Selasa, 3 Januari 2012

SELAMATKAN MADRASAH SALIHIAH!! Kempen 1 Muslim 1 Ringgit!


Selamatkan Madrasah Salihiah.. kempen 1 Orang Islam 1 Ringgit ini bertujuan untuk mengutip derma bagi membayar balik wang RM1.48 juta, wang kerajaan negeri Kedah kepada MAIK.

MAIK mengadaikan tanah wakaf khas ini dengan harga RM1.48 juta, dan terus membenarkan kerajaan negeri meroboh dan merampas tanah wakaf khas ini untuk pembinaan shopping kompleks.


Sampai sekarang Mc tertanya-tanya, kenapa MAIK terus berdiam diri. Malah ketika MAIK membenarkan kerajaan negeri merobohkan Madrasah dan surau ini pun, tanpa pengetahuan ahli keluarga penjaga madrasah ini.

Malah sampai sekarang, duit RM1.48 juta, duit yang kerajaan negeri berikan kepada MAIK itu, terus di songlap dan di sembunyikan terus tanpa pengetahuan ahli keluarga penjaga tanah wakaf.

Nampak sangat ada sesuatu yang tak kena dengan MAIK.

Memang la MAIK kononnya di jaga oleh Ulamak-ulamak hebat. Tapi Ulamak takdak nafsu ke? Ulamak ada bermacam jenis Ulamak. Malah untuk zaman sekarang, ada Ulama yang mengunakan panggilannya tu untuk cari makan dan pengaruh politik. Malah sudah ada yang menyalahgunakan kepercayaan orang kepada mereka. Sama la seperti MAIK ni.

Penjaga wakaf bagi amanah suruh MAIK jaga tanah wakaf ni baik-baik, tapi MAIK ingkar, jualkannya, tanpa pengetahuan penjaga tanah wakaf ini.

Duit punya pasal apa pun boleh jadi.


McTheory:
Mari kita bayar balik duit Pas Kedah.. 1 Muslim, 1 Ringgit!

4 ulasan:

AKUMELAYU berkata...

nak bayar macam mana nih? kat sapa?ana nak gak..sikit pun tak pa..janji ada..tak lah nanti di akhirat kena tanya..huhu..ana risau..lagi satu, kalau selalu buat macam nih ok gak..untuk semua madrasah..sebulan sehinggit..dalam setahun dua belas madrasah jadi lebih maju..10 tahun..120 buah..insyaAllah..gerakkan demi agama Islam..

McTheory berkata...

Sekarang ni sesiapa yang berminat untuk menyumbang, diminta ke madrasah sendiri. atau hubungi Badan Bertindak

011-14717736

Awanama berkata...

Lu kutuk dato mufti ke...dah la bro..dahhh laaa...

bend berkata...

PENJELASAN ISU MADRASAH SALIHIAH, KANCHUT
http://goo.gl/kIBD8