Khamis, 29 Disember 2011

TERPANAS!! PAS KEDAH GUNA DUIT HARAM UNTUK PILIHANRAYA??



Berita ni dibawa oleh rakan blog Medan Tempur. Cerita ini di sampaikan dari sahabat yang bekerja di Wisma Darul Aman, berkenaan wang peruntukan bagi setiap Markas dan cawangan Pas.

Rupa-rupanya pas kedah telah menyalahguna kuasa sebagai kerajaan negeri dengan memberi wang berbentuk tunai (cash money) kepada setiap wakil rakyat, markas dan cawangan mereka. Kenapa pemberian wang dilakukan dalam bentuk tunai? Kenapa tak diberi voucher seperti mana biasa?


Perkara itu adalah bertentangan dengan undang-undang. Dimana wang yang telah diperuntukkan itu telah di beri dalam bentuk tunai. Pastinya ia tiada rekod wang itu di belanjakan. Sepatutnya kerajaan negeri mengunakan voucher pembayaran, tetapi kenapa ia tidak dilakukan. Apakah wang ini dari sumber yang tidak patut diketahui oleh pihak berkuasa?

Mc dan Team Media Kedah, mempersoalankan kenapa wang peruntukkan tersebut di berikan secara tunai?Jumlahnya pula bukan sedikit, dianggarkan kerajaan negeri telah memberi 130k-150k mengikut kawasan.

Apakah ini duit Tabung Amanah Jalan raya yang kerajaan negeri simpan tu? Atau ini duit balak yang selama ini disepikan dari pandangan rakyat Kedah, atau ia dari sumber-sumber haram yang tidak patut rakyat Kedah ketahui?

KAMI RAKYAT KEDAH MENUNTUT KERAJAAN NEGERI BERTERUS TERANG MENGENAI PERKARA INI!!

Duit itu duit rakyat!!

Jadi pihak SPRM harus menyiasat perkara ini agar wang rakyat tidak disalahguna oleh penyamun penyamun yang berada di dalam kerajaan negeri!!

McTheory:
Dah agak dah.. puak ni simpan untuk PRU ke 13.. celaka sungguh!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

biar depa buat apa pun, yang penting rakyat dah kenal hati budi puak ni. tak lama lagi depa tertomoih makan pasir. Ambik kau..