Jumaat, 30 Ogos 2013

HOT! Pas kata Adun BN anti Al-Quran dan Hadis!


Mungkin ramai yang akan percaya dengan kata kata ketua pembangkang Kedah tentang isu undang undang syariah yang diluluskan dalam sidang dun baru baru ini al maklumlah mereka kan parti Islam.

Jadi kenyataan Amiruddin Hamzah (ketua pembangkang) dalam FB telah dikongsi dan disebarkan kononnya adun adun BN yang menyokong undang undang syariah tersebut menghina Al Quran dan Hadith.

Sebenarnya undang undang syariah yang dibahaskan itu adalah undang undang lama yang dipinda dan ditambah undang undang baru termasuk melarang ajaran yang bertentangan dengan fahaman ahli sunnah wal jamaah. Apa-apa ajaran yang bertentangan dengan ahli sunnah wal jamaah akan dikenakan tindakan dibawah undang undang baru ini.

Di Kedah bukan saja terdapat ajaran syiah tetapi bermacam macam lagi ajaran sesat yang lain bertentangan dengan ahli sunnah wal jamaah.

Fokus di Kedah sekarang ini bagi menghalang segala aktiviti melibatkan tentang fahaman syiah yang makin menjadi jadi..

Jika undang undang ini hanya di tulis perkataan syiah, bagaimana pula dengan ajaran sesat yang lain seperti agama matahari dan ajaran ajaran sesat yang bertentangan dengan Islam?? Mesti adun adun Pas akan persoalkan tentang perkara ini.

Kerajaan Kedah mengeluarkan fatwa bahawa syiah adalah ajaran sesat. Sebab itu Kedah memerlukan undang undang untuk mengambil tindakkan terhadap kumpulan ini..

Menurut apa yang dijelaskan oleh penasihat undang undang negeri Kedah, untuk meminda atau menambah undang undang baru, kesemua undang undang yang terkandung dalam undang undang syariah berkenaan dikeluarkan dan dimasukan semua bersama sama undang undang baru.
Jika benar Amiruddin menganggap undang undang ini menghina Al Quran dan hadith, orang pertama yang akan menegur adalah Dato Mufti kerana undang undang dibincangkan bersama dengan beliau..

Soalnya sekarang adalah kenapa Pas menolak undang undang anti syiah ini ataupun dalam bahasa mudahnya ajaran yang bertentangan dengan ahli sunnah wal jamaah??

Jika sebelum ini Pas pusat bertegas mahu membanteras isu Syiah, tetapi kenapa sebaliknya di Kedah?

Sumber dari Medan Tempur

7 ulasan:

Awanama berkata...

orang lain perintah pas pandai kritik.

Awanama berkata...

Depa aja yang pandai dan depa aja yang betul 5 tahun memerintah apa pun tak buat.

Tanbihul Ghafilin. berkata...

Aduhai PAS ! Pencegahan kesesatan seharusnya disokong, walau tak mampu sepenuh daya sekecil kecil usaha pun harus disokong bg menunjukkan kebencian dan ketidakredhaan kita terhadap kesesatan, agar tak terlihat kita spt membela atau redha dgn kesesatan. Tinggalkanlah politik kepartian sebentar demi kemurnian akidah ummah.

Awanama berkata...

Aku kata dah ADUN PAS semuanya SETAN. Mampuih esok depa jwblah dlm kuboq duk putaq belit.

Amirudin tu kepala Munapik, masa Jijan perintah dia talam byk muka. Apa depa buat utk Islam di Kedah?
tebaih balak? lulus pusat hiburan banyak2?? makana kedarah duit melalui kroni2.. tu kita Isle dh ka??

Undang2 membanteras SYIAH tu mai dr Kelulusan Dato Mufti dlu, bkn senang2 mai duk bahas bodo mcm Amirudin ngok tu!!

Syiah tu jelas rosak Aqidah, apahai yg depa ni mengulupoq sakan kt UMNO?

PAS mmg SETAN!

Awanama berkata...

Puak Setan PAS ni depa bkn main jahat klu bab nk melawan UMNO. Bebai bodoh, tk pakai otak pasia undang2. Fasal baru undang penyebaran Syiah atau fahaman selain Ahli Sunnah ialah ASAS pd pembentukan Aqidah Islam.

depa cukup bijak cari ruang2 utk buat fitnah. Mcm lah bodoh sgt org lain pasai Islam, Dato Mufti lg Arif bab ini. depa saja PAS laknat ni tau bab undang2.. tu yg boleh sokong Stopa Ali duk dlm hotel tu.. bijak sgt dh pasai hukum Allah??

PAS Laknatullah!!

Awanama berkata...

PAS adalah SETAN besar.. di Kedah 9 EKOR ADUN PAS bkn main sakan membantah AKtA Penyebarah Syiah.. pulun mreka cari sisi2 gelap utk fitnah dn bohong.. tp di Selangor mereka tak bantah pulak puak Seksualiti Merdeka- LGBT? Mereka xbantah pula madrasah kena roboh dlunya? cari Hadith dan Al-Quran utk main politik dan jatuhkan UMNO je..

Sial ADUN PAS 9 ekor!! lahanat lah mereka2!

Mau buh penerajang je kt muka2 ostad2 PAS dn ADUN 9 EKOR ni!

Awanama berkata...

Pas main wayang kulit lg... X habis2 nak jual agama utk kepentimgan diri