Khamis, 29 Mei 2014

HOT!! Gambar Menarik Ds @MukhrizMahathir bersama Tok Guru Hj. Rahim di Pondok Bukit Jagung!! #HanyaDiKedah



Semalam Dato Seri Mukhriz Mahathir menziarahi Tok Guru Hj Rahim, Pondok Bukit Jagung, Pendang. YAB MB juga sempat menunaikan solat Isya di pondok tersebut bersama Tok Guru, pelajar dan beberapa orang kampung disana.


Di minta supaya beri tazkirah ringkas..

Kemudian dijamu dgn beriani kambing resepi istimewa Tok Guru di kediaman beliau. Untuk pengetahuan semua Tok Guru Hj. Rahim ni merupakan antara Tok Guru Pondok yang disegani di Kedah.



Tapi setahu Mc, Dato Seri MB selalu turun ke pondok-pondok diseluruh Kedah untuk berjumpa dan bertanya khabar dengan Tok Guru di pondok berkenaan.

Malah beliau juga meminta nasihat dari mereka untuk beliau terus menjadi pemimpin yang baik. Bukan mudah kita nak jumpa pemimpin minta Tok Guru nasihatkan mereka.

Pelik tapi benar MB Kedah ni..

McTheory:
Percayalah.. puak Pas tengah sakit kepala sekarang.. he he..

9 ulasan:

Awanama berkata...

Hasil perjuangan tarbiyah Pas. Pemimpin2 amano dah mula mendekati orang2 agama... Sedar Melayu dah mula kembali ke agama.



Hj. Rahim ni antara yang memberontak dalam Pas time pru nanti. Pengikut pun makin kurang. Skarang dah mula berjinak dengan anak orang kaya..

Tapi harap ikhlas kerana agama dan last berubah semua skali sokong Pakatan. Kerana dalam bee end agama tak penting berbanding ekonomi. Contoh sekolah agama Pulau Tuba. Tak mustahil.

Awanama berkata...

Tanpa nama 11:05,

Jangan terlalu berburuk sangka! Manusia boleh berubah.

Kalau anda seorang Islam yang tahu sejarah Islam, sejarah Saidina Umar AlKhattab adalah bukti jelas bagaimana seorang penentang Islam nombor Wahid menjadi pejuang dan pelindung agama Islam pada zaman awal.
Akhirnya Saidina Umar AlKhattab menjadi Khalifa Islam kedua Khulafah Rasyidin!

Awanama berkata...

tanpa nam 11.05Hasil sistem pendidikan Umno yg memberi tempat kepada pengajian ugama,mendirikan isntitusi ugama,pusat pengajian tinggi ugama,sekolah-sekolah ugama dan menerapkan nilai-nilai Islam dalam sistem pendidikan,hari demi hari Islam menjadi makin di hayati oleh sebilangan besar rakyata Malaysia.Tapi setelah lebih 50 tahu,Pas mahu menerapakan kesedaran tentang Hudud dan mahu melaksankannya,sehingga sekarang Pas tetap gagal ,amalah Pas pula sudah tunduk kepada penentang hudud dan gadis berpakaian seksi,dgn liuk lentok yg mengiorkan,di tambah pula pandai berbohong.Gagalnya Pas dan pemimpin mereka tidak dapat di ungkap dgn kata-kata,tapi lihat lah sendiri.Kalau al Arqam di katakan tersungkur di pintu syurga,Pas pula tersungkur di pintu Putrajaya.

Awanama berkata...

Apa yg Islam sgt PAS tu? Melalut jer lebih. Ada keberkatan dr Allah? Makin lama makin munafik pemimp in2 PAS ni.Islam tu hak Allah, PAS guna ugama utk kepentingan pemimpin2 mereka saja. Tiada keiklasan dlm perjuangkan agama. Contoh nya, bila nak usulkan hudud, minta UMNO bantu, tapi dimasa yg sama tuduh UMNO kafir. Kalau hal2 lain boleh kerjasama dgn PKR & DAP, blh duduk semeja & sepentas, bersenda gurau, blh kongsi ayat Quran, blh kongsi kalimah Allah, kenapa hudud tak blh kongsi? Kenapa tak letak syarat dgn Anwar, Wan Azizah supaya yg muslim kena sokong hudud. Hudud PAS ni hanya gimik dan modal utk pilihanraya sahaja.Tak perlu PAS utk jd muslim sejati, org Islam patut berpandukan Quran & sunnah. Segera muhasabah diri & kembali ke landasan yg betul. Jauhkan diri dari terlibat dgn ke munafikan ini. Tinggalkan seruan songsang PAS, jiwa akan lebih tenang, ibadah kita kpd Allah akan lebih fokus & kusyuk. Tak perlu masuk mana2 parti utk peroleh Syura Allah.

tobeng berkata...

Pas isle pada kopiah,serban dengan jubah ajelah.Melayu memang mudah tertipu dengan penampilan.Kalau kambing pakai kopiah pun Melayu2 pas ni ingat pak lebai dan terus wala' pada kambing tanpa berbelah bagi.

Nak buat hudud pun tak berani terketar2 bila kena sergah dengan bos kapir dia lagi mahu cerita pasal Islam.

Awanama berkata...

Macai-macai PAS ni perasannya yang lebih. Bila perkenalkan diri maka gelaran Ustaz akan diletakkan di pangkal Nama.

Umpamanya saya Ustaz Kulup Bin Kuncup. Hebat! teruskan-teruskan.

Awanama berkata...

Hudud patut dilaksankan....buat dekat kelantan dulu...apa dah jadi..negeri serambi mekah penuh dengan perogol....anak beranak merogol..

Awanama berkata...

Hasil tarbiah PAS lah budak 15 tahun senang dirogol oleh 38 jantan di Kelantan..

bukn main riak macai 11.05.. tk namapk Tuhan.. nampak PAS maha celaka tu jer.. syirik besar..!!

Awanama berkata...

MB Mukhriz dihantar Allah sbg pemimpin hasil dr kebijaksanaan politik org Kedah yg sederhana dn tak suka gaduh2 sesama Islam.

Kalau ikut cara PAS.. kita bermusuh sampai kiamat. Islam tu milik Allah utk umat yg bersyahadah Tauhid.. PAS dn macai jgn perasan dan menghakmilikkan Islam utk dikudakan PAS..

PAS laknatullah!