Jumaat, 31 Mei 2013

GEMPAR!! Parasit Dalam Kerajaan BN Kedah Mula Buat Kacau!! #HanyaDiKedah


Artikel yang menarik dari blog Kedah Times. Cerita mengenai parasit dan pengkhianat dalam Kerajaan Negeri dan SLC yang bersedia melingkupkan Kerajaan BN Kedah dari dalam.

Setelah kerajaan PAS ditolak rakyat pada 5 Mei 2013 dengan undi popular kepada BN sebanyak 399,890 bersamaan 45.28 peratus, manakala, Pas dan PKR pula hanya memperolehi sekitar 24.2 peratus, YAB Menteri Besar yang baru, Dato' Paduka Mukhriz Tun Mahathir telah mengarahkan secara terbuka dan melalui arahan dalaman agar perkara-perkara yang merugikan rakyat termasuk penebangan balak dan pentadbiran Syarikat Berkaitan Kerajaan Negeri (SLC) dihentikan sementara untuk dirujuk dan diteliti.



Dengan tersadainya lori balak dan tiada lagi aktiviti penebangan, sekurang-kurangnya rakyat tahu bahawa arahan itu telah dipatuhi.

Tetapi ini tidak berlaku di anak-anak syarikat kerajaan, dimana arahan agar sebarang anugerah projek baru atau mengeluarkan perbelanjaan besar perlu dirujuk ke pejabat Menteri Besar tidak diendahkan.

Dato' Ahmad Shukri

Oleh kerana kerajaan Umno tidak bertindak kejam dan memecat terus lantikan politik, sebagaimana PAS memecat secara terhina Dato' Ahmad Shukri dari golongan profesional pada 2008, ahli politik PAS sehingga kini masih memegang teraju SLC.

Namun, bukan terima kasih yang mereka ucapkan, sebaliknya mereka mengambil kesempatan dengan menganugerahkan projek-projek kepada kroni mereka yang bukan kecil nilainya.

Di KHTP misalnya, projek pembangunan bernilai RM12 juta telah dianugerahkan kepada kontraktor PAS tanpa merujuk pejabat MB tidak sampai 24 jam selepas arahan diterima daripada YAB Menteri Besar. KHTP yang selama ini melaksanakan projek-projek yang 100% dari dana kerajaan persekutuan, sepatutnya lebih memahami prosedur sebaliknya meredah arahan Menteri Besar!


Projek yang telah melalui kajian dan perbicangan semenjak lebih setahun lalu, secara gopoh gapah dianugerahkan kepada kroni PAS iaitu Arkitek Juhari Hashim, walhal Arkitek Farah Sofiah adalah pencadang asal yang bekerja dari mula, ditinggalkan terkontang kanting. Juhari Hashim pula kemudiannya melantik kroni pas antaranya Perunding Mojass dan Perunding K&H untuk melaksanakan projek yang mana lantikannya dibuat tergesa-gesa ini. Jauh sangatkan pejabat MB di Wisma untuk dirujuk?

Perlu disegerakan sangatkan anugerah projek ini, sedangkan prosesnya telah berjalan selama lebih setahun.

Bukanlah siapa mendapat kontrak yang pertikaikan, tetapi kenapa engkar arahan YAB Menteri Besar sedangkan projek boleh diteruskan, cuma kenapa lari daripada merujuk kepada Pejabat Menteri Besar? Kenapa?

SLC mungkin perlu dirombak secepat mungkin agar harapan rakyat yang telah menolak mereka ditunaikan.

Harap pejabat Menteri Besar Kedah beri perhatian pada apa yang berlaku!

McTheory:
Parasit dalam Kerajaan dan SLC perlu dipantau dan diambil tindakan.

10 ulasan:

hisham berkata...

dok simpan lagi bewak2 pas dln syarijat anak kerajaan negeri pasai pa..terajang ja depa semua keluarq..masa pas menang ari tu..dewan untuk tadika pun depa kunci..halau habih anak2 kecik nk belajar..jenih bewak hijau tk bolih di bg muka sangat..uak yg tunjuk lebai dpn khalayak ramai ni sebenarq dajai.....jgn dok simpan la..

Tanpa Nama berkata...

MB Kedah jangan lembab. Jgn lewa dengan puak Pas parasit ni.Sepak keluaq awai2.

Tanpa Nama berkata...

Pas ni lahiriah je nmpak islamik .. Hidup penuh hipokrit..jgn percaya sgt.. Cantas je depa.. Jgn tangguh lg

Tanpa Nama berkata...

mb mukhriz tak payahlah pi ke London...dok tatang budak2 di sana...banyak lagi perkara di kedah yg nak diselesaikan...kecewa sungguh aku...harapan bila umno/bn perintah balik kedah...dapatlah selesai masalah seperti aku rakyat yg mahukan peserta projek kolam udang kerpan yg sampai sekarang tak tahu hujung pangkal...tut..tut..mb kedah pi ke London merayu budak2 di sana balik...macam le kalu budak2 tu tak balik...kerja tak jadi...menyesal aku susah payah balik kampung undi umno...kalu ku tahu begini jadinya...tak payah ambil tahu...sapa menang...sapa kalah...mampuih kaklahlah...

Tanpa Nama berkata...

weii anon 4.33 bodo..
hang ingat Mukriz tu ahli sihir atau jin aprit ke boleh tukar Kedah sekelip mata.
PASngok tinggai Kedah dgn masalah2 GILA, mcm LANUN yg tinggalkan kapal yg dirompak.

Hang ckp tnjuk BODO.. mengakui sj lah hang tu parasi PAS! buat2 mengaku undi UMNO.. wei bodo.. hang awt tk pi buat demo depan pejabat PAS Kedah pasai pelingkup Kedah.. awat duk sibuk pasai Mukriz

Awat, paseipa Mukhriz nk kena ikut ckp hang plak? budak sasau mana mai duk posting sini..

yg aku PAS laknatullah rosakkan Kedah teruk dan Mukriz penatlah nk kena tumpu baiki benda rosak ni dlu..nk kena cuci dlu baru boleh bagunkan Kedah.

PAS ni puak kepala setan.. atas kepala balut kepiah dgn serban tp hati jahat sama mcm Yahudi!

ZinKodiang berkata...

Yb Dato Mukriz lebih tahu apa yg perlu buat. xpyah duk ajar die lah bro.. dia pi London ke Kutub Selatan ke.. itu kerja dia. ko nyibuk apesal?

PARASIT2 PAS dlm SLC Kedah wajib cantas awal2. Sifat penganut PAS mereka hati 'kering' dgn UMNO. Wpn sesama bangsa dan agama tp dsbbkn UMNO mrka sanggup rosakkan apa2 shj yg dikaitkan dgn UMNO. DAP xpe..itu kekasih mereka..sb tu BellaView Sunny Ho DAP blh dpt kontrak dan majukan projek2 Krjn kedah banyak2.

Harap2 perasit2 PAS di cantas dr sekarang..jg simpan wpun sekor..sekor ni le nnt yg akan rosakkan berpuluh yg lain.

Tanpa Nama berkata...

anan 6.33 amboi bahasa hang indah sungguh noo...dari mana hang tau aku parasit pas...kata buat demo...hang kenai ke aku yg hang kata aku buat demo...nak suruh aku mengaku parasit pas...susah payah aku sokong umno...aku suruh org pacak bendera umno dicelah2 bendera pas sampai org pas kerling semacam...tiga malam berturut2 sesampi saja aku ke kampung aku sertai bilik gerakan umno...kata aku budak sasau...kata bodoh lagi...amboi hang tu cerdik sungguh noo...anon yg kata sebok buat apa...ya aku sebok pasai aku rakyat...tanah aku terbabit dengan kolam udang harimau lebih dua puluh tahun dulu...mungkin hangpa pun kecik lagi atau tak keluak ke dunia lagi....hangpa sedap nak cakap pasai hangpa tak kena macam aku...hangpa tak rugi apa2...tanah aku di ambil masa mb ts osman arof...aku setuju jadi peserta projek....aku diberi pampasan kerna tak dpt tanam padi....sebab tak dapat bagi keuntungan mungkin projek tidak berjalan seperti sepatutnya...sudah lebih lima tahun aku tak dapat apa2 dari bendang aku yg dah bertukar jadi kolam....kalu hangpa di tempat aku hangpa seronok ke?...ya aku rakyat bawahan yg tak punyai apa2 kuasa melata di bumi macam semut...memang aku tak dak hak nak mengajar seorang org besar....orang besar macam hangpa juga...aku hanya ada kuasa mengundi...dan aku juga mungkin ada kuasa sikit kalu aku mau... masuk kumpulan pas dan sama2 kutuk umno...kalu hangpa tuduh aku parasit pas....lain kali aku nak buat macam mana hangpa tuduh aku parasait pas...tak pa boleh saja kalu pemimpin umno mau macam tu...DAN KALU PEMIMPIN UMNO BACA KOMEN INI TOLONG AJAR ANON2 ORANG UMNO YG BIJAK PANDAI ITU SUPAYA LEBIH2 BIJAK LAGI....

Tanpa Nama berkata...

Nampaknya penyokong UMNO semakin pintar. Semua benar...ada byk perkara yg mungkin org di atas belum mengetahui semuanya. Tugas kita memantau kerja mereka. Semoga semua yg dilantik oleh najib...tidak seperti dulu..di blogger tempat yg bagus utk memberi idea. Kita harap org atas membaca dan menerima pendapat kita.

Kita memberi ruang mb baru menjlnkan tugas. Byk yg.harus dilaksanakan. Harapan kita semua pemimpin umno pro Melayu Islam UMNO.

Tanpa Nama berkata...

ANON 7.29, 4.33, 11.32

Aku ulang sekali lagi.. NI BODO...HANG MEMANG BODO.. duk diam la! Hang punya masalah hang BORONG semua org sekali dgn MB. Hang baca balik ayat hang lagu mana? Ayat mcm budak2, bebai.. berletiaq mcm hang sorang sj yang buat kerja utk UMNO? aku? org lain? pemimpin2? awt duk goyang kaki sja?

Aku kata HANG BODO BAHLOL.. pi la join PAS klu hng nk kenai bahasa depa lagu mana.. depa tk main bahasa BODO2 ni..depa main bahasa2 PENUMBUK.. hang kenai ka geng2 PAS lagu mana? Jgn duk taroh UMNO sja.. buat kerja sikit ungkit2 mcm BODO!!

Hang nk cerita pasai tanah hang kat sini? tu aku kata hang BODO!! BODO nk MAMPUIH kata org kg aku.. SINI BUKAN PEJABAT TANAH

Sini bukan WISMA DARUL AMAN, BODO oiii!!! HANG PI LA SETTEL MASALAH HANG TU DITEMPAT RASMI. MAI DUK MENYALAK MCM ANJING KT SINI BUAT APA?
TULIH JELA2 DUK CERITA MASALAH HATI HANG.. AWAT HANG CERDIK SGT KA NK AJAQ DAN UGUT UMNO??

BARU MENANG 2-3 HARI DAN LA MB TU PIKIAQ DULU APA NK BUAT..NI MAIN TAROH!! UGUT2 MCM BAPAK HANG YG JD MB KEDAH..

BODO! PI RENDAM MUKA HANG DLM AYAQ ACAQ LA BRO!! KES KERPAN DULU SBB HANGPA PUAK BODO..SITU PUAK PAS TOTOK.. TU BALA MAI KT HANGPA!!

Tanpa Nama berkata...

anan 3.36 aku bodo...hang memang cerdik...ya aku baca balik...memang bahasa hang bahasa kurang ajar...hang kerja kuat dan pandai bodek nanti mb bagi hang projek...ya aku tak kenai geng pas tapi aku tahu depa...org kg hang kata pi mampuih...org kg aku kata pi mati...awat kat sini bagi hang saja menyalak macam anjing...org lain tak boleh...awat blogger ni bagi ruang kat hang saja menyalak macam anjing dengan bahasa kurang ajar...kata aku cerdik sangat nak ajar umno...hang tu cerdik sangat nak bodek umno...pasai bapak aku tak jadi mb kalu bapak aku jadi mb aku dah jadi penasihat...org kurang ajar macam hang aku dah sepak...aku dah rendam muka aku kat acaq...putih saja...hang dah rendam muka hang kat kubang badak...hang kata kami dapat bala....pasai apa...pasai kami teraniaya...aku doa pada Allah hang akan diberi bala macam mana hang minta bala....