Ahad, 11 Mei 2014

HOT!! Rumah Paling Pelik di #Langkawi? atau di Dunia?? #KedahTourism #HanyaDiKedah @MukhrizMahathir


Rumah yg paling "rare" sekali di Malaysia. Anda boleh saksikanya HANYA di Kg Huma, Ayaq Hangat, Langkawi. Inilah hasil kreativiti Abang Zul yang merupakan anak jati Kampung Huma.

Dengan menggunakan material daripada barang-barang terbuang seperti kayu hanyut, akar pokok yang dibuang, tali kapal serta karpet terpakai, Abang Zul berjaya menghasilkan karya seni yang sangat bernilai tinggi hingga menarik minat pelancong-pelancong luarnegara untuk menginap dan mengambil gambar sebagai kenangan.

EXCO Pelancongan Negeri Kedah YB Dato Hj Rawi turut sempat singgah di Teratak Akar milik Abg Zul. Malah YB Dato Hj Rawi juga berjanji akan membantu Abang Zul untuk mendapatkan material-material seperti kayu-kayan yang dibuang serta akan mempromosikan Teratak Akar yang bagi Mc sungguh unik ini.

Untuk lebih jelas dan menarik, tengok video dibawah,





Kredit pada page FB Kedah Tourism

6 ulasan:

Awanama berkata...

Eloklah tu. Mat saleh yang datang boleh tahu rakyat Malaysia ni ketinggalan zaman.

Jangan bila dia balik bagitau ramai orang Melayu tak tinggal atas pokok lagi. Dah turun tinggal bawah pokok lak.

Cuma bos2 Melayu ja yang boleh tinggal kat rumah2 besar dan mewah.

Awanama berkata...

pala otak hang penuh ngan taik palat kot wei..

Awanama berkata...

anon 11.30pg...

bercakap biar bersandar fakta...dah tentu mat saleh datang sini akan masuk dari klia...then trus ke langkawi...sudah pasti dgn kecanggihan klia...mat saleh sudah faham dgn kemajuan malaysia ini...

zaman ni maklumat dihujung jari...sudah pasti mereka itu tahu ttg Malaysia sebelum dtg melancong

jd bercakap biarlah bersandar pada fakta bukan pd iri hati...sbb nanti terpacul kebodohan sendiri

Awanama berkata...

Anon 12.56. Ko dapat mencarut. Boss ko kaya raya keturunan makan tak habis.

Anon 1.56 tak sedo ke apa pandangan orng negara luar sejak kehilangan MH. Atau ko dalam golongan mudah lupa.

Itupun tak kira kena tipu dengan drebar teksi bila turun dari klia.

Awanama berkata...

Boss ko x kaya ke?! Ke ko dengki ko x kaya?! Kalo ko pandai sgt, nape x jd pemimpin?!.tgk org kritik ko, ko meroyan mcmn pulak!!

Awanama berkata...

Anon 11.30, awat bodoh sangat. Pakai la otak dulu sebelum tulis. Mesti tak tengok video tu sampai abis atau bodoh sangat bahasa melayu. Rumah tu dibuat sebagai tarikan pelancong. Bahkan ada mat saleh yg tolong dia utk buat root house yg no2.

ko ingat america yg maju tu takde org merempat atau tinggal bawah jambatan ke?

sedangkan indon yg dtg kerja kat malaysia pun boleh tanah dan buat rumah kat kg dia. Inikan pula rakyat malaysia yg dapat mcm bantuan. Kau ni jenis yg tak bersyukur atas nikmat yg diterima, tu yg dengki semacam jer.???