Ahad, 28 April 2013

PANASS!! Cerita UNDI POS yang Kontroversi!! #TolakPR




Pakatan Haram telah mula memainkan isu untuk memfitnah Suruhanjaya Pilihanraya (SPR). Kononnya, salah seorang anggota polis mendakwa telah diarahkan untuk mengundi lebih awal meskipun difahamkan tarikh pengundian awal sepatutnya ialah pada 30 April 2013 (lima hari sebelum tarikh undi awam).

Anggota polis ini, kononnya, turut mendedahkan bukti kertas undi yang tertera nama dan lambang parti calon yang bertanding di kawasannya. Kalau dilihat dari nama yang tertera di atas, anggota polis ini kononya mengundi di Parlimen Setiawangsa, di mana calon PKR di parlimen tersebut adalah Ibrahim Yaacob manakala calon BN pula adalah Ahmad Fauzi Zahari.

Fitnah ke atas SPR ini dibuat dengan cukup baik. Namun ada beberapa keraguan yang perlu dijawab oleh juak-juak cybertroopers Pakatan Haram sebelum ianya dapat diterima oleh Rakyat Malaysia yang bijaksana:

1. Kenapa ianya disiarkan di laman sosial Facebook dan blog-blog pembangkang dan bukannya merujuk kes ini kepada SPR dan laporan dibuat di balai polis.

2. Kenapakah peguam-peguam Pakatan Haram berdiam diri setakat ini. Bukankah ahli-ahli politik Pakatan Haram seperti Rafizi Ramli, S Surendran, Lateefa Koya dan lain-lain amat gemarkan pendedahan kononnya mengemparkan ini?

3. Beberapa panggilan yang dibuat ke atas rakan-rakan yang bekerja sebagai anggota polis menafikan mereka telah menerima kertas undi. Mereka senada berkata undian untuk anggota polis hanya akan dilakukan pada 30hb April.

4. Nama calon yang dicetak atas kertas undi sepatutnyanya sama seperti dalam MyKad atau kad pengenalan, dan dalam kad pengenalan tidak diletakan nama gelaran seperti Ustaz, Dato', Tan Sri dan sebagainya. Jadi mana mungkin boleh ada nama Dato atas kertas undi, nampak sangatlah menipu!

5. Nama keluarga (nama Cina) dan Nama bapa (Muslim) juga akan ditulis sama. Tiada nama tunggal seperti "AHMAD" akan ditulis, mesti ada 'BIN'.

6. Bagi polis, kertas undi tidak boleh di bawa keluar dari tempat mengundi. Melainkan jika polis tersebut tidak memasukkan kertas undi ke dalam sampul undi, dan ke dalam kotak undi. Namun hal itu sedikit sukar untuk dilakukan. Jika kertas undi tak boleh di bawa keluar, bagaimana gambar kertas undi boleh di ambil?

7. Nak bagitau, dalam Malaysia, bukan seorang saja petugas SPR dan Polis. Justeru, sepatutnya ada lebih ramai lagi dari mereka yang sudah pun mengundi pos, jika benar ianya telah berlaku.

Akhir kata, nampak sangat semua ni menipu dan ianya ciptaan puak pembangkang untuk membohongi rakyat Malaysia dan menjejaskan reputasi SPR. Apa nak buat, puak Pakatan ni tak sudah-sudah dengan membohong saja kerjanya.

Tapi mereka harus sedar, rakyat Malaysia bukan mudah lagi untuk ditipu. Jangan taktik bodoh ni, akan memakan diri mereka sendiri!

McTheory:
Jenis kaum munafik memanglah macam ni..

10 ulasan:

Awanama berkata...

Episod membodohkan pecacai pr yang memang dah bodoh!!!

Awanama berkata...

Puihhh..woi, lebai BARUA PAS, dgn budak2 boleh ler nak tunjuk hero. itu BUKAN LAWAN engko lah MALAUNNN..MAIHHH sini kalau berani..PECAH TELOR MU kalau kena pukulan maut aku. MU Ustad PAS Memang KALDAI dan BAGHALL..dengan budak tunjuk kero..LANCAU LU USTAD PAS. Aku dah naik darah nii..Kalau kena anak aku besepaiii kepala MU...Puihhh mmg barua ustad ni. Blogger tolong cari gambar ustad PAS ni tunjuk kat orang ramai..biar dia tahu pula perbuatan di tak senonoh.

Awanama berkata...

Puihhh..woi, lebai BARUA PAS, dgn budak2 boleh ler nak tunjuk hero. itu BUKAN LAWAN engko lah MALAUNNN..MAIHHH sini kalau berani..PECAH TELOR MU kalau kena pukulan maut aku. MU Ustad PAS Memang KALDAI dan BAGHALL..dengan budak tunjuk kero..LANCAU LU USTAD PAS. Aku dah naik darah nii..Kalau kena anak aku besepaiii kepala MU...Puihhh mmg barua ustad ni. Blogger tolong cari gambar ustad PAS ni tunjuk kat orang ramai..biar dia tahu pula perbuatan di tak senonoh.

Awanama berkata...
Ulasan ini telah dialih keluar oleh pentadbir blog.
Awanama berkata...
Ulasan ini telah dialih keluar oleh pentadbir blog.
Awanama berkata...

Wow seram nih

Pukulan maut???? Wow
Dasyat nih

Hehehehehe

Awanama berkata...

Nak seram apanye,kalau pekara ini betui,Comform SPR dan PDRM dah tangkap awai-awai lagi.
Pasai xbetui la Polis xtangkap?
Klau cerita hantu buleh la hang nak seram?

Awanama berkata...
Ulasan ini telah dialih keluar oleh pentadbir blog.
Awanama berkata...

Hahahahaha ulasan aku pun kene padam ke???

Bila cakap benar kau alih pulak biar aku tulis lagu,
Member aku yang kerja jaga peti undi pun dapat surat sama.

Member aku yang umno jaga peti undi pun dapat benda sama juga sama

Apa yang kau kecoh kata depa fitnah???

Nampak sangat kau ni macam pemimpin kau kasi orang keliru benda betul kau nafikan jugak gila punya macai

Awanama berkata...

kalau la adik aku budak tu mampus aku belsah ustaz bodoh tu