Isnin, 23 Julai 2012

TUDIAA!! Mengucap Dua Kalimah Syahadah Belum Tentu ISLAM? - Abby Abadi


Mc makin tak faham dengan Abby. Kalau pagi tadi dia kata, masuk Pas umpama dah ada list dalam syurga nak baca klik SINI.

Kali ni dia kata, walaupun mengucap dua kalimah syahadah, belum tentu masuk syurga, sebab Nabi Muhammad SAW tak mengaku kita ni umatnya?? wow! berat kenyataan ni..


Mc nak tanya Cik Abby, bagaimana agaknya nasib umat Islam diluar negara dan diwaktu Pas belum wujud lagi? Apakah Nabi Muhammad SAW tidak mengaku mereka itu umatnya, walaupun berpegang teguh dengan Rukun Islam dan Rukun Iman? Jawab Abby Jawab..

Masuk Pas, undi Pas, tidak termasuk dalam rukun Islam ataupun rukun Iman.


McTheory:
Ya Allah..selamatkanlah Umat Mu dari kesesatan di alam nyata!!

10 ulasan:

Awanama berkata...

Makin melalut mak janda ni sejak berpegang teguh dgn ajaran Pas.

Awanama berkata...

bila artis nk jadi ustazah..rupe gini ler kekdahnye

Awanama berkata...

bila artis nk jadi ustazah..rupe gini ler kekdahnye

Awanama berkata...

Pas bukan ajaran Islam.. Nak berjuang untuk Islam tak perlu sertai pas. Pas hanya sebuah parti yg menggunakan nama Islam untuk mendapatkan kuasa.. Pas sebenarnya pemecah belah umat Islam..

Awanama berkata...

Abby dan lain2nya tak boleh ke terima hakikat bahawa PAS itu bukan agama!!!!!!
Ko boleh sesat nanti....

norlida binti abdul jalil berkata...

dah lain pulak dia nie. Ini memperjuangkan parti bukannya islam.

Awanama berkata...

Islam pas yang di-anutinya memang jenis yang pakai logik akal aja. Kalau ada tok2 guru yang faham pun dia orang tak sampai hati nak tegur..ingat senang ka..nak dapat artis yang ketiaknya masih harum..seharum bawang putih? lagi pun apa yang dia cakap tu semuanya memberi keuntungan politik pada parti isle pas.Biarlah dia nak cakap apa saja untuk mengampu tok2 guru dia, apa yang penting dia sedang melondeh kain-kain tok guru dia yang mana ikatannya pun dah tidak berapa nak ketat tu..! kita akan dapat lihat tok2 guru dia akan jadi lebih teruk dari superman lepas PRU13 nanti. Kalau kita ingat2 kembali apa yang orang2 dari parti isle tu tak kata pada ulama2 UMNO, tok2 guru dia pun bukan main lantang mencaci ulama UMNO ulama bisu, ulama yang cinta dunia, ulama duit dan banyak lagi yang buruk2. Kini ulama UMNO patut merasa lega kerana ada juga artis yang tak cukup seringgit tolong jilatkan segala ludah tok2 guru dia dulu tu. Terimalah kasih banyak2 daripada Abang Rotijala buat Ebby. Raya dah nak dekat ni balik kampung penuh bergaya

Awanama berkata...

nampaknya ramai lagi manusia bodoh bagang otak binatang tak pandai nak fikir, pas adalah parti yang memperjuangkan islam untuk mendaulatkan islam dan menjadikan hukum islam sebagai landasan atau undang-undang negara malaysia dan umno pun parti melayu islam juga tapi tak laksana hukum allah, pas terpaksa berjuang melalui parti untuk merampas pemerintahan negara, apabila dapat merintah seluruh negara barulah pas dapat melaksanakan hukum allah hudud. kalau pas tak jadi parti bagaimana nak lawan umno bodoh bila umno kalah baru pas boleh laksana undang-undang islam.

Unknown berkata...

Mungkin apa yang dikata Abby Abadi tu betul. Kita jangan lihat pada satu perspektif sahaja. Kita kena simpulkan apa yang dikatanya. Cuba baca kembali status/tweet kedua dalam gambar. Lagi satu tajuk pada artikel ini tidak kena dengan apa yang dikatakan oleh Abby Abadi. Kita ambil contoh Malaysia jelah. Tak perlu jauh-jauh. Abby Abadi ada kata macam mana Rasulullah SAW nak mengaku umat kalau umatnya yang telah mengucap Dua Kalimah Syahadah masih hidup dalam maksiat. Bayangkan situasi sekarang ini di Malaysia sahaja berapa banyak berlaku penzinaan dan daripada hasil penzinaan itu sudah tentu akan melahirkan anak. Anak itu pula dibuang di tong sampah. Walaupun pintu taubat masih terbuka. Cuba kita bayangkan pintu taubat masih terbuka. Kebanyakkan anak muda kita masih dengan dunia. Nak salahkan sapa? Jangan salahkan sesiapa. Bukan salah parti itu,bukan salah parti ini.

Awanama berkata...

makin teruk meroyannya abby nie...hehe