang dipersoalkan disini ialah, bagaimana seorang yang mempunyai moral yang rendah dan tak boleh dipercayai seperti peguam aktor lucah ini boleh menuduh serta membuat kenyataan sesuka hati yang mempertikaikan kemampuan serta kebijaksanaan pihak berkuasa Polis melakukan siasatan?

Apakah ini satu tindakan terdesak untuk peguam ini mempopularkan diri ataupun ianya sengaja diatur pihak pembangkang supaya kredibiliti pihak Polis terjejas didalam kes pembunuhan melayu/islam seperti Datuk Sosilawati?


Pita video lucah Vijandran muncul setelah rumah Timbalan Speaker Dewan Rakyat, D.P Vinjandran dimasuki pencuri pada 8 Ogos 1988 . Pencuri tersebut telah mencuri 11 pita video dipercayai aksi lucah D.P Vijandran yang tersimpan dalam sebuah peti besi . Ibu dan anak saudaranya yang berada di dalam rumah itu turut diugut.

Dua bulan kemudian , Datuk Megat Junid Megat Ayub selaku Timbalan Menteri Dalam Negeri mengumumkan bahawa 4 orang lelaki telah ditahan dan sedang disiasat oleh pihak polis PDRM kerana memiliki pita video tersebut.

Pada 6 Disember 1989 , Karpal Singh seorang peguam dan ahli parlimen Jelutong , Pulau Pinang telah membangkitkan isu pita video lucah tersebut.

Pada 11 Disember 1989 beliau menamakan Timbalan Speaker Dewan Rakyat, D.P Vijandran sebagai lelaki dalam video tersebut. D.P Vijandran segera menafikan hal itu dan menutup suis pembesar suara Karpal Singh dan mengarahkan Karpal Singh keluar dari Dewan Rakyat.

Tetapi Karpal Singh terus membuat dakwaan di luar parlimen dan mendesak V.P Vijandran meletak jawatan . Lalu D.P Vijandran membuat saman malu terhadapnya.

Datuk Zaman Khan selaku Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah , PDRM menjelaskan bahawa Polis Bukit Aman akan menyerahkan laporan penuh kepada Kementerian Dalam Negeri.

Sumber Media Permatang Pauh

P/s: Takde peguam lain ke nak ambil?? Pelakon lucah jugak dia nak. Ini pelakon lucah kelas paling rendah ke? he he he..

MctHeory:
Pelakon lucahkan pandai berkhayal lebih, sebab tu dia ambil kot.

3 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Bro, tak de orang lagi ke ? entah-entah dia juga sebahagian dari pelakun utama kot.... he..he...he..

Tanpa Nama berkata...

Kalau mereka itu bukan pembunuh macam mana bahan bukti ada di tempat yang mereka tunjukkan kepada polis? Hai hindu kasta rendah berbelit lidah hampa semua, cakap kena paksa mengaku tapi bila pergi siasat di tempat kejadian dan di tempat pembuangan abu tu jumpa pulak semua bukti termasuk pisau dan zing yang di gunakan dalam kes pembunuhan tu. Paria betul lah hindu hindu ini.

Tanpa Nama berkata...

Dei Paria,kalau betul pun anak guam kau tu kena pukul dengan polis apa aku kisah?!aku sokong sangat polis buat macam tu kepada anak guam kau kerana anak guam kau tu memang sah pembunuh yang tak berhati perut dan memang patut pun pembunuh macam anak guam kau tu dilayan macam tu!kalaulah kuasa ada ditangan aku,tak payah susah payah bawa ke mahkamah paria pembunuh ini.terus hukum gantung saja.jimat duit rakyat