Selasa, 18 Oktober 2011

MAMPUIH LAA!! Apa akan jadi kalau Pakatan Rakyat menang PRU?


Tengok carta kat atas! Bukak mata besar-besar sikit.  Apa akan jadi jika Pakatan Haram (PR) menang dalam pilihanraya akan datang.

Di mana Pas dan Pkr? dan di mana pulak Dap?

Orang Melayu Islam fikir la betul2 sebelum memilih Pakatan untuk jadi kerajaan. Kerusi parlimen yang Dap tanding, lebih banyak dari Pas dan Pkr. Dalam erti kata lain, jikakalau Pakatan haram menang, Dap akan menguasai parlimen Malaysia dan akan menjadi ketua Pakatan Haram.

Memang la sekarang ni mereka berjanji untuk melantik Anwar sebagai ketua dan kononnya Anwar akan menjadi PM jika menang PRU nanti.

Ayat sebelum menang, biasa la..


Tapi andaikata Pakatan sudah menang, bolehkah kita percaya Dap tidak akan menuntut untuk menjadi Ketua dalam Pakatan? Sekaligus menjadi PM Malaysia? Percayakah kita Dap tidak akan berbuat demikian.

Kita sedia maklum, Dap memiliki kerusi parlimen paling banyak dalam Pakatan, malah populariti Dap sekarang, jauh lebih baik dari Pkr dan Pas.

Mc percaya, Dap akan menang banyak kerusi di kawasan cina. Kerana ramai cina tamak sokong Dap. Walaupun bukan semua, tetapi majoritinya begitu.

Pas dan Pkr pulak hanya pelengkap kejayaan Dap untuk menguasai kerajaan Malaysia. Malaysia akan jadi Singapork yang kedua, sejarah di ubah, Institusi Diraja akan dibubarkan, kemudian Melayu akan hilang segala-galanya.

Di mana Anwar? Anwar akan di sumbat masuk ke penjara! Sebenarnya semua rahsia Anwar berada di tangan Dap. Karpal Singh peguam bela utama Anwar. Segala aktiviti Anwar, dari baik hingga keburuk, semuanya dia simpan. Agak2 kalau dia nak sumbatkan Anwar ke dalam penjara, boleh ke tidak?

Sudah tentu boleh! malah amat mudah..

Jika kejadian sedemikian berlaku, nak menangis kekesalan pun dah tak berguna. Tanah kita dirampas orang. Menjawab la dengan anak cucu kita kelak.

"kenapa atuk sokong Dap gadai tanah kita?" apa nak jawab? fikir laa..

McTheory:
Wahai Melayu, tolong la sedar diri sikit..

Tiada ulasan: