Sabtu, 14 Januari 2012

PANAS!! Exco Kedah Taknak Bertanding PRU ke 13?!! #SaveKedah



Mc rasa cerita ni dah ada orang yang tahu. Namun masih ramai lagi yang belum mengetahui kisah adun Tokai yang berjanji hanya bertanding di Tokai selama dua penggal sahaja. Adun Tokai Taulan Rasul salah seorang Exco negeri Kedah, pada PRU ke 11, Taulan telah berjanji pada sahabat-sahabatnya bahawa beliau hanya mahu bertanding pada PRU ke 11 dan PRU ke 12. Apakah beliau akan menunaikan janji tersebut?

Mc rasa, mungkin beliau dalam perancangan nak tunaikan janji, sebab akhir-akhir ini, orang Tokai dok komplen kata adun depa tak buat kerja, kawasan tak terjaga. Soo.. dalam firasat Mc mungkin beliau benar-benar taknak lagi jadi adun. Tapi beliau bukan adun biasa, beliau seorang adun berjawatan Exco Jawatankuasa agama, pelajaran dan koperasi.

Mc tak nafikan Taulan Rasul ni dulunya bagus, tak banyak masalah. Tapi janji beliau pada rakan dan rakyat kena tunaikan juga. Janji hanya bertanding dua penggal, sebagai seorang Islam.. beliau kena tunaikan janji.

Mc rasa Tuan Hj. Taulan pasti akan tunaikan janji. Kalau janji dah ditepati, kerusi dun Tokai akan kosong. Untuk memenuhi kekosongan kerusi Tokai, Mahfuz Omar boleh bertanding Dun di situ. Mahfuz kan nak jadi MB Kedah, mesti la kena tanding dun.

Pokok Sena takpa, biar orang lain tanding. Mahfuz boleh duduk Tokai, rancang plan nak serbu jawatan MB. Setakat Phahrolrazi, Amirrudin dan Sanusi tu.. takdak masalah laa.. Mahfuz kan Otai. Anytime boleh langgar.

Bab Hj Taulan.. bawa berehat la.. Tuan Haji pun dah berumur.. tumpukan pada bidang keagamaan. Ajar budak-budak Pas yang dah rosak akhlak ni.

Ustaz Pas ramai.. tapi semuanya gila politik.. sebab tu negeri Pas semuanya bermasalah. Masyarakat takdak orang peduli.. sosial dibiarkan.. ceramah politik numbor satu. Sebab tu masyarakat semua rosak.

Akhirnya jadilah macam Kelantan, Selangor, Penang dan Kedah.. masalah sosial semakin meningkat. Malah semakin melampau-lampau.


McTheory:
Islam kemana.. temberang saja lebih!

1 ulasan:

Awanama berkata...

Joto sungguh nasihat Mc. Tapi kalau dah syok jadi Exco, gaji banyak, elaun banyak camner pulak nak dilepaskan. Bab janji bagi orang PAS ni biasalah....mainan lidah/