Jumaat, 30 Disember 2011

SELAMATKAN MADRASAH SALIHIAH!! PAS KEDAH KANTOI MENIPU LAGI!!



Puak Pas ni kena penyakit gila khinzir kot. Apa yang samanya kes Madrasah Salihiah dengan kes Masjid Al-Bukhari (Masjid Alor Malai)?

Hangpa jangan dok jadi munafik sangat pas oiii...

Baca penipuan kerajaan negeri Kedah yang dok mengaku Islam nih..



Soalan:
Tidak pernah berlaku dalam sejarah negeri Kedah, Rumah Allah (masjid atau surau) diroboh untuk sebuah shopping complex.

Jawapan Kerajaan Negeri: (PENIPUAN!!!)
Tidak benar. Masjid Alor Malai pernah diroboh untuk pembangunan menyeluruh Kompleks Al-Bukhari yang juga dibangunkan kompleks perniagaan di situ (antaranya Pasaraya Giant). Sebuah masjid baru dibina, bukan di atas tapak masjid lama tetapi dilokasi lain menggunakan kaedah Istibdal, sama seperti kaedah yang digunakan terhadap tanah wakaf Madrasah Salihiah. Ia tidak menjadi isu kerana pihak pembangkang pada masa itu (PAS) tahu hukum hakam, menghormati institusi ulamak dan tidak membantah membuta tuli. Sekarang isu Salihiah menjadi ‘panas’ kerana pihak pembangkang kini merasa ‘terlebih pandai’ dari para ulamak yang ada dalam Majlis Fatwa Negeri Kedah.

Itu Jawapan Kerajaan Negeri Pas yang Munafik tu!!

Mari dengar jawapan Mc pulak!

Bagi orang luar yang tak tau perihal Kedah dan cerita yang sebenar, memang la akan telan jawapan depa ni bulat-bulat.

Tapi bagi penduduk tetap Kampung Dato Murad, Taman PKNK dan kawasan Alor Malai. Jawapan kerajaan negeri tu satu pembohongan!

Masjid Al-Bukhari..

Masjid Alor Malai yang bersebelahannya kubur tu, memang tanah wakaf, dan dirobohkan. tapi Masjid Besar Al-Bukhari yang dibina, tetap berada di atas tanah wakaf! Malahan kubur pun di pindah dan di susun rapi dalam kawasan Masjid (masih dalam tanah wakaf). Maknanya 'jariah' masih lagi bersambung kerana dari Masjid kecil, menjadi masjid besar. Kita masih lagi bersembahyang di atas tanah yang diwakafkan.

Shopping Kompleks Giant yang Pas Kedah kata tu sebenarnya di bina di atas tanah PASAR!! Pasar Kampung Datuk Murad!! Tapak Pasar Ramadhan! Jadi apa yang samanya?

Projek Al-Bukhari tu membina sebuah Masjid Besar, Sekolah Agama serta Rumah Anak Yatim.

Pembinaan dari masjid kecil, menjadi masjid besar. Itu kan bagus.

Sedangkan projek Aman Central ni pulak, nak buat Apartment mewah serta Shopping Kompleks. Surau yang dijanjikan pula mungkin hanya sebesar TANDAS AWAM kot.

Jadi kes Madrasah Salihiah ni, langsung tak sama dengan kes Masjid Alor Malai. Pas Kedah tolong la jangan jadi Munafik!! Islam ka apa ni? Macam ni ka cara orang Islam? Dok kerja pembelit nak rampas hak orang?

Pas Kedah punya la pulun nak tanah wakaf Madrasah tu, sampai sanggup buat cerita bukan-bukan. Orang berusaha nak jadi baik dan perolehi pahala. Puak Pas pula dok pulun nak pelingkup agama janji dapat duit. Jenis Islam macam mana pun Mc taktau la.



Punya dok menyanjung Dap.. habis semua depa nak gadai. Agama sudah, kalimah Allah sudah, hak melayu sudah.. kini tanah wakaf pulak.. lingkup la..

McTheory:
Pas Kedah Sejahtera.. Orang Islam Sengsara..

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Macam la umngok tu bagus sangat!! Umngok lagi la teruk dok pelingkup islam dari dulu lagi!!

Tanpa Nama berkata...

seburuk-buruk umno ada buatkan masjid banyak-banyak supaya boleh beribadat, kita tanya lak puak pas berapa lak masjid yang dibina semejak memerintah kedah, 1,2,3 ???
kalau kelantan 20 tahun = 1 Masjid baru, Kedah 3 Tahun = -1

Tanpa Nama berkata...

sapa kata Pas kedah tak ada jasa...

sekarang Pas kedah nak robohkan madrasah 100 tahun... itu lah jasa puak2 Pas kedah memertabatkan islam... dan akan digantikan pusat membeli belah mega dan dibawah sekali diulang dibawah sekali akan dibuat surau sebesar tandas, diatas tempat laluan ribuan org yg berbagai bangsa dan berbagai fesyen pakaian... dan lebih canggih lagi ada tandas diatas surau.....lepas tu sudah tentu azan tidak akan berkumandang lagi...

Pas parti perosak islam

Tanpa Nama berkata...

Memang pun UMNO bagus,nampak sangat kebodohan hang, hang tak sekolah kot, hang tak tengok apa yang UMNO dah buat dan apa PAS dah buat selama ini, UMNO telah lama berjuang dan berjasa pada orang Melayu,itu lah yang dikatakan lidah tak bertulang kata ikut sedap hati saja.

Tanpa Nama berkata...

tanpa nama 9.01 ptg

dok kafirkan org tu kira baguih ka?....dok jual kalimah Allah kat kafir tu baguih ka?.....dok angkat si kaki belit, putar dan liwat jd pemimpin tu baguih ka?.....dok bela org kristian murtadkan org Islam tu baguih ka?....dok ikut bontot ambiga si murtad tu baguih ka?....sapa perosak Islam?....mmg buta mata, hati perut la hang.....dah sesat pun tak sedaq2 lg....ikutlah lg parti ajaran sesat

Tanpa Nama berkata...

woii 9:01
Hang pun lambat lepa saja, bila ada bantuan geng hangpa lah yang serbu dulu.

Bercakap tantang tanah wakaf dan surau yang hendak diambil untuk dijadikan pusat membeli belah mega tu, kalau lah Kerajaan BN yang berbuat seperti itu aku percaya puak-puak PAS ini sanggup berguling atas jalan macam beruk mak yeeeeee

SELAMATKAN SURAU DAN TANAH WAKAF

Warga sebelum Merdeka

Tanpa Nama berkata...

Tolong habaq dekat Tanpa Nama 9.01 jangan pukul sama rata antara jasa UMNO dgn PAS. Selama 50 tahun UMNO buat kebaikan pada negara. PAS pula 50 tahun asyik bangkang tak habis-habis. Baik buruk pun dia bangkang. Cuba ingat balik mak kita beranak dekat kita di hospital kerajaan dgn bidan kerajaan FREE je. Tak bagauih lagi ka macam tu ?

Medan Tempur Kedah berkata...

tanpa nama 901 tu husaini harun..terima kasih la sebab hari hari masuk baca dalam blog ni..

Tanpa Nama berkata...

PAS pentingkan projek maksiat dan menjaga kepentingan peniaga Cina bukan jaga agama islam dan kepentingan Melayu.

Tanpa Nama berkata...

ala rilek la.. fatwa dah kaji dah pun.. pasai kes masjid alor malai tuh aku rasa sama ja... kes aman central ni pun depa bukannya bina atas tanah wakaf tu pun.. depa bina bangunan kompleks tu atas tapak tanah bangunan yang terbengkelai semenjak 16 tahun daripada zaman pemerintahan umno lagi yang tak ambil apa2 tindakan langsung atas bangunan tuh dan mencacatkan pemandangan dari atas menara aloq star... sekurangnya dgn projek aman sentral ni akan ada jugak la jemaah yang akan solat di surau yang baru dan lebih besar (boleh muat sehingga 400 jemaah) daripad madrasah salihiah yang sedia ada(jemaah boleh kira dengan jari, kadang2 x da solat jemaah fardu pun kat situ)...