Selasa, 27 Ogos 2013

PANASS!! Pas Kedah Rembat Duit?! Kos Seorang Pelajar KUIN Pindah Ke Kuala Ketil RM8000? #KedahAmanMakmur


Nampaknya adun-adun Pas Kedah, sudah tersilap langkah, hasrat depa nak serang Kerajaan BN sekarang dalam isu KUIN nampaknya hancur lebur apabila peluru yang mereka lancarkan pagi tadi sudah terkena kepala sendiri.

Ada adun Pas mempertikaikan kenapa pembinaan asrama di Kuala Ketil dihentikan. Menjawab soalan demikian, Adun Tanjung Dawai kata, kontraktor yang hentikan pembinaan tu sendiri kerana mengikut kronologi, pada zaman Pas tandatangan kontrak dulu, yang luluskan kontrak hanyalah mantan MB, mantan CEO KUIN dan Pengarah KBSB Sdn Bhd.

Kontrak ditamatkan selepas KUIN tidak menandatangani perjanjian PFI yang telah didesak oleh KBSB kepada KUIN dulu. Mereka hanya menerima perjanjian seperti mana dipersetujui secara bersama semasa pemerintahan Azizan. Bermakna pembinaan bermula tanpa apa-apa perjanjian dan hanya dua orang saja yang tahu.

Tiba-tiba bila Kerajaan negeri baru, KBSB mendesak untuk membuat perjanjian, sedangkan kerajaan sekarang tidak tahu apa-apa kerana tiada perjanjian yang sah! Sebab tu kontrak dihentikan! Teruknya Pas buat kerja dulu, buat bangunan tanpa perjanjian dan detail kontrak, kalau runtuh bangunan tu, nak salah siapa?

Pas pertikaikan kenapa Kerajaan BN Kedah sekarang memindahkan pelajar balik ke Mergong dari Kuala Ketil, kerana ia melibatkan kos yang tinggi!

Adun Tanjung Dawai jawab,

Kos penempatan dan pemindahan yang dilakukan oleh Kerajaan BN sekarang masih kecil jika nak dibandingkan dengan Pas dulu, sebab Pas dulu membelanjakan RM12.5 juta hanya untuk memindah 1500 pelajar KUIN ke Kuala Ketil.

Pehh.. mahainya kos pindah, sampai juta-juta.

Kalau 12.5 juta tu dibahagikan kepada 1500 pelajar KUIN. Bermakna seorang pelajar KUIN yang dipindahkan tu, boleh dapat RM8000 seorang!

Perghh.. kos pindah zaman Pas dulu, hanya nak ke Kuala Ketil saja sampai RM8000 seorang? RM8000 tu boleh beli tiket flight ke London tauu!

Patut la zaman Pas dulu takdak duit, rupanya depa dok buat kerja rembat duit macam ni!!

McTheory:
Kita sambung sidang dun selepas ni.. banyak lagi benda panasss

18 ulasan:

Awanama berkata...

dedah banyak-banyak biar tercirit Pas!!

Awanama berkata...

Eloklah didedahkan segala kepincangan semasa pas memerintah agar rakyat tahu bagaimana "cekapnya" kerajaan pas memerintah Kedah dahulu...

Awanama berkata...

sebut mamat2 pas saje aku dah tau..sejak dari dulu lagi..memang mereka ni bodo lebih pada lembu///

Awanama berkata...

Beruk sarkas ada hati nk tadbir kerajaan negeri inilah yg terjadi... watdefak laaa

Awanama berkata...

admin ... anak aku blajar di KUIN sat mergong pindah p k ketil patah balik mergong . dh budak2 tu baru nk blajaq elok2 puak PAS peguna budak KUIN hasut student baru kata mukhriz nk pelingkup KUIN. Aku pun tak reti dgn perangai budak2 PAS dlm KUIN. Tak kena tang mana aku pun tak tau. aku habark kt anak aku jgn peduli cakap politik. Insyaallah Mukhriz n Exco akan dpt settle. cumanya aku minta tolong la Jentera Penerangan Kerajaan Negeri@ UMNO kena bg tahu kedudukan sebenaq isu KUIN. mcm Q n A dlm DUN amat baik n print banyak2 edar di Masjid/pasaq mlm/ pekan nat bg puak Puak PAS celik akai sikit . EXCO Penerangan kena aktif sikit bg info kt pendudk kedah. Dah menang jgn lena di peghedu pokok plak. kena ingat puak PAS ni benda betui dia sengap tp yg x betui dia jaja habih.

Awanama berkata...

sia-sia tuhan bgi otak.. pikiag la bodo.. kos tu termasuk pindah kelengkapan.. bodo sunguh la hgpa ni cuba pi tanya kt org yg pernah pindah.. murah mana kos pindah. aku pindah dari as ke sp pun dah rm 4k sewa lori..lori bapak hgpa bulih la murah

Awanama berkata...

anon 4.39 sabaq la . apa yg KUIN angkut dari mergong p K ketil dan apa yg KUIn angkut plak dr K Ketil p mergong. barang apa kelengkapan apa? anak aku mngaji di situ. hang tolong habark mai kt aku. rumah sewa di taman perwira K ktil ... kuin cuma sedia tilam katil ,locker n bas saja . meja blajaq x da. ramai lg yg sewa rumah kat k ketil . KUIN sedia dak tilam n katil . tentu tidak kan? di bilik kuliah dh lengkap serba baru mungkin . Tak tau la plak kalau meja kuliah 2nd atau masih pakai OHP lg. tak salah hang sokong PAS tp benda x betui kena terima hakikat la brader. hang pernah masuk dlm kampus INSANIAH di K Ketil ? satu lg nk habark baca betui ayat tu.. kos pindah seorg pelajar RM 8k. bukan kos barang la bro. as salam.

Awanama berkata...

Satu lg anon 439 hg tau tak spnjang bulan posa ramai student kena dok d bukit slmbau kem rela wil utara. Lepas raya ada yg kena balik mrgong ada yg kena stay d k ketil. Hanya mak bapak student yg tau peritnya pindah randah . Mak bapak pnyokong pas kena umno pun kena pkr pun kena. Angkara siapa klau x kerana pmimpin pas . Dah mukhriz tolong deal dgn rela pakai sat kem depa pas kutuk plak. gomen dh cuba yg trbaik nk nk settle bab k/t kuin n student tp apa yg pmimpin pas buat? Buat huru hara. ada harakah cerita mslah kuin . mempolitikan pelajaran n pndidikan ada risiko bro. satu lg habarq kt mahfuz tuuu klau brbaik dgn federal ms pas printah insyaallah msalah ni x kan berlaku. Buat baik dgn org x rugi. Ni pas asyik politik 25jzm 8 jari sminggu.

Awanama berkata...

nak kencing apa.org lain pindah dr kl balik aloq staq br 1.5k... hang tu yg bodoh kena kapak..smpai x reti rate sewa lori.. hang pakai fedex ka TNT ??

Awanama berkata...

PAS dr pemimpin smpai pencacai bwh mmg otak LEMBU. Pindah apa smpai ribu2? Pakai FedEx mentakedarah duit krjn utk kroni??

Elok sgt la Tuhan bg PAS kalah.. manusia2 bodoh sombong perintah, bawak bala musibah pd rakyat jelata. Org tkmau sebut ja apa trjadi pada MB bebai PAS dlu tu.. atas apa yg jd kt dia supaya org PAS muhasabah.. jgn ANGKUH SOMBONG masa ada kuasa.. ALLAH SWT MAHA KUASA.. sat ja jatuh.. jatuh smpai tergolek2.. mau ingtla!!

Awanama berkata...

MB Bebai tu kalut sgt nk bina kampus kuala ketil dgn peraturan KOBOI sbb dia nk legasi dan kekayaan kroni!!

Depa PAS ni perintah negeri mcm depa kutip duit tin milo dan karung derma la.. main ikut dan.. janji duit masuk.

KUIN di rosakkan sepenuhnya oleh Rajim PAS Azizan. Ini fakta sejarah yg xboleh nk dipadam lagi. Kampus fatamorgana Kuala Ketil ialah kampus AIR MATA kezaliman PAS dlm memperdagangkan dan memperjudikan pendidikan Islam utk kekenyangan kroni2 PAS dan Azizan.

Yuran KUIN adalah angka GILA, seolah2 KUIN sediakan prasarana 5 bintang dan high ranking University punya rates. USM IPTA berstatus APEX antarbangsa pn xkenakan yuran gila mcm ni wpun kurus2 sains dan kejuruteraan.

Ini petunjuk Tuhan mahu diberitahu pd rakyat Kedah.. hangpa pilih Yakjud Makjud PAS perintah.. benda elok pun musnah.benda wngi jd busuk.. benda teguh jd runtuh..

Igtlah 2008 adalah BALA musibah buat Kedah bila Rejim PAS Laknatullah perintah Kedah

Bg pencacai najis PAS xpyh la duk mai tebiang nk cerita PAS tu betui. Dh buat rosak Kedah.. bertaubat lah jgn duk tmbh penipu pemuhong lg!!

Sapa suruh pindah ke sana ke amri. Dh ada kampus Mergong, perelok yg duk ada la. Tumpu pada akademik bukan pd projek nk bg kroni PAS kaya.

Ambik reaktor yg bijak mcm Syed Akil dlu yg Arif flm bidang Agama. Ni amik LANUN import dr UIAM.. elok sgtlah KUIN lingkup..kena pula perangai asai PAS mmg jenis LANUN jgk = 2xLANUN!!

Awanama berkata...

Kenapa bila kerajaan mesra rakyat prihatin telus dn bagai bila tadbir KUIN & UNISEL jadi huru hara?? Sbb ckp x serupa bikin keje menipu & brpolitik 24/7.. bila kantoi salah tunding kat tempat laen samada umno atau bn padahal sendri mentadbir pon x betul... ada pulak penyokong bongok tahap beruk cm anon 439 tu.. kata org bodoh dia sendiri bingai x tau.. puiiii

Awanama berkata...

PAS Laknatullah
PAS munapik.

berbelas tahun UMNO jg INSANIAH smpai berjay ajd KUIN- Kolej Universiti.. sat saja PAS perintah lingkup punah ranah. Tang mana PAS kacau mmg akan rosak lah tempt tu. Mcm jantan yg dpt betina.. dicabulnya siang malam-tu la PAS!!

Awanama berkata...

Setuju Tanpa Nama 28 Ogos 11.20pg. PAS memang parti yang dinaungi syaitan. Mereka yang menyokong PAS patut bermuhasabah dan mufarakahlah. Semoga selamat dunia dan akhirat.

Awanama berkata...

dulu lain sekarang lain....pas dah kalah. dapat menteri besar sekarang lagi berok besar.Sebelum undi gantung sepanduk...~Kuin hancur gara gara PAS....sekarang kos belajar tak turun juga. Pandai cakap tapi tak serupa bikin...baru lepas konvo 1 bulan dulu duit kontraktor hampir 70k tak mahu bayar....bagi yang pandai menuduh kat sini muhasabah lah diri anda dulu sebelum menuding jari.Mai sini tengok dulu baru cakap. nak ke bangkit di hari kebangkitan dengan berimamkan orang yang keluarga sendiri pun tak boleh nak handle.macam ni ke amirul mukminin??

Awanama berkata...

Ingatlah kalah tak semestinya bala dan menang tak semestinya rahmat.

Awanama berkata...

propaganda saja lebih.

Awanama berkata...

Kalau PAS dituduh parti syaitan BN parti apa pulak?? Dimana ulama UMNO masa Samy Vellu cakap `apa...quran boleh bagi duit ke`.?
Bukankah ini mencaci agama islam...kenapa diamkan diri? Anda akan disoal kelak tentang apa yang buat untuk mempertahankan agama anda.