Rabu, 19 Oktober 2011

HENTAM SAMPAI HANGGIT!! DAP LARANG PAS SERTAI PERHIMPUNAN SEJUTA UMAT







EMAIL DIBAWAH PMK AMBIK DARI GELOMBANG RAKYAT


SEORANG AJK PEMUDA PAS GOMBAK TELAH MENYATAKAN KETIDAKPUASAN HATI BELIAU ATAS LARANGAN DARIPADA PEMIMPIN TERTINGGI PAS DARI MENYERTAI PERHIMPUNAN SEJUTA UMAT.


SEKALI LAGI PAS DIHIMPIT OLEH CANGKAMAN DAP SUPAYA AHLI AHLI PAS TIDAK BOLEH MENYERTAI PERHIMPUNAN TERSEBUT..PAS SANGUP MENGHANCURKAN UMAT ISLAM SENDIRI DEMI UNDI DAN SOKONGAN KEKASIH SEBANTALNYA..DAP TERNYATA TAKUT DENGAN KEKUATAN PERHIMPUNAN SEJUTA UMAT.. 




"Apa salahnya jika kami menyertai Perhimpunan Sejuta Umat ini? Bukankah Perhimpunan ini bakal mengumpulkan seberapa ramai Umat Islam di Negara ini? Bukankah Himpunan ini bakal menyaksikan kekuatan dan kekebalan Islam?

Kenapa setiapkali bercakap soal tindakan dan penganjuran yang membawa kepada kekuatan Islam dicantas pihak Pemimpin Atasan Pakatan? Tak kisahlah jika ada di kalangan Pemimpin UMNO atau Parti2 lawan yang lain sertai sekalipun, apa salahnya?

Yang salah kita tetap kritik. Takkan yang membawa kebaikan kita harus maki juga? Ana lihat Gabungan Pakatan ini seolah2 semakin takut dengan sebarang tindakan perlaksanaan mahupun penganjuran program2 yang membawa kekuatan Islam. Apa yang ditakutkan sangat dengan DAP? Sebelum ini di Negeri ana di Kedah bila hendak melarang Pusat Hiburan beroperasi pada bulan Ramadhan, dilarang juga. DAP Kedah marah.

 La ni belum sempat DAP kritik Pemimpin PAS Mustafa Ali yang mewakili suara parti ini? Sepatutnya PAS yang ana sertai sejak sekian lama kerana membawa suara Islam bukan sahaja menyokong, malah turut berkempen bagi muhasabah diri dan mengembalikan kekuatan Islam yang semakin dipijak dan dipandang rendah beberapa buah Negara di Dunia.

Perhimpunan ini bakal mempamerkan kekuatan Islam pada dunia luar, jika ada umat Islam yang melarangnya, maka hati dan jiwa mereka membantu golongan Yahudi yang sememangnya tidak suka aura kekuatan Islam dipertonjolkan. Jikalau benar sekalipun hendak berpolitik, janganlah 'berselimut dengan kain yang diperbuat daripada kulit babi.'

Kalaulah takut sekalipun dengan DAP, jangan halang umat Islam untuk berkumpul membina kekuatan Agama suci Allah. Bukankah tindakan tersebut benar2 sinonim dengan pendekatan yang diamalkan Zionis Yahudi yang mendakwa Palestin sengaja mengumpul seberapa ramai Umat Islam tidak kira dari puak Hamas dan Fatah demi memperkuatkan Politik mereka?

AJK Dewan Pemuda PAS Gombak







DARI BLOG PAKATAN ANAK HARAM 


SUARA PAKATAN RAKYAT 



KETIKA semua penyokong Pakatan Rakyat yang beragama Islam merasa bersemangat ingin turut serta dalam Perhimpunan Sejuta Umat, tiba-tiba pemimpin PAS sekali lagi mematahkan semangat kita untuk mempertahankan agama Islam dengan berdolak dalih untuk turut serta dalam perhimpunan tersebut dengan menyatakan takut terjadinya ketegangan agama.
Ini bukan kali pertama PAS menghampakan penyokong-penyokongnya dalam soal agama.   Antaranya, PAS telah menukar hala tuju perjuangan dengan bekerjasama dengan bukan Islam sedangkan sebelum ini PAS mengutuk keras kerjasama antara kaum dalam Barisan Nasional.
Lanjutan dari penukaran hala tuju itu, PAS bergabung dengan DAP dan PKR yang mana membuatkan penyokong-penyokong tegar mereka yang menyokong perjuangan politik agama yang ekstrem, terpinga-pinga seketika.
Bertitik tolak dari gabungan itu, PAS telah menggadaikan terus prinsip untuk mendirikan negara Islam serta menggantikannya dengan perjuangan ke arah Negara Kebajikan yang mirip kepada Barisan Nasional tetapi lebih terbuka dari BN sendiri iaitu, jauh lebih ‘mesra’ dengan pusat-pusat hiburan serta idea kesamarataan total yang diperjuangkan DAP.
Penyokong-penyokong tegar yang terpinga-pinga itu pun menjadi bingung dengan hala tuju dan prinsip baru PAS ini lalu memilih untuk ‘menutup’ terus otak mereka dari berfikir dan mengikut dan menurut sahaja ke mana arah dibawa oleh pemimpin-pemimpin mereka tanpa banyak soal.
Namun, bukan semua penyokong-penyokong PAS yang menjadi bingung begitu.  Masih ramai yang mampu berfikir dan terus mempersoalkan tindakan-tindakan dan kenyataan-kenyataan pemimpin PAS.
Isu murtad adalah satu lagi tamparan kepada penyokong-penyokong ini di mana mereka mula hilang sabar apabila melihat pemimpin tertinggi PAS bersilat berpusing-pusing menepis EXCO mereka sendiri iaitu Dato’ Dr. Hassan Ali.    Keengganan pemimpin tertinggi PAS untuk berdiri teguh di belakang Hassan Ali tetapi sebaliknya memilih untuk ‘berkecuali’ menjadi titik bermulanya protes dalaman yang lebih besar di dalam diri penyokong-penyokong ini.
Tiada kata-kata yang dapat diungkapkan apabila melihat betapa kerdilnya PAS di sisi DAP.  Di kala DAP sanggup meletakkan jawatan beramai-ramai jika PAS melaksanakan hudud, PAS tidak pula sanggup berbuat yang sama untuk menentang DAP.   Di kala DAP sanggup berdiri teguh di belakang gereja, PAS tidak sanggup berdiri teguh di belakang JAIS.  Bagi DAP, prinsip lebih penting dari politik, tetapi bagi PAS nyata bahawa politik lebih penting dari prinsip mahupun agama.
Dan kini, apabila umat Islam ingin berhimpun bagi menunjuk tentangan atas usaha puak tidak bertanggungjawab untuk memurtadkan umat Islam, PAS serba salah pula untuk turut serta.   Walaupun PAS memberi alasan konon takut timbulnya ketegangan antara agama namun ramai penyokong-penyokong PAS tidak lagi terpedaya.
Bukan penyokong-penyokong PAS tidak tahu bahawa selama ini PAS tidak pernah pun takut akan timbulnya ketegangan dalam negara.  Ini terbukti ketika PAS dan DAP berkempen di Sarawak di mana sentimen agama dan kaum dimainkan tanpa berlapik-lapik lagi.  Malah PAS jugalah yang menyebarkan ketegangan sehingga terjadinya peristiwa Memali dan Sauk yang berakar umbi dari Amanat Hadi yang mengkafirkan UMNO, polis, kerajaan dan sesiapa saja yang tidak menyokong PAS.
Ini tidak termasuk ketegangan dalam rumahtangga, keluarga dan masyarakat setempat di mana sembelihan UMNO tidak dimakan, sembahyang dua imam, cerai-berai suami isteri dan lain-lain lagi, semata-mata kerana percaya bahawa menyokong UMNO itu kafir.
PAS jugalah yang membekalkan peserta-peserta demonstrasi yang paling ramai setiap kali Pakatan Rakyat ingin menimbulkan ketegangan dalam negara.  Reformasi dan Bersih adalah antara usaha yang mampu membawa kepada ketegangan di mana PAS terlibat secara besar-besaran.
Tetapi, kenapa hanya apabila ingin berhimpun atas nama Umat dan atas nama Islam maka PAS menjadi kecut perut seperti syaitan terdengar azan?
Penyokong-penyokong PAS sudah puas menantikan ketika di mana pemimpin PAS mampu bangun mempertahankan Islam, akidah umat Islam dan negara Islam.    Kini ada di antara mereka yang berkata bahawa ternyata PAS jauh lebih teruk dari BN yang tidak habis-habis mengampu golongan minoriti.
Penyokong-penyokong PAS  sangkakan PAS akan menjadi pejuang untuk memastikan Islam dan Umat Islam terjaga dan selamat selamanya di bumi Malaysia, namun ternyata ini tidak akan berlaku.
Maka hari ini, jika akhirnya PAS memilih untuk tidak menyertai perhimpunan sejuta umat ini, penyokong-penyokong PAS terpaksa akui bahawa benarlah bahawa PAS hanyalah anjing kurap kepada DAP


PMK
MEMANG DASAR DAJAL BTOL LA PAS NI 
PAS JUAL AGAMA UNTUK UNDI
PASHIT

Tiada ulasan: