Khamis, 29 Disember 2016

Apa yang Bashah Buat 10 Bulan Jadi MB Kedah?




Bashah Oh Bashah..

Nak kelentong pun agak2 lah..



Kononnya Kedah berubah wajah dalam 10 bulan 


Ditulis bahawa 5000km jalan di Kedah sudah diselenggara. Sat nak pikiaq, kalau 5000km ni bersamaan 5 kali panjang hiway PLUS dari Bukit Kayu Hitam sampai ke JB.

Betoi ka 5000km ?

Tolong tanya sat orang kampung, mesti mereka gelak terburai perut. Jalan yang mereka lalu hari2 masih berlubang.

Hat duk dalam pekan pun sama nak gelak. Jalan kat Alor Setar lebih2 lagi kat Mergong antara SMK Agama Kedah ke Taman Wira pun macam jalan estet getah. Kawasan YB mana tu tautau.

Boleh MB senaraikan 5000km jalan yang dimaksudkan itu?

Publish dlm Sinar Harian ka, nak bagi rakyat Kedah tau.

Kejayaan Kedah menjulang Piala Malaysia 2016 sebenarnya bukan kerja MB skrg. Itu adalah kejayaan pasukan yang telah ditransformasi sejak 2013 oleh Mantan MB.

Tak payah sembang lah bab ni. Buang masa.

Nilai pelaburan sebanyak 1.4 bilion tu menatang apa? Mai dari mana?

Kalau pelaburan Osram tu, takkan nak mengaku kerja buat hang jugak Bashah ooi??

Dengaq cerita barangan sumbangan Barakah tidak berkualiti termasuk barangan sekolah yang disumbangankan untuk pelajar baru2 ini. Ada pegawai2 MB ambik untung atas angin kot?

Saja nak tanya, Bashah dah Walkabout seluruh negeri ka? Atau Walkabout ulang alik pi bilik ayaq saja? Bagi tau sat MB dah walkabout kat mana. Kami rakyat nak tau.

Orang kawasan MB bagitau, Pasar Karat Kampung Berjaya pun masuk masa muda dulu saja. Lepas jadi MB, lalu pun tak dah.. nak kira macamana tu?

Dana 2 juta untuk pondok tu zaman MB lama pun dah bagi. Cuba tanya Ustaz Ustaz pondok tu..depa takkan lupa punya..nak bohong, semua kita takut berdosa. Kesian kat gang pondok, aci ada majlis baru kena panggil nak bagi penuh dewan, masa bagi 2juta baru ni pun, kena mai ambik kat pejabat.

Pegawai Agama MB suruh budak2 pondok tu pegang banner ucap terima kasih kat MB, lakonan akhir zaman sungguh, kalau ya pun, pi lah turun pondok tu bagi. Pondok Tanjung Kapur tu bukan jauh mana pun. Eh sat..MB kita ni pernah masuk pondok tak, sepanjang 10 bulan ni?? Habaq mai sat..

Tuisyen Barakah ni apa dia pulak?

Kat mana?

Nak contact siapa kalau nak daftar?

Atau sekadar buat gimik Politik saja?


Nak sembang bab Ekonomi lg lah best. 4.2% Ekonomi Kedah tumbuh??

Tumbuh kat mana Bashah ooi?

Yang dok dengaq, banyak dah Tanah di Kedah hang jual..

Langkawi dah macam kena lelong kat orang Cina. Exco2 hang pun sama naik, meniaga atas pelaburan, meniaga atas kelulusan. Check sama Exco Pelaburan hang tu, dia dok buat duit sakan la ni. Rubber City pun tak jalan lagi, dah nak sakau kat projek ikan tuna pulak dah..ishh ishh

Hat bab bantuan NGO & Belia, tu cerita lama..tu janji BN Kedah sebelum pilihanraya..dah tunaikan dah oleh MB lepas..kalau nak buat lagi, baguih laaa..

Bashah oh Bashah..

Jangan lah kelentong sangat..
Kami tak bodoh..Kami boleh nilai..
Tunggu PRU nak mai saja lagi..

Sabar sat nooo..

5 ulasan:

Awanama berkata...

Hang pi lorong peladang, jalan langgaq, 20 tahun aku dok ulang alik jengok pak aku.. Jalan macam dok 60km dari pekan sedangkan tengah pekan..

Paria punya bashah

Awanama berkata...

Lorong peladang tu dalam 700 meter, tu pun tak boleh selenggara, sembang kencang..

Awanama berkata...

Keep it up bro....I am more than 15,000 km away in America need ground zero update something like this...what is good we give credit but what is not...it deserves the treatment from readers just as well.

That said, UMNO-BN and unsettled PAS has to be send a message that the country comes before anything else.....

Awanama berkata...

Nasib la Kedah..dapat MB camtu..2 x 5 dgn Mahfuz Omar jugak

Awanama berkata...

Ahmad Babishah... Babi2 UMNOnok/Be-End