Isnin, 17 Jun 2013

PANASS!! Cara Pas Kedah Perabih Duit Balak RM80 juta!! #HanyaDiKedah

Gambar sapa ni? he he..
 Dulu Pas dan puak Pakatan dok tuduh Kerajaan negeri UMNO/BN selalu membazir guna duit rakyat. Bagi mereka duit kerajaan tu duit rakyat, istilah duit rakyat tu wujud, selepas Anwar jadi Ketua Pembangkang. Kalau benar duit rakyat, maknanya rakyat boleh pergi pejabat Kerajaan dan minta duit sesuka hatilah ya? Itu baru betul duit rakyat!

Tapi, apa yang Mc nak ceritakan disini adalah, cara Exco Pas menghabiskan duit balak RM80 juta, hasil yang pernah depa canang dulu tu.

Apakah pelik bila Exco Pas diberikan elaun khas untuk belajar guna Ipad? Nak belajar Ipad pun di beri elaun rm1000? Di bayar oleh GLC negeri Kedah pulak tu. Dah la Ipad dapat free, nak belajar patutnya orang yang nak belajar keluarkan duit, tapi ni lain pulak. Orang nak belajar dapat duit. he he..

Kemudian Mc dapat tahu, Exco Pas Kedah dulu, ada elaun khas untuk berceramah, satu ceramah RM300. Elaun tu pun dibayar oleh GLC. Cuba bayangkan, duit kutip derma dapat, duit elaun lagi, kalau satu bulan ada 20 ceramah, dah berapa depa dapat. Itu baru satu Exco, belum yang lain-lain lagi. Patut la Exco depa lebih suka ceramah dari turun padang tolong rakyat. Masyukk rupanya..

Ketua unit penerangan, Zulkifli Yahaya, dia juga merupakan ketua blogger Pas Kedah. Banyak arahan dan kempen media maya daripada dia. Tapi sejak akhir-akhir ini selepas kalah, jentera maya Pas Kedah nampak lebih meroyan. Malah ada yang kata, Pas terus masuk gear 3, serang UMNO/BN  tanpa dengan strategi yang khusus.

Zul Ya ni pula, dibayar RM8000 sebulan, setengah dari Kerajaan negeri, dan setengah lagi dari MBI. Buat kerja tak hebat mana pun, tapi gaji dahsyat!! Sedangkan diluar Wisma tu, masih ramai cybertroopers Pas yang susah dan tak makan demi perjuangan, namun depa taktau, di Kedah ni, tak payah buat kerja hebat  sangat pun, gaji dah di bayar tinggi.

Itu baru Zul Ya, belum termasuk gaji anak buah dia yang lain. Disebabkan itulah duit balak RM80 Juta setahun yang Pas dapat tu, habis begitu saja tanpa dapat digunakan untuk kepentingan rakyat. Dok bayar benda-benda merepek macam nilah.

Ini baru sikit yang kita tahu, belum lagi dalam soal lain. Bab berniaga pun banyak masuk angin keluar asap. Modal RM160juta, untung cuma RM2juta.

Bab tu, sampai masa Mc akan korek bawa keluar. Ingat, ini bukan fitnah, ini sesi pendedahan perangai buruk Pas selama 5 tahun memerintah!

McTheory:
Wut u give, u get back laa.. hehe..

7 ulasan:

Awanama berkata...

Salam Mc,

aku nk bgtau istlah wang rakyat ini istilah sosialist Anwar lahanat tu. dlm Islam dipanggil wang negara. Cukai rakyat/companhy bayar bukan wang mereka tp kewajipan bernegarai mereka sbg rakyat.

Spt wang zakat, kita bayar zakat, adaka istilah wang rakyat? Sedangkana awl2 lg dlm Islam dan 'cantas' siap2 supaya puak2 lahanat ni tk putar belit ckp wang zakat itu wang rakyat.

Wang zakat dikira wang milik Asnaf Zakat, bila seseorg itu sudha cukup syarat Zakat, automatik wang 2.5% dr yg kekayaannya itu bukan milik org tu lg.. itu wang org yg berhak tas zakat. wpun org tu belum keluarkan zakat

Jd moral dlm Islam, awal2 lg nk cantas 'ungkit2' dan bongkak, nnt xpasal2 Anwar akn ckp PUZ ambil wang rakyat..confirm dia sesat lah.

So berbalik pd isu PAS suka selak kain org lain. la ni selak habih2 perangai depa. Buat propaganda besar2 dedah dan malukan puak PAS ini!

Depa la duk pemuhung org Kedah mcm xpernah perintah Kedah.. PEJAM mata buat2 BODO 2008-2013 tu mcm xwujud. EXCO2 baloq dan melahap PAS mentakedarah sama2 harta negeri Kedah, la pakt2 nk kalih ke UMNO.

Cukup jahat punya bangsa PAS, bangsa tk reti malu. Org yg Tuhan beri hidayah buat silap akan rasa MALU dan MENYESAL, xbarni nk selak hal org lain.

perintah sepenggala PELINGKUP Kedah kaw2..lepas tu 'cuci tangan' kaleh kt UMNO.. PAS laknatullah!

Awanama berkata...

Sebagaimana Che had bekas penasihat ekonomi pekena Mantan MB,projek Balak di Papua new Guinie...Itu saya dgn sendiri dari mulut che had selepas beberapa bulan depa takhluk negeri Kedah.

Awanama berkata...

Inilah yang dikata oleh Ustaz2 orang-orang alim yang jahat mereka dulu yang akan dihumban dalam neraka sebelum orang awam kerana mereka tahu benda tu salah tapi mereka buat juga, apatah lagi kalau dok permain agama melabel agama hakikatnya taraf mereka lebih rendah dari orang biasa..Minta simpang keturunan aku dari cenggini..

Awanama berkata...

Najib pun bersalah dalam soal ni, beliau seorang Melayu Beragama Islam,pemimpin negara yang dipilih rakyat, sepatutnya beliau melaksanakan hukum ALLAH, di Malaysia ni, barulah rakyat takut untuk melakukan kesalahan.selama hari ni berlakunya kejadian rompak, rogol, zina, maksiat,rakyat tak nampak kesalahan itu adalah besar, kerana dihukum dengan hukuman yang dicipta oleh manusia,nasihat saya, Najib Wajib Melaksanakan hukum ALLAH dalam perundangan Malaysia, Najib Sudah berkuasa, Umno sudah berkuasa, MCA tiada lagi suara vokal dalam Kabinet, MIC jadi minoriti, apa lagi yang ingin ditakutkan, takutkan ALLAH bukan takutkan kaum cina india yang akan memberontak, jika tegakkan Hukum ALLAH di Malaysia, insyaallah ALLAH akan bantu kerajaan pimpinan Najib, ALLAH akan jauhkan BALA menimpa Malaysia yang kini sedikit-sedikit kian kita lihat.Menegakkan Hukum ALLAH adalah wajib, barangsiapa yang tidak melaksanakan dan menentang beliau adalah kafir.

Awanama berkata...

Pas Pun takut PKR n DAPig, Tgk selangor dah tau PAS takut undi cina hilang, Padahal cina undi DAPig je, Pas yg sibuk undi Cina kapirharbi tu, Cerita sembang lebat.. "Di mana terlaksana Keadilan, di situ hukum Allah" Hudud tu sebahagian dri hukum Allah.

Awanama berkata...

Wang rakyat,apa ertinya.Kalau wang rakyat semua orang boleh minta dan ambil,ni nak dapat sekupang pun payah,minta kat DAP,PKR atau PAS adakah mereka boleh bagi.

Awanama berkata...

Nk tegak HUKUM ALLAH dengan keimanan, kenapa tudung Najib semata2? PAS buat apa? PAS sudah berpuluh tahun janji nk tegak hukum Allah? tp secebis hukum Islam pun xmampu nk buat.

Najib kita anggap dia masih jahil dan tidka secerah org PAS dlm bab hukum. tp org yg dabik dada 'cerah mata' dlm bab HUKUM Islam pun boleh 'BALAIH' betina, boleh RASUAH, boleh roboh institusi Islam,

apakah nk harap org lain tegak hukum Allah?

Usah main polemik hukum Allah utk tutup aib kerosakan parti PAS. Hukum Allah SWT wajib. Tetapi rakyat juga wajib dekati Allah, barulah pemerintah lahir dr org yg mahu tegak hukum Allah.

Jangan salahkan org lain, salah kan dir rakyat masing2. Jika baik rakyat itu maka baiklah pemimpinnya. Jika mahu tegak hukum Allah, individu rakyat itu sendiri kena dekat dgn Allah, yakinlah akan lahir kekuatan utk tegak hukum.

Pda masa skrg semua dllm keadaan celaru. jgn jdkan hukum Allah sbg modla politik. akan bertambah lg kemurkaan Allah.