Ahad, 30 Disember 2012

PANASS!! Hadi Awang Minta LIVE 1 Jam, Rais Bagi LIVE 1 Jam!!


 Dalam video dibawah, Hadi Awang meminta LIVE 1 jam keudara di TV untuk menjelaskan 'Amanat Hadi Awang' yang memecah-belahkan masyarakat Islam di Malaysia selama ini. Di ajukan soalan bertalu-talu mengenai amanat kufur tersebut. Hadi mencari alasan dengan menjawab dan mencabar Menteri Penerangan untuk memberikannya peluang LIVE di TV.



Akhirnya, Rais Yatim, Menteri Penerangan memberi peluang kepada Presiden Pas itu untuk bercakap di TV.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang akan diberi peluang memberi penjelasan mengenai amanatnya yang didakwa mengkafirkan Umno pada 1981, di Radio dan Televisyen Malaysia (RTM).

Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim berkata Abdul Hadi perlu memohon kepada kementerian mengenai saluran yang dipilihnya untuk memberi penjelasan itu.

"Pihak RTM boleh siarkan kenyataannya sekiranya kandungannya sesuai dan ada nilai berita. Tetapi pada masa yang sama, Abdul Hadi perlu memberi peluang kepada pihak lain memberi pandangan mereka kerana amanatnya ini telah dibuat pada 1981," katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas menyaksikan raptai sambutan Rumah Terbuka Malaysia Krismas dan sambutan Tahun Baru 2013 di Dataran Merdeka di ibunegara hari ini. Sambutan itu dijadual diadakan pada 31 Disember.

Rais berkata pandangan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan mufti perlu diambil kira untuk mengetahui status amanat itu yang mengkafirkan Umno dari sudut akidah.

Apa macam Hadi, ada berani ka?

McTheory:
Hadi jual Rais beli.. cewahh..

Tiada ulasan: