Khamis, 19 September 2013

HOT! Pelakon Planet Of The Apes Bantah Program Perkasakan Ekonomi Bumiputra?!!

Saifudin ni kalau berlakon cerita Planet Of The Apes.. tak payah tacap lebih..

Bila dalam Malaysia ada golongan melayu bangsat, atau lebih sopan dikenali sebagai melayu tak sedor diri, itulah yang menjadi masalahnya.

PKR menyokong pendirian PAS berhubung Program Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera yang diperkenalkan kerajaan.

Menurut Setiausaha Agungnya Datuk Saifuddin Nasution Ismail, PKR senada dengan PAS kerana berpandangan setiap kaum wajar mendapat hak yang sama rata tanpa sebarang diskriminasi.

"PKR menghormati dan menyokong pandangan itu kerana di pihak PKR sendiri, ianya sangat selari," katanya kepada pemberita yang ditemui di luar perkarangan kamar mahkamah di sini hari ini.

Terdahulu, PAS menolak program pemerkasaan yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak Sabtu lalu atas alasan ia hanya fokus kepada satu kaum sahaja.

Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata sebagai sebuah parti yang menggunakan slogan kerajaan kebajikan, PAS tidak mendokong program yang meminggirkan kaum minoriti di negara ini.

Mengulas lanjut Saifuddin berkata PKR juga sebelum ini telah mengeluarkan satu dokumen 'Agenda Ekonomi Malaysia' pada 2007 yang menolak pemberian bantuan berdasarkan kaum.

Justeru katanya program yang diperkenalkan kerajaan itu tidak dapat dinikmati secara menyeluruh oleh rakyat yang memerlukan.

"Itu juga tidak jauh berbeza dengan pendirian PKR yang pernah diungkap dalam satu dokumen, yang dibawa oleh Datuk Seri Anwar pada 2007.

"Dokumen yang dinamakan Agenda Ekonomi Malaysia itu menegaskan tentang keperluan Malaysia berganjak daripada pemilihan berasaskan warna kulit, kaum kepada tindakan berdasarkan keperluan," ujarnya.

Kerajaan sebelum ini mengumumkan langkah dan strategi baharu bagi memperkasakan ekonomi Bumiputera, berpayungkan MEB, yang akan ditubuhkan tidak lama lagi dan dipengerusikan sendiri oleh Perdana Menteri dalam melaksanakan lima strategi utama sebagai kelangsungan implementasi agenda pemerkasaan ekonomi Bumiputera.

Lima strategi utama itu adalah meliputi modal insan, pemilikan ekuiti, aset bukan kewangan, keusahawanan dan penyampaian perkhidmatan.


McTheory:
Kalau dah rasa Kerajaan buat tak betul, apa kata PKR buat untuk semua KAUM pulak? Ada berani?

5 ulasan:

Awanama berkata...

Dorang ni bukan calang calang. Loyar ramai. Tapi apa isi perlembagaan tak tau.

Pemerkasaan ke apa ke. Selagi termaktub dan selaras dengan Perlembagaan Malaysia, apa masaalah mereka?

Kalau tak betul seret kerajaan ke mahkamah.

Dah memang perlembagaan Malaysia mengutamakan orang Melayu iaitu rakyat kepada si Tuan Melayu yang namanya Sultan. Suka Sultan tu lah apa yang terbaik untuk rakyatnya yang sekeliannya Melayu. Ingat tanah Malaysia ni free ke? Hak kuasa sultan.

Kalau lah beruk ni ada kawan kawan yang dapat anugerah dari Sultan A.M.N ke P.J.K ke cuba tengok watikah atau suratnya yang menulis tentang "Sultan dan jajahan takluknya".

Bangang beruk ni. Ada basikal nak jalan kaki... dah tinggi derjat di Perlembagaan nak buang. Ni betul bodoh.

Macam Indon... Melayunya tak maju maju. Abis sultan di bunuh dan di buang!

Awanama berkata...

muka pun dah mcm monyet

Awanama berkata...

Berok pon nangis sbb berok kata 'aku lawa hensem dari mangkok jamban neh'....

Awanama berkata...

Pasal apa nampak Melayu saja , buta ke ? Banyak perkara Cina buat mementing kaum mereka, pasal apa tidak bantah, dasar barua.

Awanama berkata...

Dia ini bangkai bernyawa....jasad ada tapi macam bangkai dan biawak hidup....apa dia kisah dan peduli pada melayu.. ntah2 dia keturunan indon...
Pergi jahanam melayu,jahanam malaysia,jahanam islam....itu je yg dia tahu....so mari kita kencingkan bangkai man of the apes ini.