Sabtu, 15 Jun 2013

PANASS!! Syabas Kerajaan Negeri, Singkirkan 'Virus Hijau' Dalam GLC!! #HanyaDiKedah


hero hindustan mana plak ni? heh..

Mula-mula sekali Mc nak ceritakan tentang seorang manusia yang bernama Jahubar Sathik, siapa dia ni, apa kerjanya, apa yang dia lakukan, kenapa kita nak kena fokuskan kepada dia. Kita kena fokuskan pada dia sebab dia ni seorang totok Pas yang dilantik menjadi 'Board Of Director' Bina Darulaman Berhad sewaktu dalam zaman Pas memerintah.


Sekarang ni Kerajaan negeri Kedah telah menamatkan kontraknya dengan notis 6 bulan. Namun setelah diberikan notis, Jahubar menentang notis tersebut dengan mengatakan ianya 'tidak sah' dan cuba menyaman PKNK dengan alasan dia diberhentikan tanpa sebab.

Sedangkan dalam kontrak PKNK berhak memberhentikannya tanpa sebab dengan memberi notis 6 bulan tanpa pampasan. Soo kenapa dia nak kalut nak saman PKNK sedangkan kontrak mengatakan sebaliknya.

Kalau nak kata PKNK kejam pun tak boleh, sebab Jahubar ni bukan memberikan prestasi yang baik masa buat kerja di BDB. Kontraknya tamat setelah diambil kira dari segala segi, bukan hanya dari sudut politik sahaja.

Dulu dia banyak buat masalah dalam pengurusannya di BDB. Dia menerima tekanan daripada Lembaga Pengarah BDB akibat kegagalan menguruskan sumber kewangan untuk meneruskan kerja-kerja pembinaan projek Kerajaan negeri, walaupun beberapa intitusi kewangan secara dasar telah bersetuju untuk membiayai projek tersebut.

Kegagalan pengurusan Jahubar dapat dilihat berikutan 3 peristiwa perletakkan jawatan CFO BDB oleh tiga individu berbeza dalam masa 2 tahun. Sumber juga memberitahu, telah berlaku pergeseran antara dia dan Lembaga Pengarah berikutan skim gaji yang diterima oleh dia dan surat perletakan jawatan pernah dimajukan kepada Lembaga Pengarah.

Jahubar ni akan memberhentikan sesiapa saja yang tidak sehaluan dan setuju dengan kemahuannya. Malah Jahubar juga mempunyai hubungan yang bermasalah dengan GLC-GLC yang lain.

Orang bermasalah seperti Jahubar ni, layak kah untuk kita kekalkan dalam BDB?

Dah la Pas yang lantik dia secara kontrak, buat kerja pun teruk, kemudian bila nak diberhentikan, mengelupur nak saman PKNK, muka taktau malu ka apa dia ni? Orang yang rasa bijak pandai macam Jahubar ni susah orang nak buat kerja dengan dia. Sebab kalau ada orang lebih pandai dari dia, dia kerja nak 'kerat' orang tu dari BDB.

Sekarang ni Kerajaan BN Kedah dah tak perlukan khidmat dia lagi, soo bila orang dah bagi notis tu, terimalah dengan hati terbuka, jangan dok buat kalut, nak saman sana, nak saman sini. Sebab kalau saman pun takkan menang, nak menang apa kalau lantikan pun KONTRAK. he he he..

Pesanan pada Jahubar, turun belakang pejabat tu, cari kotok kosong, bukan apa senang nak 'pack' barang bawa balik rumah. he he he..

McTheory:
Misi singkirkan Virus 'Hijau' dalam GLC negeri Kedah!!

10 ulasan:

Awanama berkata...

buang saja org mcm ni dari dok perabih rakyat. kami sokong

Awanama berkata...

Hey moron, pack your belongings & fuck off a.s.a.p.

Awanama berkata...

ayat "Fuck" ni manis saja digunakan oleh makhlok perosak negara

Awanama berkata...

dia pecat org boleh...org pecat dia saman kah kah kah...pi ngadu kat husam..ternak kambing aje la

ayat akhir tu bagus benor...ikut pintu belakang.. ada pintu belakang ka...pembantunya yg lain cam mana..kecut ka tunggu giliran

hero_labu berkata...

1 dah buang..minta segerakan yg lain secepat mungkin.naik meluat dah tgk.

hero_labu berkata...

1 dah buang..minta segerakan yg lain secepat mungkin.naik meluat dah tgk.

Awanama berkata...

siri kezaliman BN telah bermula.

Awanama berkata...

Pas zalim membiarkan orang seperti ini menguruskan organisasi penting spt GLC.
Bn tidak zalim kerana membuang org totok sepeti JS ini dan pas bertambah2 zalim dengan meletakkan sebahagian besar kroni2 mereka yg tidak langsung berkelayakan dlm syarikat2 GLC ini..

Awanama berkata...

Sangat tepat. Ada sorang la tu apa nama kat belakang depa panggil koko ka..

Awanama berkata...

Kokonia tu survival. jgn under estimate dia. zaman pas habis dia jilat geng2 hijau. zaman bn dia dok rapat dgn YB suraya dan beberapa lg. kulit dia sudah bertukar dari hijau ke biru..hahaha