Sabtu, 15 Disember 2012

GEMPAR!! Orang Pas Kata Abby Abadi Ni 'Orang Suruhan UMNO' ?!! @Abby_Abadi112


Sejak akhir-akhir ini Abby Abadi Ustazah Pas yang paling glamor tu, sering kali menghemburkan isu panas dalam twitternya! Pelbagai isu yang dia utarakan, hinggalah Abby tersalah diantara SAW dan SWT.

Ada ka patut, Ustazah Pas paling popular boleh tersalah basic asas SAW dan SWT. Serupa tak logik kan. Mc ada berjumpa dengan sahabat dalam Pas yang agak kurang senang dengan tweet Abby selama ini.

Mc bertanyakan apa pendapat mereka mengenai Abby?

Ini jawapan dari sahabat Mc yang didalam Pas,

Sebenarnya kemasukkan Abby kedalam Pas tu bagus, memberikan impak yang besar. Golongan belia senang terpengaruh dengan artis ni. Bila ceramah pula, kehadiran orang ramai ke ceramah Pas bila Abby datang, semakin meningkat. Ini perkembangan yang sihat untuk perjuangan parti.

Namun, Abby ni, katanya susah dikawal, agak sombong dengan ahli parti bawahan seperti kami ni. Dia nak kawan dengan Exco atau YB-YB, kalau biasa-biasa Abby tak layan.

Mungkin ini kesan daripada 'kejutan budaya' yang diterima oleh Abby kerana sambutan ketika Abby masuk kedalam Pas ini 'sangat besar'. Hinggakan Abby disanjung lebih dari Ulamak dalam Pas pada ketika ini.

Namun, Abby ni suka 'tweet' apa saja isu dia akan 'tweet' hinggakan isu yang dia taktau pun, dia sukahati 'tweet' serupa dia terer. Jadi banyak kebodohannya yang dia sendiri tunjukan pada orang ramai.

Bila terjadi perkara sebegitu, ini akan menjejaskan nama parti Pas itu sendiri. Abby seringkali membawa nama Pas ke mana saja dia pergi. Hinggakan bila dia 'tweet' sesuatu perkara, orang ramai ingat, itu suara dari Pas! Jadi itu bahaya pada parti, kerana bila Abby tweet sesuatu yang buruk, orang akan ingat, itu pendapat parti Pas!

Kadang-kadang mereka melihat Abby ni serupa 'orang UMNO' dalam Pas yang dijemput masuk untuk melontarkan isu setiap hari untuk orang UMNO yang lain hentam Pas!

Contohnya isu artis lain ke Gaza untuk hantarkan bantuan. Orang Pas ada melihat itu bagus, tetapi Abby menghentam perkara tersebut dalam twitternya, itu diantara sengaja mencari pasal untuk menimbulkan kemarahan orang ramai kepada Abby dan parti Pas itu sendiri.

Orang maki Abby, tentunya akan maki Pas!

Banyak lagi kesalahan yang Abby lakukan setiap hari dalam twitternya, seolah-olah sengaja nak 'berikan isu' kepada UMNO/BN.

Bukan Abby taktau, twitternya tu sentiasa menjadi perhatian. Bila dia tweet isu yang panas, tentunya orang akan komen. Tapi Abby seolah sengaja berbuat demikian untuk orang maki dirinya. Tak kelihatan bodohkah?

Bagi pendapat sahabat Mc ni, makin lama Abby ni dah jadi 'beban' pada parti Pas. Dulu Abby umpama 'icon' namun setelah banyak perkara buruk yang dia lakukan pada parti, Abby umpama beban baru yang tidak dapat Pas kawal!

Jadi kini, kebanyakkan ahli Pas sudah mengesyaki, Abby Abadi merupakan 'suruhan UMNO' yang nak menjahamkan Pas dari dalam!

Itu pendapat ahli bawahan Pas. Tapi bagi Mc, Abby ni bukan suruhan UMNO, tapi dia memang bodoh betul kot. Biasa la orang bodoh nak buat pandai, memang la kantoi! he he..

Hai la Abby, mungkin selama ini dia fikir, ahli Pas semua suka dia, tapi bila orang dah kenal siapa Abby, orang akan menyampah dengan Abby ni. he he.. nasib-nasib.

Kalau Abby nak masuk UMNO, Mc harap UMNO jangan terima, sebab dia ni bukan pembina, tapi perosak yang merosakan segala apa yang ada.

Habis la masa depan Abby bila orang Pas sendiri pun dah tak percaya dengan dia.

Sebab tu la orang kata, bila bodoh dan tak reti, baik diam, jangan cakap banyak, sebab lagi banyak cakap, lagi banyak kebodohan yang kita tunjuk kat orang.. he he..


McTheory:
Sian Abby, orang Pas pun dah tak suka kat dia.. he he..

1 ulasan:

Awanama berkata...

Assalamualaikum..
Saya x le arif..macam orang-orang arif..cuma saya buat perbandingan..
katakan lah perjalanan k.api bermula dari Tumpat ke KL sepanjang perjalanan tu semua penumpang baik kat gerabak kelas 1,2,3 atau belakang sekali..pasti akan melalui stesyen,pemandangan dan pengalaman yang sama..jadi lebih kuranglah ngan kes kak Abby ni..oleh kerana dia dah naik
k.api politik PAS..walau pun dia x duduk kelas ulama,intelek cuma kat kelas belakang je..tapi dia rase kelas ulama boleh cakap tak kan dia tak boleh..kan k.api yang sama..kecuali dia turun dari k.api PAS..