Jumaat, 19 April 2013

HOT INFO! #IsuAirSgor!! Khalid MB Selangor yang Terbaik?



Siapa setuju dengan Mc dan percaya Khalid Gagap, bekas MB Selangor seorang tokoh politik yang sangat hebat? Kalaulah Mc boleh dengar jawapan dari pembaca dah tentu hampir 80% pembaca blog menyumpah saranah dengan soalan Mc tu.

Tentu pembaca pelik kenapa Mc tanya sedemikian, macam mana tak tanya, sebab ada seorang hamba Allah ni kata tiada calon UMNO/BN di Selangor boleh menandingi kredibiliti dan ketokohan Khalid Gagap selaku MB yang berjaya menerajui Selangor sepanjang lima tahun ini.

Nak termuntah Mc dengar statement mamat tu, Mc rasa mamat PKR tu keluarkan statement tu diwaktu dia kurang waras, ataupun dia dibayar oleh seseorang untuk 'up' kan balik nama Khalid yang 'rosak' teruk akibat gagal mengurus tadbir Kerajaan Negeri Selangor dengan baik.

Contoh yang terbaik adalah isu air, apa yang Khalid buat untuk selesaikan masalah air? Hampir setengah penduduk Lembah Kelang mengalami masalah air. Dari air tak cukup untuk dibekalkan, hinggalah masalah paip pecah yang semakin menjadi-jadi akibat sabotaj Khalid terhadap Syabas.

Khalid juga gagal menyelesaikan masalah air percuma yang pernah dia janjikan kepada seluruh rakyat Selangor, Mc tak nafikan memang ada penduduk Selangor yang dapat air percuma, namun masih ramai yang tidak 'merasa' air percuma tu contohnya penghuni-penghuni rumah pangsa kos rendah, hampir kesemuanya tidak pernah mendapat air percuma, namun apa yang Khalid buat untuk selesaikan masalah tersebut? Tiada!!

Masalah janji air percuma ni, telah pun difailkan ke mahkamah untuk menuntut ganti rugi dan janji Khalid tu, apakah yang dikatakan urus tadbir yang terbaik? Kalau terbaik, dah tentu rakyat takkan saman Kerajaan Negeri!!

Kita sentuh pasal masalah air yang selalu melanda Selangor. Sudah terbukti, dibeberapa tempat mengalami masalah kekurangan air bersih. Namun sehingga kini tiada tindakan drastik yang diambil oleh Kerajaan Negeri Selangor untuk mengatasi masalah tersebut, apakah itu juga tergolong dalam pentadbiran yang baik?

Masalah pembaziran air disebabkan infrastruktur (NRW), kononnya air di Selangor rugi sebab 33% air hilang disebabkan masalah tersebut. Apa yang Khalid buat untuk selesaikan masalah NRW ni?

Selagi Syabas tidak dapat kelulusan daripada Kerajaan Negeri Selangor macam mana Syabas nak 'ganti' dan upgrade NRW yang dikatakan menyebabkan kerugian akibat pembaziran air?

Walaupun Kerajaan Negeri Selangor selalu menuding jari terhadap Syabas atas masalah tersebut. Tetapi Kerajaan Negeri Selangor, masih perlu bertanggung jawab atas masalah tersebut kerana Syabas masih dibawah Kerajaan Negeri.

Sebab tu Mc kata, Khalid ni tak layak untuk mentadbir Kerajaan Negeri, banyak masalah yang dia tak dapat selesaikan. Masalah air yang menjadi keperluan rakyat pun dia gagal untuk tangani, macam mana pula beliau nak tangani masalah lain?

Apa yang Khalid tahu buat, hanyalah bercakap dan berjanji, tu pun kadang kala dia cakap orang tak faham sebab gagap. Macam ni yang dikatakan seorang MB yang mempunyai ketokohan? Waras ke tidak?

Kepada Suhaimi si Raja Pasir yang keluarkan kenyataan bodoh tu, disini Mc nak beritahu, Khalid ni tak payah bandingkan dengan calon BN Selangor, dengan makcik indon 'cleaner' pun belum tentu Khalid ni layak dibandingkan. Sebab makcik indon cleaner ni, kalau dia janji nak mop lantai, dia akan mop. Kalau si Khalid yang janji, belum tentu dia akan tunaikan!!

Sebab tu, dia disepak oleh rakyat Bandar Tun Razak, hingga melarikan diri ke tempat lain. Kalau benar dia bagus, sudah tentu dia akan pertahankan kerusi parlimennya tu, Hanya ahli parlimen yang rekodnya buruk saja yang akan melarikan diri dari tempatnya tu!!


McTheory:
Orang buat salah mana berani duduk satu tempat!

1 ulasan:

Awanama berkata...

Fred Khalid ni elok ciumolot ngan zuraidah mak lampir br ngam dua2 mangkuk ayun