Rabu, 21 Oktober 2015

Kedudukan Saham FGV Makin Naik!


Setelah sekian lama cerita buruk dan fitnah terhadap saham Felda Global Ventures tersebar hingga menjejaskan keyakinan pelabur terhadap syarikat perladangan itu.

Itu cerita dulu, makin lama, makin hilang cerita fitnah, kini saham FGV makin sedang meniti laluan untuk mengukuh bagi meyakinkan semula para pelabur.

Bermula pada 29 September yang lepas, saham FGV dilihat telah menunjukkan prestasi yang amat memberangsangkan dimana peningkatan demi peningkatan dalam harga pasaran saham milik syarikat perladangan berkenaan dan ianya terus dilihat semakin mengukuh.

Kenaikan bermula pada 16 September harga saham FGV pada mulanya bernilai RM 1.43 sesaham dan pada 16 Oktober, saham milik syarikat berkenaan mula naik hingga menjadi harga RM 1.74 dan ini menunjukkan reaksi positif yang mana pada 19 Oktober 2015, harga saham meningkat lagi kepada RM 1.82 sesaham.



Walaupun kenaikan saham FGV terganggu sedikit, namun pada penganalisis pasaran saham dari Alliance DBS Research telah membuat analisa keatas saham tersebut dan merumuskan bahawa ianya mampu mencecah ke harga RM 2 sesaham.

Semalam saham berkenaan kembali stabil dan berada pada RM1.760 sesaham, kenaikan sebanyak (0.030).

Kenaikan saham FGV ini dijangka berterusan, kemungkinan besar ianya berkaitan dengan harga pasaran minyak sawit mentah dunia yang melonjak naik dan ini sekaligus membawa kepada peningkatan harga saham FGV.

Pada penganalisis dan pelabur saham, menganggarkan pada waktu ini adalah masa paling terbaik bagi mereka yang berminat untuk memiliki saham FGV. Kemungkinan besar, jika ada membuat pembelian, anda mampu untuk memperolehi keuntungan dengan kenaikan harga saham syarikat berkenaan.

Tiada ulasan: