Khamis, 28 Mac 2013

EKSKLUSIF! Rahsia Disebalik Tregedi Memali yang Patut Kita Tahu!! #TolakPas #TukarKedah


Ini video part one dari UMB News. Perkara yang tidak semua kita tahu mengenai Memali. Kita asyik mendengar cerita sebelah sana saja, rupanya Memali didalangi dengan ajaran syiah. Malah macam ada yang tak betul dikalangan orang kampung Memali ni.

Kalau mengikut Islam, kalau nak berperang, wanita dan kanak-kanak sepatutnya duduk dirumah atau tidak terlibat. Tetapi dalam insiden Memali ni, wanita dan kanak-kanak dijadikan perisai duduk dibahagian hadapan.

Kita semua dapat lihat dengan jelas dalam video polis bertindak tenang untuk menyuraikan orang kampung, tapi mereka yang mula bertindak aggresif menganggu polis.

Mungkin orang kampung Memali terpengaruh dengan 'amanat Haji Hadi' yang kononnya mahu menubuhkan negara Islam. Hingga pada waktu itu difatwakan mati pun syahid. Tetapi macam mana pula status 'syahid' orang kampung Memali kini? Bila Pas menukar perjuangannya kearah negara kebajikan?

Sebenarnya tidak ada erti syahid, jihad atau perjuangan Islam dalam politik Pas. Semuanya hanya temberang nak berkuasa saja. Mangsanya orang kampung dan orang-orang yang tak tahu nak berfikir. Kalau benar Pas perjuangkan Islam tak mungkin dia boleh tukar prinsip negara Islam dan hudud sekalian lama.

Untuk PRU ke 13 ni, Pas dah gugurkan hudud dan negara Islam semata-mata untuk bersama Dap. Dimana lagi Islam Pas kalau apa yang diperjuangkan dulu sanggup dibuang atas arahan Dap? Fikirlahh..

Temubual dengan bapa Ibrahim Libya:

Ternyata, bapanya tidak sedih dengan apa yang berlaku kerana mereka semua tidak mengikut nasihatnya untuk mengelak kebinasaan yang berlaku. Ibrahim Libya dipengaruhi oleh anasir asing, ahli PAS dari Alor Setar (Mat Hassan) yang menggalakkan mereka menentang kerajaan berdasarkan Amanat Haji Hadi. Malah Bapa Ibrahim Libya tidak mengaku anak jika Ibrahim tidak menyerah diri.

Kita tunggu pendedahan part two.. akan merungkai segala insiden Memali.

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tahun 1985, yg mana org kampung memali ni ditahan di kem PPH Batalion 4 Sg Petani..lokasi kem tu, berhadapan Taman Ria Sg. Petani dan aku salah seorang anak anggota PPH yg terlibat dlm peristiwa memali.

Tanpa Nama berkata...

Ulama syaiton...pengikut plak tk berilmu...percaya tanpa dpt menilai walau dgn fikiran yg waras...

Tanpa Nama berkata...

Lu bodoh la admin.lu bg nenek lu bace la mangkok!

Tanpa Nama berkata...

memang dasar jahil punye admin..
smuge Allah menurunkan balasan yang setimpal dgn fitnah yg anda bawa ni...

Tanpa Nama berkata...

sial lu

Tanpa Nama berkata...

apa jadah lu orang aku anak kg tuu tau lah apa yang sebenarnya setan2 tu buat

Tanpa Nama berkata...

mana pegi kitab2 nya yang lebih 500 buah tu senaraikan dan jelaskan kesahihan nya .Mana???

Tanpa Nama berkata...

kenapa tidak dibicara smpai sakarang kesnye....klau dye org tu amal ilmu syiah.ptut ke ditembak mcm tu je bro

Jalal ikram berkata...

admin ni pengikut dajjal!!!hahaha