Isnin, 2 September 2013

INFO! Kerajaan BN sekarang anggap pengundi Islam Kera ka Anak?


Sebelum PRU ke 13, macam-macam Kerajaan Malaysia beri hak keistimewaan pada kaum cina. Sebut sajalah nak apa pun, semuanya ditunaikan oleh Datuk Seri Najib, hinggakan Datuk Najib sanggup berlakon dalam iklan hari raya cina untuk mengambil hati kaum cina.

Tengok macam kurang cerdik saja pun..

Pelbagai program kemanusiaan, kebajikan untuk kaum cina. Malah sekolah cina dan dewan perniagaan cina juga di beri peruntukan khas, semata-mata mahu melihat kaum cina tidak terpinggir dan terasing di bumi Malaysia.

Tetapi kerajaan Malaysia tidak sedar, cina sekarang bukan mahu kesenangan hidup, tetapi hanya mahu kuasa!


Posting ini hanya ingatan pada Kerajaan Malaysia tentang perihal balas budi! Jamulah apa pun pada puak ni, mereka takkan balik pada BN. Lebih baik Kerajaan jaga pengundi Islam yang menyokong kerajaan. Kerana pengundi Islam ini percaya pada Kerajaan BN sekarang, jangan sampai kepercayaan dikhianati, kerana sampai waktu tu, menyesal pun tak guna!


Dah kena kalih dah..


McTheory:
Jangan sampai jadi kera dihutan disusukan, anak dirumah mati tak makan!

2 ulasan:

Awanama berkata...

setuju!!!!!!!

mngkn najib masih tak sedar, pengundi2 bn yg lalu sekarang dah mula rasa geram dgn tindakn najib yg terus menerus memberikan bermacam2 keistimewaan dan peruntukan kpd cina sdgkn malyu yg majoriti pngundi bn umno dilayan bagai anak monyet!!!!

kakotok berkata...

Demikian juga perihalnya di Kedah ni. Jangan abaikan pengundi yg kembali memberi peluang kepada BN Kedah menerajui tampuk politik negeri Kedah. Sokongan masyarakat luar bandar terutama daripada pengundi Melayu dan Siam jangan diambil mudah.

Jangan terlalu leka dengan politiking PAU yg akan diadakan tidak lama lagi sehingga mengabaikan fungsi dan tanggugjawab di kawasan masing2 selepas dipilih mewakili majoriti pengundi.
Justeru dengan barisan "mantap" EXCO2 kerajaan BN Kedah yang mana; poster besar mereka tetapi tulisan kecik sampai susah nak baca nama dan tiada no hp utk dihubungi tu; wajiblah mencapai sasaran KPI seorang Exco yang telah diberi amanah. Bukan hanya bergantung kepada kecekapan para pembantu2 Exco baik di Wisma, di kawasan yang diwakili mahupun wakil2 peribadi. Jadilah pemimpin yang benar2 berkualiti!

Jangan mudah diacu oleh kepentingan peribadi mahupun politik mereka tanpa saringan yang rasional serta objektif.

Berkenaan dengan meningkatkan keyakinan rakyat Kedah terhadap dasar-dasar Kerajaan BN Kedah, wajarlah barisan keimpinan ini berusaha keras menterjemahkan aspirasi disebalik slogan Kedah Aman Makmur dalam bentuk nyata, konkrit serta diterima rakyat umum. Jangan biarkan pembangkang di Kedah bakal menyebut ungkapan "Sekadar Slogan"

Apabila kerajaan BN Kedah mampu utk
berbuat demikian, maka tiadalah tajuk spt empunya blog ni tulis.
Oh itu dari sudut majoriti pengundi BN pada pru13 yg lalu. Dalam majoriti pengundi tu terselit ribuan penggerak kepada BN Kedah sebelum dan semasa pru13. Mrk ni juga jangan diabaikan. Jgn sebab nak tarik sokongan pihak yg berbeza fahaman politik yg belum tentu nak kalih sokongan politik kat BN, kroni rapat yg berada di sekeliling pemimpin sebelum ini, kwn2 yg mai rapat saat2 kemenangan (masa senanglah), penyokong dan penggerak yang setia diabaikan. Mungkin krn anggapan "alaaaa depa tu takpa..satgi bagi sikit senyaplah". Mungkinlah..jadi elakkan ada anggapan sebegitu. Depa mungkin bukan meminta-minta2 tapi sekadar mohon sedikit perhatian terhadap perkara2 berbangkit yg hy mrk shj yang tau.
Besarlah harapan majoriti penyokong dan penggerak BN pada pru13 dahulu agar kepimpinan kerajaan BN Kedah benar2 mampu membawa Kedah ke arah kemakmuran. Bukankah makmal transformasi dah diwujudkan??? Sudah pasti ada "transformation progress" yang boleh dikongsi dengan rakyat. Hebahkanlah!!!!!