Selasa, 10 Jun 2014

INFO!! Apabila Dua Negeri bergabung Ekonomi? #JalinanKedah siri #KedahKeJohor @MukhrizMahathir @KhaledNordin


YAB MB Dato Seri Hj Mukhriz tiba di Johor, disambut oleh YB SS Johor, Dato Hj Ismail Karim.


Dato Seri Hj Mukhriz membawa rombongan Kedah ke Johor utk membincangkan kerjasama ekonomi antara kedua-dua negeri.

Sebenarnya ini siri kedua negeri Kedah ke negeri lain untuk menjalinkan hubungan ekonomi dan sosial. Siri pertama Kedah ke Melaka.

Program kerjasama antara kedua kerajaan yang akan berlangsung selama 3 hari ini, memberi peluang utk berbincang mengenai kesefahaman diantara kedua negeri dari pelbagai sudut.



Turut dibawa 50 orang usahawan muda Kedah yang terpilih dalam usaha memperkenalkan produk Kedah ke negeri lain.

Satu usaha mencari pelabur yang baik dari kerajaan negeri Kedah.

Terima kasih negeri Johor kerana sudi sertai program Jalinan Transformasi ini.

P/s: Program ini masih lagi berjalan di Johor..

7 ulasan:

AnakKedah berkata...

Alhamdulillah.. hebat pemikiran Dato MB kita nie.. mcm nilah yg rakyat suka.. bukan duk berceramah menipu keji orang lain tk betui..tak Islam.. kerja tak buat.

Moga diberkati Allah atas usaha MB Kedah Dato Mukriz kita. Insya Allah berkat dan berjaya.

Awanama berkata...

Alhamdulillah..terharu tengok..bukan senang nk bw duit untuk kelangsungan rakyat..semoga mb dirahmati Allah swt

Awanama berkata...

Pas gak senang tak dak duit buat la apa2 majlis pecah tanah ...tabong milo pon berpusing pusing lah ke sekalian rakyat mintak duit..
cuba tanya dah berbagai bagai tabong..
duit kemana? Pernah tak di audit?

Awanama berkata...

alhamdulillah... amin

anak johor

Awanama berkata...

PAS? toksah duk sebut la puak2 bodo lagi kuat menipu tu..
UMNO bina senang2 20-30 tahun.. PAS perintah sepenggal diperabihnya mcm lanun.. lepas tu tak cukup balaih harta wisma Darulaman.. di tarahnya hutan belantara sepuas2.. pasti lantik kroni2 PAS yg bodoh xreti buat projek.. pecah tanah sana sini.. projek ikan keli la.. anggur la.. agro-Pedu la.. last2 tinggai signboard.. duit terbang..

UMNO ambik balik nak kena cuci sisa2 puak PAS ni tinggai.. lepas tu depa tikam balik konon itu kerja UMNO.. mau kenai la sapa PAS.. sbb tu Tuhan bg sepenggal depa perintah supaya rakyat kenai..

kalau jumpa ular dgn org PAS.. mau katok org PAS dlu.. kuat pemuhong!

hero berkata...

bagus mb kedah buat mcm tu...tapi kena la ambik contoh juga mcm mana kerajaan johor urus institusi pengajian islam negeri..harap2 mb contohi johor urus institusi pengajian islam negeri untuk insaniah jadi terbaik di alor setar.

Awanama berkata...

Syg sekali isu INSANIAH/KUIN MB gagal bawak balik ke Alor Setar utk jadikan kampus tetap. jadikan bandaraya Alor Setar bandaraya ilmu spt yg drancang.. kuatnya pengaruh PAS dlm isu ini sehingga gagal selamatkan KUIN.